Min TV är LG 42LM620Toch den stödjer ARC. När jag växlar mellan olika AUX på receivern väljer jag HDMI ARC, på receiver står då HDMI ARC IN men jag får ingen ljud ut.

Kan någon hjälpa med detta ???
Redigerat av Mr Bubbles, 11 februari 2013 - 01:10.
Harman Kardon BDS 570 - får ingen ljud via HDMI ARC - hjälp !!!
Startad av
Mr Bubbles
, feb 11 2013 00:03
8 svar till detta ämne
Postad 11 februari 2013 - 00:03
Harman Kardon BDS 870 system. Receiver är BDS 570. Allt funkar bra men jag vill få ut ljudet via de externa högtalare när jag kollar på vanliga TV kanaler (som Discovery m.m.).
Har kopplat in min
Min TV är LG 42LM620Toch den stödjer ARC. När jag växlar mellan olika AUX på receivern väljer jag HDMI ARC, på receiver står då HDMI ARC IN men jag får ingen ljud ut. ![]() Kan någon hjälpa med detta ??? Redigerat av Mr Bubbles, 11 februari 2013 - 01:10. Postad 11 februari 2013 - 07:34 "HDMI Audio Return Channel (ARC) HDMI gör inkoppling av både ljud och bild väldigt enkel. Många moderna förstärkare har en HDMI-genomgång där ljudet tappas av och bilden skickas vidare till TV:n. Det går därmed att bygga en smidig kedja när exempelvis en blu-rayspelare ska kopplas till både en förstärkare och en TV. Tyvärr uppstår problem om TV:ns inbyggda digital-TV-mottagare också ska anslutas till förstärkaren. Då måste det dras en separat ljudkabel tillbaka till förstärkaren i alla fall. HDMI 1.4 löser detta problem. Om både TV:n och förstärkaren är ARC-kompatibel kan ljud skickas åt båda hållen samtidigt. För att Audio Return Channel ska fungera behöver inte kabeln bytas ut, utan tekniken fungerar även med HDMI-kablage av tidigare versioner. Apparaterna måste dock vara gjorda för HDMI 1.4 och ha Audio Return Channel-funktionen. För att underlätta för TV-tittaren rekommenderar HDMI Licensing att tillverkarna märker kompatibla portar med "ARC". Står det "ARC + HEC" har porten stöd för både Audio Return Channel och HDMI Ethernet Channel." www.kjell.com/fraga-kjell/hur-funkar-det/hembio/bild-och-ljudoverforing/digital-bildoverforing#dvi Postad 11 februari 2013 - 09:25 Postad 14 mars 2013 - 11:21 Jag har exakt samma problem, har du fått till någon lösning än? dela gärna med dig av den till mig isf. Tack på förhand Postad 26 juni 2013 - 14:15
Harman Kardons ARC-sida, när man vill stanna kvar i tv-delen.
Jag har också en del problem med ARC... Ljudöverföringen fungerar, men det hackar ibland när man byter kanal (olika ljudformat på kanalerna?). Däremot är det störande att man alltid får upp
Får nog köpa en optisk ljudkabel istället, tror att det skulle lösa många bekymmer. Postad 27 juni 2013 - 19:23 Postad 01 januari 2014 - 19:46
Går in på tvns inställningar och ingångar sedan in på något som heter simple Link och ändra från av till på då ger tvn signal till h/k Hade samma bekymmer 😃 Går in på tvns inställningar och ingångar sedan in på något som heter simple Link och ändra från av till på då ger tvn signal till h/k Hade samma bekymmer 😃 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |