Men jag står för det i alla fall...
Mycket frågor blir det, och jag skulle vara väldigt tacksam om någon orkade ta sig tid att hjälpa mig på vägen...
För att börja i rätt ände så är jag ute efter ett 5.1-system(om än med subben inom parantes; beroende av vilka frontar man väljar att satsa på); högtalare samt receiver...
Det skall vara ett system som fungerar bra både till musik och film, även om musikdelen är högst prioriterad! Lyssnar främst på tyngre musik, men det är mycket annat som också kommer att passera genom membranen...
Efter många timmars forumforskande, och ett antal timmar fysiskt lyssnande, har jag så smått börjat sålla ut lite bland konkurrensen...
För tillfället har jag kikat åt att eventuelt sätta ihop ett system bestående av Audiovector K3 Signature front- och center, samt KX som bakhögtalare...Klarar man sig utan sub, eller är det att föredra till denna kombination...?
Gällande pris är det väl ungefär i den prisklassen jag har tänkt att lägga mig, men ljudet är betydligt mer viktigt än priset...
Det jag fysiskt lyssnat på hittills är bl a Audiovector K- och M-serie, Monitor Audio RS- och GS, B&W DM683...
Eftersom jag under tidiga hösten kommer att införskaffa en Pioneer 50", och deras DVD-recorder(DVR-LX60) skulle det sitta fint med en av deras nya receivrar som kommer nu under hösten(VSX-LX60/70), men frågan är om de passar till den typ av musik jag huvudsakligen kommer att pressa dem med...? Är jag fel ute, eller skulle det kunna funka tror ni?
Ursäkta längden på detta inlägg...Börjar bli sent, och jag känner att jag mest sitter och svammlar...
Om ni kikar i mitt galleri kan ni se bilder på min lägenhet, och se hur rummet som systemet skall stå i är utformat...
Hoppas någon där ute orkar ta sig tid; all info och input är välkommen!
Man tackar på förhand...
//
Sökningen pågår
Avancerad sökning
25 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?