Dvs de ska jobba in bakåtkompatibilitet direkt i kommande xbox spel (så de lirar på xbox360).
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 25 augusti 2005 - 16:06
Dvs de ska jobba in bakåtkompatibilitet direkt i kommande xbox spel (så de lirar på xbox360).
Postad 25 augusti 2005 - 17:43
Det hade jag inte hört.Tillägg till det zoiler sa är att vissa "Triple A" titlar i framtiden kommer troligen kunna spelas på xbox360 utan HDD.
Dvs de ska jobba in bakåtkompatibilitet direkt i kommande xbox spel (så de lirar på xbox360).
Så det gäller bara spel som inte kommit? Hur ska de veta om det blir tripple A eller inte när de programmerar spelet =P?
Postad 25 augusti 2005 - 18:03
Det hade jag inte hört.Tillägg till det zoiler sa är att vissa "Triple A" titlar i framtiden kommer troligen kunna spelas på xbox360 utan HDD.
Dvs de ska jobba in bakåtkompatibilitet direkt i kommande xbox spel (så de lirar på xbox360).
Så det gäller bara spel som inte kommit? Hur ska de veta om det blir tripple A eller inte när de programmerar spelet =P?
Vad jag vet behövs HDD till alla lir oavsett om de är storsäljare eller ej, men enligt MS ska endast de som betraktas som AAA vara kompatibla med 360.
Postad 25 augusti 2005 - 18:16
A lot of us have been wondering about the Xbox 360's backwards compatibility issue. Microsoft has announced that the Xbox 360 will be partially backwards compatible. What does that mean? Today we spoke with an industry source who shed some light on the subject.Vad jag vet behövs HDD till alla lir oavsett om de är storsäljare eller ej, men enligt MS ska endast de som betraktas som AAA vara kompatibla med 360.
One of the rumors floating around is that backwards compatibility will only work with a hard drive, which would have left Core systems out in the cold. As it turns out, that's only partially true. In many cases, the hard drive will indeed be necessary because you'll need an Xbox emulator file to sit on the hard drive (it's still unconfirmed whether this emulator comes pre-shipped on 360 hard drives but it is highly likely the case) and make your Xbox games 360-friendly. However, our understanding is that this isn't perfectly foolproof, and that it may not work in every single case.
What's especially interesting, though, is that select premium Xbox titles in the present and future are getting special treatment. We've learned that Microsoft is inviting some developers to make their current Xbox titles backwards compatible for both 360 SKUs -- that the games themselves will contain the Xbox 360 emulation code on them. In fact, certain Xbox titles already contain the code to boot up under emulation on the Xbox 360. Teams from Microsoft are helping developers with the project.
But resources are limited, so only triple A titles will get this kind of attention, and only products coming out in the window after the Xbox 360 announcement. Which ones? We have some hints, but nothing we can officially talk about yet. But don't worry, we're on the case.
Konstigt, med tanke på att dagens xboxspel använder HDDn. Då måste alltså de xboxspel som ska kunna vara kompatibla med 360 i framtiden INTE utnyttja HDDn i xbox/360?
Iof bryr jag mig inte för egen del, spela xboxspel på 360 liksom...
Postad 25 augusti 2005 - 18:29
A lot of us have been wondering about the Xbox 360's backwards compatibility issue. Microsoft has announced that the Xbox 360 will be partially backwards compatible. What does that mean? Today we spoke with an industry source who shed some light on the subject.Vad jag vet behövs HDD till alla lir oavsett om de är storsäljare eller ej, men enligt MS ska endast de som betraktas som AAA vara kompatibla med 360.
One of the rumors floating around is that backwards compatibility will only work with a hard drive, which would have left Core systems out in the cold. As it turns out, that's only partially true. In many cases, the hard drive will indeed be necessary because you'll need an Xbox emulator file to sit on the hard drive (it's still unconfirmed whether this emulator comes pre-shipped on 360 hard drives but it is highly likely the case) and make your Xbox games 360-friendly. However, our understanding is that this isn't perfectly foolproof, and that it may not work in every single case.
What's especially interesting, though, is that select premium Xbox titles in the present and future are getting special treatment. We've learned that Microsoft is inviting some developers to make their current Xbox titles backwards compatible for both 360 SKUs -- that the games themselves will contain the Xbox 360 emulation code on them. In fact, certain Xbox titles already contain the code to boot up under emulation on the Xbox 360. Teams from Microsoft are helping developers with the project.
But resources are limited, so only triple A titles will get this kind of attention, and only products coming out in the window after the Xbox 360 announcement. Which ones? We have some hints, but nothing we can officially talk about yet. But don't worry, we're on the case.
Konstigt, med tanke på att dagens xboxspel använder HDDn. Då måste alltså de xboxspel som ska kunna vara kompatibla med 360 i framtiden INTE utnyttja HDDn i xbox/360?
Iof bryr jag mig inte för egen del, spela xboxspel på 360 liksom...
Det absolut sämst hanterade PR arbetat jag någonsin har skådat, först går man ut med att HDD krävs för BC...sedan dementerar man detta med en klart dubiös förklarning..inte nog med att konsumenten har svårt nog att motivera vilket köp hon/han ska besluta sig för....de som har tänkt att köpa HDD med tanke på BC..vad händer med e nu?
Exemplariskt hantering av PR...one for the books!! Sämre än såhär blir det faktiskt inte!
Redigerat av Dr.Pohl, 25 augusti 2005 - 18:33.
Postad 25 augusti 2005 - 18:47
Som zoiler sa så tycker jag detta är ointressant då jag knappast kommer att köpa ett "vanligt" xbox spel för att köra i xbox360.
Sen räcker nog RAM minnet till som ersättare för HDD (då det inte är så jättemycket data som lagras på HDD´n) för att lagra eventuell information för kommande "xbox 1" spel.
Postad 26 augusti 2005 - 12:06
Steg tillbakaÄr det någon som vet (eller hört rykten...) vad det blir för skydd mot moddning på nya boxen? Kanskeär det som kommer avgöra kriget mellan konsollerna, den som kan moddas (först)! Många nuvarande xboxägare är ju bortskämda med utmärkta funktioner (XBMC etc) på sina boxar. Kanske inte så intressant att ta ett steg tillbaka... Är det något som säger att xbox 360 blir lättare eller svårare än PS3 att modda?
? Det är ju pga XBMC på xbox som MS gjorde 360n till vad den nu är: Mer mediavänlig, lätthanterlig och med ett mycket snyggare interface.
Nu har jag varken provat xbox360 (!) eller lusläst alla funktionerna men att den kan streama film etc från dator tror jag inte ersätter funktionerna i utmärkta xbmc. Jag kanske är negativ men MS tidigare produkter gör att jag inte tror att orginalmaskinen kan ersätta XBMC rakt av därav "ett steg tollbaka". Nej det är när den blir moddad som man (återigen) kommer kunna använda maskinen fullt ut.
Postad 28 augusti 2005 - 13:33
Postad 28 augusti 2005 - 19:02
Mycket fina bilder. Vackert kretskort MS knåpat ihop, kyllösningen ser seriös ut med heatpipes inbakade i kylflänsen över CPU:n. Smart av dem att placera hårddisken utanpå lådan och ta in luft bla. via den. Hårddisken är ju den mest värmekänliga komponenten.
Man kan notera att det inte finns några tomma platser för mer minne, som skulle tillåta sista minuten justeringar uppåt av minnesstorleken.
Postad 28 augusti 2005 - 21:50

-Anders
Postad 29 augusti 2005 - 01:24
Postad 29 augusti 2005 - 06:55
Är det någon som hört/sett/läst något om att 360 skulle kunna spela upp WM9 filer. Då tänker jag främst på att det vore trevligt att kunna kika på lite 720p matrial på projjen
![]()
-Anders
Den kan spela upp VM9 ja. Det kommer t.o.m. följa med en bonusksiva med lite demosnuttar för just WM9.
Messiah>> Som Control S, ev något bättre. Iaf inget i stil med orginal-aset, du kan va lugn.

Postad 29 augusti 2005 - 11:08
Checka in GDD3-minnet till höger om Xenons (GPU:n), K4J***-BC12
Det är Samsungs 800 Mhz GDDR3-chip. Specen säger dock 700 (dvs BC14). Kommer specen uppdateras lagom till release?
Troligtvis inte. Eftersom det uppenbarligen rör sig om ett dev-kit är det kanske inte så konstigt. Dessutom står det helt fritt att klocka chippen i vilken frekvens man vill, det beteckningen säger är bara att de är specifierade att klara den och den frekvensen.
Men man förundras över hur pass skarpa ögon (och mkt tid över, hehe) vissa männsikor har (NEJ, det är inte jag som spårat upp detta


Postad 29 augusti 2005 - 16:04
Jag blir inte riktigt klok på kontrollen, är den som den japanska S controllern eller är den som den första tegelstenen? Finns det ingen jämförelse då man blir lite orolig, S controllern är ju superskön men den första var ju overkligt dålig.
Postad 29 augusti 2005 - 17:06
Postad 29 augusti 2005 - 18:23
Är det någon som hört/sett/läst något om att 360 skulle kunna spela upp WM9 filer. Då tänker jag främst på att det vore trevligt att kunna kika på lite 720p matrial på projjen
Det beror väl på vad content-ägarna tycker om att släppa ut 720p på icke-skyddad komponentsignal. Xbox 360 har som bekant ingen digital videoutgång och därför inte HDCP. Det sägs att vanlig gammal 480i blir maxupplösningen i framtiden för spelare som inte har HDCP ...
Some might say, “Well, I’ll just do without the DVI and HDMI interface, and watch my digital television the way I do right now.” On the surface that sounds like a plan, but that’s where HDCP enters the picture. If the FCC and MPAA have their way, any television displaying a program encoded with HDCP not connected through DVI or HDMI might be degraded – meaning a high definition signal of 1080i will be automatically converted to 480i so you won’t get the advantages of HD or you might not even receive the picture at all.
länk
Finns säkert folk här med mer info om vad man får ut för signal från HD-spelare över komponent jämfört med HDMI

Postad 29 augusti 2005 - 19:30

Postad 29 augusti 2005 - 22:25
Sen att dom har tagit bort både den vita & svarta knappen förstår jag inte, hur skall man nu kunna t.ex byta granater i Halo?
Postad 29 augusti 2005 - 23:02
Postad 29 augusti 2005 - 23:24
Vad snackar du omSom det ser ut så återgår dom till sen stora handkontrollern, DJUPT besviken... Har haft S kontrollerns sens den släpptes, fast lite ommodifierad.
Sen att dom har tagit bort både den vita & svarta knappen förstår jag inte, hur skall man nu kunna t.ex byta granater i Halo?

De har lagt till 2 axelknappar istället för svart/vit.
Postad 30 augusti 2005 - 07:12
Aahh, äntligen börjar det hända saker! Nu blir man sugen
. Känns som modchipen (eller motsvarande) kommer finnas ute till premiären eller ropar man hej lite för tidigt?!
Även om Franz är väldigt duktig så finns det faktiskt ingen naturlag som säger att man kan knäcka ett skydd ö.h.t om man inte har kontroll över exekveringsmiljön. Microsoft var närmare än vad folk förstår med att göra Xbox 1.1 säker - och hade de inte startat ett bråk med NVidia (som tillverkade säkerhetschipet) hade de haft goda möjligheter att stoppa modchip ö.h.t till Xbox.
Hur väl de lärt sig läxan till Xbox 360 ska bli intressant att se.
Postad 30 augusti 2005 - 07:52
stora xbox handkontrollen är den sämsta handkontrollen som någonsin har gjorts.
Ja det är din åsikt, är ju en smaksak vilken man gillar.
Jag gillar båda, dock funkar den större bättre till en del spel.
Men kan förstå att de som har små händer hatar den stora (som japanerna tex).
Postad 30 augusti 2005 - 08:04
I vilken prisklass kommer spelen att land på?
//Stefan
Postad 30 augusti 2005 - 08:30
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 30 augusti 2005 - 08:31.
Postad 30 augusti 2005 - 09:22
Är det någon som hört/sett/läst något om att 360 skulle kunna spela upp WM9 filer. Då tänker jag främst på att det vore trevligt att kunna kika på lite 720p matrial på projjen
Det beror väl på vad content-ägarna tycker om att släppa ut 720p på icke-skyddad komponentsignal. Xbox 360 har som bekant ingen digital videoutgång och därför inte HDCP. Det sägs att vanlig gammal 480i blir maxupplösningen i framtiden för spelare som inte har HDCP ...
Some might say, “Well, I’ll just do without the DVI and HDMI interface, and watch my digital television the way I do right now.” On the surface that sounds like a plan, but that’s where HDCP enters the picture. If the FCC and MPAA have their way, any television displaying a program encoded with HDCP not connected through DVI or HDMI might be degraded – meaning a high definition signal of 1080i will be automatically converted to 480i so you won’t get the advantages of HD or you might not even receive the picture at all.
länk
Finns säkert folk här med mer info om vad man får ut för signal från HD-spelare över komponent jämfört med HDMI
Content-ägarna har väl hittils inte sagt ett jota om hdcp-krav på de WM9-köpfilmer som trots allt finns idag? Du kan spela upp dem på vilken pc som helst. Eller är jag helt tappad bakom en vagn nu?
I vilket fall som helst så är det ju så WM9-kodade filmer på DVD-skiva aldrig kommer bli något stort, de stora pojkarna kommer satsa på köpfilm på HDDVD och BD istället. Så problemet med hdcp+360 löser sig självt så att säga...
Postad 30 augusti 2005 - 10:30

Till Xbox 360 är det ju redan kirrat.

Postad 30 augusti 2005 - 13:51
Intressant artikel om vilken maskin som lockar mest speltillverkare

"Ett nytt Xbox-spel säljer fyra gånger så många exemplar som ett spel till PS2"

Skumt med tanke på att xboxen känns mer moddad än PS2:an.
Artikeln iövrigt tappar ju lite av sin poäng genom att PS3:an ligger så långt fram i tiden jämfört med xbox360. Blir mer relevant när båda maskinerna finns på marknaden.
Postad 30 augusti 2005 - 14:51
Skumt med tanke på att det inte är sant"Ett nytt Xbox-spel säljer fyra gånger så många exemplar som ett spel till PS2"
![]()


Nu i september borde vi få reda på vilka spel som defenitivt blir launchspel och hur mycket spelen kommer kosta. Så du får hålla dig ett tag tillVilket bil spel ska man köpa till releasen PGR3, Burnout eller NFS?? Vilka fler titlar kommer att komma till releasen som är som typ Halo eller Conflict Desertstorm?
I vilken prisklass kommer spelen att land på?

Redigerat av Zoiler, 30 augusti 2005 - 14:55.
Postad 30 augusti 2005 - 18:32
Det som har förändrats med bilden är dom 2 äpplena och ett hål under trädet.
Jag kan knappt vänta tills nedräkningen tar slut

Postad 31 augusti 2005 - 09:39
Hehe, ja vad baserar de det uttalande på? Låter som BS IMHO.
Definitivt inget som går att backa upp med försäljningsstatistik iaf.
http://www.gamesindu....php?tag=int_us
Inte ens i USA där xbox är stark så säljs det fler xbox-spel än PS2.
Möjligtvis att det gör det med titlar som inte är storsäljare, svårt att se på GI:s listor.
Om man tittar på Japan så finns det inte en enda xbox-titel på top-10, däremot mycket Nintendo, men det förvånar väl knappast någon.
http://www.gamesindu...php?tag=int_jap
Postad 31 augusti 2005 - 14:23


Postad 31 augusti 2005 - 18:34
Att dem skulle släppa det tidigare och "chocka" världen verkar ju inte så troligt då många speltitlar redan spekuleras att bli försenade och att det inte var speciellt länge sedan dem började massproducera konsolen. Om den nu ska släppas världen över samtidigt som det är sagt. Lär ju vara nån/några miljoner förbokningar på enheten? Finns väl egentligen inga nackdelar att dra ut på det, även om det skulle finnas tillräckligt med enheter klara enligt microsoft. Då hinner det komma tillräckligt med starka speltitlar. så det inte blir halvfärdiga spel från utvecklarna pga av att dem känner sig stressade.
Postad 31 augusti 2005 - 19:05
Postad 31 augusti 2005 - 20:26
Nu har jag inte lusläst varje sida i denna långa tråd så om detta redan har diskuterats så ber jag om ursäkt

Först och främst tycker jag att det är synd att den helt verkar sakna digital utgång, tex HDMI. Eller har någon hört något annat? Jag har iaf bara sett kablar för komponent, RGB, VGA, S-video och komposit.
Mina funderingar är hur de tänkt lösa inkopplingen av de olika kablarna. På de bilder som jag har sett (inkl de som Überbio postade) så ser det ju ut som att de inte tänkt göra som på Xbox, dvs en specialkontakt med kort kabel till dosa med honkontakter. Då kan man ju koppla in en normal signalkabel (med hankontakter i respektive ände) i denna dosa.
Med Xbox360 verkar det istället bli en specialkontakt med inbyggd kabel och hankontakter. Om man nu inte klarar sig med denna relativt korta kabel (tex om man har en projektor i taket) så måste man skaffa en hona-hona adapter eller liknande lösning

Har jag rätt? Eller har jag sett fel på bilderna och/eller missat någon info?
/Fredrik
Postad 31 augusti 2005 - 20:32
http://news.teamxbox...n-GeForce-7800/
rapporten kommer från den officiella playstation magasinet

Postad 31 augusti 2005 - 21:06
vad finns det för anledning att köpa en ps3 nu? Tekken?? nejtack? HDMI?? nejtack..
Blu-ray?? 1080p?? jatack..

EDIT: Jag vill inte köpa båda 2, men det slutar säkert så

Redigerat av Unregistered992, 31 augusti 2005 - 21:08.
Postad 31 augusti 2005 - 21:25
har du en TV som klarar av 1080P?? nej men projektor som du säkert harvad finns det för anledning att köpa en ps3 nu? Tekken?? nejtack? HDMI?? nejtack..
Blu-ray?? 1080p?? jatack..
EDIT: Jag vill inte köpa båda 2, men det slutar säkert så


Postad 31 augusti 2005 - 21:42
Hyfsat samtida med tanke på tidigare släppSamtida världsrelease blir det troligen inte, troliga rykten är att europa releasen blir ca 2 veckor efter den amerikanska dvs i slutet på november.

Mycket möjligt, men det är ju efter TGS och före X05Undra vad som händer om 27 dagar? Gissning: Första titten på Halo 3?

Xbox säljer ungefär lika många spel/konsol som PS2 (PS2 aningen lite mer). Men det finns 4 ggr så många PS2 sålda som xbox =P. Det är hårdvaruförsäljningen som haltat.Definitivt inget som går att backa upp med försäljningsstatistik iaf.
http://www.gamesindu....php?tag=int_us
Inte ens i USA där xbox är stark så säljs det fler xbox-spel än PS2.
Möjligtvis att det gör det med titlar som inte är storsäljare, svårt att se på GI:s listor.
Om man tittar på Japan så finns det inte en enda xbox-titel på top-10, däremot mycket Nintendo, men det förvånar väl knappast någon.
I Japan sålde de 300 000 på 3 år, hyfsat värdelöst

Postad 31 augusti 2005 - 21:47
har du en TV som klarar av 1080P?? nej men projektor som du säkert harvad finns det för anledning att köpa en ps3 nu? Tekken?? nejtack? HDMI?? nejtack..
Blu-ray?? 1080p?? jatack..
EDIT: Jag vill inte köpa båda 2, men det slutar säkert såklarar nog av det. Blu-ray hmm jo ja vet inte. Xbox 360 kommer kunna spela upp HD-DVD i framtiden
Kommer den kunna spela hd-dvd? Alltså har den en blå laser också? (dvd-läsaren)
Postad 31 augusti 2005 - 22:19
Det är bara ett rykte som xbox-idioter har skapat, tyvärr grabben..xbox360 kraftfullare än PS3 som kommer 1 år efter xbox360 (i europa) vad finns det för anledning att köpa en ps3 nu? Tekken?? nejtack? HDMI?? nejtack..
http://news.teamxbox...n-GeForce-7800/
rapporten kommer från den officiella playstation magasinetså xbox360 allllllll the way baby!!!!
The PSM doesn't have that quote at all. A scan of the page is out there floating around and nowhere on it does it state that the RSX is less than the 7800. It's just more FUD from a desperate ******. (Check his post history)
http://forums.gaming...ead.php?t=61317
Postad 31 augusti 2005 - 22:45

PGR3:
X360 was infront of me encased in transparent plastic. Before the game kicked off we were shown how the controllers have changed since XB1 (we got wired pads for demo, so I dunno how the wireless works).
First off, it's marginally thicker on the grips than the S pad, but still much smaller than the original pad.
It took next to no time to get accustomed to the pad... it fits PERFECTLY in my hands. The analog trickers are softer, yet more responsive, the LB and RB buttons are easy to access and are very responsive.. and the Ring of Light is superb.
Not only does it show you which player you are by lighting up one of the 4 quadrants of the circle... but it also tells you so many other things ingame too, like proximity of other players, and it also flashes when someone talks to you, showing the color of the player who's talking with you.
The headset is back to traditional headset style. rather then putting it around the back of your head like you did with XB1, it goes over the crown of your head instead... it's ok and quite comfy, but I prefer the original (which is also compatible by using the plug at the bottom of the pad).
Now, the analog sticks.... absolute bliss... NO deadzone, NO slipping off the stick, comfy at all times... Quite simply all in all this is the best controller I've ever used. Yep, even better than the Saturn and Snes pads.
And onto the game itself... All 8 of us were ready after a few minutes and were prepped to race, so the MS guy kicked us off, selected a random racecourse and loaded the game.
And my god, it took less than 5 seconds to load the flyover of the course... and thats when my jaw hit the floor.
You quite simply will not believe the detail and fluidity of this thing.
Each spectator is fully 3D and all look different.. Even things like birds flying over trafalgar square are fully detailed, even down to the map being reflected in the bird's eyes. Then as smooth as silk it swoops down to the cars... and they quite simply have to be seen to be believed.
They look 15 times better moving than they do on the screenies. There are NO jaggies ANYWHERE, and effects like heat haze and small puffs of smoke from the exhausts dissipitating the higher it rises in the air, and droplets water dripping and rolling slowly from the exhaust before dropping onto the road.
And we were off... silky smooth, effects up the arse, REAL TIME DAMAGE AND DEBRIS!, Tire tracks wearing off the further you race... oh man this thing is AWESOME... It has the feeling of burnout as you tap the back wheel of a car, hear its tires scream as it careens infront of you and smashes in to the barriers as the spectators leap, scream and try to run out of the way of the crash.
It's more of the same type of game as PGR2, but so realistic, smooth, and FAST that it has you hooked from the moment the cars scream off the finishing line.
Ghost Recon 3, PDZ och Kameo:
And that game is AWESOME as well...although I only got 5 mins with it, it was a joy to play, and to watch the scenery get absolutely demolished with a misplaced rocket Fully deformable scenery in this one... spent half my time blowing shyte up! It is SUCH a good feeling to see 2 guys on patrol next to a half damaged building... so you chuck a satchel charge on the wall, run and hide, and as they walk past it, set off the charge and watch them getting crushed by the crumbling walls.
Graphics are a little ropey still (the actual images are cool, but the animation is very similar to GR2, i.e your character and your NPC's move beautifully, everyone else in the game doesn't quite move as lifelike.), but the movement, controls, and sound are perfect (you hear the whizz of the bullets fly past, the gravel under your boots, and rumbling of a nearby tank - which also rumbles the pad in varying strengths depending on how close you are)
Texture detail is amazingly crisp.. I love the way you blow up a tank and the dust tracks it was stationed on blow out a cloud of dust that hits your helmet, blurring your vision till your character gets a moment to wipe it off... all the while dodging the debris that flies all over the place.
GR3 feels much more like being part of a movie like Black Hawk Down.. the sense of being in the middle of a warzone is the most intense yet... I'm loving it... definitely gonna be one of my purchased launch titles.
Now.... the biggie.. PERFECT DARK ZERO.
The only way I can put the game into words is... imagine a gameplay cross between Goldeneye and Halo, with the physics of HL2, the graphics of a 3D Version of Akira the movie, and single player campaign maps the size of the entire playfield of GTA 3... the game is EPIC.
Playing the game gives such a euphoric feeling, you can't help but smile when you play it... the slight touches of humour, the animation, the speed, the graphics... it's one helluva package.
I dunno if it's better than Halo 2 or not (need more time with it before I figure that out), but it sure as hell blows any other FPS out the water.
X360's must-have game of the show.
It's not all good news though...
Kameo is not what I was hoping for.
Graphics don't look anything better than what can be done on current XB1, there was noticeable slowdown when loads of characters came on screen, and it just didn't hold my attention like the other games did... feels like it's gonna be delayed again... it just doesn't feel like a game that's almost ready for release.
how did the graphics compare to current high end pc games?
Superior to anything I've seen so far, even F.E.A.R. on PC (which I also played at the show) paled in comparison.
I'd give it a year, maybe 2 at the outside for PC games to hit these kind of graphics, and even then you'd need a top of the range system to get them anywhere near smooth... the graphics I've seen so far are quite simply next generation.
http://www.arcadeath...d.php?tid=50999
Edit: Det var tydligen fake som vanligt, killen som hittade på det måste vara lite mentalt utmanad

Redigerat av Zoiler, 01 september 2005 - 12:56.
Postad 01 september 2005 - 00:06
'Den senaste tiden har det dock börjat dyka upp en del klagomål och irritation från spelutvecklare och det handlar i de flesta fall om problem med Xbo 360s lagringssystem. Utvecklarna av RPG-spelet Enchant Arm har varnat att DVD-formatet som Xbox 360 använder inte kommer räcka för att lagra all data på en skiva, vilket skulle betyda att man måste lansera sitt spel på två skivor. En lösning man inte känner allt för lockande.
Tyvärr är det även problem med konsolens hårddisk, eller det faktum att hårddisken inte är ett standardtillbehör i bassystemet rättare sagt. Bland annat Valve har utryckt bekymmer över att man inte kan förlita sig på att en hårddisk finns närvarande i konsolen, något som försvårar spelutvecklandet.'
När PS3:an kommer med alla sina fördelar så blir dessa problem av ännu större betydelse för den fortsatta försäljningen av Xbox 360. DVD-formatet kommer snabbt att bli undermåligt, då spelen kommer bli mycket större än idag. Att då inte ens kunna räkna med hårdisken gör inte saken lättare för Xboxens framtid...
Postad 01 september 2005 - 00:21
Redigerat av bjornsva, 01 september 2005 - 00:32.
Postad 01 september 2005 - 10:08
Letade upp den där PSM-sidan bara för att klargöra ännu merhttp://news.teamxbox...n-GeForce-7800/
rapporten kommer från den officiella playstation magasinetså xbox360 allllllll the way baby!!!!


Det står alltså: The card's G70 GPU, which is more than twice as powerful as two of NVIDIA's previous top-of-the-line 6800 boards, shares a lot of similar inner workings with the PS3's RSX chip - only it isn't as fast. Oh, and it retails for $599.
Dvs, 7800GTX är kraftfullare än två 6800 kort, och det är likt PS3:ans RSX, men 7800GTX är inte lika snabbt som RSX

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar