Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för [hejo]

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 24 oktober 2005 - 23:36

[hejo]
  • [hejo]
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Hej! Skriv här om du har någon fråga angående min hembio! :)

Redigerat av [hejo], 15 januari 2006 - 17:57.


#2

Postad 05 mars 2006 - 15:06

p1son
  • p1son
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
sitter inne med 26kvm som är 12kvm som disponeras av det du ser på bild resten är hall, kök, wc

#3

Postad 07 april 2006 - 11:25

Zark
  • Zark
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0
Ingen fara med katten. Hon är multimediasäkrad genom att hon har fri tillgång till egen klösstolpe och min gammal rölakanmatta :)
Jag tror dessutom att skydden till högtalarna är för mjuka för hennes smak.

#4

Postad 02 maj 2006 - 17:00

Unregistered973
  • Unregistered973
  • Veteran

  • 2 349 inlägg
  • 0
Skickade detta som PM till dig men kan lägga in det i din gästbok med, då det kan vara av nytta för alla som funderar på en billig vinylsvarv:



Står i begrepp att handla en Pro-ject debut iii (samma som du har) och jag undrar därför om du skulle kunna svara på lite frågor kring den:

Hur är intrycket generellt om detta (kvaliten)?
Motvikten är det fiskelina den hänger i? känns den trots det inte som den skall gå av lätt eller?
Är denna skivspelare lätt att ha att göra med?
Sitter RCA kablarna fast i spelaren eller är det avtagbara?
Om de sitter fast, är det hyffsade kablar då?
Hur är ljudet, neutralt, instängt eller?
Vad har du för pickup på din arm ortofon 5E eller?
Några direkta nackdelar med denna skivspelare som du upplevt med denna produkt?
Positiva överraskningar med denna?

...sorry inte meningen att bombardera dig med frågor, men är studerande med så man vill inte köpa fel skivspelare då budgeten är lite begränsad biggrin.gif .

Vad använder du för RIAA steg? jag tänkte köpa ett Nad PP 2 till min skivspelare själv.

Tack på förhand
//Morgan (asimov66)

#5

Postad 10 maj 2006 - 09:16

[hejo]
  • [hejo]
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Hur är intrycket generellt om detta (kvaliten)?
Svar: Prisvärd


Motvikten är det fiskelina den hänger i? känns den trots det inte som den skall gå av lätt eller?
Svar: Fiskelina ja, går inte av i första taget. Fungerar bra. Väldigt bra mekanik och kvalitetskänsla på Debut III:ans tonarm.


Är denna skivspelare lätt att ha att göra med?
Svar: Väldigt lätt. Ska du byta mycket mellan 45/33 rpm så kanske det blir lite jobbigt i längden då man måste ta av tallriken och flytta drivremmen, men annars inget märkligt. Slå på snurren och på med nålen som sakta och dämpat sänker sig ner på skivan. Woila; ljud!


Sitter RCA kablarna fast i spelaren eller är det avtagbara? Om de sitter fast, är det hyffsade kablar då?
Svar: De sitter fast, gedigen kanska okej kabel med gjutna kontatker. Som Pro-Ject själva beskriver i manualen så ska man satsa på andra saker än att byta kabel till denna. Ex Pickup/Nål osv. Kabelbyte lär inte ge märkvärt bättre ljud på denna prisnivån.


Hur är ljudet, neutralt, instängt eller?
Svar: Vinyl har ju en speciell karaktär så det är svårt att säga då jag inte har tillgång till en annan vinylspelare att jämföra med.


Vad har du för pickup på din arm ortofon 5E eller?
Svar: Ja, original, som följer med.


Några direkta nackdelar med denna skivspelare som du upplevt med denna produkt?
Svar: Skyddslocket blir väldigt lätt repigt.


Positiva överraskningar med denna?
Svar: Blir överaskad hela tiden av hur trevligt vinyl kan låta.


...sorry inte meningen att bombardera dig med frågor, men är studerande med så man vill inte köpa fel skivspelare då budgeten är lite begränsad biggrin.gif .
Svar: Lungt, det är det forumet är till för. Sen är jag student själv också så jag förstår precis :D


Vad använder du för RIAA steg? jag tänkte köpa ett Nad PP 2 till min skivspelare själv.
Svar: Pro-Ject


Lycka till med köpet! ;)

mvh
hejo

#6

Postad 10 maj 2006 - 09:57

Unregistered973
  • Unregistered973
  • Veteran

  • 2 349 inlägg
  • 0
Kul med svar, jag beställde en igår. Det blev inte pro-ject utan en rega 25 men en Benz ACE pick-up.

Det blev mycket dyrare men jag tänkte löpa hela linan ut, dina svar var intressanta då jag tänkte sätta en vinylare på en annan plats och då blir det en pro-ject. Svårslagen pris/prestanda tror jag.

ännu en gång tack för svaret.

#7

Postad 22 maj 2006 - 12:33

Gäst_Lillafågel_*
  • Gäst_Lillafågel_*
  • 0
Jag sitter hemma efter att ha ätit lunch...

Hoppas att allt är bra med dig, Ditt album växer hela tiden ser jag. Jag gillar främst att titta på din hemmabioavd och skulle samtidigt se fler bilder på högtalare, receiver och din vinylspelare.
Men jag antar att det kommer fler bilder så fort som du har flyttat.

Själv har jag tillbringat eftermiddagen på golvet bakom stereon. Min receiver låter helt fantastiskt med undantaget att jag kan skönja en del låga toner, lite brus även när inte en källa är vald.
Detta varierar beroende på vilken tid det är på dygnet. Det verkar som om det har någonting med nätdelen att göra. Så jag har försökt att lokalisera rätt fas genom att vända på varje kontakt, vilket tar tid; Men det brukar ge utdelning i slutändan. Det resulterar i många lyssningsessioner och det kan vara lite besvärligt. Dilemmat är mest uppenbart när jag kopplar in DSP:n, men inget brus hörs när jag kör vanlig stereo. Suset från högtalarna kan i vilket fall inte uppfattas när jag väl ser på film eller lyssnar på musik, men det stör mig att det finns där.


Karl

:D

Redigerat av Lillafågel, 22 maj 2006 - 12:36.


#8

Postad 01 juli 2006 - 10:12

Gäst_Lillafågel_*
  • Gäst_Lillafågel_*
  • 0
Jag har ruttnat på Västerås och har velat flytta sedan en lång tid tillbaks.

Jag har nu sökt ett flertal högskolor med mer estetiska inriktningar och hoppas på att bli antagen.
Min anläggning sjunger på fint och jag har nyligen fått hem ett nytt exemplar av min NAD T753v2. Min förra hade en mildare störning i DSP:n, vilket detta ex är befriad ifrån.

Jag har tittat på ett flertal olika möbler för min anläggning och kommit fram till att jag gillar bänken "Trend" från Finnmöbler. Möbeln är vanligt förekommande härute och den har ytterligare ett stag i mitten under bänken så att den inte bångnar pga feta tv-apparater.

Jag skulle gissa att du precis som jag inte vill dras med en stor klump till TV längre, det vore lite mer elegant med en fin LCD-skärm kanske?

Vidare fodrar mina Dynaudio Focus 140 lite mer effekt än vad jag har i min receiver just nu, Så jag funderar på att bygga vidare med ett NAD C272. Slutsteget skulle då driva frontarna, vilket också skulle avlasta receiverns strömförsörjning och på så sätt skulle den lämna lite mer kräm till de övriga surround också.

Men det är så mycket som jag vill; Tapetsera, nya möbler, fler el-uttag i vardags rummet osv.
Det är kortfattat några av det problem som en typisk västerlänning betraktar som betungande; - Men allt är väl relativt?

Ha, ha, ha.

:rolleyes:

Redigerat av Lillafågel, 01 juli 2006 - 10:13.


#9

Postad 03 maj 2007 - 10:03

Unregistered728f4f3b
  • Unregistered728f4f3b
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Hej Hejo

Jag har läst en del på forumet här inför en del inköp, ser att du engagerat dig en del i pixelmappningsfrågorna. Jag har bla en htpc med nvidia 6500 kretsar som jag kopplat med dvi till en lg42lc2r, på den kör jag vista premium med en firedtvbox/boxer. Bilden blir som bekant kanon, men jag får det bara att fungera i 1360*768. Någon 1366 upplösning dyker inte upp trots att det skall stödjas av nvidias senare forcewaredrivrutiner till 32-bitsvista. I dokumentationen står det att non-standard resolutions skall stödjas förutsatt att monitorns edidminne rapporterar det, och det skall ju LG göra. Irriterande nog talar ju manualen enbart om dvd vad gäller dvi-koppling med 1280 som rekommenderad upplösning, för pc verkar de förutsätta vga. xga-lägena kommer man ju inte åt med enbart dvi-koppling, bara med pc-rgb. Jag vill minnas att jag sett något om dolda menyval, men kan inte hitta tillbaka dit. Hur aktiverar du 1366*768 över dvi? Har det med drivrutinerna att göra? Jag ringde lg, de hälsade bara att det skall fungera och önskade en trevlig dag.

Vore bussigt om du kunde ge mig lite input.

Hälsningar

Ola Ljung

Uppsala

#10

Postad 31 juli 2011 - 18:46

gylfe
  • gylfe
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Hur har du satt upp vinylplattorna?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.