Nu har jag gått och blivit med en riktigt bra reciever. Det blev en Denon AVR-3806. Det var främst rumskorrektionen som lockade Men även mer kraft till min frontar stod högt upp på listan.
Nu fungerar allt i perfekt harmoni. Men jag märker stor skillnad på vilken typ av DVD/kvalitet jag stsoppar i DVDn. Igår såg jag "Rules Of Attraction" en inte alltför avancerad rulle och effekterna var inte många. Mesta utspelade sig genom "centern" Men eftersom dialog oftast utspelas där så gör rummskorrektionen att rösterna och effekterna smälter ihop och blir mer homogena i i högtalarna så det är egentligen svårt att tala om vänster / höger / center. Rena effekter med en bil som åker från vänster till höger hörs ju klockrent.
Däremot "Batman Begins" som jag såg förra veckan där kan vi snacka om effekter

Även " Lemony Snicket's Historien om Syskonen Boudolairs tragiska "..." har grymma effekter speciellt när dom är i huset som hänger över klippkanten. När det håller på och blåsa bort håller man själv i sig i soffan
Nu vill jag bara se en film med 7.1 så jag får användning för mina SBR/SBL (speaker back right/left) Någon som har nått bra tips?