Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)
12255 svar till detta ämne
Postad 13 oktober 2010 - 17:29
Unregistered1573
-
Unregistered1573
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Följande procedur görs hemma när vi ska hoppa förbi reklamen (beskriver tryckningarna): Spola framåt-spola framåt-spola framåt-play-play-play-play-spola bakåt-spola bakåt-play-play och sedan pausa en minut för att ljudet ska synka...
Haha! Känner precis igen mig i din situation. Visst är det lite tragikomiskt! Det gick faktiskt så långt härom dagen att jag slängde fjärrkontrollen i golvet. Först efteråt insåg jag att: 1. Det är boxen det är fel på, inte fjärrkontrollen. 2. Det är inte boxens medföljande fjärrkontroll som jag håller i handen utan min Harmony One. Den lever nu på devisen att det är insidan som räknas.
Redigerat av Unregistered1573, 13 oktober 2010 - 18:20.
Postad 13 oktober 2010 - 18:32
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
TextTv bugg med textning på exempelvis SVT med s199 är bekräftad hos Canal Digital. de hade inga problem att reproducera det felet. Trög fjärrkontroll? Vid uppstart får jag ha lite tålamod men sedan fungerar den som den ska. Den stora skillnaden mot förr är att den tar emot och exekverar allt den får in istället för att ta emot bara det den ville tidigare. Spola? Jag har inga problem att spola. Ljudet förblir i synk med bilden. Kanske har något med ljudinställningarna. Jag kör med enbart stereo. Fasiken att det ska vara sådan skillnad mellan boxarna! Fler bör verkligen spara lite boxfakta i buggrapporttråden https://www.minhembi...howtopic=269531kanske där lägga in en omröstning, om det går enligt mall: - År/halvår inköpt/producerad
- Fungerar bra
- Mindre bra
- dåligt
- knappast alls
dvs år/halvår ska vara val från när boxen först lanserades till idag. se om man kan se något mönster. Med dessa skillnader måste det vara skillnad i hårdvaran kan man tycka. fast vet inte om det går att lägga upp omröstningar enligt den mallen.
Postad 13 oktober 2010 - 18:56
B BUS
-
B BUS
-
Forumräv
-
-
607 inlägg
Problemet med boxen är ju att den inte ens är konsekvent på buggarna.
Ena timmen har man inga synkproblem med ljudet, nästa osynkar det då och då efter spolning eller kanalbyte.
Ena stunden reargera den bra på fjärren nästa stund inte alls.
Ibland hänger den sig, men gör man samma sak igen hänger den sig inte.
Ibland funkar inspelningen perfekt nästa stund saknas 10 minuter eller hela inspelningen.
Ibland startar den perfekt och ibland behövs två starter och en mute.
Ibland spolar den med hyffsad bild och nästa gång låser sig bilden så man inte vet var man är.
osv, osv
Det gör det otroligt svårt att ens göra en lista på bugga, då den gör olika saker hela tiden.
Jag hade till och med bra bild i ca 30 minuter direkt efter -15 uppdateringen, men sen var det slut med det.
Postad 13 oktober 2010 - 19:36
connysvensson
-
connysvensson
-
Rookie
-
1 inlägg
Hur kommer man in i servicemenyn i det nya menysystemet? Den gamla meny alternativet med Teknisk data finns ju inte längre kvar. Jag har testat samma kombination (röd + info + grön) i alla menyer men det funkar inte. Någon som vet? Jag behöver kolla min HD, och antagligen formattera om den. Varken inspelning eller paus funktionen funkar längre. En inspelning strulade till sig för någon vecka sedan och nu funkar inte HD funktionen alls. Kan inte se på sparade program i MY TV heller. Och jag får inte tillbaka all HD utrymme även om jag tagit bort alla program i My TV.
Eller har ni någon annan ide eller råd hur man ska hantera detta problemet? Jag har nu den nya version .15 men det fixade tyvärr inte problemet. Det är säkert några döda sektorer, eller ett skadat index.
Postad 13 oktober 2010 - 19:56
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Servicemeny vette tusan hur man når om den nu finns kvar. Däremot finns knappserien
röd + 353 + texttv + 2 för formatering
Tryck dessa i snabb följd, kräver två händer...
Boxen startar om, disken är tom. Det tar en liten stund för den.
ed: fasiken - boxen missade spela in True Blood! Det fanns en post i inspelningslistan, det vet jag.. men inget har den spelat in. Nåja, en repris i SD i morgon...
Redigerat av Monshi, 13 oktober 2010 - 20:07.
Postad 13 oktober 2010 - 22:32
Schteff
-
Schteff
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
JAha nu har jag uppdaterat till 15
har inte hunnit märka så stor skillnad än eftersom jag inte orkar koppla in hdmi just nu. Vore dock intressant att testa. Men så trött :-(
Jag tycker bilden har blivit bättre på SD-kanalerna, vad tycker ni? Eller är det placebo-effekt  ?
Fortfarande sjuka nivåskillnader på ljudet! Höll på hoppa av soffan när jag växla till SVT2 tidigare. Nästan den jobbigaste buggen idag. Ingen annan som har det problemet? Kör via spdif till extern dekoder.
Förresten, trots att jag var med på starta bugglista-tråden så har jag inte bidragit med min box för jag inte orkat helt enkelt (bygger ett hus förutom jobb, tär på en). Den avser version 14, hur gör vi nu när folk börjar köra in 15. Tänkte faktiskt lägga in min box nu men kom att jag uppgradera till 15 nyss
Redigerat av Schteff, 13 oktober 2010 - 22:35.
Postad 13 oktober 2010 - 22:36
PojPoj
-
PojPoj
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Dom tre problem som retar mig mest är kvar på .15
1. HDMI handskakningsproblem. Uppstår när jag byter ingång till t.ex. min Mac-mini på HDMI2 och sen ska tillbaka till boxen på HDMI1. Måste rycka HDMI-kabeln för att få bild.
2. Boxen reagerar urtaskigt på fjärren.
3. Stora skillnader i ljudnivå mellan olika kanaler.
Postad 14 oktober 2010 - 02:09
toy2me
-
toy2me
-
Amatör
-
-
52 inlägg
CD försöker med hjärt & lungräddning genom att strippa boxen på massa funktioner som åt processorkraft, nu är boxen både död och begraven. Gav boxen en sista dos adrenalin genom v.15, men den bara suckar... den orkar inte mer, kan inte CD fatta det. Fimpa box****t och ge oss plågoandar en nystart i livet genom att skicka oss en bättre box med muskler som räcker till. Slår vad om att en popcorn-maskin har bättre CPU än denna box.
* Fortfarande handskakningsproblem när jag växlar hdmi på min LG50pk350n, dock behöver jag inte reseta boxen som tidigare, räcker med att åka slalom mellan hdmi 1&2 ett par gånger.
* Lagg vid fjärrkontroll-kommando.
* GUI & Text-tv fortfarande inte centrerad (maskning över/vänster bild).
* GUI fortfarande otydligt.
* Vill ha tillbaka mina redigeringsfunktioner!!!
Postad 14 oktober 2010 - 07:22
decahb
-
decahb
-
Användare
-
-
143 inlägg
Håller på att bli tokig på CD.
Det måste vara den största ansamling av nötter som världen har skådat på bra länge...
Min box pajjade i Lördags, Pb03, Ringer "supporten", -du måste ha en ny nätdel, Jaha säger jag, kul, död box
måste vänta till tisdag då. De lovar att jag skall ha en ny nätdel på tisdag.
Kommer hem på tisdag, laddat för EM fotboll via projektorn. Tror ni nätdelen kom ? Nope !
Ringer " supporten", helt skogstokig var jag. Nej, men den är skickad, får jag till svar. Då fick jag frispel ! MEN du har den i morgon (onsdag). Kommer hem igår, Ingen nätdel, ringer igen till "supporten " Nej, den är inte skickad
" De har inventering på lagret", vad i ****t ! Det är ju inte så att det är hjärnkirurgi att posta en ###### nätdel.
Om jag har "tur " så har jag nätdelen på fredag säger gossen i "supporten", då brast det för mig - min fru fick komma och lugna ner mig !!!
Oilika besked från "supporten" varje dag, uppenbara lögner för att få kunden att lägga på och vara "nöjd"
Det som stör mig mest är hur man behandlar kunderna, dels har vi köpt en värdelös digitalbox av dem för många tusenlappar, sedan blir man behandlad som en intelligensbefriad grönsak.
Vad kan jag som kund göra ?
Ingenting, de skiter väl i om jag säger upp mitt avtal. En kund hit eller dit.....
Usch, vad trött jag är.
Sen att boxen är stendöd gör ju inte saken bättre.
Postad 14 oktober 2010 - 07:28
Unregistereda6d4ebb6
-
Unregistereda6d4ebb6
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Efter .15 är timeshiftbuggen tillbaka hos mig!
/P
Postad 14 oktober 2010 - 09:08
ulfis
-
ulfis
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Ulfie Svart bild när man spolar? Det har jag inte hört om tidigare. Långsam/oprecis ja, men svart bild? Infoknappen, ja, det är dumt. Det håller jag med om. TextTV s 199, ska kolla upp den. Kan jämföra med annan källa för att se om det är box eller SVT som bråkar.
Jag har tittat lite närmare på det här med svart bild vid spolning. Det verkar vara ett HDMI-synkproblem. När det blir svarta rutor vid snabbspolning så blinkar TVns HDMI info till varje gång. Jag kör 1080i. Är det här något som beror på vilken TV man har? Sony Bravia KDL-46W4000. Det var ju bra att text-tv-buggen blev konfirmerad. Ytterligare något man akdrig testat förstås
Postad 14 oktober 2010 - 09:14
Travolta
-
Travolta
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Jag får aldrig svarta rutor vid snabbspolning, däremot kan det ibland gå många sekunder innan bilden uppdateras vilket gör att det är svårt att spola och veta var i programmet man är.
Postad 14 oktober 2010 - 09:18
tv-kort
-
tv-kort
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Efter .15 är timeshiftbuggen tillbaka hos mig! /P
Är detta timeshiftbuggen? : när man tittar på en inspelning och en ny inspelning startar stoppas den inspelning man tittar på. Tänkte just uppdatera när jag fick se ditt inlägg. Nu vågar jag inte. Ni andra som uppdaterat var snälla och kolla detta!
Postad 14 oktober 2010 - 09:19
roake
-
roake
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Har inte haft osynkat ljud innan, men nu hade jag fått det i .15 versionen
Segare menyer blev det med, de fungerade hyggligt innan.
mute felet är varje uppstart nu istället för att komma ibland.
dock så startade den vid första försöket.
Så i mitt fall blev ett fel tillrättat och tre nya tillkom, bra jobbat CD!
Edit: Ingen timeshift bugg hos mig, hade det inte innan heller iofs. Alltså det som du beskriver i inlägget ovan.
Redigerat av roake, 14 oktober 2010 - 09:21.
Postad 14 oktober 2010 - 09:21
Travolta
-
Travolta
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Är detta timeshiftbuggen? : när man tittar på en inspelning och en ny inspelning startar stoppas den inspelning man tittar på.
Tänkte just uppdatera när jag fick se ditt inlägg. Nu vågar jag inte.
Ni andra som uppdaterat var snälla och kolla detta!
Det har jag råkat ut för ca 5-10 gånger sedan programvaran med nya gränssnittet kom. Så den fanns i versionen före .15 också även om det bara är ibland det inträffar.
Postad 14 oktober 2010 - 09:31
tv-kort
-
tv-kort
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Det har jag råkat ut för ca 5-10 gånger sedan programvaran med nya gränssnittet kom. Så den fanns i versionen före .15 också även om det bara är ibland det inträffar.
Jag märkte inte att timeshiftbuggen (delvis) återkom när VOD-uppdateringen kom (.14?)... Är det ännu värre med den senaste uppdateringen?
Postad 14 oktober 2010 - 09:38
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Det e bara å inse,de kommer aldrig å få ordning på den här boxen. den e ju helt värdelös liksom nötterna på CD.
Postad 14 oktober 2010 - 09:41
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Och jag kan säga att jag haft inte sett skymten av timeshift bugg i vare sig .14 eller .15 men får väl ta och provocera boxen lite extra och se om den buggen kan smyga fram. Inte så ofta jag kör ren timeshift, oftare att jag sätter på inspelning och börjar titta ett tag senare. Då har jag ivartfall inga problem med att uppspelningen bryts men däremot är tidsangivelserna helt galna. Börjar undra om inte en rot till många av problemen kan vara HDMI-problemen. Den som orkar och upplever massa problem kan slå hål den idén hos mig genom att för en stund koppla bort HDMI och enbart köra via Scart (ough) eller kanske komponent. Troligen är jag helt fel ute. Mute-problem är till stor del eliminerade med .15. För mig nästan helt...fast för roake tydligen varje gång. Skulle behövas att denna box producerade en log-fil som man skulle kunna gå igenom. En del fel visar sig ibland, en del fel visar sig för några ibland för andra ofta och för en del inte alls. ulfisjadu, testa koppla bort HDMI så kan boxen inte ha den blekaste aning om vad för TV du har. Tony JönssonNågon mer med samma problem som du? kan du ge oss en bild på hur det ser ut för dig?
Redigerat av Monshi, 14 oktober 2010 - 09:43.
Postad 14 oktober 2010 - 09:50
nilsa
-
nilsa
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Jag är inte glad på denna box, men jag är själaglad att jag inte jobbar med den. Måste vara ordentligt svettigt och ångestfyllt.
Nå, min box har faktiskt fungerat hyggligt med .14. Vi brukar inte stänga av den men hade så klart "Nute" när så skedde. En eller annan hängning, kanske någonting i stil med Windows 98 i stabilitet. Vi spelar in typ 10 saker i veckan ingen serieinspelning och vi pausar då och då.
... men nu efter en OK dag med .15 dyker det helt plötsligt upp en massa jox jag känner igen från denna tråd. Det började med att det inte gick att pausa en direktsändning. Så...
- Manuell omstart
- Nute
<label 1>
- Manuell omstart
- Fungerande bild i 20 sekunder
- Blinkar till i rosa
- Crash med automatisk omstart
- Nute
<goto label1>
... och sådär höll vi på ett tag. Den där rosa blinkningen känner jag dock igen från det att jag bytte till Ycbcr... brukar blinka till vid kanalbyte osv. så jag passade på att byta till RGB när tillfälle gavs.
Då fick jag boxmeddelandet "Kan inte ta emot signalen" eller liknande på alla kanaler. Efter ytterligare en omstart via Nute tittar nu Lilleman tillsvidare utan problem på Playhouse Disney.
OM det nu skulle visa sig att de nu med .15 har fixat lite buggar för en del boxar men att det nu även dyker upp nya (eller nygamla) buggar för andra boxar... tja då skulle jag faktiskt få panikångest om jag jobbade med boxen.
Postad 14 oktober 2010 - 10:26
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Hej,
Jag försöker komma in på VOD efter att ha dragit kabel till boxen. Jag har sedan i fredags fått "autentisering misslyckas". Jag kontaktade CDs tekniksupport i lördags och de sa att detta var ett driftsproblem med VOD, att det inte var beroende på min box/nätverk. Detta skulle vara löst i mitten av denna vecka enligt CDs tekniksupport. Boxen har också korrekt anslutning till nätverket vilket jag kan se under inställningar.
Jag testade igår kväll, det var fortfarande samma budskap "autentisering misslyckades".
Jag har inte hunnit uppgradera firmware till .15 ännu utan har .14.
Hur ser detta ut för er?
Har nu uppgraderat till .15, men jag får fortfarande "autentisering misslyckas" på VOD. Är det fler som har detta problem?
Postad 14 oktober 2010 - 10:59
Schteff
-
Schteff
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Nej HDMI-synkningen är INTE löst på 15.
Postad 14 oktober 2010 - 11:07
Kurvis
-
Kurvis
-
Användare
-
-
112 inlägg
Monshi:
Jag har min box kopplad till 2 TV-apparater. Den ena går med HDMI och den andra med Scart.
Problemet som många har när man spolar framåt eller bakåt är att bilden hoppar, fösvinner med mera.
Hos mig dyker detta bara upp på HDMI-anslutna TV:n och inte den som är ansluten via Scart.
Båda TV-apparaterna är LCD.
Det verkar som om det är HDMI som spökar...
Postad 14 oktober 2010 - 11:14
Unregistered28774c76
-
Unregistered28774c76
-
Rookie
-
4 inlägg
Har nu uppgraderat till .15, men jag får fortfarande "autentisering misslyckas" på VOD.
Är det fler som har detta problem?
Jag har aldrig fått igång VOD, får samma felmeddelande som du.
Postad 14 oktober 2010 - 11:36
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
kenta2, AttinKontrollerat att ni har ett tillräckligt nytt programkort? https://www.canaldig...kort-On-Demand/ska vara ett kort med högre nummer än 011374090009
Postad 14 oktober 2010 - 15:26
jokim
-
jokim
-
Forumräv
-
-
527 inlägg
serie-inspelningarna försvinnor fortfarande med .15 ... nu är jag riktigt less på att lägga in dessa igen och jag är mer förbannad än någonsin på att behöva starta boxen två gånger...
Postad 14 oktober 2010 - 15:43
Biggles2002
-
Biggles2002
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
* mute buggen återkommer med jämna mellanrum.
* ser man på en inspelning samt en ny startar så hackar ljudet ...man måste pausa och spela upp igen för att det skall försvinna.
* EPG inspelningar är inte pålitliga ofta missas slutet på inspelning men dock inte alltid. Hur är det med EPG tidsinfon synkar den fel mot klockan eller vad kan vara problemet.
Undra om kanaldistributörerna har sina vantar med i spelet om möjligheten att hoppa fram och tillbaka i inspelningar med 10 minuters intervaller.
Hade ju vart bättre med 5 minuter eller liknande längden på reklamen.
Med 10 minuter per hopp så minskar meningen med den funktionen.
Postad 15 oktober 2010 - 06:48
matshansson
-
matshansson
-
Rookie
-
8 inlägg
Har en box (snart 2 år gammal) med version *.15 som fungerar rätt OK bortsett från att ljudet via HDMI försvinner korta stunder. Jag har inte sett detta i forumet men kan ha fel... känns lite som det varierar beroende på vilken burk jag kopplar kabeln till.
Postad 15 oktober 2010 - 07:04
yellowmanX
-
yellowmanX
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Fick buggen med att volymen var satt till 0 efter uppstart med .15. Hände aldrig med .14... Kan ju vara slumpen iofs.
Postad 15 oktober 2010 - 07:14
Svansen
-
Svansen
-
Lärjunge
-
-
462 inlägg
Hmmm...märkligt !
Igår kväll när jag startade min box så fick jag ett meddelande om att det fanns en ny programvara....vill du installera ?
Vis av erfarenhet från tidigare så hoppade jag över denna gång....senaste gången blev det ju bara skit som Ni alla vet.
Tänkte att jag nu skulle läsa igenom de förväntatde 100 inläggen om denna nya mjukvara....men sedan loggade jag in....inte ett enda inlägg om denna uppgradering
Är det bara jag som fått den eller missar jag nåt ?
mvh
Postad 15 oktober 2010 - 07:19
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Nej Svansen, de senaste 50 inläggen berör främst den...
Postad 15 oktober 2010 - 07:26
Svansen
-
Svansen
-
Lärjunge
-
-
462 inlägg
Ah...jag trodde .14 vad den gamla mjukvaran som var ganska bra och .15 var den nya....som alla hatar !
Vad har de lyckad få till på den senaste uppgraderingen då tro ?....kan jag väl kanske läsa mig till men jag kan inte påminna mig att jag läst något positivt inlägg om denna bok på väldigt länge
Redigerat av Svansen, 15 oktober 2010 - 07:50.
Postad 15 oktober 2010 - 08:05
B BUS
-
B BUS
-
Forumräv
-
-
607 inlägg
Ah...jag trodde .14 vad den gamla mjukvaran som var ganska bra och .15 var den nya....som alla hatar !
Vad har de lyckad få till på den senaste uppgraderingen då tro ?....kan jag väl kanske läsa mig till men jag kan inte påminna mig att jag läst något positivt inlägg om denna bok på väldigt länge 
Ända skillnaden jag märkt är att nu startar min box nästan alltid på ett försök, problemet med att boxen startar i mute läge har jag vart ganska förskonad från hela tiden. Annars är det samma skit som innan. Igår fick jag upp "problem med signalen igen". Det hände när jag spelade in Robbinsson samtidigt som jag tittade på det, och spelade in Lyxfällan sammtidigt. Bilden blir svart och menyerna funkar. Löser detta med att stänga av inspelning, göra en avstängning av boxen genom att hålla in knappen i 5 sek. När den stängts av bryta strömmen i 3-4 minuter. Det konstiga är att så fort jag sätter på strömmen igen börjar inspelningarna igen, trots att jag stängt av dom innan.
Postad 15 oktober 2010 - 10:16
philipsguy
-
philipsguy
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Angående frågan om hur lång tid framåt grön resp röd knapp borde hoppa, här ska ni på CD få förslag på en funktion: om man under uppspelning trycker på en sifferknapp på fjärren så hoppas uppspelningen så många minuter framåt. Hade en box tidigare som hade denna funktion, mycket smidigt.
Postad 15 oktober 2010 - 11:41
nilsa
-
nilsa
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Inlägg #8269 ... hände igen... verkar onekligen som att .15 fungerar sämre på min box än vad .14 gjorde
Postad 15 oktober 2010 - 12:09
Svansen
-
Svansen
-
Lärjunge
-
-
462 inlägg
Inlägg #8269 ... hände igen... verkar onekligen som att .15 fungerar sämre på min box än vad .14 gjorde
Ajdå....verkar inte vara så brottom att köra .15 alltså ?! Hur kan det komma sig att jag fick frågan först igår ?.....Ni andra verkar ju haft den länge. Har det gått att hämta den manuellt kanske...
Postad 15 oktober 2010 - 12:28
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
Har det gått att hämta den manuellt kanske...
Ja, det har gått att hämta den manuellt.
Postad 15 oktober 2010 - 20:27
Grön49
-
Grön49
-
Användare
-
-
105 inlägg
Nytt klagomål på Fairshopping:http://fairshopping.se/opinions/view/8612
Vad det nu ska tjäna till...
Postad 15 oktober 2010 - 21:02
Biggles2002
-
Biggles2002
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
Nytt klagomål på Fairshopping:http://fairshopping.se/opinions/view/8612
Vad det nu ska tjäna till...
Och detta inlägg?
Postad 15 oktober 2010 - 21:15
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
för att ge er alla lite hopp, ett citat jag anser mig fritt att ta från en kontakt med Canal Digital: ...denna mjukvara är som sagt ingen mjukvara vi har tänkt att köra med så länge, utan vi väntar på ”den riktiga” som ska lösa de stora problemen.
ingen uppgift om när denna "riktiga" ska komma, tyvärr.
Postad 15 oktober 2010 - 22:18
B BUS
-
B BUS
-
Forumräv
-
-
607 inlägg
Tack, nej vi får inte tappa hoppet.
Nej denna uppdatering var nog bara för att få oss att tro att det händer nått.
Det skrevs tidigare här att CD inte kunde backa till den versionen som var innan 8 sep, för att då skulle ju alla som inte vill ha den bli påtvingade den.
Nu såg vi att det ju går att köra ut en uppdatering som hämtades hem med ett specielt komando typ, OK-MENY-OK.
VARFÖR inte köra ut den gammla?
CD sa till mig att det kunde ta en, två eller tre månader för dom att få fram en ny uppdatering.
Och på norska AVRORUM har CD sagt att dom hoppas bli klara till jul.
Nått positivt för mig är att boxen inte hängt sig ikväll.
Lite tråkigt bara att jag inte kan se bra HD film trots jag har HD-ready TV:-).
Redigerat av B BUS, 15 oktober 2010 - 22:23.
Postad 16 oktober 2010 - 08:59
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Tack, nej vi får inte tappa hoppet. Nej denna uppdatering var nog bara för att få oss att tro att det händer nått. Det skrevs tidigare här att CD inte kunde backa till den versionen som var innan 8 sep, för att då skulle ju alla som inte vill ha den bli påtvingade den. Nu såg vi att det ju går att köra ut en uppdatering som hämtades hem med ett specielt komando typ, OK-MENY-OK. VARFÖR inte köra ut den gammla? CD sa till mig att det kunde ta en, två eller tre månader för dom att få fram en ny uppdatering. Och på norska AVRORUM har CD sagt att dom hoppas bli klara till jul.
Nått positivt för mig är att boxen inte hängt sig ikväll. Lite tråkigt bara att jag inte kan se bra HD film trots jag har HD-ready TV:-).
Med den nya version från-14 kan CD styra nedladdning av mjukvara tilll tex olika kort, vilket gjorde att vi 20 i testgruppen fick fråga om uppdatering men ingen annan. Om jag har fattat det rätt så går detta inte att göra med den gamla mjukvaran. CD försöker förstå HDMI handskakningsproblemet, tyvärr ingen lösning i siktet. De har fått en ny mjukvara på test men den var det också massa buggar i så den kommer inte att släppas, det är i alla fall ett filter med CD's testgrupp. Jag har bett CD att kolla så att det inte är en strömbegränsning som sänker spänningen från nätdelen som orskar handskakningsproblemet för några, det vore den snabbaste lösningen om det var det och inte mjukvaran. Vore intressant att höra om det någon som tappat hela inspelningslistan efter uppdateringen till-15, jag tappade min flera gånger med -14 men den har aldrig (ännu) försvunnit med -15
Postad 16 oktober 2010 - 10:15
DanTheMan47
-
DanTheMan47
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Feedback på v.-15:
# Dubbel upstarten helt borta.
# Bilden bättre på både SD & HD kanaler (inbillning kanske?).
# Inga hängningar... än.
# Jag spelar inte in speciellt mycket. Men det jag programmerat eller direct inspelat har fungerat bra.
# Seg som attan på att reagera på fjärren just när jag satt på dekodern. Men det tar bara 10-20 sek(läser in EPG kanske?) och sen fungerar den som den ska.
Så för tillfället är jag ganska så nöjd me min maskin.
Postad 16 oktober 2010 - 10:21
philipsguy
-
philipsguy
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Mer feedback på v.-15:
# Dubbelupstarten helt borta. Under installation av .15 så startade boxen om, NUTE visades och den stängde av sig. Sedan dess inga problem så det kanske ska vara så vid uppgradering... Nåja en gång är ingen gång. Med .14 hände det nästan varje gång (NUTE och avstängning)
Postad 16 oktober 2010 - 10:27
B BUS
-
B BUS
-
Forumräv
-
-
607 inlägg
Vore intressant att höra om det någon som tappat hela inspelningslistan efter uppdateringen till-15, jag tappade min flera gånger med -14 men den har aldrig (ännu) försvunnit med -15
Nej jag har inte tappat inspelningslistan efter uppdateringen till -15 ännu. Man får bara känslan av att CD inte anstränger sig tillräkligt, det känns som dom satt ett par stackars gubbar på detta problemet, och att dom sitter i nån källare och rycker sladdar och små fixar lite, ringer till frankrike, men tyvärr var fransmanen som kan engelska hemma å va sjuk, så dom rycker några sladdar och hoppas han är frisk imorgon. Tyvärr är det syner som detta jag får i min fantasi efter den lilla info dom delar med sig av. Canal Digital AB omsatte förra året 1 767 831 000 Svenska kr. Dom hadde 1 408 858 000 kr i omsättningstillgångar detta krisår 2009. Då borde man visa lite ödmjukhet och större vilja mot sina kunder.
Postad 16 oktober 2010 - 12:39
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Inte tappat inspelningslistan med .15 under det två veckor jag haft den versionen. Inte utan egen förskyllan. Den som vill tömma listan enkelt behöver bara stänga av boxen när displayen visar init och lampan är grön...
Boxen har dock missat en inspelning från C+ Film HD. Lite senare på kvällen hängde sig boxen och det hela kanske hör ihop. Inspelningen fanns i listan både före och efter den borde ha spelat in, en stund efter uppdaterade den sig inför nästa avsnitt i serien, dvs ingen tid angiven iochmed att den bara ser fem, sex, dagar in i framtiden.
Canal Digital borde kräva skadestånd/hålla inne med betalningar tills en buggfri version av mjukvaran produceras av de som skapar den. Den görs inte i huset hos Canal Digital, det är av vad jag förstår fortfarande en produkt av Sagemcom och därmed borde CD kunna sätta hårt mot hårt.
Postad 16 oktober 2010 - 12:44
Honda
-
Honda
-
Lärjunge
-
-
282 inlägg
för att ge er alla lite hopp, ett citat jag anser mig fritt att ta från en kontakt med Canal Digital:
ingen uppgift om när denna "riktiga" ska komma, tyvärr.
Ljudet laggar duktigt på inspelat material, men det gjorde det nog även med .14. Installationen gick i varje fall utan problem. Tycker dock att den är väldigt seg efter uppstart antar att den även när bilden kommit inte bootat helt klart.
Postad 16 oktober 2010 - 13:21
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Laggar ljudet? Okej, någon gång när jag spolat har det skett men det löses enkelt genom att trycka på paus och vänta en sekund. Då blir ljudet i synk.
Postad 16 oktober 2010 - 13:41
Unregisteredba5975fd
-
Unregisteredba5975fd
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Har försökt göra en fabriksåterställning efter senaste uppdateringen, men när jag försöker göra det så frågas det efter pin kod och det fungerar inte.
Har provat med 0000 - 1234 ingen av dem fungerar. (nej jag har inte ändrat till en egen pin kod ).
Någon som vet nåt om detta ??
Varje gång jag startar boxen kommer en ruta att det finns en ny uppdatering att hämta, vet inte hur många gånger jag installerat den uppdateringen, ändå kommer det upp att jag har en ny uppd. att hämta.
Tänkte att en fabriksåterställning skulle hjälpa, men det kan jag inte göra pga. pin koden.
Redigerat av Unregisteredba5975fd, 16 oktober 2010 - 14:38.
Postad 16 oktober 2010 - 14:49
B BUS
-
B BUS
-
Forumräv
-
-
607 inlägg
Har försökt göra en fabriksåterställning efter senaste uppdateringen, men när jag försöker göra det så frågas det efter pin kod och det fungerar inte. Har provat med 0000 - 1234 ingen av dem fungerar. (nej jag har inte ändrat till en egen pin kod ). Någon som vet nåt om detta ?? 
Nej, det verkar konstigt. Jag gjorde faktiskt en fabriksåterställning idag på förmidagen, jag hadde inte gjort det efter uppdateringen till -15 så jag hoppades att det kunde hjälpa till med "handskakning HDMI". Fabriksåterställningen funkade bra utan problem. Men ingen skillnad, boxen går inte ändra från 576 läget. Annars har nog även jag mindre problem med ljudsynk, händer bara ibland och rättas lättare till med att pausa eller spola lite. Jag har inte upplevt problem med textningen sista tiden. Så lite bättre kan det ha blivet. Skulle uppskatta en lösning på HDMI problemet så man kunde få BRA bild och digitalt ljud ur HDMI. Även en spolningsfunktion som funkade användarvänligt står högt på min kravlista. Mina erferenheter med Fransmän är la inte dom bästa när det gäller problem lösningar. Hoppas dom har tid att hjälpa CD med problemen och inte bara tänker på att strejker och höjd pensionsålder.
Redigerat av B BUS, 16 oktober 2010 - 14:50.
Postad 16 oktober 2010 - 17:20
Biggles2002
-
Biggles2002
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
Enligt nya manualen så är koden 1234 och det står också att man inte kan ställa in 0000 som kod.
Testa att bryta strömmen.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
JBL 705i Atmos
Anton
2025-05-20 10:45:14
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|