Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för Niklas H

34 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 28 september 2006 - 09:08

Unregisteredff90150f
  • Unregisteredff90150f
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0
Välkommen till min gästbok

Äntligen hittade jag hur jag aktiverar min gästbok... tog en stund...

Så nu har jag möjlighet att bemöta kommentarer om mitt galleri samt i textform kunna
hålla galleriet uppdaterat (när jag inte orkar fota alltså). :)

Redigerat av Unregisteredff90150f, 28 september 2006 - 09:09.


#2

Postad 28 september 2006 - 09:22

Unregisteredff90150f
  • Unregisteredff90150f
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0
Den senaste veckan har bygget i lyssningsrummet gått på halvfart.
Dels har jag hållt på att spackla mina gälabsorbenter så att det ska se ut som om de växer ut
från väggen.
Dock tar det tid för spacklet (rätt tjockt lager) tar 4-5 dagar på sig att torka såpass mycket att det går
att spackla över igen (det krymper ju ihop och spricker en del när det torkar).

Igår spacklade jag (förhoppningsvis) för sista gången och målade om frontväggen.
Det röda mellan panelabsorbenterna är nu svart.
Dock tog min mattsvarta färg slut efter att jag målat ett lager, så jag får ta mig till färghandeln och
köpa lite mer färg... Behöver måla minst ett lager till för att det ska se helt bra ut.

En trevlig överaskning kom dock igår! :)
Min ramspända Screen Research duk har anlänt från Frankrike :P

Fast den kan jag inte montera ihop och hänga upp förren jag målat färdigt förstås...

Som bygget ser ut nu så saknas följande:

1. Målning och färdigställning av gälabsorbenter

2. Hitta en snickade som kan ta sig an att såga till bitar för mina absorbenter och hyllsystemet som
ska stå framför bakväggen (membranabsorbenten).

3. Bygga ett stereorack.

4. Få upp lite drapperier och en ridå (kommer att använda Paqunettes tyg Soft Velvet 6845).

5. Eventuellt måla om hela rummet med en mattare glans än den som är idag, beror på om
väggarna blir att reflektera för mycket ljus eller ej när man ser på film.

P.S. Hände faktiskt en trevlig sak till igår... Min bil (en Audi A4 Avant 1.8T Quattro 190 hk -04) fick igår
en ny 3" downpipe med sportkat, 3" mellanrör och nya bakre ljuddämpare.
Tidigare körde jag med original downpipe och ett 2,5" rostfritt dubbelsystem från växellådan och
bakåt samt Remus slutburkar. Remusburkarna gav dock lite för högt mottryck och lite för jobbigt
ljud vid landsvägskörning.
Om några veckor åker det på specialtillverkade hålborrade skivor från ASP Karlskoga runtom samt
EBC Redstuff Cheramic belägg. Kommer även montera stålmantlade bromsslangar om jag hittar
några till min bil.
Kör med BSR programvara i bilen.
Efter det är bilen fit for fight för några varv på Gelleråsen till våren :( D.S.

#3

Postad 08 oktober 2006 - 13:55

Unregisteredff90150f
  • Unregisteredff90150f
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0
Under helgen har det hänt lite grejjer igen :blink:

Gälabsorbenterna är färdigbyggda. Screen Research duken sitter uppe och projektorn är på plats!
Har även hunnit med att bygga ett temporärt stereo-rack (flexi-rack typ) så att jag kan få undan
elektroniken från golvet tills jag byggt det slutliga racket (hade lite pryttlar hemma till ett flexi-rack
sedan tidigare).

Imorse hade jag o min dotter (som fyller 3 i januari) lite smygpremiär o kikade på Hitta Nemo :)

Screen Research duken fungerar förresten väldigt bra.
Reflekterar inte ljudet nämnvärt (har inte märkt någon skillnad i alla fall mot innan den kom upp) och
det blir inga artefakter i bilden alls (den är ju trots allt akustiskt transparent). B)
Duken är helt klart värd 18 loppor... :ph34r:

#4

Postad 17 oktober 2006 - 14:15

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Tack ska du ha för betyget! Men 19-åringen får ni ge fan i :D Resten är fair game!

Ska ta lite nya kort snart nu när taket börjat komma på plats, finns även en del nya virre som vill komma med på bild! // Strauss

ps: Kommer gärna och lyssnat på din prylar sen också när det börjar bli klart!

#5

Postad 17 oktober 2006 - 17:17

Unregisteredff90150f
  • Unregisteredff90150f
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0
Asch... 19-åringen såg ju så intressant ut... :D

Du är såklart välkommen över Martin.
Troligtvis blir jag färdig helt mot slutet av november (bör ha klart bakre absorbent- och hyll-systemet
då).

#6

Postad 22 oktober 2006 - 14:25

Unregisteredff90150f
  • Unregisteredff90150f
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0
För ungefär 15 minuter sedan så bytte jag mitt DP No.1 slutsteg mot ett NAD 208 THX.
Trevlig affär med en trevlig kille här på forumet ;)

Har inte hunnit med att lyssna något direkt på 208:an ännu, typ bara provat så att det fungerar.
Ska bli spännande ikväll :D

#7

Postad 22 oktober 2006 - 14:37

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Hehe ja så nu är du en fullfjädrad LTS nisse alltså ;)

#8

Postad 23 oktober 2006 - 07:35

Unregisteredff90150f
  • Unregisteredff90150f
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0

Hehe ja så nu är du en fullfjädrad LTS nisse alltså :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>


Hehe... Kanske skulle ta o bli medlem... MolT är i alla fall en väldigt
intressant tidning :)

#9

Postad 23 oktober 2006 - 07:47

Unregisteredff90150f
  • Unregisteredff90150f
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0
Truelies skrev i mitt galleri:

Det här är i mina ögon ett av de märkligaste (och mer intressanta) projekten som jag följt under en tid här på Minhembio. Det som hittills förvånat mej är hur mycket resurser och energi här läggs på att få rummet korrekt rent bild och akustikmässigt, men när det sedan kommer till det rent estetiska med grundarbete, spackling och målning, så drar det ner intrycket fullständigt. Jag hoppas verkligen att det inte är slutresultatet man ser t.ex. runt dörrkarmar, ovanför takbalkar och bl.a. väggen där surroundhögtalaren och ett elluttag för lampor sitter. Visst, jag är gnällig men jag har själv alltid prioriterat ett bra grundarbete och är grundarbetet dåligt så kan inga bra/snygga prylar i världen uppväga det.


Hmmm just spackling och målning är väldigt noggrannt utfört, dock var väggarna innan i så dåligt
skick att jag hade fått jobba i 3-4 veckor till enbart med väggytorna för att få det helt perfekt.
Gick åt över 23 liter spackel för att få väggarna någorlunda släta... :rolleyes:
Efter att ha spacklat konstant i 3 dagar så tröttnade jag... Det man eventuellt kommer att störa sig
på senare är det ju bara att spackla upp vid ett senare tillfälle.

Målningen däremot tycker jag inte det är något som helst fel på. Alla väggar är fullständigt täckta
med färg (väggarna är målade med 4 lager färg).

Sen så saknas allt i form av lister.
Det tar jag sist av allt eftersom det återstår rätt mycket som ska byggas i rummet (vissa saker som
ska byggas kommer även att ändra på rummets form, så att sätta upp tak och golvlister nu gör jag
i så fall förgäves).

Rummet är både akustiskt och estetiskt ganska långt ifrån färdigt :)
Det ska upp mer än dubbelt så mycket basabsorbenter i rummets bakre del och ett hyllsystem/
diffusorsystem som är STORT.
Bakväggens hörn kommer även att bli vinklade (alltså inte 90-gradiga hörn) och kommer att rymma
stora basaborbenter.
Och så ska det upp rätt stora mängder med drapperier för att minska efterklangen i rummet.
Efter det får vi se om det framträder några elaka fladderekon som det måste rådas bot mot...
De mindre akustiska felen i ett rum framträder så mycket starkare när de större felen är avhjälpta.

Skrev nog i början att detta är ett projekt som kommer att gå i snigelfart pga barn och jobb :rolleyes:
Det är i och försig ett projekt som är rätt stort (mycket akustikbehandling) så lite tid tycker jag
att det ska få ta :rolleyes:

#10

Postad 25 oktober 2006 - 19:05

Unregisteredff90150f
  • Unregisteredff90150f
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0
Kan medela att 208:an gör sitt jobb väl! Förstår inte att detta slutsteg bara kostade 10 kkr när det
var nytt... Snacka om fynd

#11

Postad 25 oktober 2006 - 20:43

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Den stora frågan är väl varför det inte tillverkas fortfarande om det är så bra? Det tycker jag är mycket konstigt!
Har du nån koll på varför dom la ner modellen?

#12

Postad 26 oktober 2006 - 06:40

Unregisteredff90150f
  • Unregisteredff90150f
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0
Har tyvärr ingen aning om varför 208:an togs ur produktion.
NAD kanske ville sälja fler nya "bättre" och dyrare förstärkare?

Sen kan ju kanske tillförlitligheten varit en av orsakerna.
Tror de fick gankska många reklamationer på 208:or som gick sönder (många gick sönder pga att
folk spelade för starkt på dem för länge har jag hört. Alltså så starkt att den gick upp i läget för
närmare dubbel matningsspänning nästintill kontinuerligt).

#13

Postad 02 november 2006 - 08:52

Unregisteredff90150f
  • Unregisteredff90150f
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0
Passerati skrev:
"Torde bli nåt i hästväg. Lattjo budget du haft eller har för bygget, inte vidare billigt det som du samlat ihop "so far". Ser framemot fortsättning och ja, du bygger en sådan bio jag bara skulle vilja besöka och klämma en film i // Mvh Passerati"

Tjohej och tackar för omdömet. :)
Jo budgeten har/är (bygget är ju inte klart än...) varit lattjo... Eller alldeles för stor... eller vad man
nu säger. :P
Fast dyrt tycker jag ändå inte att det varit (mycket pengar har det varit) om man tänker på ljudkvalitén.
Däremot ligger bildkvalitén lite på efterkälken (MT200 projje och Pioneer 668 DVD).
DVDn har skaplig bild, men groteskt bra ljudkvalité (vilket är prio nummer 1 för mig).

Kommer nog aldrig våga summera ihop vad bygget har kostat när det är helt färdigt... :P

#14

Postad 02 november 2006 - 16:02

Unregistered1041101d
  • Unregistered1041101d
  • Veteran

  • 2 015 inlägg
  • 0

...Kommer nog aldrig våga summera ihop vad bygget har kostat när det är helt färdigt...  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Då är det bäst vi struntar i att fråga då :D :P :P

Mvh
Passerati

#15

Postad 04 december 2006 - 11:50

Unregisteredff90150f
  • Unregisteredff90150f
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0
Snart kommer det komma upp fler byggbilder.
Efter en lång väntan på material så har jag äntligen fått hem utsågade bitar av björk-plywood
som ska bli ett stort hyll/diffusor och basabsorbent-system :lol:

Just nu håller jag på med att fräsa spår i hyllsystemets stommar för hyllplanen (det tar tid o ä jobbigt...)

Hela faderullan (18 hyllplan ca 640 mm breda och 180 mm djupa + stommar) ska sedan slipas, betsas,
slipas igen o betsas o sedan lackas... Har att göra fram till nästa år alltså.

Drapperierna och ridån som ska upp har jag fått tyget till (25 löpmeter sammetstyg) och ridåskenor
o grejjer är på plats.
Att sy i sammetstyg är inte sådär jäkla enkelt.... Så det får en riktig sömmerska göra :)
Förhoppningsvis är det klart till jul.
Ridåskenan (som endast gick att beställa i vitt) är isärplockad och svartlackerad.
Skenorna för drapperierna får förbli vita (de kommer inte att synas bakom drapperierna) och ska nu
bara kapas till i rätt längder (beställde dem färdigbockade, men med överlängd på båda sidor för att
kunna anpassa dem på plats).

När allt detta är klart och jag fått upp lister så är rummet färdigt :)

Fast först måste jag iof laga min projektor som faktiskt spelats sönder :blink:
Det har börjat skramla något kopiöst i den sedan den utsatts för ljudtrycket av mina Profundus X-4
basmoduler... Detsamma gäller dörren till rummet... Den skramlade INTE förut... :blink:

#16

Postad 11 december 2006 - 13:42

Unregisteredff90150f
  • Unregisteredff90150f
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0
Etoda skrev:

Man måste vara dedikerad sin uppgift för att få igenom ett sådant projekt. WAF=0 Skulle jag försöka med det hade jag blivit singel fortare än det går att säga "ljudabsorbent".... För att inte se scenen som skulle utspela sig vid fördelningen av månadens räkningar, om det nu hade accepterats i första läget... Oerhört kul och inspirerande att se någon genomföra något så kompromisslöst! (Tiopoängaren bommas på färgsättningen som faller helt utanför min smak.)


Jo dedikerad lär man vara för att genomföra ett sådant projekt... Däremot håller nog varken jag eller
min fru eller de flesta som varit på besök med om att WAF-faktorn är låg :blink:

Just färgsättningen var det faktiskt min fru som valde (i alla fall den röda väggfärgen, jag sa att taket
och golvet skulle vara så mörka som bara möjligt, så det blev mattsvart tak, antracitgrått golv och
2 st mattsvarta väggar).

Balanserar dock på gränsen till att bli singel (nädå egentligen inte)...
Inte pga hur rummet ser ut utan pga alla stålars som gått åt för bygget...
Det är billigare att renovera ett badrum och helkakla än att bygga ett hifi/biorum så kompromisslöst
som möjligt... Faktiskt... :o
Det vet jag eftersom vi renoverade ett badrum i somras där vi även bytte golv, väggar och tak...
Sedan helkacklades det och in med golvvärme, helt nytt vatten och avlopp samt all el omdraget, bytte
ut fönstret och köpte helt nya badrumsmöbler i valnöt samt nytt porslin.
Och DET var billigare än detta rummet (trots att jag gjort allt arbete själv i källaren)...

#17

Postad 11 december 2006 - 13:51

Unregisteredff90150f
  • Unregisteredff90150f
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0
Update:

Det mesta av hårdvaran som saknas i rummet är färdigförberett.
Hyllsystemet har jag allt till, 95% är färdigfräst (nya hifi-racket är inte riktigt klart).

Har börjat att betsa stommar till hyllsystemet, men första betsningen gick åt skogen, blev inte bra.
Bara att slipa bort o börja på nytt... :P

Alla glidskenor till drapperier och till ridån är uppsatta.
Skenen till den mittdelade ridån fick jag plocka isär och lacka eftersom den bara gick att beställa
vitlackad.. Typiskt... Men det är klart i alla fall.
Väntar nu bara på att sömmerskan ska bli klar med längderna... Stackars sate... Sitta o sy 10 st
2 meters längder av sammetstyg är inte det lättaste (sammet lever väldigt mycket).

Fixade även mitt NAD 208 slutsteg i helgen så nu funkar den som den ska igen.
Fixade till min projektor igår eftersom den börjat skramla (fick dra åt varenda skruv i den, hoppas det
dröjjer innan de skakat loss igen).

o så fick jag äntligen upp väggbelysningen i rummet.
Fick tummen ur eftersom den fjärrstyrda switchen till takbelysningen gick åt skogen här i veckan
och då testade jag samtidigt den fjärrstyrda dimmern som tydligen aldrig fungerat (har inte testat den
skarpt förut).
Så det var bara att plocka ner ett 3 meter brett garderobssystem som står utanför rummet som
byggts under där fjärrswitcharna sitter i taket... Tog några timmar och kostade några liter svett o
blod, men nu fungerar det perfekt igen.
Fick i alla fall inga stötar, alltid nått... :o

uppdaterade bilder finns i galleriet :blink:

#18

Postad 20 december 2006 - 13:03

Unregisteredff90150f
  • Unregisteredff90150f
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0
Igår kom äntligen sammetslängderna från sömmerskan.

Nu är det minst sagt mycket tyg hängande i rummet... 10 st 1,5 meter breda längder från golv till
tak... :rolleyes:

Dämpar efterklangen i rummet oerhört bra.

Rummet blir bara bättre och bättre akustiskt ju mer man blir färdig med. Trevligt! :lol:

#19

Postad 20 december 2006 - 13:06

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Trevligt! Nu får du skynda på så jag kan komma och prova nån gång efter nyår :rolleyes:

#20

Postad 21 december 2006 - 07:37

Unregisteredff90150f
  • Unregisteredff90150f
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0

Trevligt! Nu får du skynda på så jag kan komma och prova nån gång efter nyår ;)

<{POST_SNAPBACK}>



Den 27/1 kommer förmodligen IÖ över igen så tills dess ska jag väl vara helt klar. :rolleyes:

Det går åt mycket tid till annat just nu tyvärr... :lol:

#21

Postad 21 december 2006 - 16:15

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0

Det går åt mycket tid till annat just nu tyvärr...  :unsure:

<{POST_SNAPBACK}>

Så är det! Fick precis tillökning här för ett par timmar sen :blink:

#22

Postad 22 december 2006 - 07:00

Unregisteredff90150f
  • Unregisteredff90150f
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0

Det går åt mycket tid till annat just nu tyvärr...  :P

<{POST_SNAPBACK}>

Så är det! Fick precis tillökning här för ett par timmar sen B)

<{POST_SNAPBACK}>


Grattis som tusan! ;)

Blev de en pojk eller flicka?

#23

Postad 22 december 2006 - 07:05

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Det blev en pöjk såklart ;) .. Visste det innan, hade kollat könet denna gången.

#24

Postad 04 januari 2007 - 16:22

Unregisteredff90150f
  • Unregisteredff90150f
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0
Najs! :)

Vi kollade könet båda gångerna faktiskt.
Andra gången var det inte så svårt att se när vi var på ultraljud (nr. 2 är en pojk)...

#25

Postad 04 januari 2007 - 16:25

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Du som pratar med Öhman en del, du har inte hört något om mina baslådor? Dom skulle varit klara i början av december :)

#26

Postad 05 januari 2007 - 07:23

Unregisteredff90150f
  • Unregisteredff90150f
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0
Har inte hört något med honom om det... Bara du ringer o frågar vettu :)
Känner jag Öhman rätt så kan de mycket väl ha varit klara ett tag och nu undrar han nog varför
det står 4 st X-lådor o tar upp plats :) <_<

#27

Postad 05 januari 2007 - 07:34

Unregisteredff90150f
  • Unregisteredff90150f
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0
dOsn skrev:

"Fint bygge... borde du inte bygga in projektorn i nån slags hushbox så du slipper det oljudet oxå när du lagt ner så mycket energi på din "frekvensstädning" :) "

Jo jag har funderat på det, men som mitt rum är byggt blir det lite problematiskt med ventilatinen.
Väggarna (samtliga) är av lättbetong vilket gör håltagningen lite jobbigare.
Det finns förvisso en ventilationsventil i rummet, men den behöver jag för att hålla luften i rummet
någorlunda fräsch (rummet är tätat vid alla små springor).

Sen så har jag defintivt inte den projektor som jag skulle vilja leva med en längre tid... Den vill jag
byta ut så fort jag får möjlighet till det.

Att bygga en hushbox och räkna ut vilken ventliation som krävs för denna projektor känns därför
rätt meningslöst om jag ändå rätt snart ska byta ut den (nästa projektor kanske kräver mycket
mer ventilation för kylningens skull, o då blir det till att bygga om hushboxen helt, jobbigt).

Hade från början planer på att ställa projektorn i ett angränsande rum (väggen med hyllan har
ett rum bakom sig) men sen kom jag på att projektorn skulle bli hängade precis utanför dörren
till bastun o det är kanske inte så lyckat... Då behöver man ju antingen plocka ner projjen varje
gång man ska bada bastu, eller bygga en fukt och luftät låda kring projektorn som ventileras i ett
annat rum. Båda alternativen är väl så jobbiga.
Hushbox i biorummet är ju det minsta jobbet då, men ändå inte riktigt tilltalande.

#28

Postad 04 februari 2007 - 09:51

Unregisteredff90150f
  • Unregisteredff90150f
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0
niklas brandin skrev:

En 5:a för tekniken. Däremot ser det ut som skit och utan speciellt mycket arbete skulle man kunna göra det mkt snyggare. Jag skulle inte kunna njuta av en film där. Jag är för mycket estet för det. Din dubbelcenter ger jag heller inte mycket för. Bör ge skapliga fasfel.


Om du skulle göra något "snyggare" så tala gärna om vad.
Rummet är på bilderna fortfarande inte färdigt då alla former av lister och socklar saknas.
Rummet är heller inte byggt för att det ska vara tilltalande för esteter utan för att bli så perfekt som
rummet tillåter rent akustiskt. Därför är allt arbete nerlagt för att förbättra rummet akustiskt.
Ett kalt rum (som ditt eget i ditt galleri) är rent skräp om man vill få till en god återgivning.

Dubbelcenter?
Om du är läskunnig så kanske du upptäcker att det stod ett gäng med ambience 2 surroundhögtalare
mellan basmodulerna och väntade på att bli upphängda på vägg. Således ingen center. ;)
Kör faktiskt helt och hållet utan center.
Men skapliga fasfel lär du väl vara van vid med dina Dynaudio högtalare *lol*

#29

Postad 13 februari 2007 - 15:19

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Nu får du revidera ditt betyg på min kamera :)

https://www.minhembio.com/Martin/8998/

#30

Postad 14 februari 2007 - 11:08

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0
Hej Niklas

Vad är det för soffa?

Ser riktigt bra ut i ditt rum nu. Jag är riktigt imonerad över det arbete som du lagt ner. Vad tyckte IÖ vid sitt senaste besök?

MVH Christer

#31

Postad 14 februari 2007 - 12:37

Unregisteredff90150f
  • Unregisteredff90150f
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0

Hej Niklas

Vad är det för soffa?

Ser riktigt bra ut i ditt rum nu. Jag är riktigt imonerad över det arbete som du lagt ner. Vad tyckte IÖ vid sitt senaste besök?

MVH Christer

<{POST_SNAPBACK}>


Soffan kommer från Europamöbler... Vad den heter vettetusan.

IÖ har inte varit på besök här ännu (senast han var här var rummet tomt...) då jag blev tvungen
att flytta besöket.

Han kommer istället hit den 24/2 så då får vi se om det har blivit som det är tänkt. :)

#32

Postad 17 mars 2007 - 08:26

Unregisteredff90150f
  • Unregisteredff90150f
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0
Jo IÖ har ju nu även utfört mätningar i rummet och allt fungerar precis som det är tänkt :D

Jag frågade honom ifall det fanns något mer som han skulle vilja åtgärda i rummet och det enda han
i så fall skulle vilja göra var att bredda rummet en meter eller så :lol:
Bredden på rummet är ju tyvärr lite begränsad (ca. 3,6 m brett).

Jag har ju en hel del stora gälabsorbenter som kompenserar för att högtalarna blir stående nära sido-
väggarna så det funkar kanonbra trots att det är lite smalt.

Redigerat av Unregisteredff90150f, 17 mars 2007 - 08:26.


#33

Postad 21 april 2007 - 07:25

Unregisteredff90150f
  • Unregisteredff90150f
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0
Då var min gamla MT-200 projektor utbytt mot en Sony HS-50.
Blidde inte en 1080-projje denna gången... Var tvungen att hålla mig på god fot med frugan...

#34

Postad 09 augusti 2007 - 17:51

elov
  • elov
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Hej Kusin,

Allt väl?

Det ser det ju helt underbart ut i källaren nu.
Känns som det verkligen är tid för ett besök snart. :)

Ha de bra
/ Martin

#35

Postad 09 augusti 2007 - 18:29

Unregisteredff90150f
  • Unregisteredff90150f
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0
Tjenixen kusin :)

De ä bar o komma över o se en rulle <_<

P.S. Har även ett PS3 nu så man kan spela lite spel o se på Bluray D.S.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.