Det är samma högtalare som på bilden. Dom är 45cm höga.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Fylla stativen med vad och var köper man detta?
Startad av
Unregistered7619f881
, Jul 14 2004 13:02
31 svar till detta ämne
Postad 14 July 2004 - 13:02
Här är en bild på stativen. Vad är det bästa man kan fylla dom med?
Det är samma högtalare som på bilden. Dom är 45cm höga.
Postad 15 July 2004 - 03:11
// Flyttar till "Gör det själv" då det inte direkt handlar om högtalare.
Postad 15 July 2004 - 03:35
Blykulor är annars högdensitet, men "lättare" med sand som tidigare nämnts.
Postad 15 July 2004 - 06:14
Jo, men var hittar man blyhagel i dem kvantiteterna utan att bli halvt ruinerad?
Postad 15 July 2004 - 17:29
men man måste väll inte köpa sand eller dyligt?
ut på stranden med en påse eller nåt o gräb lite sand eller fyll dem med mackadam eller nåt bättre än att lägga pengar på lite grus Postad 15 July 2004 - 17:56 Skulle aldrig ta sand utifrån .. det kan börja lukta as efter ett tag, finns massor av bakterier och annat mojs i "utesand", så om man inte lägger den i ugn några timmar såhåller jag mig till blästersand. Postad 15 July 2004 - 23:38
bly dyrt men tungt......skaffa finkorning sand..packa det i påsar....förslut väl
eller om man har lyx så få påsarna vakkade....det blir superbra och man får plats med mer...och inga dofter eller något sånt Postad 16 July 2004 - 04:59 Vadå? Jag trodde man bara skulle vräka ner det i "röret" eller insidan på stativet, ska man lägga det i PÅSAR först? Så kan det väl inte vara meningen? Postad 16 July 2004 - 07:11 Varför krångla?, kolla här! 49 spänn för 25kg är inte mycket att bråka om, bara att hälla i och plugga igen. Postad 16 July 2004 - 10:49 jag hade sand från stranden i ca 2 år o det luktade aldrig iof så har vi extremt rena stränder i blekinge!Skulle aldrig ta sand utifrån .. det kan börja lukta as efter ett tag, finns massor av bakterier och annat mojs i "utesand", så om man inte lägger den i ugn några timmar såhåller jag mig till blästersand. Postad 16 July 2004 - 12:11
japp de har vi basbjorn synd bara att de har varit så sketet väder annars hade man kunnat utnytja dem!
varför inte fylla dem med grus som man har på uppfarten då? luktar ju itne precis mackadam eller vad de heter. ännu billigare också Postad 16 July 2004 - 13:42
men det finns ju sand på stranden som är torr också och lägger man den i plast påsar så luktar den ju verkligen inte.
kattsand blir ju väldigt lätt! men ett par tunga stenar då? lätt att få tag på ju Postad 16 July 2004 - 13:46
Finns ju massor med olika kattsandstyper, bara att välja om man vill ha lätt eller tung, man kan ju också anpassa hur mycket man fyller stativen.
Postad 16 July 2004 - 14:13
Hejsan
Sand är mitt tips Sanden ska vara så finkornig som möjligt så att den blir fullständigt kompakt när du fyller stativen. Köp helt enkelt den typ av sand som har minst förpackning (volym) i förhållande till sin vikt. Har man provat att ta samma volym mycket finkornig sand och vanlig natursand så vet man vilken viktskillnad det blir. I och för sig så gör fukt att även "vanlig sand" känns riktigt tung och kompakt men man vill ändå inte gärna ha med fukten ner i stativen då metallstativ riskerar att börja rosta och trästativ kan börja svälla. Givetvis kan man sitta och "ugnsbaka" sanden men det är så där lagom roligt och i takt med att vattnet försvinner så blir sanden allt lättare. Till alla stativ jag har haft genom åren så har det följt med långa smala kraftiga plastpåsar som man stoppar in i stativen, fyller med sand, och sedan försluter. Som du skriver så är det svårt att få ned påsarna i stativen om man först fyller dem med sand Redigerat av Tomas_D700, 16 July 2004 - 14:15. Postad 18 July 2004 - 18:36
Timmglas sand köpt på zoo butik,vibrerad efter påfyllning=kanon!! täta stativen noga först!!
Postad 18 July 2004 - 20:40 Hur lång tid tar det då innan man måste vända stativet upp-och-ned? Postad 18 July 2004 - 20:57
Eller så gör man stativen av betongplintar med massiva 45mm bokplattor som fot och bottenplatta till högtalaren . Väger över 35 kg / st. ingen risk att de flyttar sig.
Kanske inte hörde hit, men det är ett billigt alternativ. Postad 18 July 2004 - 22:58
Fyll de med betong annars.. eller kanske grovgips. det är ett ljuddött material..
Postad 27 June 2005 - 20:13
Har sett att man kan ha "torrsand" i stativ till högtalarna. Vart får man tag i detta??
Kan man ha något annat mtrl. isådant fall vart hittar man det?? Postad 27 June 2005 - 20:39
Prova Blästersand från Biltema billigt, tungt, och resonansdödande Postad 27 June 2005 - 21:54
biltemas blästersand som Duratec tipsar om har ju i princip blivit standardmaterialet för hemmapulare.
Visst, man kan köpa bly, men det är inte värt kostnaden. Postad 01 July 2005 - 21:27
gör som dem flesta säger ..ta biltema.. det säger ju dem som tillverkar produkterna oxå. vanlig blästersand. . biltema är billigast ..seså åk nu
har fyllt både min center och mitt solid tech rack Bifogad fil(er)Redigerat av Unregistered88266978, 01 July 2005 - 21:28. Postad 01 July 2005 - 21:44
jag kör med stenmjöl i mina stativ! väger nog ca 10 kg så de är riktigt stabila...
funkar bra,dammar inget o luktar inget.. Postad 01 July 2005 - 23:00
Jag köpte finkornig sand.Mina stativ är riktigt robusta.Jag orkar knappt lyfta de.Väger bra mkt mer änn va mina förra golvare gjorde:) gruset gick på 25:- 25kilo har jag för mig på k.rauta
Postad 07 October 2008 - 14:23
Råkade få med mig blästermedel av aluminiumsilikat från Biltema istället för blästersand, den ser ut såhär: http://www.biltema.s...p?iItemId=80616
Är det bara att åka hela långa vägen tillbaka och byta eller kan det funka lika bra? 4 liter väger ~6kg så jag vet inte hur det står sig i förhållande mot blästersand när det gäller densitet, eller hur stora kornen är för den delen. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |