Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Logitech Harmony One + Nexa

12 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 January 2011 - 19:06

AicdSleeper
  • AicdSleeper
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Hej

Sitter här i puffen och har försökt föra över koder från NEXA (RF) till fjärrkontrollen (IR) men lyckas bara lite si så där.

Jag har koder för A1---D4 (ON & OFF), samt 1-16 (ON & OFF) men vill ligga på en huskod (A,B,C osv) och skifta mellan nummer.

Jag har IR-RemoteLink från Kjell.com och jag har lyckats med att föra över 2st koder (B5 och E1 (ON & OFF)) när jag höll på att testa lite.

Dock så är det något som gör att det inte fungerar lika bra varje gång. Jag får sitta och toktrycka på ON-knappen, vrida och föra fjärrkontrollen fram och tillbaka. Helt plötsligt får jag att knappen blir identifierad.

Spelar heller ingen roll om jag låter fjärrkontrollen ligga på det ställe där den senast fick knappen identifierad.

Vad är det jag ska göra för att det skall fungera bättre än vad det gör nu?

Mvh.

Redigerat av AicdSleeper, 20 January 2011 - 10:18.

Postad 16 January 2011 - 19:23

theN
  • theN
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Lite osäker på vilken ände du har problem med. Är det är att lära fjärren koden eller är det att Nexa systemet inte alltid reagerar när du trycker på fjärren.

Om det är det första alternativet, hade jag samma problem. Jag tror jag fick testa ca 50 gånger innan jag lyckades lära min Harmony IR sekvensen. Ett par gånger tyckte fjärren att den hade mottagit en godkänd sekvens men det funkade iaf inte. Det som verkade påverka mest var hur länge jag höll ner knappen på Nexa fjärren. När jag väl hade fått in takten gick resten av kodningen på 3-5 försök.

När jag väl fått in koderna i systemet funkar det varje gång.

Postad 17 January 2011 - 10:53

AicdSleeper
  • AicdSleeper
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Jo jag försöker lära min Harmony koder för Nexa-systemet. Jag har testat att hålla in länge och väldigt kort samt allt där i mellan. Tycker att det är helt "RANDOM" om man lyckas eller inte.

Och att sitta i evigheter för att lyckas med endast 2 koder känns väldigt overkill....

Finns det ingen färdig enhet med alla huskoder redan färdigt? jag har sökt men ej funnit...

Postad 17 January 2011 - 12:02

AicdSleeper
  • AicdSleeper
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
NU ÄNTLIGEN HAR JAG HEXKODERNA FÖR A1-D16 så för de som är intresserade så finns de tillgängliga på följande sida: http://www.websitefo...ydia/Lankar.asp

Tänkte skicka ett mail till Logitech och be dem lägga in dem i en enhet hos mig så återkommer jag om det fungerar.

PS. Och om länken inte skulle fungera i framtiden så har jag exel-dokumentet sparat. Så skicka då ett PM så får ni en present.

Redigerat av AicdSleeper, 17 January 2011 - 13:51.

Postad 20 January 2011 - 12:43

AicdSleeper
  • AicdSleeper
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Pratade med Logitechs kundservice idag och de sade att de skulle spara HEX-koderna så de kunde föra över dem till de som ville ha dem. Vet ej om de skulle göra en enhet som alla kunde få del utav eller bara genom kundtjänst.

Vänta ett par dagar så får ni veta om jag fått allt att fungera!

Postad 24 January 2011 - 13:11

larsson86
  • larsson86
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Sitter själv med Harmony One och har precis köpt ett paket PB-3:or, samt en IR->RF på Kjell (http://www.kjell.com/?item=66030).

Jag har försökt å försökt för att få det att fungera, men blir snart tokig.
Har läst om att det inte alls ska vara några problem att få de där självlärande mottagarna att fungera med Harmony One, men jag måste göra något fel eller glömma något.

Följer man instruktion som Kjell har på sin sida, http://www.kjell.com...pc/harmony.shtm, så står det där följande (och det är där jag blir osäker):

När enheten är tillagd går du in under ”Enhetsalternativ” och väljer ”Anpassa knapparna”. Under fliken ”Ytterligare knappar” går det att ändra texten så att det exempelvis står ”Golvlampa På” och ”Taklampa Av” i displayen vid de aktuella knapparna.

Jag använder LYCR-1000 som det står i instruktionen, har även provat med PB-3 (har nåt annat artikelnummer på baksidan av dem, inte hemma just nu och kan kolla det).

Men när jag går in på Ytterligare knappar, så är listan helt tom. Det varken finns några knappar och listan med kommandon är helt tom, så även om jag lägger till en "Taklampa På", kan jag inte välja något kommando, vilket således leder till att knappen inte kan sparas.

Nån gång när jag valde en annan modell fick jag åtminstone upp "A0On" eller liknande och försökte då sticka i mottagaren i uttaget och under tiden den blinkade tryckte jag knappen, med fjärrkontrollen riktad mot IR-ögat på konvertern (ikopplad i Reciever-delen), men fick ingen respons alls att det fungerade.

Vad ska jag göra?

Postad 24 January 2011 - 22:15

larsson86
  • larsson86
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Okej.. nu har jag löst det...

Felet: Jag vet inte om jag är ovanligt dum, eller bara borde ha läst manualen till IR->RF-omvandlarna. Det var ju inte den enheten med IR-ögat (som han på Kjell sa) jag behövde använda mig av, utan den andra.
Efter det fick jag åtminstone liv i sakerna och var tvungen att öka styrkan (?) på signalen från Harmonyn för att mottagarna skulle registrera signalen. Men som sagt, nu funkar det iaf! Kör på PAR-1000 nu och det funkade, men har ju bara möjlighet (?) till fyra lampor med den, så det blir väl att försöka hitta någon annan ev sen om jag ska styra fler lampor.

Postad 25 January 2011 - 10:51

AicdSleeper
  • AicdSleeper
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Tja!

Det finns, vad jag vet, 2 st enheter som har olika koder i sig.

Den ena heter PAR-1000 och den har koderna för A1-A4.
Den andra heter LCMR-1000 och den har koderna för B1-B4, C1-C4, D1-D4 samt 1-16 (de sista 1-16 antar jag att de har kod för dimmerfunktion, ej testat då jag själv inte har någon med dimmer).

Postad 25 January 2011 - 16:14

AicdSleeper
  • AicdSleeper
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Fick svar idag via telefon av Logitech Support. De har skickat över ärendet till Nivå 2 (programmering m.m.) som skall lägga in alla koder som jag har bifogat och lägga upp dem under en enhet på min användare...

Dock eftersom det handlar om 128st koder (on & off) så skulle det ta en längre stund. PERFEKT, snart är jag där! =)

Postad 31 January 2011 - 13:47

Unregistered02272d9c
  • Unregistered02272d9c
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Varför gör dom bara till enskilda användare och inte så att det finns tillgängligt för alla?

Postad 31 January 2011 - 19:41

AicdSleeper
  • AicdSleeper
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Jag vet inte om de gör detta bara för mig då det gäller en ganska stor programmering..

Förhoppningsvis för alla... lägger ut sedan vad enheten heter så kan ni ta del utav detta!

Postad 08 February 2011 - 08:49

lostsoul
  • lostsoul
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0
Jag flyttade min fråga till denna tråd istället:

Harmony one & Nexa fjärrströmbrytare

Redigerat av lostsoul, 08 February 2011 - 08:54.

Postad 26 April 2011 - 08:22

AicdSleeper
  • AicdSleeper
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
DET FUNGERADE INTE....

Det var inte rätt koder eller så kunde de inte programmera in koderna rätt.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• XBox Halo Edition
    lod
    2026-07-29 08:14:23
  • VM på nya AppleTV
    Tobbeswim
    2026-07-05 23:35:21
  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.