Det jag hittat hört... Scanspeak element och vikt någonstans mellan 25-30kg. Vet även att det är nån form av systerbolag till GamuT. Sedan hittade jag inte så mycket mer. Är intresserad av allt som finns, kort och gott.
// Sat
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 10 July 2007 - 14:44
Som många av er vet fick jag tag i ett par Avance Dana 980 signature 8. Har googlat och sökt men hittar som ingen riktig info om dem.
Det jag hittat hört... Scanspeak element och vikt någonstans mellan 25-30kg. Vet även att det är nån form av systerbolag till GamuT. Sedan hittade jag inte så mycket mer. Är intresserad av allt som finns, kort och gott. // Sat Postad 10 July 2007 - 19:47
Även jag är sugen på att få reda på lite mer om Avance, då jag har lillebror till Sats högtalare 680XT
Avance hade en hemsida då när jag köpte mina högtalare, men den verkar vara nerlagd eller nåt Postad 10 July 2007 - 19:51
Ah så den funkade en gång i tiden. Har klickat på deras hemsida typ 100 ggr och hoppats på att den skulle funka, men så är inte fallet...
// Sat Postad 10 July 2007 - 19:54
skumt ....
försökte gå in på deras produkthemsida men det går inte.... //clabbe Postad 10 July 2007 - 20:01
Nope, som sagt så är den nerlagd eller nåt, funkade tills jag köpte mina högtalare iaf. Blev väl nerlagd eller nåt skulle jag tro, för den har inte funkat på ett par månader nu
Postad 10 July 2007 - 20:46
Allt från basfakta,vikt, delning och dylikt till tillverkningsår, pris, grundare och hans tankar. Ja precis allt ni kan hitta eller vet.
// Sat Postad 10 July 2007 - 20:56
Poul Rossing heter grundaren och har förflutet som trummis om jag minns rätt inom Jazz och han tyckte givetvis inte att reproduktionen var bra nog så han fixade detta genom att byggahögtalare som skulle kunna reproducera Jazz på ett korrekt sätt.
Postad 10 July 2007 - 21:41
Det finns hopp att han ändrar sig. Köper man en lyxmerca så brukar man inte köra folkrace med denna.
Postad 10 July 2007 - 22:00
Har du hört med Ljudshopen om info därifrån då? De kanske har några gamla broschyrer eller så?
Hittade lite på denna sida. Dock ingen info men recension på danska.. . Postad 10 July 2007 - 22:48
Yes, blandat med lite från några andra länder med.
Nu skall vi inte vara sådna. Morsan sa samma sak häromkvällen men kom fram till att det är nästan det ända jag spelat de senaste 15 åren... Tack för länken Mieron. Lite svårt för danska men ska knappa igenom den så småningom. // Sat Postad 10 July 2007 - 22:50
Man brukar säga att ränderna går aldrig ur en tiger. Men han blir fetare med åren.
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |