Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canaldigitals Mpeg4 box (HDTV)

3140 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#2901

Postad 08 juni 2007 - 11:47

Bobben_no
  • Bobben_no
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0

faktum är att nästan alla nya transpondrar pekar åt fel håll  :)
Thor 2 (15)

Thor 3 (14)

Thor 5 (24)
THOR 5 will have 24 transponders24 (15 FSS and 9 BSS)

Thor 6(36)
16 transponders will point to the Nordic countries, and 20 transponders will be positioned to serve the growing broadcasting demands within Central and Eastern Europe.

Intelsat 10-02 (16~) ersättas?
ej nordisk.. på 1w

får det till max hela 2 extra..  B) men men då sänder ett annat bolag 5~ transpondrar idag så jo lite fler kan det bli.. (vet inte hur backupen funkar på thor men 26 av 29 används idag)

fasst viasat å sirius får mindre plats också...

<{POST_SNAPBACK}>


For Thor5 så kan alle de nye ekstra transponderene sende på Europa T2 beamen som skal dekke Skandinavia like bra som Nordic beam (dvs. DTH dekning). Det er den gule beamen på http://www.telenorsb.....d T3.doc1.pdf

Hvordan det er for Thor6 finner jeg ikke info for men mest sannsynlig noe liknende. Det finnes også Romania og Bulgaria transpondere på Thor3 som kun behøver øst-europa dekning så det kan jo frigi minst 5 transpondere til evt. Thor6 Nordic beam.

Intelsat 10-02 har minst 10 år igjen av levetiden (skutt opp i 2004 i følge Lyngsat).

Sirius 4 får 46 transpondere. http://space.skyrock...at/sirius-4.htm
Sirius 2 og 3 har 47 transpondere til sammen så dersom Sirius 4 skal erstatte Sirus 2 og Sirius 3 så virker det ikke som det vil skje en økning i antall transpondere.

#2902

Postad 10 juni 2007 - 12:22

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0
Vad det fler som märkte att ljudet försvann på Canal+ HD igår när de sände Inside Man?
Det hände kl 20.47 blev bara högt brusljud både via hdmi och optiskt.
// Hifighost

#2903

Postad 10 juni 2007 - 13:42

PojPoj
  • PojPoj
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
Jag fick oxå bara brus just då. Slog över till Canal+ 1 där den oxå gick så jag vet inte om/när ljudet kom tillbaka.

#2904

Postad 10 juni 2007 - 18:31

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0

Jag fick oxå bara brus just då. Slog över till Canal+ 1 där den oxå gick så jag vet inte om/när ljudet kom tillbaka.

<{POST_SNAPBACK}>

På Canal+ 1 fungerade den utan problem men de verkar vara en hel del problem på HD kanalen som man vill se filmerna på. :)
Det verkar som alla börja bli vana på detta så ingen kommentera det längre.
// Hifighost

#2905

Postad 10 juni 2007 - 19:16

Muukie
  • Muukie
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
Samma problem här. Ljud-dropouts på canal+ HD med ca: 1min mellanrum... Otroligt irriterande!

#2906

Postad 10 juni 2007 - 21:32

Bradet
  • Bradet
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Samma fel här också, ljudet försvinner och ibland bara brus. Jag har Comhem och Canal Plus HD med en Humax-box....så det är nog inte canaldigitals eller boxens fel utan nått fel från "huvudsändningen" till både comhem och canaldigital eller nått.

Redigerat av Bradet, 10 juni 2007 - 21:39.


#2907

Postad 11 juni 2007 - 07:12

Unregisterede92885bb
  • Unregisterede92885bb
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Samma problem här. Ljud-dropouts på canal+ HD med ca: 1min mellanrum... Otroligt irriterande!

<{POST_SNAPBACK}>


Samma för mig. Jag ringde till till canaldigital å klagade men han på kundservice visste ingenting :)
Han gick iväg en stund från luren å när han kom tillbaka sa han att han skulle skicka en ny box jaja
får väl se om de blir nå skillnad. (Har inte bytt min sen ja fick den för ca ett år sedan)

#2908

Postad 11 juni 2007 - 09:49

Bradet
  • Bradet
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0

Samma problem här. Ljud-dropouts på canal+ HD med ca: 1min mellanrum... Otroligt irriterande!

<{POST_SNAPBACK}>


Samma för mig. Jag ringde till till canaldigital å klagade men han på kundservice visste ingenting :)
Han gick iväg en stund från luren å när han kom tillbaka sa han att han skulle skicka en ny box jaja
får väl se om de blir nå skillnad. (Har inte bytt min sen ja fick den för ca ett år sedan)

<{POST_SNAPBACK}>

Är ju knappast boxens fel om jag har exakt samma fel med comhem och en humax-box....

#2909

Postad 11 juni 2007 - 10:10

Zebron
  • Zebron
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0
Hej!

Har följt den här tråden till och från sen starten. Har Boxer nu, men är sugen på Canaldigital med HD-Box.
Frågan är då bara vad ni rekommenderar. Skall jag vänta tills det kommer någon ny box i höst/vinter eller slå till på befintligt erbjudande?
Är problemen med nuvarande HD-Box så stora att man bör vänta ? :)

#2910

Postad 11 juni 2007 - 10:18

lundis68
  • lundis68
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0
Märkte av bruset/ ljuddroppoutsen på FILM HD också... men...
Kopplade bort DD-ljudet via koaxialutgången i menyn och fick då PCM ljud genom
koaxen till förstärkaren! Borde det inte bli tyst när man gör såhär. Boxen hittade
ingen annat ljudspår när man kollade via INFO-VAL- osv.

Ringde o felanmälde än en gång till CD ( 2:a felanm samma kväll eftersom det var ljuddroppouts
på filmen innan)

#2911

Postad 11 juni 2007 - 13:20

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 559 inlägg
  • 0

Hej!

Har följt den här tråden till och från sen starten. Har Boxer nu, men är sugen på Canaldigital med HD-Box.
Frågan är då bara vad ni rekommenderar. Skall jag vänta tills det kommer någon ny box i höst/vinter eller slå till på befintligt erbjudande?
Är problemen med nuvarande HD-Box så stora att man bör vänta ?  :)

<{POST_SNAPBACK}>


Det är en svår fråga att svara på. Det beror på vilka krav man har och vilken box man får. Min box har fungerat felfritt sedan den böts ut (i höstas). EPG är inget som jag saknar eller behöver. Boxen fungerar minst lika bra som CD:s tidigare boxar (not: för mig) med tillägget att den även klarar HD. Så ska man vänta på andra boxar? Det får var och en avgöra. Jag skaffade HD-box direkt när den gamla MPEG-2 boxen kom och har snart haft HDTV i 1,5 år.

Detta till väldigt låg kostnad, jämförbar med att hyra ett par filmer i månaden. Jag tycker inte att CD:s HD-box är tidernas sämsta box, jag har haft många sämre boxar. Bl a en Humax som inte klarade svensk text och den första HD-boxen som var RIKTIGT buggig.

Jag kommer nog att skaffa en till box inom kort för att kunna ha en box i bion och en i vardagsrummet. Vilken box det blir vet jag inte, jag måste läsa på lite om CD:s planer på pairing först. Det finns de som hävdar att pairing är en "myt" och aldrig kommer att fungera i verkligheten. Den som lever får se.

#2912

Postad 12 juni 2007 - 01:09

Unregisterede92885bb
  • Unregisterede92885bb
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Samma problem här. Ljud-dropouts på canal+ HD med ca: 1min mellanrum... Otroligt irriterande!

<{POST_SNAPBACK}>


Samma för mig. Jag ringde till till canaldigital å klagade men han på kundservice visste ingenting :lol:
Han gick iväg en stund från luren å när han kom tillbaka sa han att han skulle skicka en ny box jaja
får väl se om de blir nå skillnad. (Har inte bytt min sen ja fick den för ca ett år sedan)

<{POST_SNAPBACK}>

Är ju knappast boxens fel om jag har exakt samma fel med comhem och en humax-box....

<{POST_SNAPBACK}>



Kan ju inte bli sämre iaf, va jag förstått så har dom nya boxarna (canaldigitals) bättre kylning än dom som kom för ett år sedan?

#2913

Postad 12 juni 2007 - 18:47

Traci*Lords
  • Traci*Lords
  • Användare

  • 168 inlägg
  • 0
Någon mer som märkt att Canal+ HD och Canal+ Sport HD blivit kodadade? Jag med Familjepaket och HD Paket har kunnat se dessa framtills i Söndags iallafall. Trivdes ju bra med dom kanalerna :lol:

//PeO

#2914

Postad 12 juni 2007 - 19:00

Unregistered9bcef4e4
  • Unregistered9bcef4e4
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Någon mer som märkt att Canal+ HD och Canal+ Sport HD blivit kodadade? Jag med Familjepaket och HD Paket har kunnat se dessa framtills i Söndags iallafall. Trivdes ju bra med dom kanalerna  :lol:

//PeO

<{POST_SNAPBACK}>


Japp, Får inte in Canal+ Sport HD än jag har totalpaketet =(
Ska bli ett telesamtal till K-tjänst...

#2915

Postad 12 juni 2007 - 19:17

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

  • 638 inlägg
  • 0

Någon mer som märkt att Canal+ HD och Canal+ Sport HD blivit kodadade? Jag med Familjepaket och HD Paket har kunnat se dessa framtills i Söndags iallafall. Trivdes ju bra med dom kanalerna  :)

//PeO

<{POST_SNAPBACK}>


Japp, Får inte in Canal+ Sport HD än jag har totalpaketet =(
Ska bli ett telesamtal till K-tjänst...

<{POST_SNAPBACK}>



Samma här.
Alla hd-kanaler utan denna fungerar :-( Vad e det nu då?

Edit:
38 minuter i kö...
Många hade samma problem som jag dock dom flesta som hade en kampanj som gått ut i dagarna.
Min kampanj går ut i december och dom visste inte hur dom skulle åtgärda detta... :lol:
Jag hoppas verkligen att dom fixar detta under morgondagen. För detta lovade kundtjänstemannen och CD brukar väll tala sanning? eller...
Nu får man titta på unkig sport1 i sdtv istället...SUCK!

Redigerat av The Real Mr x, 12 juni 2007 - 20:05.


#2916

Postad 13 juni 2007 - 00:10

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

  • 1 061 inlägg
  • 0
C+ sport hd ska kosta extra kan ju va att det var ett datum för alla

#2917

Postad 13 juni 2007 - 07:50

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

  • 638 inlägg
  • 0

C+ sport hd ska kosta extra kan ju va att det var ett datum för alla

<{POST_SNAPBACK}>


Nja, jag kan inte hitta att Sport HD skall kosta extra.
Jag har C+ total + HD-paketet(till 31/12) kan se alla övriga HD-kanaler så något e lite
skumt. Precis som kundtjänstemannen sa.
Men man vet ju inte vad CD hittar på... ;)

#2918

Postad 13 juni 2007 - 08:05

nemnok
  • nemnok
  • Lärjunge

  • 467 inlägg
  • 0
Det stod när jag teknade mitt Totalpaket att både Sport och Film skulle ingå. Det var enda sättet för att få Sport HD och Film HD var att ha abonemang på Totalpaketet. På CD hamsida så står det ju fortfarande att sport HD ingår i totalpaketet....

De lär ju fixa det inom en snar framtid.. De lär ju känna till problemet nu...

#2919

Postad 13 juni 2007 - 18:23

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

  • 638 inlägg
  • 0
Ringde CD ikväll också. Dom säger nu att dom har tekniska problem med C+ SPORT HD.
Också att detta har högsta prio. Enligt dom kan ingen? se C+ SPORT HD sedan igår.

#2920

Postad 13 juni 2007 - 19:26

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

  • 460 inlägg
  • 0
C+ Sport HD funkade bra för mig igår kväll vid 22.00-tiden när jag swappade lite mellan kanalerna. Den funkar bra för mig nu också. Var ju tvungen att testa! ;) Det var någon allsvensk match med Djurgården.

Jag har Totalpaketet och inget annat, dvs. jag har inte HD-paketet.

#2921

Postad 13 juni 2007 - 20:37

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0
Jag har Familjepaketet med Canal+ totalpaketet samt HDTV-paketet.

Igår var Canal+ Sport HD borta. Jag kontaktade kundtjänst via mail igår och fick bara att jag skulle kontakta kundtjänst, vilket jag gjorde.

Den tekniska sidan kunde inte ge mig raka svar utan jag fick vänta medan de kollade runt. De bad att få ringa upp. En halvtimme senare ringde kundtjänst upp mig och meddelade att Canal+ Sport HD nu skulle paketeras som en separat kanal men att info inte kommit ut än.

Jag nämnde att det mycket väl kan vara så att man skall kunna köpa den separat, men jag har kontrakterat kanalen ihop med övriga i Canal+ Totalpaketet i mars så jag erlägger överenskommen avgift för kanalen och skall enligt avtalet ha tillgång till den. Om de sedan väljer att även paketera den separat så är det en annan fråga vars konsekvenser inte skall påvera mig.

Då fick jag veta av kundtjänst att flera har blivit av med Canal+ Film HD också och att det drabbade de som hade familjepaketet med HD-paketet. Jag hade ju fam/C+ tot och HD paketet. Då ändrades budskapet och jag skulle göra en omstart istället. Jag sa att det inte verkar hänga ihop med det jag nyss fick veta.

De har ingen aning alls och vet inte hur de skall åtgärda detta. De bad mig bara återkomma om jag inte får bild inom en timme. jag hänvisade till att jag kan se på detta och andra forum att problemet inte är unikt för mig. Omstart lär inte hjälpa. Nu skulle jag istället avvakta till senare i veckan för att få infobrev. Varför skulle jag då återkomma om jag inte får bild.

Jag ombad kundtjänst att eskalera problemet. Att så länge vi har ett avtal där jag fullgör min del så har de att säkra att det fungerar. Jag vill ha återkoppling på att de faktiskt löser problemet.

Jag har även mailat dem igen om detsamma.

Det är nog käckt om det samtliga med detta problem kontaktar Canal Digital.

#2922

Postad 14 juni 2007 - 09:55

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0

Jag har Familjepaketet med Canal+ totalpaketet samt HDTV-paketet.

Igår var Canal+ Sport HD borta. Jag kontaktade kundtjänst via mail igår och fick bara att jag skulle kontakta kundtjänst, vilket jag gjorde.

Den tekniska sidan kunde inte ge mig raka svar utan jag fick vänta medan de kollade runt. De bad att få ringa upp. En halvtimme senare ringde kundtjänst upp mig och meddelade att Canal+ Sport HD nu skulle paketeras som en separat kanal men att info inte kommit ut än.

Jag nämnde att det mycket väl kan vara så att man skall kunna köpa den separat, men jag har kontrakterat kanalen ihop med övriga i Canal+ Totalpaketet i mars så jag erlägger överenskommen avgift för kanalen och skall enligt avtalet ha tillgång till den. Om de sedan väljer att även paketera den separat så är det en annan fråga vars konsekvenser inte skall påvera mig.

Då fick jag veta av kundtjänst att flera har blivit av med Canal+ Film HD också och att det drabbade de som hade familjepaketet med HD-paketet. Jag hade ju fam/C+ tot och HD paketet. Då ändrades budskapet och jag skulle göra en omstart istället. Jag sa att det inte verkar hänga ihop med det jag nyss fick veta.

De har ingen aning alls och vet inte hur de skall åtgärda detta. De bad mig bara återkomma om jag inte får bild inom en timme. jag hänvisade till att jag kan se på detta och andra forum att problemet inte är unikt för mig. Omstart lär inte hjälpa. Nu skulle jag istället avvakta till senare i veckan för att få infobrev. Varför skulle jag då återkomma om jag inte får bild.

Jag ombad kundtjänst att eskalera problemet. Att så länge vi har ett avtal där jag fullgör min del så har de att säkra att det fungerar. Jag vill ha återkoppling på att de faktiskt löser problemet.

Jag har även mailat dem igen om detsamma.

Det är nog käckt om det samtliga med detta problem kontaktar Canal Digital.

<{POST_SNAPBACK}>

Detta med de lustiga svaren man får från CD beror dels på att de använder en mall med svar för olika områden, tyvärr. Ringer man 10 ggr så kan du få 10 olika svar på samma fråga.

#2923

Postad 14 juni 2007 - 14:25

506XDE
  • 506XDE
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Det har enligt Canal+ varit en provperiod på
sportHD-kanalen.
Nu helt plötsligt har den perioden slutat och
vill man ha den kanalen kostar det 99 Kr/mån.
Ingen information behöver tydligen gå ut till
tittarna utan detta är något som vi borde förstå.
Det är det svar man får på mejlet.
Man försöker inte ens sälja den utan förväntar sig
att alla skall ringa till dem när det blivit svart i rutan.

#2924

Postad 14 juni 2007 - 20:28

Unregistered5089033e
  • Unregistered5089033e
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
C Sport HD ingick när jag skaffade CD (körde familjepaketet med Canal plus total). De som inte ingick efter ett år var HD-TV paketet med SVT HD, Disc HD o Voom HD. Alla C+kanaler var med.

Läser man deras villkor så står detta under punkt 8:
8. ÄNDRINGAR
CD kan under pågående avtalsperiod ändra utbudet, avgifter eller andra villkor i Avtalet genom skriftligt meddelande till Kunden senast 30 dagar innan ändringen träder i kraft. Om ändringen är till nackdel för Kunden får Kunden säga upp Avtalet med verkan från det att ändringen ska gälla, utan att behöva betala slutavgift eller liknande. Ändring i utbudet får ske om avtal med programbolag upphör eller blir väsentligt dyrare för CD. Ändring av avgifter får ske om CD:s kostnader för att visa utbudet ökar på grund av nya eller ändrade skatter eller allmänna avgifter, myndighetsbeslut, ändring av lag eller annan författning, ändrade villkor i förhållande till programbolag eller annan underleverantör eller annan liknande omständighet utanför CD:s kontroll. Ändring av andra villkor i Avtalet får ske om ändringen inte är till nackdel för Kunden.


Lek med tanken att CD vill ändra så ska jag ha det skriftligt. Då säger jag upp abonemanget bums och tar ett nytt, fast då utan familjepaketet och enbart plussen.
Man var ju tvungen att köpa familjepaketet för att få boxen för en simpel tia. Perfekt om de ändrar då man kan bryta sitt 24mån abb och bara ta plussen efter det. Sen att man fått installation och en usel box gör ju inte saken sämre...

#2925

Postad 15 juni 2007 - 07:35

Unregistereded16d9f8
  • Unregistereded16d9f8
  • Forumräv

  • 604 inlägg
  • 0
Hör av dig hur det går. Jag kommer göra samma sak om det går. Dock har inte canal+ sport HD försvunnit för mig än vad jag vet. I och för sig har jag inte kollat sedan jag såg kalmar - Helsingborg i Tisdags.

#2926

Postad 15 juni 2007 - 11:53

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0
Kundtjänst på CD verkar nu ha samlat ihop korten.

Jag kontaktade dem igen igår och fick rakt besked.

De har ändrat behörighetsstrukturen så tillvida att Canal+ Sport HD är en egen behörighet. När de i mitt fall tog bort den gamla behörighetsstrukturen och la in den nya så uppdaterade de ett gammalt CD-kortnummer jag inte längre kör på. När de väl kommit på detta löste det sig och jag har åter kanalen.

Det är dock klart att man separerat ut C+ Sport HD för att längre fram göra som i de övriga nordiska länderna där man säljer den separat.

Så länge vi har en löptid under avtal med CD, tecknat när C+ Sport HD är en del av vad vi avtalade så har de att leverera kanalen inom ramen för det avtalet. I annat fall har jag rätt till att omedelbar frånträda avtalet pga kontraktsbrott från CDs sida, vilket beskrivits tidigare i tråd

Redigerat av kenta2, 15 juni 2007 - 11:55.


#2927

Postad 15 juni 2007 - 18:05

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0

Kundtjänst på CD verkar nu ha samlat ihop korten.

Jag kontaktade dem igen igår och fick rakt besked.

<{POST_SNAPBACK}>

Synd att du inte frågade om den nya mjukvaran som kanske är viktigare att de släpper.
// Hifighost

#2928

Postad 15 juni 2007 - 18:52

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

  • 638 inlägg
  • 0
he-he. vilka nollor...
Min sport hd funkar inte fortfarande och ringde återigen kundtjänst och han bestred att det skulle funka(snorkig) vilket jag inte var. Efter ett tag skulle han höra med en kollega då jag sa att det föreligger ett teknikst problem hos er. Han återkommer och visst var det som jag sa...Han skulle skicka ett mail till den tekniska avdelningen...Vilken kundservice (jag har alltså ringt första gången i tisdags).

Jag hoppas CD läser detta forum...

Fungerar det inte inom snar framtid kommer jag överväga...

#2929

Postad 15 juni 2007 - 20:15

Traci*Lords
  • Traci*Lords
  • Användare

  • 168 inlägg
  • 0
Jösses vad tröttsamt, jag var en av de första 30 000 som fick boxen till Fotbolls VM och allt var fid å fröjd, sen basunera dom ut HD PAketet via mail och sa att det var gratis i 12 månader, vilka kanaler jag fick i det paketet har jag ingen aning om men tror bara dom nämnde typ SVT HD Discovery HD och VOOM, tycker bara att det är skit att det funkat länge och utan förvarning eller erbjudande/alternativ sluta fungera.

CD är tydligen för det mesta ett skitföretag:=(

Men TV/HD e ju kul:)

/PEO

Redigerat av Traci*Lords, 15 juni 2007 - 20:16.


#2930

Postad 17 juni 2007 - 05:55

lundis68
  • lundis68
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0
Hur många tittar på sina HD-kanaler egentligen?

Varje gång denna vecka när jag tittat på FILM HD har det vart fel!!

Tis - inget ljud bara brus på DD
Tors- ingen text (dock en beklagar-remsa överst i bild)
Fre - 45 min förskjutning av programmen jmft med tablån
Lör - Ingen text igen på Geisha-filmen (kom efter 1.5 tim)

Sen kan man ju nämna dessa fel också...

Nat Geo HD- 30% av alla program är texten osynkat med ljudet
Voom HD - Alltid 1 tim fel på epg informationen sen månader tillbaks
Disc HD - Textremsan 2 sek för sen. Fel sen 1 nov.

Ringer man till CD o klagar (vilket jag gjort 4 ggr denna vecka) har ingen ringt o
påpekat felen tidigare (eller säger dom så bara...)

Det är ju F--N att det inte kan funka. Kanalen har ju sänt i snart 2 år nu...

Näää... uppsägning av abb om man inte får kompensation nu alltså...

HUR MÅNGA KÄNNER IGEN FELEN???? Det är inte boxen som strular eftersom Humaxen har samma fel!

En för tillfället arg Lundis...

Redigerat av lundis68, 17 juni 2007 - 05:57.


#2931

Postad 17 juni 2007 - 07:15

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0

Hur många tittar på sina HD-kanaler egentligen?

Varje gång denna vecka när jag tittat på FILM HD har det vart fel!!

Tis - inget ljud bara brus på DD
Tors- ingen text (dock en beklagar-remsa överst i bild)
Fre - 45 min förskjutning av programmen jmft med tablån
Lör - Ingen text igen på Geisha-filmen (kom efter 1.5 tim)

Sen kan man ju nämna dessa fel också...

Nat Geo HD- 30% av alla program är texten osynkat med ljudet
Voom HD  - Alltid 1 tim fel på epg informationen sen månader tillbaks
Disc HD  -  Textremsan 2 sek för sen. Fel sen 1 nov.

Ringer man till CD o klagar (vilket jag gjort 4 ggr denna vecka) har ingen ringt o
påpekat felen tidigare (eller säger dom så bara...)

Det är ju F--N att det inte kan funka. Kanalen har ju sänt i snart 2 år nu...

Näää... uppsägning av abb om man inte får kompensation nu alltså...

HUR MÅNGA KÄNNER IGEN FELEN???? Det är inte boxen som strular eftersom Humaxen har samma fel!

En för tillfället arg Lundis...

<{POST_SNAPBACK}>


Osynkat ljud är en grej, osynkad undertext en annan.
Hade varit kul att veta om Humaxen också har strul med ljudet? Det är det största och mest irriterande problem jag har!
Alltså att stereoljud bara kommer ur centerhögtalaren!.
Rent 5.1 ljud funkar kalas.
I april ett bekräftat problem från CD, i maj ett "det måste vara fel på dig"-problem....
Helsjukt!

#2932

Postad 17 juni 2007 - 09:02

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

  • 638 inlägg
  • 0
Jo jag tittar nästan enbar på HD-kanalerna.
SÅ jag har nog ganska bra trackrekord tidsmässigt :-)

Visst är det synkfel på textremsor men ljudsynk problemet
har varit mycket sälsynt för mig men denna vecka har det funits.
Sedan kommer textremsor efter en lång tid ibland.

Men nu är jag mest irriterad på att jag inte ännu har fått tillbaka Porr HD.
sport HD :wub:

Men CD har ju erkännt tekniska problem nu så....det kanske fixar sig lagom till JUl07 ;)

#2933

Postad 17 juni 2007 - 12:46

506XDE
  • 506XDE
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Dom beskrivna problemen finns i både CD-boxen och i Humaxen.
Jag använder bägge boxarna till olika TV-apparater och skiftar kortet.
Att ringa och påtala felen är lönlöst. Ingen fattar något och ingen
verkar intresserad på det företaget längre.
Blir det ingen bättring får man fundera över om man skall gynna
dom längre eller försöka hitta något bättre.

#2934

Postad 17 juni 2007 - 13:42

lundis68
  • lundis68
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0
"Osynkat ljud är en grej, osynkad undertext en annan.
Hade varit kul att veta om Humaxen också har strul med ljudet? Det är det största och mest irriterande problem jag har!
Alltså att stereoljud bara kommer ur centerhögtalaren!.
Rent 5.1 ljud funkar kalas.
I april ett bekräftat problem från CD, i maj ett "det måste vara fel på dig"-problem....
Helsjukt!"

Har inte märkt detta men däremot kollade jag imorse på Miss Secret Agent 2 o då var det
inget ljud alls i centern men i alla andra högtalare... :=)

Kan tillägga att mitt DD ljud via coaxen försvinner ibland precis som det gjorde med 1:a progrvaran.
Dock inte via analoga utgången... Har inte problemet i humaxen ...

Redigerat av lundis68, 17 juni 2007 - 13:43.


#2935

Postad 17 juni 2007 - 17:17

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0
Enligt en tjej på CD:s kundtjänst, som pratat med någon teknikansvarig, ska ny mjukvara släppas efter sommaren.
Ett stort grattis till alla er som trott att CD snarast ville hjälpa sina kunder lösa problemen, ni är liksom jag totalt grundlurade!
:wub:
Dags att häva köpet va?????

#2936

Postad 17 juni 2007 - 18:45

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0
Jojo,

Efter sommaren måste CD samla ihop sina kort. Nuvarande jönseri lär få allvarliga problem.

Viasat släpper sin HD-satsning till hösten, troligtvis med intrimmad Pacebox med kraftig PVR (250 gig). Samma skal som den nuvarande Viasat+ boxen men pianosvart, innehållande förutom PVR två DVB-S2 kompatibla tuners (samt en DVB-S för lite Portaler/EPG). Se länk.

http://www.pacemicro...tID=DSAT-TDS850

TV3 HD, Viasat Sport HD, TV1000 HD, SVT HD, NatGeo HD, TV4 HD samt kanske några till kommer i starten.

De har tänkt att inte lägga sig i spår efter CD med dess trassel med undermåliga boxar och osynkade sändningar.

Eftersom nuvarande kampanjer löper till 20/10 och VD för Viasat, Ulrik Bengtsson har sagt att man lanserar i år så lär det vara lansering i slutet av oktober, i lagom tid för julhandeln.

Så det gäller för CD att inte bara ha uppdatering till den nuvarande HD-boxen, utan att även ha den sedan tidigare utlovade dubbeltuner-PVR-boxen från CD med i matchen runt julhandeln, annars har ett försprång bytts till bakvatten.

Redigerat av kenta2, 17 juni 2007 - 18:51.


#2937

Postad 17 juni 2007 - 22:22

Unregistered465868f1
  • Unregistered465868f1
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
Javisst är det helt otroligt att Canal Digital inte verkar prioritera och fixa problemen med sina HD-sändningar.

Ärligt talat börjar jag bli både ledsen och uppgiven över dessa ständiga tekniska problem som Canal Plus HD dras med.

Lördag 9 juni förstördes min visning av filmen Inside Man av ljudbrus. (30 min in i fillmen)
Söndag 10 juni förstördes min visning av filmen Dråpet av samma ljud brus (20 minuter in i filmen) På diverse forum kan man se att andra haft samma problem.

Skickade då mail och klagade till kundtjänst som sände mig tillbaka ett s k standardsvar som alla andra som klagat också fick…dvs att problemen sågs över av tekniker och skulle förhoppningsvis snart vara lösta.

Torsdag 14 juni förstörs så visningen av filmen Container på samma hemska vis av brus redan efter ca 10 minuter.

Efter att lördag 16 juni faktiskt lyckats se åtminstone en film utan problem Wallace och Gromit och varulvskaninens förbannelse hade jag hoppet om att man i fortsättningen faktiskt skulle slippa drabbas av förstörd visningar. Bänkade mig för att se premiären av En geishas memoarer. Då visas den utan svensk text. Ett problem som jag tidigare stött på för flera månader sedan.

Och ikväll söndag 17 juni bröts filmen Huset vid Tara Road några ggr av samma ljudbrus. Den här gången följdes ljudbruset av att bilden helt enkelt stannade upp och blev till stillbild. Som tur är försvann störningarna så att jag trots allt kunde se färdigt filmen.

Viasats HD-äventyr kommer att bli ett intressant alternativ om inte Canal Digital fixar problemen.

#2938

Postad 18 juni 2007 - 08:32

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

  • 638 inlägg
  • 0
rowlf:

Tack för en bra 'logg' kan bara stämma in med att det stämmer för mig också
till stora delar med datumen. Dock funkade det om man övergick till icke AC3-ljud.
Vilket jag fick göra. Och bara för dom som av en händelse tror att detta har med
HD-boxen att göra så stämmer inte detta då jag inte har någon HD-Box utan
annan lösning.

Jag är fortfarande utan Sport HD och enligt kundtjänst tar tekniker hand om det när dom har tid.
Helt otroligt :D vilken serivice och mottagande man får på kundtjänsten...och jag som alltid e trevlig när jag ringer :)

Viasat verkar spännade!

#2939

Postad 18 juni 2007 - 18:48

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0

Att ringa och påtala felen är lönlöst. Ingen fattar något och ingen
verkar intresserad på det företaget längre.
Blir det ingen bättring får man fundera över om man skall gynna
dom längre eller försöka hitta något bättre.

<{POST_SNAPBACK}>

CD verkar köra uttröttningnings metoden, att vi abonnenter ska tröttna på att klaga och bara acceptera hela sk*ten.

Enligt en tjej på CD:s kundtjänst, som pratat med någon teknikansvarig, ska ny mjukvara släppas efter sommaren.
Ett stort grattis till alla er som trott att CD snarast ville hjälpa sina kunder lösa problemen, ni är liksom jag totalt grundlurade!
:)
Dags att häva köpet va?????

<{POST_SNAPBACK}>

Efter sommaren!!! de fick ju programvaran för någon månad sen för test och de måste släppa den även ifall allt inte är fixat ännu, de kan väll skicka ut uppdateringar efter hand som alla andra. Det är ju bättre att vi som vet om problemen testar mjukvaran än CD som uppenbart inte vet vad f*n de håller på med gör det.

Javisst är det helt otroligt att Canal Digital inte verkar prioritera och fixa problemen med sina HD-sändningar.

Ärligt talat börjar jag bli både ledsen och uppgiven över dessa ständiga tekniska problem som Canal Plus HD dras med.

Lördag 9 juni förstördes min visning av filmen Inside Man av ljudbrus. (30 min in i fillmen)
Söndag 10 juni förstördes min visning av filmen Dråpet av samma ljud brus (20 minuter in i filmen) På diverse forum kan man se att andra haft samma problem.

Skickade då mail och klagade till kundtjänst som sände mig tillbaka ett s k standardsvar som alla andra som klagat också fick…dvs att problemen sågs över av tekniker och skulle förhoppningsvis snart vara lösta.

Torsdag 14 juni förstörs så visningen av filmen Container på samma hemska vis av brus redan efter ca 10 minuter.

Efter att lördag 16 juni faktiskt lyckats se åtminstone en film utan problem Wallace och Gromit och varulvskaninens förbannelse hade jag hoppet om att man i fortsättningen faktiskt skulle slippa drabbas av förstörd visningar. Bänkade mig för att se premiären av En geishas memoarer. Då visas den utan svensk text. Ett problem som jag tidigare stött på för flera månader sedan.

Och ikväll söndag 17 juni bröts filmen Huset vid Tara Road några ggr av samma ljudbrus. Den här gången följdes ljudbruset av att bilden helt enkelt stannade upp och blev till stillbild. Som tur är försvann störningarna så att jag trots allt kunde se färdigt filmen.

Viasats HD-äventyr kommer att bli ett intressant alternativ om inte Canal Digital fixar problemen.

<{POST_SNAPBACK}>

Har inte sett alla filmerna ovan men det jag har sett ( Inside man ) stämmer exakt som du beskrev det. Har även fått ljudet utbytt mot högt brus tidigare på Canal+ Film HD när jag tittat på film.

Mer än halva tiden har gått för oss som tecknade oss för boxen vid 10-års jubileumet och fick "gratis HD paketet 1 år ", kommer inte fortsätta på det abonnemanget.
Kan bara hoppas Viasat kommer med en HD box som funkar vid starten då kommer de ta kunderna från CD.

Var med i en telefon undersökning för ett par veckor sedan från CD där man bad mig sätta betyg på CD om allt de gör, skalan var 1-7 har jag för mig och högst betyg från mig 5 fick de på frågan för att de startade HD satsningen men resten fick de faktist inget bra betyg alls på. :D

// Hifighost

Redigerat av Unregistered25afe1a3, 18 juni 2007 - 18:49.


#2940

Postad 18 juni 2007 - 19:06

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
Nu har jag precis beställt en SkyHD-box med abonnemang. CD-boxen åker i soporna i samma ögonblick som Sky-boxen anländer.

Synd bara att jag måste sätta upp en till parabol eftersom jag vill ha kvar det vanliga Canal Digital-utbudet på Thor. :D

/P-O

#2941

Postad 18 juni 2007 - 19:10

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0

Nu har jag precis beställt en SkyHD-box med abonnemang. CD-boxen åker i soporna i samma ögonblick som Sky-boxen anländer.

Synd bara att jag måste sätta upp en till parabol eftersom jag vill ha kvar det vanliga Canal Digital-utbudet på Thor.  :D

/P-O

<{POST_SNAPBACK}>

Skaffa en Wavefrontier ( torodial parabol ) så kan du även ta in Astra 28.2 på samma parabol, finns hos Neptunsat och Satellitproffsen.
// Hifighost

#2942

Postad 18 juni 2007 - 19:38

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Nu har jag precis beställt en SkyHD-box med abonnemang. CD-boxen åker i soporna i samma ögonblick som Sky-boxen anländer.

Synd bara att jag måste sätta upp en till parabol eftersom jag vill ha kvar det vanliga Canal Digital-utbudet på Thor.  :)

/P-O

<{POST_SNAPBACK}>

Skaffa en Wavefrontier ( torodial parabol ) så kan du även ta in Astra 28.2 på samma parabol, finns hos Neptunsat och Satellitproffsen.
// Hifighost

<{POST_SNAPBACK}>

OK, så en Wavefrontier med min existerande quad-LNB plus en LNB till för Astra? Tur att jag har 5 kablar dragna från taket... :D

#2943

Postad 18 juni 2007 - 19:50

klumsyme
  • klumsyme
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Har nu löst problemet med hdtv-boxen och canal digital...Sa upp skiten, ca 500:- mer i månaden i plånboken och inga bekymmer med en krånglande box..aldrig mer CD...Har varit kund i ca 17 år, men aldrig blivit så nonchalant behandlad ang alla bekymmer med deras hdtv-box.

#2944

Postad 18 juni 2007 - 20:24

knutte
  • knutte
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
Samma här "Klumsyme". Ringde supporten idag för att höra när abonnemanget löpte ut. Sa att jag var besviken på hdtvboxen, -Jaha, fick jag till svar. Frågade även vad man skulle få betala för hdtvkanalerna (har dom gratis nu) sen, 99:-kr/mån. Kul, betala en massa pengar som man inte vet om det kommer att fungera okej! Nämnde då problemen med text och ljud, men dom verkar f** i mig inte fatta nåt. Kundtjänst måste väl ha blivit nedringda senaste året, eller?
Dom verkar inte angelägna om att ha mig eller andra kvar som kunder, väldigt konstigt.
Hur ska man lita på ett företag som lovat och lovat, men inte hållit mer än hälften.

Visst, det är kul att äntligen ha fått hdtv. Men dom skulle ha sagt på vilka villkor det var, att det kanske fungerar då och då. För säger dom att man har en hdtvbox och hdtvkanaler till försäljning så tror iallafall jag att allt ska fungera om inget annat är sagt. Men det kanske bara vi här på forumet som har problem :) !!!

Abonnemanget löper ut i oktober. Undrar hur man ska göra nu? Måste trots allt ha nåt att titta på.

En säljare ringde från viasat och ville att jag skulle ta ett abonnemang. 2 år, 6 mån gratis, 6 mån 149:-/mån och sista året 299:-/mån.
Hon sa att dom skulle komma med hdtv till hösten. Hon svamla om att man skulle gå över med alla kanalerna på en gång (det får man väl ta med en nypa salt) Men, det där vet man ju inte hur det blir med eller när.

En med beslutsångest. :D

#2945

Postad 18 juni 2007 - 21:06

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

{klipp}

Visst, det är kul att äntligen ha fått hdtv. Men dom skulle ha sagt på vilka villkor det var, att det kanske fungerar då och då. För säger dom att man har en hdtvbox och hdtvkanaler till försäljning så tror iallafall jag att allt ska fungera om inget annat är sagt. Men det kanske bara vi här på forumet som har problem :) !!!

Abonnemanget löper ut i oktober. Undrar hur man ska göra nu? Måste trots allt ha nåt att titta på.

{klipp}

<{POST_SNAPBACK}>


Just nu tror jag att enda sättet att få HDTV som fungerar med bra kvalitet och innehåll är att skaffa Sky HD. Visst det kostar skjortan att komma igång men då får man en riktig dubbeltuner-PVR och ett antal bra filmkanaler och sport. Det finns flera företag som är specialiserade på att leverera Sky utanför UK.

/P-O

#2946

Postad 18 juni 2007 - 22:36

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

  • 460 inlägg
  • 0

Enligt en tjej på CD:s kundtjänst, som pratat med någon teknikansvarig, ska ny mjukvara släppas efter sommaren.
Ett stort grattis till alla er som trott att CD snarast ville hjälpa sina kunder lösa problemen, ni är liksom jag totalt grundlurade!
:P
Dags att häva köpet va?????

<{POST_SNAPBACK}>


Argh! Jämrans skräp! :) Känner mig riktigt upprörd över CD och deras långsamma agerande.

Har haft boxen i nästan exakt ett år nu och hade förhoppningen att den utlovade, saknade funktionaliteten, skulle komma nu i juni. Jag är så trött på den här boxen, och speciellt avsaknaden av timer-funktion. Nu är det snart semester och då ska man ännu en gång behöva missa massa program bara för att CD inte kan få tummen ur.

Har kollat med support för ett tag sedan om att häva köpet p g a icke utlovad funktionalitet, men fick givetvis beskedet att det var helt omöjligt. Jag förmodar att enda vägen är att gå till ARN, men jag tror att det är lite svårt att bevisa om allt vad CD sagt och lovat om uppdateringar. Möjligtvis kan man kanske trycka på punkten om mottagning via flera satelliter eftersom det står omnämnt i manualen att det ska finnas med. Men, men... jag är nog för lat för att ta tag i det. Kommer nog att gå och hata CD i det fördolda istället. :P

Ingen annan som varit i kontakt med ARN om detta?

#2947

Postad 19 juni 2007 - 08:09

nemnok
  • nemnok
  • Lärjunge

  • 467 inlägg
  • 0
Jag är glad att mitt abonemang går ut i november (köpte boxen för 1500:- och på så sätt behövde jag bara binda mig 12mån). Jag ska säga upp det direkt, utan minsta tvekan.

Drömen vore ju om Viasat verkligen kom igång med HDTV så man kunde få lite alternativ.. I alla fall lite konkurrans. Det ska vara bra har jag hört :)

#2948

Postad 19 juni 2007 - 09:30

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Enligt en tjej på CD:s kundtjänst, som pratat med någon teknikansvarig, ska ny mjukvara släppas efter sommaren.
Ett stort grattis till alla er som trott att CD snarast ville hjälpa sina kunder lösa problemen, ni är liksom jag totalt grundlurade!
:P
Dags att häva köpet va?????

<{POST_SNAPBACK}>


Argh! Jämrans skräp! :) Känner mig riktigt upprörd över CD och deras långsamma agerande.

Har haft boxen i nästan exakt ett år nu och hade förhoppningen att den utlovade, saknade funktionaliteten, skulle komma nu i juni. Jag är så trött på den här boxen, och speciellt avsaknaden av timer-funktion. Nu är det snart semester och då ska man ännu en gång behöva missa massa program bara för att CD inte kan få tummen ur.

Har kollat med support för ett tag sedan om att häva köpet p g a icke utlovad funktionalitet, men fick givetvis beskedet att det var helt omöjligt. Jag förmodar att enda vägen är att gå till ARN, men jag tror att det är lite svårt att bevisa om allt vad CD sagt och lovat om uppdateringar. Möjligtvis kan man kanske trycka på punkten om mottagning via flera satelliter eftersom det står omnämnt i manualen att det ska finnas med. Men, men... jag är nog för lat för att ta tag i det. Kommer nog att gå och hata CD i det fördolda istället. :P

Ingen annan som varit i kontakt med ARN om detta?

<{POST_SNAPBACK}>

Skriv ett brev till dem, meddela att du säger upp abonnemanget med omedelbar verkan på grund av att du anser att de inte levererat utlovad funktionalitet.

De kommer att skicka påminnelser och inkasso och hota med kronofogden och hela baletten men ha bara is i magen - eftersom de är näringsidkare och du är privatperson kan de inte få ett betalningsföreläggande utfärdat med mindre än att de stämmer dig och vinner målet.

Eftersom det omtvistade beloppet är så lågt kommer vardera parten (i fall ärendet går till domstol) att få stå sina egna rättegångskostnader. Få företag är beredda att driva en tvist om ett så litet belopp så långt.

Det CD behöver minst av allt nu är dålig publicitet...

/P-O

#2949

Postad 19 juni 2007 - 10:07

SwedBear
  • SwedBear
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0
För mig är problemet att Viasat inte har de olika Discovery kanalerna, annars skulle jag direkt gå över, om inte annat för att sända CD en signal att det är oacceptabelt att de fortfarande inte har släppt en uppdatering som ger oss EPG och stöd för fler satelliter än Thor.

Jag har haft min HD-box sen VM förra året och får erkänna att jag i stort inte haft några större tekniska problem. Jag kopplar min box till min Denon receiver och hittills har jag inte råkat ut för brus i sändningar. Jag har å andra sidan inte tittat på varenda en av de filmer som nämndes ovan så jag kan mkt väl ha haft tur. Så rent tittarmässigt har det funkat relativt bra (kvaliten på SDTV på min nya 40 1080p Samsung HDTV är t ex mkt bra).

Det som gör mig förbannad nu är att de fortfarande inte kan få ut en uppdatering som ger mig EPG (ett måste om jag ska ha boxen i vårt vardagsrum eftersom min fru använder EPG ofta på vår Combobox) och stöd för andra sateliter (Astra i mitt fall då jag vill se tysk TV). Särskilt som de lovat detta om och om igen, både på sin sida och när man kontaktat kundtjänst.

Min far skaffade sig t ex HD-boxen utifrån löftena att EPG och stöd för fler satelliter skulle komma och han är nu riktigt förbannanad. I hans fall tror jag definitivt att han skulle kunna hävda att de efter ett halvår fortfarande inte har lyckats leverera den funktionalitet de lovade vid abonemanngets början och att han därför har rätt att häva köpet ...

Kanse är det dags att titta på Sky. Vi hade Sky i många år när jag bodde hemma (när Sky låg på Astra) och det var riktigt bra. Jag har inte hängt med vad som gäller för Sky HD eller vilka kanaler de har men det kanske är dags att kolla upp detta lite mer.

#2950

Postad 19 juni 2007 - 12:58

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Kanse är det dags att titta på Sky. Vi hade Sky i många år när jag bodde hemma (när Sky låg på Astra) och det var riktigt bra. Jag har inte hängt med vad som gäller för Sky HD eller vilka kanaler de har men det kanske är dags att kolla upp detta lite mer.

<{POST_SNAPBACK}>


Kom på att jag kanske skulle ha skrivit lite mer om Sky-tillgängligheten utanför UK. Det finns alltså ett flertal som erbjuder detta, jag vände mig till http://www.insatinternational.com/.
Alla verkar ha ungefär samma priser, och alla går ut på att man köper en Sky-box med abonnemangskort som aktiveras av firman innan de skickar boxen, och så betalar man dem en årsavgift - "hosting fee" för att de ska stå som "värd" för abonnemanget.
Abonnemangsagvifterna betalas direkt till Sky via kreditkort. I mitt exempel tog jag boxen för GBP 299, plus ett Sky Entertainment Mix-abonnemang (GBP 37/månad) och HD-kanalerna (GBP 10/månad). Värdavgiften är GBP 120 per år (ouch!)

En rejäl summa alltså för att komma igång men med tanke på att man får en dubbeltuner-box med 160GB hårddiskutrymme känns det inte så blodigt. Givet att man väl betalt boxen handlar det om 656 kronor per månad för själva kanalerna (innehåll & paket se sky.com) och 139 kr/mån för "hostingen". Totalt alltså strax över 800:- per månad.

Vad gör man inte för att slippa det norska eländet (Canal Digital)?



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Powercon ”grendosa”
    Anton
    2025-05-28 20:37:24
  • Baffelvägg
    Anton
    2025-05-24 08:28:29
  • JBL 4309 vs 708i
    Anton
    2025-05-23 13:58:22
  • Botten av lådan limmas.
    Anton
    2025-05-23 13:48:01
  • Seas L26roy Nr2
    Anton
    2025-05-22 21:14:10
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.