Grymmaste subben?
41 svar till detta ämne
Postad 01 November 2004 - 22:03
avancerar
-
avancerar
-
Beroende
-
-
1054 inlägg
som sagt,
min julklapp detta år kommer till stor sanolikhet att bli en subwofer-eller 2.
så jag är intreserad av vad ni har som era favoriter i prisklassen.
själv så håller jag på att bygga ihop ett system bestående av NHT evolution.
(kan säga att NU SÅ HAR JAG hittat mitt högtalar märke)
jag är mycket inne på att köpa u2:orna ifrån evolution-men det är alltid bra/roligt
att få höra andras syn på det hela.............man har ju inte lyssnat på allt!!
så ta och skriv vilka som är era favoriter, å varför. -lägg gärna in bilder oxå.
mvh Avancerar-NOW HEAR THIS-
jag lirar mycket musik-och hifi är viktigt-men självklart ska det även finnas
ordentligt med kraft.
Redigerat av avancerar, 02 November 2004 - 06:42.
Postad 01 November 2004 - 23:02
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11286 inlägg
ja varför inte denna Earthquake SuperNova Piano 10
går loss på strax under 20
Redigerat av jonasprivate, 01 November 2004 - 23:03.
Postad 01 November 2004 - 23:19
Chris_Al
-
Chris_Al
-
Rookie
-
8 inlägg
Hej.
Jag har precis köpt en Rell 400Q och är grymt nöjd med den, rekomenderar att du provlyssnar på Rell. // Chris_Al
Postad 01 November 2004 - 23:21
Unregisteredc00b10ee
-
Unregisteredc00b10ee
-
Beroende
-
-
1088 inlägg
Hade en Velodyne SPL 1200 förut som var grym. Gick då på 19000 men nu finns nyare serien för 17k. Som sagt riktigt grym.
Postad 01 November 2004 - 23:28
Unregisteredeb2b50da
-
Unregisteredeb2b50da
-
Forumräv
-
-
668 inlägg
Lägg till några tusen till så får du "världens bästa bas" Velodyne DD serien...
Sitter på en DD-18...slår allt helt klart...
Personligen anser jag att det inte finns nått i den prisklassen som ens kommer i närheten...
Men det är en fråga om tycke & smak...Men den spelar skjortan av det mesta...
Postad 02 November 2004 - 01:14
Unregistered8ee75b8b
-
Unregistered8ee75b8b
-
Mästare
-
-
3283 inlägg
Rel har rätt brutala subbor i den prisklassen...tex Q400E eller Storm 5 (storebor Stadium 3 kostar tyvärr hela 25.000 kr).
Postad 02 November 2004 - 02:43
avancerar
-
avancerar
-
Beroende
-
-
1054 inlägg
hahaha!!!-kul.......
det är PRECIS dessa subbor som jag själv har i åtanke gentemot u2:orna(precis)
jag tror faktiskt att om man ska ha en sub i denna prisklass så är det nog ngn av
dessa som gäller....ni tog upp varenda en som jag hade i baktanke.......
jag funderar faktiskt på att slå till på ngn av dessa, eller rättare sagt någon av
dessa kommer det att bli......
.....en annan tanke jag har(som nog är den bästa)är att köpa u2:orna först å
främst, eftersom dom matchar mycket bra till mina m6:or-plus att jag då får 2 st
lådor, jag har tänkt att ha en bas under varje front monitor med ett litet stativ i
mellan-eller sten.
och då senare köpa exempelvis en st velodyne(dd15) eller en rel(q400)eller en
earthquake(12"-15") för att få ut den där allra djupaste bas återgivningen.
mvh Avancerar
Redigerat av avancerar, 02 November 2004 - 06:32.
Postad 02 November 2004 - 06:40
avancerar
-
avancerar
-
Beroende
-
-
1054 inlägg
måste bara säga en sak till.........
.....jag tror att u2:orna kostade 17000kr när dom kom, så dom är ju väldigt
prisvärda i dagsläget.
sen så har jag tur och har 20% rabatt på många märken-men inte alla.
vilken subb av ovanstående tror ni spelar bäst i den allra djupaste basen??
earthquake??
Postad 02 November 2004 - 09:46
widde
-
widde
-
Beroende
-
-
1211 inlägg
Jösses, hur kan ni lägga ner 20k på en sub?
Det är ju masssssor med pengar!
Postad 02 November 2004 - 10:32
erikus
-
erikus
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Av integrationsskäl borde väl u2:orna vara hetaste tipset.
Men med lite meck kanske man kan få någon annan sub att matcha lika bra.
Postad 02 November 2004 - 14:20
Unregistered76b72946
-
Unregistered76b72946
-
Användare
-
-
220 inlägg
Fortfarande brutalt bra och mycket bas för pengarna. Jag la 11' för 2 år (PC-Plus) sedan och har ännu inte hört något bättre: SVS SubwoofersPS Har haft en Rell Q 400- "Hälften så mycket" biobas som SVS:en (Subjektiv skattning, inte vetenskapligt uppmätt). Har behållt en Rel Q-150 som passar utmärkt till lätt musiklyssning.
Redigerat av Unregistered76b72946, 02 November 2004 - 14:24.
Postad 02 November 2004 - 14:24
Unregisteredeb2b50da
-
Unregisteredeb2b50da
-
Forumräv
-
-
668 inlägg
Lägg till några tusen till så får du "världens bästa bas" Velodyne DD serien... Sitter på en DD-18...slår allt helt klart...  Några tusen ??? tror brorsan gav 27' för sin DD-15, vad kostar en ny DD-18 ?
M
Betalade 36.000 för min... Inget jag ångrar, men just då sved det duktigt i plånboken...Lämnade ett STORT hål... Skulle aldrig kunna leva utan en Velodyne...
Postad 02 November 2004 - 16:54
micke5721
-
micke5721
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
Jag satt och läste i InoAudio:s produktbeskrivning från -03 och läst då detta: "Världsberömde inspelningsteknikern Bertil Alving har mätt upp högtalarsystemet på studion/inspelningsteknikerskolan Studio Blue och konstaterat en undre gränsfrekvens på 14 Hz. Nere vid 10 Hz hade nivån sjunkit till -5 dB. Vid test av maximalt ljudtryck har 137 dB i registret 17 - 55 Hz uppmätts 7 meter från högtalarna" (Profundus Z-2 kostar 46 900:- . Jag vet inte vad inte vad Profundus Z-4 kostar, och det är just Z-4 som nämns i det ovanstående exemplet, men för det med pengar kanske det vore någor att satsa på) Studio Blue
Redigerat av micke5721, 02 November 2004 - 16:54.
Postad 02 November 2004 - 16:55
avancerar
-
avancerar
-
Beroende
-
-
1054 inlägg
skulle vilja lyssna på dd18-den lär lira ######r.........
...tycker att det skulle bli lite väl dyrt bara.....
"velodyne"-kan du inte skriva ett par rader om hur du uppfattar denna subb i
musik resp. film?
om du kollar på ett fett dts spår med kraftiga basgångar å du drar på rejält hur
känns/låter det då???--fy faan vad skönt den lär gunga?
hur djupt går den?
hänger den med vid hifi lyssning?
ingen som har en earthquake?
Postad 02 November 2004 - 18:49
Grubbe666
-
Grubbe666
-
Lärjunge
-
-
294 inlägg
Nu var det förvisso DD-18 du ville höra en recension utav men jag har en sprillans DD-15 som står i biorummet och lurar och den ska väl egentligen inte vara speciellt lånt ifrån sin storebror i djupbas/tryck/kontroll.
Men iallafall.
Det första man slås utav då man börjar att pilla med DD-15 är att den kan verkligen låta ###### dåligt alltså. Jag tweakade ett par kvällar innan jag fick allt att lira 100%. Det finns jäkligt många olika parametrar att ställa in när du drar igång OSD:n på den.
Men som sagt. Den intergreras väldigt fint i mitt resterande system som består av Avance Super Magnum (frontar, går till 28hz) som drivs av en Primare SPA20 som i sin tur matas av en Primare V25.
Då man kranar till nivån på subben så kan man ställa mellan 0-100. Ungefär som en volymkontroll, och för att inte subben ska krossa resten av mitt system så kan jag inte krana upp den till mer än 8 av 100!  Ställer jag den på 10 av 100 så dominerar den totalt.
Men vad mer kan man säga? Den är väldigt flexibel. Man kan ställa servot olika hårt och på så sätt anpassa basen och spara dessa i olika "kategorier". Vill jag lyssna på torr jazz med en fet ståbas så vill jag såklart ha svintight bas, då ställer jag servot rätt högt så att det har ett järngrepp över elementet.
Vill jag istället köra över min granne med djupbas lossar jag lite på servot och får då blytung migränframkallande skön ###### bas! En polare bad mig sänka volymen för han var rätt att hans ögon(!) skulle ta skada.
Jajja.
Allt som allt är det en kanonbas och jag har aldrig varit mer nöjd över ett inköp. Den lyfte verkligen hela min anläggning till en helt ny nivå! Så om du får chansen så ska du absolut åka och provlyssna på basrackan. Det är den värd.
Redigerat av Grubbe666, 02 November 2004 - 18:53.
Postad 02 November 2004 - 18:58
Crille99
-
Crille99
-
Forumräv
-
-
801 inlägg
Den här subben ska ju vara nåt i hästväg. http://www.svsubwoof...b12_ultra_2.htm
Postad 02 November 2004 - 19:12
avancerar
-
avancerar
-
Beroende
-
-
1054 inlägg
grubbe666-
det låter onekligen jävligt bra, jag ska defenitivt åka å lyssna på denna skapelse.
vet du vilken affär i gbg som säljer dessa?
grymt att man kan anpassa servot-riktigt grymt.!!
hade!!
Postad 02 November 2004 - 19:14
Grubbe666
-
Grubbe666
-
Lärjunge
-
-
294 inlägg
grubbe666-
det låter onekligen jävligt bra, jag ska defenitivt åka å lyssna på denna skapelse.
vet du vilken affär i gbg som säljer dessa?
grymt att man kan anpassa servot-riktigt grymt.!!
hade!!
Hejsan! Tyvärr vet jag inte vart du kan hitta den i Gbg då jag bor i Västerbotten. Men någon annan kanske har någon aning? Ett tips, den ser jävligt fin ut i körsbärsfinish.  Alltså då jag spelar med den nu så skakar det så mycket i rummet att jag blir riktigt illamående och membranet vibrerar inte ens mycket. Byxbenen börjar fladdra hejdlöst långt innan man hör något ljud ur den.
Redigerat av Grubbe666, 02 November 2004 - 19:15.
Postad 02 November 2004 - 19:30
Unregisteredc5c121df
-
Unregisteredc5c121df
-
Beroende
-
-
1317 inlägg
Postad 02 November 2004 - 19:34
Grubbe666
-
Grubbe666
-
Lärjunge
-
-
294 inlägg
Haha.. Joo, nog kanske den är väl brutal ändå. Men underskatta ändå inte precisionen och rappheten basen besitter.
Men om du prioriterar musik riktigt högt så fins det bättre val, det törs jag lova.
Postad 02 November 2004 - 20:34
avancerar
-
avancerar
-
Beroende
-
-
1054 inlägg
nice!!!!
u2:orna kommer att få stå för musiken....
velodynen/earthquaken för den allra djupaste basen...
grubbe-kan du inte ta å lägga in ett par porriga bilder på din "vän"?
closeup element och baksida.
Redigerat av avancerar, 02 November 2004 - 20:36.
Postad 02 November 2004 - 20:48
Grubbe666
-
Grubbe666
-
Lärjunge
-
-
294 inlägg
nice!!!!
u2:orna kommer att få stå för musiken....
velodynen/earthquaken för den allra djupaste basen... 
grubbe-kan du inte ta å lägga in ett par porriga bilder på din "vän"?
closeup element och baksida.
Visst kan jag det! Men jag måste nog vänta till morgondagen då min digitalkamera är hos mor & far. Men den är i körsbär och bygget känns otroligt gediget.
Postad 02 November 2004 - 20:56
harman
-
harman
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Hej! Jag har beställt en Earthquake supernova 12 som förhoppningsvis snart kommer.Det är just nu 30% rabatt på Earthquakes sortiment.
Så en Earthquake supernova piano 10 kostar under 14000kr.
Postad 02 November 2004 - 22:00
avancerar
-
avancerar
-
Beroende
-
-
1054 inlägg
grubbe-kanon!!!
harman-asså är det så ###### billigt nu??-bra.
Postad 03 November 2004 - 09:44
mikeett
-
mikeett
-
Veteran
-
-
1825 inlägg
Jo, Moretown & Kerr har rabatt november ut, fick en prisuppgift på Earthquake Supernova 15 (Den billigaste) kostar 21033:- minus 30% för rabattan, landar på strax under 15k
Postad 03 November 2004 - 11:06
Unregisteredeb2b50da
-
Unregisteredeb2b50da
-
Forumräv
-
-
668 inlägg
skulle vilja lyssna på dd18-den lär lira ######r.........
...tycker att det skulle bli lite väl dyrt bara.....
"velodyne"-kan du inte skriva ett par rader om hur du uppfattar denna subb i
musik resp. film?
om du kollar på ett fett dts spår med kraftiga basgångar å du drar på rejält hur
känns/låter det då???--fy faan vad skönt den lär gunga?
hur djupt går den?
hänger den med vid hifi lyssning?
ingen som har en earthquake?
Jag uppfattar den dd-18 som en kotrollerad a-bomb... Drar man på ett fett DTS spår så skakar soffan, bordet, fönstren till och med dörren till toaletten står och slår när den är stängd. DD-18 förflyttar så grymt mycket luft, och det faktum att den går ner till 14 hz gör den till en oerhört grym sub... Sist vi satt och spelade så kom grannkäringen från porten bredvid och klagade (bor i lägenhet  ) för tydligen stod hennes porslin och skakade och ett par tavlor hade ramlat ner...hehe... Ska man utnyttja den här basen till max så bör man bo i ett STORT hus...för i lägenhet är en DD-18 overkill...hade räckt med en 10... Än så länge har jag spelat riktigt högt men ändå går basen bara på tomgång... Helt fuckin' outstanding...
Postad 03 November 2004 - 12:27
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5773 inlägg
Magnat 530 ser iaf riktigt grym ut för 19995:- Värsting sub, 21" element, 500w (RMS)/ 1000w (Max) https://www.prisjakt...t.php?pid=11915 Speciella egenskaper: Digitalförstärkare med "Power Tracking" - nätdel Frontfire konfiguration Hornreflex konfiguration (2 sidoplacerade reflextunnlar med linjär hornöppning) 21" baselement med ultrastabilt aluminiumschassiProfessionell vävd kantupphängning och högkapacitetstalspole 100m diam. Realtids Limiter Aktiv frekvensområdeskontroll med Linkwitz-Riley tredje ordningens lågpassfilter. Kabinett i högkvalitativ träfaner 105 Kg!! Verkar riktigt grym!
Postad 03 November 2004 - 12:38
Unregisteredafe9e410
-
Unregisteredafe9e410
-
Veteran
-
-
1907 inlägg
Nu var det förvisso DD-18 du ville höra en recension utav men jag har en sprillans DD-15 som står i biorummet och lurar och den ska väl egentligen inte vara speciellt lånt ifrån sin storebror i djupbas/tryck/kontroll.
Men iallafall.
Det första man slås utav då man börjar att pilla med DD-15 är att den kan verkligen låta ###### dåligt alltså. Jag tweakade ett par kvällar innan jag fick allt att lira 100%. Det finns jäkligt många olika parametrar att ställa in när du drar igång OSD:n på den.
Men som sagt. Den intergreras väldigt fint i mitt resterande system som består av Avance Super Magnum (frontar, går till 28hz) som drivs av en Primare SPA20 som i sin tur matas av en Primare V25.
Då man kranar till nivån på subben så kan man ställa mellan 0-100. Ungefär som en volymkontroll, och för att inte subben ska krossa resten av mitt system så kan jag inte krana upp den till mer än 8 av 100! Ställer jag den på 10 av 100 så dominerar den totalt.
Men vad mer kan man säga? Den är väldigt flexibel. Man kan ställa servot olika hårt och på så sätt anpassa basen och spara dessa i olika "kategorier". Vill jag lyssna på torr jazz med en fet ståbas så vill jag såklart ha svintight bas, då ställer jag servot rätt högt så att det har ett järngrepp över elementet.
Vill jag istället köra över min granne med djupbas lossar jag lite på servot och får då blytung migränframkallande skön ###### bas! En polare bad mig sänka volymen för han var rätt att hans ögon(!) skulle ta skada.
Jajja.
Allt som allt är det en kanonbas och jag har aldrig varit mer nöjd över ett inköp. Den lyfte verkligen hela min anläggning till en helt ny nivå! Så om du får chansen så ska du absolut åka och provlyssna på basrackan. Det är den värd.  Du..detta låter mer som att betala för självmord änn något man spelar musik på.Själv så tror jag rätt hårt på linn subbarna.Dom e fina.dock bara kollat på dom men jag har för mig att dom ska vara bra på musik eller?
Jag har Linn Melodik och körde tidigare mindre Linnsubar. De mindre klarar tyvärr inte tyngsta biobasen i högt ljud, men de är otroligt realistisa när man kör dom. Ofta kanske man inte kan spela järnet. Nu funkar det så hos mej som bor i villa att vi bestämmer när jag skall spela järnet, och då far familjen ut. Torsdagar har minsta dottern scouterna. Så då är det järnet. Och en sak ska ni veta Melodik låter men framförallt känns supertung. Hade True Sunfire den större och den exploderade ju för fan efter allt hände. Så Melodiken piskar den lätt i realism, och bastyngd. Sunfire pumpade luft på något sätt. Melodiken känns inifrån ryggraden och genom hela kroppen. Men den kostar ju 45000 så nog måste den låta konstigt vore annars. Det roliga är att den är suverän på musik.
Postad 03 November 2004 - 12:40
HQ@Prisjakt
-
HQ@Prisjakt
-
Rookie
-
8 inlägg
Hmm.. Detta låter bra med Velodyne DD-18. Har precis beställt en till mitt biorum. Levereras i slutet av denna månad tillsammans med ett par Jmlab electra 946 (Dubbla 10") 1 par Electra 906, en Electra CC901, ett par SR900, en Pioneer VSA-AX10ai förstärkare samt pioneers DVD 868ai..
Känns som att det kommer rocka rätt fett i mitt 26m2 stora biorum..
Postad 03 November 2004 - 13:52
Grubbe666
-
Grubbe666
-
Lärjunge
-
-
294 inlägg
Postad 03 November 2004 - 16:03
avancerar
-
avancerar
-
Beroende
-
-
1054 inlägg
hmmm,det är ett mäktigt paket du ska införskaffa,så allt på en gång.
ditt val av komponenter tror jag är ett mycket bra kort......
.....du kommer att ha focals MYCKET fina ljudbild(otroliga mellan/toppar)
plus att velodynen får stå för den "riktiga" botten-nice
Postad 03 November 2004 - 18:50
HQ@Prisjakt
-
HQ@Prisjakt
-
Rookie
-
8 inlägg
Jepp, ett mäktigt paket.
Min far dog plötsligt, och jag fick ut en summa pengar från en försäkring han tydligen hade. Vi båda har alltid varit väldigt intresserade av musik och film, så jag byggde ett biorum med hjälp av min fars försäkringspengar.
Så jag bygger rummet i min fars ära, och hoppas han sitter nånstans och ler lyckligt när han ser det bli klart.
Annars skulle jag aldrig haft råd med en sådan anläggning som denna.
Lev medans ni kan, man kan aldrig veta när det hastigt tar slut.
Just nu håller jag på att bli tokig av att vänta på att grejerna ska komma.
Postad 03 November 2004 - 22:03
Grubbe666
-
Grubbe666
-
Lärjunge
-
-
294 inlägg
Jepp, ett mäktigt paket.
Min far dog plötsligt, och jag fick ut en summa pengar från en försäkring han tydligen hade. Vi båda har alltid varit väldigt intresserade av musik och film, så jag byggde ett biorum med hjälp av min fars försäkringspengar.
Så jag bygger rummet i min fars ära, och hoppas han sitter nånstans och ler lyckligt när han ser det bli klart.
Annars skulle jag aldrig haft råd med en sådan anläggning som denna.
Lev medans ni kan, man kan aldrig veta när det hastigt tar slut.
Just nu håller jag på att bli tokig av att vänta på att grejerna ska komma.
Beklagar sorgen. Men jag tycker att det är en fin gest emot ditt och din fars hifi-intresse.
Postad 03 November 2004 - 23:25
ekke
-
ekke
-
Veteran
-
-
2466 inlägg
Jag satt och läste i InoAudio:s produktbeskrivning från -03 och läst då detta: "Världsberömde inspelningsteknikern Bertil Alving har mätt upp högtalarsystemet på studion/inspelningsteknikerskolan Studio Blue och konstaterat en undre gränsfrekvens på 14 Hz. Nere vid 10 Hz hade nivån sjunkit till -5 dB. Vid test av maximalt ljudtryck har 137 dB i registret 17 - 55 Hz uppmätts 7 meter från högtalarna"
(Profundus Z-2 kostar 46 900:- . Jag vet inte vad inte vad Profundus Z-4 kostar, och det är just Z-4 som nämns i det ovanstående exemplet, men för det med pengar kanske det vore någor att satsa på)
Studio Blue
Du talar för döva öron!
Postad 03 November 2004 - 23:55
tommypeters
-
tommypeters
-
Veteran
-
-
2279 inlägg
Postad 04 November 2004 - 06:55
avancerar
-
avancerar
-
Beroende
-
-
1054 inlägg
jag beklagar sorgen.
men det är ju kul när dessa pengar går till ngt som ni bägge hade gemensamt.
mvh michael
Postad 04 November 2004 - 07:14
micke5721
-
micke5721
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
Du talar för döva öron! 
Ja man får väl skylla sig själv litegrann, jag borde nog vara på faktiskt.se istället med tanke på min inriktning och vad jag tycker är intressant.
Postad 04 November 2004 - 07:41
BWF
-
BWF
-
Användare
-
-
106 inlägg
Jag har Linn Melodik och körde tidigare mindre Linnsubar. De mindre klarar tyvärr inte tyngsta biobasen i högt ljud, men de är otroligt realistisa när man kör dom. Ofta kanske man inte kan spela järnet.
Kör Linn Sizmik (+Linn Katan högtalare). Låter kanon och alldeles nog med tung biobas för min del. Tycker bara det låter dåligt o överdrivet med för mycket "biobas". Det roliga är förstås också som sagt att dom låter VÄLDIGT bra vad gäller vanlig musik. Har lyssnat på Melodik, skulle personligen aldrig betala så mycket pengar för en högtalare, men bra lät den. Men vid visningen hade dom som vanligt dragit på väldigt mycket bas, och visst, klart lät det, inget odefinierat basbröl som på många andra subbar. Men inte speciellt trevligt, allt enligt mitt tycke o smak förstås.
Postad 04 November 2004 - 09:21
Unregisterede54faa16
-
Unregisterede54faa16
-
Användare
-
-
102 inlägg
Er der andre fabrikanter end REL der har 2 innganger med separat volumen regulering: en LFE og en hi-level til front høyttalerne slik man kan kjøre de simultant ? Tenker her på problemerne der kan opstår når man veksler imellom musik og dvd.....
REL har også fjernkontroll.....
Postad 04 November 2004 - 09:30
Unregisteredafe9e410
-
Unregisteredafe9e410
-
Veteran
-
-
1907 inlägg
Jag har Linn Melodik och körde tidigare mindre Linnsubar. De mindre klarar tyvärr inte tyngsta biobasen i högt ljud, men de är otroligt realistisa när man kör dom. Ofta kanske man inte kan spela järnet.
Kör Linn Sizmik (+Linn Katan högtalare). Låter kanon och alldeles nog med tung biobas för min del. Tycker bara det låter dåligt o överdrivet med för mycket "biobas". Det roliga är förstås också som sagt att dom låter VÄLDIGT bra vad gäller vanlig musik.
Har lyssnat på Melodik, skulle personligen aldrig betala så mycket pengar för en högtalare, men bra lät den. Men vid visningen hade dom som vanligt dragit på väldigt mycket bas, och visst, klart lät det, inget odefinierat basbröl som på många andra subbar. Men inte speciellt trevligt, allt enligt mitt tycke o smak förstås.
Det är synd att dom inte kan ställa in den för musik och sen köra hembio. Den låter bäst då. Ingen överdriven bas utan en naturlig, där en pistol inte låter som en kanon men en kärnvapendetonantion oxå känns som en. Sizmik är superbra har haft båda storlekarna och de är grymt exakta. Tyvärr är de placeringskänsliga dvs det går att höra var dom spelar om man inte placerar dom rätt. Ju högre de spelar i basregistret dest känsligare blir det. Men som sagt en linnägare brukar kunna ställa basen rätt. Hade det inte varit för hembio hade jag köpt accuratsuben som är reptilsnabb. Lycka till med era subköp. Jag tror Velodyn är ett mycket bra val.
Postad 10 November 2004 - 16:09
erikus
-
erikus
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Tänkte tipsa om nedanstående annons på Hifimagasinet apropå att du tänkt köpa ett par NHT U2:or. http://www.hifimagas...?annonsID=11415
Postad 10 November 2004 - 19:28
avancerar
-
avancerar
-
Beroende
-
-
1054 inlägg
tackar för tipset!!!
avancerar.....
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Högtalare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|