F.ö. föredrar jag högre profil på däck än /35. Tappade bort mitt njurbälte för 10 år sen....

Postad 13 juli 2005 - 07:02 F.ö. föredrar jag högre profil på däck än /35. Tappade bort mitt njurbälte för 10 år sen.... ![]() Postad 14 juli 2005 - 12:23 Postad 14 juli 2005 - 22:27
Jag antar att man får betala mindre moms/tull om dom skriver ner värdet på paketet. Det jag är mest fundersam är vad som händer om paket kommer bort. Om man t.ex. har betalat 500EUR och på paketet står det 200EUR, då måste det ju vara värdet på paketet som man får tillbaka. Iofs, om ett paket försvinner så är det ju ingen som kan läsa vad det stod för värde på det. Redigerat av bjornsva, 14 juli 2005 - 22:28. Postad 15 juli 2005 - 11:07 Om det sätts som gåva är det väl avsändaren som får värdet om det skickade försvinner? Gåvan sker inte förrän man tagit emot saken? Postad 15 juli 2005 - 12:44 Ev. skada på leveransen eller borttappat paket är väl i så fall försäljaren som går bet på? Eller? Postad 15 juli 2005 - 13:00 Eftersom websiten inte är svensk, gäller kinesisk lag vad jag förstår. För själva transporten gäller internationell transporträtt. Varor kan inte försäkras för belopp överstigande deklarerat värde- det skulle vara mycket märkligt i så fall. Och är det deklarerade värdet 0 kr, så lär inte något försökringsbolag i världen betala ut ersättning pga transportskada. Hur beställare och köpare avtalar riskhantering är upp till parterna-står Ornec elelr Coem för risken är det bra. Men man skall inte ta det för givet. ..::EDIT::.. Nu har ornec.com tagit bort de flesta högtalarna ur listan. Blir inga aurum Cantus Moon Godess II före jul för mig ![]() Mvh Redigerat av spacebot, 15 juli 2005 - 17:18. Postad 15 juli 2005 - 19:13
N Y Sound har ju lite andra Aurum Cantus, jag vet inte hur priserna klarar sig i en jämförelse...:
Postad 20 juli 2005 - 21:30 någon som vet något.. den fick bra betyg av hifianalys ornec hifianalys mexing och melody är ju oxå alternativ. .. helst ett sådant cayin calle köpte sl6c eller vad det hette eller opera t99.. men det är väldigt smalt som en planka . vill gärna se rören när dem glöder så det blir lite värme i rummet.. annars så är ju classic 9.0 eller xindakXA3200sMKII alternativ någon som kankse kan komma med förslag eller mer råd kankse.. är väldigt nöjd med mina saker jag köpte i gruppköpet. men är fortfarande nybörjare på kina. Redigerat av Unregistered88266978, 20 juli 2005 - 21:46. Postad 22 juli 2005 - 21:23 men jag va inne på Ny sound och det verkar bättre snabbare frakt samt billigare dom räknar i us-dollar... ng som handlat från dom och kan ge lite synpunkter???? Postad 23 juli 2005 - 23:19 Hej maletico! Jag har handlat från NYSound två gånger online utan några som helst problem. Snabbt och enkelt. Är det något speciellt du tänker på? Postad 29 juli 2005 - 14:31 är sugen på ett classic steg ![]() + ett E&T D600 W3 HighEnd HiFi Rack såg najs ut för 48euro ![]() Redigerat av foose, 29 juli 2005 - 14:33. Postad 03 augusti 2005 - 19:13 Jag skickade en prisförfrågan på ett Classic 10.0 försteg och råkade bara skriva 10. Han fattade inte alls vad jag menade, utan frågade vad det var. Kanske classic 1.0b eller classic 6.10, men inte nämnde han ens 10.0 ![]() Postad 26 augusti 2005 - 21:40 Hur länge fick ni vänta på er leverans ni som har beställt och som inte fick vänta länge på grund av ovädret? Postad 27 augusti 2005 - 09:06 De sa att om varorna fanns i lager, så fanns dom hos mig 72 timmar efter betalningen (vilket inte framgick om de fanns, trots att jag nämnt vad jag ville ha). Det är ju inte alla som levererar från andra sidan jordklotet dubbelt så fort som man svarar på ett mail ![]() Postad 01 september 2005 - 21:10 Postad 02 september 2005 - 20:31 ![]() Har någon varit i kontakt med dem och fått grejorna skickade på ett billigare sätt? Jag skulle inte behöva ha expressleverans. Postad 02 september 2005 - 20:51 Postad 03 september 2005 - 06:14
det ovanligt med kinesisk hifi som kommer från andra ställen;) Postad 03 september 2005 - 09:36 Det finns ju Classic prylar från ett ställe i Danmark och få finns det ju ett företag som säljer Swan-högtalare över nätet och listan kan nog göras mycket längre. Säljer inte till och med danska hifiklubben Cayin tyckte jag jag läste nånstans? Postad 03 september 2005 - 12:12
Kina hifi kommar alltid från ...kina ![]() Oavsett så blir det tull på varorna- betalas av importören. Och detaljisterna i Skandinavien lägger på moms. Mvh Postad 03 september 2005 - 12:23
Aha ![]() Jag tänkte att eftersom storbritanien är med i EU, så kanske det inte blir något om det är skickat därifrån, men så är det alltså inte... Då vet jag ![]() Postad 03 september 2005 - 19:22 ![]() Nån som är haj på betalningen? Bank Transfer eller Paypal - vad menas med dom? Kan man inte betala med VISA? Hur går betalningen till? Bäst vore ju Bank Transfer så slipper man 3% Postad 03 september 2005 - 20:49 Antingen går du till din Bank och säger til dem att du ska föra över pengar till konto "bla bla bla" eller så betalar du med paypal, de verkar inte ha kortbetalning på någon av kinashopparna, lite synd. //Andreas Postad 03 september 2005 - 21:27 Mmm, jag glömde att säga att det gäller ett köp från Ornec... Sorry... Hur har ni betalt? Vilket är egentligen billigast? Postad 04 september 2005 - 08:42
Jag har betalt med bank transfer. Det kostade 5 euro i Finland och PayPal tar 3% av priset. Ornec skickar varorna från Kina eller HK. Just nu jag väntar på Shanling CD och Shanling stärkare. Ornec skickade dom efter min pengarna var på deras konto... ![]() Mitt moderspråk är inte svenska.... ![]() ![]() /jarno Redigerat av kamppi, 04 september 2005 - 08:44. Postad 04 september 2005 - 09:22 Det är inga problem att förstå din svenska kamppi! Välkommen till Prisjakt. //Calle_jr Postad 04 september 2005 - 09:27
Ja, välkommen hit! Trevligt med nya! ![]() Och tack för svaret! Ja, tre procent låter det mycket, men det kanske det inte är. Jag läste nånstans att de inte får ta ut 3%, utan det är säljaren som ska pröjsa. Det är väl samma som med VISA-kort kanske. Dethär blev väl kanske en Expressen eller Aftonbladet grej Postad 10 september 2005 - 00:55 ![]() Jag tänkte bara höra om någon vet vad Web-Cleaning betyder. Det står under min order status... Postad 10 september 2005 - 16:32
Att de tar bort gammal spindelväv från dina saker- verkar som om de har legat länge i lager ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Postad 10 september 2005 - 16:37 Oops... Web-CleaRing menade jag ju Så man kan skriva ibland ![]() Postad 11 september 2005 - 16:49 ![]() Postad 13 september 2005 - 19:45 Men det som tar emot är den dyra frakten som alla lägger fram. Mvh Jonas Postad 13 september 2005 - 20:11 Postad 18 september 2005 - 19:00 I alla fall för mig och i Firefox. Postad 18 september 2005 - 19:05 Postad 22 september 2005 - 04:19 Dock tror jag att min beställning utav G&W nätfiltret med svenska (eu?) strömkontakter bidrog till detta då de inte verkade ha dessa i lager. Nåja, grejjerna kom iaf till slut utan problem. Kundsupporten verkar också vara snabb att svara på frågor. ps. Shengya cd-10 är inte dum =) Postad 22 september 2005 - 12:28 Först och främst så stog det inte accepted vid min beställning förrän jag efter en vecka efter min betalning skrev och frågade om de hade fått mina pengar. Sedan hände inget förrän jag nu (efter två veckor) skrev och frågade varför dom inte hade skickat något... Nej, de kommer till oss inom 24 timmar och sen ska vi bara provlyssna och sen skickar vi. 24 timmar? Nja... jag vet inte... Hoppas att grejerna kommer snart i varje fall ![]() Postad 22 september 2005 - 16:07 ![]() Trevligt att höra att det verkar bli levererade varor i alla fall... ![]() Postad 27 september 2005 - 21:55 Ornec verkar ju vara ett skämt !, skickar ett par enkla frågor ang produkter och får svar från något mycket korkat automatiskt "helpdesk" som man måste logga in på med lösenord och namn för att upptäcka att frågorna är obesvarade och finns inte ett spår av de viewing number och id man fått först flera dagar efter frågan man ställt. View/Id Skall tydligen funka som någon typ av tracking-nummer för frågorna man ställer för den bevisligen veckolånga väntan för varje svar på frågorna som ställs. Fruktansvärt överarbetat och helt ofunktionellt, det märks att dom är ca 15år efter Europa vad det gäller funktion på websiter och kundsupport/kundanpassade funktioner. Det är nu en vecka sedan jag ställde 2 mycket enkla frågor om produkterna de säljer men har fortfarande inte fått ett svar man kan läsa förutom automatsvaren från helpdesk. (Frågorna kunde besvaras med Typ Ja/nej båda 2.) Hur lång leveranstid kan man räkna med från dom?, det verkar ju inte lovande med så lång väntetid innan man får svar på sina frågor. AnTra Postad 27 september 2005 - 22:04 Postad 28 september 2005 - 15:51
[email protected] och [email protected]. När jag har besällt och frågar något så är det snabba med att svara, eftersom jag då blir hänvisad till support adressen. Men innan så tog det på tok för lång tid.
Det verkar som att det är skillnad på
För övrigt så är 72 timmar något de inte alls verkar kunna hålla... Postad 28 september 2005 - 19:45 Går inte och ändra antalet i rutan för antal articklar och det går inte beställa samma pryl separat ytterligare en gång på hemsidan. Smart och genomarbetat, eller är min läsare säck ?. Och maila manuellt att man vill beställa 2 st av samma artickel, säger bara WELCOME HELPDESK och en veckas väntetid till. ![]() ![]() ![]() ![]() Postad 28 september 2005 - 20:25 Vad är det nu du ska köpa? Du ska väl inte fördärva din fina setup nu med nåt snedsteg? ![]() Ornec har inte Droplet ![]() Postad 29 september 2005 - 06:25 Samt en Tuner och 2 st nätfilter, (Det var just dom nätfiltrena som inte gick att få 2st av i varukorgen?). Någon annan som lyckas med konsstycket att få tva articklar av samma sort i Ornecs varukorg?. Ser med spänning fram emot era svar ![]() ![]() 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |