Gästbok för avancerar
36 svar till detta ämne
Postad 23 augusti 2004 - 23:39
avancerar
-
avancerar
-
Beroende
-
-
1 054 inlägg
Välkommen till min gästbok..........
vilken nice hobby hifi/hemmabio är.........det får en verkligen att se framåt
här kan ni fråga om allt angående nht:s högtalare.
eller ni kanske vill ge mig tips på/om mitt system...
/mvh avancerar.
Redigerat av avancerar, 31 maj 2005 - 00:21.
Postad 08 januari 2005 - 16:13
Unregisteredc9535314
-
Unregisteredc9535314
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Trevlig hembio du ligger inne med där. Vad tycker du om tv som du har?
//Michael
Postad 09 januari 2005 - 15:43
avancerar
-
avancerar
-
Beroende
-
-
1 054 inlägg
tackar....
tv:n är jag mycket nöjd med,den har ju nästan allt(ingångar m.m),det bästa jag själv uppskattar mkt är att den är mkt bra att använda som dator monitor.
surfing,spelande får en skön "feeling".
bildkvaliteten håller även den en bra klass, speciellt med "PS" med en fin dvd spelare.
mvh avancerar.
Redigerat av avancerar, 03 maj 2005 - 05:32.
Postad 03 maj 2005 - 05:21
avancerar
-
avancerar
-
Beroende
-
-
1 054 inlägg
saker på gång......
högtalar kablar frontar: audioquest (antagligen pikes peak, men kommer även att testa med billigare)
subbas paketet: nht u2 evolution.
center: 1st nht m6.
surround: ett par nht m6/m5.
dvd spelare: pioneer 868 eller denon 3910....eller kanske någon annan?.
projektor kommer senare: höst/vinter.
har någon av er nått tips, så ge mig det i denna tråd.
/mvh avancerar.
Postad 31 maj 2005 - 00:20
avancerar
-
avancerar
-
Beroende
-
-
1 054 inlägg
har nu antagligen!!?, ca 50 000kr att uppgradera med.
systemet ska bli klart.....skönt.
skulle vilja ha tips på slutsteg&dvd spelare, eftersom jag inte har bestämt detta/dessa än.
högtalarna är ju klara, och det blir ett NHT u2 paket&1st m6:a till center kanalen, och som surround blir det ett par NHT M6/M5/ ELLER ST4:OR.
är det ngn som vill sälja en pioneer 868 i pedantskick??-så köper jag den.
mvh avancerar.
Postad 31 maj 2005 - 00:27
Unregisteredce93e47d
-
Unregisteredce93e47d
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
högtalar kablar frontar: audioquest (antagligen pikes peak, men kommer även att testa med billigare)
<{POST_SNAPBACK}>
Varför inte dyrare? Man behöver inte köpa nytt..
Postad 31 maj 2005 - 01:31
softman3
-
softman3
-
Beroende
-
-
1 449 inlägg
andy76q snodde min replik...
du kan få volcano för runt 7000, 2x3m mot peaken 2x2,5m för 8000 nya.
kablar ska man köpa begat, då får du maximal prestanda för hyffsat pris.
du kan få anaconda för runt 3000, dessa är motsvariga dagens sky bortsett från att sky är silver, dock har anaconda trippel balansering med par ledare, dvs 6 solida ledare i teflon insulation...
klart det bästa som finns för priset...
Postad 31 maj 2005 - 01:51
avancerar
-
avancerar
-
Beroende
-
-
1 054 inlägg
visst, why not.....men var hittar man en vulcano för detta pris???-jag har inte sett ngn.
pikes piken är väll även den en fin kabel(ska snart få den demad) jag har även 20% rabatt på hela AQ:S sortiment.
Postad 31 maj 2005 - 02:07
Unregisteredce93e47d
-
Unregisteredce93e47d
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
du kan ju alltid kolla www.hifimagasinet.se där finns volcanon.
Kolla även ebay.com eller audiogon.com
Postad 31 maj 2005 - 04:17
softman3
-
softman3
-
Beroende
-
-
1 449 inlägg
peaken är tandtråd mot volcanon, helt sanslös kabel!!!
han på hifimagasinet vill ha 9 men säg 7 inte mer.
annars har du ju audiogon, bli medlem och läg in en sökes annons, du får snabbt svar och alla jag gjort affär med har varit grymmt hjälpsamma och tillmötesgående.
om du köper från audiogon så be dom skicka som gift och ange typ 10¤ dollar på paketet så du slipper tull/moms...
finns även peak om du skulle fastna för den för runt 4000, finns allt där! billigt med tanke på dollarns svaga kurs.
jag och andy gick ihopp efter att han visat intresse för AQ och köpte senast 2 par anaconda .75m för 2450 per par.
nästan samma pris som jaggan i sverige men tusen faldigt bättre!
Postad 31 maj 2005 - 21:09
Unregisteredce93e47d
-
Unregisteredce93e47d
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
Kolla på hifimagasinet.se, finns en anaconda till salu för 3000:- bra pris för en grym kabel.
Samt om du skulle få Volcanon där för 7000:- så kan jag lova dig att du kommer att bli supernöjd med kablarna och ljudet. Har själv denna rigg och är så j-la nöjd som man kan bli.
Tycker du ska glömma att köpa nya då det finns mycket bra beggat till bra pris och då får du mera "bang for the buck" så att säga
Postad 31 maj 2005 - 22:54
avancerar
-
avancerar
-
Beroende
-
-
1 054 inlägg
tack som faan killar!!!
detta var ett par mkt bra tips, jag återkommer senare å berättar hur det gick/blev.
mvh avancerar.
Postad 01 juni 2005 - 11:20
Unregisteredc27b1e79
-
Unregisteredc27b1e79
-
Mästare
-
-
2 665 inlägg
Om det är möjligt låna någons silver resolution reference kablar.
De sägs vara otroligt grymma.
Postad 01 juni 2005 - 18:38
avancerar
-
avancerar
-
Beroende
-
-
1 054 inlägg
så!!!! nu har jag pengarna(faan vad skönt)
avancerar
Postad 01 juni 2005 - 21:36
skrotfot
-
skrotfot
-
Beroende
-
-
1 201 inlägg
Sålt bilen?
Banklån?
Sålt avgasröret?
Lycka till i uppgraderingen i alla fall!
Postad 01 juni 2005 - 22:34
avancerar
-
avancerar
-
Beroende
-
-
1 054 inlägg
faktum är att jag faktiskt säljer min egen tjej på helgerna........och jag drar in stora pengar på detta  ......
.......näää, det gör jag inte
-men hur jag har "ordnat" pengar håller jag privat.
ngn med en pioneer 868 till salu?-eller ska jag satsa på ngt annat? tex. deras nya 585:a eller en 668, och köpa en separat cd spelare utöver......?
slutstegs tipps tas nu gärna imot oxå.....helst begg fynd i mkt bra skick.
avancerar.
Redigerat av avancerar, 02 juni 2005 - 04:57.
Postad 02 juni 2005 - 04:58
avancerar
-
avancerar
-
Beroende
-
-
1 054 inlägg
det ser ut att bli AQ VOLCANO till frontarna
Postad 02 juni 2005 - 06:33
Unregisteredc27b1e79
-
Unregisteredc27b1e79
-
Mästare
-
-
2 665 inlägg
Missa inte silver resolution min vän
Postad 02 juni 2005 - 20:54
avancerar
-
avancerar
-
Beroende
-
-
1 054 inlägg
nu har jag hämtat mina basar å surround högtalare
intryck kommer..........
VILKA GREJJER!!!!
 -jag känner mig absolut som 6 år när jag fick en radiostyrd värsting bil.
Postad 02 juni 2005 - 20:55
Unregisteredc27b1e79
-
Unregisteredc27b1e79
-
Mästare
-
-
2 665 inlägg
Vad är det för grejjer då?
Postad 02 juni 2005 - 21:20
softman3
-
softman3
-
Beroende
-
-
1 449 inlägg
dröj inte med bilder!
och vilket pris landade volcanon på?
Redigerat av softman3, 02 juni 2005 - 21:21.
Postad 03 juni 2005 - 00:55
avancerar
-
avancerar
-
Beroende
-
-
1 054 inlägg
det är m5:or till surround och b5:or till frontbasar.
jag kunde inte motstå t5:an när jag fick dessa såpass billigt, plus att jag då fick med m5:orna(läs surround) på köpet, gentemot att köpa ett u2 paket och lösa m5:or.
jag tog med mig en utav mina m6:or till hifi consult och testade med en m6:a på en t5 basunderdel-och det passade väldigt bra  , plus att jag nu då får ett par "vanliga" front högtalare i fronten, och jag får dom fina solida aluminium fötterna  i botten.-det blev helt enkelt en jävligt bra affär, och jag är mkt nöjd.
-man kan alltså säga att jag har en t6:a fast med 2st 12:or istället för 4st, eller om man nu vill kalla det för en t5:a fast med en m6:a som topp....sak samma.
och jag kan säga att det lär räcka med dessa två aktiva väldigt styva/hårda/snabba aliminium basar.
jag vill självklart fixa bilder man jag har ingen kamera just nu....ska fixa i helgen hoppas jag.
(och för er som inte visste.....b5:an är exakt samma "sak" som u2, bara det att dom skiljer i form-b5:an är ju byggd för att stå under en monitor, plus att den har solida tvärgående aliminium fötter)
avancerar.
Redigerat av avancerar, 03 juni 2005 - 00:59.
Postad 03 juni 2005 - 01:26
avancerar
-
avancerar
-
Beroende
-
-
1 054 inlägg
sen så får man ju med ett separat delnings filter till att styra basarna med, och ett separat slutsteg till att driva dom(dessa två enheter klarar även balanserade kopplingar och vanliga)-slutsteget ställer man över delningsfilterenheten, pga att denna har ett par(4st) små lys dioder i underkant som lyser upp inställningsrattarna(himmla käckt!!-bra i bio mörkret)
-senare har jag funderingar på att köpa ett extra slutsteg till, så att varje bas drivs av ett eget steg, detta rekomenderade HIFI&MUSIK när dom testade denna högtalare-dom sa att med två slutsteg så blev basen många gånger bättre(mer kraft/kontroll/stadga m.m.)
är på jobbet nu(jobbar ständigt nattskift), men senare när jag kommer hem ska det kopplas lite för att senare gå å lägga mig en stund för att sedan gå upp å åka å köpa kablar...m.m.
jag måste ju ha en dvd spelare oxå, vill nog ha tag i en 868 tror jag.
avancerar.
Redigerat av avancerar, 03 juni 2005 - 01:29.
Postad 03 juni 2005 - 01:32
softman3
-
softman3
-
Beroende
-
-
1 449 inlägg
men vad blev priset på volcanona?
säg nu!
Postad 03 juni 2005 - 02:10
Unregisteredce93e47d
-
Unregisteredce93e47d
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
Synd att du inte va lite snabbare för jag har precis sålt min 868, men jag skulle nog köra på en bättre musikförmedlar än 868.
Postad 03 juni 2005 - 05:36
avancerar
-
avancerar
-
Beroende
-
-
1 054 inlägg
ok, ge mig tips på potenta dvd:s i 868:ans prisklass, den ska vara isilver eftersom jag kommer att använda mig utav ax5ai:n som försteg(i alla fall ett tag framöver)
avancerar.
Postad 03 juni 2005 - 07:03
softman3
-
softman3
-
Beroende
-
-
1 449 inlägg
tror nog att andy menar att du bör skaffa en bättre cd inte dvd, för just musik.
jag skulle satsat på 3910 helt klart.
Postad 03 juni 2005 - 20:30
avancerar
-
avancerar
-
Beroende
-
-
1 054 inlägg
ngn som har arcam/denon dvd till salu?? jag köper även 868.
ska ha den imorgon (lördag)
softman/andy: jag har PANIK!!!, jag vet inte vilka kablar jag ska ha till mina monitorer/subbar????-jag var på tele hå idag, men dom hade ingen kuskap till att hjälpa mig, och dom hade inget hemma.
mvh avancerar.
Postad 05 juni 2005 - 15:32
avancerar
-
avancerar
-
Beroende
-
-
1 054 inlägg
SÅ!!!!! nu är kabelproblemen ur världen, det blev enklare modeller efter att vi hade gått igenom MÅNGA OLIKA "kabelsystem"(alla högt. kablar har audioquest original terminering med gafflar i högt. änden och bananer i först. änden.)
FÖRST VILL JAG GE ETT STORT TACK TILL ÅGRENS HIFI I GBG, SOM BÅDE HAR KUNSKAP OCH RÄTT TILLMÖTESGÅENDE MOT KUND.
en specialterminerad kabel till dom aktiva basarna(modell slate) pga. att denna kabel har samma basprestanda som gibraltar, den har inte ett lika fint övre register och koppar, men till basen är den mkt prisvärd. identisk färg med högtalarna oxå.
till topparna blev det(modell cv-4) och dessa har jag nu utvärderat i ca 3-4 timmar, och är hittils nöjd-det första jag kan säga är "distinkta HELT UTAN vasshet"
jag var ju som sagt först inne på "pikes peak" modellen, men denna fans ej inne, så väntetiden på 2*3m & 1*2m hade blivit ca 3 veckor, inget jag hade lust med.
så denna lilla "mini pikes peak" får driva toppar & center en tid framöver-och som sagt den låter bra. jag kommer att inhandla "pikes peak" till cener & surround om jag tycker det är motiverat efter ett test här hemma.
till surround kanalerna blev det som jag redan hade bestämt 2*11 meter "type 2"
jaguar signal kablar med dbs i komposit material och 24v.-detta är den bästa signalkabeln jag har hört hittils, om du är ute efter ett harmoniskt skimmer i ljudbilden-otrooligt prisvärd.
jag köpte även en pioneer 868 igår(jag gillar verkligen denna maskin) pga. att den spelar väldigt transparent och öppet, den innehåller även väldigt bra detaljskärpa.
sen så har jag ju en AX5AI kopplad med fire wire som är väldigt enkelt och välljudande, sen tycker jag att bilden i denna maskin håller mkt bra klass.
sen köpte jag ett atacama hifi rack(3 fotat),som passar perfekt till min tv-bänk, det står nu uppe på bänken till höger om tv:n. och det går ju att kompletera detta rack med extra hyllor-praktiskt.
jag har pengar kvar eftersom jag gjorde sköna besparingar på kablar, ska se vad det blir, ge mig gärna tips på...........
mvh avancerar.
Redigerat av avancerar, 05 juni 2005 - 15:36.
Postad 05 juni 2005 - 15:50
alpha
-
alpha
-
Mega!
-
-
1 302 inlägg
Härligt avancerar
När får man se bilder på dina nya prylar?
Postad 05 juni 2005 - 16:46
Unregistered42205
-
Unregistered42205
-
Forumräv
-
-
842 inlägg
jag har pengar kvar eftersom jag gjorde sköna besparingar på kablar, ska se vad det blir, ge mig gärna tips på...........
<{POST_SNAPBACK}>
En projektor? Eller varför inte massor med cdskivor, dvd-audio. SACD och dvd-filmer ?
Postad 05 juni 2005 - 17:47
avancerar
-
avancerar
-
Beroende
-
-
1 054 inlägg
TACK!
japp, nu känns det faktiskt väldigt skönt, jag har sagt det förr, och jag säger det en gång till......fy faan vad nht evolution prester i alla register, att nu även ha nht:s tillhörande basunderdelar lyfter systemet en bra bit uppåt-jag är just nu lyrisk.
jag funderar att köpa mig en egen digitalkamera nu i veckan(får se).
annars så ska jag låna en kamera av en jobbar kompis, och jag ska försöka få upp bilder nu i veckan.
-jag sitter just nu hemma med min son och en polare och fintrimmar i basen till topparna, och jag tackar nht för deras delningsfilter som gör det hela mkt enkelt och funktionelt, integrationen mellan topparna och basarna är nästan redan total.
-det var länge sedan man hörde en bas/topp integration av denna klass
-AUDIOQUEST gör oxå sitt kan jag säga, kommer enbart att bli kablar ifrån denna tillverkare framöver.
det enda jag saknar nu är 1 st nht m6: till centerkanalen, men den får jag hem i veckan-jag ska även beställa ett par m5 piedestaler till sorroundkanalerna(m5:or)
MVH avancerar.
Postad 05 juni 2005 - 17:51
avancerar
-
avancerar
-
Beroende
-
-
1 054 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
En projektor? Eller varför inte massor med cdskivor, dvd-audio. SACD och dvd-filmer ?
<{POST_SNAPBACK}>
jo precis, en projektor kommer, men jag vet ej när och vilken modell-jag tycker att mitt vardagsrum är något för litet, så det är därför jag "nöjjer" mig med min lcd/bakprojje 43" så länge... men jag ska ta å köpa lite sacd:s/dvd audio:s/filmer i veckan. tips på välinspelade multikanalsmusik skivor? avancerar.
Postad 07 juni 2005 - 20:08
avancerar
-
avancerar
-
Beroende
-
-
1 054 inlägg
idag fick jag hem min center oxå(m6:a) känns bra, så nu har jag alla högtalare.
det enda som fattas nu är piedestalerna till surrounderna(m5:or), men dom beställde jag idag, så dom lär väll dyka upp innan helgen.
-jag gjorde även slag i en annan sak idag, jag och min sambo gick och köpte oss en ny soffgrupp(modell fet), så nu är även hon glad  .
jag väntar med att slänga in bilder, innan jag fått hem piedestalerna och allt är kopplat/uppställt.
till sist kan jag säga att systemet levererar välljud på hög nivå just nu, man sitter och njuter till varje ton.
ha det alla!!!
mvh micke.
Postad 09 juni 2005 - 06:05
avancerar
-
avancerar
-
Beroende
-
-
1 054 inlägg
har nu kört en kort stund med jaguaren till 2ch musik(där kommer den stanna)
-det var länge sedan jag hörde "nya ljud" på mina referens skivor...tills nu
jag är imponerad.
äähh, nu ska jag gå å lägga mig  .....jaguaren får sitta å bränna in......
mvh avancerar.
Postad 10 juni 2005 - 05:27
avancerar
-
avancerar
-
Beroende
-
-
1 054 inlägg
ville bara tillägga att pioneer 868 låter väldigt bra som cd-spelare, nu när man lyssnat in sig lite mer så tycker jag att denna maskin presterar en väldigt fin ljudbild-bättre till 2ch än vad jag trodde.
hela min anläggning gapar hela tiden efter att få spela HÖGT...jobbigt när både tjejjen och grabben ligger å kusar.
jag har dom senaste dagarna fått abstinens så fort jag inte fått "kräma på" på ett par timmar.
efter alla dessa månader av väntan/sparande/prioriteringar m.m, så känns det jä*ligt skönt att allt nu står här hemma, så man för en gångs skull har tid och chans till att verkligen lyssna/se och njuta av "våran hobby".......
-hoppas nu att mina piedestaler kommer idag(pricken över i:t)
....sen så skulle jag vilja ha ett par tips om vart jag kan köpa multikanals musik i gbg(sacd/dvd-a).
VH avancerar.
Postad 11 juni 2005 - 13:37
avancerar
-
avancerar
-
Beroende
-
-
1 054 inlägg
skit oxå......mina piedestaler skickas inte förens på måndag  ......den som väntar på.......
en annan trevlig sak jag kom på var ju att mina basar inte ens är inspelade, jag kom på det i morses, när jag la märke till att basens driv å följsamhet lät bättre än vad jag märkte sist, den går även en bit djupare  -dessa aliminium element är väldigt styva, och det kommer säkerligen bli ännu bättre basåtergivning veckorna framöver.....kul!!-jag som redan tyckte att basen lirade grymt bra.
inspelning är ett kul fenomen, att höra dag för dag hur högtalaren bara ökar i prestanda.
idag ska vi testa kompisens vincent 997:or till mina m6:or  , jag ska framöver kolla upp vilka/vilket slutsteg mina front monitorer ska drivas med-jag tror att det blir primare.
övrigt: igår var kompisen och köpte balanserade cloue kablar till sina 997:or att ha mellan hans integra försteg och blocken, detta gjorde ganska stora förbättringar för ljudbilden-särskilt att det hela låter mer sammanhållet och "balanserat".
hifi consult har stor rabbat på hela cloues sortiment, och kompisen gjorde stora kabel kap, han köpte även vanliga RCA till övriga slutsteg i samma modell som XLR:en bla.
ha det gott!!
/mvh avancerar.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Galleri & Filmsamlingar
-
Personuppgiftspolicy
|
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Baffelväggen
Globe
2025-04-28 19:31:57
-
2st Slutsteg till köket
Anton
2025-04-27 22:56:09
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|