Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)

12255 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 augusti 2010 - 22:37

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0

@ Monshi

Jag tror nog att det mer beror på att man helt enkelt har gett upp denna box.
Visst den funkar hyfsat som du själv konstaterar, men den skulle kunna varit så mycket bättre...
Har vart med ända från början, båda boxarna skulle aldrig sett dagens ljus, kanske om dom varit gratis?
Båda mina boxar, med & utan pvr står & dammar i garderoben.

Hur som, det finns ju alternativ som tur är.

Har både PVR-boxen och den utan som fungerat sen fotbolls VM 2006 och fortfarande fungerar.
PVR-boxen har jag snart två år och den fungerar också bra. Använder multifjärr då jag sätter på allt med en knapptryckning.
Köper gärna din PVR-box om den ändå bara står och dammar. Skicka mig ett PM om du vill sälja den.
;)

Postad 22 augusti 2010 - 08:56

solbengt
  • solbengt
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Har en PVR sedan 2007. Fick igår upp felmeddelande, "sätt i digitalkortet". Giltigt kort satt i, tog ur putsade på det och satte tillbaka. Samma problem, kunde dock få bild med 1 min intervall.
Ringde kundtjänst, som sa att det var fel på strömförsörjningen (adaptern). Dom skickar en (utan kostnad, skulle egentligen kosta 75 kr. Stängde ner apparaten . Försökte starta nu på morgonen, men det ville den inte. Får bara felmeddelandet Pb03.
Löser den nya adaptern eller är hela apparaten kass ?????????

Postad 22 augusti 2010 - 09:06

stefanlindqvist
  • stefanlindqvist
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Har en PVR sedan 2007. Fick igår upp felmeddelande, "sätt i digitalkortet". Giltigt kort satt i, tog ur putsade på det och satte tillbaka. Samma problem, kunde dock få bild med 1 min intervall.
Ringde kundtjänst, som sa att det var fel på strömförsörjningen (adaptern). Dom skickar en (utan kostnad, skulle egentligen kosta 75 kr. Stängde ner apparaten . Försökte starta nu på morgonen, men det ville den inte. Får bara felmeddelandet Pb03.

Den är kass .... garanterat! Hade samma problem jag också....
Undrar om NÅGON fått sin box att fungera med ny strömadapter??

/Stefan

Postad 22 augusti 2010 - 09:57

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0
Ja jag fick min att fungera med en ny strömadapter...
Men jag köpte även ett kraftigare nätagg på kjelle.
Funkar kanon.

Det är nog dax att ställa CD mot väggen på allvar om ny programvara, eller om det kommer en ny box, då ska den fasen vara gratis.

Får nog bli lite förbannad i morgon och slå en signal och kräva att få prata med någon högre än stackarna i kundtjänst.

Postad 22 augusti 2010 - 10:04

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Pb03 - A problem occurred during start up (initialisation problem).

vad det betyder?
Tja, om du har en annan hårddisk, gärna 2.5", som är ledig kan du testa att byta ut existerande hårddisk i boxen. Inte någon speciellt svår operation men om det hjälper vette tusan. Se detta inlägg för guide hur. Och ja - nyckeln för att få en annan HD att fungera i boxen tycks vara att den ska dra mindre energi än existerande. (samt kanske inte över 1 TB i storlek)

Rent sannolikt borde det vara hårddisken som är paj då det är den enda rörliga delen i boxen men kan givetvis även vara en konding på moderkortet eller liknande.

Om du inte känner att du kan offra materialet som finns på hårddisken kan du alltid felsöka denna i en dator innan du skaffar ny disk (om du inte har någon). Jag har erfarit att det är mycket enkelt att "skada" innehållet på disken när man ansluter den till en dator, dvs man ska inte testa en hårddisk från boxen i datorn om man har data på den man vill spara.

Fast å andra sidan, men den kaputt box kanske det inte spelar någon roll? Dvs öppna upp, plocka ur, anslut till dator, gör felkoll och ta det därifrån.

Redigerat av Monshi, 22 augusti 2010 - 10:05.

Postad 22 augusti 2010 - 10:49

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0
Pb03 får jag ibland när boxen startar bara att trycka på on/off knappen i fronten och håll den inne annars dra strömmen, och i alla fall bootar min om igen och fungerar som den ska.

Postad 22 augusti 2010 - 12:30

solbengt
  • solbengt
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Vad var det för kraftigare strömadapter du köpte på Kjell&Co? Artnr?

Postad 22 augusti 2010 - 12:55

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0
44514 och en lös strömplugg som passade.

Postad 22 augusti 2010 - 18:17

labanson
  • labanson
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Den är kass .... garanterat! Hade samma problem jag också....
Undrar om NÅGON fått sin box att fungera med ny strömadapter??

/Stefan

Fick en ny adapter av CD och sen har det fungera
/labanson

Postad 23 augusti 2010 - 17:37

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Gjorde en kanalsökning förut å så dök det upp en ny kanal,canal+fotboll. men så märkte jag att många andra kanaler har bytt plats bl.a discovery kanalerna. så discovery channel ligger på kanalplats 18. nån mer som har så?

Postad 23 augusti 2010 - 21:26

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Gjorde en kanalsökning förut å så dök det upp en ny kanal,canal+fotboll. men så märkte jag att många andra kanaler har bytt plats bl.a discovery kanalerna. så discovery channel ligger på kanalplats 18. nån mer som har så?

De ska ju lägga om sina kanaler (c+ alltså) i slutet av veckan så det är nog som det ska vara. Men favoritlistor ger att mina kanaler inte flyttar sig. Ja, de från satellit alltså. Markkanelerna i favoritlistan hoppar runt som.. ja, en loppa på en vägg.

Postad 24 augusti 2010 - 12:54

solbengt
  • solbengt
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Fick idag med posten en ny adapter. Snabbt jobbat CD. Gratis oxå. Det var adaptern ty nu fungerar allt som det ska igen.

Postad 24 augusti 2010 - 13:05

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Skickade ett mail och frågade om de gjorde några framsteg... fick till svar att den skall släppas senast under september månad... anledningen till att det tagit sån tid skall vara att de ville "säkerställa att alla tidigare funktioner fungerar i boxen"..

Får väl se vad som händer :) har till och med satt en nätverkskabel från switchen i min tv-bänk till boxen..

Postad 24 augusti 2010 - 14:11

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0

Får väl se vad som händer :) har till och med satt en nätverkskabel från switchen i min tv-bänk till boxen..

Kan man koppla nätverkskabel till boxen efter uppdateringen? Till vad?

Postad 24 augusti 2010 - 14:12

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0

Kan man koppla nätverkskabel till boxen efter uppdateringen? Till vad?

Lämpligen en switch/hål i väggen....

Ryktena gör gällande att det ska komma Video On Demand.

Postad 24 augusti 2010 - 14:12

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
On demand?

Postad 24 augusti 2010 - 14:18

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0

On demand?

Nice, hoppas bara att boxen är stabil efter uppdateringen.
Jag visste faktiskt inte att man behövde nätverkskabel/internet för On Demand.

Postad 24 augusti 2010 - 17:25

Unregisteredadfb60ea
  • Unregisteredadfb60ea
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Sitter och tittar i den nya Canal+ tidningen som följer med GT/expressen.
Där finns Canal+ Play med.
Dom flesta filmer och serier kommer ligga på Canal+ Play.

//Mackan

Postad 25 augusti 2010 - 11:41

Senjin
  • Senjin
  • Lärjunge

• 295 inlägg
  • 0

Sitter och tittar i den nya Canal+ tidningen som följer med GT/expressen.
Där finns Canal+ Play med.
Dom flesta filmer och serier kommer ligga på Canal+ Play.

//Mackan

CANAL+ Play är en kostnadsfri tjänst som erbjuds hos vissa operatörer. Tjänsten innebär att du kan välja mellan fler än 250 filmer och 180 serieavsnitt ur CANAL+ ordinarie tablå och titta på dem när du själv vill.

Postad 25 augusti 2010 - 14:14

Unregisteredde9cb21e
  • Unregisteredde9cb21e
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Fick samtal från Canal Digital igår angående ett erbjudande om tvillingkort, som jag inte var intresserad av. Försäljaren bekräftade dock att den nya boxen är på gång i september, och att den inte skulle vara låst till Thor, utan att man kan få in andra satelliter också. Hoppas att det stämmer.

Postad 25 augusti 2010 - 21:47

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

• 596 inlägg
  • 0
Ny Box? Eller ny programvara (linuxbaserade som man talat om tidigare)?

Postad 25 augusti 2010 - 22:25

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Ny Box? Eller ny programvara (linuxbaserade som man talat om tidigare)?

Som vanligt kommer CD blåsa oss som köpte deras SAGEM-box med HDD tidigt. Nu kommer det snart en ny, från ett riktigt företag... (Jag har hört rykten om SAMSUNG)

Postad 26 augusti 2010 - 06:02

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

CANAL+ Play är en kostnadsfri tjänst som erbjuds hos vissa operatörer. Tjänsten innebär att du kan välja mellan fler än 250 filmer och 180 serieavsnitt ur CANAL+ ordinarie tablå och titta på dem när du själv vill.

Kostnadsfri ?
Det krävs väl bredbandsuppkoppling för att se eller?

Postad 26 augusti 2010 - 11:32

kexxet
  • kexxet
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Nu damp det ner brev från CanalDigital om att man får byta kort till den inspelningsbara boxen för att få tillgång till VideoOnDemand.
Samt att nya programvaran är på gång.

Postad 26 augusti 2010 - 11:36

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0

Nu damp det ner brev från CanalDigital om att man får byta kort till den inspelningsbara boxen för att få tillgång till VideoOnDemand.

Man kanske får "tillgång" till kort-pairing oxså .... ;)

Postad 26 augusti 2010 - 12:33

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

• 1 255 inlägg
  • 0

Sa dom vad det betyder i tid, dvs när dyker mjukvaran upp?

Postad 26 augusti 2010 - 13:19

icamannen
  • icamannen
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Sa dom vad det betyder i tid, dvs när dyker mjukvaran upp?

Jag mailade Canal Digital igår, och fick följande svar:
---------------------------------------------------
Hej och tack för ditt mail

Goda nyheter, den nya Linuxbaserade mjukvaran är satt att lanseras nu på måndag nästa vecka.

Har du två kablar från parabolen till boxen så får du automatiskt upp förfrågan i bild om att installera den.

Har du en kabel finns "New software Search" under Setup i Menyn (såvida du inte har en väldigt gammal mjukvara då måste man tvinga ner mjukvaran i box via vissa knappkommandon).

Några andra funktioner än VOD samt ändrad layouten är inte aktuella.

Det verkar som att den nya programvaran är på gång iaf ;)

Postad 26 augusti 2010 - 13:41

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Kommer video on demand att göra det möjligt att höra HD-filmer?

Postad 26 augusti 2010 - 18:30

Belzhadar
  • Belzhadar
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0

Kommer video on demand att göra det möjligt att höra HD-filmer?

Hör du dem inte nu då? :rolleyes:

Gissar att man inte kommer att ha något HD material, åtminstone inte till en början. Ställer stora krav på internet uppkopplingen och skulle förmodligen bara leda till en massa samtal till kundtjänsten om hackande bild.

Har heller inte fattat om man alls skall kunna hyra några filmer, eller om man bara kommer att få tillgång till "on demand" innehållet på de kanaler som har detta. SVT Play o.s.v.

Någon som vet?

Postad 26 augusti 2010 - 19:09

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Hör du dem inte nu då? :rolleyes:

Gissar att man inte kommer att ha något HD material, åtminstone inte till en början. Ställer stora krav på internet uppkopplingen och skulle förmodligen bara leda till en massa samtal till kundtjänsten om hackande bild.

Har heller inte fattat om man alls skall kunna hyra några filmer, eller om man bara kommer att få tillgång till "on demand" innehållet på de kanaler som har detta. SVT Play o.s.v.

Någon som vet?

de som har CDs IPTV torde veta då de har haft on-demand tjänsten en tid redan.

Postad 26 augusti 2010 - 19:14

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

Goda nyheter, den nya Linuxbaserade mjukvaran är satt att lanseras nu på måndag nästa vecka.

Har du två kablar från parabolen till boxen så får du automatiskt upp förfrågan i bild om att installera den.

Har du en kabel finns "New software Search" under Setup i Menyn (såvida du inte har en väldigt gammal mjukvara då måste man tvinga ner mjukvaran i box via vissa knappkommandon).

Det verkar som att den nya programvaran är på gång iaf :rolleyes:

Helt otroligt värdelöst .....VOD? .......ytterligare betal TV( bredbandsavgift) .... NEJ TACK.. och dessutom inte i HD. skall jag betala för kraft i linan skall det då F*n va HD. E så ###### trött på F*tteriet.
"HDTV åt folket"

Postad 26 augusti 2010 - 19:26

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Helt otroligt värdelöst .....VOD? .......ytterligare betal TV( bredbandsavgift) .... NEJ TACK.. och dessutom inte i HD. skall jag betala för kraft i linan skall det då F*n va HD. E så ###### trött på F*tteriet.
"HDTV åt folket"

ehh, internet i hemmet har väl de flesta? Hur hade du tänkt att VOD skulle fungera annars om inte över nätet? Gamla försöken med PPV via satellit har ju, bortsett från sport, fallit i glömska och tack för det.

HDTV kommer nog om det inte redan finns vid lanseringen. Ju fler som kan använda tjänsten, ju fler som använder, ju mer innehåll kan det bli. Döm inte ut något INNAN du testat det.

Dålig dag?

Postad 26 augusti 2010 - 19:54

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

ehh, internet i hemmet har väl de flesta? Hur hade du tänkt att VOD skulle fungera annars om inte över nätet? Gamla försöken med PPV via satellit har ju, bortsett från sport, fallit i glömska och tack för det.

HDTV kommer nog om det inte redan finns vid lanseringen. Ju fler som kan använda tjänsten, ju fler som använder, ju mer innehåll kan det bli. Döm inte ut något INNAN du testat det.

Dålig dag?

Dålig dag? jo i plural.... vilken form av internet är krav för att streama? 0.25, 0.5 , 2 , 8 , 24 mbit?
Det finns faktiskt ställen där det inte går att få snabb lina !!!!

Hade tänkt mig en utveckling på boxen som inte kräver ytterligare kostnad. skulle ju tro att 8mbit skulle behövas för denna VOD.
Hade ju sett viktigare saker som ....USB port öppen med möjlighet att föra över om än krypterat.
Kopiera inställningar /kanallistor till USB sticka.
mm.

Redigerat av Biggles2002, 26 augusti 2010 - 20:00.

Postad 26 augusti 2010 - 20:03

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0
Tycker faktiskt detta med VOD är kalasbra! inte en minut försent! +1 till CD.
Det var faktiskt det som gjorde att jag nästan valde Viasat i vintras, men där föll det på att VOD tjänsten (TV1000 Play) var beroende av att man hade TV1000 paketet... Då blev det dyrt....
På brevet från CD ser det ut som att det är SF Anytime i botten för denna tjänst, men är vi säkra på att det inte krävs C+ för att få detta...?
Fantastiskt att CD satsar på befintlig hårdvara, +2 för detta.
Samtidigt som jag inte för en minut är naiv utan inser att det handlar om att man inte vill tappa befintliga kunder som är trötta på att köpa CDs dyra specialboxar. som alltid med CD: "Cash is King".
Ge oss nu en även en TV Guide som kommer ihåg hur man lämnade den så blir det +3!

Postad 27 augusti 2010 - 08:23

Unregisteredd6f92722
  • Unregisteredd6f92722
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Nu ligger den nya manualen med nya mjukvaran ute. Bara att läsa...
http://www.canaldigi...nal-Digital.pdf

Postad 27 augusti 2010 - 08:29

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0

Nä,:
HTTP Server Error 503
No available server to handle this request

Edit: jo.nu.....

Redigerat av what17ever, 27 augusti 2010 - 08:39.

Postad 27 augusti 2010 - 09:49

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlägg
  • 0
Hmmm, är det verkligen så att SF Anytime (+ andra betaltjänster) är det som erbjuds på VOD? Varför lägger inte CD ut filmerna som visas på filmkanalerna? Dessutom ingen HD? Ingen Play-tjänst?

På Viasat så fungerar VOD så att man laddar ned program/film till HDD:n, man är alltså inte beroende av hastigheten på internetanslutningen. Man kan sedan se filmen när man vill, men nedladdningshastigheten styr dock hur snabbt man kan börja titta på filmen.

Redigerat av Tomas L, 27 augusti 2010 - 09:49.

Postad 27 augusti 2010 - 11:32

ABSiNSANE
  • ABSiNSANE
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0

Dålig dag? jo i plural.... vilken form av internet är krav för att streama? 0.25, 0.5 , 2 , 8 , 24 mbit?
Det finns faktiskt ställen där det inte går att få snabb lina !!!!

Hade tänkt mig en utveckling på boxen som inte kräver ytterligare kostnad. skulle ju tro att 8mbit skulle behövas för denna VOD.
Hade ju sett viktigare saker som ....USB port öppen med möjlighet att föra över om än krypterat.
Kopiera inställningar /kanallistor till USB sticka.
mm.

Minst 3Mbit/s kommer att krävas.

Postad 27 augusti 2010 - 11:56

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Det står i manuallen att det ska kunna gå å ansluta trådlöst åxå. jag har mobilt internet från telia,nån som vet om det går å fixa å hur och vad man behöver för grejer då?

tack

Postad 27 augusti 2010 - 12:58

JonssonSWE
  • JonssonSWE
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Den infon ÅF har fått är den att även personer som inte har fullt paket idag skall kunna få tillgång till allt material dock kommer det att kosta en liten slant(vet ej hur mycket) per film som går på Canal+.

HD kommer att komma, dom sa till oss att i starten kommer det enbart finnas SD material på VOD dock kommer det HD till hösten(detta möte var i våras så läs vinter).

homery: Har du bra spruta i hemmet med MBB så fungerar det ju en stund men problemet för dig är att du har en gräns på 5/10GB i månaden beroénde på ev. bindningstid.

Skulle du byta leverantör till 3 alt Tele2 och ta de större paketen (249-239:-/mån) så skulle det fungera.
Tjänsten fungerar som så att det spelar ingen större roll vilken lina du har det är bara väntetiden som blir större vid långsammare lina. Rekommenderat är minst 2mbit men jag skulle väll säga 8-10 för att slippa att ta en fika innan filmen börjar.

Edit: Du behöver en router t.ex. D100 för att ett MBB skall fungera med boxern
Mvh
/peter

Redigerat av AngelA1, 27 augusti 2010 - 13:01.

Postad 27 augusti 2010 - 13:08

bloodfire
  • bloodfire
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Hmmm, kommer behöva en ethernet bridge av något slag för att kunna köra VOD över mitt trådlösa nätverk. (kabel är inget alternativ pga. husets arkitektur vs. placering av routern och satelitboxen...).

Har irrat runt lite på nätet och letat, men får inget bra underlag för beslut om vilket köp det får bli, så därför vänder jag mig till experterna i denna magnifika tråd :rolleyes:

Frågan lyder:
"Som tillbehör till sin CD HD PVR, för att kunna använda VOD över sitt trådlösa nätverk, vad är bästa köp?
(med bästa köp menar jag relevant funktionallitet (varken mer eller mindre än vad som faktiskt behövs vad avser hastighet, pålitlighet/stabilitet etc.) för så liten peng som möjligt).

Rösta på!

Postad 27 augusti 2010 - 13:12

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0

Hmmm, kommer behöva en ethernet bridge av något slag för att kunna köra VOD över mitt trådlösa nätverk. (kabel är inget alternativ pga. husets arkitektur vs. placering av routern och satelitboxen...).

Har irrat runt lite på nätet och letat, men får inget bra underlag för beslut om vilket köp det får bli, så därför vänder jag mig till experterna i denna magnifika tråd :rolleyes:

Frågan lyder:
"Som tillbehör till sin CD HD PVR, för att kunna använda VOD över sitt trådlösa nätverk, vad är bästa köp?
(med bästa köp menar jag relevant funktionallitet (varken mer eller mindre än vad som faktiskt behövs vad avser hastighet, pålitlighet/stabilitet etc.) för så liten peng som möjligt).

Rösta på!

Sådan här kanske:

http://www.dustin.se...5010446031.aspx

Postad 27 augusti 2010 - 13:22

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0
Av bilden EPG, på sidan 38 i pdf dokumentet "nya manualen", att döma ser det ut som de inte utnyttjar utrymmet bra alldeles förstora fält som inte används till EPG info... det skulle ju få plats flera tider eller kanaler till på det utrymmet.

Postad 27 augusti 2010 - 13:34

bloodfire
  • bloodfire
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Sådan här kanske:

http://www.dustin.se...5010446031.aspx

Med det kundomdömmet skulle jag inte våga satsa på att köpa den för att streama film... (såvida inte majoriteten här skulle säga "joooo, jag kör sån....funkar finfint, alltid!").

Men tackar ödmjukast för tipset! (Det är precis den typen av vara jag behöver, men problemet är inte att hitta dem (finns massvis, trådlöst, via elnätet etc) utan att gallra ut guldkornen.)

Postad 27 augusti 2010 - 14:18

bloodfire
  • bloodfire
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Frågan lyder:

Rösta på!

Då jag antar att fler än jag sitter i samma sits, så svarar jag på mitt eget inlägg ;P
Efter lite mer letande så måste jag säga att en sån här just nu är lite lockande: http://www.netonnet....05/129019.4077/

Enl. omdömena på prisjakt verkar den uppfylla behovet...
Några erfarenheter?

Postad 27 augusti 2010 - 14:31

Unregistered7a069c9a
  • Unregistered7a069c9a
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
@bloodfire
Kanske en sån här: http://www.dealextre...ls.dx/sku.29662
Funkar bra att brygga, jag har själv provat. Dock ej provat att strömma film med den

Postad 27 augusti 2010 - 14:34

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Jag kör dessa: https://www.prisjakt...kt.php?p=636819

Fungerar utmärkt, har en del 12-gb filmer på NASen och det fungerar utan problem på min mediaspelare. Har nu kopplat in en switch bakom tvn för att även xbox, ps3 och canaldigital-boxen skall få tillgång till internet.

Mycket mer tillförlitligt än trådlöst i mina ögon!

Postad 27 augusti 2010 - 15:12

bloodfire
  • bloodfire
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Jag kör dessa: https://www.prisjakt...kt.php?p=636819

Fungerar utmärkt, har en del 12-gb filmer på NASen och det fungerar utan problem på min mediaspelare. Har nu kopplat in en switch bakom tvn för att även xbox, ps3 och canaldigital-boxen skall få tillgång till internet.

Mycket mer tillförlitligt än trådlöst i mina ögon!

Super, tackar!
Har bara snubblat på en modell av "elnätverk" som har extra adaptrar att köpa till (D-Link DHP-307AV), vilket kanske inte är så dumt (så jag äntligen kan plocka ner kabeln som är dragen till squeezeboxen pga att det trådlösa studsade...).
Dock så står det på deras extraadapter att "Adaptrarna är kompatibla med Atheros Homeplug AV teknologi, vilket gör att det fungerar med andra tillverkares enheter så länge de är baserade på samma standard. Dock så fungerar dessa adaptrar inte med enheter baserade på andra standarder, t.ex. DHP-303/343, men de kan samexistera så man behöver inte göra sig av med sina befintliga adaptrar."

Så det blir väl att läsa det finstilta på det starter-kit med ett-till-ett förhållande det troligtvis kommer bli :)
(men har inte sett dessa standarder stått angivna i någon produktbeskrivning ännu, får kolla leverantörernas sotet och se om det står något där). :)

Redigerat av bloodfire, 27 augusti 2010 - 15:14.

Postad 27 augusti 2010 - 18:03

voyager
  • voyager
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Det verkar som att den nya programvaran är på gång iaf :)

Mailade o ringde dom idag, fick svaret att den ska komma någong gång i september. Datum visste dom ej :/ Så får hoppas den kommer snart!

"
Hej och tack för ditt mail.
Den nya mjukvaran till HD-PVR är beräknad att komma under september.

Med vänlig hälsning
Nina Elmbro
Canal Digital Kundservice
Tel: 0770-33 22 11
Fax: 08-772 27 77
http://www.canaldigital.se

Postad 27 augusti 2010 - 18:46

mindwipe
  • mindwipe
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Jag hoppas att allt inspelat finns kvar efter uppgraderingen, för visst skulle dom byta operativ till Linux? (har inte orkat läst hela tråden, den är ju lite lång)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Baffelvägg
    Anton
    2025-05-24 08:28:29
  • JBL 4309 vs 708i
    Anton
    2025-05-23 13:58:22
  • Botten av lådan limmas.
    Anton
    2025-05-23 13:48:01
  • Seas L26roy Nr2
    Anton
    2025-05-22 21:14:10
  • Bio front med duk på plats
    Globe
    2025-05-22 08:43:45
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.