Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

XBOX 360 Ägare, titta hit!

149 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Är det fel på din 360?? (252 medlem(mar) har röstat)

Är det fel på din 360??

  1. Nej, min XBox 360 fungerar helt Perfekt (171 röster [68.13%])

    Procent av omröstning: 68.13%

  2. Ja, jag har allvarliga fel på min 360 (39 röster [15.54%])

    Procent av omröstning: 15.54%

  3. Endast små problem (41 röster [16.33%])

    Procent av omröstning: 16.33%

Rösta Gäster kan inte rösta

#51

Postad 12 december 2005 - 12:11

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0

Några undringar. Lufthålen på ovansidan av konsolen: På min är det ett antal som inte är hål utan plasten/plåten verkar blivit kvar. Kanske ska vara så? Hur ser det ut på era xbox360s ? min teori är att det är så på alla !? Dessutom verkar det ju som om de problem som varit med xbox360 inte beror på överhettade konsoller utan på tegelstenen.

Läste någonstans, kanske i denna tråden, att det som skramlar och är löst i xbox360n är ett gyro som känner av om man har konsollen stående eller liggande, tydligen enbart för att veta hur den ska visa anslutna kontroller i the ring of light. Alltså lyser den högra vänstra delen, som det gör om man bara har en kontoll ansluten, motsvarar det samma del av tv-bilden om man skulle spela split screen exempelvis.

<{POST_SNAPBACK}>


Det ska se ut så , ser ut så på alla boxar , och japp det sitter en liten pryl som känner av hur du har ställt konsolen, därav "skramlet".

#52

Postad 12 december 2005 - 12:13

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0

Fan va kung!

Har nyss snackat med suporten för Xbox och dom ska skicka ut ett power suply till mig så de borde vara framme nu på fredag :rolleyes:

Hon sa oxå att jag kanske inte skickar tillbacka mitt power suply glömmer eller nåt, men de står i papprerna att man ska det dom vill ju inte ens ha in mitt gammla haha  :)
Kan man ju ha lite kul med det!

måste bara få skratta lite åt den där finlandsvenskan som bruden snackar när man väntar på servis,
tupelv tupelv tupelv pynkt xbox pynkt com hahah link hit och link dit varför har dom inte en som kan svenska för? knas

ska bli skönt att slippa lyssna på motorsågsljudet från powerslplyen jag har nu =P

<{POST_SNAPBACK}>


Ahaaa ! Du har samma problem som mig, nämligen ett nätagg som låter utav bara h-lvete ! Jag ringde idag igen för att kolla hur det går med mitt nya nätagg som de krånglat med fram och tillbaka. Det ska vara skickat och jag får behålla det "trasiga". När jag fått min ersättare så ska jag skruva upp det gamla och byta fläkten i och VIPS så har jag 2st ;) hähä.

De blev tydligen väldigt skraja när jag påvisade de sidor ur garantihäftet som de vägrade gå med på först ... Det har resulterat i att fler har fått rätt och det känns j-vligt gött.

:lol:

Och instämmer om ljudet ,ska bli skönt att förhoppningsvis får ett nätagg som låter normalt för nu har ljudet blitt värre och håller i sig längre. Jag ger inte fläkten lång tid kvar alltså för det ger snart upp.

Redigerat av Motin, 12 december 2005 - 12:15.


#53

Postad 12 december 2005 - 12:27

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0

Tjena.

Mitt nätagg är paj, fläktarna låter riktigt illa och de ligger någon lös grej i den oxå. I bland så dör nätagget helt oxå så skakar man på det så börjar de att fungera igen ^^

men ja snackade nyss med supporten och jag skulle höra av mig till veckan som kommer för dom håller på och diskuterar hurvida dom ska skicka ut nya nätagg till folk som har trasiga, alltså att dom skickar ut ett nytt så skickar man tillbacka sitt när man fått de nya.
så ja skulle höra av mig i veckan som kommer.

Berättade att jag hade läst i ett forum om folk som hade haft problem med sina xboxar och uppgav siffrorna för röstningen här inne. Det verkar som att de är rätt många som har problem med dom =/

jaja hoppas man får ett nytt utskickat så man slipper skicka in sitt och vänta på att få ett nytt  :)

<{POST_SNAPBACK}>


Låt mig gissa du pratade med en tjej på supporten som heter Jenny ? Jag kan säga att jag startade deras undersökning om hur de ska hantera trasiga eller felaktiga nätagg för jag har tjatat på dem sedan fredag förra veckan och nu har jag sett till att de ska gå igenom garantihäftet för att se vad som gäller. Jenny som jag pratade med sa att jag förmodligen kommer att få nytt nätagg skickat till mig innan jag behöver skicka in det jag har nu (som låter som ett tröskverk men som funkar än så länge iaf).

De borde ha haft allt klart för sig innan release hur de ska hantera saker och ting. De var stenhårda på att inskicket som var gratis enligt garantin bara gäller konsolen , men ser du mina tidigare inlägg så är inte det fallet utan det gäller allt som ligger i lådan med konsolen.

Jaja ringer Jenny igen på måndag och ser hur det har gått, de skulle få in mitt nya nätagg på måndag iaf. Hoppas det löser sig för dig !

/Motin

<{POST_SNAPBACK}>



Nej jag snackade med någon kille och han bröt varken på finska eller engelska ^^
Han berättade att de var någon som hade ringt in som hade vägrat att skicka sitt nätagg innan han fått hem ett nytt, Ja ska fan proppsa på det oxå när ja ringer tillbacka på måndag.
Men de kanske blir lite svårt om dom bestämmer att dom inte skall skicka ut nya =(

Hmm joo dom måste ju veta vad som gäller om man jobbar med support när någonting nytt har permiär.

Klart att de löser sig på nåt vänster :D
Hoppas de går bra för dig oxå!

<{POST_SNAPBACK}>


Ja jag gjorde en del väsen av mig på supporten så förmodligen var det mig han talade om :D. Pratade både med honom som heter Mikael (han som du säkert talade med) + Jenny + en helt okunnig tjej som bröt lite på engelska och sen en engelskman.. Alla sa samma sak, tills de förmodligen läste igenom garantihäftet .. Då blev det tyst eller rättare sagt då skickade de iväg nätagg illa kvickt .. HAHA ;) GÖTT

Redigerat av Motin, 12 december 2005 - 12:31.


#54

Postad 12 december 2005 - 12:39

Unregistered4de6eba2
  • Unregistered4de6eba2
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0
Så det står i garanti häftet att man inte behöver skicka iväg sitt skrot förens man fått nytt av Mircosoft ? eller gäller det vara nät och dylikt?

#55

Postad 12 december 2005 - 12:43

douglas_svensson
  • douglas_svensson
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jag har nu haft 360 konsolen i en dryg vecka och jag är helnöjd! Jag har spelat GTR 3 och Call of Duty 2 en del samt loggat in på Xbox Live. Det enda som jag irriterat mig på hittills är att konsolens låter lite väl mkt, är det någon som vet decibel värdet?

/Douglas

#56

Postad 12 december 2005 - 12:56

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0

Så det står i garanti häftet att man inte behöver skicka iväg sitt skrot förens man fått nytt av Mircosoft ? eller gäller det vara nät och dylikt?

<{POST_SNAPBACK}>



Det står att termen Xbox-produkt gäller konsolen samt kringutrustningen som medföljde vid köp. (alltså nätagg,sladdar, handkontroll osv) Sen står det också att de ska ordna transport av trasiga/felaktiga xbox-produkten från kunden till dem och att de står för kostnaden. Och att de ska ersätta den trasiga xbox-produkten till kunden free of charge så länge det är garanti på xbox-produkten.

Och eftersom det kostar dem pengar att fixa dit det trasiga nätagget till dem från mig så skiter de i det :). Istället så väljer de att bara skicka mig ett nytt och skita i det trasiga eftersom det skulle resultera i massa kostnader för dem vilket i längden inte nätagget är värt. Såklart är det nog en annan femma om det är själva konsolen som det gäller.. Så enkelt är det !

:D

Redigerat av Motin, 12 december 2005 - 12:57.


#57

Postad 13 december 2005 - 01:49

bodybag
  • bodybag
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0
Idag (tisdag) så ska jag få hem lådan som xboxen ska skickas i, det tog nästan en vecka från det jag ringde, de sa att jag skulle ha dagen efter. Abstinens är bara förnamnet.

#58

Postad 13 december 2005 - 10:30

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0
Mm jag hörde av mig 051202 kl 11:30 om mitt knasiga nätagg och jag ha fortfarande inte fått något, igår sa de att det var "skickat" iaf.... Ska ringa och ställa på dem idag igen så de inte glömmer mig :)

Ringde nu igen och nu har de "skickat" den från Tyskland och de säger som tidigare att det tar minst 5 arbetsdagar innan den når fram. Får se om den dyker upp innan helgen annars blir det några roliga samtal till..

Redigerat av Motin, 13 december 2005 - 13:13.


#59

Postad 13 december 2005 - 15:37

Prylgalningen
  • Prylgalningen
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
https://www.minhembi...ndpost&p=899564

#60

Postad 14 december 2005 - 09:38

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0
Sunkigt värre :blink: ! Men lägg inte ner 360:n för det...

#61

Postad 14 december 2005 - 22:42

JocPoc
  • JocPoc
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0
Min har hängt sig en gång men det räknar jag bort för det var precis första kvällen och den kanske var lite kallstartad så att säga. Sen dess har den fungerat som en oljad blixt om man nu kan använda den metaforen.

#62

Postad 15 december 2005 - 02:37

bodybag
  • bodybag
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0
Om det intresserar någon, här är mina "dagsanteckningar" gällande returen av min xbox.

Uppdaterat 15dec 13:25

15-Dec 2005
9:36 FRANKFURT, DE - DELIVERY
7:20 FRANKFURT, DE - OUT FOR DELIVERY
5:55 FRANKFURT, DE - ARRIVAL SCAN
2:59 DUSSELDORF, DE - DEPARTURE SCAN


14-Dec 2005
23:07 DUSSELDORF, DE - ARRIVAL SCAN
19:39 LANGENHAGEN, DE - DEPARTURE SCAN

13-Dec 2005
17:24 GOTEBORG, SE - ORIGIN SCAN

8-Dec 2005
11:23 DE - BILLING INFORMATION RECEIVED

Ska uppdatera så fort jag får reda på mer.

Redigerat av bodybag, 15 december 2005 - 13:26.


#63

Postad 15 december 2005 - 15:35

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0

Fan va kung!

Har nyss snackat med suporten för Xbox och dom ska skicka ut ett power suply till mig så de borde vara framme nu på fredag :D

Hon sa oxå att jag kanske inte skickar tillbacka mitt power suply glömmer eller nåt, men de står i papprerna att man ska det dom vill ju inte ens ha in mitt gammla haha  :D
Kan man ju ha lite kul med det!

måste bara få skratta lite åt den där finlandsvenskan som bruden snackar när man väntar på servis,
tupelv tupelv tupelv pynkt xbox pynkt com hahah link hit och link dit varför har dom inte en som kan svenska för? knas

ska bli skönt att slippa lyssna på motorsågsljudet från powerslplyen jag har nu =P

<{POST_SNAPBACK}>


Nu är jag intresserad av att få höra om du fått ditt nätagg ? För nyss ringde Xboxsupporten mig och backade och sa att nu måste jag skicka in mitt nätag i alla fall....... Jag rapporterade felet tidigt den 2:a december och de har fortfarande inte fått fingret ur... Nu säger de att Tyskland vägrar skicka iväg ett nytt nätagg till mig innan de har fått sitt. Ändå så har jag blivit lovad av 2 personer på supporten att den REDAN ÄR SKICKAD. Hur liten kolla har de egentligen ??? Jag sa att de banne mig får göra ett undantag då jag har väntat ett tag + att ni redan har lovat mig ett nätagg och att jag skulle få behålla det gamla. Hon skulle kolla och be sin chef om ett "undantag" som hon så fint sa .. Jisses jisses..


Sur jag är !!

Redigerat av Motin, 15 december 2005 - 15:35.


#64

Postad 15 december 2005 - 15:42

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0

Om det intresserar någon, här är mina "dagsanteckningar" gällande returen av min xbox.

Uppdaterat 15dec 13:25

15-Dec 2005
9:36 FRANKFURT, DE - DELIVERY
7:20 FRANKFURT, DE - OUT FOR DELIVERY
5:55 FRANKFURT, DE - ARRIVAL SCAN
2:59 DUSSELDORF, DE - DEPARTURE SCAN


14-Dec 2005
23:07 DUSSELDORF, DE - ARRIVAL SCAN
19:39 LANGENHAGEN, DE - DEPARTURE SCAN

13-Dec 2005
17:24 GOTEBORG, SE - ORIGIN SCAN

8-Dec 2005
11:23 DE - BILLING INFORMATION RECEIVED

Ska uppdatera så fort jag får reda på mer.

<{POST_SNAPBACK}>


Skickade du iväg den 8 Dec ? Då spricker ju definitivt deras 4-5 arbetsdagar, det ska du som kund klaga på om det är så..

#65

Postad 15 december 2005 - 16:25

mackan-165
  • mackan-165
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0
Jag blev skiträdd när mitt xbox360 inte startade, men kom på att morsan hade städat, så sladdarna satt lösa :D Det är de enda fel jag har haft :D

#66

Postad 15 december 2005 - 21:36

X5-452
  • X5-452
  • Forumräv

  • 902 inlägg
  • 0
Köpte min 360 igår,hade på den i 9 timmar utan några som helst problem.
Idag har jag haft på den sen klockan 9 utan några problem som helst,min fungerar med andra ord klockrent :D

#67

Postad 15 december 2005 - 21:57

bodybag
  • bodybag
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0

8-Dec 2005
11:23 DE - BILLING INFORMATION RECEIVED

<{POST_SNAPBACK}>


Skickade du iväg den 8 Dec ? Då spricker ju definitivt deras 4-5 arbetsdagar, det ska du som kund klaga på om det är så..

<{POST_SNAPBACK}>


Paketet skickades 8 dec, jag fick packetet i tisdags, fem dagar har det gått när som i vilket fall.

Reser bort över julen, åker på söndag och räknar verkligen inte med att få det innan dess.

Vart har du läst om just 5 dagar någonstans ?

#68

Postad 15 december 2005 - 22:26

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0
I USA ,av alla ställen, verkar de fått ordning på sin support. Har läst, bara löst på forum om folk som haft fel på sin core och skickat in den och fått en premium tillbaka tillexempel. Dessutom extremt snabba på att få ut nya konsoller till de drabbade.

I Japan var det däremot andra bullar när xbox 1 släpptes. Då vägrades det mesta till en början men MS mjuknade ganska snart, vilket nog var nödvändigt.
Kanske var det MS hämnd på Japan eftersom Sony körde noll garanti princip ett tag med PS2 i USA :D
(de som fick trasiga konsoller fick köpa nya och de konsoller som snart efter inköp gick sönder fick kunderna själva betala reparation på. Sedemera stämdes sony för detta, t.o.m. rapport rapporterade om domen här i Sverige. Sony förlorade målet , lite kuriosa).

Så av allt ovanstående lär man sig absolut ingenting men man kan iallafall hoppas att det först och främst löser sig för er här som är drabbade och att MS support i Sverige blir lite mer tillmötesgående.

#69

Postad 16 december 2005 - 07:14

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0

8-Dec 2005
11:23 DE - BILLING INFORMATION RECEIVED

<{POST_SNAPBACK}>


Skickade du iväg den 8 Dec ? Då spricker ju definitivt deras 4-5 arbetsdagar, det ska du som kund klaga på om det är så..

<{POST_SNAPBACK}>


Paketet skickades 8 dec, jag fick packetet i tisdags, fem dagar har det gått när som i vilket fall.

Reser bort över julen, åker på söndag och räknar verkligen inte med att få det innan dess.

Vart har du läst om just 5 dagar någonstans ?

<{POST_SNAPBACK}>


Det har flera på supporten sagt till mig muntligen, ska kolla igenom garantin o se om det står nåt där.. förmodligen inte.

#70

Postad 16 december 2005 - 07:16

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0

I USA ,av alla ställen, verkar de fått ordning på sin support. Har läst, bara löst på forum om folk som haft fel på sin core och skickat in den och fått en premium tillbaka tillexempel. Dessutom extremt snabba på att få ut nya konsoller till de drabbade.

I Japan var det däremot andra bullar när xbox 1 släpptes. Då vägrades det mesta till en början men MS mjuknade ganska snart,  vilket nog var nödvändigt.
Kanske var det MS hämnd på Japan eftersom Sony körde noll garanti princip ett tag med PS2 i USA :D
(de som fick trasiga konsoller fick köpa nya och de konsoller som snart efter inköp gick sönder fick kunderna själva betala reparation på. Sedemera stämdes sony för detta, t.o.m. rapport rapporterade  om domen här i Sverige. Sony förlorade målet , lite kuriosa).

Så av allt ovanstående lär man sig absolut ingenting men man kan iallafall hoppas att det först och främst löser sig för er här som är drabbade och att MS support i Sverige blir lite mer tillmötesgående.

<{POST_SNAPBACK}>


Ja annars så kör de med kontraktsbrott .. iaf i mitt fall där de säger att jag ska skicka iväg och stå för kostnaderna själv.

#71

Postad 16 december 2005 - 07:30

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

  • 3 928 inlägg
  • 0
Verkar som om dom släppt 360an minst ett halvår för tidigt. Alldeles för stor felprocent på dom för att det ska vara acceptabelt. Skandal!!

#72

Postad 17 december 2005 - 08:50

ElMaco
  • ElMaco
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0
När ni skickar in er 360, skickade ni in med er hårddisk då?
Jag har så mkt på den nu så jag vill inte att dem ska ge mig en ny hårddisk.
Hur blev det för er, fick ni en ny eller ni skickade inte alls med den?

#73

Postad 21 december 2005 - 07:15

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0
Jag väntar fortfarande på att supporten ska ha skickat mig nytt nätagg.. Ska ringa idag för jag har vart sjuk i 4 dagar. Banne mig dåligt efter alla löften jag fått, det är ju minst en till på detta forum som fått samma löfte..

#74

Postad 21 december 2005 - 11:11

OnlyFritz
  • OnlyFritz
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Fan va kung!

Har nyss snackat med suporten för Xbox och dom ska skicka ut ett power suply till mig så de borde vara framme nu på fredag :wacko:

Hon sa oxå att jag kanske inte skickar tillbacka mitt power suply glömmer eller nåt, men de står i papprerna att man ska det dom vill ju inte ens ha in mitt gammla haha  :D
Kan man ju ha lite kul med det!

måste bara få skratta lite åt den där finlandsvenskan som bruden snackar när man väntar på servis,
tupelv tupelv tupelv pynkt xbox pynkt com hahah link hit och link dit varför har dom inte en som kan svenska för? knas

ska bli skönt att slippa lyssna på motorsågsljudet från powerslplyen jag har nu =P

<{POST_SNAPBACK}>


Nu är jag intresserad av att få höra om du fått ditt nätagg ? För nyss ringde Xboxsupporten mig och backade och sa att nu måste jag skicka in mitt nätag i alla fall....... Jag rapporterade felet tidigt den 2:a december och de har fortfarande inte fått fingret ur... Nu säger de att Tyskland vägrar skicka iväg ett nytt nätagg till mig innan de har fått sitt. Ändå så har jag blivit lovad av 2 personer på supporten att den REDAN ÄR SKICKAD. Hur liten kolla har de egentligen ??? Jag sa att de banne mig får göra ett undantag då jag har väntat ett tag + att ni redan har lovat mig ett nätagg och att jag skulle få behålla det gamla. Hon skulle kolla och be sin chef om ett "undantag" som hon så fint sa .. Jisses jisses..


Sur jag är !!

<{POST_SNAPBACK}>


Haha asså aa vet inte vad ja ska säga om deras support alltså :S

ja ringde nu gick fick vänta i 1 timma innan ja kom fram. Sen så var det någon ny brud som svarade, så fick hon referens nr bla bla, så bad ja om mitt kund nr efter som tjejen som ja snackade med innan sa att det skulle komma per post och att jag kunde kolla hur de går med går med leveransen på postens hem sida. Nää men fan gick de var ju tungen å ha kundnummer oxå. Bad tjejen om kund nr nu så ja skulle kunna kolla det, då sa hon att dom ska skicka den från tyskland med ups och att hon hoppades att jag får den innan julafton.

###### bullshit asså. Tror inte att ja kommer få den innan julafon. Dom måste ju fan hålla kontakten med varandra så dom vet varan dom säger dom kan ju fan inte hålla på såhära ###### nötter, lova och ha sej och sen händer igenting!
Lär ju vara måttligt irriterad när jag antadligen får ringa en gång till ;)

Hoppas vi får våra ###### "power suplys" snart.

Lagom less nu! :D

Redigerat av OnlyFritz, 21 december 2005 - 11:14.


#75

Postad 22 december 2005 - 07:28

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0
Mm också jävligt less på detta nu, ringt dem sen 2 dec och fortfarande inte fått något efter massa löften. Sist jag pratade med Jenny så sa hon dock att de inte kunde skicka något..men att de skulle göra nån specialare eftersom det krånglat så.. Sen dess har jagi nte hört något. Idag förmiddag ska jag ringa dem och klaga skiten ur dem. Värdelös support, extremt dåligt skött.

#76

Postad 24 december 2005 - 00:23

JonnyVT
  • JonnyVT
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0
hmm, säg den lycka som varar... idag har den hängt sig 2 ggr. när jag spelat NFS:MW, nån som har nån koll på va det är för fel? Eller är det bara å testa å ställa den i mer cirkulerande luft?
fast den står ju ganska fritt ändå nu redan...

#77

Postad 26 december 2005 - 18:47

Unregistered31909c83
  • Unregistered31909c83
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0
Har problem med dvd-uppspelning i HD läge där bilden blir alldeles för gul....ett allvarligt fel som jag ser det så en röst där blev det...

#78

Postad 26 december 2005 - 20:58

OnlyFritz
  • OnlyFritz
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Mm också jävligt less på detta nu, ringt dem sen 2 dec och fortfarande inte fått något efter massa löften. Sist jag pratade med Jenny så sa hon dock att de inte kunde skicka något..men att de skulle göra nån specialare eftersom det krånglat så.. Sen dess har jagi nte hört något. Idag förmiddag ska jag ringa dem och klaga skiten ur dem. Värdelös support, extremt dåligt skött.

<{POST_SNAPBACK}>


Riktigt knasigt man undrar vad dom håller på med igentligen.
Tanten som ja snackade med senast sa att jag borde få den innan julafton men inte fan kom det något paket till mig
Får ringa och snacka med dom igen när alla börjar jobba normalt för deras suport är väl inte öppen nu eller?

Annars får man väl försöka få eld i baken på dom så dom börjar smida.

hmm, säg den lycka som varar... idag har den hängt sig 2 ggr. när jag spelat NFS:MW, nån som har nån koll på va det är för fel? Eller är det bara å testa å ställa den i mer cirkulerande luft?
fast den står ju ganska fritt ändå nu redan...

<{POST_SNAPBACK}>


Min 360 har hängt sig typ 3-4 ggr har inte tänkt på vad ja spelat för spel, men jag vet att jag har spelat NFS;MW en gång när den har hängt sig. Min står så luftigt som den kan i stort sätt.
Trodde det var normal att dom kunde göra det men det kanske inte är så.

Ska ringa suporten och snacka ska kolla om det med att den hänger sig och se vad dom säger, sen kan säga vad dom sa om det.

#79

Postad 27 december 2005 - 06:42

JonnyVT
  • JonnyVT
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0
har spelat NFS:MW ganska mycket idag... inte en tillstymmelse till hängning..
å jag har ju inte gjort någe heller, den hade väl bara en taskig dag då det hände???

#80

Postad 28 december 2005 - 13:02

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

  • 1 363 inlägg
  • 0
Nå, har ni fått era nätdelar?
Har själv försökt nå supporten ett bra tag nu, men linjen verkar vara poppis :)
Har samma problem med ljudnivån på nätdelen som ni, men vill inte att dom ska be mig skicka in det nuvarande innan jag får nytt! :D

Vill kunna lira så länge trots ljudet..

#81

Postad 28 december 2005 - 17:11

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

  • 1 363 inlägg
  • 0
Hej igen :angry:
Har försökt nå supporten HELA dagen, varje gång blir man lovad att dom ringer tillbaka inom 1 timme. Det har inte hänt en enda gång på 6 timmar..
Snackade till sist iaf med engelsk support och det var ju trevligt att höra att man måste skicka in nätdelen på reparation/utbyte och sen skickar dom ny. (konstaterar bara att ni har rätt ang. detta)

Men det är något jag verkligen inte orkar vänta på, tar säkert 2 veckor innan man får ny! Så jag ringde elgiganten ifall dom kunde hjälpa mig, men nae. Man kunde inte låna nätdel så länge den andra var på "service", och man kunde inte ens köpa en ny för att dom är slut överallt!

Vad ska man göra för att komma runt detta? störande.......

#82

Postad 28 december 2005 - 17:38

bodybag
  • bodybag
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0
Jag har varit utan min xbox i mer än två veckor nu, man vänjer sig.

Drar man bara ut på det så blir det värre.

#83

Postad 29 december 2005 - 04:12

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

  • 954 inlägg
  • 0
Min slutar läsa PGR3 med ett felmeddelande att jag har fel regionskod. Supporten fick 3 mail innan jul, inget är besvarat än...

Är så less, helst vill jag ha pengarna tillbaka och häva köpet...

#84

Postad 29 december 2005 - 23:46

P.D.
  • P.D.
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
Har itne haft ett ända problem.

#85

Postad 30 december 2005 - 14:44

bodybag
  • bodybag
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0
Givetvis så har min varit i sverige sen den 19:e, pratade med ups några dagar innan och bad dom ringa när den kom, gjorde dom det, nej, och pga att jag var borta fem dagar över jul så är det en tyskland nu igen ;)

Kommer ta en vecka sen har jag den här igen. Äntligen.

#86

Postad 30 december 2005 - 14:50

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

Givetvis så har min varit i sverige sen den 19:e, pratade med ups några dagar innan och bad dom ringa när den kom, gjorde dom det, nej, och pga att jag var borta fem dagar över jul så är det en tyskland nu igen ;)

Kommer ta en vecka sen har jag den här igen. Äntligen.

<{POST_SNAPBACK}>

surt om det är fel på den nya du får nu ;)

#87

Postad 30 december 2005 - 14:56

StarTrekked
  • StarTrekked
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Jag röstade på "Nej, min XBox 360 fungerar helt Perfekt" eftersom den gör det men min första XO var DOA så den byttes ut med en gång.

#88

Postad 06 januari 2006 - 00:49

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

  • 1 363 inlägg
  • 0
Verkar fortfarande som om svenska supporten för xbox suger brutalt.. man blir bara lovad massa saker men ändå händer inget.

#89

Postad 06 januari 2006 - 01:17

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Xboxen är suvären när den väl fungerar. Men tänkte berätta lite vad jag har/går igenom nu:
Allt började den 2/12 -05. Min tidiga julklapp från min tjej.
När jag väl satt och spela så var grafiken katastrof. Verkade som om AA och AF inte fungerade då alla kanter blinkade vitt och rörde sig.
Fick skicka in den mot en ny xbox.
Den fungerade bra tills mitt pgr3 började cpa sig. Fick byta in den mot en ny.
Sen när jag väl va nöjd så började handkontrollen lysa hela tiden, t o m när den va avstängd.
Åkte o bytte in den samtidigt som jag köpte en handkontroll till och nya komponentkablar.
Väl hemma så glappade den handkontrollen jag hade köpt. Glapp på battariluckan.
Och oturen fortsatte med att komponentkablarna fungerade inte.
Så iväg igen och byta ut de. Fick ny kabel, men handkontrollen va slut så jag fick åka 30 min för att hämta en ny.
Väl hemma trött o sur så fungerade inte komponent kablarna som de skulle. Nu fick det va nog, så jag åkte in igen och köpte nya vga kablar.
Äntligen så fungerade allt under ett par dagar.
Men nej då, ###### oturen fortsatte. När jag väl skulle sätta igång xboxen så blinkar den rött.
Ringer supporten och blir behandlad som skit då de säger till mig att jag ljuger om att jag haft problem med min xbox innan och att det inte stog något om att jag fått ny elelr haft fel på min xbox.
Sen insåg han att han hade fyllt i fel uppgifter. När jag väl frågar om nån sorts kompesation då jag haft så mycke problem, då börjar han skratta.
"Från oss får du ingenting!" säger han och skrattar?!?
Så nu sitter jag här med en apparat som inte fungerar. Och måste vänta till på onsdag eller torsdag då de kommer o hämtar den.

Fattar inte ens att en av världens störta företag har en sån usel support och personal samt varor som inte håller.

Att de ens kan skrattar o kalla en för lögnare när de fyller i fel uppgifter o sen inte ens be om ursäkt? Dålig stil.

#90

Postad 06 januari 2006 - 01:57

adrazar
  • adrazar
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0
Glad att en sådan här tråd dragits igång... Mina tankar på att köpa boxen har tagit en totalvändning... Väntar nog på att jag får höra om en 2nd Edition eller nått alldeles fantastiskt som fixar alla problem....

#91

Postad 06 januari 2006 - 06:23

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0

Glad att en sådan här tråd dragits igång... Mina tankar på att köpa boxen har tagit en totalvändning... Väntar nog på att jag får höra om en 2nd Edition eller nått alldeles fantastiskt som fixar alla problem....

<{POST_SNAPBACK}>


Men om du tittar på den officiella tråden på 100 sidors inlägg så är ju den stora majoriteten nöjd... så de enstaka fall som har haft problem skriver naturligtvis i den här tråden. Men om du köper en så kanske det vore läge att köpa från den närmaste elektronikbutiken istället för onlinebutiker så att man kan knalla ner med den och byta om det blir trassel. :(

#92

Postad 06 januari 2006 - 13:56

bodybag
  • bodybag
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0
har fått en ny konsoll nu, den fungerar men det är en stor repa över hela ovansidan, inte så kul, men som sagt, den fungerar, man kan ju inte få allt.

#93

Postad 06 januari 2006 - 18:12

Ticko
  • Ticko
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0
Ni som väntar på nätagg kan ju fixa ett eget sålänge med ett PC nätagg.
Xbox-Scene

#94

Postad 07 januari 2006 - 18:44

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

  • 1 428 inlägg
  • 0
Skickade in min den 2e Jan, den kom fram den 4e. Förmodar att jag måste ringa MS för att kunna söka på paketet de skickar tillbaka till mig.
Nåja, jag håller helt enkelt tummarna för att den ska dyka upp innan nästa helg.

Min låste sig ibland, inte allt för ofta. Och en enda gång fick jag massa grafikfel i Condemned.

Men när jag lirat PDZ ett bra tag och skiten kraschade mitt i ett uppdrag så lackade jag ur (eftersom man inte kan spara i spelet är jag nu tvungen att spela om hela skiten) och ringde UPS och bokade upphämtning.

#95

Postad 08 januari 2006 - 00:27

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Konstig grej hände nyss. Slog på xbox360 och så fungera den som den ska :S
Den hade 3 röda ljus och vägra fungera på ett par dagar och nu fungerar den igen.
Grejen är att jag redan ringt till supporten och väntar på att de ska komma och hämta xboxen och nätagget.
Ska jag chansa och behålla den eller lömna in den så de byter nätagget och låta kolla på boxen så att allt är okej?

Men om jag behåller den och den slutar fungera igen då?

#96

Postad 08 januari 2006 - 00:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 106 inlägg
  • 0

Konstig grej hände nyss. Slog på xbox360 och så fungera den som den ska :S
Den hade 3 röda ljus och vägra fungera på ett par dagar och nu fungerar den igen.
Grejen är att jag redan ringt till supporten och väntar på att de ska komma och hämta xboxen och nätagget.
Ska jag chansa och behålla den eller lömna in den så de byter nätagget och låta kolla på boxen så att allt är okej?

Men om jag behåller den och den slutar fungera igen då?

<{POST_SNAPBACK}>

Varför skulle du chansa? Du har inget att vinna på det, förutom en tids spelande (tills den, antagligen, pajar igen). Om den inte har fungerat på några dagar är det något fel på den, lämna in den.

Bäst att vara på den säkra sidan.

#97

Postad 08 januari 2006 - 00:45

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0

Konstig grej hände nyss. Slog på xbox360 och så fungera den som den ska :S
Den hade 3 röda ljus och vägra fungera på ett par dagar och nu fungerar den igen.
Grejen är att jag redan ringt till supporten och väntar på att de ska komma och hämta xboxen och nätagget.
Ska jag chansa och behålla den eller lömna in den så de byter nätagget och låta kolla på boxen så att allt är okej?

Men om jag behåller den och den slutar fungera igen då?

<{POST_SNAPBACK}>

Varför skulle du chansa? Du har inget att vinna på det, förutom en tids spelande (tills den, antagligen, pajar igen). Om den inte har fungerat på några dagar är det något fel på den, lämna in den.

Bäst att vara på den säkra sidan.

<{POST_SNAPBACK}>



Helt sant!
Ska spela så mycket jag kan nu sen ska xboxen och tvn iväg den här veckan :)
Men förhopppningsvis så får jag boxen nästa vecka igen

#98

Postad 08 januari 2006 - 01:11

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

Konstig grej hände nyss. Slog på xbox360 och så fungera den som den ska :S
Den hade 3 röda ljus och vägra fungera på ett par dagar och nu fungerar den igen.
Grejen är att jag redan ringt till supporten och väntar på att de ska komma och hämta xboxen och nätagget.
Ska jag chansa och behålla den eller lömna in den så de byter nätagget och låta kolla på boxen så att allt är okej?

Men om jag behåller den och den slutar fungera igen då?

<{POST_SNAPBACK}>

3 lampor?? jag har för mig att det står i instruktionsboken att det har något med att bildkablarna inte är intryckte tillräckligt.Kolla boken, dumt att lämna in en helt fungerande 360.

#99

Postad 08 januari 2006 - 01:15

Unregistered963
  • Unregistered963
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Min polares, 360 slutade att läsa hans 360 spel, så de sög :)

men han ringde, dom hämtade det, och tittade, och han fick ett nytt tillbaka. så nu är han nöjd.

#100

Postad 08 januari 2006 - 01:33

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0

Konstig grej hände nyss. Slog på xbox360 och så fungera den som den ska :S
Den hade 3 röda ljus och vägra fungera på ett par dagar och nu fungerar den igen.
Grejen är att jag redan ringt till supporten och väntar på att de ska komma och hämta xboxen och nätagget.
Ska jag chansa och behålla den eller lömna in den så de byter nätagget och låta kolla på boxen så att allt är okej?

Men om jag behåller den och den slutar fungera igen då?

<{POST_SNAPBACK}>

3 lampor?? jag har för mig att det står i instruktionsboken att det har något med att bildkablarna inte är intryckte tillräckligt.Kolla boken, dumt att lämna in en helt fungerande 360.

<{POST_SNAPBACK}>



du har nog läst lite fel. Om du läser NOGA igen så står det att 4 röda lampor = bildkablar och 3röda lampor = hårdvaru fel.



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.