Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)

12255 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 november 2007 - 07:27

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Hej på Er allihopa !

Jag tänkte vara lite slö och fråga Ni som följt denna tråd vad som är de stora fördelarna respektiva nackdelarna med denna box...har tyvärr inte tid att läsa igenom alla 441 inläggen B)

Bakrunden är att jag har nu ComHem i min kåk och har Samsungboxen med hårddisk. Den är sådär och nu vill jag skaffa CD med parabol i stället.

Hur funkar denna box Ni som redan fått den ? Är det många buggar ? Samsungboxen (DCB850-Z) hade massor av buggar när den kom. Det är det som gör mig lite vaksam på denna.

Är VÄLDIGT tacksam för alla som i korthet kan speca fördelar/nackdelar och Era erfarenheter så här långt !

Tackar på förhand !

mvh

Du kan ta en titt i min bugglista inlägg 144 och 304 (de är nog snarlika)

+
Om man får en "fungerande" box så är inspelningen på HDD ett stort plus, samt bilden, både på SD och HD

-
Många buggar, där man själv får bedömma hur allvarliga dessa är. Det som jag ser som de största problemen är att det finns många boxar med för högt ljud, att vissa boxar hänger sig samt inte spelar in hela program. Det finns också några som har problem med störningar i bilden, kanske kan bero på att boxen är känslig och plockar upp någon elektronik i närheten tex TV'n

Jag själv väntar på min 3:e box, är inte den perfekt så ger jag upp och väntar något halvår tills CD eller Viasat har kommit ut med en box som fungerar

Redigerat av Unregistered124686ac, 07 november 2007 - 07:28.

Postad 07 november 2007 - 08:40

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlägg
  • 0

Hej på Er allihopa !

Jag tänkte vara lite slö och fråga Ni som följt denna tråd vad som är de stora fördelarna respektiva nackdelarna med denna box...har tyvärr inte tid att läsa igenom alla 441 inläggen ;)

Bakrunden är att jag har nu ComHem i min kåk och har Samsungboxen med hårddisk. Den är sådär och nu vill jag skaffa CD med parabol i stället.

Hur funkar denna box Ni som redan fått den ? Är det många buggar ? Samsungboxen (DCB850-Z) hade massor av buggar när den kom. Det är det som gör mig lite vaksam på denna.

Är VÄLDIGT tacksam för alla som i korthet kan speca fördelar/nackdelar och Era erfarenheter så här långt !

Tackar på förhand !

mvh

I mitt fall så är jag inte berörd av många av buggarna i bugglistan (jag tar t ex inte ut ljud via HDMI). Min box är relativt tyst, jag har en laptop i vardagsrummet och visst ger boxen ifrån sig mer ljud, men då står den också längre bort och vi upplever den inte alls som störande. Men Sagem kunde ha valt en tystare/större fläkt med lägre varvtal. Inspelningarna har hittills fungerat klockrent, jag har provat att spela in två överlappande program medan jag tittade på ett tredje. När man sedan tittar på en inspelning och stannar mitt i ett program, så kommer boxen ihåg var du var senast och frågar om du vill fortsätta där du stannade. Kanon! Så får man en box som fungerar är det en mycket bra box, den bästa som CD har släppt! B)

Jag tycker att dom som "testar" borde få billigare abonnemang........

Ja, det vore kanske inte så dumt. Får vi hoppas på ytterligare en förlängning av gratisperioden för HD-paketet kanske? Men jag har samtidigt inget emot att vara "försökskanin", hellre det än att vara sist med ny teknik. Som jag nyss skrev så fungerar grundfunktionerna på boxen alldeles utmärkt. Om jag ska jämföra med den allra första mepg-2 HD-boxen från Grundig, f ö Svenskutvecklad, så var den Windows 1.0 medan den senaste HDD-boxen är Windows XP. Nu väntar jag bara på Servicepack 2... ;)

Håller helt med, de kunde ju gått ut och efterlyst ex 200 st tespersoner som kunde ingå till reducerat pris!!!

Pratade med en kille i dag som har CD, han har GRÖN nivå på sina HD-kanaler!!!!!!!!!
Får dra i montören igen.....

Måste kolla detta, jag har inte tittat på mätaren med HD-kanaler. Sade han vilken styrka han hade på signalen? Jag har (på SD-kanaler) ca: 135 på första mottagaren och ca: 110 på den andra. Den första är ett Titanium twin-lnb som är kopplat direkt till mottagaren, den andra mottagaren matas av samma lnb, men går via en switch där det även finns en lnb mot Sirius.

Om alla boxar stödde DVB-textning fullt med bra font och kontrast skulle man kunna skippa den jekla inbrända textremsan.

Det är tyvärr inte upp till CD utan det är det varje kanal som bestämmer. Jag tror att de vill säkerställa att alla tittare får text, oavsett tekniskt kunnande och box. Även farfar med boxer som har råkat stänga av DVB-textningen med en direktknapp på fjärren.

Redigerat av Tomas L, 07 november 2007 - 08:41.

Postad 07 november 2007 - 10:49

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0

Hej på Er allihopa !

Jag tänkte vara lite slö och fråga Ni som följt denna tråd vad som är de stora fördelarna respektiva nackdelarna med denna box...har tyvärr inte tid att läsa igenom alla 441 inläggen ;)

Tackar på förhand !

mvh

Du kan ta en titt i min bugglista inlägg 144 och 304 (de är nog snarlika)

+
Om man får en "fungerande" box så är inspelningen på HDD ett stort plus, samt bilden, både på SD och HD

-
Många buggar, där man själv får bedömma hur allvarliga dessa är. Det som jag ser som de största problemen är att det finns många boxar med för högt ljud, att vissa boxar hänger sig samt inte spelar in hela program. Det finns också några som har problem med störningar i bilden, kanske kan bero på att boxen är känslig och plockar upp någon elektronik i närheten tex TV'n

Jag själv väntar på min 3:e box, är inte den perfekt så ger jag upp och väntar något halvår tills CD eller Viasat har kommit ut med en box som fungerar

Tackar för svaren Ni som svarat mig !

Lite orolig blir man helt klart av dessa buggar. Att den verkar leva om gillar jag inte heller. Har som sagt en Samsung DCB850-Z med hårddisk nu (ComHem) och fläktljudet är på tok för högt i den. Jävligt surt då man lagt mycket pengar på en tyst projektor (HC5000) som jag har ovanför huvet men inte hör...boxen står 4 meter bort och den hörs väl :-(

Pajade inspelningar låter ju också allvarligt. Dessa buggar MÅSTE de ju få till då detta är allvarliga fel. Kommer att köra bild via component och ljud optiskt tills vidare. Verkar vara för mycket problem med HDMI ännu så länge tycker jag.

Är det inga problem med ljudsynk om man kör Dolby Digital 5.1 sändningar ? Hur är EPG:n och menyerna i övrigt då ?

Skönt i alla fall att det verkar vara bra bild på den... B)

Ingen som fått sin uppgraderad och sett om buggarna försvinner ?

mvh

Redigerat av Svansen, 07 november 2007 - 10:51.

Postad 07 november 2007 - 11:08

cobra1969
  • cobra1969
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Håller helt med, de kunde ju gått ut och efterlyst ex 200 st tespersoner som kunde ingå till reducerat pris!!!

Pratade med en kille i dag som har CD, han har GRÖN nivå på sina HD-kanaler!!!!!!!!!

Yep, grön 110-120, klart och bestämd.
Har fortfarande inte hunnit koppla in min nya box nr2, hoppas jag kommer hem i tid ikväll och kan göra detta. Väntar även på att installatören ska komma för att mäta signalen ifrån parabolen, för att utesluta alla ev fel.

Blev uppringd av en dam ifrån CD idag som undrade vad vi tyckte som nya kunder ;)
Tog upp det med henne om att det inte går att spela in på dvd:n ifrån hd:n. Fick besked att så ska det INTE vara, hon skulle ta itu med det och återkomma... får väl se B)

Postad 07 november 2007 - 13:39

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlägg
  • 0

Pajade inspelningar låter ju också allvarligt. Dessa buggar MÅSTE de ju få till då detta är allvarliga fel. Kommer att köra bild via component och ljud optiskt tills vidare. Verkar vara för mycket problem med HDMI ännu så länge tycker jag.

Är det inga problem med ljudsynk om man kör Dolby Digital 5.1 sändningar ? Hur är EPG:n och menyerna i övrigt då ?

Skönt i alla fall att det verkar vara bra bild på den... B)

mvh

"Pajade inspelningar" är nog inte en bugg utan beror på fel på vissa boxar. Vore det en bugg skulle det drabba alla, vilket det inte verkar göra.

Ljudsynk: har testat för lite för att uttala mig säkert, men jag har inte märkt av några problem. (Kör ljud digitalt till receiver)

Uppgradering: sker via parabol och därmed bör alla få den ungefär samtidigt. Vad jag vet så har det inte släppts någon uppgradering ännu?

Postad 07 november 2007 - 13:49

lundis68
  • lundis68
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
Ang ljudsynk:

Förekommer av o till på vissa kanaler bla DD-ljudet på Voom samt PCM-ljudet på NAT GEO HD.
Eftersom det bara är nåt program då o då så beror det säkerligen på sändningen. TV4 HD har haft problemet
i flera veckor. Kanske är fixat nu - har inte kollat på ett tag.

Sen har jag strul med osynk på inspelat material på Canal+ FILM HD. Jag får några ggr/timme ett litet
hack i bilden. Då blir ljudet aningen osynkat samtidigt.Åtgärdas med ett pause o play så stämmer det igen.

På SD-kanalerna har jag aldrig upplevt osynk på DD-ljudet.

Lundis

Postad 07 november 2007 - 15:42

Unregistered9bcef4e4
  • Unregistered9bcef4e4
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Skönt i alla fall att det verkar vara bra bild på den... :lol:

mvh

"Pajade inspelningar" är nog inte en bugg utan beror på fel på vissa boxar. Vore det en bugg skulle det drabba alla, vilket det inte verkar göra.

Ljudsynk: har testat för lite för att uttala mig säkert, men jag har inte märkt av några problem. (Kör ljud digitalt till receiver)

Uppgradering: sker via parabol och därmed bör alla få den ungefär samtidigt. Vad jag vet så har det inte släppts någon uppgradering ännu?

Fick min box idag och i den står det att uppgraderingen kommer första kvartalet 2008 och ska innehålla marksända kanaler och dolby digital ljud via HDMI. Skulle inte den komma innan årets slut? :D

Ända skumma jag har märkt är att den stänger av sig om man går in på radiokanalerna eller trycker på "i" och sen på grön knapp (Insp.L...), vad är det egentligen?

/Sebastien

Edit: Låg ett fint A4 i lådan där det stod om uppg.

Redigerat av Unregistered9bcef4e4, 07 november 2007 - 15:43.

Postad 07 november 2007 - 18:14

Swegrulf
  • Swegrulf
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
:D
Hej
Jag har nu kört min nya HD box i två veckor på en ny Sony KDL-40W2000 .( båda nya till detta ändamål )
Allt har fungerat perfekt för mig med allt från installation till bra bild.
+
Bra bild ( fantastisk bild på HD kanaler när man väl lyckats ställa in allt rätt.
EPG fungerar ok men kan bugga lite ( men jag kollar alltid i tidningen ändå vad jag vill se av gammal vana )
Min temp 37 grader samt tyst som en bärbar dator..har ju bio ljud på så jag hör ändå inte det lilla fläkt ljudet.
-
Tyvärr inget 5:1 ljud men det skall ju lösas ( hoppas bara man får förlängd prövotid )
samt vissa byggar som nämts här i forumet av andra .

Min inspelning fungerar ok ...använder den bara när jag ej är hemma och har då fungerat bra ,, har inget direkt behov av annan funktion idag eftersom jag knappt hinner se allt ändå..+ att mycket går ju om i repris nån dag.

Men buggar finns!!!! tycker dock att dom ej är mer störande än allt annat i denna teknik tokiga värld jag e fattig som en lus efter alla dessa " ska ha saker"
Lycka till till er alla , men ge inte upp tekniken ser ut att var en fantastisk bildupplevelse bara allt fungerar.

Mvh Swegge :lol:

Postad 07 november 2007 - 19:30

Unregistereda7124cf7
  • Unregistereda7124cf7
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Nu har jag äntligen fått min box, eller den ligger på posten jobbar 6-21 onsdag-fradag så jag hinner inte hämta den på ett tag, surt.

Beställde som gammal kund direkt när det kom men sen försvann min beställning.

Hoppas bara det är ett bra exemplar

Postad 07 november 2007 - 19:38

Unregisteredff8970c5
  • Unregisteredff8970c5
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Kopplade in min nya box för några timmar sedan, inga problem med signalen in.
HDDfläkten hörs bara som en viskning, HDDtempen håller sig på ca 39C.
Har gjort en testinspelning som verkar fungera, kommer att testa dubbla inspelningar m.m.
Enda problemet är att boxen inte visar bild på HDMIutgången när man startar den under en inspelning ( visst fler som har detta problem).
Första intrycket är positivt än så länge!

Postad 07 november 2007 - 19:50

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Yep, grön 110-120, klart och bestämd.
Har fortfarande inte hunnit koppla in min nya box nr2, hoppas jag kommer hem i tid ikväll och kan göra detta. Väntar även på att installatören ska komma för att mäta signalen ifrån parabolen, för att utesluta alla ev fel.

Blev uppringd av en dam ifrån CD idag som undrade vad vi tyckte som nya kunder :D
Tog upp det med henne om att det inte går att spela in på dvd:n ifrån hd:n. Fick besked att så ska det INTE vara, hon skulle ta itu med det och återkomma... får väl se :lol:

Cobra, har du verkligen kunnat justera den till grönt på HD kanalerna? Min visar 120-125 och grönt på alla SD och 120-125 rött på alla HD, jag har svårt att förstå att jag skulle kunna öka signalkvaliten genom att justera parabolen, när redan signalstyrkan är max av vad jag kan få ut!

Postad 07 november 2007 - 19:57

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Kopplade in min nya box för några timmar sedan, inga problem med signalen in.
HDDfläkten hörs bara som en viskning, HDDtempen håller sig på ca 39C.
Har gjort en testinspelning som verkar fungera, kommer att testa dubbla inspelningar m.m.
Enda problemet är att boxen inte visar bild på HDMIutgången när man startar den under en inspelning ( visst fler som har detta problem).
Första intrycket är positivt än så länge!

Ser ut som du har fått ett bra ex.

Om man försöker att starta den när en schemalagd inspelning pågår från stand-by mode (röd lampa) så har jag inte fått någon bild på HDMI (rapporterad som bugg). Om man sätter på TV'n efter man har signal från boxen, så aktiveras inte HDMI ingången på TV'n så man måste skifta kanal på boxen för att aktivera HDMI

Nu hoppas jag att jag snart får min utbytesbox så jag får gjort min slutgiltliga val behålla eller lämna tillbaka

Postad 07 november 2007 - 22:24

branx
  • branx
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Riiiight!

JAg fick min utbytes box idag. OCH!

Jag kan spela in!!!
Jag får bild när jag startar den!

Här ska lekas!

//Branx

Postad 07 november 2007 - 22:53

cobra1969
  • cobra1969
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Cobra, har du verkligen kunnat justera den till grönt på HD kanalerna? Min visar 120-125 och grönt på alla SD och 120-125 rött på alla HD, jag har svårt att förstå att jag skulle kunna öka signalkvaliten genom att justera parabolen, när redan signalstyrkan är max av vad jag kan få ut!

Nej, inte jag. Killen jag pratade med idag, han har en nyinförskaffad HD-box. Han säger allt funkar tipp topp på hans box. Har grön stapel på hd-kanalerna. Jag var lika förvånad, ifrågasatte tre gånger...
Nu kom jag hem sent idag OXÅ.......min ersättningsbox ligger snyggt i sin förpackning. Ska förhoppningsvis orka insatllera den imorgonkväll.

ÅTer till avbrutna inspelningar....håller fortfarande på och experimenterar med programmerade inspelningar via epg för att provocera fram brytningarna. Har hittils varit bra väder sen förra söndagen och inga avbrötna inspelningar.
I morse programmerade jag soluppgång, icehotel, storbrittanien från ovan, hmm och någon till.
Alla hade gått igenom UTAN storbrittanien ifrån ovan. den varade 1m 4 sek. Den startade kl 9,00 och runt den tiden (8,30-10,00 ca) hade vi ett rejält regnoväder som drog över oss. Kan det vara så att signalen dalat och bryter? Epg:n verkar vara väldigt känslig för dålig signal......... ??

Postad 08 november 2007 - 06:20

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

I morse programmerade jag soluppgång, icehotel, storbrittanien från ovan, hmm och någon till.
Alla hade gått igenom UTAN storbrittanien ifrån ovan. den varade 1m 4 sek. Den startade kl 9,00 och runt den tiden (8,30-10,00 ca) hade vi ett rejält regnoväder som drog över oss. Kan det vara så att signalen dalat och bryter? Epg:n verkar vara väldigt känslig för dålig signal......... ??

Det enda sättet att ta reda på det är väl att kolla signalnivån när det är dåligt väder. Är det riktigt dåligt så lär det ju också synas på bilden. Jag är van vid att bilden försvinner när det är tex åska eller snöstorm. För att inte tala om blötsnö i parabolen. Det är det som gör det så bra med inbyggd markmottagare så att man kan växla till den. Om den nu kunde funka, dvs.

Postad 08 november 2007 - 08:42

cobra1969
  • cobra1969
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Det enda sättet att ta reda på det är väl att kolla signalnivån när det är dåligt väder. Är det riktigt dåligt så lär det ju också synas på bilden. Jag är van vid att bilden försvinner när det är tex åska eller snöstorm. För att inte tala om blötsnö i parabolen. Det är det som gör det så bra med inbyggd markmottagare så att man kan växla till den. Om den nu kunde funka, dvs.

Ja, om det bara kunde bli dåligt väder när man är hemma och kan kolla signalerna "suck" :) Har haft viasat i ett antal år och har aldrig haft problem med den tidigare. Förutom vid extremt oväder.
Det är väl jättefint med markmottagare, uttaget är på baksidan iallafall, alltid en början :unsure:

Postad 08 november 2007 - 09:21

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Det enda sättet att ta reda på det är väl att kolla signalnivån när det är dåligt väder.

Ashh, gå ut och släng en handduk, kanske fuktig, över parabolen vid en inspelning så kan ni se om det är detta som stör. Det låter som om det är det och det vore inte fel att få det bekräftat.

kanske en handduk inte räcker, om ni enkelt når parabolen kanske en hand framför LNBn i någon sekund är enklare.

Postad 08 november 2007 - 09:56

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlägg
  • 0

Nej, inte jag. Killen jag pratade med idag, han har en nyinförskaffad HD-box. Han säger allt funkar tipp topp på hans box. Har grön stapel på hd-kanalerna. Jag var lika förvånad, ifrågasatte tre gånger...
Nu kom jag hem sent idag OXÅ.......min ersättningsbox ligger snyggt i sin förpackning. Ska förhoppningsvis orka insatllera den imorgonkväll.

ÅTer till avbrutna inspelningar....håller fortfarande på och experimenterar med programmerade inspelningar via epg för att provocera fram brytningarna. Har hittils varit bra väder sen förra söndagen och inga avbrötna inspelningar.

Grön eller röd stapel säger inte så mycket, Vi kanske ska jämföra signalnivåer? Jag gjorde en snabbkoll innan jag åkte till jobbet imorse och på C+ FILM HD hade jag 153 i signalnivå (röd), på de övriga HD-kanalerna 121 och på (SD) C+Film FIRST 132. Detta på den första mottagaren. Den andra mottagaren låg stadigt på 105* oberoende på vilken kanal som jag tittade på. Det verkar som om den andra mottagaren inte byter kanal förrän det behövs, d v s i samband med en inspelning. Den senaste inspelningen jag gjorde var då jag spelade in slutet på "Independence Day" på en C+ kanal, kommer ej ihåg vilken.

Signalen varierar beroende på kanal, så läs gärna av på samma kanaler. Jag har (hittills!) ej haft några problem med inspelningar, jag har hunnit göra 7-8 stycken.

*) Orsaken till att jag har så pass mycket lägre signal på den andra mottagaren är att den går via en switch och en splitter som sänker nivån på signalen, men jag har inga störningar p g a detta.

Postad 08 november 2007 - 12:31

gneter
  • gneter
  • Lärjunge

• 262 inlägg
  • 0
Ska bli inressant att se hur dom nya boxarna funkar när de gäller buggar å programvara om de är samma i dom nya som nu kommer ,, andra leveransen ,,,dom är slut på lagret å dom fick beställa fler ..och att av den anlednigen vi har fått ett utskick från CD i förra veckan

Micke

Postad 08 november 2007 - 12:49

lpc123
  • lpc123
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Äntligen så damp den nya boxen ner!!!!!!!!!!!!.
Efter att jag följt denna tråden så har tålamodet satts på prov! men nu e den här.
jag e så nyfiken på om min box är OK eller om den har alla buggar som ni andra raporterat om????

jaja i kväll blir det Karjala cup i HD JIPPIE!!!!!! :)

Postad 08 november 2007 - 13:11

Unregistered97f17518
  • Unregistered97f17518
  • Användare

• 223 inlägg
  • 0
Har haft min PVR box i några veckor nu och måste säga att den är helt enkelt "sketabra", kanonbild, inspelning av HD material är helt suveränt, epg inspelning funkar, kolla på en kanal medans man spelar in en annan funkar, frugan tycker oxå den är suverän (om man bortser från ljudnivån)....

Postad 08 november 2007 - 13:20

lpc123
  • lpc123
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Va gôtt å höra att det faktiskt finns dom som e nöjda med sina boxar!!
Som sagt jag e så nyfiken på hur min är???? :)

Postad 08 november 2007 - 13:44

Unregistered674cf120
  • Unregistered674cf120
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Som motvikt får jag väl också skriva att jag är nöjd med boxen. Inspelningar fungerar klockrent. Bra bild. låter inte så farligt ( är ganska känslig ) .Det som jag tycker är negativt är att det bara går att skicka uppskalat via HDMI. Min projektor (PT-AX100) gör faktiskt jobbet mycket bättre på SD kanalerna.

Postad 08 november 2007 - 14:53

Rutger6
  • Rutger6
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Jag får ställa mig till den skara som också är nöjd med boxen! Bilden är riktigt bra, jag tycker den är smidig att använda. Fjärren är snygg men än är det svårt att hitta rätt knapp i mörker...Det man stör sig på är väl en del av de buggar som que har tagit upp, som att man inte kan välja program via EPGn tex.

Visst den låter, men inte så att jag tycker att det är störande (det hörs inte om man har normal ljudnivå på Tvn), idagsläget har jag även ett konvektorelement i samma rum som överröstar...

Postad 08 november 2007 - 19:19

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0
Kul att det kom så många inlägg med att man är nöjd med boxen, då kan det kanske finnas hopp för min 3:e.

Var det någon som såg eller spelade in Isprinsessan igår på SVTHD, gick nog runt 23.00. Jag gjorde en inspelning med en fin bild men inget ljud! Någon som vet om det var något fel i sändningen eller finns det något ljud som inte boxen kan spela in? Jag har annars inga problem med inspelningar, samtliga är med rätt längd och har fin bild och ljud (utom denna som saknar ljud)

Postad 08 november 2007 - 20:12

Rooster_swe
  • Rooster_swe
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Kul att det kom så många inlägg med att man är nöjd med boxen, då kan det kanske finnas hopp för min 3:e.

Var det någon som såg eller spelade in Isprinsessan igår på SVTHD, gick nog runt 23.00. Jag gjorde en inspelning med en fin bild men inget ljud! Någon som vet om det var något fel i sändningen eller finns det något ljud som inte boxen kan spela in? Jag har annars inga problem med inspelningar, samtliga är med rätt längd och har fin bild och ljud (utom denna som saknar ljud)

Jag fick inte heller med nått ljud på den inspelningen :)

Postad 08 november 2007 - 20:14

tojjemannen
  • tojjemannen
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Har då provkört uybytesboxen som kom i måndags. Denna fungerar mycket bra än så länge - inga bildstörningar på scart utgångarna, fläkten är så tyst så jag trodde att den inte fungerade när jag satt i sweetspot i soffan och denna box har inte hängt sig en enda gång :D

Kollade lite på serienummer på första och utbytesboxen där 1:a boxen hade ett serienummer som började på 22 000 nåt och utbytesboxen har ett serienummer som börjar på 5 000.

Ska skicka tillbax första boxen i morgon och är nu en nöjd Canal Digital kund igen - än så länge :)

Postad 08 november 2007 - 20:18

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Jag fick inte heller med nått ljud på den inspelningen :)

Intressant, frågan kvarstår dock är det box eller sändning? Någon som var uppe vid midnatt? Andra avsnittet går i morgon så jag har satt den på inspelning samt jag ska kolla på sändningen, då får man i alla fall reda på om boxen kan hantera ljudformatet.

Postad 08 november 2007 - 20:29

Unregistered163eb4a3
  • Unregistered163eb4a3
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0

Kanske dags för mig att ta bladet ur munnen och även jag är kanon-nöjd med boxen.... :)
Temperaturen på disken ligger runt 39-43 grader och signalstyrka runt 105
Inga hängningar och alla inspelningar har fungerat
Det enda jag saknar är 5.1-ljudet

P.s Grymt bra bild på HD-hockeyn...klart bättre än Canal+

Postad 08 november 2007 - 20:34

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

P.s Grymt bra bild på HD-hockeyn...klart bättre än Canal+

Håller helt med, så vad gör vi egentligen här :)

Någon mer som sitter och skiftar mellan SVT1 och SVT HD, och tänker dålig, bra, dålig, bra :D

Kanske skulle det varit..... bra, betydligt bättre, bra, betydligt bättre (för SD med boxen är egentligen ganska bra, men att en bra HD sändning så betydligt bättre)

Redigerat av Unregistered124686ac, 08 november 2007 - 20:37.

Postad 08 november 2007 - 21:32

lpc123
  • lpc123
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Hallå igen
Nu sållar jag mig till skaran nöjda hd box ägare!! :)
Nu har den stått på ett par timmar och vilken bild!!
Visst små buggar men jag e hel nöjd!!
Till helgen så drar jag in den andra kabeln sen kan man utnytja boxen fulllt ut och blir förhoppningsvis ännu nöjdare
Hockey i HD sicken grej tjo ho!!! :D

Postad 08 november 2007 - 21:35

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Hallå igen
Nu sållar jag mig till skaran nöjda hd box ägare!! :)
Nu har den stått på ett par timmar och vilken bild!!
Visst små buggar men jag e hel nöjd!!
Till helgen så drar jag in den andra kabeln sen kan man utnytja boxen fulllt ut och blir förhoppningsvis ännu nöjdare
Hockey i HD sicken grej tjo ho!!! ;)

Försök bara inte att spela in något med bara en kabel dragen :D
Man kan som vissa märkt inte bestämma vilken tuner som det spelas in från.

Postad 08 november 2007 - 22:32

lpc123
  • lpc123
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Jag testade och spela in lite och det funkade hur bra som helst!
Kanske blir strul om man sätter inspelning via timern?
Jag har kopplat till ingång 1 :)

Postad 08 november 2007 - 22:44

Unregistered465868f1
  • Unregistered465868f1
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Har hittills varit ganska nöjd med min box. Den låter inte speciellt mycket och det som spelats in har spelats in helt och hållet. Kör både via scart på "vanlig" bildrörs-TV (32 tum Philips) och via HDMI på projektor. (Panasonic AE-900).
Tyvärr ser jag de lodräta ränderna som vandrar vänster till höger på TV:n och hoppas att de fixar detta i kommande mjukvaruuppdatering. Via HDMI är bilden utsökt läcker!! Jag har inte heller lyckats med att få boxen att själv ändra upplösning mellan 720p (SVTHD) och 1080i (andra HD-kanalerna). Blir tvungen att ändra detta själv.
Något tråkigare hände ikväll (efter att jag ändrat upplösningen från 1080i til 720p). Jag tryckte på den röda knappen och spelade in Kalla Fakta samtidigt som jag därefter tittade på hockeymatchen. Allt ser till synes normalt ut med texten rec på min mottagare.

När jag efter hockeyn ska titta på mitt inspelade Kalla Fakta upptäcker jag till min fasa att programmet inte finns med i min inspelningslista. Kollar även om det gömt sig i den dolda listan så jag väljer Visa HELA listan och knappar in koden. Men samma antal filmer dyker upp. Alltså: Det inspelade programmet finns INTE i listan. Fortsätter med att försöka spela in program och inga program verkar längre spelas in trots att allt ser normalt ur under inspelningen. Testar då aven att försöka spela in andra andra kanaler än TV4 med samma nedslående resultat. Börjar fundera på systemåterställning men testar att helt enkelt starta om boxen. Och se: Nu fungerar den igen precis som vanligt. Puh! De misslyckade inspelningar syns inte nu heller så de har helt enkelt inte spelats in på hårddisken.

Jag börjar undrar om boxen påverkas av att jag manuellt ändrade upplösning innan jag spelade in något??? Hoppas verkligen detta var en engångshändelse. Man måste kunna lita på att boxen spelar in på hårddisken.

Annars är jag som sagt nöjd med mottagren. Synd bara att den inte har fler sidor i text-tvminnet. Det går ju heller inte att bläddra mellan flersidor. Min gamla Digialitybox (kopplad till extra-TV) är ju snabbare på alla punkter både när det gäller uppstart, handhavande och vad gäller text-tvfunktioner.

Postad 08 november 2007 - 23:11

Unregistered5eeb5689
  • Unregistered5eeb5689
  • Användare

• 229 inlägg
  • 0

Annars är jag som sagt nöjd med mottagren. Synd bara att den inte har fler sidor i text-tvminnet. Det går ju heller inte att bläddra mellan flersidor. Min gamla Digialitybox (kopplad till extra-TV) är ju snabbare på alla punkter både när det gäller uppstart, handhavande och vad gäller text-tvfunktioner.

När jag frågade CD om text-tv minnet sa de: I och med att överföringen sker digitalt behöver den inte lagra
text-tv sidor.
Men den upplevs alltså som seg text-tvn?

Otroligt dåligt att de inte heller går att bläddra bland undersidor....

Postad 08 november 2007 - 23:22

cobra1969
  • cobra1969
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Grön eller röd stapel säger inte så mycket, Vi kanske ska jämföra signalnivåer? Jag gjorde en snabbkoll innan jag åkte till jobbet imorse och på C+ FILM HD hade jag 153 i signalnivå (röd), på de övriga HD-kanalerna 121 och på (SD) C+Film FIRST 132. Detta på den första mottagaren. Den andra mottagaren låg stadigt på 105* oberoende på vilken kanal som jag tittade på. Det verkar som om den andra mottagaren inte byter kanal förrän det behövs, d v s i samband med en inspelning. Den senaste inspelningen jag gjorde var då jag spelade in slutet på "Independence Day" på en C+ kanal, kommer ej ihåg vilken.

Signalen varierar beroende på kanal, så läs gärna av på samma kanaler. Jag har (hittills!) ej haft några problem med inspelningar, jag har hunnit göra 7-8 stycken.

*) Orsaken till att jag har så pass mycket lägre signal på den andra mottagaren är att den går via en switch och en splitter som sänker nivån på signalen, men jag har inga störningar p g a detta.

Hej och tack för dina signaler. Jag har C+FilmHD 114(RÖD). C+Film first 111(Grön). Har även gjort lite "statistik" över signalerna och de varierar. Men inte så stort. De ligger "farligt" nära 100 emellanåt, teknikern sa att de inte fikc understiga 100.

Det är rätt Sat2 ändrar inte signal förrän du använder sat1 till tex inspelning. Starta inspelning på en kanal, gå över till en annan, gå in o kolla signalkvaliten på Sat2 så ser man den aktuella kanalens signaler. Står även inom parentes vilken kanal signalen gäller för.

Jag ska sluta bråka med denna boxen nu, är ledig imorgon och då ska jag koppla in min andra box. Förhoppningsvis inga störningar i den. Vi tittade på en inspelning ikväll på HDD:n "ice-hotel" den hängde sig två ggr under den timmen. Så har den aldrig gjort tidigare, kanske det är ett måndagsexemplar trots allt?

Postad 08 november 2007 - 23:24

cobra1969
  • cobra1969
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

När jag efter hockeyn ska titta på mitt inspelade Kalla Fakta upptäcker jag till min fasa att programmet inte finns med i min inspelningslista. Kollar även om det gömt sig i den dolda listan så jag väljer Visa HELA listan och knappar in koden. Men samma antal filmer dyker upp. Alltså: Det inspelade programmet finns INTE i listan. Fortsätter med att försöka spela in program och inga program verkar längre spelas in trots att allt ser normalt ur under inspelningen. Testar då aven att försöka spela in andra andra kanaler än TV4 med samma nedslående resultat. Börjar fundera på systemåterställning men testar att helt enkelt starta om boxen. Och se: Nu fungerar den igen precis som vanligt. Puh! De misslyckade inspelningar syns inte nu heller så de har helt enkelt inte spelats in på hårddisken.

Har du två kablar dragna in till boxen? Så betedde min sig när jag endast hade en kabel indragen.

Postad 09 november 2007 - 06:41

Unregistered9bcef4e4
  • Unregistered9bcef4e4
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man ändrar språk på EPG!? Min är ibland på danska och ibland på svenska, alla inspelningarna sparas med danska namn.

Har satt menyspråk mm på svenska och engelska som alternativ språk.

/Sebastien...

Edit: Stavfel...

Redigerat av Unregistered9bcef4e4, 09 november 2007 - 06:42.

Postad 09 november 2007 - 09:11

btl
  • btl
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej allihopa!

Är det någon annan som har provat att ligga i timeshiftat läge samtidigt som en programmerad inspelning går igång på en annan kanal.
När jag gör det så byter boxen helt sonika kanal till den programmerade varvid timeshiftfunktionen på den kanal som jag tittar på nollställs med följden att jag missar det timeshiftade programmet.
Om jag tittar på ett program live så byter boxen inte kanal.
Har ej lyckats få svar på om det är mjukvaruproblem och om det isåfall kommer att uppdateras.
Taksam för all eventuell information om detta problem.

Apropå missljud, med min tredje box så fick jag prova på det också. Oh joy !!!
Undrar vem av er som haft den boxen tidigare?

/ Tomas

Postad 09 november 2007 - 09:27

lundis68
  • lundis68
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0

Hej allihopa!

Är det någon annan som har provat att ligga i timeshiftat läge samtidigt som en programmerad inspelning går igång på en annan kanal.
När jag gör det så byter boxen helt sonika kanal till den programmerade varvid timeshiftfunktionen på den kanal som jag tittar på nollställs med följden att jag missar det timeshiftade programmet.
Har ej lyckats få svar på om det är mjukvaruproblem och om det isåfall kommer att uppdateras.

/ Tomas

Timeshift lägger av för mig också (man missar tidskillnaden) om en inspelning startar!

rowlf: Prova en fabriksåterställning så ändrar boxen signal automatiskt!

Lundis

Redigerat av lundis68, 09 november 2007 - 09:29.

Postad 09 november 2007 - 09:28

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

När jag frågade CD om text-tv minnet sa de: I och med att överföringen sker digitalt behöver den inte lagra
text-tv sidor.

Suck - TextTV kan inte överföras digitalt till TVn via HDMI, det finns ingen funktion i HDMI idag för denna stenåldersteknik.
Vill du ha över TextTv-sidorna till TVn, använda din plattTVs 1000-sidiga minne, får du snällt byta till icke-digital koppling via SCART. Detta borde Sagem/CanalDigital veta.

Postad 09 november 2007 - 09:29

Rutger6
  • Rutger6
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0

Hej allihopa!

/ Tomas

Jupp, samma hände mig och jag blev heller inte så imponerad. I söndags skulle jag titta på Offside på C+HD, men var tvungen att timeshifta filmen, sedan vid halv nio sattes inspelningen av Parlamentet igång, då valde boxen att slå över till 4an och då försvann det timeshiftade innehållet, otroligt störande...

Hoppas också att det fixas via uppdatering så snabbt som möjligt, med alla andra småbuggar då...

Postad 09 november 2007 - 09:36

Unregistered674cf120
  • Unregistered674cf120
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag spelade in ispinsessan på SVT HD. Ljudet saknades första 30 sekunderna men sedan kom det igång.
Hockey på SVT HD igår. wow :)

Postad 09 november 2007 - 09:38

cobra1969
  • cobra1969
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Hej allihopa!
/ Tomas

Samma här.... :)
Irriterande!

Postad 09 november 2007 - 09:47

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Hej allihopa!

/ Tomas

Jupp, samma hände mig och jag blev heller inte så imponerad. I söndags skulle jag titta på Offside på C+HD, men var tvungen att timeshifta filmen, sedan vid halv nio sattes inspelningen av Parlamentet igång, då valde boxen att slå över till 4an och då försvann det timeshiftade innehållet, otroligt störande...

Hoppas också att det fixas via uppdatering så snabbt som möjligt, med alla andra småbuggar då...

Jag har rapporterat varianter av detta till CD (min bugglista) på min första box så bytta man alltid till den inspelande kanalen både vid live sändning och när man tittar på en inspelning, den nya (box 2) gjorde detta enbart vid titt på inspelat material. Men det verkar vara samma vid timeshift (det 'är ju en typ av inspelat material). Vi får väl se om detta är med i nästa buggfix

Postad 09 november 2007 - 09:48

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Jag spelade in ispinsessan på SVT HD. Ljudet saknades första 30 sekunderna men sedan kom det igång.
Hockey på SVT HD igår. wow :)

Konstigt hos mig så kom det aldrig igång

Postad 09 november 2007 - 10:07

cobra1969
  • cobra1969
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
QUE..........har du någon sammantsälld lista över buggarna, som jag kan skriva av till min box som jag ska returnera? Får kanske använda baksidan oxå?? :)

Postad 09 november 2007 - 11:58

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

QUE..........har du någon sammantsälld lista över buggarna, som jag kan skriva av till min box som jag ska returnera? Får kanske använda baksidan oxå?? :)

Du får skriva se bifogad lista :D , du kan plocka från följande kompott

Följande generella buggar/brister är noterade på den nya PVR boxen från Sagem

DVB-T
- marknätsmottagaren fungerar inte (uppdatering lovad till slutet 2007)

HDMI
- 5.1 ljud i HDMI kabeln fungerar inte (uppdatering lovad till slutet 2007)

- med boxen ställd på HEMBIO (digitalljud) för att få ljud ut via SPDIF, så blir det inget ljud till TV via HDMI (om det inte är en mono sändning). Man måste därför gå in och växla i menyn för att få ljud till TV resp receiver. Ytterligare ett problem inträffar om inspelning pågår då ändringar i denna mapp i menyn inte är tillåtet, dvs spärrat

- om boxen är på före TV'n och man sätter TV'n till ingång HDMI så kommer det inte ut något ljud (men bild finns) förrän man växlar kanal på boxen.

SCART
- SCART utgångarna skickar ut krypterat material, endast de "vanliga kanalerna" typ TV1, TV2, TV4, TV5 etc går att spela in på annan enhet tex DVD recorder, filmkanalerna men också tex TV4+ mm är spärrade. Enligt manual (sid 61) ska det gå att föra ut inspelningar via SCART, vilket inte går på flertalet av dessa.

INSPELNING
- det blir inte alltid rätt text angiven för inspelningen i inspelningslistan på HDD'n (nästa program som kommer anges ibland). Detta beror nog på att jag har lagt in + 5minuter inspelning och texten anges då troligen när inspelningen är klar och inte när den startar. Det program som markeras i EPG,n borde läggas ut och inte det som gäller när inspelningen är slut.

- om man går in och ska redigera en inspelning, klippa en film i två delar, så blir det två delar som det ska bli, som man hittar i inspelningsmappen, men del 2 är helt svart. Klipp i början och i mitten ser ut att fungera, men inte att göra en splitt i två delar.

- om man tittar på en inspelning eller vid timeshift och en ny schemalagd inspelning startar så växlas man över ”som tittare” till den kanal som ska spelas in. Man måste därefter själv ta sig hela vägen tillbaka där man var på sin in(av)spelning för att fortsätta. Är det via timeshift så är det förlorat, eftersom detta raderas när man byter kanal

- flera användare har rapporterat att en schemalagd inspelning avbryts, det kan tex bara finnas några minuters lagrat på HDD efter en 1 timmas satt programmering. Inspelningen som rapporteras på displayen Rec stämmer inte med verkligheten. Det är verifierat att kommer det en störning på mottagningen så avbryts lagringen på HDD'n fastän Rec fortsätts att visas i den längd som timern är ställd på. Verkar som den är känslig och stoppar om det blir en glitch, den återupptar inte inspelningen därefter. På vilka sätt som denna glitch kan komma är inte klarlagt, men i alla fall om man stör mottagningen så slutar inspelningen, om man genom annan hantering av boxen kan framtvinga detta är inte fastlagt

- jag har en SVT HD sändning med 5.1 ljud, som är inspelad utan ljud. Inte klarlagt vad detta beror på

KANALER
- färre fria kanaler med HDD boxen än den ”gamla” boxen, man gör ingen egen sökning i den nya boxen utan hämtar ett färdigt paket. Boxen är också låst till Thor

BOXEN
- den låter för mycket

- går inte att stänga av HDD'n, stänger man inte av boxen så sker inspelning på HDD’n hela tiden. Borde utgöra ett ökat slitage kan man tycka. Det är dock en finess att den spelar in hela tiden när man tittar på TV’n (så man kan backa) men jag tycker nog att man ska få göra detta val själv. I alla fall att det ska finnas ett viloläge för HDD’n, så att man inte måste gå ner till stand-by.

- det tar lång tid att starta från stand-by, runt 45sek, detta för att bl.a. kanalpaketet konfigureras vid varje uppstart. Med tanke på att boxen låter samt att HDD’n spelar in hela tiden (dygnet runt) så är det ett måste stänga av den och då lider man av uppstartstiden

- det är en bugg i visningen av signalkvalitet av HD sändningar, så det visar rött även om styrkan är OK.

- om man väljer radiolista så hamnar boxen i något hängt init läge.

- om man ansluter via HDMI kabeln, så får man inte igång boxen om den utför en programmerad inspelning i "stand-by läge". Den boot som sker när man startar från stand-by startar inte när man är i REC läge! Däremot så fungerar komponent och SCART men inte HDMI!

- det ser ut som att man inte kan förändra bildstorleken till TV’n på HD kanaler, med "on demand" knappen på fjärrkontrollen. För att få 4:3 eller hel skärm, detta fungerar på SD kanalerna. Som exempel kan man i TV4HD inte tvinga en 4:3 att bli fullskärm, som den visas som på TV4, men detta kan också var hur TV-sändningen sänds ut och kanske inte ett boxproblem?

EPG
- om man går in i EPG så börjar bildvisningen med kanal Discovery Travel & Living (från denna transponder kommer EPG'n). Bläddrar men runt i EPG och trycker OK så väljs den kanal för bildvisning inom EPG'n. Gör man detta (OK) så avbryts nerdata till EPG'n för de kanaler som man inte har stannat till vid tidigare. För att hämta mer EPG data måste man gå tillbaka och välja Disc T&L igen, och sedan fortsätta.

- om man inte har med T&L i sin favoritlista så byter EPG’n favoritlista, man måste då byta tillbaka när man lämnat EPG’n.

- det går inte att ta med sig ett val (OK) när man lämnar EPG, man får inte med sig den valda kanalen till TV, utan man går tillbaka till den kanal ifrån man gick in till EPG'n ifrån!

- EPG bör ha bättre framförhållning än den tid som finns idag (vilket har varierat mellan några timmar till något dygn) vilket är för kort om man vill använda EPG’n för att programmera kommande inspelningar.

BILD
- några användare har rapporterat störningar på bilden, inte klarlagt vad dessa orsakas av men troligen så störs boxen av annan elektronik

- boxen kan automatiskt växla mellan 720p och 1080i beroende på källa och lägga ut detta till TV'n. Men om man har varit och själv valt 720P eller 1080i i menyn, så slutar denna automatiska funktion att fungera. Man måste då göra en fabriksreset för att få igång automatiken igen

Redigerat av Unregistered124686ac, 09 november 2007 - 12:01.

Postad 09 november 2007 - 13:10

cobra1969
  • cobra1969
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Du får skriva se bifogad lista ;) , du kan plocka från följande kompott

Följande generella buggar/brister är noterade på den nya PVR boxen från Sagem

- det ser ut som att man inte kan förändra bildstorleken till TV’n på HD kanaler, med "on demand" knappen på fjärrkontrollen. För att få 4:3 eller hel skärm, detta fungerar på SD kanalerna. Som exempel kan man i TV4HD inte tvinga en 4:3 att bli fullskärm, som den visas som på TV4, men detta kan också var hur TV-sändningen sänds ut och kanske inte ett boxproblem?

:unsure: B) B) Det var en gedigen lista. tusen tack. Blev två A4-sidor, jag orka inte skriva av det, kopierade in det i word. CD ska få den på silkespapper :D

När det gäller bildstorleken så är det Tv-sändingen som sänds ut så. Inget vi kan påverka.
Det beskedet fick jag av killen i vår tv/radio-affär som vi handlat vår utrustning av.

Postad 09 november 2007 - 15:08

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0
Bilden är grymt mycket bättre på vissa av SD-kanalerna jämfört med tidigare (gamla HD-boxen). Det verkar som om uppskalningen till 1080i är mycket bättre. :)
Tidigare såg nickelodeon halvrisigt ut med artefakter all over the place. Igår satt grabben ock kollade tecknat en lång stund och det såg riktigt fint ut.

Redigerat av hassesolo, 09 november 2007 - 15:09.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.