Xbox 360- Problem
2051 svar till detta ämne
#851
Postad 31 juli 2007 - 06:35
Unregistered24c8cfe3
-
Unregistered24c8cfe3
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
David..Jag har samma tv som dig..Grattis till en fin tv
Jag kan inte se nåra dubbelkonturer på min.
Verkar konstigt.Ser du det när du ser tv eller dvd ?
Gör du inte det så borde det ju vara nå med 360.
<{POST_SNAPBACK}>
Grattis själv, jag har varit grymt nöjd, tills nu. Det syns svagare vid tv och dvd tittande, vilket måste bero på den lägre upplösningen. Får man fråga vad du har för inställningar på tv:n? skärpa, ljusstyrka osv?
#852
Postad 31 juli 2007 - 06:59
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Mm förstår det
Visst ska kolla men nu är jag ingen expert på att ställa in tv så skratta inte åt mina inställningar
Kontrast 50
Ljusstyrka 55
färg 50
skärpa 15
färgton neutral
brusreducering av
iris medel
Hoppas det hjälper
Har kollat nu på min tv och tittar jag från 30 centimeters håll så ser det ut som en kant runt text.
Kanske ska va så?
Men det finns ingen chans att jag ser det från 2,5 meters håll..Nu har jag dock inte perfekt syn men.
Jag ska nog inte kolla nå närmare för då blir det som när jag skulle torka tv.Jag hittade 2 döda pixlar vilka jag stört mig på i 6 månader innan jag lyckats släppa det...
Otroligt att man kan se en död pixel på 2,5 meter..Syntes hur bra som helst mot tex blå himmel
#853
Postad 31 juli 2007 - 15:25
Metalstorm
-
Metalstorm
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Jag köpte mig en Xbox360 idag, trots att jag har läst att många går sönder. Jag har lite ont om plats hemma och undrar därför om Microsoft ut en ny kartong till mig, om jag behöver skicka in konsolen på lagning? Det vore bra ifall jag slapp lagra kartongen i något hörn här hemma.
#854
Postad 31 juli 2007 - 15:37
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Det är lugnt.Snubben som hämtade min 360 hade med sig kartong att packa ner 360 i
#855
Postad 31 juli 2007 - 16:18
Metalstorm
-
Metalstorm
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Det är lugnt.Snubben som hämtade min 360 hade med sig kartong att packa ner 360 i
<{POST_SNAPBACK}>
Tackar för ett snabbt svar! Nu hoppas jag bara att min Xbox håller sommaren ut.
#856
Postad 31 juli 2007 - 16:22
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
Jag har ett jätteproblem med min 360. Hur sjutton ska jag hinna med att spela alla grymma spel som släpps i höst. Snälla hjälp mig!
#857
Postad 31 juli 2007 - 16:53
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Heh..Jaa det är ett svårt problem
Enda lösningen jag har på problemet är helt enkelt att sova mindre
Om det nu är möjligt heh
#858
Postad 31 juli 2007 - 17:00
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
Ta tjänstledigt från jobbet kanske.
#859
Postad 31 juli 2007 - 17:15
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Pjuh, har precis plöjt hela tråden och nu ångrar man ju nästan sitt köp, eller nä, man får väl skicka in boxen varje gång den kackar ur och hoppas att när ens garanti har gått ut så har man fått ett sista ex som håller typ
Ska ta och ringa till Dustin och fråga om de byter en box inom 4 veckor, isåfall är det ju det smidigaste. Samtidigt är man nästan rädd att få en ännu sämre box då jag inte riktigt vet om det är felet eller boxen det är fel på. Får tokprova lite i nån vecka och ta ett beslut sen.
<{POST_SNAPBACK}>
De 360 som repareras nu borde vara skyddade från att gå sönder igen iom att man nu lägger till en extra "heatsink" vid reparation.
#860
Postad 31 juli 2007 - 17:32
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1 793 inlägg
Pjuh, har precis plöjt hela tråden och nu ångrar man ju nästan sitt köp, eller nä, man får väl skicka in boxen varje gång den kackar ur och hoppas att när ens garanti har gått ut så har man fått ett sista ex som håller typ
Ska ta och ringa till Dustin och fråga om de byter en box inom 4 veckor, isåfall är det ju det smidigaste. Samtidigt är man nästan rädd att få en ännu sämre box då jag inte riktigt vet om det är felet eller boxen det är fel på. Får tokprova lite i nån vecka och ta ett beslut sen.
<{POST_SNAPBACK}> De 360 som repareras nu borde vara skyddade från att gå sönder igen iom att man nu lägger till en extra "heatsink" vid reparation.
<{POST_SNAPBACK}>
Fast är det verkligen pga värmen som de kraschar? Tycker inte dom blir så farligt varma, inte om man känner på chassit i allafall, å andra sidan blåser dom ju ut bra med varmluft bakåt. Och är det bara på de dom reparerar som den nya "heatsink" sätts in, min tillverkades i februari i år och jag tycker de borde ha lärt sig alla barnsjukdomar och fixat så man har allt det bästa i nu
#861
Postad 31 juli 2007 - 17:32
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
Japp. Verkar som de lagar dem ordentligt nu när de vet vad som orsakat 3 rings of death.
#862
Postad 31 juli 2007 - 17:55
Unregistered710b3906
-
Unregistered710b3906
-
Veteran
-
-
2 199 inlägg
Pjuh, har precis plöjt hela tråden och nu ångrar man ju nästan sitt köp, eller nä, man får väl skicka in boxen varje gång den kackar ur och hoppas att när ens garanti har gått ut så har man fått ett sista ex som håller typ
Ska ta och ringa till Dustin och fråga om de byter en box inom 4 veckor, isåfall är det ju det smidigaste. Samtidigt är man nästan rädd att få en ännu sämre box då jag inte riktigt vet om det är felet eller boxen det är fel på. Får tokprova lite i nån vecka och ta ett beslut sen.
<{POST_SNAPBACK}> De 360 som repareras nu borde vara skyddade från att gå sönder igen iom att man nu lägger till en extra "heatsink" vid reparation.
<{POST_SNAPBACK}>
Dock när man ser på bilderna så ser det lite skumt ut, ingen fläkt i närheten av heatsinket. Kan väl inte kyla superbra då eller?
#863
Postad 31 juli 2007 - 18:50
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1 793 inlägg
Pjuh, har precis plöjt hela tråden och nu ångrar man ju nästan sitt köp, eller nä, man får väl skicka in boxen varje gång den kackar ur och hoppas att när ens garanti har gått ut så har man fått ett sista ex som håller typ
Ska ta och ringa till Dustin och fråga om de byter en box inom 4 veckor, isåfall är det ju det smidigaste. Samtidigt är man nästan rädd att få en ännu sämre box då jag inte riktigt vet om det är felet eller boxen det är fel på. Får tokprova lite i nån vecka och ta ett beslut sen.
<{POST_SNAPBACK}> De 360 som repareras nu borde vara skyddade från att gå sönder igen iom att man nu lägger till en extra "heatsink" vid reparation.
<{POST_SNAPBACK}> Dock när man ser på bilderna så ser det lite skumt ut, ingen fläkt i närheten av heatsinket. Kan väl inte kyla superbra då eller?
<{POST_SNAPBACK}>
Det borde väl sitta fläktar på andra ställen så genomströmningen av luft är tillräcklig genom hela boxen. Sen är väl bara själva "heatsinken" nån typ av kylfläns som jag fattar det, som leder bort värmen från nån processor, krets eller liknande? Då kanske det inte behövs en fläkt precis just där menar jag.
#864
Postad 09 augusti 2007 - 18:58
Onk
-
Onk
-
Lärjunge
-
-
344 inlägg
Fan! Där rök min 360.  Den har fungerat klockrent i nästan ett år nu. Men sen igår så upptäckte jag att musiken som jag streamade plötsligt dog. Började givetvis felsöka nätverket, men det var det inget fel på. När jag sedan slog på skärmen så såg jag att bilden hade frusit. Startade om 360:n och samma problem uppstod efter cirka fem minuter. Musiken dog och bilden frös. Samma sak hände gång på gång.
Till slut när jag startade upp 360:n ytterligare en gång så fick jag ingen bild och 3/4 av ringen runt påslagsknappen lyste rött. Sen provade jag igen och då gick den igång men nu fryser bilden hela tiden vid uppstart, redan när 360-loggan dyker upp.
Läste igenom FAQ:n på förstasidan och testade det som stod där, men det hjälper inte.
Vad ska jag göra? Har skickat ett mail till supporten och inväntar svar. Jag antar att det i slutändan måste skickas in, så jag har några frågor.
1. Måste orginalkartongen finnas kvar?
2. Den är köpt på Elgiganten, måste jag bifoga kvittot/garantibeviset som jag fick där?
3. Måste man skicka med alla kablar eller räcker det bara med själva konsollen?
4. Hur blir det med mitt Live-konto?
Redigerat av Onk, 09 augusti 2007 - 19:06.
#865
Postad 09 augusti 2007 - 19:09
Samplehead
-
Samplehead
-
Forumräv
-
-
577 inlägg
Fan! Där rök min 360. Den har fungerat klockrent i nästan ett år nu. Men sen igår så upptäckte jag att musiken som jag streamade plötsligt dog. Började givetvis felsöka nätverket, men det var det inget fel på. När jag sedan slog på skärmen så såg jag att bilden hade frusit. Startade om 360:n och samma problem uppstod efter cirka fem minuter. Musiken dog och bilden frös. Samma sak hände gång på gång.
Till slut när jag startade upp 360:n ytterligare en gång så fick jag ingen bild och 3/4 av ringen runt påslagsknappen lyste rött. Sen provade jag igen och då gick den igång men nu fryser bilden hela tiden vid uppstart, redan när 360-loggan dyker upp.
Läste igenom FAQ:n på förstasidan och testade det som stod där, men det hjälper inte.
Vad ska jag göra? Har skickat ett mail till supporten och inväntar svar. Jag antar att det i slutändan måste skickas in, så jag har några frågor.
1. Måste orginalkartongen finnas kvar? 2. Den är köpt på Elgiganten, måste jag bifoga kvittot/garantibeviset som jag fick där? 3. Måste man skicka med alla kablar eller räcker det bara med själva konsollen?
<{POST_SNAPBACK}>
Tråkigt, men du kan glädja dig med att du med största sanolikhet får tillbaka en med extra heatsink. Jag har aldrig skickat tillbaka någon box, men av vad jag läst ifrån andra som gjort det ska det inte vara några problem med att du behöver orhinalkartongen. (tror MS skickar en kartong till dig i förväg som du ska använda) Du behöver vad jag vet bara uppge serienumret - något kvitto behövs därför inte och du behöver inte skicka med några tillbehör. Tror att du kan ta ut hårdisken också om det nu inte är något uppenbart problem med den, men kolla med suporten först för säkerhets skull.
#866
Postad 09 augusti 2007 - 19:12
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3 653 inlägg
ring microsoft support.Dom hämtar konsolen och du får den fixad+ att du får en ny heatsink nu och din garanti förlängs från 2 år till 3 år  .Bara bra att den gick sönder.Grattis
#867
Postad 09 augusti 2007 - 20:00
Onk
-
Onk
-
Lärjunge
-
-
344 inlägg
ring microsoft support.Dom hämtar konsolen och du får den fixad+ att du får en ny heatsink nu och din garanti förlängs från 2 år till 3 år .Bara bra att den gick sönder.Grattis
<{POST_SNAPBACK}>
Yes! Det var det jag hoppades på!  Vet du någonting om punkterna 1-4 som jag skrev upp? Behöver jag några uppgifter när jag ringer supporten? Tänkte om jag ska ringa imorrn från jobbet. /Olle
#868
Postad 09 augusti 2007 - 20:04
Unregisteredd4f53896
-
Unregisteredd4f53896
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
ring microsoft support.Dom hämtar konsolen och du får den fixad+ att du får en ny heatsink nu och din garanti förlängs från 2 år till 3 år .Bara bra att den gick sönder.Grattis
<{POST_SNAPBACK}>
Yes! Det var det jag hoppades på! Vet du någonting om punkterna 1-4 som jag skrev upp?
Behöver jag några uppgifter när jag ringer supporten? Tänkte om jag ska ringa imorrn från jobbet.
/Olle
<{POST_SNAPBACK}>
Ja det är något serienummer du måste uppge tror jag. Vänd den upp och ner och anteckna det som står på undersidan. Var ett tag sen min dog.
#869
Postad 09 augusti 2007 - 23:01
Unregistered34cece8a
-
Unregistered34cece8a
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Köpte min xbox i höstas förra året gick hur bra som helst men sen började den krångla när man var inne mitt i spelet kunde den bara avbryta och gå till den start ikonen på xboxen så det var ine ens nån ide att spela överhuvudtaget man blir ju bra irreterad och vissa spel kunde man inte spela alls kom bara upp en grå ruta som sa att den inte kunde läsa disken så jag ringde xbox support och har lämnat in den och hoppas få tillbaka den snart inom två veckor skulle ta...kanske är ensam att ha haft det problemet.
#870
Postad 10 augusti 2007 - 09:32
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
#871
Postad 10 augusti 2007 - 12:52
Onk
-
Onk
-
Lärjunge
-
-
344 inlägg
Nu har jag ringt supporten och det måste ju vara den mest pinsamma support jag någonsin har ringt. Herregud så värdelös! Fanns inga lediga svenska handläggare så jag fick prata med någon som påstod sig kunna engelska. Det kunde han inte. Han kunde läsa ur sina papper vilka frågor han skulle ställa, men fick han en motfråga så sa han "I don't understand". Jag jobbar själv på en support för säkerhetstjänster och bredbandsuppkopplingar. Microsofts support borde inte kallas för support.
Hursomhelst så fick jag ett referensnummer av honom. Han skulle maila ut labels som jag skulle fylla i och stoppa på kartongen som jag skickar iväg. Enligt honom så var det bättre om jag skickade den i en vanlig kartong hellre än i orginalkartongen, jag frågade om han verkligen menade det och han svarade ja (kommunikationsfel?). Han sa att jag skulle ringa UPS och be dom hämta den och att det skulle ta cirka 25 arbetsdagar innan jag fick tillbaka den.
Tror dock inte UPS finns i Luleå? Hur fasen blir det då?
#872
Postad 11 augusti 2007 - 08:41
Unregistered801fc485
-
Unregistered801fc485
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Igår köpte jag mig ett 360 på OnOff. När jag kom hem så visades en ROD. Sen efter ett tag funkade det lite, sen ytterligare en till ROD, sen funkade det igen. Sen en till ROD. Kommer jag kunna byta ut det till ett nytt på OnOff eller kommer dom säga att den skall in på service? Ja menar, jag köpte det igår.
#873
Postad 11 augusti 2007 - 08:47
AriaGiovanni
-
AriaGiovanni
-
Lärjunge
-
-
378 inlägg
Igår köpte jag mig ett 360 på OnOff. När jag kom hem så visades en ROD. Sen efter ett tag funkade det lite, sen ytterligare en till ROD, sen funkade det igen. Sen en till ROD. Kommer jag kunna byta ut det till ett nytt på OnOff eller kommer dom säga att den skall in på service? Ja menar, jag köpte det igår. 
<{POST_SNAPBACK}>
Tror säkert att de byter ut den om du förklarar detta, annars finns 3 års gratis service hos Microsoft så du bara ringer dem, men det tar å andra sidan 1-2 veckor innan du får den tillbaka reparerad Tredje alternativet är att göra så här: http://www.cheapassg...-vs-cheapyd.phpmen detta bör du nog endast testa när 3-års-garantin har gått ut
#874
Postad 11 augusti 2007 - 08:54
Unregistered801fc485
-
Unregistered801fc485
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Tror säkert att de byter ut den om du förklarar detta, annars finns 3 års gratis service hos Microsoft så du bara ringer dem, men det tar å andra sidan 1-2 veckor innan du får den tillbaka reparerad
Tredje alternativet är att göra så här: http://www.cheapassg...-vs-cheapyd.php men detta bör du nog endast testa när 3-års-garantin har gått ut
<{POST_SNAPBACK}>
Haha, jag tänker inte testa handduksgrejjen Förhoppningsvis är dom förstående...
#875
Postad 11 augusti 2007 - 08:54
Unregistered0650da58
-
Unregistered0650da58
-
Beroende
-
-
1 220 inlägg
Igår köpte jag mig ett 360 på OnOff. När jag kom hem så visades en ROD. Sen efter ett tag funkade det lite, sen ytterligare en till ROD, sen funkade det igen. Sen en till ROD. Kommer jag kunna byta ut det till ett nytt på OnOff eller kommer dom säga att den skall in på service? Ja menar, jag köpte det igår. 
<{POST_SNAPBACK}>
NEJ NEJ NEJ! Du ska lämna tillbaks den till On-Off, när den är så ny så skall dom ta tillbaka produkten och ge dig en ny. Stå på dig eftersom du har rätten på din sida!!! Om det hade gått några veckor hade det varit en annan sak men nu så ligger detta i på On-Offs bord...
#876
Postad 11 augusti 2007 - 08:58
AriaGiovanni
-
AriaGiovanni
-
Lärjunge
-
-
378 inlägg
Tror säkert att de byter ut den om du förklarar detta, annars finns 3 års gratis service hos Microsoft så du bara ringer dem, men det tar å andra sidan 1-2 veckor innan du får den tillbaka reparerad
Tredje alternativet är att göra så här: http://www.cheapassg...-vs-cheapyd.php men detta bör du nog endast testa när 3-års-garantin har gått ut
<{POST_SNAPBACK}>
Haha, jag tänker inte testa handduksgrejjen Förhoppningsvis är dom förstående...
<{POST_SNAPBACK}>
Om de inte är förstående, så säger du bara "Konsumentköplagen...", så lyssnar de http://www.konsument...gCategoryID=892
#877
Postad 11 augusti 2007 - 08:59
Onk
-
Onk
-
Lärjunge
-
-
344 inlägg
Tror dock inte UPS finns i Luleå? Hur fasen blir det då?
<{POST_SNAPBACK}>
Ingen som vet?
#878
Postad 11 augusti 2007 - 09:01
Unregistered710b3906
-
Unregistered710b3906
-
Veteran
-
-
2 199 inlägg
Tror dock inte UPS finns i Luleå? Hur fasen blir det då?
<{POST_SNAPBACK}>
Ingen som vet?
<{POST_SNAPBACK}>
Jajamän, Citysped i Lule hämtar då från mig i Pite
#879
Postad 11 augusti 2007 - 09:05
Unregistered801fc485
-
Unregistered801fc485
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Tror säkert att de byter ut den om du förklarar detta, annars finns 3 års gratis service hos Microsoft så du bara ringer dem, men det tar å andra sidan 1-2 veckor innan du får den tillbaka reparerad
Tredje alternativet är att göra så här: http://www.cheapassg...-vs-cheapyd.php men detta bör du nog endast testa när 3-års-garantin har gått ut
<{POST_SNAPBACK}>
Haha, jag tänker inte testa handduksgrejjen Förhoppningsvis är dom förstående...
<{POST_SNAPBACK}>
Om de inte är förstående, så säger du bara "Konsumentköplagen...", så lyssnar de http://www.konsument...gCategoryID=892
<{POST_SNAPBACK}>
Från konsumentverket: Om det skulle vara något fel på varan - vad kan jag göra då?
Om det är något fel på din vara kan du:
* kräva avhjälpande, det vill säga få varan reparerad. * kräva omleverans, vilket innebär att du får en ny, felfri vara. * kräva prisavdrag eller ersättning för att rätta till felet. * häva köpet om felet är av stor betydelse för dig, vilket betyder att du får pengarna tillbaka. * hålla inne betalningen så mycket som krävs för att få säkerhet för ditt krav.
Säljaren har dock rätt att i första hand erbjuda dig avhjälpande eller omleverans om detta kan ske inom skälig tid och utan extra kostnad för dig.
Så rent lagmässigt sett så kan dom skicka in den på service.
#880
Postad 11 augusti 2007 - 09:37
virtuase
-
virtuase
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Nu har jag ringt supporten och det måste ju vara den mest pinsamma support jag någonsin har ringt. Herregud så värdelös! Fanns inga lediga svenska handläggare så jag fick prata med någon som påstod sig kunna engelska. Det kunde han inte. Han kunde läsa ur sina papper vilka frågor han skulle ställa, men fick han en motfråga så sa han "I don't understand". Jag jobbar själv på en support för säkerhetstjänster och bredbandsuppkopplingar. Microsofts support borde inte kallas för support.
Hursomhelst så fick jag ett referensnummer av honom. Han skulle maila ut labels som jag skulle fylla i och stoppa på kartongen som jag skickar iväg. Enligt honom så var det bättre om jag skickade den i en vanlig kartong hellre än i orginalkartongen, jag frågade om han verkligen menade det och han svarade ja (kommunikationsfel?). Han sa att jag skulle ringa UPS och be dom hämta den och att det skulle ta cirka 25 arbetsdagar innan jag fick tillbaka den.
Tror dock inte UPS finns i Luleå? Hur fasen blir det då?
<{POST_SNAPBACK}>
Har aldrig haft problem med microsoft support. Två stycken xbox 360 har gått sönder för mig. Har bara ringt microsoft, fått hem en ups lapp, beställt hämtning och sedan har det tagit lite mer än en vecka innan jag fått en ny/reparerad box. Jag har frågat varför man inte kan skicka i orginal låda och enligt nissen jag pratade med så beror det på att lådorna skrotas direkt vilket betyder att du inte får tillbaka den. Är väl en ganska konstigt ursäkt men det va vad han sa.
#881
Postad 11 augusti 2007 - 09:47
Unregistered0650da58
-
Unregistered0650da58
-
Beroende
-
-
1 220 inlägg
Tror säkert att de byter ut den om du förklarar detta, annars finns 3 års gratis service hos Microsoft så du bara ringer dem, men det tar å andra sidan 1-2 veckor innan du får den tillbaka reparerad
Tredje alternativet är att göra så här: http://www.cheapassg...-vs-cheapyd.php men detta bör du nog endast testa när 3-års-garantin har gått ut
<{POST_SNAPBACK}>
Haha, jag tänker inte testa handduksgrejjen Förhoppningsvis är dom förstående...
<{POST_SNAPBACK}>
Om de inte är förstående, så säger du bara "Konsumentköplagen...", så lyssnar de http://www.konsument...gCategoryID=892
<{POST_SNAPBACK}> Från konsumentverket:
Om det skulle vara något fel på varan - vad kan jag göra då?
Om det är något fel på din vara kan du:
* kräva avhjälpande, det vill säga få varan reparerad. * kräva omleverans, vilket innebär att du får en ny, felfri vara. * kräva prisavdrag eller ersättning för att rätta till felet. * häva köpet om felet är av stor betydelse för dig, vilket betyder att du får pengarna tillbaka. * hålla inne betalningen så mycket som krävs för att få säkerhet för ditt krav.
Säljaren har dock rätt att i första hand erbjuda dig avhjälpande eller omleverans om detta kan ske inom skälig tid och utan extra kostnad för dig.
Så rent lagmässigt sett så kan dom skicka in den på service.
<{POST_SNAPBACK}>
Häva köpet finns med om felet är stort (den fungerar ej så felet är stort), häv köpet köp en ny... Allt handlar även om skälig tid och eftersom produkten är splitter ny och söndrig vid leverans så skall den om levereraras omgående... Inget att snacka om
#882
Postad 11 augusti 2007 - 13:08
Unregistered801fc485
-
Unregistered801fc485
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Kan meddela att jag, med lyckat resultat, var och bytte mitt 360 till ett sprillans nytt. Det var inga som helst problem utan dom bytte direkt ut det. Det är vad jag kallar service.
Mitt nya ex fungerar jätte bra, efter 20 min användande (dock ej spelande, utan setup och runt-tittande).
#883
Postad 11 augusti 2007 - 16:41
Unregistered801fc485
-
Unregistered801fc485
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Jag har ett problem. Jag kan inte signa mig för Live. Det står följande: "Xbox Live signup is currently unavailable. Please try again". Har sett att många haft detta problem, men jag har inte hittat någon fix dessvärre. Har även testat att göra det på hemsidan men det funkar inte det heller.
#884
Postad 11 augusti 2007 - 16:48
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Vet ej vem som plockade upp min (piteå)
Men jag frågade om den skulle va inslagen men snubben som ringde mig sa att det var lugnt,han hade med sig en egen kartong
#885
Postad 11 augusti 2007 - 17:50
Onk
-
Onk
-
Lärjunge
-
-
344 inlägg
Tror dock inte UPS finns i Luleå? Hur fasen blir det då?
<{POST_SNAPBACK}>
Ingen som vet?
<{POST_SNAPBACK}> Jajamän, Citysped i Lule hämtar då från mig i Pite 
<{POST_SNAPBACK}>
Är det bara att skicka med vilket bolag som helst? Hur kom du fram till att skicka med Citysped? Tänkte för i så fall borde jag kunna skicka det med budet från jobbet.
#886
Postad 12 augusti 2007 - 08:11
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Du ringer 360 supporten och sen så kommer den firma som ska hämta boxen å ringa till dig för att göra upp om när han ska komma.
Så du får välä höra med han
#887
Postad 12 augusti 2007 - 13:56
Unregistered710b3906
-
Unregistered710b3906
-
Veteran
-
-
2 199 inlägg
Är det långhåriga killen moparman?
Han skrattar så gott varje gång han kommer till mig, har ju blivit ett par svängar.
#888
Postad 12 augusti 2007 - 15:11
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Heh yepp jag har för mig att han var riktigt långhårig
Mm han kom nog från lule å hämtade min..
Han var riktigt trevlig.han sa att han fått skicka in sin egen med och att det var rätt många som hade trasiga 360 men det är väl ingen nyhet
hur många har pajat för dig Linus82 ?
Du har ett fin namn
/mvh linus
#889
Postad 12 augusti 2007 - 15:49
Unregistered710b3906
-
Unregistered710b3906
-
Veteran
-
-
2 199 inlägg
3 Har pajjat, men det är ju ett par rutter för han det  .
Får hoppas på en gång till så man får ett premium med hdmi och 65nm senare i höst.
#890
Postad 12 augusti 2007 - 17:30
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Heh det var inte lite det
Jag har bara en som pajat men jag säger som dig..hoppas att min går sönder till vintern
#891
Postad 12 augusti 2007 - 17:32
POi2
-
POi2
-
Användare
-
-
108 inlägg
Själv drabbad nu  funkade klockrent fram till efter semester då den hade vilat upp sig  sen efter en halv DVD så dog den.
... jaja man lär ju få den innan Halo 3 .... och Mass Effect!!
#892
Postad 12 augusti 2007 - 17:43
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Hehe tjaa hoppas kan du ju alltid
#893
Postad 12 augusti 2007 - 20:36
Unregistered24c8cfe3
-
Unregistered24c8cfe3
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Naturligtvis helt hypotetiskt, om någon skulle sitta hemma, aningen grinig för att han missar vissa uppdateringar av boxen, hur skulle han gå till väga för att denna skulle gå sönder på ett helt naturligt, och icke uppseendeväckande vis?
#894
Postad 13 augusti 2007 - 08:27
Unregistered710b3906
-
Unregistered710b3906
-
Veteran
-
-
2 199 inlägg
Naturligtvis helt hypotetiskt, om någon skulle sitta hemma, aningen grinig för att han missar vissa uppdateringar av boxen, hur skulle han gå till väga för att denna skulle gå sönder på ett helt naturligt, och icke uppseendeväckande vis? 
<{POST_SNAPBACK}>
Varmlufts pistol och handuk kanske?
#895
Postad 14 augusti 2007 - 12:57
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2 453 inlägg
Har hört om flera 360 användare som fått byta konsoll flera gånger och jag börjar misstänka att det snart är dags för mig också. Köpte 360:n i juni (den är tillverkad 20 nov 2006) och har kanske spelat ca 50 timmar totalt.
Köpte need for speed carbon för några veckor sedan. Två gånger har det låtit som dvd:n slutat snurra och spelet låste sig. Startade om konsollen och då snurrade skivan åter (det hörs kan man säga :-)
Kommer detta att förvärras tro? Har dock inte ännu märkt av detta på andra spel.
#896
Postad 14 augusti 2007 - 22:12
Unregistered710b3906
-
Unregistered710b3906
-
Veteran
-
-
2 199 inlägg
Har läst nånstans att just NFS Carbon låser sig och diverse, så jag tror du kan va rätt lugn.
#897
Postad 15 augusti 2007 - 14:37
Nerd
-
Nerd
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Har fått tre röda fina ringar och kontaktade kundservice i Kaukasus. Det uppstod viss språkförbistring när jag bokstaverade mejladressen. Någon som vet hur lång tid det brukar ta innan de mejlar fraktsedeln?
#898
Postad 15 augusti 2007 - 17:11
Bullit66
-
Bullit66
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Har fått tre röda fina ringar och kontaktade kundservice i Kaukasus. Det uppstod viss språkförbistring när jag bokstaverade mejladressen. Någon som vet hur lång tid det brukar ta innan de mejlar fraktsedeln?
<{POST_SNAPBACK}>
ja jag fick min efter några minuter...kanske du får kontakta dom igen.
#899
Postad 15 augusti 2007 - 17:23
Unregisteredd8164c2a
-
Unregisteredd8164c2a
-
Lärjunge
-
-
440 inlägg
Naturligtvis helt hypotetiskt, om någon skulle sitta hemma, aningen grinig för att han missar vissa uppdateringar av boxen, hur skulle han gå till väga för att denna skulle gå sönder på ett helt naturligt, och icke uppseendeväckande vis? 
<{POST_SNAPBACK}>
Vira den i handuk skulle nog funka MEN lite moral får man väl endå ha !!! jag sålde min ÄRLIGT som en offline box & köppte en ny !!!
#900
Postad 15 augusti 2007 - 20:21
Unregistered24c8cfe3
-
Unregistered24c8cfe3
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Vaddå som offlinebox? Vad menar du? Menar du att du säljer din gamla skitlåda till ngn godtrogen stackare och köper en ny, bättre själv? Det låter omoraliskt.  Hellre få tillbaks lite från Microsoft än från en fattig stackare från södermalm, som sparat sedan release för att få sig lite söndagsnöje, och sedan får din slitna kryssbox.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|