Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kommande spel- Xbox 360

3515 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#2451

Postad 04 maj 2007 - 22:21

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

  • 1 326 inlägg
  • 0

Allvarligt talat förstår jag inte varför utvecklingshus, av Ubisofts storlek, inte alltid går multiplattform

<{POST_SNAPBACK}>


Enligt några som har testat det på PS3, blev det tyvärr inte så lyckat;

http://www.playing.s...=318415&ipage=2

"Köpte skiten förra veckan och tänkte lira en sväng. Tog väl 5-6 minuter innan jag kom fram till startskärmen, sen hackade alla filmer man fick se, introsekvensen (som är in game) hackade som när man försöker spela ett nytt PC-spel på en kass dator. Sen när jag började spela så gick väl spelet i 10-15 fps max...Gick fan knappt spela. Undvik skiten. Spelade det på 360 där det flöt mycket bättre.

Lämnade tillbaka det på Eb Games och han sa att fler hade sagt att det var en oerhört dålig konvertering. Andra problem som folk har haft är att man fastnar i väggar och galler och är tvungen att starta om spelet."


"Fanns ju en jämförelse mellan versionerna i bilder, och ps3versionen var under all kritik".

#2452

Postad 05 maj 2007 - 00:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 106 inlägg
  • 0

Blev väldigt besviken på DA då det var precis som SC 1,2,3
fast med ännu dummare AI.

<{POST_SNAPBACK}>

Vaaaa... det var ju väldigt annorlunda mot tidigare spel eftersom det var mycket mer i dagsljus och man jobbade utanför NSA och infiltrerade fienden och kunde simma och sånt. Awesomeness.

För övrigt.. så fort de ser en så skjuter de oavbrutet utan att ladda och träffar jättebra. Helt overkligt.

#2453

Postad 05 maj 2007 - 07:17

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Även om storyn var ganska annorlunda i DA så var gameplayet väldigt lika tidigare SC-spel, sen att dom lagt till lite nyheter som t.ex. att man kan simma är förståeligt, men fortfarande väldigt lika tidigare spel.
Om det är en negativ eller positiv sak är nog upp till var och en, jag vart lite besviken på att DA var så likt tidigare gameplay, men hade ju ändå grymt kul när jag spelade det.

#2454

Postad 05 maj 2007 - 11:53

Guwwic
  • Guwwic
  • Forumräv

  • 700 inlägg
  • 0

Ok, hoppas de lyckas få fler att spela online med nästa SC då DA multiplayer inte blev så populärt som det förtjänade att bli.

Allvarligt talat förstår jag inte varför utvecklingshus, av Ubisofts storlek, inte alltid går multiplattform; man når ju en så mycket större publik.Kan förstå 2:a-parts utvecklare som får en summa pengar för att göra det exklusivt på en konsol ... men de andra. Hur mycket mer jobb kan det vara att anpassa ett spel för ett gäng plattformar till; 20-30% merjobb? Har själv suttit med refactoring och portat program mellan olika plattformar/språk och det tar inga större stunder jämfört med vad det tog att utveckla det 1:a gången.

-lk

<{POST_SNAPBACK}>


Därför då blir det inte utvecklat till just den konsolen, utan halvtaskigt utvecklat till alla konsoler. Bättre att fokusera på kontrollens smidighet, grafiken osv. än att bara försöka få spelet till så många konsoler som möjligt.

Kvalité före kvantitet :)

#2455

Postad 05 maj 2007 - 12:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 106 inlägg
  • 0

Även om storyn var ganska annorlunda i DA så var gameplayet väldigt lika tidigare SC-spel, sen att dom lagt till lite nyheter som t.ex. att man kan simma är förståeligt, men fortfarande väldigt lika tidigare spel.
Om det är en negativ eller positiv sak är nog upp till var och en, jag vart lite besviken på att DA var så likt tidigare gameplay, men hade ju ändå grymt kul när jag spelade det.

<{POST_SNAPBACK}>

Jojo, det var ju likt i kärngameplayet... men det är förståeligt. Man vill gärna inte ändra ett vinnande koncept, och så är det med de flesta titlar.

Men ändå, daguppdragen och simningen kändes som rätt stora förändringar. Nu verkar det bli ännu större.. jag hoppas bara att han får sina gadgets annars känns det nog lite konstigt.

#2456

Postad 05 maj 2007 - 15:18

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Men ändå, daguppdragen och simningen kändes som rätt stora förändringar. Nu verkar det bli ännu större.. jag hoppas bara att han får sina gadgets annars känns det nog lite konstigt.


Dagsuppdragen var helt klart välkomna.
men dom spelades nästan exakt som nattuppdragen.
det var det som gjorde att AIn kändes så dum.
alla vakter var liksom halv blinda och hade tunnelseende.

#2457

Postad 05 maj 2007 - 15:29

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0
Enligt UBI själva så ska tydligen inte PS3 klara av det dom vill göra med det nya spelet och därför är det endast till 360, kanske är det så igen att en PS maskin bara är bättre på papper?

Ubisoft say Splinter Cell Conviction not achievable on PS3 at Current State

#2458

Postad 05 maj 2007 - 18:37

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0
Om detta stämmer så är det ganska intressant. Tror det är första gången jag hör någon säga att det inte hade kunnat göras på en PS3. :)

#2459

Postad 05 maj 2007 - 18:40

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Hmm...Skulle var riktigt kul att veta vad det är som inte går att göra på en PS3 men som funkar på en 360 :)

Om det verkligen är sant...Så det inte är nån på UBI som rökt på :unsure:

Redigerat av moparman, 05 maj 2007 - 19:31.


#2460

Postad 05 maj 2007 - 18:43

Guwwic
  • Guwwic
  • Forumräv

  • 700 inlägg
  • 0
Tror nog det bara är för att slicka lite MS-röv :)

#2461

Postad 05 maj 2007 - 18:56

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Enligt UBI själva så ska tydligen inte PS3 klara av det dom vill göra med det nya spelet och därför är det endast till 360, kanske är det så igen att en PS maskin bara är bättre på papper?

Ubisoft say Splinter Cell Conviction not achievable on PS3 at Current State

<{POST_SNAPBACK}>

Ungefär som Factor 5 säger att LAIR inte funkar på någon annan platform än PS3...

#2462

Postad 05 maj 2007 - 19:09

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0
Mitt inlägg skrev jag för att det pratades om det spelet :) Men jag förstår att du ville kontra med något när det kommer upp något illa om din kära PS3.


Men som sagt inte det det handlade om och eftersom alla påstår/tror att PS3 är så mycket bättre så betyder ändå mitt inlägg mera då en "sämre" pryl fixar det en "bättre" inte fixar. Sedan tycker jag båda är lite knepiga för jag förstår inte vad SC skulle klara bättre på 360...kanske AI som det har pratas om innan.
Och Lair förstår jag heller inte för det är inte direkt snyggt knappast något nytt heller. se bara vattnet i trailers när det "sprängs" eller flyger nära så händer inget med vattnet, inte ens en droppe som reser sig.

Men som sagt efter sist så förstår jag att du vill kontra med något

Redigerat av Fiddey, 05 maj 2007 - 19:11.


#2463

Postad 05 maj 2007 - 19:40

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Men som sagt efter sist så förstår jag att du vill kontra med något

<{POST_SNAPBACK}>

Givet. :)

#2464

Postad 05 maj 2007 - 21:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 106 inlägg
  • 0

Ungefär som Factor 5 säger att LAIR inte funkar på någon annan platform än PS3...

<{POST_SNAPBACK}>

Inte riktigt samma sak eftersom såvitt jag vet kommer Ubisofts spel även till PS3.

Factor 5 is an independent software and video game developer, and currently an exclusive partner of Sony Computer Entertainment developing for the PlayStation 3.


Jag tycker det är ett konstigt uttalande. Det är ju Ubisoft, ett av världens största 3rd party spelföretag. Multiplattformsutvecklare brukar generellt vara mer försiktiga i sina uttalanden för att vara neutrala som någon sa i en tråd för ett tag sen :)

Minst sagt ett underligt uttalande.

Edit:

Och Lair förstår jag heller inte för det är inte direkt snyggt knappast något nytt heller. se bara vattnet i trailers när det "sprängs" eller flyger nära så händer inget med vattnet, inte ens en droppe som reser sig.

Johodå, när man skjuter eldboll i vattnet t ex så bildas en vattenvåg. Vattnet är ganska interaktivt, tror de hade någon ny teknik där.

Redigerat av Zoiler, 05 maj 2007 - 21:55.


#2465

Postad 05 maj 2007 - 22:57

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0
Tänkte mer på vattenstänk, vågor har jag sett men det finns ju i många spel både nya och gamla =) jag såg iaf någon trailer på det för ca 2 veckor sedan och då såg man direkt att inget hände med vattnet förutom lite vågor. Men när det är vågor så stänker det också vilket jag saknade i trailern jag såg.

#2466

Postad 06 maj 2007 - 03:27

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Inte riktigt samma sak eftersom såvitt jag vet kommer Ubisofts spel även till PS3.

Med tanke på hur dåliga de är att programmera för PS3 (Splinter Cell DA) så kanske man inte ska vara så förvånade, DE skulle inte fixa det de gör på Xbox360 på PS3. De får helt enkelt outsourca det till någon som kan programmera för PS3. :)

Fiddey: Kolla developer walkthrough på gametrailers.com ang. Lair. De som är imponerande är skalan och detaljrikedomen trots skalan.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 06 maj 2007 - 03:47.


#2467

Postad 06 maj 2007 - 17:19

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Lost in translation... igen.

Well that's pretty faulty translation. The dev never says, that the game wouldn't be possible on the ps3. He only states that IF they would have gone multiplatform, they would have to change the lightning effects radically because of the differences of coding for each consoles.

He actually says nothing bad about the PS3. He says that he has no idea what kind of quality they would have produced, if they had developed exclusively for the PS3. Now this doesn't mean that they couldn't pull of those 360 effects on the PS3!!

This is all said on the left corner of the picture....On finnish =)
http://mbnet.fi/tion...on/IMG_0006.JPG

Just to clear some things up....

Express



#2468

Postad 06 maj 2007 - 17:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 106 inlägg
  • 0
Som sagt.. hade varit ett underligt uttalande indeed.

#2469

Postad 07 maj 2007 - 10:00

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

Allvarligt talat förstår jag inte ... yadayadayada ... plattformar/språk och det tar inga större stunder jämfört med vad det tog att utveckla det 1:a gången.

<{POST_SNAPBACK}>

Därför då blir det inte utvecklat till just den konsolen, utan halvtaskigt utvecklat till alla konsoler. Bättre att fokusera på kontrollens smidighet, grafiken osv. än att bara försöka få spelet till så många konsoler som möjligt.

Kvalité före kvantitet :)

<{POST_SNAPBACK}>

Att kvantitet utesluter kvalité är ingen universell sanning. Tag utvecklingen av en bil som exempel; marknadsanpassningen, som visserligen är en stor process, gör att en och samma plattform kan användas dels till olika karosser, motorer, vänster/högerstyrt, effekter etc. Du får en maximal penetration genom minimalt med utveckling. Inget seriöst företag utvecklar sitt produktsortiment helt utan gemensamma nämnare. Liknelsen kan göras i att säkerligen 60-70% (en siffra helt tagen ur luften men löst grundat i egna erfarenheter av utveckling för olika plattformar; *nix varianter, db:n, språk etc) av resurserna man lägger i ett utvecklingsprojekt för ett 360 spel kan återanvändas i utvecklingen av PS3 diton

Saknar, helt eller delvis, däremot Ubisoft kompetensen att utveckla för PS3 (som det verkar när man läser om Danhills kommentarer ovan om Tom Clancy portningarna) är det förståeligt att man inte utvecklar ännu en kass portning och skapar badwill gentemot företagsnamnet och brandname:et Tom Clancy. Då tycker jag Ubisoft skall fokusera på att hitta lite kunnigt Ps3 folk för att kunna bredda marknaden väsentligt. Att PS3 inte skulle klara av ett 360 spel (eller vice versa) tror jag inte ett dyft på. Prestandalikheterna vida överstiger skillnaderna.

-lk

#2470

Postad 07 maj 2007 - 14:14

Guwwic
  • Guwwic
  • Forumräv

  • 700 inlägg
  • 0
Självklart kan spel vara bra som multiplattform, det finns många bevis på det. Men det finns lika många, om kanske inte fler som just fallit på detta. Jag är inte värst insatt i hur man utvecklar spel men troligen tar det mycket kraft och tid för att göra om ett helt spel till ett annat format. Därför tycker jag det är bättre att fokusera på en konsol och pressa ut kraften till 100% än bara kanske 80%, eller mindre och göra det till flera andra konsoler. Visst är det synd att PS3an får vissa exklusiva titlar som inte jag med Xbox 360 kan lira men då kan jag gotta mig i andra exklusiva 360-spel :)

Procenten var taget ur luften men jag är helt övertygad om att man inte kan kräma ut lika mycket must ur ett spel som är multiplattform, än ett som inte är det.

#2471

Postad 07 maj 2007 - 14:55

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

Självklart kan spel vara bra som multiplattform, det finns många bevis på det. Men det finns lika många, om kanske inte fler som just fallit på detta. Jag är inte värst insatt i hur man utvecklar spel men troligen tar det mycket kraft och tid för att göra om ett helt spel till ett annat format.

Jag tror, till skillnad från dig, att likheterna mellan ett utvecklingsprojekt för PS3 och ett för 360 är betydligt fler än skillnaderna. Man får inte glömma bort att inplementeringsdelen i projektet är bara EN del av en större organisation. Du har kostnader/resurser för marknadsföring, ledningsgrupp, publisister, projektledning, grafiker etc etc. Alla dessa kan nyttjas "gratis" om man utvecklar till flera plattformar samtidigt.

Därför tycker jag det är bättre att fokusera på en konsol och pressa ut kraften till 100% än bara kanske 80%, eller mindre och göra det till flera andra konsoler. Visst är det synd att PS3an får vissa exklusiva titlar som inte jag med Xbox 360 kan lira men då kan jag gotta mig i andra exklusiva 360-spel :)

Men det är är naturligtvis också sant, om man i ett projekt som enbart har en fast mängd resurser, att man får ett bättre spel om man fokuserar på en plattform. Det jag menar är att man enbart behöver pumpa in ett mindre gäng resurser till för att få så mycket mer payoff.

Vad gäller konsollexklusiva spel är det något helt annat då det är av strategisk värde att ha spel som lockar spelarna till sig. Då hoppas jag verkligen att bolagen (2:e och 1:a parts utvecklare) får lite pengar från annat håll (läs MS eller Sony) för ev. förlorade intäkter på att vara tillgänglig bara för en spelkonsoll. Å andra sidan brukar 1:a/2:e-parts utvecklade spel vara såpass efterlängtade så de säljer snuskigt bra ändå. 3:e-parts utvecklade konsolexklusiva spel har inte riktigt samma klang till det (även om det naturligtvis finns undantag).

-lk

#2472

Postad 07 maj 2007 - 20:24

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Att kvantitet utesluter kvalité är ingen universell sanning. Tag utvecklingen av en bil som exempel; marknadsanpassningen, som visserligen är en stor process, gör att en och samma plattform kan användas dels till olika karosser, motorer, vänster/högerstyrt, effekter etc. Du får en maximal penetration genom minimalt med utveckling. Inget seriöst företag utvecklar sitt produktsortiment helt utan gemensamma nämnare. Liknelsen kan göras i att säkerligen 60-70% (en siffra helt tagen ur luften men löst grundat i egna erfarenheter av utveckling för olika plattformar; *nix varianter, db:n, språk etc) av resurserna man lägger i ett utvecklingsprojekt för ett 360 spel kan återanvändas i utvecklingen av PS3 diton


Vi ville inte ha en massa "Volvo-spel", vi vill ha "Formel 1-spel", alltså spel optimerade för ett syfte (platform).


:)

#2473

Postad 07 maj 2007 - 21:28

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

Vi ville inte ha en massa "Volvo-spel", vi vill ha "Formel 1-spel", alltså spel optimerade för ett syfte (platform).

:)

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, klart. Fast en Volvo får köras på mer än 17 banor och kostar inte $50 miljoner/säsong.

-lk

*som skall sluta använda liknelser*

#2474

Postad 08 maj 2007 - 08:02

lifter
  • lifter
  • Veteran

  • 1 542 inlägg
  • 0
Hellre $50mkr precisionsverktyg på 17 banor än 10k bättre begagnad på landsvägar...

#2475

Postad 08 maj 2007 - 09:15

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

Hellre $50mkr precisionsverktyg på 17 banor än 10k bättre begagnad på landsvägar...

<{POST_SNAPBACK}>

Hellre ett spel i konsollen än tio på butikshyllan!

-lk

#2476

Postad 08 maj 2007 - 12:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 106 inlägg
  • 0
Eh, det verkar som att ett till Spidermanspel kommer snart:

http://spiderman-friend-or-foe.com/

Mjölk som smakar surt?

Dessutom ett nytt RPG från Square-Enix utannonserat som heter The Last Remnant till PS3 och Xbox 360

Spring 2008 - Next Generation Consoles - 1 Player RPG

One thousand years ago humanity came into contact with Remnants. These magical fragments of a bygone era were once used to promote peace across the world. Soon, as the rift grew between those who ruled and those who obeyed, the remnants ceased being instruments of balance, and instead became paths to immeasurable power. Where once there had been peace, only bloodshed remained.

- Released simultaneously in U.S. and Japan

-Two prominent characters each created to appeal to a specific territory. Rush Sykes will appeal to JP gamers, and "The Conqueror" for Western Audiences. Game won't force you to choose which character you play.

- Remnants vary in size and can take the form of machines, beasts, and weapons.

- 4 races revealed: Mitra (humans), Yama (Large fish-like beings), Qsiti (small humanoid lizards), Sovanni (four armed cat like creatures)

- Battle System will not be passive and will include QTEs in certain instances. Fights still take place in a turn based frame work.

- This is the first UE3 game SE will be releasing. Graphics look great so no worries there.

- Directed by Hiroshi Takai

Square Enix knows role playing games. In the video game industry, rarely is a single company so closely tied to the identity of an entire genre. The company is responsible for two of the biggest RPG franchises in the world, Final Fantasy and Dragon Quest, and people have been playing these series since the 8-Bit era. RPG fans know Square Enix as the name to turn to for grand adventures, unforgettable characters, and jaw-dropping moments remembered for years. Recently, Square Enix has devoted considerable energy to iterating on its past successes, but that doesn't mean the company isn't moving forward. Next year gamers will be treated to "The Last Remnant", an all new title that incorporates all the rich locations and thrilling combat an RPG fan could hope for, along with a handful of unexpected details that will help define the direction of the genre this generation.

In addition to marking the beginning of a new franchise for SE, TLR represents a significant deviation from the way RPGs have traditionally been presented to a North American audience. Since most role playing titles are created by Japanese developers, they are released in Japan first, and then find their way to American gamers after a delay for localization (which took 7 months for FFXII for example). With TLR, this process will change; the game will be released simultaneously in the U.S. and Japan. "From the conceptual stage of this project, we kept a global market in mind, placing a special emphasis on the North American market" says director Hiroshi Takai.

One of the Results of this emphasis is the fact that the game has two prominent characters, each created to appeal to a specific territory. The Japanese audience is most likely to connect with Rush Sykes, an energetic and idealistic 18 year old swordsman. On the other hand, American gamers will probably be more drawn to the dark and mysterious figure only referred to as The Conqueror. Older and battle hardened, The Conqueror is unlike Rush in almost every way. Despite this clear distinction, TLR does not force players to choose one character or the other. While interesting in its attempt to reach out to American gamers with The Conqueror, the game will be exactly the same on both shores, with Rush set up as the primary protagonist.

"Rush is the main character of this game," Takai clarifies. "He was designed with the traditional SE RPG style in mind, but the players' impression of him will likely change once they advance in the game. You can expect a lot of plot twists involving him." Even though Rush drives the tail at first, he has an unknown connection to The Conqueror that slowly draws that character into a more prominent position as the tale unfolds. "The Conqueror is a type of dark hero which is a first for a SE RPG," Takai admits. "As you can see from his costume, tainted red by blood (it was originally white), the cruelty that he holds within will have a great effect on the overall story.

Though the tale eventually expands into these dark corners, players are introduced to the world of TLR in a familiar fasihon. The adventure begins on an isolated island called Eulam where Rush and his sister Irina lead carefree lives. That all changes early on when Irina is kidnapped by a mysterious organization and Rush finds himself in the middle of a world spanning conflict somehow tied to ancient and powerful relics called remnants.

As the game's title would imply, Remnants are a key part of practically every element of the world. What exactly they are however, is difficult to define. Remnants vary in shape and size, and can take the form of machines, bests, and weapons. "Humans first came into contact with remnants about 1000 years ago." For instance, one Remnant, the Valeria Heart, is a sword the size of a small mountain. It is surrounded by the town of Athlum, which was built up around the artifact because of its extraordinary qualities. The Valeria Heart bestows courage upon those around it, and it also is responsible for the plentiful water supply. Like this sword, remnants can have an array of unique powers - some of which are hidden or unknown.

In contrast to the monumental Valeria Heart, we witnessed another Remnant in action with more offensive capabilities. On a sprawling battle field, a group of soldiers set up an enormous cannon that was clearly controlled by a handheld analogue - wielded by an unnamed character. As the young man wearing a mechanical eye patch charged his gun ad pulled the trigger the nearby cannon gathered energy and fired a devastating blast into the fray.

Because of their power and rarity, Remnants are priceless treasures. Not everyone is able to carry one into battle, and must instead rely on more conventional (at least for fantasy RPGs) methods of attack. "Swords and magic are the basic common weapons in the world," Takai states. "However, the remnants are considered as mysterious technology that no one can explain. We currently cannot even disclose if remnants are machines, structures, or living breathing things.

We may not know exactly how to classify Remnants, but we do know that people will go to great lengths to obtain them. The Conqueror for instance, has made it his mission to seize and collect as many as possible, though his intentions are unclear. The primary struggles in the game are fueled by the Remnants and the desire to control them, which often results in massive and bloody conflicts. these clashes are not limited to cutscenes and event sequences; the central combat system in TLR focuses on the player's ability to direct the battles between opposing armies.

In traditional Japanese RPGs, turn based fights usually pit players against various kinds of flora and fauna, politely giving and receiving beatings in an orderly fashion. Instead of this back and forth, the emphasis here is on recreating the sensation of a soldier on the battlefield. The cinematic angles are meant to give a more realistic flow to the combat, and it will not be a passive affair where you just select "attack" and watch your party jump over an invisible line separating friend from foe. After you choose an action, you will need to adapt to changing circumstances, which might require you to perform a series of timed button presses in mid-attack. Success in these situations can score you a critical hit, while failure might mean you deal less damage. For those traditionalists that are scared off by real time RPGs, don't worry; the fights still take place in a turn based framework. This isn't a real time hack n' slash like Dynasty Warriors.

Rush plays the role of one soldier among dozens as players group him and his companions into different Unions - small groups of five that can be ordered to perform actions on the battlefield. Though they are unified, the characters in Unions don't sacrifice their individual strengths. Different characters have special attacks and unique abilities, though these may vary depending on the current situation on the battlefield. "The commands can differ depending on the combination of Union members, the target of the battle, and morale. Players must make decisions based on these factors," says Takai.

The morale Takai refers to is another pivotal factor on the battlefield. Represented by a meter on the top of the screen, it fluctuates throughout the battle, resulting in different consequences. "If morale is low, characters will not be able to exert their powers. Players must aim to continuously improve their battle-styel and commands, or they may end up with a very difficult battle," Takai cautions. We saw an example of these shifting tides as two armies met in the middle of a field. Outnumbered, one side was immediately at a morale disadvantage. That changed as soon as a magic user summoned a monstrous flying beast, which sent the opposing army's morale into the gutter. Then Rush came in to save the day by calling forth a lumbering golem onto the field, which once again tipped the scales in his favor. It is easy to imagine that this seemingly simple match of tug of war will become the key to victory, especially considering that up to 70 units will be engaged in combat at once.

The conflicts in TLR aren't limited exclusively to such a grand scope. However, with the potential for massive clashes, there is certainly an effort to avoid throwaway fights and make each encounter matter. "Our main objective was to create a gaming experience in which the players can fully enjoy the battles as opposed to thinking of them as a grind fest," asserts Takai. "The story is definitely scripted to keep players on the edge of their seats, and we have prepared an abundance of short quests. However the main draw of this game will definitely be the battles."

No matter how stunning your battle system or how intriguing your world, the first step to captivating games is by ensuring them they can play your game in the first place. SE has a long and successful history of making console exclusive games, but TLR breaks that pattern. "We made the decision to go multiplatform after researching global ownership rates and overall marketability," says Takai. But there is more to the story than simple numbers: "As game developers, we would like to have as many users play as possible, and we are confident that we can create an RPG with the best specs imaginable at this point in time." While contractual issues prevent SE from specifically confirming which platforms the title will appear on, the issue is hardly puzzling. Since the game is too graphically intensive for the Wii, that only leaves the Xbox 360 and Playstation 3.

There is no denying that TLR is an incredibly ambitious title. Whether it's the epic combat, the game's global aspirations, or a multiplatform release, there are a number of challenges to be addressed in the next year of development. Even when faced with these issues, Takai's main concern is ensuring that TLR lives up to its potential in the eyes of RPG fans. "The most difficult challenge is to provide a quality RPG that SE fans have come to expect, while giving it its own unique style," he tells us. "By combining an engrossing story and a ground-breaking battle system, we are seeking to create the ultimate RPG experience." Coming from the company that already dominates the genre, that's definitely saying something.

SIDEBARS

IT TAKES ALL KINDS

The world of TLR is populated by several kinds of creatures each with distinctive visual characteristics and innate skills. These are the four main races players can expect to encounter both in exploration and combat

MITRA: Not to be confused with the cat-like Mithra race in Final Fantasy XI, Mitra are basically humans as we know them. They are the most numerous of all the races in the world.

YAMA: Large fish-like beings, Yama are incredibly powerful. Because of their strength, special weapons exist for Yama that cannot be wielded by other races.

QSITI: These small humanoids resemble lizards, and are particularly adept with magic. They are energetic and can be found all over towns.

SOVNNI: With four arms and cat-like features, the Sovanni are able to wield multiple weapons and excel in battle. they are also the rarest of the four races.

IT BEGINS

A few months ago, Square Enix announced that it had licensed Unreal Engine 3 for use in its upcoming titles. It is now clear that The Last Remnant will be the first game we see from the company to utilize this technology. Square Enix RPGs usually excel in the visual department anyway, but according to Takai, there are other benefits to using Unreal. "I think it shows in the screenshots we just released," he laughs. "The time between starting the development and seeing the graphic resource onscreen was so fast, we were able to delve in illustrating and experimenting at a very early stage".

ENJOY THE SHOW

For a title focused on story and epic battles, it should be no surprise that SE is intent on portraying TLRs events in as cinematic as way as possible. Taking charge on this front is real-time movie director Kouzi Kobayashi, the man responsible for the opening, ending, and event movies of Final Fantasy VII and VIII. This experience along with Kobayashi's work on Final Fantasy: The Spirits Within and Final Flight of the Osiris (from the Animatrix) ensures that these sequences will be memorable.


Postad bild

#2477

Postad 09 maj 2007 - 19:00

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
3 screens på "Postal 3"

Screen 1
Screen 2
Screen 3

#2478

Postad 09 maj 2007 - 22:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 106 inlägg
  • 0
Woha.. Första gameplayfilmen på Flatout 2.

http://www.insidegam...age/videos/2434

Mycket bättre än på bilderna. Snyggt.

#2479

Postad 10 maj 2007 - 18:35

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

  • 1 363 inlägg
  • 0
http://www.xboxyde.c...ws_4312_en.html

PGR4 video

#2480

Postad 10 maj 2007 - 19:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 106 inlägg
  • 0
Inte helt fel. Inte Alone in the Dark bilderna heller. Och Last Remnant såg bättre ut med det filtret över scansen.

#2481

Postad 10 maj 2007 - 19:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 106 inlägg
  • 0
Man kan nästan tro att det är E3 tider nu (det är det egentligen) så mycket som utannonseras.. få se nu:

[PS3/X360] Dynasty Warriors: Gundam - Fall 2007

May 9, 2007 - Hack and slash fans with a penchant for sci-fi should mark their calendars now as Namco Bandai and KOEI will ship their joint project, Dynasty Warriors: Gundam, in North America near the end of the summer. Previously released as "Gundam Musou" in Japan a few months back, DW Gundam is from the same development crew that built earlier titles in the series (Omega Force) and will appear on both the PlayStation 3 and Xbox 360.

"Dynasty Warriors: Gundam is the result of a monumental collaboration between two great companies," said Namco Bandai, EVP and Makoto Iwai. "This partnership extends far beyond the title's development and encompasses all disciplines including marketing, sales and promotions in order to bring this unique title to North America. Featuring interstellar environments and unmatched warrior battles, gamers will understand why Dynasty Warriors: Gundam is the must have game for the fall."

Unlike past Warriors installments that focused on ancient China or Japan, Dynasty Warriors: Gundam centers on the war-torn (Universal Century) universe of Mobile Suit Gundam as players take control of both the Earth Federation and Zeon forces. Unlockable mobile suits from different timelines, secret missions, and multiple game modes including "Official, Original" and "Versus" types are among the touted features.

Whether or not the North American version will contain region-specific exclusives or extras is still unknown.


SEGA announces Condemned 2: Bloodshot for X360 and PS3 (!)

SEGA of America and SEGA Europe today announced Condemned 2: Bloodshot the next chapter in the terrifying series that began with the award-winning and critically-acclaimed Condemned. Featuring an all-new fighting mechanic and online multiplayer functionality, Condemned 2: Bloodshot is a first-person action thriller which immerses players in a world of psychological terror. Following a string of gruesome murders, players must use their deductive skills and brute force to track down sadistic serial killers.

Developed by the renowned Monolith Productions, creators of the original Condemned, Condemned 2: Bloodshot is due for release across Europe in early 2008 for the Xbox 360™ videogame and entertainment from Microsoft and PLAYSTATION 3 computer entertainment system.

Players will assume the identity of Ethan Thomas, the former Serial Crimes Unit investigator, who's been called back to duty to track down his missing partner. As Ethan, players will engage in visceral combat using a variety of firearms, blunt instruments and an all-new fighting system complete with defensive and offensive combo chains. To help track the killer and solve the mysteries behind Condemned 2: Bloodshot, players will crack open an all-new set of high-tech forensic tools. Using wits and brute strength, murders can be solved in a number of different ways to keep players guessing throughout each suspenseful investigation.

Condemned 2: Bloodshottakes the series to a whole new level by introducing a variety of thrilling online multiplayer modes including deathmatch, which promises to deliver the most brutal hand-to-hand combat experience the first person genre has ever seen.

"The original, Condemned, was a game which truly shocked and scared its players with its subtle details, gripping story and eerie tension throughout," said Gary Knight, European Marketing Director, SEGA Europe. "Condemned 2: Bloodshot takes these three key elements to heightened new levels, providing a superb mature gaming experience that will constantly surprise its players and keep them gripped from start to finish."

The disturbing events from Ethan's past have left him a broken man - a desperate burnout, drifting aimlessly through a society in inexplicable decline. Fighting inner demons throughout his one-man investigation into a sinister conspiracy, Ethan will need to use anything and everything in the environment to survive as he unravels the mysteries shrouding the city in darkness.


SEGA announces Universe at War: Earth Assault for 360

Universe at War: Earth Assault is set in the near-future when multiple factions from across the galaxy have come to Earth to wage epic warfare. Containing numerous features and customization options never-before-seen in the RTS genre, Universe at War: Earth Assault will create an exceptional strategy experience for single-player and especially multiplayer battles.

"Universe at War: Earth Assault will surpass the limits of what gamers expect to see in an RTS game," said Scott A. Steinberg, Vice President of Marketing, SEGA of America, Inc. "Petroglyph has a proven pedigree of critically acclaimed RTS title creation under its belt with team members that have worked on the original Command and Conquer and Command and Conquer: Red Alert. Universe at War: Earth Assault will be the culmination of years of development expertise in creating exciting and innovative RTS titles."

Universe at War: Earth Assault will employ a unique balance system called "Tactical Dynamics" that allows players to retrain and customize units in the midst of battle to better cope with enemy forces and tactical situations. Weaponry and defenses can be modified in true real-time to take advantage of constantly shifting battlefield conditions. Fully customizable tech trees will allow players to control the development of technologies that they deem key to victory.

Battles in Universe at War: Earth Assault will be large in scope and take place in malleable and deforming environments. Deadly sci-fi weapons and alien powers will allow players to destroy cities and whole territories on a global scale. Because the world of Universe at War: Earth Assault is persistent, players will be able to revisit previous battlegrounds to find them still smoldering in ruins.

Featuring innovative multiplayer modes inspired by popular massively multiplayer online games and competitive online playable titles, Universe at War: Earth Assault will give players achievements, rewards, and medals in a balanced environment to further encourage players to move forward in the game. Players from around the world will battle in persistent-style online campaigns for ultimate faction supremacy across a virtual representation of the Earth.

Universe at War: Earth Assault is scheduled to ship to retailers in North America and Europe in the Fall of 2007.


Plus det nya Simpsonspelet a la GTA.

Här är PGR4 bilderna fint uppradade förresten:

http://www.neogaf.co...ad.php?t=154893

Redigerat av Zoiler, 10 maj 2007 - 19:38.


#2482

Postad 10 maj 2007 - 19:47

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
http://www.n4g.com/News-38995.aspx
condemned 2 är nu äntligen bekräftat!!

#2483

Postad 10 maj 2007 - 21:38

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

http://www.n4g.com/News-38995.aspx
condemned 2 är nu äntligen bekräftat!!

<{POST_SNAPBACK}>


Det var inte det, bland annat, Zoiler skrev i inlägget före dig då? :)

#2484

Postad 11 maj 2007 - 00:35

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 106 inlägg
  • 0
Och nu Saints Row 2 också.

http://www.next-gen....d=5583&Itemid=2

#2485

Postad 11 maj 2007 - 05:01

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

http://www.n4g.com/News-38995.aspx
condemned 2 är nu äntligen bekräftat!!

<{POST_SNAPBACK}>


Det var inte det, bland annat, Zoiler skrev i inlägget före dig då? :(

<{POST_SNAPBACK}>

haha, sorry zoiler.Såg inte det.

#2486

Postad 11 maj 2007 - 13:57

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

  • 1 363 inlägg
  • 0
area 51 blacksite demo fanns uppe nu

#2487

Postad 11 maj 2007 - 14:02

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

  • 1 475 inlägg
  • 0

area 51 blacksite demo fanns uppe nu

<{POST_SNAPBACK}>


Ooh, downloading now... Fast vad menar de med teaser? Är det inte ett vanligt demo? Jaja, får väl se när det laddat klart...

#2488

Postad 11 maj 2007 - 14:12

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Ooh, downloading now... Fast vad menar de med teaser? Är det inte ett vanligt demo? Jaja, får väl se när det laddat klart...


Kanske är som GRAW2 demot, två skott sen är det slut. :(

#2489

Postad 11 maj 2007 - 14:17

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

  • 1 475 inlägg
  • 0

Ooh, downloading now... Fast vad menar de med teaser? Är det inte ett vanligt demo? Jaja, får väl se när det laddat klart...


Kanske är som GRAW2 demot, två skott sen är det slut. :(

<{POST_SNAPBACK}>


Ha ha, typ... Var ett väldigt kort demo, men det verkade kunna bli ett riktigt coolt spel, jag gillar ju shooters :)

#2490

Postad 11 maj 2007 - 14:26

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

  • 1 363 inlägg
  • 0
gock väldigt snabbt att ladda ner.. typ en kvart tror jag.

det är ett helt vanligt demo, lite kort, lite tråkigt.. en helt vanlig shooter som inte verkar ha något nytt. Fast det slutar lite spännande (och tråkigt)

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


#2491

Postad 11 maj 2007 - 23:21

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Halloj!

Min kompis är helt insnöad på fighting :) och blev mäkta besviken på nya Def jam... Därför till frågan, vet någon om det kommer ett MMA spel, UFC eller liknande till 360:in snart? :)

#2492

Postad 12 maj 2007 - 00:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 106 inlägg
  • 0
Ett nytt WWE wrestlingspel kommer...antagligen 2008.. något annat kommer jag inte på för han är väl inte intresserad av Virtua Fighter 5?

Säg åt honom att köpa Rumble Roses om han inte gjort det :)

#2493

Postad 12 maj 2007 - 07:54

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

Halloj!

Min kompis är helt insnöad på fighting  :)  och blev mäkta besviken på nya Def jam... Därför till frågan, vet någon om det kommer ett MMA spel, UFC eller liknande till 360:in snart?  :)

<{POST_SNAPBACK}>

def jam ja, det spelet som många här såg fram emot så mycket.Varför undrade jag (helt förvånande). :P

#2494

Postad 12 maj 2007 - 15:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 106 inlägg
  • 0
Kanske för att föregångaren var bra? Det du säger är samma sak som att jag skulle säga att jag inte fattar varför någon såg fram emot Devil May Cry 2 så mycket. Eller RE: Outbreak. Eller Spiderman 3.

För övrigt har spelet fått hyfsat bra betyg:

http://www.gameranki.....asp?q=Def jam

Det är väl klart att man ser fram emot uppföljare till spel som man gillade. Du ser t ex fram emot Banjo 3... jag fattar inte varför :) :)

#2495

Postad 12 maj 2007 - 16:42

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

Kanske för att föregångaren var bra? Det du säger är samma sak som att jag skulle säga att jag inte fattar varför någon såg fram emot Devil May Cry 2 så mycket. Eller RE: Outbreak. Eller Spiderman 3.

För övrigt har spelet fått hyfsat bra betyg:

http://www.gameranki.....asp?q=Def jam

Det är väl klart att man ser fram emot uppföljare till spel som man gillade. Du ser t ex fram emot Banjo 3... jag fattar inte varför  :P  :)

<{POST_SNAPBACK}>

kanske för att Banjo är en av de bästa plattformsspelen tillsammans med Mario :D och det finns just nu inte ett enda plattformsspel till 360.Antagligen kommer Banjo vara det första och det enda plattformsspelet som kommer släppas till 360n.Så självklart ser man fram emot Banjo.Def jam o andra sidan är garbage och är en skam för TV-spelsindustrin!!! :)

#2496

Postad 12 maj 2007 - 17:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 106 inlägg
  • 0

kanske för att Banjo är en av de bästa plattformsspelen tillsammans med Mario

Vadå..? Gillar du inte samma spel som mig? Wtf :) .

Helt oförståeligt för mig :)

Redigerat av Zoiler, 12 maj 2007 - 17:06.


#2497

Postad 12 maj 2007 - 19:10

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
:)

#2498

Postad 12 maj 2007 - 20:07

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Har bägge banjo spelen till Nintendo 64 och jag måste nog säga att jag sällan har haft så mycket nöje med ett spel som i det första så man kan lugnt säga att jag längtar tills Banjo 3 kommer..

Spöar mario alla dagar i veckan :)

#2499

Postad 12 maj 2007 - 20:14

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

Har bägge banjo spelen till Nintendo 64 och jag måste nog säga att jag sällan har haft så mycket nöje med ett spel som i det första så man kan lugnt säga att jag längtar tills Banjo 3 kommer..

Spöar mario alla dagar i veckan  :)

<{POST_SNAPBACK}>

tack för ditt stöd :)

#2500

Postad 12 maj 2007 - 20:25

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Hehe ingen fara :)

Jag fick kämpa för att få tag i dom på tradera...
Tror jag betalade ca 350 spänn för Banjo 2

Dom är eller var då iaf rätt eftertraktade :)



2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.