
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 20 juni 2007 - 06:37

Postad 21 juni 2007 - 20:14
Postad 21 juni 2007 - 23:20
Ja vi kan nog konstatera att det är den sämsta maskin som nånsin gjorts =) trots det älskar jag min 360 , den är på väg från tyskland nu hoppas jag efter reparation . MEN ETT VARNINGENS finger jag bytte min wii till en 360 åt min grabb hemma, nu har den också gått sönder 2 maskiner på en månad , men efterssom den var begagnad kommer jag inte få den reparerad tänk på det ni som ska köpa begagnat =( suck bara hosta upp 3000 lax till =(
Har inte killen reggat den online med sin adress & namn osv så finns där inga bevis då dom inte begär kvitto ! ring & ge dom console id & se hur det är men säg inte att den är begagnad ... har en begagnad 360 i tyskland just nu !
Postad 22 juni 2007 - 03:26
3-4 veckor minst tar det.Nu var min Xbox i Frankfurt imorse.... Hoppas nu att resten går smidigt med... Annars får jag köpa en surrogat xbox tills min kommer tillbaks!
Min kom fram 1 juni och fortfarande hel tyst.Hoppas dom byter ut refurben som jag fick förra gången, den höll bara i 1 månad.Får jag en 2005 refurb igen blir jag tokig!
Postad 22 juni 2007 - 06:40
Postad 22 juni 2007 - 09:27
Postad 23 juni 2007 - 15:24
Kommer det någon ny revision eller något snart? Vill ju f*n njuta forza motorsport 2.
Postad 23 juni 2007 - 18:14
Postad 23 juni 2007 - 18:27
Postad 23 juni 2007 - 19:18
jag har haft min 360 sen mellandagarna, så d ju ca 6 månader, spelar rätt så ofta, ibland upp till 8 timmar i sträck. Har inte haft några som helst problem med min.
ja jag tror att "december" utgåvorna e stabila! Köpte min runt den 8:e december, inga problem. Bara hängt sig 1 gång!
Postad 24 juni 2007 - 21:51
-fått några skivor repade (den har både legat och stått upp)
-fått någon ring of death
Däremot så har det hängt sig ett 20-tal gånger, 15 av dom var när jag lirade top spin 2
Postad 25 juni 2007 - 12:24
Iofs har jag den stående med god ventilation och i en relativt dammfri miljö så det kanske bidrar till att den mår så bra, men jag skulle aldrig tveka en sekund från att köpa en 360 bara för att det finns en liten potentiell risk att den kan gå sönder.
-lk
Postad 26 juni 2007 - 22:16

Postad 27 juni 2007 - 01:29
Woho, fick mail idag ifrån M$ där det stod att min konsol var reparerad och påväg hem
samma här... hoppas UPS kommer till dörren med den imorgon. Har gått exakt en månad nu, och dom sa 2-3 veckor. Hoppas dom kompenserar mig med ett års gratis spel, live + tillbehör!
Postad 27 juni 2007 - 08:55

Jag fick en månad live gold...
Du kanske lyckas bättre om du ringer dit å grälar lite

Postad 27 juni 2007 - 09:26
Postad 27 juni 2007 - 11:34
http://www.360-gamer...ews.asp?id=1143
New complaints claim out-of-country repair centres are now being used due to unprecedented demand
Microsoft’s UK repair centre in Havant is now redistributing faulty consoles to foreign repair centres in order to clear an overwhelming backlog and keep up with the 1,500 to 2,500 Xbox 360s arriving at its doors on a daily basis, according to customer reports.
According to Lee Sherman (Gamertag, Toxic Daywalker), who sent us details of his horrible experience, his Xbox 360 had been sent to Prague for repair, which has extended the repair time considerably.
He talks of how three weeks and repeated phone calls yielded no further clues to the status of his repair, with customer service representatives merely telling him that it would be “returned shortly”.
Lee even claims that when he asked to speak to the repair centre direct, he was told this wasn’t possible because they don’t have phones... However, using a directory enquiry service he was able to obtain the number for the repair centre, where he was shocked to learn that his console was actually in Prague, not Havant as Microsoft customer service reps had claimed.
Additionally, the call to the Havant repair centre revealed some other worrying stats: “A shocking statistic we found out though is that between 1,500 to 2,500 consoles get sent to Havant by three UPS lorries per day, to then be shipped to Prague for repair,” Lee told us, going on to add, “[We] phoned up Nora the [customer service] supervisor again, who then admitted my console was in Prague and hadn’t been looked at yet – she seemed amazed that we knew!”
Comments from users on the Xbox.com forum reveal similar woes, and some have also discovered their consoles are indeed in repair centres outside of the UK: “I just spoke to the customer support people because my 360 has been gone since the 8th of June,” says forum user, LordBrown in a post dated 23rd of June. “Apparently because of the backlog in Havant they’re sending 360s to repair centres outside the UK! And that because of this Microsoft are legally allowed an additional ten days to get your 360 back to you.”
From the sounds of things it seems Microsoft is fighting a losing battle on this front, as more and more units flood in for repair. It kind of reminds of that bit in Santa Claus The Movie when all of those defective wooden toys started falling apart…
We connected Microsoft this morning, however we’re still waiting for an official response. We’ll let you know the moment we hear anything.
Postad 28 juni 2007 - 13:10
Ena boxen jag skickade in nu hade dröm läsaren & den vill jag ha tillbaka !
tog en bild på console id´t så man vet vad det är för en man får tillbaka


Postad 28 juni 2007 - 14:39
1500-2000 om dagen i england låter ju inget vidare...
Postad 28 juni 2007 - 17:47
Fan va flyt ni har då, skickade min 30/5 bokad för lagning 10/6 och inte ett ord.Woho, fick mail idag ifrån M$ där det stod att min konsol var reparerad och påväg hem
samma här... hoppas UPS kommer till dörren med den imorgon. Har gått exakt en månad nu, och dom sa 2-3 veckor. Hoppas dom kompenserar mig med ett års gratis spel, live + tillbehör!
Jag som längtar å få dra ett hagelsprutar skott i GoW på majorglenn.

Postad 28 juni 2007 - 19:10
Postad 29 juni 2007 - 06:06
Fan va flyt ni har då, skickade min 30/5 bokad för lagning 10/6 och inte ett ord.
Jag som längtar å få dra ett hagelsprutar skott i GoW på majorglenn.
hehe.. ja du kan ju alltid försöka

Är det ingen som har NHL2K6, då mitt verkar ha slutat att fungera?
Postad 29 juni 2007 - 09:56
Mitt NHL2K6 fungerar utmärkt på min uppdaterade 360. Kanske problem med skivan?Är det ingen som har NHL2K6, då mitt verkar ha slutat att fungera?
-lk
Postad 29 juni 2007 - 09:59
Mitt NHL2K6 fungerar utmärkt på min uppdaterade 360. Kanske problem med skivan?Är det ingen som har NHL2K6, då mitt verkar ha slutat att fungera?
-lk
får kolla på d.. men den har bara legat stilla i fodralet. Nu vet jag att d inte är nåt problem me uppdateringe iaf. Tack LillKille
Postad 29 juni 2007 - 11:54
Kolla om du har fått sprickor runt mittringen på skivan. Kan bli problem med att läsa dem då. Vissa fodrals mittpuckar är lite för stora för skivan så de bildar sprickor. Sen jag pajade mitt 1:a CoD2 på detta viset sätter jag alltid mina skivor i mjuka fodral. Eller kanske pröva det där tricket om att rensa cache som man kunde göra med Oblivion. Minns inte vad knapptryckningskombinationen var, men tror iaf det skall funka till de flesta spel.får kolla på d.. men den har bara legat stilla i fodralet. Nu vet jag att d inte är nåt problem me uppdateringe iaf. Tack LillKille
-lk
Postad 29 juni 2007 - 13:47
Gör dig redo Majorn.

Postad 30 juni 2007 - 15:05
Postad 30 juni 2007 - 20:34
Om nått av det är möjligt vet jag ej

Postad 01 juli 2007 - 07:33
Postad 01 juli 2007 - 15:17
Postad 02 juli 2007 - 13:32

Postad 02 juli 2007 - 13:58
Jag frågade killen på supporten vart den har tagit vägen. Han säger då att den kom fram den 17 juni o att den inte är på väg tillbaka än.
Jag säger åt killen att jag blev lovad 15 arbetsdagar, men han säger att jag fick fel information. Det ska vara 20-25 enlig honom.
Han ber mig ringa igen på torsdag om tracking nummer, så att jag kan vända mig till UPS för att få reda på när den kommer tillbaka.
Tycker det är dålig stil av Mirosoft att inte kunna ursäkta sig o erbjuda kompensation när de drar ut på väntetiden.
Postad 02 juli 2007 - 20:02
Ringde supporten o efterlyste min 360. UPS hämtade den den 1/6.
Jag frågade killen på supporten vart den har tagit vägen. Han säger då att den kom fram den 17 juni o att den inte är på väg tillbaka än.
16 dagar bara för att få ner den till tyskland ???
min hämmtadess den 12e denna mån & var framme i tyskland den 14e & jag har inte heller hört något än


Postad 02 juli 2007 - 20:22
väntar och ser vad jag tycker om den om 1 vecka, sen får jag ta tag i problemet om jag orkar.
Vet ni ifall det går att få den utbytt ifall man tycker den låter för mycket?
Redigerat av Mahti, 02 juli 2007 - 20:30.
Postad 03 juli 2007 - 12:41
(får den inom dom 15 arbetsdagar som dom utlovade, och det känns väl hyffsat.)
Postad 03 juli 2007 - 17:11
Va kan man säga om supporten? Hälften av folket där verkar ju inte ha några kunskaper i det svenska språket överhuvudtaget.. sen för några dagar sen kunde man inte ens komma åt Xbox360 kundservice, på autopratet i början, så säger dom "Tryck 1 för Xbox360", sen trycker jag tamefan 1 tusen gånger, tillslut säger rösten "Välkommen till vanliga xbox support"... SUCK!
Nu tjutar de bara upptaget när jag ringer :S
Aja, jag ringde och anmälde min xbox360 trasig, fick ett idnummer och skulle vänta på att blanketten kom hem i brevlådan.... 2 veckor gick och jag fick inget... ringde igen och sa att ajg inte fått någon, dom sa att dom hade skickat ut, dom gjorde en ny anmälning och jag fick ett nytt idnummer.... har väntat 2 veckor till, och har FORTFARANDE inte fått någon ###### blankett.
HAAATA!
Postad 03 juli 2007 - 17:49
Den här maskinen var ovanligt tyst.Vad beror det på? nya kylningssystemet eller?
Postad 03 juli 2007 - 18:24
Beror på, samma konsol eller? Hoppas det är så, vill ha en tyst jag med.fick tillbaks min 360 idag med 1 månads fri xbox live.
Den här maskinen var ovanligt tyst.Vad beror det på? nya kylningssystemet eller?

Postad 03 juli 2007 - 19:49


Postad 03 juli 2007 - 22:36
Vad vill man med dom spelen ? det är inte ens till att visa good will, det är ju ett hån ? he he
Postad 04 juli 2007 - 04:51

Postad 04 juli 2007 - 08:19

http://www.ripten.co...s3-less-than-1/
Postad 04 juli 2007 - 22:42
Där ser tvivlarna att det finns tystare maskiner... out therefick tillbaks min 360 idag med 1 månads fri xbox live.
Den här maskinen var ovanligt tyst.Vad beror det på? nya kylningssystemet eller?

Postad 10 juli 2007 - 09:50
Fick tillbaka min 360 igår.
Den är både kall och tyst. Helt otroligt.
ja welcome back.. synd att vi var i samma lag igår kväll!

Postad 10 juli 2007 - 19:04
Postad 10 juli 2007 - 20:08
Tog 3 månader och tog för givet att det skulle hoppa ner till silver igen åså hör jag att folk säger att det rullar på automatiskt....Det är ju det sista jag vill...Blir ju så dyrt...
Skulle verkligen vara roligt att höra om nån har en lösning eller ska man måsta ringa till finskan på supporten....Då betalar jag nog nästan hellre

Borde ju alltid gå ner till silver efter perioden är slut....tycker jag iaf
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar