har ni fått mail ännu om vilket paket ni vill ha??
jag har väntat i veckor nu och jag börjar bli orolig om man kommer få någon 360 eller inte

31 relaterade trådar
Postad 10 september 2005 - 12:59 har ni fått mail ännu om vilket paket ni vill ha?? jag har väntat i veckor nu och jag börjar bli orolig om man kommer få någon 360 eller inte ![]() Postad 10 september 2005 - 18:22
Jopp jag har. Fast jag har även beställt från Webhallen då de är liite billigare. Spelbutiken har jag mailat och frågat hur det går med förhandsbokningen, och de har endast svarat att de kommer skicka ut ett mail till alla som förhandsbokat så man kan välja vilken version man vill ha. Man kunde ju bara boka en X630 i början - ingen version då det inte hade uppdagats ännu. De svarade för typ 3 veckor sen att mailet skulle ut. Har dock inte hört något sedan dess ![]() / Lilla Jag Postad 10 september 2005 - 18:52 ![]() DOA4: ![]() ![]() ![]() ![]() Filmen hittar ni här, har inte kollat själv då jag inte orkar bli medlem =P: http://www.gamespot....alive/play.html Också GR3... ![]() ![]() ![]() En Video på GR3: http://rapidshare.de...ntatie.avi.html Elden i Ghost Recon ser super ut ![]() Postad 10 september 2005 - 19:05 ![]() Tycker dead or alive är lite för "japan" grafik över det hela... Det ska vara hård grafik som är mörk och dyster ![]() Här kommer lite gobitar på spelet ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sen finns det någon "in-game" film någonstans, men jag orkar inte leta reda på den ![]() Postad 10 september 2005 - 21:43 Gör inget, den har vart uppe i tråden flertalet gånger ![]() GoW hoppas jag att de fixat till så det flyter bättre än vad det gjorde unde E3 ![]() Postad 11 september 2005 - 17:25 http://www.gametrail...d=7558&type=wmv
Redigerat av Donmeta, 11 september 2005 - 17:26. Postad 12 september 2005 - 11:56 ![]() Postad 12 september 2005 - 13:44 Man kan tänka sig att de inte implementerat skuggorna i just den versionen =P. Sedan får vi se om de lägger till self-shadowing innan release. Jag tror att det är lätt att bli lurad av bilder iom den kommande generationen. För att kunna uppskatta spelet kanske man måste se det framför sig på sin TV eller åtminstone se gameplayvideos. Man missar mycket, framför allt animationer, interaktivitet och fysik, om man inte ser det i rörelse. På samma sätt ser Gears of War snyggt ut på bilder, men när man såg animationerna under E3 så såg det stelt ut. Det räcker nog inte längre bara med screenshots. Postad 12 september 2005 - 14:31 Visst kan jag hålla med dig om att DOA till 360 ser ganska så dåligt ut för att vara nextgen. Ser mer ut som ett snyggt xbox spel. Redigerat av Zoiler, 12 september 2005 - 14:51. Postad 12 september 2005 - 19:28 Det bådar inte speciellt gott...med tanke på attt launch är om dryga 2 månader..går även elaka rykten om att PGR 3 inte blir klar i tid.....hur som helst...mer eller mindre konfirmerad launh lista om några få dagar...men det ser inte vidare ljust ut. Postad 12 september 2005 - 19:55 Det enda jag kan tänka mig är att de väntar till x05 och satsar allt där. För lineupen ser inget häftigt ut än så länge, om man räknar bort vissa spelbara titlar som Kameo och Ridge Racer. Kanske kommer fler överraskningar dock, de skulle väl ha en pk dagen innan? Å andra sidan PS3 har bara officiellt 3-4 spel på mässan överhuvudtaget. TGS kanske inte blir så häftigt som man trodde (deja vu). Postad 12 september 2005 - 20:01
Glömde en titel? *host* Morrowind oblivion *host* uuhhh fragda... Måste...ha...morrowind!!! Postad 12 september 2005 - 20:08 Näh, de är inte med på listan ![]() http://game-science....05/gamelist.php Postad 13 september 2005 - 07:30 Det enda jag kan tänka mig är att de väntar till x05 och satsar allt där. För lineupen ser inget häftigt ut än så länge, om man räknar bort vissa spelbara titlar som Kameo och Ridge Racer. Kanske kommer fler överraskningar dock, de skulle väl ha en pk dagen innan? Jo men Ps3 kommer inte att lanseras om 2 månader...har de 3-4 spel som är lovande och mer eller mindre garanterade att vara relle lir...bortse gärna från Mgs4..kommer aldrig att bli launch titel....högst troligt att just den blir showstoppern..som vanligt...Ms bör ha en hel del spelbart speciellt med tanke på jap marknaden...jag tror att vi har ytterliggare ett Pr fiasko att se framemot. Postad 13 september 2005 - 13:49 ![]() http://www.jeux-fran...ans-le-oxm.html I just picked up the new Xbox 360 Complete Launch Guide mag, and stumbled upon an article on PDZ. There are 5 never seen before screens, and I must say that they are incredible. The lighting and shadowing is amazing as is the texture work. The explosions are fabulous as well. It's still a bit rough around the edges, but PDZ looks absolutely gorgeous now. There is also a new weapon never seen before. It seems to be a heavy machine gun similar to the M60 (the M60 is a real machine gun issued by the US military). There is also a pic with a scientist/astronaut character weilding two pistols. I don't know what to make of this though. Dual weilding is confirmed as there is a pic of Joanna dual weilding a pistol and a grenade (it doesn't seem as if the player will be able to throw grenades with the push of a seperate button as in Halo). All in all...PDZ's graphics will blow you away. They look much better than those early pics. PDZ has definitley come a long way and looks very next-gen, IMO. Also, the co-op mode was discussed in this article. It seems as if the co-op mode will put you and a buddy on seperate, but interwining paths through a level, where you must cover each other, open doors for each other, and otherwise work with each other to make it through. Apparently, Rare is also considering 4 player co-op. There are also four different difficulty levels: Agent, Secret Agent, Perfect Agent, and Dark Agent. The single player campaign is set up just like its predecessor where it is broken up into fairly linear missions. The action is also supposidly fast, furious, and extremely varied due to the myriad of weapon functions and gadgets. Bottom line...PDZ will indeed be the Xbox 360's killer app. My God I wish you all could see these screens! If only I had a scanner. Sorry for getting your hopes up to see them. I haven't fully looked through the magazine yet but new pics of PD0 really jumped out at me and I said "whoa"; one is of a fururistic launch pad on top of a roof with jetpacks and rockets which looks amazing...another is of a cityscape with impressive draw distance...a shot of duel-wielding a hand grenade and a pistol...and a very detailed face of a scientist with a bubble on his head (kind of like the Jetson's). Ok, here we go... First, they say it looks way better then what we've seen. Close to what you'd expect next-gen to be. And yes, all pictures are new (or new to me) Hands on: Single Player - Played first three levels.. Datacore Training - Training level in an underwater base. Full of sweet looking tech brought to life by new lighting and parralaz mapping. Cover mode = conntext sensitive actions allowing you to peek around corners, dodge moves allow you to roll in 4 directions. Play with gadgets... fly a camspy down a vent shaft to destroy a circuit breaker and open a door. Minigame to hack open locked doors. Other gadgets = locktopus and demolition kit, all involve minigames to use, which increase in difficulty depending on what you're trying to do. Subway Retrieval - Enter through elevator into parking garage, face guys on cool futuristic motorcycles. Dual wielding and secondary firing. Game will keep track of your stats and present them at the end of level, posted over Xbox Live. Rooftops - They played this co-op, and said this is true co-op. Players tke different routes that criss-cross each other, and are put in situations where they have to help each other out. Example - Joanna has sniper rifle, and has to snipe enemies to allow her father to get through back alleys below Multiplayer - Played deathmatch against devs. Customizable bots like in the last one, but much better and smarter bots. Great weapon balancing, cool environmental features like ziplines. Destructible armor that you can see, so you know where to shoot someone for more damage, or see who is a weaker target They say it would be tough to compare to Halo, but it's still going to be great. "If you like good shooters made by the people who made two of the best FPS ever, or if you need a good multiplayer till the next Halo comes out, or if you like hot Brittish chicks in skintight outfits, then the answer is looking like a resounding yes." OXM hade också en launchlineuplista: Day One Launch Titles 99% Confirmed: Call of Duty 2 Dead or Alive 4 The Elder Scrolls IV: Oblivion Kameo: Elements of Power Madden NFL 06 Need for Speed: Most Wanted Perfect Dark Zero Ridge Racer 6 Saint's Row Project Gotham Racing 3 Probable: Amped 3 Condemned: Criminal Origins FIFA 06 NBA Live 06 NBA 2K6 Quake IV Tiger Woods PGA Tour Golf 06 Tony Hawk's American Wasteland Top Spin 2 ![]() ![]() ![]() ![]() Edit: Enligt denna sidan ska PD0 och PGR3 bli försenat; vem ska man tro på ![]() http://www.megagames...itlesslip.shtml Redigerat av Zoiler, 13 september 2005 - 14:18. Postad 13 september 2005 - 16:06 Man kan tänka sig att de inte implementerat skuggorna i just den versionen =P. Sedan får vi se om de lägger till self-shadowing innan release. amen lägg av:P Gears of wars såg ju förbannat snyggt ut och snuskigt roligt ut när dom spelade jag får nästan org... Om det är nått spel jag ser fram emot så är det GOW men strax därefter kommer Kameo och Morroind ![]() Postad 13 september 2005 - 17:22 Och du är inte ensam om att tycka så, men så tycker inte jag (och jag är inte ensam om att tycka så heller). Jag vet att spelet kommer vara mer flytande än de 20-25 FPS man såg under E3 och att de säkerligen har förbättrat animationerna och att det kommer vara snyggt. Men meningen med mitt inlägg var bara att påpeka att många inte kommer kunna uppskatta hur ett spel ser ut enbart genom att studera bilder. Postad 14 september 2005 - 07:05 Priset: För min del kvittar det hur snyggt och coolt spelet ser ut o låter när det sen ska kosta 750-850:-. Det är så ###### dumt så man håller på att smälla av. Tror de verkligen att folk inte försöker hacka boxen när de tar sådana ockerpriser? Tror de att piratkopieringen kommer att minska med dessa priser? http://news.nyhet.nu...nyhetsid=124334 Postad 14 september 2005 - 07:52 Postad 14 september 2005 - 08:50 ![]() ![]() Ser riktigt trevligt ut, och jag tror verklige RARE har gjort världens bästa FPS (igen). ![]() Längtar otroligt mycket efter det här spelet, tyvärr är det lite försenat men ska ändå dyka upp i år. Känns som det inte blir några större problem att hitta något spel att lira tills dess. Nu i helgen är det ju TGS, ska bli väldigt intressant och vi lär få mycket nya bilder/filmer snart. (inte på PDZ dock, men det får vi senaste 4:e oktober på X05) Redigerat av Joakim, 14 september 2005 - 12:24. Postad 14 september 2005 - 10:40 2. Varför släpper inte MS ut riktiga läckra screenshots på detta spel? I alla möjliga och omöjliga vinklar, piffa upp dem med AA om så behövs, det gör ju alla. Vad som helst, ös ut bilder! 3. MS borde gå en kurs i konsten att sköta PR och skapa hype (har hört att Sony håller i en). Redigerat av pacman, 14 september 2005 - 10:43. Postad 14 september 2005 - 10:44
2. Vågar väl inte piffa upp något, fick ju otroligt mycket skit när de gjorde det på Amped en gång för länge sedan. Sen att Sony gör som de vill verkar folk acceptera, antar att det är alla MS-hatare som de fruktar (med all rätt) 3. Haha, problemet är väl att den kursen heter något i stil med "Bluff som PR" ![]() Tror nog MS kommer få rätt mycket PR på TGS i helgen, samt på X05. Det sämsta MS lyckats med i år måste vara MTV-grejen, riktigt pinsamt ![]() Postad 14 september 2005 - 13:37 Har dock ett litet problem.. =S , hur stor tror ni skillnaden blir när man kör spelen i HD upplösning vs icke HD?? , kommer kunna köra HD via min 19tums data skärm , men i vardagsrummet står en fin 57tummare till bakprojje tv som jag har mina nuvarande maskiner inkopplade till och det är ju GRYM känsla att lira på så stor bildyta.. Har inte pengar till att köpa en HD kompatiabel tv till releasen av 360 så.. ![]() Ni med kunskap.. synpunkter? Postad 14 september 2005 - 14:27 Jag postade det i inlägg #715, men det var inte många som märkte det tydligen (här skulle jag haft smileys men de verkar inte funka för mig =P). 1. Jag tror (underline) att MS, med meningen, visat upp ofärdiga versioner (skit kan vi kalla det) för att kunna ge en chockeffekt senare. Dvs Lower their expectations, then hit them hard. Det är det enda som kan stämma, de hade ju till och med bättre versioner av spelen bakom stängda dörrar under E3, varför inte visa dem? Till och med MS PR hade ju fattat att det varit bättre att visa de versionerna än den skiten vi fick se, om anledningen vore att hypa. De kör alltså tvärtemot Sonys strategi som också den kan vara farlig, om maskinen inte lever upp till CGn. 2. X05, där kommer allt =). De vill ge en shockeffekt så de kör allt på en mässa (som bekvämligt nog ligger nära releasen) och pressar hårt sin PR under 1 eller 2 månader. Och det är ju inte bara PD0 som ser snyggare ut nu, ALLA spel har förbättrats markant mot E3 versionerna. Visste ni förresten att 95 % av spelen under utveckling enbart använder en core? Även på final kits som de fick för en 3 veckor sedan. Gears of War som under E3 kördes på en PC och inte en x360 alpha kit, körs nu på final 360 devkits och ser bättre ut än under E3. Och det körs bara på en core. Precis som nästan alla andra spel (insert wow-smiley =/). Lägg till detta att de långt ifrån har lärt sig konsolen och precis fått in final dev kits, så kan man ju säga att det finns mer att ta av... =) Det får de antagligen, men MGS4 kommer stjälva halva showen =P. Postad 14 september 2005 - 18:01
Det är inte lätt! Hur MS än gör så blir dom hårt kritiserade! Vid förra generationens konsolsläpp var det motsatt kritik, då var det överhype! Nu när dom försöker inta en mer ödmjuk och seriös ställning så är det fel också. Det blev även liv över att xboxen var en gigantisk maskin, rent storleksmässigt menar jag då. (Även om den bara är några centimeter större än ps2:an) Att nu ps3:an är betydligt mkt större än 360:n och ser ut som en stor smörgåsgrill verkar folk (ps3 fans) inte bry sig om. (Jo jag vet det har debatterats men inte alls i samma utsträckning som när xboxen kom) Samma tjafs var för att xboxen hade en inbyggd HDD. ("Det är ju en strippad pc, inte en tvspels-konsol!") Nu när MS till och med släpper två varianter, en med HDD och en utan HDD, börjar folk klaga. ("Varför finns det en version utan HDD") Som sagt det är inte lätt! ![]() För övrigt tror jag att MS PR-avdelning har fullständig koll på vad dom gör, det är inga idioter som jobbar där. Om det nu var någon som trodde det... ![]() Postad 14 september 2005 - 19:19 Det vet jag åtminstone en här på forumet som tycker ha ha ![]() Edit: Inte nödvändigtvis jag ![]() Redigerat av Zoiler, 14 september 2005 - 19:19. Postad 15 september 2005 - 07:11 Det vet jag åtminstone en här på forumet som tycker ha ha Japp! ![]() MS vet vad dom gör? Jo att låta Sony stjäla hela showen på E3 var ett smart drag...finns iofs fortfarande mkt tid för att ändra på det men de började ganska knackigt iaf. Är inte säker på om jag kommer köpa en 360, beror på lite, men trots det vill jag att M$ ska lyckas rejält! 10-tals miljoner konsoller får mer än gärna sälja som smör. Varför? Konkurrens är BRA! ![]() Postad 15 september 2005 - 07:52 22Nov i USA, 2 Dec i Europa och 11Nov i Japan. Japanarna får inget Core-system, bara paketet med HD och trådlös mm. Kommer kosta mostvarande $345, alltså $50 billigare än USA, och ca 1500sek billigare än oss, lucky bastards! Iofs är det precis vad MS behöver, sälja mkt i Japan. Nu är frågan om man ska vänta med tv-köpet, kommer få deal på Hugosons 32" LCD med Xbox360, eller om man ska köpa TV nu, decisions decisions... Postad 15 september 2005 - 08:56
De inledande dragen i en schackmatch framstår inte heller alltid som genialiska. Det gäller att tänka några drag i förväg Pacman! ![]() ![]() Postad 15 september 2005 - 10:31 På sin presskonferens i Tokyo natten mellan onsdag och torsdag presenterade Microsoft datumen för lanseringen av Xbox 360 i respektive region. För Europas del är det den andra december som gäller och inte i slutet av november som det tidigare förmodats. Nu vet ni i alla fall vilket datum ni ska ringa in i almanackan. Datumen som gäller över världen (i turordning) är: USA 22 november 2005 Europa 2 december 2005 Japan 10 december 2005 TGS 05: Vansinnigt läckra bilder på Dead Rising ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ninety-Nine Nights får hemsida Tetsuya Mizuguchis Ninety-Nine Nights, som utvecklas av Phantagram, har fått en officiell hemsida. Informationen som finns där är förvisso på japanska, men sidan är mycket lättnavigerad. På hemsidan finns två mycket imponerande trailers som bör ses. Postad 15 september 2005 - 11:19
Titta upp en smula, man är aldrig först ![]() Dead Rising har blivit riktigt snyggt, innan var det bara coolt för själva konceptet och +100 zombies på skärmen samtidigt, nu är det ju snyggt också! Blir ett dyrt 2006, känns som man får jobba lite extra ![]() Postad 15 september 2005 - 11:26
Å andra sidan fick Storspelaren rätt datum för japan oxå. ![]() Postad 15 september 2005 - 14:32 Nåja, även den bästa kan göra misstag, vilket vi precis sett ![]() Postad 15 september 2005 - 14:50 http://www.xboxyde.com/index_en.html De har kontinuerlig uppdatering av vad som händer (med xbox) och en del HD-trailers. Kolla in PGR3- Detalj i ett nötskal. Men som sagt, Dead Rising är ett ypperligt exempel på vad vi kan förvänta oss i framtiden: Grovt förbättrade versioner av E3-spelen. Det ryktas om att SEGA har någonting riktigt stort på gång på TGS btw (och det är inte software eller arkadrelaterat ![]() Edit: Pac, jag menade faktiskt inte dig med MS kommentaren he he ![]() Redigerat av Zoiler, 15 september 2005 - 14:51. Postad 15 september 2005 - 16:14 Det är liiite värdelöst tycker jag. Då får man verkligen hoppas att moddarna lyckas knäcka denna konsoll även om det ser ut att ta väldigt lång tid innan de gör det. Postad 15 september 2005 - 16:58 ![]() A couple folk have been curious as to whether or not the use of only one core really effects graphics, or if it's more an interesting fact due to the possibilities it presents with physics and AI usage. The short answer is, MS was right - general purpose processing is the way to go, because no one has a strong idea of how best to utilize the multi-threading. The longer answer has to do with what Cliffy doesn't mention. UE3 code isn't only using one core, it's only using one thread of one core. It's still single threaded code. There's SOOOOooo much more they can do with this CPU. Currently, none of the X360 games I've investigated are doing any real multi-threading... and what happens is the one thread on the one core being used gets maxed out, and then the GPU has to wait on the CPU... so when games start really using the CPU, the GPU will have less idle cycles, and games can start looking much, much better. Point is - graphics will indeed go up, potentially very significantly, once the CPU is better utilized. Additionally, the GPU works so closely with the CPU in X360, that it is very possible some of the graphics work could be unloaded on the CPU, but honestly - I don't know exactly how that could be done, and won't pretend to know how... but there are people smarter than me working on it all the time, and I wouldn't doubt that it will happen. What interests me most in all of this, is the concept of multithreaded code. I can't wait to use some of the diagnostic tools we've got, and see developers milking all 6 threads, and seeing the GPU idle cycles diminish to 0-5% average... it's just ridiculous to think about what this machine can do. ...but again, multithreaded code is much more difficult than it sounds. "Doing physics on one core" seems like such a relatively easy thing to impliment to many, but in practice - it's really, really challenging. Far more so on something like the PS3, but still - it's really challenging to have different code running on different processessors simultaneously, keeping it all in sync, and then debugging/optimizing on top of it all... looking at a 6-part call stack (one per thread) is NOT a trivial, non-intimidating reality to debugging for any developer that's going to actively use all 6 threads. Anyway, I'll stop my ramblings now, but suffice to say, yeah - when all 6 threads get used effeciently, we'll see some phenomenally amazing titles. Postad 15 september 2005 - 17:06 Tänk er själva en dogfight i 720p på en 100" skärm med fläskigt ljud ![]() Bifogad fil(er)Postad 15 september 2005 - 17:29
Kan bli svårt eftersom jag läste någonstans att kopieringsskyddet inte bara skulle finnas på skivorna utan också i kretsarna i huvudenheten samt att lådan skulle vara försluten. Postad 15 september 2005 - 17:33 Men med lite tur så kan det ju gå fort också, ta sig in i konsollen är i vilket fall de minsta problemet. Appropå flygsimulator så håller jag med ett schysst sådant spel skulle inte vara helt fel. Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 15 september 2005 - 17:33. Postad 15 september 2005 - 21:25 Postad 15 september 2005 - 22:24 Jag kan passa på att fråga något liknande. Kommer det gå utan problem att köpa ett liveabbonemang här i Sverige och använda det på en importerad NTSC xbox360? Vid köp av en NTSC maskin så är väl det enda man behöver en spänningsadapter som omvandlar 110volt till 220? Redigerat av bjornsva, 15 september 2005 - 22:30. Postad 16 september 2005 - 07:22 Jag kan passa på att fråga något liknande. Kommer det gå utan problem att köpa ett liveabbonemang här i Sverige och använda det på en importerad NTSC xbox360? Snarare 220V till 110V, annars går det som det gick för mig med min videokamera därifrån. Hade tänkt lite fel så det blev runt 440V el ngt i batterladdaren hehe (gick förvisso enkelt att laga men ändå). Postad 16 september 2005 - 14:27 Inget att direkt hänga upp i granen...(är inget fan av spelserien) Postad 16 september 2005 - 21:50 jävligt snyggt iallafall. Postad 16 september 2005 - 23:04 Håller med, riktigt snyggt. Tyvärr verkar kameran vara dålig. Själv kör jag alltid i den vinkeln men som den kameran beter sig vet man ju inte vart man har bakänden av bilen? Den "svajar" ju så mycket i sidled i kurvorna, även om bilen driftar så måste dom ju kunna fixa till det bättre.jävligt snyggt iallafall. Postad 16 september 2005 - 23:14 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |