Överös mig med beröm nu!
Redigerat av Unregistered4b9c084b, 12 April 2005 - 09:02.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 26 March 2004 - 06:20
Seså!
Överös mig med beröm nu! Redigerat av Unregistered4b9c084b, 12 April 2005 - 09:02. Postad 26 March 2004 - 06:41
Har på??
Menar du granitskivorna? blocken i sig är helt naturell, alltså ingen färg/lack eller annat trams. Postad 26 March 2004 - 07:59
sjysst anläggning och snygg stereobänk.
fråga..står dina fina B&W på granitskivor också? mvh // peter Postad 26 March 2004 - 08:05
Tack tack...
Yes de står på granitskivor de med. Redigerat av Unregistered4b9c084b, 26 March 2004 - 08:07. Postad 26 March 2004 - 10:54
kan du inte lägga upp en bild på hela anläggningen när det är ljust i rummet så man ser alltihop bättre?
Postad 01 April 2004 - 17:43
Har bytt bilden på Thor.
ska väl fixa lite fler kort snart nu när jag fixat BDR koner o puckar till dc:n... Postad 04 June 2004 - 09:23
Yes!
Den plattan är ju deras bästa helt klart. Synd bara att den har lite tunt ljud. Postad 04 June 2004 - 10:17
Trevliga bilder på en utomordentligt trevlig anläggning. Synd bara att den väcker sådant ha- och hifibegär hos fattiga studenter (läs mig) som borde lägga sina pengar på annat, som mat t ex.
Ps. Ditt gamla slutsteg lever och frodas tillsammans med en rotel förförstärkare samt den dyrare cambridge azur-cdn och en vincent från kina (sheng-ya) vilka turas om (i valet och kvalet) att snurra skivor. Redigerat av erikus, 04 June 2004 - 10:17. Postad 05 June 2004 - 15:09
Jag fick ett Tiamat-sug efter att ha sett din bildskiva, så inatt blev det intagande av mången öl ihop med Tiamat - Wildhoney och Tiamat - Clouds. Var sugen på deeper kind of slumber med, men min dryckespartner var inte lika nostalgisk över den plattan. Tack för inspirationen!
Postad 05 June 2004 - 16:27
Ja vassego!
Lyssnade på A deeper kind... inatt, somnade nånstans i låt tio (den med fågelkvittret) "In a dream" Redigerat av Unregistered4b9c084b, 05 June 2004 - 16:27. Postad 10 June 2004 - 16:35
Härligt system.
Cdspelaren är väl det senaste köpet ? Villka provade Du innan valet föll på S1an? Har samma system som Du för övrigt & sneglar lite på S1an jag med. Mvh Postad 11 June 2004 - 02:02
Jag hade en Copland CDA 822 innan.. jag lysnade inte på nån annan innan utan jag visste att det var en S1:a jag skulle ha. Så enkelt var det.
Nästa steg som känns naturligt är ju S250 blocken från Advantage, men det lär dröja år innan jag blir sambo med ett par såna. Man skulle kunna säga att jag har ett system bestående av sånt jag velat ha sen jag såg det första gången. Tycker verkligen Advantage gör sig kalas med B&W. Redigerat av Unregistered4b9c084b, 11 June 2004 - 02:05. Postad 11 June 2004 - 13:22
Mycket läckert asså! Dock gillar jag din gamla "bänk". Snygga grejer! Låter säkert gudomligt också
Postad 11 June 2004 - 13:55
Ja det ser lite stabilare ut med den gamla "bänken"
Fick ett infall vid halv fem imorrse att möblera om så jag har inte riktit hunnit utvärdera detta än. Postad 11 June 2004 - 14:55
Måste låta grymmt när du drar på six feet under...eller nån annan tung musik...
mvh Postad 11 June 2004 - 16:23
Jo för fan!
Det manglar/piskar på duktigt! Bred, djup o mustigt ljud Redigerat av Unregistered4b9c084b, 11 June 2004 - 16:47. Postad 11 June 2004 - 19:46 Vilken skön attityd du har Din anläggning fullkomligt lyyyyser i mina ögon och ett stycke 804'or står högt upp på önskelistan, men tyvärr måste jag ha ett eget bo först innan jag får plats med ett par såna. Elektroniken din är inte heller något att skämmas för Jag har inte haft tillfälle att lyssna på advantages prylar förutom vid high-end 2004 på hotel Sheraton i våras, där Gondul kördes med Grendel. Det lilla jag hörde var mycket trevligt men det vore intressant att få en lyssning i ett väldämpat hifi-rum också. Postad 12 June 2004 - 09:04
Tack.. eller vad ska man svara på nåt sånt?
Har inte hört gondul men grendel har jag hört ihop med S1... skulle man ju inte tacka nej till. Känns som det mest naturliga steget från Thor. Om du har vägarna förbi jönköping nångång så hojta till vettja! Mitt rum är inget väldämpat hifirum... bor ju i en etta på 39 kvm Jag tycker det låter bra som det är nu, det skapar ju bara mer problem med att mäta sig till vad som fattas eller är för mycket av.. varför inte bara njuta av musiken istället? Det är ju trots allt den som är viktigast! Ja jag är "nöjd" som det är nu... lite småsaker bara. Så du bor fortfarande hemma? Då kommer du ju råd med ett par tills du flyttar sen... Postad 18 August 2004 - 22:00
Var o lyssnade på KEF Reference 201 idag, kommer bli en dyr erfarenhet känns det som!
Trodde jag tvingat mig själv att vara nöjd.. men tydligen inte. Postad 18 August 2004 - 22:04
Otroligt snyggt med skänken, stenskivorna och att tekniken är stilig också.
Postad 19 August 2004 - 22:29 ![]() Högtalarna jag var iväg o lyssnade på. Lägger in en bild för de som inte vet vilka det är eller är för lata för att ta reda på det Postad 03 September 2004 - 16:58
Såg att du har haft lite annonser ute, vad blir det för godis istället?
Förresten så är Operasteget sålt nu till en kompis, numer spelar jag på en vincent sv-233 och en cds-3. Postad 03 September 2004 - 19:04
Vet inte riktigt hur det blir.. men jag har fått ett bra pris på en komplett Meridian anläggning.
vill få sålt på min Thor så jag kan köpa ett Meridian 557.. och om jag köper resten så blir det 2 st 557, försteg och cd kommer jag inte ihåg vad de heter. Postad 22 September 2004 - 16:36
Hur går det med Thoren? Har du fått den såld? Jag såg att 557'an verkar finnas kvar till försäljning fortfarande.
Planerar du sälja dina 804or har du kanske en köpare här Postad 22 September 2004 - 18:33 Eller så har han en eventuell köpare HÄR. Men om du ska sälja inom en månad eller så kan du ju höra av dig, kan va intresserad. Postad 24 September 2004 - 17:03
Vet inte hur det blir med att byta nåt alls...
Funderar på att lägga ner allt som har med HiFi att göra o behålla det jag har o lägga degen på nåt annat håll (vad vet jag inte) Eller så fortsätter man o byter o byter o uppgraderar o nedgraderar o sidledes o alla andra håll man kan byta på... just nu ligger jag väldigt still iaf, men om jag ska sälja 804:orna så hör jag av mig till er 2 i första hand!! Dock kan det bli som så att jag kanske kan få tag på ett par Advantage 250 block, om det nu blir så så kommer det att innebära den definitiva dödsstöten på ett bra tag framöver. Thoren kommer jag behålla tills 250 blocken förhoppningsvis dyker upp, om inte så behåller jag det jag har nu. Postad 24 September 2004 - 17:32 Ohhnoo Postad 24 September 2004 - 17:46
Problemet är väl att jag inte har nåt annat riktigt intresse
Känner att jag behöver träffa nån/några som kan knuffa en framåt o har samma intresse o någolunda musiksmak... iaf på rätt sida om strecket. Som man kan träffa o disskutera, lyssna o prova apparater med. Någon/några som ligger på samma nivå som en själv, känns som jag skulle få större behållning av det jag pysslar med då. Känner mig rätt ensam här ibland Postad 30 September 2004 - 23:32 Hehe förstår det. Attans kul när man har vänner med samma intresse, som man kan prata hifi i timmar med. Postad 01 October 2004 - 08:30
Lepra, jag känner igen din situation för min är densamma. På jobbet t.ex så går det väldigt bra att snacka allsvenskan i fotboll etc. men så fort de hör mig snacka hifi med den enda hifi-intresserade på jobbet så skakar de andra bara på huvudet. Det är inget allvarligt med det, bara att man missar mycket nytta och glädje iom att man har valt "fel" vänner. Då har jag inte ens nämnt mina privata polare som är ännu värre, men det passar j*****t bra när de vill ha hjälp med att köpa stereo-prylar.
Vi får väl se om de ändrar uppfattning när jag får min efterlängtade projje. Postad 02 October 2004 - 09:19
Precis!
Hela min bekantskapskrets frågar mig så fort det gäller köp av stereo och/eller data prylar. På jobbet är det mc, bilar eller sport som gäller allt annat kan kvitta känns det som. Känner igen det där med att skaka på huvvet och efter det den lite förlåtande kommentaren om att alla har ju sina intressen... hatar den. Får känslan av att jag är värsta freaket, men det är förlåtet för jag är ju deras arbetskamrat o jag vet ju inte bättre Och sen att alla man träffar o snackar med ursäktar sig alltid för sin stereo med kommentarer som: "ja här har vi min skit stereo" "nu dör du väl när du får höra hur illa det här låter" osv... Blä! Postad 02 October 2004 - 09:21
Ja när du fått hem din projje o alla ska hela tiden hänga hos dig o glo på film så lär ju ditt korkade (enligt dem då självklart!) intresse vara förlåtet.
Postad 02 October 2004 - 14:21
Exakt - när jag har fått ordning på rummet också, så att helhetsintrycket är på topp, så får grabbarna grus komma hem 1 gång och kolla på film. Efter det blir det bara jag och frugan som skall njuta där. Jag har ingen super-anläggning men jämfört med deras så är den överlägsen.
Obs, detta inlägg är en aning saltat men man måste ju få uttrycka sina känslor ibland - typ "du får inte smaka mitt godis" kommentaren. Redigerat av Heron, 02 October 2004 - 14:23. Postad 15 October 2004 - 13:24
om du inte har bestämt dig änn så finns det ett bra paket: http://www.ultimate....page.asp?id=337
Sänkt med 150.000:- 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |