Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Hata posten

19 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 21 December 2004 - 10:12

Unregistered035505d1
  • Unregistered035505d1
  • ForumrĂ€v

• 535 inlĂ€gg
  • 0
BestÀllde en projektor i fredags , Den skulle skickas till mitt jobb men företagspaket/DFDS , Nu har dom lata ######rna pÄ posten skickad den till postkontoret istÀllet för att leverera den till mitt jobb.

Jag jobbar 09-21 nu under julen , Nu mÄste jag dessutom slÀpa mig ivÀg kl 07 för att hÀmta projjen.

JÀdrans klÄpare :D :( ;) :lol: :lol:

Postad 21 December 2004 - 10:31

FroZe
  • FroZe
  • AnvĂ€ndare

• 196 inlĂ€gg
  • 0
Det enda som Àr mÀrkligt i den hÀr historien Àr vÀl att du Àr förvÄnad :D

Seriöst har jag tröttnat pÄ posten för lÀnge sen. Bortslarvade paket, försenade leverans tider. DÄlig service osv osv.... BestÀllde en lÄda prylar frÄn Belgien och DHL knackade pÄ hemma hos mig efter 23 h... DET Àr service.

Hoppas iaf du fÄr grejorna och att de Àr hela ;-)
/F

Postad 21 December 2004 - 10:34

Unregistered035505d1
  • Unregistered035505d1
  • ForumrĂ€v

• 535 inlĂ€gg
  • 0
Jag förstÄr verklignen inte varför inte fler svenska butiker erbjuder leverans med tex DHL eller UPS. Det Àr ju rikitgt mÀrkligt dÄ det inte kostar mer samt Àr mycket smidigare för alla parter.

Postad 21 December 2004 - 13:29

Unregistered8cc54470
  • Unregistered8cc54470
  • Amatör

• 83 inlĂ€gg
  • 0
Ojoj. mĂ„ste bara berĂ€tta vad jag rĂ„kat ut för. Det hela började med att jag bestĂ€llde ett par Infinity Beta 40 frĂ„n hembiobutiken. Detta var den 18 Aug. Sedan tog det vĂ€l cirka 2 veckor innen de levererades. SĂ„klart upptĂ€cker jag genast att bĂ„da (BÅDA) paketen (2 högtalare) Ă€r skadade pĂ„ precis samma stĂ€lle. Jag packar upp kartongerna och ser att högtalarna som Ă€r "fastspĂ€nd" i mitten av kartongen och att en luftficka finns mellan kartongens yttre skickt och sjĂ€lv högtalaren. SĂ„ högtalarna Ă€r det inge fel pĂ„. MEN, sĂ„klart har bĂ„da gallren skadats - bucklats och blivit hĂ„l i. Way to go Posten! :D

Aja, historien fortsÀtter. Jag tar kontakt med hembiobutiken och vi kommer fram till att de bestÀller nya galler, vilket visar sig att det drar ut pÄ tiden. Det tar hela 2 mÄnader innan mina galler kommer. Vid denna tid har jag ingen som helst förvÀntan att gallren ska vara hela, rÀtt sort osv. Jag packar upp gallren och upptÀcker sÄklart att det Àr FEL galler. Jag har fÄtt galler till Beta 50, TROTS att det stÄr Beta 40 pÄ ordern. :(

Tiden gÄr och jag blir mer och mer less pÄ det hela. Aja, tar kontakt med underleverantören som besÀllt mina galler. Kommer överens att jag ska skicka tillbaka mina Beta 50 galler (som ÀndÄ inte passar) och underleverantören ska bestÀlla nya galler Ät mig, frÄn Frankrike!! Aja. jag skickar gallren och tar kontakt med underleverantören och hör hur det gÄr med mina nya. Dom Àr tydligen pÄ G, men det lÀr dröja ytterligare ett X antal veckor.

SÄ i skrivande stund har jag alltsÄ INTE Àn ett helt "sÀtt" Infinity Beta 40, dÄ gallren saknas.

Kan ju inte mer Àr svÀra över hur usla posten Àr pÄ att ta hand om och frakta vÄre dyrbara elektronikpaket! ;)

SÄ nu har jag fÄtt ur mig min trista historia. God Jul och mÄnga filmtimmar önskas er alla!

Postad 21 December 2004 - 14:11

Unregistered035505d1
  • Unregistered035505d1
  • ForumrĂ€v

• 535 inlĂ€gg
  • 0
Fixarn , Är det inte dags att skaffa större bild snart ?

Postad 21 December 2004 - 15:24

SimonTemplar
  • SimonTemplar
  • Wannabe

• 20 inlĂ€gg
  • 0

Ojoj. mĂ„ste bara berĂ€tta vad jag rĂ„kat ut för. Det hela började med att jag bestĂ€llde ett par Infinity Beta 40 frĂ„n hembiobutiken. Detta var den 18 Aug. Sedan tog det vĂ€l cirka 2 veckor innen de levererades. SĂ„klart upptĂ€cker jag genast att bĂ„da (BÅDA) paketen (2 högtalare) Ă€r skadade pĂ„ precis samma stĂ€lle. Jag packar upp kartongerna och ser att högtalarna som Ă€r "fastspĂ€nd" i mitten av kartongen och att en luftficka finns mellan kartongens yttre skickt och sjĂ€lv högtalaren. SĂ„ högtalarna Ă€r det inge fel pĂ„. MEN, sĂ„klart har bĂ„da gallren skadats - bucklats och blivit hĂ„l i. Way to go Posten!  :)

Aja, historien fortsĂ€tter. Jag tar kontakt med hembiobutiken och vi kommer fram till att de bestĂ€ller nya galler, vilket visar sig att det drar ut pĂ„ tiden. Det tar hela 2 mĂ„nader innan mina galler kommer. Vid denna tid har jag ingen som helst förvĂ€ntan att gallren ska vara hela, rĂ€tt sort osv. Jag packar upp gallren och upptĂ€cker sĂ„klart att det Ă€r FEL galler. Jag har fĂ„tt galler till Beta 50, TROTS att det stĂ„r Beta 40 pĂ„ ordern.  :)

Tiden gÄr och jag blir mer och mer less pÄ det hela. Aja, tar kontakt med underleverantören som besÀllt mina galler. Kommer överens att jag ska skicka tillbaka mina Beta 50 galler (som ÀndÄ inte passar) och underleverantören ska bestÀlla nya galler Ät mig, frÄn Frankrike!! Aja. jag skickar gallren och tar kontakt med underleverantören och hör hur det gÄr med mina nya. Dom Àr tydligen pÄ G, men det lÀr dröja ytterligare ett X antal veckor.

SÄ i skrivande stund har jag alltsÄ INTE Àn ett helt "sÀtt" Infinity Beta 40, dÄ gallren saknas.

Kan ju inte mer Àr svÀra över hur usla posten Àr pÄ att ta hand om och frakta vÄre dyrbara elektronikpaket! ;)

SÄ nu har jag fÄtt ur mig min trista historia. God Jul och mÄnga filmtimmar önskas er alla!

Det behöver ju inte vara postens fel dina högtalare har ju transporterats av sÀkert 5 olika speditörer innan de nÄtt dig. Dessutom lÄter det ju som om packningen inte Àr den bÀsta och att hembiobutiken och Infinity Àr klÄpare som inte kunde skaffa fram rÀtt galler ens pÄ flera mÄnader.

Redigerat av SimonTemplar, 21 December 2004 - 15:25.

Postad 21 December 2004 - 17:56

anzo
  • anzo
  • AnvĂ€ndare

• 171 inlĂ€gg
  • 0

Det behöver ju inte vara postens fel dina högtalare har ju transporterats av sÀkert 5 olika speditörer innan de nÄtt dig. Dessutom lÄter det ju som om packningen inte Àr den bÀsta och att hembiobutiken och Infinity Àr klÄpare som inte kunde skaffa fram rÀtt galler ens pÄ flera mÄnader.

Tror knappast hembiobutiken skulle skicka ivÀg paket som redan var skadat innan de fÄtt dem.

Postad 22 December 2004 - 02:02

Optoma
  • Optoma
  • ForumrĂ€v

• 650 inlĂ€gg
  • 0
Varför bedriva verksamhet, i detta fall Posten, nÀr man endast kan leverera skadade paket?

Är dom totala idioter pĂ„ Posten?

LÀgg ner skiten om dom inte kan sköta sina jobb.

Redigerat av Optoma, 22 December 2004 - 02:02.

Postad 22 December 2004 - 08:47

Unregisteredcfb1eaee
  • Unregisteredcfb1eaee
  • Amatör

• 84 inlĂ€gg
  • 0
Jag var och hÀmtade min andra duk nu. Samma sak igen... Fick ett platt paket... Dom har mosat duk nummer tvÄ oxÄ... Ska ringa till dukleverantören och krÀva att dom skickar en ny duk via Dhl eller annat företag...

Postad 22 December 2004 - 22:28

Johan82
  • Johan82
  • Beroende

• 1352 inlĂ€gg
  • 0
Ja jag kÀnner att jag mÄste berÀtta vad som hÀnt mig och min bror nu i dagarna..

Det började med att min bror bestÀllde ett par Dynavoice M-65or och ett par Outriggers till dessa frÄn Fynda.se. Detta var nÄn gÄng i början pÄ förra veckan.
Fynda hör av sig snabbt och sÀger att allt Àr skickat, sÄ hÀr lÄngt verkar allt gÄ bra. PÄ fredagen kollar vi kollit pÄ posten.se med kollinummret vi fÄtt och dÀr syns 2st kollin, ett som vÀger ca 30kg och ett som vÀger ca 250kg.
Hmm tÀnker vi, 250kg!! Det Àr ju sÀkert bara nÄt fel i postens datorer eller nÄt liknande. Inte nog med det sÄ stÄr det att det ena kollit verkar kommit fram till det lokala postkontoret men det andra (det pÄ 250kg) verkar vara försvunnit?

I mÄndags rinde vi till posten för att kolla vad som hÀnt med vÄra paket. DÄ sÀger dom att dom inte vet var paketet finns och det verkar som det försvunnit. Men dom ska försöka ordna upp det och Äterkomma till oss.
Sen idag ringer Fynda till min bror nÀr han Àr pÄ jobbet och dom pratar lite om vad som hÀnt och det verkar ju inte bÀttre Àn att posten helt enkelt slarvat bort den ena högtalaren. SÄ Fynda sÀger till min bror att dom kommer skicka ett par nya högtalare till honom! Ok det lÄter ju bra! Tack Fynda!
Sen nÀr min bror kommer hem frÄn jobbet sÄ ligger det en avi frÄn posten i brevlÄdan om att paketen kommit. ok, great tÀnker vi och Äker in till postkontoret för att hÀmta paketen. VÀl inne pÄ posten lÀmnar vi fram avin och fÄr veta att dom bara har ett av dom 2 kollina dÀr!?! Jaha var finns det andra frÄgar vi? Jo det finns pÄ postterminalen! Varför detta undrar vi? Jo för det vÀger 250kg och vi kan inte ha sÄ stora försÀndelser hÀr sÀger hon (klart förstÄligt!). Men det Àr bara ett likadant paket som det ni har hÀr vi vÀntar pÄ, alltsÄ en högtalare till, sÀger vi. Men hon verkar inte förstÄ och ber oss att Äka ut till terminalen och hÀmta vÄr pall som vÀntar.
Jaja visst vi har vÀl inget val, sÄ vi Äker dit. VÀl dÀr sÄ fÄr vi tag i en som jobbar dÀr och han visar oss till vÄrat paket, som vi redan har betalat och har kvitto osv pÄ.
Vad fĂ„r vi se? Jo en stor pall med 4œ par högtalare pĂ„ (alla M-65or). Jaha vad Ă€r nu detta? Vi ska bara ha en högtalare av dessa!? Dom som jobbar dĂ€r förstĂ„r ju sĂ„ klart ingenting! Alla var ju adresserade till min bror.
Sen nÀr vi börjar skÀra i plasten för att fÄ ut en av högtalarna som vi ska ha visar det sig att det finns adresslappar pÄ alla högtalarna bara det att dom har varit vÀnda inÄt sÄ man har inte kunnat se dem. Den enda adresslapp man sÄg va den som var till min bror. DÀrmed hade alla högtalarna skickats till honom.
FrÄga mig inte hur dom fÄtt ihop det, och frÄga mig inte varför den högtalaren vi hÀmtade först inte lÄg ibland dom andra!?

Tack posten för en kanonleverans! :D :D

SÄ FYNDA, om ni har en massa kunder som frÄgar var deras högtalare Àr sÄ finns dom pÄ postterminalen i Karlshamn. Eller dom fanns dÀr kl. 18.00 tidigare idag iaf.
Min bror kommer ringa er i morgon ocksÄ och tala med er om ni inte lÀser detta.

Edit: Den ena högtalaren var Àven fraktskadad. :ph34r:

Redigerat av Johan82, 22 December 2004 - 23:15.

Postad 22 December 2004 - 22:39

Unregistered3e850eca
  • Unregistered3e850eca
  • LĂ€rjunge

• 281 inlĂ€gg
  • 0
Hmm, jag har tvÀrtom toppen erfarenheter av posten (Landskrona, SkÄne). Enda gÄngen en av mina paket har slarvats bort sattes det igÄng en frenetisk aktivitet för att finna den. De övriga gÄngerna har de gjort allt för att underlÀtta för mig. De har burit tunga paket Ät mig sÄ att jag kunnat lasta bilen enklare osv. Men, det kanske bara gÀller min post eller mina individuella erfarenheter?

Postad 23 December 2004 - 22:06

Unregisteredc1ec26fb
  • Unregisteredc1ec26fb
  • AnvĂ€ndare

• 242 inlĂ€gg
  • 0
Har bara ett klagomÄl pÄ posten, och det Àr deras förbannade servicestÀllen (eller rÀttare sagt indelningen av dom)....
I mitt omrÄde sÄ Àr huset brevid ett servicehus med massa pensionÀrer, i det huset sÄ ligger det ett 7-eleven som Àven Àr servicekontor Ät posten.. men istÀllet för att vi som bor i det omrÄdet (inklusive dom som bor i samma hus som 7-eleven) mÄste gÄ 5-6 kvarter till ett ICA Express som dom tilldelat som vÄrat servicestÀllet :( :lol: :)

För oss som Àr friska sÄ Àr det vÀl ÀndÄ bara lite jobbigare nÀr man ska hÀmta t.ex. en sub eller förstÀrkare pÄ posten dÄ (gjort bÄde och sjÀlv..) men alla gammlingar dÄ? ska dom behöva knata den vÀgen som tar ungefÀr 10 minuter för mig som Àr ungdom att gÄ, bara för att nÄgot apskaft pÄ posten inte anvÀnt huvudet?? <_<

Postad 23 December 2004 - 22:23

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

• 3403 inlĂ€gg
  • 0
Skulle aldrig bestÀlla nÄgot stort och ömtÄlig elektronik via postorder.
BestÀller via den lokala stereohandlaren.
Inte billigast, men klart smidigast och bÀst.

SmÄ grejer som MD-spelaren och filmer gÄr dock oftast(!) bra via posten.

Postad 23 December 2004 - 22:29

pride87
  • pride87
  • LĂ€rjunge

• 437 inlĂ€gg
  • 0
Min kompis bestÀllde en dator frÄn malmö och konstigt nog sÄ gÄr inte SJ pÄ tisdagar :), sÄ han fick vÀnta en extra dag innan den kom fram

Postad 23 December 2004 - 23:56

MatsB
  • MatsB
  • AnvĂ€ndare

• 119 inlĂ€gg
  • 0
Det finns inte en budfirma som inte har hÀcken full vid juletid, sÄ enkelt Àr det :)

Enda sÀkra Àr att Äka & hÀmta den sjÀlv, ta de dyraste leveransalternativen frÄn UPS eller DHL som garanterar leverans, eller bestÀlla en taxi som helt enkelt hÀmtar paktetet :(

Redigerat av MatsB, 23 December 2004 - 23:57.

Postad 24 December 2004 - 08:34

pride87
  • pride87
  • LĂ€rjunge

• 437 inlĂ€gg
  • 0
Taxi Àr de sista man skall ta

Postad 24 December 2004 - 12:27

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

• 4905 inlĂ€gg
  • 0
jag har ocksÄ bara ett klagomÄl pÄ posten och det e att jag vÀntade pÄ ett par filmer frÄn brafilm.

vanligtvis brukar det ta ungefÀr tre dagar och sÄ har man fÄtt dom. men den hÀr gÄngen kom dom aldrig fram och efter 8 dagar ringde vi till brafilm och sa att vi inte hade fÄtt nÄgra filmer. PÄ brafilm sa dom dÄ att dom hade försvunnit och att dom skulle skicka tre nya filmer frÄn listan.

Ja man unfrar ju vad man kan göra med dom tre filmerna som Àr "försvunna" om dom kommer fram

kanske kan man ta dom för dom e ju trots allt "försvunna" :)

Postad 24 December 2004 - 13:27

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlĂ€gg
  • 0
Dom har "tappat" bort ett par hÄrddiskar för mig, sitter
vÀl i nÄgon postanstÀllds dator numera...

Postad 24 December 2004 - 14:31

mrgrosvenor
  • mrgrosvenor
  • AnvĂ€ndare

• 181 inlĂ€gg
  • 0
Okej, detta gÀller inte Posten... men kanske man fÄr klaga lite hÀr ÀndÄ och fÄ utlopp för lite julilska :lol: alå Karl Bertill Johnsons far, hoppsan Karl Bertil jobbade ju faktiskt pÄ posten, han i den teckande julserien :(

Jag har mailat www.ljudmakarn.se tvÄ gÄnger utan att fÄ ett endaste svar!!

Första mailet gick i början av december, jag hade en frÄga angÄende en utlandsbestÀllning....fick aldrig nÄgot svar :)

Provade en gÄng till för ca en vecka sedan, men inte heller det mailet har besvarats.

Har fĂ„tt bekrĂ€ftat via min epost tjĂ€nst att BÅDA mailen Ă€r lĂ€sta hos Ljudmakarn.

Visserligen gÀllde det en bestÀllning under 1000 kronor, men att som företag helt nonchalera en kunds frÄgor tycker jag Àr vÀldigt dÄlig stil, och ett email skall i dagens IT samhÀlle kunna jÀmnstÀllas med ett telefonsamtal, man skall inte behöva ringa för att fÄ ett svar.

Postad 24 December 2004 - 15:32

Optoma
  • Optoma
  • ForumrĂ€v

• 650 inlĂ€gg
  • 0

....och ett email skall i dagens IT samhÀlle kunna jÀmnstÀllas med ett telefonsamtal, man skall inte behöva ringa för att fÄ ett svar.

HÄller med dig, ett mail Àr lika seriöst som ett telefonsamtal, men vissa företag har visst inte förstÄtt det hela Ànnu.....

Att du fÄr ett meddelande att dom lÀst mailet kan vara si och sÄ med, du kan fÄ bekrÀftelse fast dom inte har lÀst mailet sÄ den funktionen ska du inte lita pÄ.

Alla kör inte Exchange idag....

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Använda filter
    johan b-lund
    2026-09-02 18:54:35
  • LFE reference och Center ch
    johan b-lund
    2026-09-02 18:43:15
  • Resultat
    johan b-lund
    2026-08-29 19:05:31
  • johan b-lund
    2026-08-29 18:55:18
  • More is Always Better
    johan b-lund
    2026-08-29 18:47:07
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.