Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för Coore

11 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 31 January 2006 - 22:46

Coore
  • Coore
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Välkommen till min gästbok

Postad 04 September 2006 - 10:26

mindhunter
  • mindhunter
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Dina tavlor? vart fick du dom ifrån?

Postad 04 September 2006 - 16:39

Coore
  • Coore
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Dina tavlor? vart fick du dom ifrån?

<{POST_SNAPBACK}>

Om du syftar på boondock saints tavlorna så är de från bio affischen som jag köpte för att sedan klippa isär och rama in.
De andra tavlorna är bara utskrift på A3 papper.

Postad 16 February 2007 - 10:34

szoze
  • szoze
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0
Hej

Snygga bilder. Du har skrivit att 600VA trafon i Advance förstärkaren skulle vara något som skiljer den från XTZ. Hur menar du? Det sitter en 600 VA trafo även i XTZ förstärkaren. Menar du att det är en annan fabrikat på trafon eller?

/SZ

Postad 16 February 2007 - 13:31

Coore
  • Coore
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Hej

Snygga bilder. Du har skrivit att 600VA trafon i Advance förstärkaren skulle vara något som skiljer den från XTZ. Hur menar du? Det sitter en 600 VA trafo även i XTZ förstärkaren. Menar du att det är en annan fabrikat på trafon eller?

/SZ

<{POST_SNAPBACK}>

Tjenare!

Trafon i syster-förstärkaren från XTZ har jag inte undersökt själv. Jag skickade dock ett mail till XTZ och frågade vad det var för trafo i den och fick till svar att den låg pa 500VA.
Sen antog jag att det han sa stämde, fast det kanske var fel av mig. :lol:

Postad 16 February 2007 - 17:13

szoze
  • szoze
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

Tjenare!

Trafon i syster-förstärkaren från XTZ har jag inte undersökt själv. Jag skickade dock ett mail till XTZ och frågade vad det var för trafo i den och fick till svar att den låg pa 500VA.
Sen antog jag att det han sa stämde, fast det kanske var fel av mig. :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

OK :lol: Om du tittar på förstärkarens baksida där det står POWER, står det inte <=500 W där? Det står på min XTZ.

Postad 17 February 2007 - 02:01

Coore
  • Coore
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Tjenare!

Sen antog jag att det han sa stämde, fast det kanske var fel av mig. :D

<{POST_SNAPBACK}>

OK :) Om du tittar på förstärkarens baksida där det står POWER, står det inte <=500 W där? Det står på min XTZ.

<{POST_SNAPBACK}>

W, Watt och VA, Volt Ampere, är inte samma sak.

Postad 17 February 2007 - 08:10

szoze
  • szoze
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, det vet jag ju :) Med W betecknas aktiv effekt, med VA skenbar effekt och med VAr reaktiv effekt. Skenbar effekt är vektorsumman av aktiv och reaktiv effekt (som i sig är 90 grader förskjutna i förhållande till varandra).
Jag undrade bara om det står <=500W på din förstärkares baksida.

Postad 17 February 2007 - 11:30

Coore
  • Coore
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, det vet jag ju :) Med W betecknas aktiv effekt, med VA skenbar effekt och med VAr reaktiv effekt. Skenbar effekt är vektorsumman av aktiv och reaktiv effekt (som i sig är 90 grader förskjutna i förhållande till varandra).
Jag undrade bara om det står <=500W på din förstärkares baksida.

<{POST_SNAPBACK}>

Aja, okej, där ser man, man lär sig något nytt varje dag... :D
Jo visst står det 500W på baksidan.

Edit:
Från det ena till det andra.
Gillar dina bilder skarpt. Har själv funderat på att lägga pengar på en CD från AdvaceAcoustic, är du nöjd med den, har den några små irriterande egenheter?

Redigerat av Coore, 17 February 2007 - 11:37.

Postad 17 February 2007 - 12:59

szoze
  • szoze
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

Från det ena till det andra.
Gillar dina bilder skarpt. Har själv funderat på att lägga pengar på en CD från AdvaceAcoustic, är du nöjd med den, har den några små irriterande egenheter?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag är jättenöjd med cd-spelaren. Vissa har klagat på brum från mekaniken. Det är ingenting jag personligen har erfarit. Min spelare är tyst och uppför sig ordentligt. Jag tycker att den är välbyggd och låter utmärkt speciellt med Tesla NOS ECC803S rören (eller Sovtek 12AX7LPS).

Postad 17 February 2007 - 13:11

Coore
  • Coore
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Jo, jag har läst att folk har klagat på det. Jag väntar med spänning på AA:s nya DVD och vinylspelare, kanske är CD spelaren i DVD:n i klass med den renodlade CD-spelaren.

Redigerat av Coore, 17 February 2007 - 13:11.

Postad 22 February 2007 - 19:30

Ridå
  • Ridå
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej funderar oxå på MCD-203 men har hört att det nu finns en uppgraderad version som de kallar MCD-203 II som skall leverera bättre. Har du hört ngt om denna? :D

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.