Om nätdelen till xbox 360 är extern så försvinner ju alla problem, då är det ju bara att köpa en lös svensk nätdel från microsoft till sin amerikanska 360. Så kan man ju göra med Gamecuben, dess nätdel är också extern.
Det är ju bara att ta det som är billigast, svensk reservnätdel från microsoft eller transformator på 300W.
Den vanliga xboxen påstods nånstans dra 100W har jag för mig men jag kan köra den på en 75W transformator utan problem.
Vet inte om det har nåt med saken att göra men min G5-mac drar 250W eller nåt när man startar den, sen går det väl ner till mellan 70 och 150W eller nåt beroende på vad man gör med den. Tilläggas ska ju att processorerna blir VARMA, arbetstemperaturen ligger mellan 70 och 80° och kylflänsarna är ungefär lika stora som två filpaket med två fläktar framför och två bakom filpaketen. Man kan ju då misstänka att den mesta effekten blir värme men frågan är var den jättelilla 360n gör av värmen om den drar i storleksordningen 200W?
Den har ju inte plats för några gigantiska kylflänsar. Så jag vet inte riktigt var alla de där 213W skulle ta vägen om inte något annat i burken är extremt energislukande. Men man kanske inte kan räkna på detta vis, att en stor del av effekten övergår i värme?