Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Koss the plug - 149:-

30 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Koss The Plug (Hörlurar) 3 6.308822 (67) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 13 December 2004 - 07:56

Unregistered0c078b54
  • Unregistered0c078b54
  • Beroende

• 1421 inlägg
  • 0
Hej,

Finns det överhuvudtaget något alternativ till Koss The Plug om man får dessa för 149:-?
Ska bli en julklapp och får absolut kosta max 200:-

Postad 13 December 2004 - 08:02

Unregistered85c14263
  • Unregistered85c14263
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0
Vill bara lägga in en liten varning. Jag hade hört massvis av bra om dessa lurar och köpte därför ett par. Men när jag skulle testa dem så fick jag inte in dem i öronen. Jag bad min tjej och en kompis att testa och de fick inte heller in dem i örat. Jag försökte med olika skumstorlekar men inget funkade. De ramlade ur öronen direkt!

Var ju bara att lämna tillbaka och köpa ett par sony i stället, och det blev mycket bättre.

Postad 13 December 2004 - 08:20

Unregistered0c078b54
  • Unregistered0c078b54
  • Beroende

• 1421 inlägg
  • 0
Hmm...

Har precis läst en hel del om att dom är svåra att få på plats i själva örat.
Verkar faktiskt inte vara något bra alternativ trots allt.

Var inne på expert och kollade in dessa häromdagen (de skulle ha 299:-) men de rekomenderade SONY MDR-EX71SL istället som skulle låta otroligt mkt bättre.
Säkert kanon men de kostade en bra bit över 500:- så de är inget alternativ tyvärr. Några andra SONY som ni kan rekomendera?

Enligt försäljaren så motsvarade ett par "följamedpåköpet-lurar" (de som ska bytas ut) ca 49:- kronors lurar så det borde ju egentligen bli bättre vad man än köper?

Kan dessa vara något att ha? Philips HE580

Redigerat av Unregistered0c078b54, 13 December 2004 - 08:27.

Postad 13 December 2004 - 09:04

Unregistered16a490f5
  • Unregistered16a490f5
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0
Jag måste hålla med om att The Plug är alldeles för stora och ganska obekväma. Men, man kan köpa till nya "muffar" för ungefär hundralappen, då blir de mycket smidigare.
Den luren är helt fokuserad på bas i min mening, mellanregister o diskant verkar Koss helt ha glömt.

Philips HE580 är också ett alternativ. De har ett mer neutralt ljud än The Plug. Dessutom ser det inte ut som man har påskägg i öronen :blink:

Det är min uppfattning om de två. Jag har läst att Sennheisers MX-serie ska vara rätt bra, så den kanske är något att kolla upp?

Postad 13 December 2004 - 09:20

Unregistered47d0a692
  • Unregistered47d0a692
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
jag har "the plugg" och jag gillar dom skarpt sitter kanon bra i örat med dom lite mindre "kuddarna" som följer med.

Postad 13 December 2004 - 09:31

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

• 2160 inlägg
  • 0
Även för mig var det så att de trillade ur öronen hela tiden

MVH

Postad 13 December 2004 - 09:42

zvedberg
  • zvedberg
  • Beroende

• 1469 inlägg
  • 0
Jag gillade inte heller originalkuddarna till The Plug. Botemedel finns dock att köpa på apoteket. Kolla längst ner i mitt galleri för mer info.

Postad 13 December 2004 - 10:12

Unregistered0c078b54
  • Unregistered0c078b54
  • Beroende

• 1421 inlägg
  • 0
Intressant lösning :blink:

Är det så djäkla dålig passform alltså så att man måste klura ordentligt för att få dem att sitta?

Du skriver i ditt galleri att även ljudet blev mkt bättre,
vad och hur då?

Postad 13 December 2004 - 10:19

zvedberg
  • zvedberg
  • Beroende

• 1469 inlägg
  • 0
Problemet med orignalkuddarna är att när man klämt ihop dem så sväller de upp igen så otroligt snabbt att man inte har en chans att hinna stoppa in dem i öronen.

Ljudförbättringen beror antagligen på att man får lurarna längre in i öronen än med originalkuddarna. Jag upplevde att mellanregister och diskant ökade en aning.

Postad 13 December 2004 - 10:28

Unregistered610e2837
  • Unregistered610e2837
  • Lärjunge

• 368 inlägg
  • 0
Antar att du läst denna tråd...

https://www.minhembi...c=73706&hl=plug

Zvedbergs lösning verkar spännande, tror jag sett den tidigare någon gång! Dock har jag redan beställt siliconpropparna nu. Får väl se hur det blir med ljudet. De tycks som om det ska bli lite basfattigare och det är nog inte till någon skada enligt mig.

/Andreas

Postad 13 December 2004 - 15:15

HiGh QuAL!Ty
  • HiGh QuAL!Ty
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Köp inte The Plug totalt värdelöst ljud tycker ja!! mina hörlurar ja fick med till min Iaudio e mkt bättre!!! mellan registret å diskanten e helt värdelös..

mvh

Postad 14 December 2004 - 00:47

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5548 inlägg
  • 0
Ett annat alternativ kan vara någon av Koss KSC-modeller...som har sportklippfäste! Har inte hört dessa, men de har ett mkt brett frekvensområde, samt ska enligt tillverkaren har membran som liknar Koss Porta Pro...!

Antingen Koss KSC50 eller KSC 55, som båda kostar strax under 200:-...

https://www.prisjakt...

Mvh JB

Postad 14 December 2004 - 11:20

Unregistered610e2837
  • Unregistered610e2837
  • Lärjunge

• 368 inlägg
  • 0
Jag hade hoppet uppe att jag skulle börja gilla pluggarna med en bättre öronproopp. Fick dock hem siliconproppen igår och kan bara konstatera att de låter inte bra. Mina Porta Pro slår pluggarna stort!

/Andreas

Postad 19 December 2004 - 13:08

Unregistered47d0a692
  • Unregistered47d0a692
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Jag gillar mina pluggar skarpt. eftersom jag har dom till min minidisc där musiken är komprimerat en del. det som är så bra med dom enligt mig är ju att dom stänger ju ute i princip allt "oljud" ljud, vilket jag upplever väldigt bra när man tex sitter på bussen lr går på stan. :D

Postad 19 December 2004 - 13:14

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Köpte ett par pluggar.. totalt kass passform, köpte även till såna extra pro-eartips.. efter mycket mekande fick jag dom på plats, ljudet var
totalt kasst (och ja, dom hade legat och spelat in sig ett antal timmar
innan.
Dom åkte i soptunnan fortare än kvickt, tacka vet jag Sonys Fontopialurar, så mycket bättre på alla punkter

Postad 16 January 2005 - 16:08

Unregistered962bd313
  • Unregistered962bd313
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Jag har haft ett antal olika pluggar genom åren och beslöt mig nu för att ge The Plug en chans. Jag var lite skeptisk efter att ha läst den här tråden men slog ändå till. Svaret på tråden tycker jag är nej. För 149:- är det ingen som kommer i närheten. På mig sitter The Plug som gjutet i örat och stänger ute det mesta av ljudet. Visst saknas vissa partier i frekvensregistret men jag lyssnar mest på rock&pop och vill gärna ha en bastant bas.

Postad 16 January 2005 - 17:06

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0
undrar var mina ens har tagit vägen!!! verkar totalt försvunna!

meen, dom satt illa, men lät perfekt till min MD iaf!

jag testade med ganska dåligt resultat att ta vanliga hörselproppar och modifierade med en syl, satt bättre, men svårt att få hål i dom

Postad 27 January 2005 - 23:35

Firedome
  • Firedome
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Nej perfekta är dom nog inte,men har nog passat mina öron bäst hitills när det gäller små lurar som ska sitta i örat. Vanliga lurar trillar bara ut och ger total avsaknad av bas i mina öron. Vi är ju alla olika skapta och jag är fruktansvärt avundsjuk på alla som är nöjda med vanliga lurar.

Postad 28 January 2005 - 10:45

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2420 inlägg
  • 0
Jag köpte också ett par koss men snacka om skit ljud, ingen diskant alls, bara en burkig bas, mina lurar som följde med iPoden låter 100 gånger bättre, fattar inte att alla säger att orginal lurarna alltid är dåliga? jag tycker iPodens lurar låter extremt bra och ska man byta så räcker nog inte ett par 200 kronors lurar utan man får nog gå på lite dyrare saker.

Postad 28 January 2005 - 16:22

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Jag köpte också ett par koss men snacka om skit ljud, ingen diskant alls, bara en burkig bas, mina lurar som följde med iPoden låter 100 gånger bättre, fattar inte att alla säger att orginal lurarna alltid är dåliga? jag tycker iPodens lurar låter extremt bra och ska man byta så räcker nog inte ett par 200 kronors lurar utan man får nog gå på lite dyrare saker.

<{POST_SNAPBACK}>

Håller med dig till 100% guggen, mina lurar som följde med till min Zen micro
låter också bra mycket bättre. Visst lite mindre bas kanske men allt
annat låter betydlige bättre.
Tror att the plug är till för folk som gillar Cerwin Vega :huh:

Postad 11 April 2005 - 18:11

Unregistered1a62e592
  • Unregistered1a62e592
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
"Hi-Jackar" denna tråd då jag idag fick mina Koss The Plug på posten. Besvikelse är bara förnamnet! "Massiv bas" och andra kommentarer stämmer inte alls. Burkigt ljud som in i helskotta, de låter faktiskt värre än ett par hörlurar jag har köpt på marknad för 19 kronor! Och jag skojar inte...

Sen är de plastiga och "prålliga", verkar inte tåla någonting. Plus att mitt exemplar distar i höger lur, vänster låter nog som den ska.

Köp inte dessa lurar! Välj något annat!

Postad 25 April 2005 - 11:24

Unregistered622501e0
  • Unregistered622501e0
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
hmm.. övervägde Koss Plug, men efter att ha läst denna börjar jag tveka. Är ute efter djup bas, men även måste mellanregistret vara bra då mycket Jazz är grundmusiken här.

Postad 27 April 2005 - 00:02

Unregistered1a62e592
  • Unregistered1a62e592
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0

hmm.. övervägde Koss Plug, men efter att ha läst denna börjar jag tveka. Är ute efter djup bas, men även måste mellanregistret vara bra då mycket Jazz är grundmusiken här.

<{POST_SNAPBACK}>

Läs mitt senaste inlägg här:
https://www.minhembi...showtopic=82000

Läsvärt värre :rolleyes:

Postad 10 January 2006 - 03:26

Unregistered622501e0
  • Unregistered622501e0
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Tänkte mest att jag skulle säga att jag kastade tillslut Koss Plug pågrund av att även orginalgummit lossnade från den lilla plastdelen som höll fast dem. Och även efter moddningen så poppade de ur varje gång man tog ur dem från örat. Till slut hoppade de av utan att man gjorde något, utan mer satt still. B) Drygt.

Basen var bra, men resten av registret var mindre bra. Tänkte testa några nya för att se om man lyckas hitta några bättre :)

Postad 10 January 2006 - 04:19

Slater
  • Slater
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0
Jag tycker att dom är bra. Om ni inte tycker ljudet är bra för 200kr, måste det bero på att ni antingen inte fått dom på plats ordentligt, eller att era mp3spelare/ljudkällor är dåliga. Jag har inga problem med att basen skulle vara för mycket, men jag har equliser på min mp3spelare. Håller däremot med om att dom är svåra att få in i örat, men det blir bättre med övning och när dom är använda ett tag. Det som jag börjar få problem med dom nu efter att ha använt dom i 1 år, är att kuddarna börjat bli slitna. Känns dumt att behöva köpa nya, får kanske testa att modda mina med apotekets öronproppar. Testade detta tidigare innan andra hade lösningar på hur man skulle göra, och jag tog inte bort röret i öronpropparna, fick väldigt dåligt ljud. Tror även att jag använde fel typ för moddningen. Ska titta närmre på det snart kanske.

Postad 11 January 2006 - 03:16

Unregistered622501e0
  • Unregistered622501e0
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Tog inte heller bort "röret" för att få den att focusera ljudet rakt mot örat. Men det var just röret som inte längre satt fast på den lilla plastbiten. Försökte med olika lim, men troligen var det så liten yta att de inte fick något fäste.

Hade mina i ca 4-6månader innan jag gav upp. Orginalkuddarna borde gjorts bättre, om man jämför med vanliga pluggar för hörselskydd på arbeten så är de otroligt mycket bättre passform. Visst de var billiga för den bas man fick. Har för mig att jag la runt 200kr...

Postad 17 January 2006 - 07:21

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 0
Jag har precis köpt och testat Sony MDR-EX71SL i några timmar på jobbet - och för mig så är de helt värdelösa. Varför? Jo, för att jag har väldigt stora hörselgångar, vilket gör att dessa inte tätar speciellt bra alls (inte ens med största kuddarna), vilket i sin tur ger väldigt dåligt ljud och usel bas.

Jag har använt Koss The Plug i säkert två år på jobbet och de har fungerar klockrent. Varför? Jo, för att jag har väldigt stora hörselgångar och därför kräver stora kuddar som verkligen kan täta och de här tätar extremt bra och ger därmed suveränt ljud med ypperlig bas.

Så vad det hela handlar om är fysiologiska aspekter som man måste se till när man köper in-ear pluggar. Det knepiga är att man inte får testa dessa i butik pga. hygienkrav, så det bästa är att testa nån polares eller köpa och sedan reklamera/lämna tillbaka (om nu detta går?).

Det enda problemet med The Plug är deras kabel som efter ett tag blir lite stel, som medför att det för eller senare blir glappkontakt (tror jag gått igenom tre par nu, men iom det låga priset och hur bra de sitter så anser jag det vara värt det), men kabelproblem verkar det ju vara på det flesta pluggar...

Postad 18 January 2006 - 05:46

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 0

...köpa och sedan reklamera/lämna tillbaka (om nu detta går?).

<{POST_SNAPBACK}>

Gick tillbaka till butiken där jag köpte mina Sony och sa att jag ville reklamera dem eftersom att de inte levde upp till det som utlovades. Butikskillen vart lite skeptiskt till att det skulle vara möjligt iom att det inte är något öppet köp på hörlurar, men han ringde upp nån på Sony och fråga - det gick! Men de verkade inte specielt glada över det, så vette tusan om det går att göra hur många gånger som helst.

Iaf så fick jag tillbaka mina pengar och gick och köpte mig ett par Koss Spark Plug, men de nya tröga kuddarna verkar vara helt gay - tur man har en drös gamla kvar... Det var bättre förr :D

Postad 12 February 2006 - 06:23

Unregistered41b5f6f8
  • Unregistered41b5f6f8
  • Forumräv

• 695 inlägg
  • 0
Tråkigt att du inte gillade Sony 71SL DevilGod.
Själv måste jag ge dem lite beröm. Jag tycker faktiskt de är fantastiskt bra och föredrar faktiskt dem ljudmässigt framför de berömda Philips HP890 då jag använder dem till laptop och mp3-spelare som inte har så starka förstärkare.
Jag har även lyssnat på The Plug som jag dock inte gillade lika mkt.

Postad 19 February 2006 - 11:21

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 0

Tråkigt att du inte gillade Sony 71SL DevilGod.

<{POST_SNAPBACK}>

Som jag sa så passade de helt enkelt inte och passar de inte så generar det går det omöjligt att få bra ljud med dem - jag hade inget val :D

Jag tycker det är trist när folk dissar saker utan att veta varför de får så dåligt resultat. Att bara häva ur sig "testade dem men de sög" hjälper ju inte direkt oss andra konsumenter. Just in-ear-pluggar är väldigt personliga iom att de verkligen ska in i örat och alla örongångar är ju inte direkt identiska, så det är klart att det ger olika bra resultat när man testat pluggar... Nåja - jag är iaf nöjd med mina pluggar :)

Postad 17 April 2006 - 11:01

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 0
Börjar bli sugen på lite nya pluggar nu iaf efter att ha använde Koss i några år - och då vore det bra med lite alternativ, men iom att det inte är alla pluggar som har tillräckligt stora kuddar (jag har stora hörselgångar) som jag behöver rådfrågar jag er :blink: Vilka andra pluggar har feta kuddar? Sonys 71:or har ju tre olika kuddar men de största där var ju för små... Ge mig lite alternativ! :D

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.