![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 04 februari 2006 - 17:33
Postad 04 februari 2006 - 19:23
Postad 04 februari 2006 - 20:40
börja röra på den dåfan vad dött det har blivit på 360 fronten,, har inte rört min maskin på flera dagar

Postad 04 februari 2006 - 22:42
börja röra på den dåfan vad dött det har blivit på 360 fronten,, har inte rört min maskin på flera dagar
du kan ju alltid spela LIVE spel.
tycker att live spelen är tråkiga, + att min gratismånad tog slut i förrgår

har annat jag måste spara till också tyvärr
Postad 04 februari 2006 - 23:03

Postad 05 februari 2006 - 12:56
http://www.ebay.co.uk :-)Går det bra att beställa en xbox360 från storbritanien och sen köpa spel, tillbehör och spela online i Sverige? om det går bra så kan ni gärna få länka mig till en bra butik i storbritanien där xbox360 är billigt
Postad 05 februari 2006 - 13:19
men varför köpa där och inte i sverige?
Därför jag tycker att 4000kr är lite väl dyrt för en xbox360, fast det verkar inte vara nån större skillnad på priset från Storbritanien så blir förmodligen att köpa en från Sverige ändå..
Postad 05 februari 2006 - 13:30
Sånt där är bara skitsnack eller hur, det är väl inte möjligt att få en xbox360 gratis?
Postad 05 februari 2006 - 14:33
Lurendrejeri! Gå aldrig på sånt!http://cgi.ebay.co.u...1QQcmdZViewItem
Sånt där är bara skitsnack eller hur, det är väl inte möjligt att få en xbox360 gratis?
Postad 07 februari 2006 - 15:54
Själv köpte jag den först men prova sedan vga till min px4rva och ja säger bara WOW vilken skillnad.
Ingen mer som provat vga till plasma?
Postad 09 februari 2006 - 18:02
Eller är 360 en svår nöt?
Bara undrar, de va ju roligt att läsa alla komentarer hur snabbt vissa trodde chip fanns ute i butik!
(skall ej köpa 360)
Postad 09 februari 2006 - 18:31
ska du köpa super nintendo??Hur är det på piratfronten? Har det kommit chip?
Eller är 360 en svår nöt?
Bara undrar, de va ju roligt att läsa alla komentarer hur snabbt vissa trodde chip fanns ute i butik!
(skall ej köpa 360)

Postad 09 februari 2006 - 18:38
ska du köpa super nintendo??Hur är det på piratfronten? Har det kommit chip?
Eller är 360 en svår nöt?
Bara undrar, de va ju roligt att läsa alla komentarer hur snabbt vissa trodde chip fanns ute i butik!
(skall ej köpa 360)
Nope.... spectrum skall jag köpa!


Som du säkert har märkt skall jag ha PS3 och /eller nitendo rev.
Frågade bara för almänt intresse= hur svår den är att knäcka.
Allt inom lagliga ramar.

(Zoiler, visst får man fråga om chipp?)
Postad 09 februari 2006 - 19:13
8.4 Moddning/chippning - 051018
Vi tillåter inga inlägg rörande moddning/chippning av t.ex. spelkonsoler om det är troligt att syftet med dessa är att ta sig förbi sådana tekniska åtgärder som enligt lag är förbjudna.
Att fråga hur det ligger till anser jag inte bryter mot regeln. Och din fråga kan svaras på kort och gott; Det finns inga chip i dagsläget och jag vet inte hur lång tid det dröjer tills det kommer eller ifall det överhuvudtaget kommer något inom 360:ns livstid.
Postad 09 februari 2006 - 19:20
Det är bra, då kan ju inte speltillverkarna gnälla att de förlorar på spelen.
Så man får ju hoppas att om det inte kommer chip, så sänks spelpriserna. Men det är ju bara önsketänkande!
Postad 09 februari 2006 - 21:12
Det kanske de gör ändå...Men det är ju bara önsketänkande!
$39.99 is the official retail price of this game on Xbox 360. 2k sports again leading the way, caring about it's fans rather than gouging them an extra $20 for less features in Madden, or less courses in Tiger Woods, or a barebones NBA Live.
Top Spin 2 ska tydligen bli billigare än normalt. Om det säljer bra kanske fler följer efter.
Postad 10 februari 2006 - 08:28
39.99 is the official retail price of this game on Xbox 360. 2k sports again leading the way, caring about it's fans rather than gouging them an extra $20 for less features in Madden, or less courses in Tiger Woods, or a barebones NBA Live.
Härligt och helt rätt på alla sätt av 2k sports. EA har ju ett lite så där anseende generellt och inte blev det bättre av deras bantade, men dyrare, xbox360 spel. Kanske börjar EA också tänka lite nu när de börjat blöda pengar de också.
edit: blir intressant att se om de svenska återförsäljarna försöker äta upp prisskillnaden eller inte. Kostar spel som de tar 39.99$ för i Usa 649kr på game så... får man övertyga vissa regeringar i mellanöstern om att game publicerar... ja ni vet vilka bilder.

Redigerat av Donmeta, 10 februari 2006 - 08:33.
Postad 10 februari 2006 - 08:42
edit: blir intressant att se om de svenska återförsäljarna försöker äta upp prisskillnaden eller inte. Kostar spel som de tar 39.99$ för i Usa 649kr på game så... får man övertyga vissa regeringar i mellanöstern om att game publicerar... ja ni vet vilka bilder.




Postad 10 februari 2006 - 19:57
Känner mig lagom förvirrad!
Åkte till min lokala avpå affär me stålar i plånkan o tänkte shoppa ett premiumpaket o lite spel etc.. sett en del filmer o massa screens (alla ingame) o har blivit sugen helt enkelt!
innan ja plockade på mig lådan o på g till spelhyllan så fastnade ja vid demostationen! började kolla runt på den 360n som va uppkopplad där, kollade menyer lite filmer etc.. fanns demon på cod o pgr.. UJUJUJ allt o då menar ja ALLT bara rasade... fan min dator som ja sålde häromveckan klarade ju leverera bättre kvalite på spelen än denna! mjaa,, tänkte ja,, får la prova lite till körde en massa demos o skit,, o kom helt enkelt fram till att denna maskin är som en hyffsad dator INTE bättre,, o så grusades mina planer på inköp!
summa summarum,, är detta next gen?? inte mycke till lyft då tycker jag! måtte ps3 bli bättre! annars e man fast i päcä-träsket för alltid!
gokväll/Micke
Postad 10 februari 2006 - 20:07
Blev åxå besviken när jag testade xbox 360 på GAME på deras demokiosk. Men oj vad fel jag hade.xbox360 suger!?
Känner mig lagom förvirrad!
Åkte till min lokala avpå affär me stålar i plånkan o tänkte shoppa ett premiumpaket o lite spel etc.. sett en del filmer o massa screens (alla ingame) o har blivit sugen helt enkelt!
innan ja plockade på mig lådan o på g till spelhyllan så fastnade ja vid demostationen! började kolla runt på den 360n som va uppkopplad där, kollade menyer lite filmer etc.. fanns demon på cod o pgr.. UJUJUJ allt o då menar ja ALLT bara rasade... fan min dator som ja sålde häromveckan klarade ju leverera bättre kvalite på spelen än denna! mjaa,, tänkte ja,, får la prova lite till körde en massa demos o skit,, o kom helt enkelt fram till att denna maskin är som en hyffsad dator INTE bättre,, o så grusades mina planer på inköp!
summa summarum,, är detta next gen?? inte mycke till lyft då tycker jag! måtte ps3 bli bättre! annars e man fast i päcä-träsket för alltid!
gokväll/Micke
Ser helt outstanding ut på min TV jag har hemma. Har lite bilder i galleriet.
Postad 10 februari 2006 - 20:52
summa summarum,, är detta next gen?? inte mycke till lyft då tycker jag! måtte ps3 bli bättre! annars e man fast i päcä-träsket för alltid!
Är själv inte helt imponerad av det nuvarande utbudet och visst kommer en monsterdator slå 360 på allt.
Men det är väl inte främst det som det handlar om? Det handlar om en konsoll, där man har ett större spelutbud, som kan hålla jämna steg med high end PC's som är vestäntligt mycket dyrare.
Dessutom handlar det om exklusiva titlar och ofta hela genrer som inte alls finns till PC.
Men visst jag håller med, jag hade föväntat mig mer högupplösta texturer, högre polygonantal, lite bättre shadereffekter och framförallt fullt ös på anisotropisk filtrering och kantutjämning.
Texturer och kantutjämning lär vara det som är svårast på önskelistan. Maskinen har helt enkelt för lite minne och för lite minnesbandbredd.
Det värsta är ju dock att vissa speltillverkare hellre slått på kantutjämning än att hålla uppe frameraten.
PDZ's mellansekvenser och NFSMW i multiplayer är rent ut sagt bedrövligt och något manaldrig bör "utsättas" för på en konsoll.
Av de sex spel jag har är det bara PGR3 och DOA4 som jag inte upplevt någon som helst försämring av framerate. I alla de andra (Kameo, NFSMW, PDZ, Condemned och King Kong) är där mer eller mindre problem med att hålla uppe frameraten. I vissa spel märks det bara pyttelite vid några extremt enstaka situationer (tex. Kameo) i andra är det oftare men vädligt milt (Condemned) men fan alltså, man ska inte behöva ha det så på ett låst system.
Mest komiskt är att det värsta av dem alla, PDZ där man i mellansekvenserna ibland åker ner på vad som känns som single digit fps och även tappar vsync, är från Microsoft game Studios. Sjukt pinsamt.
"Titta vi har skapat nästa generations spelkonsoll men vi har själva övervärderat dess prestanda så nu hackar vårt spel."

Själv sätter jag min tilltro till att spelutvecklarna lär sig med tiden. Att de kan utnyttja multithreadingprestandan på ett bra sätt och att de hellre drar ner lite på grafiken än att låta spelen hacka fram i 15 fps.
Postad 10 februari 2006 - 23:08
Jag vet att demokioskarna är åt h*lvete, men tänk då på att den har stått igång dygnet runt i flera veckor och har säkerligen blivit sönderspelad av andra personer.
Så innan ni slänger ur ett att grafiken är skit, gå till en bekant och testa den på en tv som är hd-ready med ett hyffsat surround, då kommer ni snabbt ändra åsikter om den.
Xbox 360 FTW!!!
Postad 10 februari 2006 - 23:11
Skitsnack att en bra dator slår en 360...
Jag vet att demokioskarna är åt h*lvete, men tänk då på att den har stått igång dygnet runt i flera veckor och har säkerligen blivit sönderspelad av andra personer.
Så innan ni slänger ur ett att grafiken är skit, gå till en bekant och testa den på en tv som är hd-ready med ett hyffsat surround, då kommer ni snabbt ändra åsikter om den.
Xbox 360 FTW!!!
w0rd!
Postad 11 februari 2006 - 00:22
Skitsnack att en bra dator slår en 360...
Jag vet att demokioskarna är åt h*lvete, men tänk då på att den har stått igång dygnet runt i flera veckor och har säkerligen blivit sönderspelad av andra personer.
Så innan ni slänger ur ett att grafiken är skit, gå till en bekant och testa den på en tv som är hd-ready med ett hyffsat surround, då kommer ni snabbt ändra åsikter om den.
Xbox 360 FTW!!!
Så en dator med typ följande:
Athlon 64 FX 60
2 GB PC3200
GeForce 7800 GTX 512 MB (kanske i SLI)
osv. skulle inte piska en 360 sönder och samman?
I så fall lever du i en drömvärld.

Men konstigt vore det ju annars, med tanke på den enorma prisskillnaden. bara processorn i en modern dator kan ju kosta dubbelt så mycket som en Xbox 360.
Hittills har inte jag sett ett enda 360-spel som inte min halvgamla dator inte hade kunnat klara av att köra. (Har en Athlon 64 3800+, 1.5 GB PC3200, GeForce 7800 GTX 256 MB osv.)
COD2 t.ex. ser ju bättre ut i PC-versionen med mer högupplösta texturer.
Condemneds grafik påminner om senare tids FPS:er fast med lägre upplösning på texturerna.
NFSMW ser precis lika bra ut på PC som det gör på 360 enligt de jag känner som har båda versionerna (själv har jag bara 360-versionen)
PDZ bjuder knappast på något direkt imponerande.
PGR3 är väl ganska on par med dagens racingspel till PC.
Quake 4 ser bättre ut (mer högupplösta texturer) och flyter bättre på en modern PC än på 360.
Inte ens Kameos stora stridsfältscener skulle vara särdeles svårt på en PC med ett modernt grafikkort med stöd för instancing.
King Kong ser princip identiskt ut på PC och på 360 (bortsett från att PC-versionen inte har problem med att allt är på tok för mörkt).
osv. osv.
För övrigt går det ju precis lika bra att koppla datorn till TVn. (Med DVI/HDMI dessutom

Själv har jag min dator kopplad till samma TV (1280x720 på 50") och surroundsystem (relativt billigt 7.1-system) som 360:n och hittills är det inget på 360n som fått varken mig eller någon vän att säga "wow".
Visst det ser bra ut men knappast mer än adekvat. Skulle vilja vända på ditt påstående om att man bör testa 360 på en HD-upplöst bildvisare, låter snarare som att det är du som behöver testa en modern dator på en HD-upplöst TV med bra surround.

Det som däremot finns är ju potential att utnyttja all maskinens kapacitet på ett helt annat sätt än i en PC.
I en PC kan inte speltillverkarna använda all kapacitet av en modern dator eftersom spelet då skulle bli mer eller mindre ospelbart på lite äldre/billigare datorer.
På PC:n har jag okomprimerat 7.1 ut, digital videoutgång, mycket mer minne för texturer, möjlighet att köra med högre nivåer av kantutjämning och anisotropisk filtrering, möjlighet att köra fler typer av styrdon (trådlösa handkontroller, rattar, joysticks, tangentbord och mus osv.).
Vad jag egentligen försöker säga är att 360n inte är bra för att den är bättre än en PC rent tekniskt (för det är den inte i stora drag) det är spelutbudet, enkelheten, "problemfriheten" (kanske inte helt sant gällande 360 men MS kommer säkert fixa det i framtida revisioner) osv. som gör det till en helthetsupplevelse som PCn inte kan erbjuda.
/Nöjd 360-ägare

Postad 11 februari 2006 - 00:26
Vissa av spelen som finns ute nu är väldigt snygga, men de bleknar i jämförelse mot vad vi kommer få se om bara några månader och definitivt om ett år. Så brukar det vara när nya konsoler kommer ut på marknaden.
Som Undac säger har konsolerna också ett helt annat utbud av spelkategorier gentemot PC:n. En annan upplevelse.
Tja... Fast du vet ju om att PDZ har genomgått 3 konsolbyten, vilket antagligen påverkat spelet en del =P. Först Gamecube, sedan Xbox, till sist 360. Där har du åtminstone anledningen.Mest komiskt är att det värsta av dem alla, PDZ där man i mellansekvenserna ibland åker ner på vad som känns som single digit fps och även tappar vsync, är från Microsoft game Studios. Sjukt pinsamt.
"Titta vi har skapat nästa generations spelkonsoll men vi har själva övervärderat dess prestanda så nu hackar vårt spel."
Själv sätter jag min tilltro till att spelutvecklarna lär sig med tiden. Att de kan utnyttja multithreadingprestandan på ett bra sätt och att de hellre drar ner lite på grafiken än att låta spelen hacka fram i 15 fps.
Vet inte om du menar att du vill ha 60 fps i spelen, eller att 30 fps också går bra bara det inte finns frekventa framedrops? För utvecklarna verkar inte prioritera 60 fps heller i framtiden. Och hur stark maskin man än har så kommer de alltid kunna pressa den så att framedrops/30 fps förekommer, right? Prioriteringsfråga.
Edit: Tycker du är lite väl hård mot 360:n. De titlar du räknat upp är ju i stort sett vad som finns ute. Launchtitlar allihop. Och det vet ju du lika bra som jag att den kan mycket bättre än så här. Fight Night 3 som kommer om enbart någon månad tex. Att bli besviken för att den ligger on-par med de bästa Pc spelen, när vi pratar launchspel...

Och man kan ju vända på det: Det finns inget PC-spel ute nu som inte 360n skulle kunna köra heller

Sedan om man ska vara petnoga

PGR3 är i min åsikt snyggare än dagens PC-spel (bilspel), och frågan är om din dator verkligen hade kunnat köra det problemfritt (jag är inte expert på området

Ghost Recon AW som kommer i Mars är långt mycket snyggare på Xbox 360. Det finns en PC version men den ser inte alls lika bra ut, fråga mig inte varför. Condemned kommer snart till PC, i en nedbantad version.
I övrigt som sagt... Det finns inte alltför många 360 spel ute just nu, som står ut grafiskt.
Jag gissar på att vi kommer få se spel (bland annat runt E3) som kör om PC spelen ordentligt visuellt inom en snar framtid när utvecklarna fått lite tid med hårdvaran. Sen kör PC om igen, som vanligt. Det är inget tvivel om att det finns monsterdatorer som klår 360n specmässigt, men spelmässigt är en annan femma.
Redigerat av Zoiler, 11 februari 2006 - 01:07.
Postad 11 februari 2006 - 01:17
Regarding shortages, he said, "Within the next four to six weeks, anybody will be able to walk into a store and buy an Xbox 360."
He defended the company's decision to launch the Xbox 360 in three territories. "Was it controversial? Yes. But it's what we needed to do to bring next-gen gaming to a global audience. There have been short-term shortages, but we're driving a clear advantage as we go forward. It was the right decision." He added, "There were component shortages, but they've been fixed. Now we're starting to cook. We're building a vibrant, rich and profitable business model for the future."
http://next-gen.biz/...d=2239&Itemid=2
Sen om han talar sanning eller inte är for him to know and for us to find out

Postad 11 februari 2006 - 11:18
Skitsnack att en bra dator slår en 360...
Jag vet att demokioskarna är åt h*lvete, men tänk då på att den har stått igång dygnet runt i flera veckor och har säkerligen blivit sönderspelad av andra personer.
Så innan ni slänger ur ett att grafiken är skit, gå till en bekant och testa den på en tv som är hd-ready med ett hyffsat surround, då kommer ni snabbt ändra åsikter om den.
Xbox 360 FTW!!!
Så en dator med typ följande:
Athlon 64 FX 60
2 GB PC3200
GeForce 7800 GTX 512 MB (kanske i SLI)
osv. skulle inte piska en 360 sönder och samman?
Hittills har inte jag sett ett enda 360-spel som inte min halvgamla dator inte hade kunnat klara av att köra. (Har en Athlon 64 3800+, 1.5 GB PC3200, GeForce 7800 GTX 256 MB osv.)
COD2 t.ex. ser ju bättre ut i PC-versionen med mer högupplösta texturer.
Condemneds grafik påminner om senare tids FPS:er fast med lägre upplösning på texturerna.
NFSMW ser precis lika bra ut på PC som det gör på 360 enligt de jag känner som har båda versionerna (själv har jag bara 360-versionen)
PDZ bjuder knappast på något direkt imponerande.
PGR3 är väl ganska on par med dagens racingspel till PC.
Quake 4 ser bättre ut (mer högupplösta texturer) och flyter bättre på en modern PC än på 360.
Inte ens Kameos stora stridsfältscener skulle vara särdeles svårt på en PC med ett modernt grafikkort med stöd för instancing.
King Kong ser princip identiskt ut på PC och på 360 (bortsett från att PC-versionen inte har problem med att allt är på tok för mörkt).
osv. osv.
/Nöjd 360-ägare
COD2: precis som Zoiler säger har många recensenter(?) sagt att det faktiskt ser bättre ut på 360:n än en super pc.
Condemned: Men du snackar i nattmössan... Har du verkligen ställt in det på hdtv? Kanske ska byta tv om det ser dåligt ut eftersom Condemned har riktigt snygg grafik.
NFS:MW: Håller med dig, det är inte ett dugg snyggare på 360:n, spelet suger enligt mitt tycke.
Q4: Har inte hela spelet så jag kan inte uttala mig om det, men det jag såg från demot sög snaze.
Kameo: Ett riktigt läckert spel med häpnadsväckande miljöer och enorma landskap och en massa ###### skit i luften och på marken som gör att det ser sjukt levande ut. Sen att en bra PC skulle ha klarat stridsscenerna kan jag hålla med om men som en kille sa från Kameo:s sida "Vi skulle lätt kunna he dit 5000+ mer gubbar än vad som redan finns där" Försök få en bra PC att inte lagga på det.
Sen har vi bara sett release spelen än sålänge. Vänta tills GOW, Project Offset, Huxley, Blue Dragon, Mass Effect osv kommer ut.
Xbox 360 ftw!
Edit: Redigerade bort en mening om mänsklig anatomi som inte passade in. /Zoiler
Redigerat av Zoiler, 11 februari 2006 - 16:10.
Postad 11 februari 2006 - 12:01
Skitsnack att en bra dator slår en 360...
Jag vet att demokioskarna är åt h*lvete, men tänk då på att den har stått igång dygnet runt i flera veckor och har säkerligen blivit sönderspelad av andra personer.
Så innan ni slänger ur ett att grafiken är skit, gå till en bekant och testa den på en tv som är hd-ready med ett hyffsat surround, då kommer ni snabbt ändra åsikter om den.
Xbox 360 FTW!!!
Så en dator med typ följande:
Athlon 64 FX 60
2 GB PC3200
GeForce 7800 GTX 512 MB (kanske i SLI)
osv. skulle inte piska en 360 sönder och samman?
I så fall lever du i en drömvärld.
Men konstigt vore det ju annars, med tanke på den enorma prisskillnaden. bara processorn i en modern dator kan ju kosta dubbelt så mycket som en Xbox 360.
Hittills har inte jag sett ett enda 360-spel som inte min halvgamla dator inte hade kunnat klara av att köra. (Har en Athlon 64 3800+, 1.5 GB PC3200, GeForce 7800 GTX 256 MB osv.)
COD2 t.ex. ser ju bättre ut i PC-versionen med mer högupplösta texturer.
Condemneds grafik påminner om senare tids FPS:er fast med lägre upplösning på texturerna.
NFSMW ser precis lika bra ut på PC som det gör på 360 enligt de jag känner som har båda versionerna (själv har jag bara 360-versionen)
PDZ bjuder knappast på något direkt imponerande.
PGR3 är väl ganska on par med dagens racingspel till PC.
Quake 4 ser bättre ut (mer högupplösta texturer) och flyter bättre på en modern PC än på 360.
Inte ens Kameos stora stridsfältscener skulle vara särdeles svårt på en PC med ett modernt grafikkort med stöd för instancing.
King Kong ser princip identiskt ut på PC och på 360 (bortsett från att PC-versionen inte har problem med att allt är på tok för mörkt).
osv. osv.
För övrigt går det ju precis lika bra att koppla datorn till TVn. (Med DVI/HDMI dessutom)
Själv har jag min dator kopplad till samma TV (1280x720 på 50") och surroundsystem (relativt billigt 7.1-system) som 360:n och hittills är det inget på 360n som fått varken mig eller någon vän att säga "wow".
Visst det ser bra ut men knappast mer än adekvat. Skulle vilja vända på ditt påstående om att man bör testa 360 på en HD-upplöst bildvisare, låter snarare som att det är du som behöver testa en modern dator på en HD-upplöst TV med bra surround.
Det som däremot finns är ju potential att utnyttja all maskinens kapacitet på ett helt annat sätt än i en PC.
I en PC kan inte speltillverkarna använda all kapacitet av en modern dator eftersom spelet då skulle bli mer eller mindre ospelbart på lite äldre/billigare datorer.
På PC:n har jag okomprimerat 7.1 ut, digital videoutgång, mycket mer minne för texturer, möjlighet att köra med högre nivåer av kantutjämning och anisotropisk filtrering, möjlighet att köra fler typer av styrdon (trådlösa handkontroller, rattar, joysticks, tangentbord och mus osv.).
Vad jag egentligen försöker säga är att 360n inte är bra för att den är bättre än en PC rent tekniskt (för det är den inte i stora drag) det är spelutbudet, enkelheten, "problemfriheten" (kanske inte helt sant gällande 360 men MS kommer säkert fixa det i framtida revisioner) osv. som gör det till en helthetsupplevelse som PCn inte kan erbjuda.
/Nöjd 360-ägare
NFSMW på 360 är snyggare än till PC, har spelat igenom båda 2, 360 har mer högupplösta texturer samt snyggare ljussättning (hdr). Har en 7800GTX 256Mb samt en AMD64 4000+
PGR3, har inte sett ett snyggare bilspel till något format ever.
För att vara första generationens spel, tycker att jag dessa är helt OK.
Postad 11 februari 2006 - 16:12

Postad 11 februari 2006 - 16:15
IGN: Ghost Recon Advanced Warfighter (GRAW) looks so much better than it did at X05. What developments have happened in the last four months to give it such polish and beauty?
Christian Allen: There are often many development constraints that are hard for early viewers to appreciate, particularly in the manner that this next generation version of GRAW was developed. For starters, a next-gen title requires much larger teams which means that different areas of development are pushing their specialty. Whether it is physics, AI, or graphics, we're modifying, fixing, optimizing and ultimately fine tuning each area to achieve the best possible result. For example, we were also developing the engine specifically to push next-gen hardware, so as engineering advancements were made the game took big jumps in terms of gameplay and visuals literally every day or two.
GRAW is in parallel development, meaning that whenever we make any changes it affects all maps and not individual missions. For example, the High Dynamic Range wasn't integrated until later on. It was then integrated across all maps in one version, followed by fine tuning. On the other hand, some games are developed map by map, so you will get final quality early on in the development cycle for a couple of maps but in later maps you won't normally see them playable or at a 100% final quality until much later.
When I was at Ubisoft a few weeks ago the developers told me that the framerate had been tripled in the last 3 weeks, just by landing some of the code that had been worked on on a different branch of their code base.
On the tripling of framerate, the same thing happened to Prey. They optimalized some code and pop, it's now (from what I heard) 60 FPS all the way, from a stuttering 30 before. This multi-core development is really, really sensitive to that kind of thing.
Postad 11 februari 2006 - 19:26
Guwwic: Undac sa ju inte att Condemned såg dåligt ut som du säger, bara att det påminner om dagens FPS (vilket skulle vara Half Life 2, F.E.A.R osv) och de är ju inte på något vis fula
Javisst påminer det om dom spelen men jag tycker ändå Condemned ser bättre ut, kanske det är en smaksak men jag tycker gubbarna och miljön ser verkligare ut än fear och half life 2.
Fast fear var ändå läskigare än condemned

Postad 15 februari 2006 - 18:10
Vet inte varför jag har blivit så inaktiv, kanske beror det på att mina känslor för 360'n har svalnat då jag inte inhandlat något nytt spel på ett tag (sparar mig för Oblivion

Men men, hursomhelst har jag en fråga. Har Full Auto-demot hängt sig någon gång för er? För mig har det gjort det ett par gånger, konstigt eftersom inget annat på min xbox har hängt sig!?
//mackan
Postad 15 februari 2006 - 19:25
Jag har läst om många som haft problem med Full Auto demot, bla på gamespot.Okej, från att ha varit ganska inaktiv här på forumet, ska jag försöka bli mer aktiv för att få en högre status här på forumet ^^ .
Vet inte varför jag har blivit så inaktiv, kanske beror det på att mina känslor för 360'n har svalnat då jag inte inhandlat något nytt spel på ett tag (sparar mig för Oblivion) .
Men men, hursomhelst har jag en fråga. Har Full Auto-demot hängt sig någon gång för er? För mig har det gjort det ett par gånger, konstigt eftersom inget annat på min xbox har hängt sig!?
//mackan
Har du inget att göra på xboxen? Ser att du har CoD2, lägg till mig så får vi lira lite live nångång

Postad 15 februari 2006 - 21:45
http://www.planetxbo...ticle=886&cat=1
Infineon was one of two companies (the other being Samsung) that were supplying GDDR3 memory chips for Microsoft. However apparently they had trouble producing chips that could handle the 700mhz speed of the Xbox 360. Because of this, Microsoft had to start sorting the good chips from the bad ones, and this process cost them both time and also the cut down the number of usable chips they got.
Kanske inte såå intressant men men...
Postad 16 februari 2006 - 08:06
Jag har, men får bara ut ljudet i Höger, Vänster samt Center, men ej bak.
Redigerat av Danhill, 16 februari 2006 - 11:07.
Postad 16 februari 2006 - 09:36
Är det någon som streamar MP3 via sin PC till 360;n och som har en förstärkare och som har kopplat det via opitskt??
Jag har, men får bara ut ljudet i Höger, Vänster samt Center, ej i dem bakre.
Konstigt att du får det ur centern också. Jag får det "bara" ur höger/vänster, precis som det bör vara.
Postad 16 februari 2006 - 11:08
Är det någon som streamar MP3 via sin PC till 360;n och som har en förstärkare och som har kopplat det via optiskt??
Jag har, men får bara ut ljudet i Höger, Vänster samt Center, ej där bak.
Konstigt att du får det ur centern också. Jag får det "bara" ur höger/vänster, precis som det bör vara.
Hmm ska pröva mer noggrant när jag kommer hem.
Redigerat av Danhill, 16 februari 2006 - 11:08.
Postad 20 februari 2006 - 10:15
Postad 20 februari 2006 - 14:10
Postad 20 februari 2006 - 14:30
jo det låter en del men bara när man har ett spel i, film eller musik är knäpptyst. Själv störde jag mig mer på gamla xboxens ljudnivå mer än 360n.Den låter SJUKT mycket när man har en skiva i. Har själv haft två 360 och har två polare som har varsin maskin. Samma skit på allihopa.
Postad 20 februari 2006 - 20:59
jo det låter en del men bara när man har ett spel i, film eller musik är knäpptyst.
en film låter lika mycket som en spelskiva enligt mig, störde mig skitmycket på det..
Postad 20 februari 2006 - 21:02

Postad 20 februari 2006 - 21:48
Postad 20 februari 2006 - 23:20
http://www.xbox.com/...dmicrophone.htm
In-Camera Video Processing
The camera itself is capable of not only receiving the information, but also processing it. It's no mean feat in something so small, and it allows the console to run unfettered, as the image processing doesn't suck up all its bandwidth.
Thirty Frames per Second
The camera is capable of capturing 30 frames per second. If you need a standard for comparison, think about this: Television is displayed at 30 frames per second, most video games are displayed at 30 frames per second (though developers are striving to make 60 the norm), and film is captured and displayed at 27 frames per second.
Stills
Like any good video camera, the camera is also capable of taking still images (with 1.3 megapixels of memory) as well. Your faces can be imported into games or accompany your name on leader boards for even more recognition and fame.
Low Light Performance
We gamers love playing in the dark—most gaming environments have very low illumination, and the camera is designed specifically with that in mind
These are just a few bare facts, but they give you an idea of its capabilities. The natural question then becomes, "That's great, but what can I use it for?" Banerjee made it clear that the functionality is there for the camera to offer video chat through next-generation Xbox Live
Video Chat
To further illustrate the point, he mentioned, "It's not just the camera, we have the microphone as well." The microphone plugs directly into the controller and allows your voice to carry through to the recipient's TV or stereo speakers.
The microphone connected to the Xbox 360 Controller allows group chat, unlike the Xbox 360 Headset. Video chat and video messaging with your friends will become an integrated part of the Xbox Live experience.
Gesture Gaming
The specs for the camera are something to behold, and the ability to hold quality video chats with your friends is just plain neat. But what use does it have in gaming? Banerjee responds with a couple of interesting points. "It will open the door for the future of gesture gaming, and it goes hand-in-hand with the software that's developed for it."
In short, the camera offers developers the ability to add elements of gameplay that could directly respond to your own actions. For example, imagine controlling a squad of soldiers by silently gesturing where to go, instead of issuing a voice command and alerting nearby guards.
This ushers in a new generation of fun online motion detection-enabled games where you use your body to control on-screen characters over Xbox Live. The camera and microphone offer the functionality, so now it's up to the game developers to find innovative ways to implement it.
These two accessories offer us a taste of the sort of innovation the next generation of gaming will bring. Now, let's let our imaginations run wild and wait for developers to do the same..
Redigerat av Zoiler, 21 februari 2006 - 00:09.
Postad 20 februari 2006 - 23:35
"film is captured and displayed at 27 frames per second." - 24 var det ja...
"it allows the console to run unfettered, as the image processing doesn't suck up all its bandwidth." - jo visst den bearbetning som behövs käkar säkert upp nämnvärda CPU-cykler... eller inte. Vad det har med bandbredd att göra har jag dock svårt att se.

"the camera is also capable of taking still images (with 1.3 megapixels of memory)" - 1.3 megapixlars "minne"?

Postad 21 februari 2006 - 00:11
Sjukt material det där. Snacka om mumbo jumbo:
"film is captured and displayed at 27 frames per second." - 24 var det ja...
"it allows the console to run unfettered, as the image processing doesn't suck up all its bandwidth." - jo visst den bearbetning som behövs käkar säkert upp nämnvärda CPU-cykler... eller inte. Vad det har med bandbredd att göra har jag dock svårt att se.
"the camera is also capable of taking still images (with 1.3 megapixels of memory)" - 1.3 megapixlars "minne"?För övrigt lär de där 1.3 megapixlarna enbart vara interpolerade/uppskalade från 640x480 som på andra el-cheapo webbkameror.

The Man behind the Camera.

Tror det är artikelskrivaren Alex McLain som fått det lite fel iofs

Postad 21 februari 2006 - 20:38
Har en fråga hurvida om det är möjligt att spela något annat än mpeg1,2 och wmv.
Har nämligen bränt upp min gamla xbox som jag använde som mediacenter och körde mycket xvid ifrån. Finns den möjligheten på 360? lr behöver jag köpa mig en gammal krysslåda för att kuna köra liknande xbmc?
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar