Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

KiSS DP-558

56 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
KiSS DP-558 80GB (DVD-spelare) 1 5,62 (12) 5 790:-
KiSS DP-558 200GB (DVD-spelare) 1 6,5 (5) Inga priser
KiSS VR-558 300GB (DVD-spelare) 0 7,11 (8) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 12 oktober 2004 - 13:05

BulanS
  • BulanS
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0
http://www.kiss-tech.../?p=558&v=users

Ok.. jag vet den har kommit rätt nyss.
Men är det kanske så att någon hunnit testa denna maskin och har något att tycka till om den?

Jag gjorde ett inlägg i denna tråd: https://www.minhembi...showtopic=71070
Men där är väl inte topicen den rätta för att folk som testat den ska hitta in.

Den har ju till skillnad från många andra lite mer möjligheter iom att man kan koppla ihop den med pc:n via ethernet..

Kollar man i manualen så ska man formatera disken första gången man installerar den..

6. Hard Disc Formatting
Once done, you will be asked to format (erase) your Hard Disc. KiSS advise you to do this the first time you connect your player.
Remember that formatting the hard disk will delete all content held on it.

Kan det kanske betyda att man skulle kunna byta ut disken mot en större för att sen formatera och använda i spelaren?.. hoppas..

Sen kan man kan ju utöver kopiera filer TILL den, även kopiera filer FRÅN den...

Downloading files from the Player's Hard Disk via FTP - Accessing the files on the PC
Now that the FTP is set on your player, go to your PC. make sure that the two of them are correctly connected to the same
newtork. Check the "PC to DVD Connection" chapter of this manual if you are unsure. On your PC, open your Internet Browser
(ex: Internet Explorer, Netscape, Safari...). In the address panel (where you normally type the address of the web site you want
to reach ex: www.google.com), type the IP address of the player (ex: ftp://172.168.024.005) (See above paragraph). Your browser
will ask you to enter a "User Name", "Password" and "Domain". In the "User Name" section, type: ANONYMOUS. This name is
default and shouldn't be changed. In the "Password" section, type the one you entered on the player (See above paragraph). Leave
"Domain" blank. Click "OK". The Internet Browser now displays the content of your player's Hard Disk. Click a file name to start
downloading it to your PC's Hard Disk.

Hade mina pengar så gott som satta på att köpa en Pioneer DVR-520H.. men nu när denna dök upp så börjar jag överväga det hela.

Någon som har något att säga om denna vs Pioneer 520?

Tilläggas kan väl att jag redan har en xbox, så det med att streama filmer/musik från datorn kan jag ju redan.. Ny finess skulle ju då vara att jag kan kopiera inspelade program till datorn (vad det nu ska vara bra för..DivX konvertering kanske? )

Postad 12 oktober 2004 - 15:13

BulanS
  • BulanS
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0
Verkar som vissa (danska) användare är lite småmissnöjda med spelaren.

http://www.recordere...p?TID=2082&PN=1

Vissa saker ska ordnas till i firmware vad det verkar iaf..
Kanske är läge att inte ha för bråttom om man nu skulle få för sig att man vill ha en sån här.

Verkar lite skakigt om det är/blir någon FTP access till den också.. ;)

Redigerat av BulanS, 12 oktober 2004 - 15:17.

Postad 10 november 2004 - 11:13

lillgren
  • lillgren
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
du kan läsa vad jag tyckte om min dp-558 på:
https://www.minhembi...60

Postad 12 december 2004 - 22:34

dahlenu
  • dahlenu
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Ok.. jag vet den har kommit rätt nyss.
Men är det kanske så att någon hunnit testa denna maskin och har något att tycka till om den?

DP-558:an är ett kul första försök. Jag rekommenderar dock inte den om man söker en perfekt produkt. Den har ett flertal problem, t ex:
- svarar ibland inte på fjärren
- inga repeteringsfunktioner finns vid inspelning
- inga favoriter för radiokanaler
- enkel tuner; man kan inte spela in och titta samtidigt
- man kan inte ens spela in ett TV-program och titta på DVD samtidigt
- låter en del och blir ganska het
- borde ju haft DVD-brännare, men det kommer säkert en sådan modell
m fl irritationer

Den är kul eftersom den accessar nätet, tillåter FTP, kan visa filmer från en katalog på en dator, har webbradio, spelar väldigt många format, mm...

Fortsätter KiSS utveckla programvaran (som är lätt att installera: hämta ner, bränn en CD och "boota" från denna CD) så kan det här bli något, men den är ingen superhit ännu. Många av de problem som finns kan fixas i programvara.

KiSS' beskrivning av den på sin hemsida är en smula upphottad; den är inte så bra som man får en känsla av. (Givetvis sant för alla leverantörer, men i alla fall.)

--Ulf

Postad 13 december 2004 - 07:49

stefansjo
  • stefansjo
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Jag har en DP-558 och är nöjd med den efter senast programuppdateringen. (FW 1.1.0)
Det är fortfarande saker som kvarstår för Kiss att göra för att den skall fungera perfekt men den har ersatt VCR hos mig.

I och med senaste programuppdateringen så har man även kommit ner i ljudnivå så nu hör man den knappt vid inspelning och HD går i standby när den inte används (värmeutvecklingen är lägre).

I kommande uppdateringar så har det nämnts (enligt Mpeg-Playcenter.com) stöd för
- repetering vid inspelning
- favoriter för radiokanaler
etc..

Mina egna synpunkter är annars
- Suverän EPG hantering för att lätt kunna skapa en inspelning. Kiss tillhandahåller över internet en programguide för de olika TV kanalerna så det är lät att spela in. Var lite missnöjd när Showview inte fanns men det saknar jag inte.
- Bra att kunna föra över inspelningar till PC och göra DIVX filmer (bra för barnfilmer), enkelt att bränna DVD av VOB filerna som skapas utan att behöva konvertera dem.
- Enkel att hantera, bra meny hantering (dock ibland lite inkonsekvent om det är STOP tangent eller PIL man skall trycka för att hoppa.

Vad jag kan tycka är lite jobbigt
- Fjärrkontrollen, man måste sikta direkt på spelaren (har dock läst ett inlägg på annat forum att version 7 av spelaren skall fungera mycket bättre, har själv 5).
- Lite hängningar ibland men efter senaste FW så sker det mycket sällan (någon gång i veckan och då oftas när jag gör något som jag vet inte fungerar..).

Jag kan rekommendera produkten, men man måste vara lite "pryl intresserad" då den kommer att kräva fortsatta programuppdateringar och man bör följa med på forumen vad som händer.
Man bör också tänka igenom sina behov och utifrån detta välja produkt och för min del så värdesätter jag nätverkskopplingen och kunna hämta och lämna filer, att kunna se olika filformat och streama filer från PC.

Som forum tycker jag att http://www.mpeg-playcenter.com/ är det bästa där Hi-Jack fokuserar väldigt mycket på Kiss produkterna.
Hans rapport efter sitt senaste besök hos Kiss (2-4 december) är spännande läsning. (http://www.mpeg-play...om/kiss_report/)

Vill man vänta så verkar DP-6XX bli spännande produkter men det är bara frågan när den når marknanden och vilket pris den får.

/Stefan

Ps Jag hade turen att vinna en DP-1500 så jag kommer inte ha problem att spela in och se filmer samtidigt :blink: ,men det är en nackdel att den inte kan spela en DVD skiva samtidigt som den spelar in... Ds.

Postad 13 december 2004 - 09:46

dahlenu
  • dahlenu
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Jag har en DP-558 och är nöjd med den efter senast programuppdateringen. (FW 1.1.0)
Det är fortfarande saker som kvarstår för Kiss att göra för att den skall fungera perfekt men den har ersatt VCR hos mig.

Intressant det du säger.

Jag väntar också med spänning på uppdatering med repetering av inspelning. Jag använde min S-VHS-bandspelare mest till att skifta Larry King (3-4 på natten) och utan möjlighet att sätta "varje dag" på en planerad inspelning så är KiSS:en ganska värdelös för mig.

Burken är en kul leksak om man är pryl- och dator-intresserad, men det är ju knappast en TiVo. Synd. Men det kanske blir bättre när vi kommer till version 2.0 eller så.

--Ulf

Postad 13 december 2004 - 16:41

dahlenu
  • dahlenu
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

I kommande uppdateringar så har det nämnts (enligt Mpeg-Playcenter.com) stöd för
- repetering vid inspelning
- favoriter för radiokanaler
etc..

Jag frågade deras support om just repetering vid inspelning och fick följande svar:
"No, I am sorrry there is no way to do that. It is on the wishes list, but we do not have any plan for that yet. " Så det låter ju inte så upphetsande. Det är lite konstigt, eftersom de flesta videobandspelare har denna enkla funktion.

Postad 17 december 2004 - 11:25

oahnve
  • oahnve
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Vet någon om jag som abbonent på UPC:s digital-tv kan spela in med 558? Det var ju problem med att spela in över SCART, men jag hoppades att ett nytt firmware styrt upp det.

Postad 19 december 2004 - 11:32

chiftec
  • chiftec
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Vet någon om jag som abbonent på UPC:s digital-tv kan spela in med 558? Det var ju problem med att spela in över SCART, men jag hoppades att ett nytt firmware styrt upp det.

Problemen med att spela in över scart finns ej längre, dom försvann med FW 1.1.1

Postad 19 december 2004 - 17:31

oahnve
  • oahnve
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Tackar! Har du den själv? Och isf - vad tycker du om den? Har läst en hel del på mpegplayer-sajten och det är väldigt mkt neggigt om den, men kan jag spela in från digital-tv-nätet, spara det på en hårddisk, strömma divx och mp3 så är jag nöjd. Har en 500 nu och den är ju grym för att strömma divx tycker jag.

/Olle

Postad 20 december 2004 - 08:05

chiftec
  • chiftec
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Tackar! Har du den själv? Och isf - vad tycker du om den? Har läst en hel del på mpegplayer-sajten och det är väldigt mkt neggigt om den, men kan jag spela in från digital-tv-nätet, spara det på en hårddisk, strömma divx och mp3 så är jag nöjd. Har en 500 nu och den är ju grym för att strömma divx tycker jag.

/Olle

Jag har haft min i en vecka nu och är helnöjd, har rev 7 så inga problem med fjärren som tidigare rev har haft. Har en digitalbox så att spela in via scart var ett absolut krav från min sida.

Postad 20 december 2004 - 21:49

Mankan
  • Mankan
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Hej! Har en fråga om dp-558 och FTP-funktionen.
Hur snabb är den???

Enligt review på Mpeg-playcenter:
"Copying files to the playrs internal HDD is a breeze but very Time consuming due to very low bandwith on the kiss dp-558. (maximum transfer speed takes up to 10 minuter for 1 movie (700 MB)"

Stämmer detta? Det skulle innebära att 2 timmars film i MPEG2 format inspelad i SP (ca 4 GB antar jag) skulle ta ca 1 timma att föra över till datorn!!!

Verkar väldigt tidskrävande. Kan någon som har en DP-558 bekräfta eller dementera vore jag tacksam.

Hade hemma en pioner 520, men lämnade tillbaka den, bla för att det tog så lång tid att redigera filmerna på den och att bränna på dvd mm. Funderar istället på en kiss men dessa tider verkar oroväckande!

/Mankan

Postad 30 mars 2005 - 20:33

stefansjo
  • stefansjo
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Det har kommit en program uppdatering till KISS DP-558 efter lång väntan....

Stabilare funktionallitet och nu kan man även skapa inspelningar över webben. :-)

Från KISS hemsida:
Firmware 1.1.2
- New KiSS Remote EPG (Support for scheduling recordings via web-based Electronic Program Guide)
- New version of WebRadio (WebRadio 3) with direct bitrate overview/filter and favorites
- Improved media compatibility and playback
- Support for video in Nero Digital format
- Better fast forward / reverse support for VCD/SVCD/DivX/XviD
- Subtitle engine with support for DivX/XviD soft subtitles in following formats: SRT, AQT, MPEL2, MPSUB, MICRODVD, RT, SMI (SAMI), SSA, SUBRIP (old and new), SUBVIEW, VPLAYER

/Stefan

Postad 31 mars 2005 - 19:03

oahnve
  • oahnve
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Problemet är väl bara att OOS-problemet inte verkar (enligt alla skrikande deltagare på mpegplayer.com) vara löst - är det så är den inte ngt vidare användbar för mig.

Funderar nu på att skaffa ett digitalkort till datorn och spela in mha det. Iom att jag har en dp500 känns det som att jag därmed får samma funktionalitet som 558:an...

Postad 19 april 2005 - 07:47

Unregisteredf78c4978
  • Unregisteredf78c4978
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Har funderingar på att köpa en Kiss DP-558.
Hur fungerar spelaren med den senaste firmwaren?
Är det några stora buggar kvar som inte är fixade ännu?

Kan man streama film från en dator till kissen via ethernet?

Tacksam för svar så att jag vet om jag ska köpa eller inte.

Postad 21 april 2005 - 15:03

jofa
  • jofa
  • Lärjunge

• 365 inlägg
  • 0
Nu kommer ju "snart" 600-serien med DP-678 och/eller DP-688.
Och då vill man vänta på den.
Eller vad som kommer efter den :-)

Postad 10 maj 2005 - 21:20

Unregisteredf40f5859
  • Unregisteredf40f5859
  • Lärjunge

• 440 inlägg
  • 0
Vet nån om man kan ersätta den inbyggda hårddisken med, låt säga, en 160Gb-dito?

// Anders

Postad 11 maj 2005 - 14:18

Unregisteredeeb0d6e0
  • Unregisteredeeb0d6e0
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
vart kan man läsa om de nya 6xx-modellerna, och när är det tänkt att de ska komma ?

Postad 11 maj 2005 - 14:55

jofa
  • jofa
  • Lärjunge

• 365 inlägg
  • 0
http://www.mpeg-playcenter.com
Samt jag mailade KiSS och fick svar. Gör det samma om du är nyfiken.
Senare i år eller om det t.o.m. var slutet av året, var svaret.
Men det kan har varit de mest avancerade modellerna. Hittade inte mailet....

Sen kommer ju Trans Technology (TransGear) med nya under sommaren.
De verkar kunna ge KiSS en match.

Å andra sidan kostar KiSS-558 inte så mycket på www.sovida.se och senaste firmware
lovordas på nämnda Mpeg Playcenter.
Kanske att man skulle slå till.....

Största problemet verkar vara ett "OOS-problem". Någon som vet vad det är?

Postad 11 maj 2005 - 20:58

Unregisteredf40f5859
  • Unregisteredf40f5859
  • Lärjunge

• 440 inlägg
  • 0

http://www.mpeg-playcenter.com
Samt jag mailade KiSS och fick svar. Gör det samma om du är nyfiken.
Senare i år eller om det t.o.m. var slutet av året, var svaret.
Men det kan har varit de mest avancerade modellerna. Hittade inte mailet....

Sen kommer ju Trans Technology (TransGear) med nya under sommaren.
De verkar kunna ge KiSS en match.

Å andra sidan kostar KiSS-558 inte så mycket på www.sovida.se och senaste firmware
lovordas på nämnda Mpeg Playcenter.
Kanske att man skulle slå till.....

Största problemet verkar vara ett "OOS-problem". Någon som vet vad det är?

<{POST_SNAPBACK}>

Sökte lite på mpeg-playcenters forum:

"OOS issue is the fact that after a while (about 30 mins) sound and image gets out of sync. Basically, you'll notice that the sound is in advance compare to the image, which can be very annoying when watching a movie ."

// Anders

Postad 17 augusti 2005 - 12:15

perreb
  • perreb
  • Forumräv

• 564 inlägg
  • 0

Det har kommit en program uppdatering till KISS DP-558 efter lång väntan....

Stabilare funktionallitet och nu kan man även skapa inspelningar över webben. :-)

Från KISS hemsida:
Firmware 1.1.2
- New KiSS Remote EPG (Support for scheduling recordings via web-based Electronic Program Guide)
- New version of WebRadio (WebRadio 3) with direct bitrate overview/filter and favorites
- Improved media compatibility and playback
- Support for video in Nero Digital format
- Better fast forward / reverse support for VCD/SVCD/DivX/XviD
- Subtitle engine with support for DivX/XviD soft subtitles in following formats: SRT, AQT, MPEL2, MPSUB, MICRODVD, RT, SMI (SAMI), SSA, SUBRIP (old and new), SUBVIEW, VPLAYER

/Stefan

<{POST_SNAPBACK}>

Har DP558 ett riktigt Ethernet uttag med tillhörande TCP/IP Stack eller är den proprietär så att den bara funkar tillsammans med Kiss PC-SW?

Kan jag access boxen från jobbet, utan att behöva ha PC igång hemma som någon form av relay?

Någon som kan ge en review hur den är med SW 1.1.2? eller vilken som nu är den senaste mjukvaran.

Med tanke på den sjysta specen, tolkar jag det som att produkten i sig måste vara grymt kass eftersom den på förhand givna succen verkar ha uteblivit.

:huh:

Postad 02 november 2005 - 10:46

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1 517 inlägg
  • 0
Halloj!

Jag funderar starkt på att köpa den här, men iom alla buggar man läst om, så vore det trevligt om någon som har testat den senaste FW 1.1.4 kan ge ett utlåtande.

Eller ska man eventuellt vänta tills 678:an kommer ut? Men där finns det ju inget datum satt - bara lösa rykten om att den eventuellt ska släppas det första kvartalet '06 :angry:

Postad 16 januari 2006 - 20:57

Toby
  • Toby
  • Beroende

• 1 091 inlägg
  • 0
Är det nån som har något att säga om dessa spelare (80 samt 200 GB HDD). Är det så att buggarna gör att den inte är prisvärd?

Postad 01 februari 2006 - 01:39

korken
  • korken
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Jag ska nog köpa en sån här. Många av buggarna verkar vara fixade med uppdateringar av firmware och fler lär det bli. Dessutom finns det moddad firmware till maskinen och flera har dessutom satt i en större hårddisk själv, med gott resultat.

678:an lär ju vara dubbelt så dyr som denna.

Postad 01 februari 2006 - 11:00

Unregisteredeeb0d6e0
  • Unregisteredeeb0d6e0
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
tja, vill bara berätta att trots nya firmware, och moddade versioner, så finns vissa mycket irreterande buggar kvar. som tex white noise (plötsligt starkt myrornas-krig-ljud vid tv-tittande).
Spelaren "hänger sig" fortfarande väldigt ofta. men i övrigt en mycket trevlig maskin. hör av er om det är nått annat ni undrar över.

Postad 01 februari 2006 - 11:59

Toby
  • Toby
  • Beroende

• 1 091 inlägg
  • 0
Ja, det verkar som den har en massa roliga och trevliga funktioner men om det är en massa dryga buggar som de inte fixar till så blir man ju less alltså! Man kanske kan stå ut med en del saker ett tag men till slut kan man bli komplett galen när det inte funkar. Det värsta är väl om den inte skulle vara konsekvent i sina buggar....

Den är dock högintressant ändå för min del. Upplys mig gärna om fler buggar som finns. ;)

Hade´

OBS: Glöm inte High End 06 i Sthlm i helgen!

Postad 01 februari 2006 - 21:42

Toby
  • Toby
  • Beroende

• 1 091 inlägg
  • 0

Jag ska nog köpa en sån här. Många av buggarna verkar vara fixade med uppdateringar av firmware och fler lär det bli. Dessutom finns det moddad firmware till maskinen och flera har dessutom satt i en större hårddisk själv, med gott resultat.

678:an lär ju vara dubbelt så dyr som denna.

<{POST_SNAPBACK}>

Vart hittade du info om att man kan byta HDD själv? Kan man sätta i en helt vanlig IDE som man köper var som helst?

Postad 02 februari 2006 - 01:29

korken
  • korken
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Info om byte av HDD + mycket annat roligt: http://www.mpeg-play...=viewforum&f=38

Postad 01 mars 2006 - 22:23

Toby
  • Toby
  • Beroende

• 1 091 inlägg
  • 0
Har ni hört något mer om FW uppdateringar? Är det fortfarande grymt irreterande buggar eller vågar man slå till på en utan att bli grymt besviken??? ;)

HAde´

Postad 07 mars 2006 - 11:42

Unregistered86b8cb1f
  • Unregistered86b8cb1f
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Tänkte ev slå till och köpa en DP-558 och undrar om det går bra att köra den som kanalväljare till projjen?

Tänkte bara ta ut S-video till projjen och kolla på TV.

Nån som vet?

Postad 07 mars 2006 - 12:08

Unregisteredeeb0d6e0
  • Unregisteredeeb0d6e0
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
som kanalväljare? antar att du menar som tv-tuner?
Isåfall är svaret ja, det funkar utmärkt.

men jag tycker nog att du ska försöka minimera antalet felkällor, jag menar varför köra med s-video, kissen har komponentutgång, och så har även de allra flesta projjar. du kanske inte skulle märka så jättestor skillnad vid en vanlig rutten tv-sändning, men du kanske vill använda din kiss till annat som tex. dvd-spelare, så varför inte använda bästa möjliga signal.

Postad 10 mars 2006 - 11:44

Toby
  • Toby
  • Beroende

• 1 091 inlägg
  • 0

Tänkte ev slå till och köpa en DP-558 och undrar om det går bra att köra den som kanalväljare till projjen?

Tänkte bara ta ut S-video till projjen och kolla på TV.

Nån som vet?

<{POST_SNAPBACK}>

S-video ut till projjen tror jag nog inte ger en sa bra bild ar jag radd. Du kommer nog bli besviken, men det beror helt pa vad du har for krav. Testa att kora s-video fran en vanlig DVD-spelare som du har hemma (eller lana av nan) och se om du ar nojd.

Postad 09 april 2006 - 06:51

Toby
  • Toby
  • Beroende

• 1 091 inlägg
  • 0
Ni som har Kiss 558: Hur ser det ut? Är ni nöjda i dagens läge eller ska man satsa på något annat i brännar/inspelar-väg?

Redigerat av Toby, 09 april 2006 - 06:52.

Postad 10 april 2006 - 20:32

Toby
  • Toby
  • Beroende

• 1 091 inlägg
  • 0
Här var det stendött må jag säga... Har ni inget att säga om denna inspelare? Funkar den som den ska?

Postad 05 maj 2006 - 22:14

korken
  • korken
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Jag har haft en 558 nu i ett par dagar. Provade en LG RH-7500 innan. Mycket fin maskin den däringa LG:n, men jag vill ha en spelare med ethernet. 558:an jag beställde från Siba är en Rev.6 (Rev.9 ska vara den senaste) och lider av "white noise"-problemet, så nu ska den reklameras. Annars verkar den fungera som den ska, och får jag bara det ovanstående problemet löst så kommer jag nog att bli helnöjd med maskinen och dess möjligheter (linux, telnet/http/ftp-access, cgi osv).

Postad 26 maj 2006 - 20:59

Unregistered3bf8f5bc
  • Unregistered3bf8f5bc
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Vad är det fär skillnad på DP558 och VR558?
Är det något mer än designen och storleken på hårddisken som skiljer?

Postad 26 maj 2006 - 23:57

Alrik
  • Alrik
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Inte vad jag vet. Har en VR-558 och är riktigt nöjd med den, trots en del strul. Den är lite buggig, men det var jag inställd på när jag köpte den. Otroligt snygg, bra EPG, oändligt stor hårddisk (nästan iaf.), FTP access, mumma!

Postad 27 maj 2006 - 06:38

Unregistered3bf8f5bc
  • Unregistered3bf8f5bc
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Går det att streama musik/film som man har liggande på datorna eller måste de först föras över till spelaren?

Postad 27 maj 2006 - 10:35

Alrik
  • Alrik
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Jag har inte installerat PC-link programvaran som medföljer ännu, så jag vet inte säkert. Kikade i manualen och den pratar bara om att kopiera filer från datorn via PC-link programvaran, så jag gissar att det inte går att streama tyvärr.

Postad 27 maj 2006 - 13:35

korken
  • korken
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Jag har inte heller testat ännu, men är ganska säker på att det går att spela upp filer utan att kopiera dem först från datorn till spelaren.

Postad 28 maj 2006 - 11:20

Unregisteredeeb0d6e0
  • Unregisteredeeb0d6e0
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Det går alldeles utmärkt att streama musik och filmer, man använder tex det medföljande programet kiss pc-link, där ställer man in vilka filer/mappar/diskar man vill "dela ut" sen är det bara att gå in i kissen och starta de man vill se/lyssna på. helt problemfritt !

Postad 15 juni 2006 - 15:17

Unregisterede1e7d548
  • Unregisterede1e7d548
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Är ssugen på en Kiss VR-558. Är det någon som har en sådan? Hur är det med FW och sånt på den?

Postad 16 juni 2006 - 11:42

EasyT
  • EasyT
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag köpte min för ett par dagar sedan ( DP-558 ) och är helnöjd. Visste att det fanns endel strul med den sen tidigare, men inget jag märkt av själv. Anledningen att det blev en DP-558n för min del var att den har ju både komponent in OCH ut. Alltså perfekt att koppla x-boxen i in och sen vidare ut till projektorn. Å nu finns det ingen ursäkt för att man missar ett tv-program ( motorsport, fotboll etc. etc. ) eftersom man kan wappa eller via webben programera in när den ska spela in. Funkar åsså suveränt även fast det tar 15 min innan wappningen registreras.

Redigerat av EasyT, 16 juni 2006 - 11:45.

Postad 12 augusti 2006 - 19:58

Toby
  • Toby
  • Beroende

• 1 091 inlägg
  • 0
Det låter som att denna spelare börjar bli minder och minder buggig nu, är det nån som kan bekräfta detta?

Sedan undrar jag hur det är med BILDEN som denna spelare levererar, är den lika bra (RGB Scart) som andra DVD-spelare i prisklassen eller ska man satsa på något annat?

Har idag en Philips DVP630 för 1500:-. Kiss:en borde väl spöa den?

Hade´

Postad 14 augusti 2006 - 11:28

Adrian
  • Adrian
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Jag är också lite nyfiken på om problemen med buggarna har blivit mindre nu? När jag läst runt lite på nätet (till exempel här) så verkar folk fortfarande vänta på viktiga buggfixar. Och framförallt är jag lite mer nyfiken på VR-558 men jag har inte alls hittat lika mycket info om den som om DP-558.

Postad 23 september 2006 - 14:40

cazz
  • cazz
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0
mm är också lite sugen nu när priset är inte är så farligt för en med 80 GB.

Postad 23 september 2006 - 16:10

cazz
  • cazz
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0
Såg att den har TV-turner men är den analog eller digital?

Postad 23 september 2006 - 22:23

korken
  • korken
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Analog.

Postad 03 oktober 2006 - 19:41

Unregisteredecf9c4b2
  • Unregisteredecf9c4b2
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Vad jag förstått så går det att streama både till och från enheten. Utmärkt.
Dock verkar det som om maximal överföringshastighet ligger runt 1,5mbit/s??

Hur sjutton kan man streama inspelat material från DP-558 till dator alternativt
hyfsat okomprimerad film från dator till DP-558, borde vara praktiskt omöjligt isåfall?...

Några andra korta frågor:

Kan jag komma åt enheten från internet, dvs innehållet på hårddisken?

Spinner hårddisken på hela tiden eller finns några strömsparlägen som den kan
gå ned i vid vila?

/m

Postad 03 oktober 2006 - 23:46

korken
  • korken
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Några andra korta frågor:

Kan jag komma åt enheten från internet, dvs innehållet på hårddisken?

Spinner hårddisken på hela tiden eller finns några strömsparlägen som den kan
gå ned i vid vila?

/m

Ja, du kan komma åt enheten från Internet.

Hårddisken spinner inte på hela tiden.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.