Postad 20 September 2007 - 13:07
Jag har inte haft tillfälle att testa med banankontakter än, men jag tycker att hålen ser för små ut ändå?
Postad 21 September 2007 - 05:09
Jodå, den tar nog bananer.. du skall bara ta bort dom små plastskydden först!
Dom är ditsatta eftersom det egentligen är förbjudet att använda banankontakter i europa.. Detta för att banankontakter passar i våra eluttag har jag för mig, ja du vet barn och andra klåfingriga kan ju få för sig att testa.. ;-)
Se bifogad bild:
IMG_1979.JPG 2.55MB
8 Antal nerladdningar
Redigerat av Sleeping Sun, 22 September 2007 - 14:18.
Postad 04 February 2008 - 12:17
Schysst anläggning du har!
är lite sugen på att köpa den onkyon och högtalarna som du har, hur fungerar den tillsammans med din jamo högtalare?
har du kit med sub eller kör du bara med frontarnasbas?
Postad 07 February 2008 - 12:29
Hejsan!
Schysst anläggning du har!
är lite sugen på att köpa den onkyon och högtalarna som du har, hur fungerar den tillsammans med din jamo högtalare?
har du kit med sub eller kör du bara med frontarnasbas?
Tackar! Kan gott rekommendera denna kombination av Onkyo och Jamo! Och då kan jag bara tänka mig hur mycket bättre dom skulle spela i ett vanligt rum (hyfsat stort och med 4 väggar) jämfört med en ganska öppen planlösning som jag har...
Jag har tillsvidare ingen sub, du klarar dig rätt långt utan. Frontarnas 8-tums basar spelar riktigt bra men vill du ha djupare bas/tryck till framförallt film så är det nog en extra sub som gäller. Har tyvärr inte testat med sub ännu.
Inga som helst problem att bi-ampa 6 ohms högtalare heller, t.o.m. Onkyo verkar medge att det är lite dåligt/felaktigt skrivet om detta i deras manual..
Detta svar fick LED-Light här på forumet häromdagen:
Fick svar från Onkyo angående ohm talet.
If you use bi- amping with 8 or 6 ohm speakers , you don't have to change
the impedance mode.
If using 4 ohm loudspeakers , you must switch the Receiver to 4 ohm
impedance.
"Bi-amping or Bi-wiring" is possible with 4 ohm speakers , unfortunately
the instruction manual is not quite clear at this point.
Please set the same impedance at the receiver like the speaker impedance
is.
"If the speaker impedance is critical , that means the impedance is strong
under 4 ohm , it's possible that give problems, in this case it's not
possible to use this loudspeakers."
Important:
"BTL" ( bridge-mode) is only possible with 8 ohm loudspeakers !!!
Redigerat av Sleeping Sun, 07 February 2008 - 12:32.
Postad 12 March 2008 - 19:51
Snygg NunnaUuni. Får man fråga var du bor och vem som murade upp den till dig? Köpte du den i Finland eller i Svedala? Jag har importerat en själv, men får inte tag på någon certifierad montör!
//Stefan
Postad 14 March 2008 - 14:42
Tjenare!
Snygg NunnaUuni. Får man fråga var du bor och vem som murade upp den till dig? Köpte du den i Finland eller i Svedala? Jag har importerat en själv, men får inte tag på någon certifierad montör!
//Stefan
Svarat i PM.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
72 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?