Canaldigitals Mpeg4 box (HDTV)
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
Postad 19 juni 2007 - 23:07
Postad 20 juni 2007 - 12:53
Kanse är det dags att titta på Sky. Vi hade Sky i många år när jag bodde hemma (när Sky låg på Astra) och det var riktigt bra. Jag har inte hängt med vad som gäller för Sky HD eller vilka kanaler de har men det kanske är dags att kolla upp detta lite mer.
Kom på att jag kanske skulle ha skrivit lite mer om Sky-tillgängligheten utanför UK. Det finns alltså ett flertal som erbjuder detta, jag vände mig till http://www.insatinternational.com/.
Alla verkar ha ungefär samma priser, och alla går ut på att man köper en Sky-box med abonnemangskort som aktiveras av firman innan de skickar boxen, och så betalar man dem en årsavgift - "hosting fee" för att de ska stå som "värd" för abonnemanget.
Abonnemangsagvifterna betalas direkt till Sky via kreditkort. I mitt exempel tog jag boxen för GBP 299, plus ett Sky Entertainment Mix-abonnemang (GBP 37/månad) och HD-kanalerna (GBP 10/månad). Värdavgiften är GBP 120 per år (ouch!)
En rejäl summa alltså för att komma igång men med tanke på att man får en dubbeltuner-box med 160GB hårddiskutrymme känns det inte så blodigt. Givet att man väl betalt boxen handlar det om 656 kronor per månad för själva kanalerna (innehåll & paket se sky.com) och 139 kr/mån för "hostingen". Totalt alltså strax över 800:- per månad.
Vad gör man inte för att slippa det norska eländet (Canal Digital)?
Hur funkar denna box då?
Postad 20 juni 2007 - 13:49
Alltså låst till Sky-utbudet plus gratiskanalerna på Astra-transpondrarna. Helt OK för mig.
Den har också 300GB disk varav 140GB är reserverat för "framtida användning". Nedanstående kopierat från Skys specifikationer:
300 gb hard drive - 160gb for customer recordings , 140gb reserved for future use
v90 ( 56k bps) Modem
128Mb General RAM & 32 MB Decode RAM
2 x 16Mb Flash Memory ( software downloads)
32Kb NVRAM ( user settings storage)
Digital Optical Output - supporting Dolby Digital 5.1
Support for down sampling Dolby Digital to Dolby Prologic for other outputs
MPEG2 / MPEG4 Decoder
PAL i UHF Modulator (channel21 -69 controlled by software ) with 2 RF outputs ( one capable of providing 9v to power TV link and accept remote commands )
HDMI connector
Component Video - Y pb pr
TV SCART ( composite video out , RGB in )
VCR SCART ( composite video in / out RGB in )
s- Video output ( permanantly on )
RJ11 telephone socket
left and right Phono outputs
2 ISO 7816 compatible Smartcard Slots
2 USB ports ( 1 front & 1 rear ) reserved for future use
2 cooling fans 1 in base, 1 on front left side of box
RJ45 / Ethernet socket - reserved for future use
SATA interface - reserved for Future use
Rätt gott om "Future Use" - möjlighet till utbyggnad på alla möjliga sätt.
Postad 20 juni 2007 - 17:49
www.skydigitalcards.com rekomenderar jag varmt, man gav bort kort förut vid abbonemang men idioter trodde det innebar helt gratis så nu tar man liten avgift.. dock forfarande biligast...
Öppen fråga till Canal Digital, Viasat och i viss mån Boxer
Sky Digital i Storbrittanien har följande avtal med sina kunder:
You can subscribe for as long as you wish, giving one months notice after your first year, if you wish to cancel
Varför är det inte tekniskt möjligt i Sverige, att efter ett år, ha en månad uppsägningstid när detta går bra i England. Eller är förklaringen att era bolag är som hemförsäljaren som sätter foten i dörren så man inte kan stänga den?
Redigerat av ruva, 20 juni 2007 - 17:50.
Postad 20 juni 2007 - 18:32
www.skydigitalcards.com rekomenderar jag varmt, man gav bort kort förut vid abbonemang men idioter trodde det innebar helt gratis så nu tar man liten avgift.. dock forfarande biligast...
Öppen fråga till Canal Digital, Viasat och i viss mån Boxer
Sky Digital i Storbrittanien har följande avtal med sina kunder:
You can subscribe for as long as you wish, giving one months notice after your first year, if you wish to cancel
Varför är det inte tekniskt möjligt i Sverige, att efter ett år, ha en månad uppsägningstid när detta går bra i England. Eller är förklaringen att era bolag är som hemförsäljaren som sätter foten i dörren så man inte kan stänga den?
Er du sikker på at du ikke kan endre avtaleperioden til 1 måned hos Canal Digital etter at avtaleperioden i forbindelse med sponset box er utgått ?
Det er slik det fungerer på Canal Digital i Norge. Mitt Norske CD abbonement kan sies opp med 1 måneds varsel. Det går selvfølgelig ikke dersom man er under 12månders eller 24 måneders bindingperiode i forbindels med sponset boks(men det går heller ikke på Sky).
Postad 20 juni 2007 - 19:11
www.skydigitalcards.com rekomenderar jag varmt, man gav bort kort förut vid abbonemang men idioter trodde det innebar helt gratis så nu tar man liten avgift.. dock forfarande biligast...
Öppen fråga till Canal Digital, Viasat och i viss mån Boxer
Sky Digital i Storbrittanien har följande avtal med sina kunder:
You can subscribe for as long as you wish, giving one months notice after your first year, if you wish to cancel
Varför är det inte tekniskt möjligt i Sverige, att efter ett år, ha en månad uppsägningstid när detta går bra i England. Eller är förklaringen att era bolag är som hemförsäljaren som sätter foten i dörren så man inte kan stänga den?
Mitt avtal med Canal Digital gäller till 30 april nästa år, om jag inte säger upp avtalet senas sista mars nästa år så löper avtalet ytterliggare 12 månader.
Er du sikker på at du ikke kan endre avtaleperioden til 1 måned hos Canal Digital etter at avtaleperioden i forbindelse med sponset box er utgått ?
Det er slik det fungerer på Canal Digital i Norge. Mitt Norske CD abbonement kan sies opp med 1 måneds varsel. Det går selvfølgelig ikke dersom man er under 12månders eller 24 måneders bindingperiode i forbindels med sponset boks(men det går heller ikke på Sky).
Redigerat av Unregisteredc4a90337, 21 juni 2007 - 06:57.
Postad 21 juni 2007 - 03:04
Då principen är identisk för alla bolag innebär detta således att andra operatörer måste följa domslutet, gör dom inte detta så behöver man inga långdragna rättegångar då praxis redan finns.
Ta kontakt och fråga CD, skulle dom påstå att detta förfarande fortfarande gäller så konfrontera dom med domslutet mot Viasat.
Hävdar dom ändå att automatisk 12-månaders förlängning gäller så kontakta konsumentverket, se till att kontakten med CD skett skriftligt om så bara via mail så du har något mer än muntliga uppgifter.
Fråga konsumentverket om Canal Digital kan göra så med hänvisning till domslutet mot Viasat, skulle dom svara något annat än NEJ så blir jag extremt förvånad.
Redigerat av Magnus M, 21 juni 2007 - 03:06.
Postad 21 juni 2007 - 07:54
Det bästa är ju alltid att ringa, kan ju inte garantera att jag förstod rätt eller om kundtjänst inte visste va talade om..
Postad 21 juni 2007 - 09:08
Kanse är det dags att titta på Sky. Vi hade Sky i många år när jag bodde hemma (när Sky låg på Astra) och det var riktigt bra. Jag har inte hängt med vad som gäller för Sky HD eller vilka kanaler de har men det kanske är dags att kolla upp detta lite mer.
Kom på att jag kanske skulle ha skrivit lite mer om Sky-tillgängligheten utanför UK. Det finns alltså ett flertal som erbjuder detta, jag vände mig till http://www.insatinternational.com/.
Alla verkar ha ungefär samma priser, och alla går ut på att man köper en Sky-box med abonnemangskort som aktiveras av firman innan de skickar boxen, och så betalar man dem en årsavgift - "hosting fee" för att de ska stå som "värd" för abonnemanget.
Abonnemangsagvifterna betalas direkt till Sky via kreditkort. I mitt exempel tog jag boxen för GBP 299, plus ett Sky Entertainment Mix-abonnemang (GBP 37/månad) och HD-kanalerna (GBP 10/månad). Värdavgiften är GBP 120 per år (ouch!)
En rejäl summa alltså för att komma igång men med tanke på att man får en dubbeltuner-box med 160GB hårddiskutrymme känns det inte så blodigt. Givet att man väl betalt boxen handlar det om 656 kronor per månad för själva kanalerna (innehåll & paket se sky.com) och 139 kr/mån för "hostingen". Totalt alltså strax över 800:- per månad.
Vad gör man inte för att slippa det norska eländet (Canal Digital)?
Min fru blev väldigt intresserad av Sky när jag nämnde alla de extra Discovery kanaler de har. Men det blir lite dyrt. Särskilt som vi skulle behöva två boxar och två abb. Båda vill ha fulla utbudet

Jaja, blir till att fundera lite över kostnader och vad olika saker är värda.
/B
Postad 22 juni 2007 - 07:22
Sitter själv med Spanska C+ & väntar nu på hdtv där

Ringde för 3 dar sen till CD där jag krävde att få häva mitt ab.
Fick till svar att detta beslut var tvunget att tas av en chef som skulle ringa upp mig så fort som
möjligt vilket inte blev av såklart.
Så jag ringde tillbaka igår & vart äntligen av med CD.
Hänvisade till förändringar i kanalutbudet samt att boxen's utlovade olika funktioner ff efter 1 år
befinner sig på exprimentstadiet där det mest elementära saknas.
Det är ju inte pengarna i sig som gjort att jag nu sagt upp mitt ab. utan den okunnighet/nonchalans/
spydighet man ibland möts av från CD's håll ang. boxen's funktioner, uppdat. & kompensationer osv.
Ang hd boxen så trodde killen på kundtjänst precis som vi här att det nog skulle bli svårt att få igång
all funktionalitet & att dom nu hoppades att den nya skulle komma så fort som möjligt,
undrar varför


Ska dock bli intressant & se vad den kommer att prestera.....men då kanske man inte är välkommen som kund längre

Ända fördelen jag kan se med CD jämfört med Viasat är ju hdtv så därför
ska det också bli kul & se hur Viasat's lansering kommer att se ut.
Vi hörs

Postad 23 juni 2007 - 17:15
Nån som märkt att nån enstaka textremsa uteblir på canal+ HD? Hör ibland
också nån störning i ljudet ca varannan minut eller så. Inte så störande
men ändå...
Kan det vara boxen eller har fler samma problem?
Nu verkar det som Canal+ fått bort bruset iaf o texten funkar berydligt bättre än innan
förutom det jag nämner ovan.
Ringde o felanmälde 7-8 ggr under veckan som gått o nu verkar de tagit det på
allvar. Fick lite kompensation faktisk. 1 veckas avgift avdragen. Alltid nåt...
Lundis
Redigerat av lundis68, 24 juni 2007 - 14:14.
Postad 24 juni 2007 - 11:41
Som tur är verkar de i alla fall löst problemen med ljudbrus på AC3-strömmen.
Postad 24 juni 2007 - 14:13
Tycker nog att fler rextremsor försvinner nu än tidigare.
Då är det förmodligen sändningen igen då som spökar... Hoppas fler kan skriva här
om de har samma fel. Lika bra att gardera sig innan man ringer o felanmäler igen...
Lundis
Redigerat av lundis68, 24 juni 2007 - 14:16.
Postad 24 juni 2007 - 15:33
Jag har för mig att när mitt abonemang gick ut i höstas, så talade jag med kundtjänst, då jag funderade på att säga upp det. De förlängde med 12mån, per automatik men man hade sedan 1 eller om det var 3mån uppsägningstid under den nya perioden. Men 1mån innan abonemangstiden tar slut, skickar ju CD ut en brev som berättar att så och så lång tid har du på dig innan de förlänger..
Det bästa är ju alltid att ringa, kan ju inte garantera att jag förstod rätt eller om kundtjänst inte visste va talade om..
Så denna text på Canal Digitals hemsida...
För hur lång tid binder jag upp mig när jag tecknar abonnemangsavtal hos Canal Digital? Våra abonnemangsavtal är på 12 månader och i vissa kampanjer även 24 månader... betyder alltså att man kan säga upp det på kortare tid fast de upplyser inte om det i texten. Istället står det...
Kan jag som kund hos Canal Digital teckna ett korttids- / sommarabonnemang? Inte i dagsläget men vi jobbar på olika lösningar för att förenkla för dig som kund och förbättra upplevelsen av vår produkt.
Någon här som kan reda ut vad som gäller Länk
Angående mitt gnällande på Canal Digital:
Läs denna länk där det visar sig att Sky är lika kinkiga med boxlåsning och vet hur de ska ta rejält med betalt för deras HD-paket: Likvid
Redigerat av ruva, 24 juni 2007 - 15:52.
Postad 25 juni 2007 - 14:15
Verkar som om det är Sagem logga mitt på ovansidan.....
Bifogad fil(er)
Redigerat av Unregistered97f17518, 25 juni 2007 - 16:06.
Postad 25 juni 2007 - 15:46
Hittade en bild på CD´s nya HD box med PVR......
Den såg lite sexigare ut än den gamla iaf.
Postad 25 juni 2007 - 20:29

Postad 25 juni 2007 - 23:25

Men icke,,,,Ringer upp för 4:e gången och får nu reda på sanningen.
SPort HD har man plockat bort. Jag slussas till någon dam som har hand om avtal/abb.
Hon känner mkt väl till problemet efter ett tag...
Problemet är inte Canal DIgital utan hon säger det är Canl+ som pakterat om.
Jag gör henne uppmärksam på att jag har ett avtal till 31 dec 07 och hon ser det.
Hon är även medveten om att detta är ett kontraktsbrott.
Men skyller på Canal+.
Hon tycker också?!

och inte Canal+ och undrar hur vi skall lösa detta. Enda lösningen är att jag betalar 99 kr imånaden för en canal som knappt sänder något

Nu börjar jag skifta från grönt til rött och påpekar att jag kan säga upp abb utan kostnader nu.
Hon e väl medveten om detta fast något motvilligt...
Hon pratade med sin chef(Team-ledare) och kommer tillbaka och ber att få återkomma
på torsdag då hon jobbar igen ?! Hon jobbar. STår hela CD och faller med att hon inte är på jobbet

Verkar minst sagt rena snurren.
Vi får se på torsdag (om någon ringer) vad detta slutar.
CD erkänner att det är många som ringt om detta.
Vilken kundvård. Helt otroligt.
Redigerat av The Real Mr x, 25 juni 2007 - 23:26.
Postad 26 juni 2007 - 10:31
Du har rätt till kanalen under kontraktstiden.
Jag upplyste dem om kontraktsbrottsbiten och att man har rätt att frånträda utan dröjsmål.
CD tände på kanalen igen.
I den mån du har Canal + Totalpaketet ensamt eller Familjepaketet med Canal+ Totalpaketet med löptid så har du avtalat rätt att se kanalen under kontraktstiden, vilket du erlägger ersättning för.
Vad som händer efter avtalad kontraktstid är dock en annan femma, men så länge du har den så har du rätt att se kanalen, vilket jag har.
Jag skickade skriftligt till kundtjänst och efter ingen vettig återkoppling där sände jag det hela till Patrik Hofbauer (VD) och presschefen (namn se hemsida) med beskrivning av deras egna avtalsregler kring rätten att bryta kontrakt.
CD kundtjänst ringde upp och jag fick tillbaka C+ Sport HD.
Postad 26 juni 2007 - 13:20


Postad 26 juni 2007 - 13:40
Inge ljud.....
Har en hdmi kabel mellan boxen och min lcdteve. Bilden är perfekt men noll ljud. Vad är felet?.....
Har du provat att ställa in ljudet på AC3 i boxen.
Postad 26 juni 2007 - 13:42
Postad 26 juni 2007 - 13:49

Postad 26 juni 2007 - 13:57
Japp, får inget ljud ändå. Börjar fundera på om det är fel på kabeln, kanske bäst köpa en ny och testa.
om du har en samsung tv så kör dom en HD verison som är 1,3 och CanalDigitals Hd-Box är 1,0 samsung har inte gjort deras tv komp med Canaldigitals Box mitt råd till dig är att du kör Component utgångarna och tar ljudet via spdif utgången...
//Rusty
Redigerat av Rusty_, 26 juni 2007 - 14:03.
Postad 26 juni 2007 - 14:05
Japp, får inget ljud ändå. Börjar fundera på om det är fel på kabeln, kanske bäst köpa en ny och testa.
om du har en samsung tv så kör dom en HD verison som är 1,3 och CanalDigitals Hd-Box är 1,0 samsung har inte gjort deras tv komp med Canaldigitals Box mitt råd till dig är att du kör Component utgångarna och tar ljudet via spdif utgången...
//Rusty
Eller HDMI för bild och spdif för ljud. Skarpare bild med HDMI.
Postad 26 juni 2007 - 22:09
Nu börjar jag tro att det är själva boxen som är trasig. Varje gång jag slår av boxen och sen ska sätta på igen funkar det inte. Är som den är helt låst. Måste dra ut elsladden först för att få den att funka.....
Welcome to the party!!!!!
Du får göra som många av oss andra... Använda det som extra element och aldrig slå av den... Både jag och farsan lider av exakt samma fenomen..
Redigerat av nemnok, 26 juni 2007 - 22:10.
Postad 27 juni 2007 - 13:57
Hej,
Du har rätt till kanalen under kontraktstiden.
Jag upplyste dem om kontraktsbrottsbiten och att man har rätt att frånträda utan dröjsmål.
CD tände på kanalen igen.
I den mån du har Canal + Totalpaketet ensamt eller Familjepaketet med Canal+ Totalpaketet med löptid så har du avtalat rätt att se kanalen under kontraktstiden, vilket du erlägger ersättning för.
Vad som händer efter avtalad kontraktstid är dock en annan femma, men så länge du har den så har du rätt att se kanalen, vilket jag har.
Jag skickade skriftligt till kundtjänst och efter ingen vettig återkoppling där sände jag det hela till Patrik Hofbauer (VD) och presschefen (namn se hemsida) med beskrivning av deras egna avtalsregler kring rätten att bryta kontrakt.
CD kundtjänst ringde upp och jag fick tillbaka C+ Sport HD.
Tog kontakt med dessa ansvariga via mail och en något irriterad man ringde tillbaka
och sa att jag skulle få tillbaka kanalen men att dom var tvungna att att debiter mig för den
men samtidigt göra en engångskreditering för att systemet var byggt så. Han sa också att går man vidare på deras hemsida så ser man att man måste betala för denna kanal även om den ingår i 'total'. Mycket märklig historia detta men jag skall få tillbaka kanalen till sista november. Ännu har jag inte fått den 'tänd'.
Jag bad honom om skriftligt om detta också.
Sedan tror jag CD får tänka om angående att ta ut 99 kr i månaden för Sport HD
som har en mycket begränsad sändning i dagsläget. Tveksamt om man är villig att
betala detta för så lite i framtiden när min kontraktstid går ut.
Får se hur det blir i höst/vinter.
MVH
Postad 27 juni 2007 - 15:18
Själv har jag total-paketet och Sport HD har hittills fungerat perfekt sedan kanalen startade. Har inte hört något från CD om att detta skulle förändras.
Konstigt att vissa med totalpaketet skulle ha kvar kanalen och andra inte.
Postad 27 juni 2007 - 15:43
Jag tycker det verkar märkligt att bara vissa kunder är drabbade.
Själv har jag total-paketet och Sport HD har hittills fungerat perfekt sedan kanalen startade. Har inte hört något från CD om att detta skulle förändras.
Konstigt att vissa med totalpaketet skulle ha kvar kanalen och andra inte.
Precis!
Verkar vara rena lotteriet.
Personligen tror jag man inte har riktig koll.
Man marknadsför Sport HD i Total (vilken jag har+Film+multiabb+HD+gud vet vad)
Finns en möjlighet att den uppdatering som gjordes måndag för 2 veckor sedan gick snett.
D.v.s. den gick inte klart och blev på vissa håll felaktig. Men med tanke på att jag fått 5 olika
svar från CD.
1. Jag skulle ha kanalen måste var du som kund som gjort något fel, prova med kanalsökning
2. Vi har tekniska problem
3. Känner inte till detta, har aldrig hört talas om det
4. Jo Canal+ har packat om kanalen, kostar nu 99 kr.
5. Den ingår längre inte och det kan man se på våra hemsida att den kostar extra.
Det som får mig att börja fundera är denna nochalans när man ringer in.
Jag är ändå en kund som varit nöjd så här långt.
Jag hoppas Patrik & Ulrika tar detta till sig detta och styr upp verksamheten
MVH
Postad 27 juni 2007 - 23:26
Detta ingår enligt Canal+ i Canal+ Total-paketet för 239 kr
Detta ingår enligt CD i Canal+ Total-paketet för 239 kr
Jag kan fortfarande se C+ Sport HD utan problem, inte för att det är så mycket att se just nu, men ändå.
Fredrik
Postad 28 juni 2007 - 09:07
Detta skulle gå med automatik, men det funkade inte fullt ut?
I mitt fall berodde felet på (som CDs kundtjänst sa i efterhand, efter att jag hade bråkat rejält) att de registrerat den nya C+ Sport HD behörigheten på ett tidigare kort som de har i databasen (men vem vet??). Jag ser att när jag går in på mina sidor och kollar mina uppgifter så kan jag se kortnummer på 2 gamla kort jag haft samt det nuvarande.
Jag ser att CD har några problem kring hur man möter och hanterar sina kunder
- Kundtjänst är direkt oinformerade om företagets förehavanden
- Företaget verkar inte ha en sammanhängande databas där kunduppgifter, fakturainfo och kund/kortbehörigheter finns överblickbart. Flertalet problem kan lösas direkt om man kan se vad man betalar för kopplat till vad man får. Det verkar inte alls fungera
- Grundinställningen är tyvärr passiv, endast efter att man påtalat avtalsvillkor och att man påtalat att de har fått en felanmälan att agera på, dvs de har bollen att återkomma med lösning på problemet, görs något. Standardsvaret är istället att man kan komma tillbaka dagen efter igen om problemet kvarstår, dvs lämnat helt utan åtgärd.
Det är allvarlig kritik, det är inte direkt riktat till kundtjänst som sådant, utan till företaget, dess ledning och på det bristande sätt man håller samman företaget i denna aspekt.
Postad 28 juni 2007 - 18:20
Vad jag förstår så lyfte CD ur C+ Sport HD ur behörighetspaketet för C+ Total och la upp den som en separat behörighet.
Detta skulle gå med automatik, men det funkade inte fullt ut?
I mitt fall berodde felet på (som CDs kundtjänst sa i efterhand, efter att jag hade bråkat rejält) att de registrerat den nya C+ Sport HD behörigheten på ett tidigare kort som de har i databasen (men vem vet??). Jag ser att när jag går in på mina sidor och kollar mina uppgifter så kan jag se kortnummer på 2 gamla kort jag haft samt det nuvarande.
Jag ser att CD har några problem kring hur man möter och hanterar sina kunder
- Kundtjänst är direkt oinformerade om företagets förehavanden
- Företaget verkar inte ha en sammanhängande databas där kunduppgifter, fakturainfo och kund/kortbehörigheter finns överblickbart. Flertalet problem kan lösas direkt om man kan se vad man betalar för kopplat till vad man får. Det verkar inte alls fungera
- Grundinställningen är tyvärr passiv, endast efter att man påtalat avtalsvillkor och att man påtalat att de har fått en felanmälan att agera på, dvs de har bollen att återkomma med lösning på problemet, görs något. Standardsvaret är istället att man kan komma tillbaka dagen efter igen om problemet kvarstår, dvs lämnat helt utan åtgärd.
Det är allvarlig kritik, det är inte direkt riktat till kundtjänst som sådant, utan till företaget, dess ledning och på det bristande sätt man håller samman företaget i denna aspekt.
Jag tycker du formulerar dig väldigt bra och nyaserat.
Samma inställning har jag haft i mina kontakter (utom den 6:e och sista)
då jag skule vara medveten om att man gjorde ett undantag för mig?!
och skapade den lösningen jag berättade ovan om.
Jag är inte 16 utan betydlgt äldre och förväntar mig en proffsighet från företaget
man är kund i. Skulle jag behandla mina kunder likadant på jobbet skulle jag snabbt
förlora mina kunder/jobb.
Jag hoppas innerligt att det blir en klar förbättring på företaget i framtiden.
Som du skriver är det inte kundtjänst fel helt och hållet men det finns grova brister
där också. Ledningen på CD Patrik & co måste ta tag i detta rätt snart för att
inte tappa kunder framåt. I höst kommer Viasat att helt plötsligt vara ett alternativ
vilket borde redan nu synas i CD:s marknadsföring/administration/kundbemötande & varför inte nya kampanjer för oss redan betalande kunder...
MVH
Postad 28 juni 2007 - 20:02
Postad 28 juni 2007 - 22:54
/B
Postad 29 juni 2007 - 15:46
Postad 30 juni 2007 - 12:23
tänkte höra ifall någon bytt ut CD:s hdmi kabel mot en bättre och i såfall har ni märkt nån skillnad på bildkvalitén, anledningen till att jag frågar är om det lönar sig att lägga ut en tusing på en kabel
Nej!!! Har du bild så byt inte kabel, gör absolut ingen skillnad alls.
Postad 30 juni 2007 - 16:09
tänkte höra ifall någon bytt ut CD:s hdmi kabel mot en bättre och i såfall har ni märkt nån skillnad på bildkvalitén, anledningen till att jag frågar är om det lönar sig att lägga ut en tusing på en kabel
Nej!!! Har du bild så byt inte kabel, gör absolut ingen skillnad alls.
Kan bara hålla med. I stort sett helt meningslöst att byta kabel, du märker ingen skillnad på bilden.
Postad 01 juli 2007 - 12:50

Fredrik
Postad 01 juli 2007 - 15:23
HAR FLER SETT ATT VISSA TEXTREMSOR "FÖRSVINNER" PÅ CANAL+ FILM HD????
eller hört att DD-ljudet "blippar till" ibland (kanske 1ggn/min, ibland oftare/ mer sällan)
KOMMENTARER TACK...
MVH Lundis
Redigerat av lundis68, 01 juli 2007 - 15:24.
Postad 01 juli 2007 - 17:09
Ang hd boxen så trodde killen på kundtjänst precis som vi här att det nog skulle bli svårt att få igångall funktionalitet & att dom nu hoppades att den nya skulle komma så fort som möjligt,
undrar varför![]()
![]()
Ska dock bli intressant & se vad den kommer att prestera.....men då kanske man inte är välkommen som kund längre
Svårt att få igång EPG lär det inte vara. Är ju bara mjukvara. Däremot så är boxen i sig skit, den hänger sig, gröna ränder över hela ruten ibland när man startar eländet osv. Dom vill nog helt enkelt inte satsa mer pengar på den.
Men fixar dom inte de problem som finns så måste dom ju komma med alternativ. Kraftigt rabatterat pris på den nya PVR boxen ex.
Redigerat av BWF, 01 juli 2007 - 17:10.
Postad 01 juli 2007 - 17:35
Har inte tänkt på texten men däremot problem med deras DD ljud där det ballar ur mitt i filmer.Ställer frågan igen eftersom inga fler har svarat/kommenterat mitt tidigare inlägg:
HAR FLER SETT ATT VISSA TEXTREMSOR "FÖRSVINNER" PÅ CANAL+ FILM HD????
eller hört att DD-ljudet "blippar till" ibland (kanske 1ggn/min, ibland oftare/ mer sällan)
KOMMENTARER TACK...
MVH Lundis

Fixar de inte denna box så får de skicka ut den nya PVR boxen till oss gratis, vi som redan köpt den för mycket mer än 10 kr. Ett större fiasko får man nästan leta efter även ifall de finns. Den nya mjukvaran har de nu haft någon månad för test men de verkar inte vilja släppa den innan semestern drar igång.Ang hd boxen så trodde killen på kundtjänst precis som vi här att det nog skulle bli svårt att få igångall funktionalitet & att dom nu hoppades att den nya skulle komma så fort som möjligt,
undrar varför![]()
![]()
Ska dock bli intressant & se vad den kommer att prestera.....men då kanske man inte är välkommen som kund längre
Svårt att få igång EPG lär det inte vara. Är ju bara mjukvara. Däremot så är boxen i sig skit, den hänger sig, gröna ränder över hela ruten ibland när man startar eländet osv. Dom vill nog helt enkelt inte satsa mer pengar på den.
Men fixar dom inte de problem som finns så måste dom ju komma med alternativ. Kraftigt rabatterat pris på den nya PVR boxen ex.


Postad 01 juli 2007 - 18:27
Fredrik
Postad 03 juli 2007 - 09:47
Postad 03 juli 2007 - 10:51
Att hela repliker lämnas helt oöversatta är ett problem som Canal Plus HD fortfarande dras med. Jag har ännu inte sett en enda film som inte har detta problem. Det verkar osannolikt att problemet ligger hos översättarna. Speciellt tråkigt är detta problem när de sänder ickeengelskspråkiga filmer. Och varför är de tvungna att visa så tråkig, ful och lågupplöst text på Canal Plus HD? Texten på deras vanliga filmkanaler är mer högupplöst och har heller inte de utlämnade textremsorna i samma omfattning.
Därför att dom kör DVB-textning som är bitmaps-baserad, deras vanliga textning på dom andra kanalerna är text-tv-baserad och då är det boxen själv som renderar den (kan se olika ut beroende på box), med DVB-textning ser textningen (teroetiskt sätt) ut likadan överrallt.
Postad 03 juli 2007 - 20:29
Kan inte fler ringa så de fattar hur illa det är!!!!?? Det verkar inte som många felanmäler
o då händer ju ingenting... Snackade med en vettig kille på kundtjänsten o bad han kolla upp senaste
felanmälningarna o han ringde upp mig 30 min senare o sa att de hade ingen anmälan om detta!!!
Lundis
Postad 03 juli 2007 - 21:20
Jag kör med 720x1280 native på projektor.
V
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar