Hoppas multiplayer i det här fallet innebär CO-OP.White Knight såg ju väldigt lovande ut i rörelse (när det nu var det visades).
Hoppas bara det inte blir som Dark Cloud 1 och 2. Dvs att de försöker göra för mycket i samma spel. Det var bra och väldigt tekniskt välgjorda spel (iallafall tvåan), men föll imo på dess omfattning. Med tanke på att de även gjort Rouge Galaxy + Dragon Quest 8 samt håller på med det väldigt efterlängtade Jeanne D´Arc, så har man höga förhoppningar på detta spel.
Hoppas inte heller de tummar på singelplayer pga multiplayer
Postad 25 juni 2007 - 19:00
Postad 25 juni 2007 - 19:09
För böveln, är det inte dags att masa sig ut på nätet snart?Co-op offline, ja tack

Postad 25 juni 2007 - 19:13
Svaret på följande fråga var lite underlig för att vara en firt-party Sony utvecklare.
4. What game do you most want an hour to sit in front of yourself (besides your own)?
Bioshock. That game looks pretty amazing and I’m dying to see how it feels. I think I would want more than an hour though…how about two?
Endera försöker han verka ovinklad eller så vet han något som inte vi vet. (ännu)
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 25 juni 2007 - 19:13.
Postad 25 juni 2007 - 19:17
Äh, såna nymodigheterFör böveln, är det inte dags att masa sig ut på nätet snart?


Det finns ju en del som faktiskt är ovinklade även om de jobbar på resp företag. Eller som kan vara vinklade men ändå gilla andra spel. Jag tror att, om man ställde den frågan till 100 personer som jobbar på Sony, så skulle en ganska bra del säga ett spel utanför Playstationplattformen.Endera försöker han verka ovinklad eller så vet han något som inte vi vet. (ännu)
Postad 25 juni 2007 - 19:20
Oh well...
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 25 juni 2007 - 19:20.
Postad 25 juni 2007 - 19:45
Större mirakel har hänt förstås.
Postad 25 juni 2007 - 20:00
The E3 Killzone 2 Invite
I just received a very swank looking black envelope (it even had my name and Kotaku written in silver foil) in the mail. Inside was this very stark invitation. On the back? A time, date and a location during E3 and the Playstation logo. Obviously, this has got to be for Killzone PS3, but what is it? It's got to be a hands-on for Killzone PS3? Right? I mean SCEA did already say at Gamer's Day that Killzone for the PS3 would be shown at this year's E3. Oh, and it's two and a half hours long. Brian Crecente
http://kotaku.com/ga...vite-272022.php
Postad 25 juni 2007 - 21:10

Edit: Eftersom det har fått glödande bra previews, och jag tror inte du satt dig in i spelet tillräckligt mycket eftersom det inte kommer till en konsol du ska köpa.
Om jag (som in the end köper båda konsolerna) får välja så ser jag mest fram emot Bioshock av den enkla anledningen att det ligger klart närmast i tiden, och vi har inte sett en enda preview på Killzone 2. Har inte heller spelat Killzone ännu.
Redigerat av Zoiler, 25 juni 2007 - 21:13.
Postad 25 juni 2007 - 21:16
...och vad är bioshock?

Redigerat av LeTheMan, 25 juni 2007 - 21:17.
Postad 25 juni 2007 - 21:19
Ett till såntdäringa 360/PC spel...och vad är bioshock?

Spirituella uppföljaren till System Shock 2. Om du har spelat det. Undervattensvärld...skräck?
Postad 25 juni 2007 - 21:23
Postad 25 juni 2007 - 21:25
Killzone däremot ser jag mycket fram emot, har spelet en hel del MP (offline) på ettan och självklart SP. Det jag var mest imponerad av, förutm den coola designen, var kamerkontrollen och inlevelsen det gjorde för spelet.
Och eftersom just denna kamerakontroll även fanns med i CG-filmen de visade 05 så verkar det som de fortsätter på samma bana vilket är bra. Plus det faktum att det verkar bli något i hästväg teknisk...
Taken from PS3 forums posted by Epix
FYI:
GG has been working with Second Intention on it's indirect lighting solution called "World Light" for Killzone 2.
http://www.secondintention.com/a10
http://secondintenti...lio/worldlight/
Basicly on looking at those websites you have the following info:New client: Guerrilla
We have recently completed a research contract for Guerrilla, the developers of Killzone.
Following the success of the initial undertaking, we are now working on a longer-term graphics research and development effort for the studio. We're delighted to be working on such an interesting and challenging project.
and regarding worldlight:One of our more recent research projects is a highly realistic lighting and shadowing solution for complex outdoor environments.
Worldlight uses a diffuse PRT solution to provide soft light and shadows resulting from direct and indirect illumination by an HDR skydome. On top of this, it adds a directional sunlight term which is correctly shadowed by the world geometry.
Objects in the world are lit using similar techniques, with their diffuse and specular lighting environments being created on the fly from their surroundings. This anchors the objects in the world and ensures that their lighting is always an accurate match for the local environment.
The resulting HDR image is then tone-mapped for display using one of several tone-mapping algorithms in real-time.
Second Intention developed Worldlight to investigate the state of the art in realtime rendering and bring together several techniques which have been presented to the real-time community over the last year but not thoroughly explored or integrated. If you are interested in Worldlight, how it works, and where it could go next, please contact us for more information.Efficient PRT mesh format using 12 bytes per vertex - only as much data as a floating-point normal!
CPCA compression allowing arbitrary order of PRT simulation with the same per-vertex size and runtime cost. Higher orders cost more CPU time and CPCA basis table storage, but the GPU cost remains constant.
Multiresolution shadow maps giving crisp shadows both close-up on small details and in the distance on large buildings. Shadow map selection avoids use of the stencil buffer completely.
Depth guided screen-space shadow filtering for soft shadows without depth artifacts.
Local cubemaps for both specular lighting and PRT Spherical Harmonic diffuse lightsource generation.
Real-time implementation of Geigel and Musgrave tonemapping. This simulates the nonlinear behaviour of different negative and print film emulsions allowing the user to input film characteristic curve data and see the real-time world rendererd as though photographed with the film they have selected.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 25 juni 2007 - 21:26.
Postad 25 juni 2007 - 21:38

Nä men det låter som hypen har sin rätt

Hoppas nu spelet kan matcha Halo 3 i försäljning.
Postad 25 juni 2007 - 21:42
En kul grej med den här deferred rendering motorn är att de kan ha nästan hur mycket ljuskällor som helst utan att det påverkar prestandan nå nämnvärt. Tänk dig att du står inne i en beckmörk barack som blir beskjuten och där varje kulhål släpper in ljus i baracken... efter några magasin så är det många kulhål = många ljuskällor.Får vänta på Faceplants version till allmänna språket
Nä men det låter som hypen har sin rätt![]()
Hoppas nu spelet kan matcha Halo 3 i försäljning.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 25 juni 2007 - 21:44.
Postad 25 juni 2007 - 22:04
Hehe, Fatal Frame även kallat. Skolflickor med kameror, fastnade aldrig för detTack Zoiler, räcker med det jag sett från The Darkness. Kommer aldrig köpa "skräck", ej prisvärd då jag inte klarat ett enda spel inom genren sen Project Zero (heter den så?)

Jag ska återkomma när jag själv spelat detDet jag var mest imponerad av, förutm den coola designen, var kamerkontrollen och inlevelsen det gjorde för spelet.


Egentligen finns det inget som tyder på det. Spelet har hypats till otroliga nivåer pga trailern, men ettan sålde inte alls bra och fick ganska ljumma recensioner. Egentligen spelar det inte i samma klass som Halo, men hypen/trailern har gjort sitt jobb och kommer säkert buffra upp försäljningssiffrorna om spelet blir bra.Hoppas nu spelet kan matcha Halo 3 i försäljning.
Still, PS3 har ju inte samma userbase som 360 har så förutsättningarna är inte lika goda.
Postad 25 juni 2007 - 22:07
Eller näe, det kan säkert se ut som PDZ och sälja shitloads med volym iaf.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 25 juni 2007 - 22:09.
Postad 25 juni 2007 - 22:13
Ja =P. Förhandsbokningarna har gått genom taket. Redan.Eller näe, det kan säkert se ut som PDZ och sälja shitloads med volym iaf.
Bilder (singelplayer) kommer i nästa EGM, men då har vi väl redan sett det på E3.
Det finns förresten bilder på Soul Calibur 4 i senaste EGM, det ska se mycket bra ut. Någon som kan fiska upp?
Postad 25 juni 2007 - 22:37
"An" som i 1, må vara PS3 då månne?Rumors
- Another Parasite Eve is in the works for an actual console.
Lite backup på tredjepart tycker jag allt Sony kan ägna sig åt nu när Phil kör 100% WWS.- Sony's going to show Epic the money to make UE3 work better on the PS3.
Kojima har länge sagt att han har en massa idéer till spel och detta ska tydligen inte vara ett nytt Zone of the enders.- Kojima Productions is working on another PS3 exclusive.
Jobbigt för nintendo om Sony slänger ihop lite "Wii-sports"-spel samt kör en massa kampanjer. $99 är inte dåligt för last-gen med waggle man jämför med vad Wii erbjuder. Nintedo-fantasterna kommer blir skogstokiga.- Sony will repackage the PS2 to compete with the Wii by including a waggle-wand (their wording, not mine) for $99 this holiday season.

Bra där!- AC/DC will help promote Rock Band.
Har ju gått bra med de tidigare "exklusiva" spelen...- Capcom working on a PS3 exclusive.
EDIT:
The other rumor details a direct response to Nintendo's Revolution controller. Sony, the source claims, is working on creating a controller with similar functionality to Revolution's. It will allegedly be bundled with the EyeToy PS2 camera peripheral and sold alongside a $99 PS2 as a "Revolution Killer." Since developers are already familiar with the PS2 hardware, games utilizing the new controller would presumably come easily. The email indicates that, with the price cut and added functionality, Sony is hoping to add another 50M units to its current 100M worldwide PS2 install base.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 25 juni 2007 - 22:55.
Postad 25 juni 2007 - 23:15
Tag line: "It's Resident Evil 4 meets Gears of War... seriously."
PS3 är huvudplatform.

Mer här -> http://ps3.ign.com/a...9/799000p1.html
Postad 26 juni 2007 - 00:20
Oj, snygg uppgradering mot sist jag såg det. Speciellt texturer är skarpa. Även om man tittar på hans vapen så är elden rätt uppgraderad och skiner fint på hans rustning.Lite nytt om Dark Sector.
IGN var lite tveksamma till bandesignen, vilket oroar lite. Dock tror jag på att det är ett spel väl värt att hålla ögonen på.
PS3 är huvudplatform.
Verkar som även spel med PS3 som huvudplattform kommer se ungefär likadana ut. Inte för att jag trott något annat. Har duDirect feed and screenshots were provided by D3 as "General Media." From what I understand, the tape has a mix of 360 and PS3 footage (with no specifications) and we were not told which version the screens come from -- they're just general release shots.
I have seen both versions firsthand, though, I couldn't tell the difference between them.

Postad 26 juni 2007 - 00:27
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 26 juni 2007 - 00:28.
Postad 26 juni 2007 - 00:46
Nej? Jag får ta och friska upp ditt minneNej, men det är kul för alla som hävdat att 360 kommer att vara primärmaskin på alla nya spel eftersom det är lättare att utveckla till den. Besides så är tydligen de videos som visats upp från 360-versionen, om det nu betyder något.

En kvalificerad gissning är att multiplatspel som är byggda för PS3 i första hand kommer sannolikt att se bättre ut på den maskinen dock.
Jag vet inte om du syftar på mig med din mening, men att jag sagt att ALLA framtida spel kommer vara primärutvecklade på 360 har jag svårt att tro

Dark Sector kanske också är ett sådant undantag, men en kvalificerad gissning från min sida är att Haze och resterande spel med PS3 som lead SKU kommer vara i stort identiska med 360v de också.
Killen i mitt citat säger ju att det är blandat footage, men jag vet inte. Kvittar.
Postad 26 juni 2007 - 01:02

Du är bra på att leta reda på gamla citat iaf, det ska du ha cred för.

Hur stor skillnad det är återstår ju dock att se, VF5 tex hävdar folk är "superior" till PS3-versionen, där det är lite AA skillnad men istället saknar 360-versionen AF så det handlar väl om defintionen av vad som ser bättre ut...
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 26 juni 2007 - 01:05.
Postad 26 juni 2007 - 01:12
Tack, det tog mig en 7-8 sidors ihärdigt letande ur din posthistoriaJa spelet är ju inte ute ännu, och ingen dom har fallit.
Du är bra på att leta reda på gamla citat iaf, det ska du ha cred för.Står kvar vid den där åsikten dock.


Har du sett de nya 360 bilderna så ser du att man ser knappast någon större skillnad (jag ser bara att de är lite mjukare). Det är denna större skillnad jag menar inte finns eller kommer finnas. Fast VF5 är ju precis som VT3 Lindbergh hårdvara och inte egentligen PS3 även om det lutar mer åt det än 360.Hur stor skillnad det är återstår ju dock att se, VF5 tex hävdar folk är "superior" till PS3-versionen, där det är lite AA skillnad men istället saknar 360-versionen AF så det handlar väl om defintionen av vad som ser bättre ut...
Postad 26 juni 2007 - 01:17
Postad 27 juni 2007 - 00:30
7. What game do you most want an hour to sit in front of yourself (besides your own)?
Killzone. I hear it looks AMAZING.

http://blog.us.plays...ravis-williams/
Postad 27 juni 2007 - 13:35
Du får nog vara redo med den där "print screenen" den 10 Juli.Back from Twilight Zone med andra ord. Det var ju tur det

Postad 27 juni 2007 - 14:01
Konkurrera med Halo 3... fullkomligt krossa alla andra shooters detta år visuellt och tekniskt..Du får nog vara redo med den där "print screenen" den 10 Juli.
"Fullkomligt krossa" låter som att det ska vara en gigantisk grafisk skillnad mot allt annat som kommer ut i år (Du får hoppas att Crysis inte kommer ut i år

I´ll be ready

Postad 27 juni 2007 - 14:09
Blir en intressant tid framöver.

Jag har höga förhoppningar.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 27 juni 2007 - 14:11.
Postad 27 juni 2007 - 15:00
Nä, jag förstod att du menade grafikenNär jag menar kross så menar jag inte försäljningsmässigt

För övrigt så finns det minst ett spel som kommer ut i höst som lätt kan konkurrera med Halo 3 försäljningen. Det börjar på G och slutar på O

Postad 27 juni 2007 - 17:42
Postad 27 juni 2007 - 19:59
Och kläderna sen, Haha. Måste dom köra med sånadär åttitals aerobicskläder hela tiden.

Postad 27 juni 2007 - 21:30
hehe, nä det är scans från en tidning så kvalitén är inte så hög. Men man ser ivf hur stilen är på spelet.Ja det där imponerade verkligen inte
Postad 27 juni 2007 - 22:07
Postad 28 juni 2007 - 03:26

http://blog.us.plays...-waas/#more-110
Ett litet urdrag... det är en massa text mellan punkterna såklart...

...1080p and 60 frames per second ...Cooler than a pet monkey ......NBA 08 runs in Full HD — 1080p and 60fps. Not up-scaled to 1080p. Not a choice to run at 1080p OR 60fps. True Full HD.......art assets created with native 1080p...more data than can be stored on a dual layer DVD...BluRay...1080p and 60fps....SIXAXIS...SIXAXIS ...SIXAXIS ...SIXAXIS...Did I mention how good our game looks this year?
Mycket intressant informaiton i länken om spelet.

Postad 28 juni 2007 - 04:52
Se där äntligen börjar det komma lite kreativ användning av rörelsedetekteringen, kanske man kan bli svettig av att spela på PS3:an så småningom också.Eric Waas skryter om sitt kommand NBA 08 till PS3 på Sonys nya fina blog.
http://blog.us.plays...-waas/#more-110

You’re able to rock the SIXAXIS controller back and forth to dribble the ball between the legs. You’re able to move the ball around while in a “triple threat” situation to help keep defenders from stealing the ball as well as improve your chances of a successful pass. Along with this, you can select between bounce passes, chest passes and lob passes. Conversely, on defense you’re able to get high or wide by tilting the SIXAXIS controller forward or backwards. By widening the defender’s stance and arms on defense, there is a greater chance in deflecting a bounce pass or closely defending the ball handler to keep them from successfully executing a juke move (although this will fatigue your player faster). By putting the defender’s hands straight up in the air, there’s a better chance of tipping a lob pass and the shot percentage of a shooter is reduced.
Postad 29 juni 2007 - 01:37
Postad 29 juni 2007 - 18:23
http://www.jeuxvideo...ideo-39358.html
Intrycken av denna video var inte så positiva för egen del, men det ha en del att göra med han som spelade vilken var helt kass.
AI på poliserna har en bit kvar innan de funkar, de såg minst sagt förvirrade ut. Sen tycker jag det verkar lite märkligt att alla poliser utanför buggnaden skjuter på måfå in mot K&L, speciellt när de trycker bakom pelare. Mja överlag känns det som att det har mycket polish kvar att göra.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 29 juni 2007 - 18:23.
Postad 29 juni 2007 - 20:18
Postad 29 juni 2007 - 23:28
Jag kollade på halva sen orkade jag inte med mer. Hur svårt kan det vara att ta skydd och avlossa ett skott mot människor i blåttNy gameplay-video på Kane & Lynch: Dead Men.

Postad 01 juli 2007 - 13:30

Det har ju varit på gång några adaptrar till gitarrerna så att PS2-versionen skulle fungera men detta verkar vara nedlagt. Jag försökte hitta ny info om detta i går utan resultat.
Någon här som vet om det kommer en adapter, eller när (om) Guitar Hero kommer till PS3?
Postad 01 juli 2007 - 13:50
Är det någon här som har någon ny info om Guitar Hero till PS3? Jag spelade det för första gången på PS2 igår och blev helt såld. Mitt problem: Jag äger bara en PS3.
![]()
Det har ju varit på gång några adaptrar till gitarrerna så att PS2-versionen skulle fungera men detta verkar vara nedlagt. Jag försökte hitta ny info om detta i går utan resultat.
Någon här som vet om det kommer en adapter, eller när (om) Guitar Hero kommer till PS3?
Känner inte till om det finns/kommer nån adapter
MEN
Ett alternativ till Guitar Hero är Rockband som spås en strålande framtid och sägs komma i oktober/november till PS3. Den är gjord av utvecklarna som gjorde Guitar Hero.
Förtitt på Rockband
Annars står det lite på wikipedia om Guitar Hero 3 som sägs komma till PS3 under hösten.
Guitar Hero 3 på wikipedia
Redigerat av Zebra, 01 juli 2007 - 13:50.
Postad 01 juli 2007 - 14:13
Känner inte till om det finns/kommer nån adapter
MEN
Ett alternativ till Guitar Hero är Rockband som spås en strålande framtid och sägs komma i oktober/november till PS3. Den är gjord av utvecklarna som gjorde Guitar Hero.
Förtitt på Rockband
Annars står det lite på wikipedia om Guitar Hero 3 som sägs komma till PS3 under hösten.
Guitar Hero 3 på wikipedia
Tack för info!
När jag tänker efter så hade jag nog hört om Rockband innan och det verkar ju vara super!!
Får väl hålla mig till i höst och se vad som kan bli aktuellt till PS3.
Postad 01 juli 2007 - 15:31

Guitar Hero II går varmt här så fort polarna tittar förbi.
Rock band kan bli en riktig utmaning

Har funderat på hur de skulle lösa trummorna & game padden verkar ju vara den effektivaste lösningen.
Postad 01 juli 2007 - 21:48
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar