Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för fnk

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 22 december 2004 - 23:30

Fnk
  • Fnk
  • Beroende

  • 1 098 inlägg
  • 0
Välkommen till min gästbok

#2

Postad 23 december 2004 - 13:55

Heron
  • Heron
  • Veteran

  • 1 800 inlägg
  • 0
Tja.

Trevlig anläggning.

Ur ljudsynpunkt tror jag det blir bättre om du skiftar plats på centern och recievern. Då kommer centern närmare bilden, närmare optimal lyssningshöjd, närmare samma höjd som frontarna samt att det reflekterade ljudet från golvet minskas.

Testa om det stämmer i praktiken också.

Mvh Heron

#3

Postad 19 april 2005 - 20:32

Heron
  • Heron
  • Veteran

  • 1 800 inlägg
  • 0
Hej igen.

Jag ser att du har bytt reciever.
Hur är Yamman jämfört med Marantzen i ljudkvalitet i stereo samt bio?
Klarar den att driva dina frontar tillräckligt?
Hade du några andra kandidater också när du valde Yamman?

Orkar du svara så är jag mycket tacksam.

Mvh Heron

#4

Postad 22 april 2005 - 17:11

Heron
  • Heron
  • Veteran

  • 1 800 inlägg
  • 0
Tack för svaret (i min gästbok).

Jag beställde en 1500 och på måndag skall den dyka upp.

Det är som att vara 6 år och vänta på julafton ;)

#5

Postad 23 april 2005 - 22:34

TomSavini
  • TomSavini
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
Hejsan!

Tack för att du gillar anläggningen! Är väldigt förtjust i våra fronthögtalare, de har ett fruktansvärt bra ljud! Då det gäller mina inställningar har jag micklat rätt mycket med detta. I min förra lägenhet hittade jag en balans i princip direkt och tyckte att det verkade vara "piss i kakan" (piece of cake) att få till en balanserad bas.

Då jag flyttade till min nuvarande lägenhet insåg jag att min första inställning var mer eller mindre tur. Mitt nuvarande vardagsrum är inte lika dedikerat hemmabio som mitt föregående och har problem med rummets form, hur ljudet studsar och fortplantar sig i rummet/lägenheten.

Efter en massa testande fram och tillbaka kom jag fram till följande inställning:

Fas: 0
Mode: A
Level: -6

Som du förstår förstärker mitt rum basen väldigt mycket. Detta är en bra allroundinställning för mig, i första hand i hänseende till musik där basen annars lätt tar över (är ju lite att trycka med om man vill). Till film funkar det oxå bra, vissa filmer förstärker jag lite via förstärkaren men i övrigt ger den alldeles tillräckligt med bas för att inte bli vräkt ;)

I min föregående lägenhet hade jag, om jag minns rätt:

Fas: 0
Mode: D
Level: +2

Till saken hör att det var ett väl tilltaget vardagsrum.

Vad har du kommit fram till i ditt meckande med högtalarna? Känner att de kräver en hel del kraft, orkar din Yamaha driva dessa problemfritt? Min Denon kräver relativt hög volym för att börja utkristallisera detaljerna ordentligt i ljudet. Har även höjt min center något högre än övriga högtalare för att ge den lite extra skjuts för att mejsla ut ljudet. Hör ingen direkt skillnad vid panoreringar utan tror helt enkelt att LCR6 behöver en hel del kräm för att låta optimalt.

Mina planer då jag köpte mitt B&W paket var ett betydligt mindre och billigare men då jag hörde 605:erna blev jag helt såld. Av de högtalare jag hade möjlighet att lyssna på i den tidsperioden och i den prisklassen var de outstanding, passade väldigt bra i mina öron! Är nöjd än idag, får ett litet fånigt leende då man drar på ordentligt med en favoritplatta i DVD-spelaren...

För övrigt håller jag med föregående talare om att du bör sätta centern överst, det borde ge en förbättring vid film & musiklyssnande. Jag upplever LCR6 som väldigt "riktad" i sitt ljud, var själv tvungen flytta upp min center drygt 15 cm från min första position eftersom ljudet kändes distanserat. Nu ligger den precis i underkant av duken, får knappt mellan ett A4:a, och ljudbilden(?) blev klart bättre och mer levande.

Ha det gott!

/Andreas

#6

Postad 10 maj 2005 - 14:13

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0
Åstorp utanför HBG?

Samma här isf...

#7

Postad 02 januari 2006 - 21:54

kjoada
  • kjoada
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Hej!

Snygga bilder!

Jag ser att du har en MX1000, den svarta varianten. Jag ska köpa en men kan inte bestämma om jag ska ha den blå-gröna eller den svarta som du har. jag tycker att det ser ut på andra bilder som att den svarta är lite blank på ytan, tycker du att det gör någon skillnad eller att det känns konstigt?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.