Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tysklandsimport - källa till raseriutbrott

10 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 July 2005 - 15:52

Renstierna
  • Renstierna
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Affärsidén för många internetförsäljare tycks vara att tjäna räntepengar under den månad de kan dra ut på tiden för att leverera det man beställt. Någon skall ju betala för att produkten skall kuna säljas billigare, ungefär som att betala för något man inte äger under 1 månad. Som andra nämnt här kommer det snabba svar ända tills man duktigt sänt iväg pengar till dem, sen får man agera penningutlånare åt dem under 1 månad "eftersom de inte har produkten i lager". Lagerstatutsen - en bluffgrej, tja det är väl vida känt.

Har haft att göra med ett företag som heter www.avitos.com beställde en TV därifrån och efter 3-4 veckor började jag ringa och fråga var TV var. I Tyskland skulle frakten ombesörjas av ett företag som heter " Trans - O - Flex" och i Sverige av DHL. Avitos säger till mig att TV:n lämnat deras lager den 24 maj...? Jaha ? Jag var i kontakt med Trans O Flex och DHL i både Sverige och Tyskland men ingen visste någonting eller skyllde på varandra. Avitos kunde ju inte ens ge mig ett fraktsedelsnummer eller någonting, inte heller gav samtal med Trans O Flex någonting. Ungefär som att prata med en programmerad robot....."we haf no inffomajson abaaout jår tiffii"....en vecka in i juli efter att ha tröttnat på alla löften om " we aar invefftigasjon your problem" och FAQ svar från en lista så ringde jag och bad dem ge fan i att skicka något till mig för jag vill inte veta av någon kontakt med dem igen någonsin....fick ett bekräftelsemail på att så skulle ske också

Postad 18 July 2005 - 16:30

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

• 5025 inlägg
  • 0
Fick du tillbaka pengarna då?

Ja, det är nog rätt vanligt att man samlar på sig beställningar tills man har ett gäng och kan få lite rabatt från ngn leverantör.
Det kostar ohyggliga summor att bygga upp ett lager med hembio-/hifiprylaroch det finns nog många oseriösa som inte har dessa summor att satsa.

Postad 18 July 2005 - 17:28

Sara20
  • Sara20
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Sen kan dom förmodligen hålla bättre priser om dom inte behöver ligga med en massa prylar på lager??? Så det kanske går jämt upp?
Sara

Redigerat av Sara20, 18 July 2005 - 17:40.

Postad 19 July 2005 - 07:08

Renstierna
  • Renstierna
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Jag beställde från dem för att de var de enda som inte krävde förskottsbetalning men grejen var ju att leveransen "slarvats bort". De visste ju inte varför en TV som sägs ha lämnat deras lager den 24 maj i slutet av juni och in juli ännu inte nått mig. Ingen annan, DHL eller Trans O Flex heller. Jag tyckte då att de får väl sända mig en ny TV men näääää den TV:n skulle det letas efter under obegränsad tid. Om nu TV:n slarvats bort eller inte sänts överhuvudtaget är det ju svårt att veta.

När det funkar på det viset så sitter man ju inte och.."ja men de har säkert mkt att göra....jaaa jag förstår er...ring gärna i september"

Blir bara trött på svaren som kommer om att någon skall ringa upp och att undersökningar genomför för inget av det genomförs ändå när beställningslistan skall fyllas på så att ni kan beställa ett par apparater och tjäna ett par euro.

Är väl kanske så att internethandeln har ökat efterfrågan så pass mycket på dessa prylar att tillverkarna inte kan hålla jämna steg med efterfrågan i kombination med det ni sa om lagerkostnader förstås...men likväl, de som sänder iväg pengar fungerar likväl som penningutlåningsinstitut för dem under någon månad och det är stora pengar som trillar in i räntor. Jaa ja jag vet vad för argument de har om folk som beställer ifrån utlandet och inte hämtar ut vad som skickas på postförskott

Postad 14 August 2005 - 10:21

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5433 inlägg
  • 0
då man beställer från tyskland eller anat eu land så skall det finnas ett kollinumer med på produkten så att man kan spåra det det är transportören som sätter kollinumret inte företaget man handlar av.
alla transportörer har ett kollinumer för att kunna se var det specifika paketet är på väg någonstans
fraktsedlarna scanas i regel vid bvarje om lastning så transportörerna vet vilken destination det skall till.
ett företag som man har handlat av som inte kan uppge ett kollinummer är inte seriöst
och bör undvikas

Postad 14 August 2005 - 11:20

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2420 inlägg
  • 0
De är just sånt här som gör att jag aldrig kommer att handla från något annat land, de är knappt att jag beställer nått från Sverige, jag ska i dagarna uppgradera min anläggning och har tänkt köpa Pioneer AX5an och Pioneers Dvd 868, köper jag via nätet i Sverige hamnar jag runt 22 tusen vilket är helt ok, men jag ska först kolla hos min lokala handlare vad jag får betala där, jag vet att dvd spelaren kostar ungefär 2 tusen mera och vad recivern kostar vet jag inte men säkert runt 14 tusen så de blir ett par tusen dyrare men då har jag nära till butiken om något inte funkar vilket kan vara värt dom extra tusenlapparna.

Postad 14 August 2005 - 18:15

Unregistered55c65f14
  • Unregistered55c65f14
  • Forumräv

• 888 inlägg
  • 0
Hej,
skall köpa en pioneer 2014 & DatorGallerian (malmö tror jag) har ett kanonpris, 5999:- fraktfritt aug. månad ut vid förskottsbetalning ;)

Mailade Hemmabio butiken (köper direkt av pioneer) som ligger i Gbg, vill ju stödja min lokala nätförsäljare men han menade att DG inte kan lämna samma garantiers som dom & därför kan han inte heller sälja till samma pris!!! dock lämnade han rabatt ner till 6499:-.

Hur är det när man handlar i en svensk butik just Pioneer prylar? har dom inte någon slags europa garanti? eller är det ett försök att få mig att känna mig tryggare, el. vad då?

Länk till DG: http://www.datorgall...leId=VSX-2014I-

//Johnny

Postad 15 August 2005 - 21:30

StyggaBohlin
  • StyggaBohlin
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Hej,
skall köpa en pioneer 2014 & DatorGallerian (malmö tror jag) har ett kanonpris, 5999:- fraktfritt aug. månad ut vid förskottsbetalning

Mailade Hemmabio butiken (köper direkt av pioneer) som ligger i Gbg, vill ju stödja min lokala nätförsäljare men han menade att DG inte kan lämna samma garantiers som dom & därför kan han inte heller sälja till samma pris!!! dock lämnade han rabatt ner till 6499:-.

Hur är det när man handlar i en svensk butik just Pioneer prylar? har dom inte någon slags europa garanti? eller är det ett försök att få mig att känna mig tryggare, el. vad då?

Länk till DG: http://www.datorgall...leId=VSX-2014I-

Datorgallerian ändrade priset på denna förstärkare i fredags då jag tyckte deras pris var lite för högt och fick tillbaka att han hade sett fel pris så den skulle kosta 5995:- istället för 8316:-

Men idag när jag ville beställa så hade priset åkt upp till 8316:- igen och sa att priser kan åka upp o ner tror jag inte på förstärkare är inte så pass priskänsliga så att det kan ändras 2000 över en helg.

Och jag håller fortfarande på att maila om deras pris få se hur det går då han tyckte att jag tjänade iaf 300:- med prisjakts rabatt men den struntar jag tot i bara jag får priset på 5995:-

Verkar lite skumt tycker jag.

Hoppas detta inlägg blev rätt då det är mitt första.

Postad 16 August 2005 - 15:42

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2420 inlägg
  • 0
Tur att min lokala handlare har nästan lika låga priser som på nätet, gjorde en snabb sökning och Pioneer AX5an kostar 11.395:- på de billigaste stället i Sverige, min lokala handlare vill ha 12.195:- och de är de lätt värt, händer de något så finns butiken 5 minuter hemmifrån och de är de värt.

Postad 16 August 2005 - 17:09

Krumeluren
  • Krumeluren
  • Forumräv

• 776 inlägg
  • 0
8950:- i Tyskland.

Tur att min lokala handlare har nästan lika låga priser som på nätet, gjorde en snabb sökning och Pioneer AX5an kostar 11.395:- på de billigaste stället i Sverige, min lokala handlare vill ha 12.195:- och de är de lätt värt, händer de något så finns butiken 5 minuter hemmifrån och de är de värt.

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 16 August 2005 - 18:36

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2420 inlägg
  • 0

8950:- i Tyskland.

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Spelar ingen roll, inte chans att jag köper från Tyskland, jag vill ha trygghet.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.