Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för mikaels

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 31 januari 2006 - 16:42

mikaels
  • mikaels
  • Beroende

  • 1 496 inlägg
  • 0
Välkommen till min gästbok

#2

Postad 31 januari 2006 - 16:56

mikaels
  • mikaels
  • Beroende

  • 1 496 inlägg
  • 0
Det har ju kommit både ris och ros, så jag tänkte jag skulle kommentera det...

ser ut som om duken sitter lite för högt upp för att få en behaglig upplevelse av filmen.
Det ser så ut, men faktum är att det funkar bra, man lutar sig lite bakåt i soffan, så man sitter bekvämt, och då har man bilden framför sig.

Vilket fint vardagsrum/hembio! Klart en av de trevligare kombinationerna. (Hoppas du får tag i en bra förstärkare sen.)
tackar ;) Faktum är att Sonyn fortfarande funkar bra, men lite mer kräm (och bättre bass management) skulle inte skada.

Dags att städa kablar, inte för att jag har det bättre iofs..
Det var värre förr, nu finns det viss ordning, även om det inte syns...

härlig takhöjd
Absolut, men svårt att hitta rullgardiner...

Lite väl många olika stilar...
Well, det är en sekelskifteslägenhet, fast med modernare möbler, bortsett från en del ärvda prylar (som den stora spegeln), bor man i en trea så blir det ju alltid kompromisser.

Ser mycket snyggt o mysigt ut! Men som det sägs innan, soffan verkar ju vara lite för nära duken... Grymt snyggt iallafall =)
Tackar, det är inte så nära som det ser ut, dryga 2,5 m till en 77" duk ger en ganska optimal betraktningsvinkel.

Snacka om blandade stilar... Sen skulle jag nog aldrig palla att sitta SÅ nära duken...
Som sagt, även om lägenheten är sekelskifte vill jag inte ha enbart sådana möbler, jag gillar stilblandning :D. Och hur långt från 77" skulle du vlja att sitta då?

du måste ju ha en stereobänk som passar in i lägenheten å skicka tv:n
Hmm, låg bänk som inte gör så mycket väsen av sig passar ganska bra, tycker jag, men smaken är ju delad. Varför skulle jag skicka TVn? Dra igång projektorn på morgonen när dottern vill kolla morgontv, eller bara för att se nyheterna lite snabbt, eller läsa text-tv är ingen vidare idé. Men den kommer nog att bytas mot en platt, och kanske lite större (den är 28")

#3

Postad 05 november 2006 - 23:19

mikaels
  • mikaels
  • Beroende

  • 1 496 inlägg
  • 0
Nu är det uppgradering på G, ny stärkare står i hallen, kopplas in under veckan :)

Det kommer att bli SÅ BRA!

#4

Postad 11 november 2006 - 12:24

mikaels
  • mikaels
  • Beroende

  • 1 496 inlägg
  • 0
Bilder på nya förstärkaren upplagda (men det strular lite...)

#5

Postad 07 februari 2007 - 21:10

Unregistered788e2400
  • Unregistered788e2400
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
Såg att du svarat mig angående spa20<->spa21.

O sen har du skaffat en spa21. Den ser super ut, har en kompis med en likadan och funderar själv på en..

Blir inte den totalt överdimensionerad o totalt overkill till resten av utrustningen eller har du stora planer på uppgradering?

Jag har lite konstiga val mellan olika planer kan man säga.
Min polare satte ihop primaren med ett par B&W xt4or som jag tycker är otroligt stiliga. Jag är väldigt sugen på dem också men plötsligt var vi uppe i en 80'000 för ett stereo o högtalarkit vilket blir lite väl.
Det finns ett annat set högtalare som också faller mig i smaken. Nämligen audiopro blue diamond v2 me kit. Men då måste väl en primare bli totalt overkill eller vad tycker du som är ganska nära de kittet idag?
Problemet är när man väl börjat överväga den där stiliga primaren så är de svårt o stega ner.
Därav funderade jag på en begagnad spa 20...för att skona plånkan lite.
Jag hade för övrigt ett par black diamond för tre-fyra år sedan som jag var mycket nöjd med och det lever kvar. Har alltid ångrat lite att jag sålde dem o gick över till b&o istället.


Har du några tips, du som har grejorna eller nästan likadana hemma?
Lite tips o råd hade varit trevligt då jag är aningen förvirrad.

Mvh Daniel



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.