Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Panasonic SA-XR 70 bättre än man tror?

32 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Panasonic SA-XR70 (Förstärkare) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 17 February 2005 - 09:06

Unregisteredc3622102
  • Unregisteredc3622102
  • Forumräv

• 758 inlägg
  • 0
Jag har idag en Pioneer 2011 som jag är mycket nöjd med, men den är ruskigt stor och otymplig. Jag vill ha tag på en mer diskret förstärkare som fortfarande levererar välljud så min tanke föll på Panasonic SA-XR 70. Föregångaren SA-XR 45 fick ju oerhört mycket positiva omdömen både från press och privatpersoner. Man pratade om Krell dödare till och med även om det förmodligen var en överdrift.

Min fråga är således: Är detta den "bästa" recievern jag kan få tag på som samtidigt är liten och smidig? Hur låter den?

Andra förslag på förstärkare är självklart välkomna. Priset är av mindre betydelse, bara den låter riktigt bra och tar lite plats.

Min övriga utrustning består av:
* DVDn Onkyo 757 (16000:- ny och helt sagolik, men ska förmodligen bytas mot
en Panasonic S97 pga att jag behöver mindre lösning.)
* Högtalarna KEF KHT 2005.2 med PSW 3000 subwoofer.

Tacksam för svar!

/Jordan

Postad 17 February 2005 - 11:02

Unregisterede7866599
  • Unregisterede7866599
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0

Jag har idag en Pioneer 2011 som jag är mycket nöjd med, men den är ruskigt stor och otymplig. Jag vill ha tag på en mer diskret förstärkare som fortfarande levererar välljud så min tanke föll på Panasonic SA-XR 70. Föregångaren SA-XR 45 fick ju oerhört mycket positiva omdömen både från press och privatpersoner. Man pratade om Krell dödare till och med även om det förmodligen var en överdrift.

Min fråga är således: Är detta den "bästa" recievern jag kan få tag på som samtidigt är liten och smidig? Hur låter den?

Andra förslag på förstärkare är självklart välkomna. Priset är av mindre betydelse, bara den låter riktigt bra och tar lite plats.

Min övriga utrustning består av:
* DVDn Onkyo 757 (16000:- ny och helt sagolik, men ska förmodligen bytas mot
  en Panasonic S97 pga att jag behöver mindre lösning.)
* Högtalarna KEF KHT 2005.2 med PSW 3000 subwoofer.

Tacksam för svar!

/Jordan

<{POST_SNAPBACK}>

Grejen med Panasonic XR45 är deras 2-kanalsljud när de matas digitalt, och deras krispiga och detaljerade ljud generellt. Uppskattar du att höra alla små effektljud i filmer är en Panna-kombo rätt.

Min ex XR-45/Panna S75 gjorde jobbet betydligt bättre än min ex Marantz 7400 tillsammans med B&W 601, både till musik och film. Min nuvarande 2105 känns närmare en XR45 än Marantzen i ljudet.

Köper du en Panna S97 passar nog XR70 som handen i handsken med endast en HDMI-kabel mellan dem.
Skall du behålla 757:an (eller köpa annan CD) och mata receivern analogt, nja, då skall du inte gå efter hur folk lovordat XR45.

Postad 17 February 2005 - 12:02

Unregisteredc3622102
  • Unregisteredc3622102
  • Forumräv

• 758 inlägg
  • 0
Tack för det svaret. Du säger att ljudet är krispigt och detaljerat? Tror du ljudet kan uppfattas vasst? Vad jag läst låter kombinationen ganska varmt och organiskt. Vad tycker du?

Tycker du 2105:an är bättre eller sämre än XR-45:an? (Jag kan ev. låna hem en 2105:a och testa, men det är svårare med en Panasonic.)

757:an ska bytas ut så det är inget problem.

/Jordan

Postad 17 February 2005 - 12:27

Unregisterede7866599
  • Unregisterede7866599
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0

Tack för det svaret. Du säger att ljudet är krispigt och detaljerat? Tror du ljudet kan uppfattas vasst? Vad jag läst låter kombinationen ganska varmt och organiskt. Vad tycker du?

Tycker du 2105:an är bättre eller sämre än XR-45:an? (Jag kan ev. låna hem en 2105:a och testa, men det är svårare med en Panasonic.)

757:an ska bytas ut så det är inget problem.

/Jordan

<{POST_SNAPBACK}>

Jag o min sambo upplever inte ljudet som vasst, men det kan säkert bli det i kombination med andra högtalare. Däremot upplevs ljudet som väldigt flerdimensionellt och med bra inlevelse i musiken. Röster är riktigt trevliga. Orsaken till att Denon låter mer som XR45 (enligt mig) är nog att jag upplevde att Marantzen färgade ljudet en del, tex röster var ofta svåra att känna igen, och ljudbilden kändes ihoptryckt i jämförelse. Även om Denon och Panasonic normalt inte likställs, tillhör de i sammanhanget samma läger.

Vid låga volymer skulle jag ranka XR45 högst, eftersom den ger bra resultat även utan mycket effekt. Vrider man upp volymen så börjar 2105 leva upp och röster är inte bara något vagt, utan man hör att det faktiskt rör sig om luft som kommer ut ur någon.

Min sambo rankar XR45 som bättre, och Denon 2105 som icke prisvärd.

Själv anser jag att 2105 är lite efter i nuläget, men jag matar den idag digitalt (coax) vilket är som att lägga en extra vikt i Panasonicens vågskål.

I framtiden avser jag att köra musik från separat CD-spelare och förhoppningsvis via slutsteg. Då hamnar vikten, tror jag, i Denons vågskål.

Postad 17 February 2005 - 15:30

Unregisteredc3622102
  • Unregisteredc3622102
  • Forumräv

• 758 inlägg
  • 0
Låter som det skulle kunna fungera bra i min anläggning faktiskt.

Någon som känner till om det finns någon annan reciever som är bättre än denna och samtidigt tar lite plats? Kombinationslösning med DVD och reciever är inte heller otänkbart, men det ska vara riktigt bra ljud och bild i så fall. Priset på detta bör ligga under 20 000:- i alla fall.

/Jordan

Postad 17 February 2005 - 15:48

Unregisterede7866599
  • Unregisterede7866599
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0

Någon som känner till om det finns någon annan reciever som är bättre än denna och samtidigt tar lite plats? Kombinationslösning med DVD och reciever är inte heller otänkbart, men det ska vara riktigt bra ljud och bild i så fall. Priset på detta bör ligga under 20 000:- i alla fall.

/Jordan

<{POST_SNAPBACK}>

Finns ju andra klass D stärkare. H/K har ett par dyrare....

Postad 17 February 2005 - 16:00

Unregistered522354f2
  • Unregistered522354f2
  • Lärjunge

• 405 inlägg
  • 0

/Jordan

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Suck! kan inte en tråd om förstärkare slippa besudlas av H/K -maffian?

Postad 17 February 2005 - 16:05

Unregisteredc76d9563
  • Unregisteredc76d9563
  • Beroende

• 1048 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

:( :lol:

Postad 17 February 2005 - 16:35

Unregisteredc3622102
  • Unregisteredc3622102
  • Forumräv

• 758 inlägg
  • 0
Det jag hört om HKs digitala recivers är att de låter just digitalt dvs att de är lite hårda och kalla i ljudet. Vet inte om det stämmer. Någon kanske vill kommentera?

Den är också 3cm högre och 5cm djupare så det kan komma att falla på det. Jag ska nämligen montera upp allt (reciever och DVD) på en hylla på väggen.

Är den värd 8000:- mer? (2005 modellen tänkte jag på då.)

/Jordan

Postad 17 February 2005 - 16:36

Unregisterede7866599
  • Unregisterede7866599
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0

/Jordan

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Det är första gången jag skriver bokstavskombinationen H/K i ett inlägg, tror jag!

Får ursäkta mig med att urvalet inte är så stort vad gäller små digitala stärkare.... skulle aldrig nämnt H/K annars :(

Postad 17 February 2005 - 17:16

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5548 inlägg
  • 0
Här har du en riktigt OK "design-reciver" som även har en inbyggd mkt OK DVD-spelare...som t ex kan spela DVD-audio.

Rotel RSDX-02

I Sverige...!

Nyheten då den kom...!

En test ihop med B&W-stativare...!

Har dock sett modellen säljas för ca 12 tkr i Sverige...! Den börjar dock ha varit med ett tag nu så en ny modell borde vara i antågande inom en inte allt för lång framtid och inte för mkt mer än 15 tkr den heller.

EDIT: Dock är watten på denna INTE jämförbara med watten på Rotels tvåkanalsstärkare eller t ex surroundrecivern Rotel RSX-1056, eftersom watten på denna är uppmätta med lägre krav, mer nära de krav som Denon, Pioneer, Onkyo mfl använder sig av, men dessa watt räcker helt OK för t ex KEF KHT-2005.2... :(

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 17 February 2005 - 17:47.

Postad 17 February 2005 - 17:44

Unregisteredc3622102
  • Unregisteredc3622102
  • Forumräv

• 758 inlägg
  • 0
Det är helt klart ett intressant alternativ. Jag har kollat på den tidigare men fick höra att den drogs med kvalitetsproblem. Kanske bara fanns på de första exemplaren? Eller är det bara säljsnack?

/Jordan

Postad 17 February 2005 - 20:10

Unregistered522354f2
  • Unregistered522354f2
  • Lärjunge

• 405 inlägg
  • 0

Det är första gången jag skriver bokstavskombinationen H/K i ett inlägg, tror jag!

Får ursäkta mig med att urvalet inte är så stort vad gäller små digitala stärkare.... skulle aldrig nämnt H/K annars  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Ursäkta sweborn, jag överdrev en aning. Jag har blivit lite överkänslig för all H/K propaganda här på forumet, ibland känns det som att det här forumet borde ändra namn till www.harmankardon.nu :)

Postad 17 February 2005 - 20:37

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5548 inlägg
  • 0

Får ursäkta mig med att urvalet inte är så stort vad gäller små digitala stärkare.... skulle aldrig nämnt H/K annars  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Ursäkta sweborn, jag överdrev en aning. Jag har blivit lite överkänslig för all H/K propaganda här på forumet, ibland känns det som att det här forumet borde ändra namn till www.harmankardon.nu :)

<{POST_SNAPBACK}>

Nja, så farligt är det inte...bara inte ett stridsflygplan är i farten så... :D

Tycker det var betydligt värre tidigare med den Yamahahysteri som rådde på forumet...H/K gör ju trots allt rätt hyfsade grejer på sitt eget speciella sätt... ;) ...och Yamaha gör prisvärda grejer...men inte hur mkt prisvärda som helst...!

EDIT: Blev lite för mkt OT...!

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 17 February 2005 - 21:46.

Postad 17 February 2005 - 21:38

mailpoman
  • mailpoman
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Ett annat alternativ skulle kunna vara Sony's STR-DB900.
Den är 8.5 cm hög.
Finns på t.ex. Netonnet för 4990kr.

Har dock inte lyssnat på den så jag kan inte säga något om ljudkvaliteten.

//Ola

Postad 17 February 2005 - 21:58

Unregisteredc3622102
  • Unregisteredc3622102
  • Forumräv

• 758 inlägg
  • 0
Hm... Den Sony:n hade jag inte sett tidigare. Någon som lyssnat på den eller vet något om den?

Specifikationerna har jag kollat. Jag tänker mer på hur den låter.

Jämfört med Panasonic?

/Jordan

Redigerat av Unregisteredc3622102, 17 February 2005 - 21:59.

Postad 17 February 2005 - 23:32

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5548 inlägg
  • 0

Hm... Den Sony:n hade jag inte sett tidigare. Någon som lyssnat på den eller vet något om den?

Specifikationerna har jag kollat. Jag tänker mer på hur den låter.

Jämfört med Panasonic?

/Jordan

<{POST_SNAPBACK}>

Roteln är ju flera klasser bättre än Sonyn...?
Sonyn finns även i Tyskland för typ 4 000:- (STR) och dess watt i specarna är inget annat än ren humbug. 6x120 watt...hi, hi...!

http://www.geizkrage...900/229066.html

Här har du även en test av denna, hoppas du kan lite tyska...den grafiska biten säger dock det mesta ändå... :)

http://www.stereoplay.de/d/55958

Angående Pannan vet jag ej, men skulle sätta en hel del pengar på Roteln även slår Pannan på fingrarna. Tänk dock på att Roteln även innehåller en mkt kompetent DVD-spelare.

Att Roteln hade vissa kvalitetsproblem hade den gemensamt med andra Rotel-surrounder som kom ut samtidigt. Även RSX-1055 hade i början en hel del buggfel, men på senare tid har jag inte hört talas om detta, så det bör nog mest handla om de första serierna.

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 17 February 2005 - 23:46.

Postad 18 February 2005 - 10:25

Unregistered69f3f8a4
  • Unregistered69f3f8a4
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
RSDX 02 DVD Receiver, 5x80W, FM/AM Radio, DVD A/V, CD, MP3, DD, DD-EX, DPL IIx, DTS, DTS-ES,Multi fjärr, Scart, RGB, Component, Composit, S-Video, 9,7kg. Silver / Svart 15 000 kr / st

verkar vara en ny version som jag hitta på slfhemmabio.nu , med både dpl2x och komponent . den första versionen har ju inte det ? ska ta en närmare titt på den där.

Postad 18 February 2005 - 14:05

Unregisteredc3622102
  • Unregisteredc3622102
  • Forumräv

• 758 inlägg
  • 0
Låter som Rotel förstärkaren är en lösning som skulle kunna passa.
Sonyn lämnar jag däremot till sitt öde.

Någon som vet hur Roteln låter?

Panasonic kombon med DVDn 97S och förstärkaren SA-XR70 är högintressanta och ska lyssnas på. Roteln får man väl också kolla på... saknar HDMI/DVI utgång på den bara.

Inga andra kandidater?

/Jordan

Postad 19 February 2005 - 19:45

Unregisteredc3622102
  • Unregisteredc3622102
  • Forumräv

• 758 inlägg
  • 0
Rotel eller Panasonic är alltså de enda "Hi-End" lösningar som finns om man vill ha något som är relativt diskret?

Det gör ju valet ganska enkelt. Panasonic paketet kan man få för <10000:- och ljud och bild är tydligen ovanligt bra för klassen. Eftersom det är plasma/lcd TV på gång är det väl bara Panasonic som gäller känns det som.

Inga invändningar?

/Jordan

Postad 19 February 2005 - 20:54

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5548 inlägg
  • 0

Rotel eller Panasonic är alltså de enda "Hi-End" lösningar som finns om man vill ha något som är relativt diskret?

Det gör ju valet ganska enkelt. Panasonic paketet kan man få för <10000:- och ljud och bild är tydligen ovanligt bra för klassen. Eftersom det är plasma/lcd TV på gång är det väl bara Panasonic som gäller känns det som.

Inga invändningar?

/Jordan

<{POST_SNAPBACK}>

Skulle ändå sätta en slant på att Roteln låter bättre...dvs både reciver och DVD, klart mer hi fi än Panna..! Passar mig dock för att använda ordet "high end" till båda denna Rotel och Panasonic överlag... :ph34r:

Mvh JB

Postad 19 February 2005 - 22:33

Unregistered44e46df5
  • Unregistered44e46df5
  • Beroende

• 1253 inlägg
  • 0
tror ni Sonyn inte är ngt bra val...Synd då jag vill ha en slimmad reciever och tittat på Panasonicen eller Sonyn,, Tror ni Panasonicen eller Sonyn orkar driva mina Beta 40? Vill gärna ha ett märke där jsg i framtiden kan köpa dvd för ljud och bild samt lcd av samma mörke..-.

Postad 22 February 2005 - 14:02

Unregisteredc3622102
  • Unregisteredc3622102
  • Forumräv

• 758 inlägg
  • 0
JB: Ok, då får jag ta och lyssna på båda lösningarna. Fast jag undrar verkligen om ljudet och bilden är värd pengarna. Det är dubbla priset ju.

DJKool: Problemet som jag såg på Sony är att de inte har någon smidig DVD-spelare med lysande bild och ljud. Det avgör det hela för mig. Annars hade jag samma tanke. DVD, förstärkare och Plasma/LCD från samma tillverkare.

Lustigt att det inte finns fler lösningar som är små och smidiga samtidigt som bild och ljud blir bra. Det borde väl finns fler som är intresserade av det, eller?

/Jordan

Postad 22 February 2005 - 15:32

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5548 inlägg
  • 0

JB: Ok, då får jag ta och lyssna på båda lösningarna. Fast jag undrar verkligen om ljudet och bilden är värd pengarna. Det är dubbla priset ju.

/Jordan

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm...tar ut citatet ifrån ditt första inlägg...

Sen måste du komma ihåg att över en viss kvalitetsgräns blir varje % förbättring betydligt dyrare än på budgetnivå. Om Roteln är dubbelt så bra...hmm, har ingen aning?

Lustigt att det inte finns fler lösningar som är små och smidiga samtidigt som bild och ljud blir bra. Det borde väl finns fler som är intresserade av det, eller?

Inte så konstigt eftersom det i stort sett är omöjligt att bygga RIKTIGT bra ljud och förstärkare med tillräckligt bra kraft i små lådor, många hoppas att den "digitala" förstärkartekniken kan vara en lösning på detta, men denna teknik verkar ännu vara i sin linda utanför "subbarnas" värld.

Mvh JB

Postad 22 February 2005 - 15:44

Unregisteredc3622102
  • Unregisteredc3622102
  • Forumräv

• 758 inlägg
  • 0
Naturligtvis vill jag har maximalt med välljud för pengarna. Om Roteln låter märkbart bättre än Pannan och har bättre bild är den det självklara valet för mig. Pengarna är verkligen inte problemet. Min enda reservation är vad man läst om Panasonic DVDn och förstärkaren där de fått så lysande recensioner att de verkar prestera mycket över sin prisklass. Men som sagt jag ska lyssna och se innan jag bestämmer mig.

Att det inte finns fler som tillverkar små lösningar tycker jag nog är lite konstigt ändå. Om Panasonic och Rotel kan göra dugliga diskreta lösningar med god kvalitet på bild och ljud borde betydligt fler kunna göra detsamma.

Pioneer, Sony, NAD och Denon och säkert flera andra har små diskreta lösningar, men bara i budgetsegmentet. Borde inte vara omöjligt att förbättra dem och ta mer betalt, eller?

Digitalförstärkarna är verkligen i sin linda, men Roteln och NAD är väl inte digitala?

/Jordan

Postad 22 February 2005 - 16:26

Unregisterede7866599
  • Unregisterede7866599
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0

/Jordan

<{POST_SNAPBACK}>

Bra initiativ!

Postad 11 March 2005 - 23:09

Unregistered44e46df5
  • Unregistered44e46df5
  • Beroende

• 1253 inlägg
  • 0
Undrar om Panasonic SA-XR70EG-S, NAD i samma prisklass eller Sony ES3000 vilken av dessa är mest ljud för pengarna och vilken rekommenderar ni? Ngn som har lyssnat mer på Panasonicen??

Postad 20 May 2005 - 11:29

bodybag
  • bodybag
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0
Någon som har denna som kan ge ett utlåtande ? Inte hänt så mycket i tråden på ett par månader.

Postad 01 June 2005 - 20:34

Vaisanen
  • Vaisanen
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa Panasonic DVD-S97 och en Panasonic SA-XR70EG-S receiver. Ngn som äger dom och har ngt att säga om dom. Tror ni att dom är bra?
Någon som vet om Panasonic SA-XR70EG-S har HDMI teknik?? Tror att den ska ha det men är inte säker. Hoppas ngn har något att säga om dom.. Är det bra o köpa samma märke på DVD o receiver eller spelar det ngn roll??
MVH

Postad 03 June 2005 - 08:22

marnil
  • marnil
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Funderar på att köpa Panasonic DVD-S97 och en Panasonic SA-XR70EG-S receiver. Ngn som äger dom och har ngt att säga om dom. Tror ni att dom är bra?
Någon som vet om Panasonic SA-XR70EG-S har HDMI teknik?? Tror att den ska ha det men är inte säker. Hoppas ngn har något att säga om dom.. Är det bra o köpa samma märke på DVD o receiver eller spelar det ngn roll??
MVH

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har en nyköpt S97:a och ska köpa en XR70 inom kort. S97:an har ju fått lysande kritik och bör passa utmärkt tillsammans med XR70. Dom är väl i princip byggda för att passa ihop, båda med HDMI och liknande design. Stora fördelen med XR70 är ju att den är digital vilket gör den liten och smidig och blir inte så varm. Har i dagsläget den lilla varianten XR10 som jag varit väldigt nöjd med under lång tid, otroligt liten men med riktigt bra bra bioljud. XR70 känns prisvärd med tanke på vad man får...

En recension:

http://www.soundandv...6&page_number=1

Postad 10 April 2006 - 12:41

JHGBaouns
  • JHGBaouns
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Någon som köpt enXR70 är och kan komma med lite smaskiga detaljer.
Är lite sugen att komplettera min AE900 projje med denna. Det borde fungera...

Postad 04 June 2006 - 22:27

Unregisteredcb98efd7
  • Unregisteredcb98efd7
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Såg denna lilla vackra sak på Panas hemsida och undrar som "föregående talare": Är det någon som har testat den?

Vad är det för skillnad på SA-XR70EG-S och SA-XR70 (så heter den på Panas hemsida)? Är det någon skillnad alls?

Jag läste recensionen som "marnil" länkade till och skribenten där verkade ju gilla XR70´n. Sedan vet jag inte om det är mina brister i engelska eller i teknokratiska men vad betyder det att den inte skalar upp till HDMI, eller vad han nu skrev?
Eller, jag frågar så här istället: Anta att XR70´n är kopplad till min TV (PV60) via HDMI och min Pana DVD (saknar HDMI) matar XR70 med komponent.
Räcker den kabeln eller måste jag även ansluta ett komponentkablage? Om jag måste det får jag då ljudet via HDMI eller behöver jag även ett audiokablage?
Samma fråga gäller givetvis boxens (Dilog 550 med komponent) inkoppling.

Har också fattat tycke för Pioneers högtalare S-VLF3 II https://www.minhembi...oduktbild/87999
Vad tror ni om dessa tillsammans med XR70´n? Det kommer nog att bli 50/50 film och musik (cd i DVD-spelaren).
Är absolut ingen audiofil utan en helt vanlig lyssnare som uppskattar bra ljud utan att lägga alla pengar i ljud och bildkorgen.

Många frågor blir det men hoppas att någon eller några "out there" sitter på svaren...
//T

Postad 08 June 2006 - 07:54

Unregisteredcb98efd7
  • Unregisteredcb98efd7
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Såg denna lilla vackra sak på Panas hemsida och undrar som "föregående talare": Är det någon som har testat den?

Vad är det för skillnad på SA-XR70EG-S och SA-XR70 (så heter den på Panas hemsida)? Är det någon skillnad alls?

Jag läste recensionen som "marnil" länkade till och skribenten där verkade ju gilla XR70´n. Sedan vet jag inte om det är mina brister i engelska eller i teknokratiska men vad betyder det att den inte skalar upp till HDMI, eller vad han nu skrev?
Eller, jag frågar så här istället: Anta att XR70´n är kopplad till min TV (PV60) via HDMI och min Pana DVD (saknar HDMI) matar XR70 med komponent.
Räcker den kabeln eller måste jag även ansluta ett komponentkablage? Om jag måste det får jag då ljudet via HDMI eller behöver jag även ett audiokablage?
Samma fråga gäller givetvis boxens (Dilog 550 med komponent) inkoppling.

Har också fattat tycke för Pioneers högtalare S-VLF3 II https://www.minhembi...oduktbild/87999
Vad tror ni om dessa tillsammans med XR70´n? Det kommer nog att bli 50/50 film och musik (cd i DVD-spelaren).
Är absolut ingen audiofil utan en helt vanlig lyssnare som uppskattar bra ljud utan att lägga alla pengar i ljud och bildkorgen.

Många frågor blir det men hoppas att någon eller några "out there" sitter på svaren...
//T

<{POST_SNAPBACK}>

Ehhh, är det någon därute? Hallåååå?
Är det ingen som har några synpunkter om detta?
Finns ju även en teknikbit som ganska många borde veta någonting om...
//T

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.