Postad 17 maj 2007 - 06:33
Postad 19 maj 2007 - 02:09
Chronicles of Riddick Remake på G till 360 och PS3 verkar det som:
Ask any hardcore Xbox fan to name a list of top first-person shooters and The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay will appear pretty near the top. Rumours of a next-gen remake have been doing the rounds for a few months now, but today official confirmation has come from UK industry weekly MCV.
Original developer Starbreeze is said to be at the helm of the remake, with the game itself going by the title The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena. Due on Xbox 360 and PS3, the new game will feature an extended single-player campaign, brand-new online multiplayer and a developer's commentary mode.
When Pro-G contacted Vivendi Games, an official source was unable to offer any more details, but confirmed that an announcement is coming soon.
http://www.pro-g.co....-2007-5512.html
Orginalet var grymt på PC! Hoppas de dumpar "doom3"-looken denna gång.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 19 maj 2007 - 02:09.
Postad 19 maj 2007 - 14:52
Postad 19 maj 2007 - 16:45
Ja alltså plastiga ytor och överdriven hög kontrast. Spelet lär nog få sig en upsving grafiskt.Dumpar Doom 3 looken? Som jag förstått det ska det vara visuellt samma spel, med 50% mer singleplayercontent. Möjligen får det några grafiska touchar, men det är nog ingen ny motor.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 19 maj 2007 - 16:47.
Postad 19 maj 2007 - 18:32
Alla texturer är uppgraderade enligt den här videon och PS3 versionen kommer att utnyttja Sixaxis rörelsedetektering för att t.ex. slå någon med bösskolven.Ja alltså plastiga ytor och överdriven hög kontrast. Spelet lär nog få sig en upsving grafiskt.Dumpar Doom 3 looken? Som jag förstått det ska det vara visuellt samma spel, med 50% mer singleplayercontent. Möjligen får det några grafiska touchar, men det är nog ingen ny motor.
Postad 19 maj 2007 - 23:41
Postad 21 maj 2007 - 22:35
Warhawk är ett spel som hela tiden har legat lite i bakgrunden på något sätt men de videos jag sett på senaste har verkligen fått mig mer hypad inför detta spel. Jag gillar den vändning de tagit - Online only - precis som Battlefield-spelen till PC. De har ju också nyligen uppgraderat grafikmotorn rejält - alla texturer i spelet i stort sätt är mkt mer detaljerade och saker ser mer "rough"/realistiska ut än tidigare.
Postad 22 maj 2007 - 20:36
Ny Teaser på Assassins Creed.
http://www.playsyde....ws_4376_en.html
Det verkar vara spelmotor-grafik och animationer denna gång iaf. Men har lite svårt att se vad som är så "OMG" över detta spel.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 22 maj 2007 - 20:37.
Postad 22 maj 2007 - 20:46
Postad 22 maj 2007 - 22:38
At the time of its press conference which has been just completed, Ubisoft confirmed that Haze, the FPS developed in the studios of Free Radical, will leave of exclusiveness on Playstation 3. For the moment, one indicates to us that it should be a question of a temporary exclusiveness. But it will be necessary to wait tomorrow to know some more on this subject. Concerning the play in itself, the developers came with a new trailer card, by explaining us the scenaristic screen: Mantel is a group which controls the world, as well the oil industry as of the pharmaceutical one. It also produces a very powerful drug. It is with the turn of that that this new very rythmée production envisaged at the end of the year will be articulated.
Har också läst att Haze är baserad på Cryengine 2, men hittar inte åt det igen så det får bli rykte nummer två i denna post.

Free Radical som filar på Haze låg bakom Timesplitters-serien, så det finns anledning att se fram emot Haze då Free Radical vet hur man gör bra spel.

EDIT; Och här har vi en video, om än kass kvalité.
http://www.playsyde....ws_4379_en.html
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 22 maj 2007 - 23:59.
Postad 23 maj 2007 - 00:28
Postad 23 maj 2007 - 01:54
Nej, nu tog det 4 sekunder innan den var borta =P. Inte så tjock heller om du tittar närmare. Det var en scriptad sekvens dessutom så det kanske inte ser ut så "in person". Granaterna i början såg inget speciellt ut, men däremot såg den svarta röken i absoluta början bättre ut än all annan rök.När flyg skickades in för att bomba så såg det ut som man vill, TJOCK rök, tack för det. Inte bara en stor orange-röd explosion som är borta efter 2 sekunder.
Grafiken i spelet var väldigt snygg (om än lite stel). Synd han inte tittade mer på vattnet i början.
Har tittat snett på det där med drogerna eller whatever som gör att man ser orange ända sen jag först hörde det, Far Cry instincts var först och det var inte bra där iallafall.
Jag tyckte videon var av jättebra kvalite, men jag brukar streama iofs. Körde torrent den här gången

Såg ni när han tog strenghtgrejen och sa "this guy wont stand a chance now"... och sedan blir han tillbakatvingad, dör nästan, och får hjälp av sina medhjälpare

Postad 23 maj 2007 - 12:50
All that remains now is the long wait for October when Half-Life 2: Orange Box (hopefully) sees release on PC and 360. For PS3 owners, the wait will be even longer and possibly into 2008.
http://xbox360.ign.c...0/790981p2.html
Tydligen är det inte Valve som sköter utvecklingen utan något okänt engelskt team.
Edit: Och angående Haze:
Update2: Just got a definitive confirmation that Haze is indeed PS3 exclusive for all territories.
Redigerat av Zoiler, 23 maj 2007 - 12:54.
Postad 23 maj 2007 - 13:32
Valve har ju skött, och sköter utvecklingen. Men ett annat företag gör själva platformsportningen, right?Tydligen är det inte Valve som sköter utvecklingen utan något okänt engelskt team.
Undra om inte det är bra egentligen, för företaget som sköter portningen gör ju inget annat än just det. Spelet är ju färdgt från Valve så att säga.
Postad 23 maj 2007 - 15:00
Om det är bra eller inte vet jag inte (skulle gissa på inte med tanke på... å ena sidan har du superstjärnorna hos Valve och å andra sidan har du ett helt okänt lag) men det är försenat pga att det ligger efter 360 versionen. 360 porten är alltså mycket längre framskriden, trots att Valve har mycket att göra. Därav förseningen.
Postad 23 maj 2007 - 22:31
PS3 är alltså "lead-platform" för Haze vilket betyder att det kommer släppas till PS3 först och främst (Fall 2007), men fortfarande kan det släppas till 360/PC senare (2008 någon gång?). De har dock ännu inte gått ut officiellt med om det verkligen SKA släppas till 360 och PC över huvud taget. När Gamespot kontaktade dem för att fråga detta så upprepade de att PS3 är deras lead-platform och att ingen exklusivitet har uttalats officiellt, de dementerar alltså inte möjligheten.
Jag har kollat lite nya Haze-filmer som ligger uppe på gametrailers (2st) och det verkar faktiskt vara ett mkt lovande FPS. Om det blir multiplatform eller inte berör ju inte mig som har PS3, men visst vore det kul om PS3 hade något att konkurrera med mot Halo 3

Intervju med Haze-teamet: http://www.ps3forums...ead.php?t=74400
Det verkar som att de är ute efter att pressa PS3 till max, något som jag gillarHow is it to develop on PS3? What can you do with this console that you couldn’t do with previous-gen consoles?
[SE] It’s great. Working on PS3 has allowed us to create vastly superior environments that verge on photorealism – full-screen effects, High Dynamic Range (HDR) and obscenely complex shaders. Its more challenging than ever before, but the power is greater than anything else that’s out there.

Redigerat av Unregistered5f833d6c, 23 maj 2007 - 22:42.
Postad 24 maj 2007 - 02:09
Vänta bara. I July visar Guerilla och Sony upp Killzone PS3, det kommer att fullkomligt krossa alla andra shooters detta år visuellt och teknisk! Nästan alla überutvecklare som går under WWS hjälper till på detta projekt!men visst vore det kul om PS3 hade något att konkurrera med mot Halo 3
.
Let the hype begin.. eller ramp up kanske!

Postad 24 maj 2007 - 10:03
Hehe, det hypas för lite på detta forum.Print Screen
Blir en intressant July.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 24 maj 2007 - 10:04.
Postad 24 maj 2007 - 10:13

Postad 24 maj 2007 - 11:48
Visst, men man kan oftast inte låta bli att bli hypad hur mkt man än vill stå objektivBlir mer intressant när man får se recensioner och försäljningssiffror imo

Men samtidigt: jag hade samma tro vad gäller Halo 3, men det spelet ser enligt mig inte alls nextgen eller imponerande ut. De har kanske en del kvar att slipa på men ändå. De visade ju en filmsnutt för nåt år sedan som skulle vara ingame-grafik, och det såg faktiskt ut som ingame också, riktigt snygg sådan. Men nu är det mkt fulare ju, inte alls så detaljerad och realistisk grafik. Jag hoppas att Killzone inte går samma öde

Postad 24 maj 2007 - 15:40
Jo, det är sagt att E3 är Killzones "big show".Visst, men man kan oftast inte låta bli att bli hypad hur mkt man än vill stå objektivBlir mer intressant när man får se recensioner och försäljningssiffror imo
. Jag visste inte att Killzone skulle visas upp på E3, är detta officiellt? Det spelet borde vara väldigt tekniskt imponerande, jag menar de har en hel del press på sig efter CGI-gameplayfilmen som de släppte på E3 2005 (eller när det nu var). Detta är nog samtidigt det projekt som Sony stöder mest av alla spel som är på g just nu, den bilden har iaf jag fått.
Vad gäller Halo 3 så lär det vara skillnad på multiplayer och singleplayer. Jag tror fortfarande det kommer se ut som E3 snutten, vilket sades vara taget från en mellansekvens från ingame motorn i spelet (det var mycket tjafs om att man kunde gå till andra sidan ravinen som var helt uppbyggd av polygoner etc). Annars har Bungie ljugit

Postad 24 maj 2007 - 15:53
Brukar dem det? Var de första videosekvenserna från Halo 2 ingame som det påstods?Annars har Bungie ljugit
Postad 27 maj 2007 - 10:40
Det ska dessutom komma ett demo på detta spel nästa vecka, men då på den Japanska PSS.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 27 maj 2007 - 10:40.
Postad 29 maj 2007 - 19:55
http://www.ps3f anbo y.com/2007/05/29/finally-some-gran-turismo-5-details-surface
* All cars and tracks from Gran Turismo 4 will make their next-gen debut.
* After the initial release, there will be downloadable cars and tracks to enhance the experience.
* Four different driving views will be available. Can you name them all?
* All Ferrari models, including those pesky F1 racers.
* Some new city tracks.
* Online racing will be supported for anywhere between 12 and 20 drivers.
* During races, dynamic weather conditions will persist, forcing you to really know what you're doing.
* Finally, car damage.
edit: Hmm verkar som man inte får skriva "f anbo y"
Redigerat av BerganSwe, 29 maj 2007 - 20:08.
Postad 29 maj 2007 - 20:40
Själv avskyr jag spelserien och har i princip alltid gjort. Kanske spelade första eller andra spelet...men jag minns inte speciellt mycket annat än att det var trist.
Det här GT demot som man kan testa från PS Store är uruselt. Ingen känsla när man kör.
Bilen bromsar väl automatiskt innan man kör in i en kurva, eller när man bromsar så tar det sån jädra tid...ingen skön styrkänsla heller. Vill jag köra 250 blås och tvärbromsa nån sekund innan en kurva så ska jag få göra det och kunna styra ordentligt. Att köra ferrarin på demot trodde jag skulle bli riktigt härligt...men det sög.
Vet inte vad som är fel men på rak arm kan jag bara nämna en enda grej som är positivt, nämligen att menyerna är väldigt trevliga och snygga. Även möjlighet att välja färg på bil, tillbehör och liknande...allt sånt är förstklassigt och väldigt stilrent. Men spelet i sig är äckeldåligt.
Ingen som håller med? GT måste vara världens mest överskattade spel. Jag tror knappast GT5 kommer bli nån större skillnad.
Postad 29 maj 2007 - 20:44
Postad 29 maj 2007 - 20:49
Yesum: Det är hjälpmedel påslagna som standard i GT:HD. Prova att stänga av allt så kan du köra som du själv vill.
Jag förstår...
Well, det påverkar fortfarande inte min syn på spelet. Men tack för tipset

Postad 29 maj 2007 - 20:57
Det blir ett nytt spel när man får bromsa själv och slippa antispin och andra väghållningsmekanismer.Yesum: Det är hjälpmedel påslagna som standard i GT:HD. Prova att stänga av allt så kan du köra som du själv vill.
Jag förstår...
Well, det påverkar fortfarande inte min syn på spelet. Men tack för tipset

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 29 maj 2007 - 21:06.
Postad 29 maj 2007 - 21:13
Det blir ett nytt spel när man får bromsa själv och slippa antispin och andra väghållningsmekanismer.
I see. Låter bra.
Vad för andra bilspel kan vi se fram emot närmaste året? Forza 2 släpptes till 360 och det ska vara rätt bra. Synd att det inte dök upp till PS3.
EA lär ju spotta ut ett nytt Need for Speed spel snart. Men då får det ta och bli ändring. Dem har kört med samma trista koncept senaste 3-4 spelen...hur f*n orkar dem? Det kan väl bli dygnstid som natt och dag, regn och snö. Inget kul att glida omkring i mörkret hela tiden...men det nya ska tydligen vara under ljusa dagen. Det tog tid för dem att inse!
Postad 29 maj 2007 - 23:56
Håller med, körkänslan med ratt med force-feedback är svår att slå om man vill ha en realistisk körsimulator.Det blir ett nytt spel när man får bromsa själv och slippa antispin och andra väghållningsmekanismer.Yesum: Det är hjälpmedel påslagna som standard i GT:HD. Prova att stänga av allt så kan du köra som du själv vill.
Jag förstår...
Well, det påverkar fortfarande inte min syn på spelet. Men tack för tipset
Postad 29 maj 2007 - 23:59
Har du missat NFS: Most Wanted? Där är det dagskörning all the time. Bästa NFS enligt mig.EA lär ju spotta ut ett nytt Need for Speed spel snart. Men då får det ta och bli ändring. Dem har kört med samma trista koncept senaste 3-4 spelen...hur f*n orkar dem? Det kan väl bli dygnstid som natt och dag, regn och snö. Inget kul att glida omkring i mörkret hela tiden...men det nya ska tydligen vara under ljusa dagen. Det tog tid för dem att inse!
Postad 30 maj 2007 - 00:14
- Kazunori coming at the job in a Porsche GT3 he has two Ford GT parked on the roof of the building.
- The studio can live in total autonomy if need be, in particular in the end of development of the game when the developers spend their time in the Polyphony's building : they have all, they have rooms (to sleep), a kitchen, a room of gym, rooms of relaxation (dvd, consoles, library, magazines), showers, washing machines… They receive also the majority of the automobile reviews published in the world.
- They use infos of the manufacturers to design the cars.
- Their very big server which is in a air-conditioned room, it would be the 4th biggest in Japan. It manages the whole of the data of the games of Polyphony.
- The studio is currently composed of 120 people. Staff get bigger with time, and nobody left the studio, all those which were there for the first GT are always present. Kazunori speaks about a true “family”.
- The guy of Joypad went to Polyphony with a French pilot who run in Super GT in Japan (he drives a Nissan), and who won Formula Nippon this year and which makes also "Les 24 Heures du Mans" (on a Pescarolo). He made a race against Kazunori, and Kazunori won (like against Loeb). Kazunori often invite Japanese pilots of Super GT in Polyphony's building, to make them test Gran Turismo and to have their opinion. The French pilot makes a reproach, for him it's difficult to feel the limit of braking. According to Kazunori, it is a problem involved in the current wheels which are not enough advanced to retranscribe this subtlety. According to the French pilot, GT is the best driving simulator on console.
- The guy of Joypad could test the game on the circuit of Nürburgring, but that it was not finished, it missed parts of the set. -
There are 4 “positions” of driving : two external views, hood view, and internal view.
- Kazunori could drive on the true circuit of Nürburgring last year, and he estimates that after having played his game he could find the same reference marks in reality.
- For Indianapolis… in fact, after having tested the circuit of Nürburgring, the guy of Joypad saw a black screen with incomprehensible Japanese lines, and the only word he could understand was "Indianapolis”. So : Indianapolis in GT5?
- For the next GT which will not be GT5. it would be just a version of GT4 in HD. “all GT4 will be downloadable in HD, but it will be necessary to download the circuits and the cars likely to interest you”. In fact, it's not clear, I wonder even if the journalist understood what Polyphony will do exactly with GT4 HD/GTHD Classic/Premium. GT4 HD would be the GTHD Classic about Polyphony had spoken 6 months ago. There will be in a sort of “GTHD Premium” too, which would be a GT 5 prologue with 2 circuits and about thirty cars, and the real GT5 graphics.
What we learn in the interview:
- I pretty sure the guy of Joypad was received by Kazunori at the same time as the team of Turbo (french TV, they had the interior of 300SL and the information : interior views for every cars of GT5).
- Kazunori says something interesting: about the cars of GT: “some of them are claimed by the manufacturers, but the majority of the vehicles of the game are personal choices”. In fact, the manufacturers must impose models of car (like family cars) because it's a good advertising , and there are maybe even negociations (“you include these small family car and we let you include this top model or this concept car”).
- At the beginning, Polyphony was called “the team Yamauchi”, it was a small division integrated into Sony. They became Polyphony DIGITAL in 1998.
- Yamauchi confirms that they are 120 people today at Polyphony. When they began the development of the first GT in 1992 (!), they were 7 and they spent 5 years to finish the game.
- Yamauchi dreams about creating a Formula 1 game, according to him it would be a game very different from what still exists. Unfortunately, according to him this type of game costs to much money and there are too many stakes with FIA.
- The car he preferred in the GT is the Nissan Skyline GTR. The better car in the game (better graphics and modelisation, and better technichaly) “is without question Nissan 350Z Nismo Super GT”.
- He does not know other games than Gran Turismo, so what he does not admire any other creator of games (by ignorance). The only game he noticed, it is LittleBigPlanet ("different", "original").
- There will be a game between GT4 and GT5 but they do not have a name yet. We will be able to download cars when there are update (he says : "it will be possible to make updates of cars")... And he thinks it will be possible to download cars when there will be new models. (he does not speak about downloading the 750 cars of the game !).
- All the Ferrari range will be present, and they're trying to have Porsche and Lamborgini, but as long as it is not signed he cannot answer positively (let us cross the fingers).
- About new circuits : there will be traditional race circuits (like Nürburgring) + 1 or 2 circuits in town.
- The Drift mode will be very important in GT5. (japanese gamers really like it)
- Astonishing, he says that it will be possible to go online and see the other gamers connected driving and trying to make their best time, we could also be seen by other gamers when we drive (the spectator mode).
- About GTHD demo, he says that Europeans are very strong (), he sees very less American people in the classifications of best times…![]()
- There will be always driver's license in the next GT.
- About F1 cars, there is a problem of rights, to make a F1 game you need to pay the FOM (Formula One Managment) and they ask a lot of money. However we will find true F1 in GT5, like old Ferrari F1 or like F1 of manufacturers who still are present in the game (Mercedes, Lotus).
Redigerat av Faceplant, 30 maj 2007 - 00:15.
Postad 02 juni 2007 - 12:40
"Available 2007", kan det vara riktigt?Nytt Massive Multiplayer Online på gång.
The Agency;
Undrar om man kan använda sin karaktär som man skapar i Home? Skulle vara ganska coolt om man kunde låta sin "hemma"-karaktär gå in i olika MMO-spel. Man har sin garderob hemma etc.
Postad 02 juni 2007 - 12:56
Appropå E3, ett nytt Soul Calibur ska upp på tapeten i nästa EGM. (July) Förmodligen får vi även se det på E3.
Blir det ett PS3-exklusivt spel likt Tekken månne?
http://www.1up.com/d...ory?cId=3160002
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 02 juni 2007 - 12:57.
Postad 02 juni 2007 - 13:20

Postad 02 juni 2007 - 13:35
Tänkte på att det säkerligen är byggt på samma motor som Tekken 6. Är Soul Calibur en 360/PS3-titel så dröjer det inte länge innan Tekken 6 också kommer till 360 IMO.Eller blir det multiplattform likt Ace Combat, Katamari och Ridge Racer. Stay tuned
!
Postad 02 juni 2007 - 14:08
Det är ju faktiskt inte lika omöjligt som i förra generationen (Tekken alltså) baserat på deras övriga speltitlar.Tänkte på att det säkerligen är byggt på samma motor som Tekken 6. Är Soul Calibur en 360/PS3-titel så dröjer det inte länge innan Tekken 6 också kommer till 360 IMO.
Men ärligt talat hoppas jag att de använder en annan motor eller att de har ett annat team till Soul Calibur, för det jag sett av Tekken hittills finner jag varken snyggt eller tilltalande.
Postad 04 juni 2007 - 22:00

The latest PSM magazine scored an interview with Sucker Punch who had this to say about Sly Cooper 4:
"The graphics have been majorly overhauled and the gameplay will be more varied and focused this time around. We're aiming for a fully interactive 3-d world, with no loads and seamless interaction between settings and characters."
http://news.filefron...rns-to-ps3-psp/
MEN,
Sony och PSM (!?) förnekar att någon intervju eller Sly Cooper 4 är under utveckling eller ska visas på E3....
But here's the rub. Sony and PSM (USA branch) both deny that the interview happened.
"Yeah, it's not us," commented PSM Editor-in-Chief, Rob Smith. "It must be a PSM in Europe somewhere."
Sony Computer Entertainment PR Manager Jennifer Clark added, "There have been no announcements made in regards to future Sly Cooper products and there are no plans for the franchise to appear at this year's E3. Any information that has recently been reported is pure rumor and speculation."
http://ps3.ign.com/a...3/793843p1.html
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 04 juni 2007 - 22:03.
Postad 05 juni 2007 - 07:31
Att Soul Calibur kanske kommer på 360:n också är inte helt omöjligt med tanke på att Soul Calibur II kom till PS2, Gamecube och Xbox. Tekken därimot har alltid varit en PS-exclusive. Men vem vet?Tänkte på att det säkerligen är byggt på samma motor som Tekken 6. Är Soul Calibur en 360/PS3-titel så dröjer det inte länge innan Tekken 6 också kommer till 360 IMO.Eller blir det multiplattform likt Ace Combat, Katamari och Ridge Racer. Stay tuned
!
Postad 05 juni 2007 - 09:21

Fastnade aldrig för de tidigare spelen, ett spel för japaner av japaner, men det är kanske någon som längtar efter en uppföljare...
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 05 juni 2007 - 09:39.
Postad 05 juni 2007 - 09:32

Redigerat av Cragganmorax, 05 juni 2007 - 09:32.
Postad 08 juni 2007 - 16:17

KillzoneUnit.com has managed to set up a Q&A session with Sebastian “motherH” Downie of Guerrilla Games. We talk about the company and of Killzone. Pull up a chair and enjoy.
Tell us about Guerrilla Games and what your role is there?
Currently I am Test Lead/QA Manager and I just finished a tour of duty as Producer on Killzone: Liberation.
Since the acquisition by Sony, has anything changed in the everyday office life for GG employees?
I keep waiting for something to happen. Something big to change. Some big event where the big corporate mothership flexes its muscles, but it never comes. We still work with a lot of the same Sony people we worked with before the acquisition and other than some slight procedural changes here and there I don’t think much has changed. If anything I think we have matured a bit as a company since then and it has opened a couple more doors for us in terms of technology and resource sharing and getting into the better parties. So no, not much at all.
Moving on to Killzone, briefly, how would you describe the franchise to gamers who aren’t familiar with it?
A First Person shooter set in an alternative future interplanetary war, where the lines between good and evil are very thin, and the guns are very big. Or something. I am never very good at this stuff.
When the Killzone series moved to the PSP, many fans were surprised to see the transition from FPS to an isometric gameplay view. Were there any major differences between developing Killzone for the PS2 and the PSP?
You could say that. We decided we needed to have a good blend on short action that the player could jump into and keep going at any time, mixed with a narrative and player progression. So pick-up and play was very important to us. This covers the casual gamer base that might pull out their PSP when commuting or on the toilet (I know you do it!) and the guys who will quite happily play for 4 hours straight.
One thing our artists had to do was relearn working on that kind of scale. They had gotten too used to their high-detail, polygon chewing ways of Killzone 1 and needed to scale back down a bit to make it work for the camera angle, but they did a cracking job on keeping the Killzone style while making it one of the best looking PSP games out there. As for the camera angle itself, it makes the game a little more tactical as it allows the player more of an overview of the area ahead so he can plan ahead a bit more.
Amongst many fans of the series, there seems to be a little debate on whether Killzone Liberation was a direct sequel to Killzone, or a spin-off. Where exactly does Killzone Liberation sit within the series?
I think the best way to describe it is a branch within the timeline. It is dangerous to try and stick to one giant narrative that spans through many games and stick to it religiously.
The story has to be vague and unrelated enough to invite newcomers to the series without confusing the hell out of them, while still giving the fans of the previous game something to go on. So is it a sequel? Who really cares? It’s a bloody good game.
Chapter 5 and the online patch for Killzone Liberation have been very well received. Are there any more plans to support Liberation with other patches or download content?
Currently no. The reasons are twofold.
1. With the patch and content being a free download, we risked a lot financially. Having a whole development team on free content for as many months is not cheap at all. Each day costs thousands of $ in overheads, wages and whatnot and no company can sustain that indefinitely.
2. We have a big fat PS3 game we have to work on. It is all hands on deck for this.
We’ve noticed that GG is constantly looking for new talent. Is most of the original Killzone(PS2) development team still around?
A good chunk still are. I think all of the Leads are still here as is management. There have been a lot of comings and goings, but yeah, there are still a lot of folks from the early days here.
E3 is very near and the gaming world is anticipating news of Killzone PS3. What’s the vibe like at GG as you all prepare? Stressed, excited?
Bit of everything. Excitement with an underlying: “OH MY GOD WE ARE ALL GOING TO DIE!” I am sure there are a hundred developers around the globe feeling the same way right now though. Everyone wants their game to play look and sound perfectly when the public first get to see it. If you are working on an AAA Next Gen beast of a game or something for mobile phones you want to make a good impression on people. And if you have the baggage that we have we have to give it that extra little bit. Hopefully it will all go brilliantly and we’ll shut up even some of the most ardent critics.
Our readers would never forgive us if we didn’t ask, but is there anything at all that you can tell us about the next Killzone title? (even if it’s a ‘no comment’, haha)
Erm… hmmm… let me see. Well it has Online. I can’t say anything about it though. There will be a Public Beta, but not till later in the year. It will be a FPS, but I guess you figured that out by now… Phew. There really is absolutely nothing I can actually talk about. Oh well. See you at E3!
Who are your favorite ISA and Helghast characters?
Private Billinghurst from Killzone 1. He is like the starboard-gunner in the first Star Wars. His actions set in motion changes in the entire universe. He is really the lynchpin of the whole story. Is he an angel? A demon? Or just a man doing his job? Maybe we will never know.
The Helghast- evil or just misunderstood?
Evil is such a strong term. Are the Helghast 100% and the ISA 100% Good? I don’t think so. It is easy to romanticize one faction as the ultimate evil. Bad guys always wear black etc. I think they just need a hug. We are all family after all.
Thanks a lot for your time and we look forward to the future of Killzone.
Any time. Quote me out of context and I will hunt you down like a dog.
Postad 09 juni 2007 - 01:19
Tycker även vi får se en massa nya spel hela tiden som inte vart ps3 nämda.
låter bra!
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar