Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för Icewind

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 06 november 2005 - 19:43

Icewind
  • Icewind
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Välkommen till min gästbok

#2

Postad 08 november 2005 - 21:08

Aztecface
  • Aztecface
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0
Som svar på om jag är nöjd med min NAD C542, så är jag väldigt nöjd. Lite andra modifikationer som jag behöver göra med mina grejer men i vilket fall som helst så kommer jag vara nöjd med den CD-Spelaren väldigt länge.

#3

Postad 02 december 2005 - 17:10

catalyst7
  • catalyst7
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0
Du upplever inte bilden på Sharp 32GA6E som kornigare/grynigare än på andra lcd, tex Sony-modellen som du hade tidigare?

Har hört några som klagat på detta, och visst är bilden kornig på nära håll (mindre än 1 m), men det har den varit på alla lcd-tv som jag har tittat på. Jag undrar bara vad du tycker, funderar själv på köp...

#4

Postad 03 december 2005 - 10:43

Icewind
  • Icewind
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Du upplever inte bilden på Sharp 32GA6E som kornigare/grynigare än på andra lcd, tex Sony-modellen som du hade tidigare?

Har hört några som klagat på detta, och visst är bilden kornig på nära håll (mindre än 1 m), men det har den varit på alla lcd-tv som jag har tittat på. Jag undrar bara vad du tycker, funderar själv på köp...

<{POST_SNAPBACK}>




Har egentligen inte tänkt på detta!? Nu har du satt griller i huvudet på mig :( . Allvarligt talat så var det eftersläpningen som gjorde att jag valde bort Sonyn. Den har en väldigt bra bild om man bortser från det.
När det gäller Sharpen så kan ibland se en ljus skugga i konturlinjerna till vänster, både på bild och text fast detta är mest vid vanlig TV. Det kommer inte alltid så kanske det har att göra med signalen (har Profigolds antennkabel).
DVD kör jag med Scart (RGB). Jag tycker att bilden är väldigt bra men visst, bilden är INTE perfekt och jag har ännu inte sett någon LCD med det omdömmet? Jag ska byta min NAD till en med HDMI. Där klart en skillnad mot scart.
Jag är iaf nöjd med min Sharp för de pengar jag investerat.

#5

Postad 03 december 2005 - 11:10

catalyst7
  • catalyst7
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0
Det låter bra. Var och kollade på HiFi-klubbens alternativ i den prisklassen och jag gillade nog Sharp mest. Samsungen som de tar 16000 för hade en lugnare bild, men bilden kändes väldigt plastig och inte lika naturlig. Hugoson tappade alla detaljer i mörkare partier.

Passar på med en fråga till om det går bra. Stämmer det att man kan justera bakljuset/backlight på Sharpen? Kan vara bra om man vill ha bättre svärta...

Redigerat av catalyst7, 03 december 2005 - 22:17.


#6

Postad 03 december 2005 - 12:07

Icewind
  • Icewind
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Det låter bra. Var och kollade på HiFi-klubbens alternativ i den prisklassen och jag gillade nog Sharp mest. Samsungen som de tar 16000 för hade en lugnare bilden men bilden kändes väldigt plastig och inte lika naturlig. Hugoson tappade alla detaljer i mörkare partier.

Passar på med en fråga till om det går bra. Stämmer det att man kan justera bakljuset/backlight på Sharpen? Kan vara bra om man vill ha bättre svärta...

<{POST_SNAPBACK}>


Vet inte vad Sharpen kostar nu men jag betalade 13499kr då (för 1 månad sen). Det är ju dagspris som gäller! När det gäller bakljus är jag inte säker på att jag vet vad du menar, är ingen expert men det finns en parameter som heter "Bakgrundsbelysning". Sedan finns det OPC (optisk bildkontroll) som innebär att den automatiskt justerar skärmens ljus i förhållande till rummets ljussättning. Alltså, det finns väldigt mycket mer att ställa in...Kontrast, Ljusstyrka, Färg, Skärpa, Bakgrundsbelysning, OPC, Rörelsekompensator, Kamfilter, Brusreducering, Dyn.Kontrast,Dyn.Gamma. Känns ibland som det finns för mycket att ställa in men nu känns det som om jag hittat rätt inställningar. Finns även automatiska inställning som stäler in allt beroende om man ser film eller spelar TV-spel för att nämna någon.
Hoppas detta hjälper dig i ditt val.

#7

Postad 03 december 2005 - 16:07

catalyst7
  • catalyst7
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0
Tack så mycket för all info :( Den här ligger bra till...

#8

Postad 03 december 2005 - 18:02

Icewind
  • Icewind
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Tack så mycket för all info :( Den här ligger bra till...

<{POST_SNAPBACK}>


Det e lugnt, fråga på bara!

Hör av dig när du gjort ditt inköp!

#9

Postad 07 januari 2006 - 21:56

Hämähäkki
  • Hämähäkki
  • Forumräv

  • 673 inlägg
  • 0
Icewind, har du någon bild på baksidan utav din TV? har beställt en sådan ifrån www.hembioconsult.se men jag är bara lite osäker om mitt nuvarande väggfäste passar (hemmabygge till en samsung le-32r51, använder alla 6 skruvhål) tänkte mest ifall 4 hål skulle passa in eller dyl. Tacksam för hjälp!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.