Någon som har koll??
Postad 21 June 2003 - 15:08
Hejsan.. Jag letar efter något märke eller ställe där de säljer lite mer udda tillbehör eller prylar som kan användas i ett projekt i något futuristiska tema eller typ radioaktivt.
Någon som har koll??
Någon som har koll??
Postad 21 June 2003 - 15:12
Själv förstår jag inte riktigt vad du är ute efter. Futuristiska hifi tillbehör? Låter som B&O [^]
Postad 21 June 2003 - 16:20
ja du.. jag vet inte riktigt ens hur jag ska förklara det så jag förstår att det kan vara svårt.
Jag ska bygga med ett tema som kan liknas med insidan på ett rymdskepp eller liknade. Alltså metall, lampor, radioaktiva märken, coola knappar mm.. alltså väldigt udda och inte alls diskret. Och jag söker inspiration och prylar att använda mig av.
Finns det inga märken som satsar mer på lite "udda" profilering än det vanliga diskreta?
Jag ska bygga med ett tema som kan liknas med insidan på ett rymdskepp eller liknade. Alltså metall, lampor, radioaktiva märken, coola knappar mm.. alltså väldigt udda och inte alls diskret. Och jag söker inspiration och prylar att använda mig av.
Finns det inga märken som satsar mer på lite "udda" profilering än det vanliga diskreta?
Postad 21 June 2003 - 16:44
B&O ligger väl bra till?
Rotel har väl också en del produkter med intressant formgivning, de ser väl iofs mer brutala än futuristiska ut.
Rotel har väl också en del produkter med intressant formgivning, de ser väl iofs mer brutala än futuristiska ut.
Postad 21 June 2003 - 18:15
Om det bara är tillbehör du är ute efter, kan det vara en god idé att gå till en second hand inredningsaffär. Många 70-talsprylar hade väldigt "furturisktisk" utformning ungefär som i filmen Mars Attacks, om du minns.
Mvh
Joel
Mvh
Joel
Postad 21 June 2003 - 19:29
Något liknande det här du ska bygga? [
]

(Ja bilderna har varit uppe förut [
])

(Ja bilderna har varit uppe förut [
Postad 21 June 2003 - 21:52
Bilderna ovan kommer från [url="http://"http://www.homecinema-fr.com/forum/viewtopic.php?t=29681084"]typ här kanske[/url], där det finns ytterligare bilder på skapelsen.
ojoj så mysigt.
ojoj så mysigt.
Postad 21 June 2003 - 22:04
Stämmer utmärkt, bilderna kommer därifrån, skulle inte vilja ha så själv men visst är det maffigt gjort!
Postad 22 June 2003 - 00:25
Coolt.. ja i den stilen menar jag. Visst det är inget jag heller skulle vilja ha hemma eller är snyggt men det är till ett projekt i bilen. Det ska just vara bara lite coolt i skuffen, där behöver man inte ha det diskret tråkiga som alla har för det syns ändå inte förrän man vill visa det. Sen är det mycket roligare att bygga om det är en utmaning.
Frågan är hur han gjort all metall? Skulle tippa på att allt är trä som han målat med metallfärg eller vad tror ni?
En sån där industriknapp skulle man kunna använda till att styra en tryckluftsstyrd lucka över stegen. Med lite pysljud så har man en ganska bra start på ett annorlunda bygge. Bygge och planeringen är ju mer än halva nöjet!
Frågan är hur han gjort all metall? Skulle tippa på att allt är trä som han målat med metallfärg eller vad tror ni?
En sån där industriknapp skulle man kunna använda till att styra en tryckluftsstyrd lucka över stegen. Med lite pysljud så har man en ganska bra start på ett annorlunda bygge. Bygge och planeringen är ju mer än halva nöjet!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
18 bilder
350 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?