nästan som man slår till själv..
Postad 23 November 2003 - 22:59
nästan som man slår till själv..
Postad 23 November 2003 - 23:07
Jag såg för övrigt att big-screen.de sålde Maratz S2 för 8900 euro!!!
Om någon letar efter en DLP så är det bara att slå till!!!!!!!
/Sören
Postad 24 November 2003 - 12:28
Massor med strul med den.
/Sören
Postad 24 November 2003 - 12:39
Jobbar du på Mycom?detta är nått för alla er som sitter o velar på en ev. Z2:a... en SONY HS10 för mycke bra pris!! BILLIGT eller vad!?
nästan som man slår till själv..![]()
Kyllergard
Postad 24 November 2003 - 12:44
Postad 24 November 2003 - 12:59
nä definitivt inte,, ska själv ha en HS20 snart.. o köper den inte hos dom.. tänkte bara tipsa om de.. får man inte de??Jobbar du på Mycom?detta är nått för alla er som sitter o velar på en ev. Z2:a... en SONY HS10 för mycke bra pris!! BILLIGT eller vad!?
nästan som man slår till själv..![]()
Kyllergard
Postad 24 November 2003 - 14:42
Dens stora nackdel är fläktljudet och avsaknaden av lensshift, vilket den nu inte är ensammen om att sakna men därför åkte den ut ur mitt hus, men som sagt. Bryr man sig bara om bildkvalitet är nog det där det bästa köp man kan göra idag. Eller en Epson TW100H för 2990 Euro från tyskland.
Visst går tekniken frammåt men tillverkarna snålar in på mycket hos dom nya billiga modellerna oxå. T.e.x på Epson TW200 saknas DVI, den fick inte heller ha Faroudja DCDi längre utan det blev nåt annat ( sämre ? ). Sanyo Z2 behöver man ju inte ens nämna för det skrivs hur mycekt som helst om alla problem med den.
Edit: Vill oxå påstå att jag definitivt inte tror att HS20 är värd minst 10000:- mer än HS10. Det har skrivit på Avforum oxå om hur små skillnaderna i bildkvaliteten är mellan dessa men visst, stör man sig mycket på fläktljud ( som jag ) så kan det ju vara värt.. men 10000:- ??
Själv ska jag köpa nåt för ungefär samma pengar som jag fick sålt min HS10:a, det står mellan Sanyo Z2, Epson TW200 eller HItachi PJ-TX10. Än vilken jag väljer tror jag att jag kommer få en sämre total bild men tystare fläkt och lens shift.
Mattias.
Redigerat av mattiask, 24 November 2003 - 14:49.
Postad 24 November 2003 - 15:27
Postad 24 November 2003 - 15:58
Se upp med servicen här i sverige bara, på 2 månader lyckades de inte fixa till min, så jag fick köpet hävt.
Dock en kanonproj när den funkar!
/Sören
Redigerat av soren, 24 November 2003 - 15:58.
Postad 24 November 2003 - 16:06
Testade "SideShot" på HS10 hos en kompis igår och "LensShift" på Z2 kommer inte i närheten av det. vi såg på en ca 2m bred bild med projektorn i hörnet av rummet dvs. utanför högra sidan av bilden med en perfekt bildrektangel.
Även Z2 har strul enligt "trådarna" i forumet (ingen projektor är felfri
HS20 har framtiden för sig
/JohnH
Postad 24 November 2003 - 22:26
Jag testade sideshot på min HS10:a och det var helt bedrövligt. Den lägger ju ut ljuset från projektorn helt oförändrat och sen korrigerar den bara til själva bilden som ska visas. Den lyser fortfarande upp en helt deformerad yta som blir långt mycket större än själva duken och detta syns extremt mycket då alla LCD projektorer som vi alla vet läcker otroligt mycket ljus även där det inte är nån bild.
Sen blev bildkvaliteten mycket försämrad, nej det är enligt min mening en helt värdelös funktion.
Mattias.
Postad 25 November 2003 - 10:39
Det jag menar är att den fungerar när man inte har ett alternativ annat än att ha den i ett hörn av rummet, Z2 "sidförflyttar" bilden marginellt i förhållande till HS10 (jag har testat även detta på Z2) för ca2 veckor sedan.
HS10 har fler pixlar på höjd&bredd än Z2 (ca 8% mer) som "offras" när man sidoförflyttar.
"Ligtspill" försvinner med kontrast-ram, kör man på en vit vägg syns en nästan svart skugga vid sidan och ovanför,som "försvinner" efter 10min filmtittande
mao Z2 lenshift är inte jämförbar med "sideShot" det är två helt olika användningsområden.
Z2 verkar i mina ögon ha problem med skärpa i alla hörn när man "lensshiftar" maximalt då bilden "förvrängs/vrids/vinklas" på något sätt (eget synfel kanske)
Nu har kriget börjat
Postad 25 November 2003 - 12:50
Han sa att Z2 slog HS10 på alla punkter.
Men inte vet jag, men jag skulle aldrig ens fundera på att köpa en gammal HS10 i dagsläget.
/Sören
Postad 25 November 2003 - 15:13
VB (Vertical Banding) är också tydligare på Z2
mm
mm
Man kan hitta vad som helst hos vilken frälst som helst, precis som med politik
//John
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6 bilder