Ja jag kÀnner att jag mÄste berÀtta vad som hÀnt mig och min bror nu i dagarna..
Det började med att min bror bestÀllde ett par Dynavoice M-65or och ett par Outriggers till dessa frÄn Fynda.se. Detta var nÄn gÄng i början pÄ förra veckan.
Fynda hör av sig snabbt och sÀger att allt Àr skickat, sÄ hÀr lÄngt verkar allt gÄ bra. PÄ fredagen kollar vi kollit pÄ posten.se med kollinummret vi fÄtt och dÀr syns 2st kollin, ett som vÀger ca 30kg och ett som vÀger ca 250kg.
Hmm tÀnker vi, 250kg!! Det Àr ju sÀkert bara nÄt fel i postens datorer eller nÄt liknande. Inte nog med det sÄ stÄr det att det ena kollit verkar kommit fram till det lokala postkontoret men det andra (det pÄ 250kg) verkar vara försvunnit?
I mÄndags rinde vi till posten för att kolla vad som hÀnt med vÄra paket. DÄ sÀger dom att dom inte vet var paketet finns och det verkar som det försvunnit. Men dom ska försöka ordna upp det och Äterkomma till oss.
Sen idag ringer Fynda till min bror nÀr han Àr pÄ jobbet och dom pratar lite om vad som hÀnt och det verkar ju inte bÀttre Àn att posten helt enkelt slarvat bort den ena högtalaren. SÄ Fynda sÀger till min bror att dom kommer skicka ett par nya högtalare till honom! Ok det lÄter ju bra! Tack Fynda!
Sen nÀr min bror kommer hem frÄn jobbet sÄ ligger det en avi frÄn posten i brevlÄdan om att paketen kommit. ok, great tÀnker vi och Äker in till postkontoret för att hÀmta paketen. VÀl inne pÄ posten lÀmnar vi fram avin och fÄr veta att dom bara har ett av dom 2 kollina dÀr!?! Jaha var finns det andra frÄgar vi? Jo det finns pÄ postterminalen! Varför detta undrar vi? Jo för det vÀger 250kg och vi kan inte ha sÄ stora försÀndelser hÀr sÀger hon (klart förstÄligt!). Men det Àr bara ett likadant paket som det ni har hÀr vi vÀntar pÄ, alltsÄ en högtalare till, sÀger vi. Men hon verkar inte förstÄ och ber oss att Äka ut till terminalen och hÀmta vÄr pall som vÀntar.
Jaja visst vi har vÀl inget val, sÄ vi Äker dit. VÀl dÀr sÄ fÄr vi tag i en som jobbar dÀr och han visar oss till vÄrat paket, som vi redan har betalat och har kvitto osv pÄ.
Vad fĂ„r vi se? Jo en stor pall med 4œ par högtalare pĂ„ (alla M-65or). Jaha vad Ă€r nu detta? Vi ska bara ha en högtalare av dessa!? Dom som jobbar dĂ€r förstĂ„r ju sĂ„ klart ingenting! Alla var ju adresserade till min bror.
Sen nÀr vi börjar skÀra i plasten för att fÄ ut en av högtalarna som vi ska ha visar det sig att det finns adresslappar pÄ alla högtalarna bara det att dom har varit vÀnda inÄt sÄ man har inte kunnat se dem. Den enda adresslapp man sÄg va den som var till min bror. DÀrmed hade alla högtalarna skickats till honom.
FrÄga mig inte hur dom fÄtt ihop det, och frÄga mig inte varför den högtalaren vi hÀmtade först inte lÄg ibland dom andra!?
Tack posten för en kanonleverans!
SÄ FYNDA, om ni har en massa kunder som frÄgar var deras högtalare Àr sÄ finns dom pÄ postterminalen i Karlshamn. Eller dom fanns dÀr kl. 18.00 tidigare idag iaf.
Min bror kommer ringa er i morgon ocksÄ och tala med er om ni inte lÀser detta.
Edit: Den ena högtalaren var Àven fraktskadad.
Redigerat av Johan82, 22 December 2004 - 23:15.