Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för daywalker

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 July 2004 - 15:38

daywalker
  • daywalker
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Välkommen till min gästbok
Uppdaterat mitt galleri med nya bilder
Hoppas ni finner det trevligt att besöka mitt Galleri ,kunde vara kul med kommentarer både bra och mindre bra, Rummet är på ca 24Kvm och är endast för musiklyssning och givetvis Filmvisning.

Hur började mitt intesse för detta ?.

Tja började på 80talet med VHS och gick över till Laserdisc i början på 90-talet. då jag införskaffade min första surroundanläggning som då bestod av Förstärkare från Technics och en 3kanals påhängsprosessor från Yamaha och laserdiscspelare från Pioneer. 1996 gjorde jag den första seriösa uppgraderingen det blev en H/K AVR-80 med en Dolbydigital påhängsprosessor och högtalare från Infinity dessa har jag fortfarande kvar (Kappa 8,2i och Kappa Video II) kommer nog inte byta ut dessa någonsin. uppgraderde med NHT Subb -97 och en projektor från Sharp. hösten 97 köpte jag min första dvd-spelare en Toshiba som senare byttes ut mot en Pioneer DV-09 en best på ca 16Kg, den är numera utbytt till en Denon DVD-2900. som sedan byttes till en DvD-3910 H/k´n byttes -99 mot en Denon AVC-A1D som hängde med till Juni 2004 då jag köpte en Denon AVC-A1SRA som klarar alla ljudformat som jag vill ha inkl HDCD. Projen en Philips Garbo införskaffades hösten -02 och har snurrat ca 700h. och blir nog nästa sak att uppgraderas förmodligen till en Sony HS-60 :)

Det var allt :)

Redigerat av daywalker, 18 February 2006 - 13:09.

Postad 30 July 2004 - 11:39

daywalker
  • daywalker
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Hum ingen som vill ge några kommentare på förbättringar eller dyligt :wub:

Postad 11 December 2004 - 13:26

skum
  • skum
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0
Jag har inget direkt att klaga på det är en GRYM anläggning du har. Skulle iofs vilja se bättre bilder med lite mindre damm :D Riktigt schysst dvdsamling verkar du ha också.

Postad 14 December 2004 - 14:10

daywalker
  • daywalker
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Tack för dom trevliga kommentarerna, skall lägga upp nya bilder till helgen när jag fått 3910an :unsure:

Postad 10 July 2005 - 13:09

Der Wiking
  • Der Wiking
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Snyggt!!
Mötley fan och allt :D

Cheers

Wik

Postad 25 August 2005 - 15:46

Unregisteredfff206af
  • Unregisteredfff206af
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
ser nice ut!! fan vilken skön katt :)

Postad 22 February 2006 - 21:49

Unregistered1ca7c3a4
  • Unregistered1ca7c3a4
  • Lärjunge

• 414 inlägg
  • 0
Mycket fin anläggning! Smart att välja svarta apparater också.

Alltid trevligt med Denon! Har själv alltid haft minst en Denonpryl i min anläggning.

En sak som jag funderat lite på är just denon-linken. Jag förstår att det kan vara smidigt att skicka alla typer av signaler via en enda kabel från 3910:an, så att receivern avkodar alltihop. Men då utnyttjar man ju inte spelarens egna fina kretsar. Om man, som jag, har en 3805:a känns det lite lurigt att köpa en 3910:a för ljudets skull om jag använder denon-linken. Det blir ju i alla fall receivern som står för avkodningen. Om jag inte missuppfattat något sitter det väl samma da-omvandlare i 3910:an som i 3805:an. Det är säkert av denna anledning som man inte hittar en denonlink i någon billigare maskin än 3910:an. Det skulle inte bli någon vits att köpa en dyrare maskin då.

Vad har du för erfarenheter? Blir det bättre om receivern får samma signal matad via denon-linken istället för den vanliga digitala koaxen?

Postad 23 February 2006 - 15:42

daywalker
  • daywalker
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
mig vetligen så är det samma D/A omvandlare i dvd-3910 & AVC-A1SRA vet ej hur det är med AVR-3805/3806 osv. = för min del så slipper jag ett led eftersom både förstärkaren (inte reciver) och dvd-spelaren har samma D/A dock så om du kollar på bilderna så ser du att jag kopplat in coaxial och optisk och analog anslutningarna förutom link kabeln, fördelen med linken är att när man växlar mellan en dvd film, SACD och DV-Audio så slipper jag hålla på att ändra en massa inställningar och bla köra analog SACD via ext in = 6st kablar, jag gjorde det innan dvd-spelaren vart uppgraderad. har svårt att säga att det låter bättre med det ena eller andra då det sitter likadana D/A omvandlare i båda enheterna, 3805an och 3806 är ju betydligt enklare maskiner dock så är 3806 moderna med HDMI Switching auto kalibrering mm, dock så förstår man direkt att det borde vara skillnad på ljudet då AVC-A1SRA dels väger 30Kg har 1,2Kw ringkärnetrafo och rejält tilltagna kondningar detta tror jag i sig har större betydelse för ljudet, sen är det klar en viss prisskillnad SRA när den såldes på hi-Fi Klubben = 43.000:- 3805/3806 ca 12.000 -13.000:-, så jag kan nog inte svar om det blir bättre med denon link förutom de fördelar jag nämt ovan, mitt förslag är köp en 3910a eftersom den isig är en kanonspelare, uppgradera möjligen recivern till något bättre om du inte känner dig nöjd.

Mvh

Daywalker
Flest onödiga prylar när han dör vinner :D

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.