Laggar ljudet? Okej, någon gång när jag spolat har det skett men det löses enkelt genom att trycka på paus och vänta en sekund. Då blir ljudet i synk.
Ja, det fungerade, men det skall ju inte vara så

Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)
Startad av
Unregistered5eeb5689
, okt 07 2007 20:49
12255 svar till detta ämne
11 relaterade trådar
Postad 16 oktober 2010 - 18:39
Ja, det fungerade, men det skall ju inte vara så ![]() Postad 17 oktober 2010 - 02:55
Du har väl noterat att man sedan .14 måste styra ned till OK-knappen i bildskärmsdialogen och därefter trycka OK på fjärrkontrollen (tidigare angav man sin kod och kunde därpå trycka OK direkt på fjärrkontrollen)? Jag nämner det för det är lätt hänt att man utför rutinuppgifter automatiskt utan att lägga märke till mindre detaljer som förändrats. Postad 17 oktober 2010 - 09:12
TACK ! Det var det jag hade missat, nu fungerar det o den irriterande uppdateringsrutan är borta. Postad 17 oktober 2010 - 09:42 Postad 17 oktober 2010 - 10:18
Canal Digital hemma hos oss.
Alla dessa problem som upplevs med denna boxen gör mig mörkrädd då vi nu fått
Undrar om boxen för kabel-tv har samma problem som den för satelit-tv? Postad 17 oktober 2010 - 10:18
Exakt samma hände mig.... Postad 17 oktober 2010 - 11:09 Haha, tänk på att det bara de som verkligen har problem som klagar högst medan andra som använder boxen lite mindre avancerat kanske inte upplever problemen som lika stora. Det finns en egen tråd för kabel-versionen av samma box och den tråden har inte haft någon aktivitet sen augusti så de verkar vara förskonade mot Sagems firmware-försök. ![]() Postad 17 oktober 2010 - 11:38
Kanske värt att skicka ett förslag till Canal Digital om en info-skärm i detta läge. Dvs startas boxen upp med två aktiva inspelningar kan boxen poppa upp en dialog som informerar om vad boxen gör och du kan göra. Bäst vore givetvis om den gick till en av kanalerna och inte presenterade en svart skärm. Jag gissar att problemet i sig är att boxen vill starta på LNB2 men denna är upptagen med en inspelning och då missar boxen att aktivera LNB1... ack så simpel bugg. Postad 17 oktober 2010 - 12:48 Jo, jag ska informera CD. Har inte sett det med den gamla mjukvaran, så det kom säkert med rec buggen. Fixar Sagem den så fixar de säkert detta också. Enklast är väl att alltid gå till den kanal som inspelning pågår på tex LNB2 om det är den som inspelning först startar på Postad 17 oktober 2010 - 13:58 Var någonstans hänger sig boxen och vad gör du för kommando vid hängning? Postad 17 oktober 2010 - 14:12 Jag tror inte det hjälper, detta låter precis som det problemet jag råkat ut för ett tiotal gånger, fast då har jag tittat på en kanal jag spelar in sammtidigt jag spelar in en annan. Då kommer medelandet upp att det är problem att ta imot signal sen blir bilden svart. Synd att du inte gick till den kanalen ni spelade in på. Då hade du nog märkt att bilden är svart där med. Jag har gått till kanalerna jag spelar in och stängt av inspelningarna, eftersom menyerna funkar kommer frågan upp om jag vill avbryta inspelning trots att bilden är svart. Detta hjälper inte, och stänger man av boxen och sen startar den börjar boxen spela in igen, antagligen pga att man valt inspelning i epg och den får jag inte bort. Det går inte komma ifrån svart bild utan att bryta strömmen en längre stund eller vänta tills inspelningen är klar. Har även fått tippset att man kan starta en ny kanalsökning, men det har jag inte testat än. Konstigt är också att trots att det inte går att få bild spelas programmen in, jag tror än en gång att även detta har med HDMI handskakningsproblemet att göra men kanske ändå inte eftersom jag får upp "problem med att ta imot signal" i början. Välkommen i Svarta bilden gänget. Redigerat av B BUS, 17 oktober 2010 - 14:20. Postad 17 oktober 2010 - 15:45 Kanalen låser sig, går inte att att använda fjärren. Åtgärd, reset på mottagaren och sen 2 omstart med fjärren. //Leif Postad 17 oktober 2010 - 15:47 Saknar redigeringsmöjligheterna, har fått VOD att funka (på sitt eget speciella vis), men hatar snabbspolningsfunktionen. TVn tappar sync varannan sekund och tar en stund att hitta tillbaka vilket gör funktionen hopplös. Vid start får jag alltid två sekundlånga svartrutor innan bilden stabiliserats. Svartrutorna dyker också upp när man bläddrar runt i menyerna, men inte konsekvent. Annars måste jag nog tillstå att boxen funkar hyfsat för mej /Björn Postad 17 oktober 2010 - 15:48 Postad 17 oktober 2010 - 15:53 Fick min första hängning nu, med -14, -15 under snabbspolning. Tittade på en HD film och skulle snabbspola +10minuter med grön knapp, förlyttades +10 men där hängde sig boxen Postad 17 oktober 2010 - 16:14 Den här känner jag också igen. Har bara hänt mig en gång efter -15 uppdateringen. Kanalen låser sig, det går inte byta kanal eller pausa men bild finns. Jag har för mig att byter man kanal ändrar sig kanalnummret på displayen på boxen till ny vald kanal, men bilden är kvar på gamla kanalen. Avstängning på boxens knapp och omstart så är man igång igen. Postad 17 oktober 2010 - 16:18
Jupp, har hänt mig tre gånger nu på utspritt över kanske 20 dagar. Kan inte peka på vad som orsakar det. När det skett har boxen gjort saker tidigare, som att spela in, men är helt ledig när det skett. Postad 17 oktober 2010 - 16:51
Har hänt mig några gånger i .15 också. Aldrig i .14. Inte säker men tveksam till att displayen ändras Postad 17 oktober 2010 - 18:19 Min har stått och blinkat på 01 nu i 15min snart. Har aldrig tagit sån tid med tidigare uppdateringar. Kan jag rycka strömmen eller är boxen fucked nu? Edit: Hmm den stängde av sig själv och verkar ha misslyckats med uppdateringen för den hittar ny version när jag startar boxen. Edit: Såja. Tog 4 försök men nu är den uppdaterad ![]() Redigerat av Unregistered00b32263, 17 oktober 2010 - 18:57. Postad 18 oktober 2010 - 11:07 Efter min sista/senaste uppdatering har det varit en dröm att få den gamla mjukvaran. Det är helt otroligt att ha en fungerande box igen, utan alla problem och begränsningar som följde med den sista/senaste uppdatering Jag kunde söka nätverk under installationen men jag testade inte det. Den nya boxen är tystare än den gamla. Hörs inte alls vid normalt TV-tittande. Har inte tappad synk eller korta bild och ljud avbrott vid uppspelning. Bugglist V 2.3.0.: Det allvarligaste problemet hittills är att den tjatar om uppdatering. Saknar också HDMI-ljud på en del kanaler. Redigerat av LabanV, 21 oktober 2010 - 10:18. Postad 18 oktober 2010 - 11:13 Postad 18 oktober 2010 - 11:53 Postad 18 oktober 2010 - 12:23
Du menar de som nästan aldrig ser på TV och står ut med Sagem-skit utan att klaga ![]() - Oj gumman, boxen startar inte idag. - Vad bra, då går vi ut och plockar svamp istället. Postad 18 oktober 2010 - 13:09 Sen kopplade jag in boxen mot mitt nätverk igår för att testa VOD tjänsten.... CD borde tamejf-n skämmas att ens släppa en VOD lösning som ser ut som denna!!! 459 filmer från A - Ö... ingen topplista, prisbild eller sorteringsmöjlighet värt namnet... Jag har Telias bredbandsTV på en TV och där har man utvecklat VOD tjänsten en hel del, märkligt att man inte ens kollar på sina konkurrenter innan man släpper ngt dylikt skräp. Sen har det även blivit så att jag inte får ut någon signal från SPDIF utgången längre, vet inte om det är en bugg (troligtvis är det det) eller om mitt surroundsystem gett upp. Troligtivs är det boxen, denna box som givit mig åtskilliga timmar i felsökning där man tror att TVn eller surroundet är paj och som i 10 fall av 10 beror på denna box. Att CD fortfarande har mage att ta betalt för boxen och överhuvudtaget fortfarande sälja den är helt makalöst Postad 19 oktober 2010 - 05:12 jag har inte hunnit prova så mkt med .15 men en riktigt irriterande bugg jag har som förmodligen är relaterad till HDMI problematiken är att när jag spolar blir bilden svart med jämna mellanrum oavsett om jag kör läge 1,2 eller 3 och det är mycket störande då man helt plötsligt inte vet var man är. Dessutom tappar jag fortfarande ljudet på vissa kanaler, främst HD kanaler och enda lösningen är att starta om. Boxen svarar dessutom väldigt långsamt på fjärrens kommandon. // Håkan Postad 19 oktober 2010 - 07:37 Skickade detta till CD idag: Såg något "intressant" igår. Boxen startade i mute mode och när jag skulle med fjärrkontrollen höja volymen så segande det något helt otroligt. Detta märkte jag inte med -14 utan har enbart sett det på -15. Normalt sett så kanske man inte använder fjärrkontrollen så mycket direkt vid start men med mute så måste man ju göra ett antal tryck för att få upp volymen. Efter kanske 5-8 tryck på volym så började bilden blinka och slutade med en rosa bild, dvs tappade HDMI handskakningen. Stängde av och startade om. Att den segar mycket den första tiden efter start har flera rapporterat med -15 Verkar ju som att handskakningen har med resurser att göra att den bryter ihop när den börjar sega eller som i helgen att den tappades en kort stund under en HD-film uppspelning. Postad 19 oktober 2010 - 08:03 Skulle troligen få samma problem om jag instalerade Windows 7 på min gamla Windows 98 Redigerat av B BUS, 19 oktober 2010 - 08:06. Postad 19 oktober 2010 - 08:14 Den tjatar om att den vill uppdatera sig trots att den är uppdaterad. Jag börjar misstänka att detta har med det att jag har bytt hårddisk i boxen att göra. Jag har testat att låta den uppdateras samt gjort fabriksåterställning några gånger men till ingen nytta. Enda jag inte testat är att stoppa in originaldisk eller formatera om den som nu sitter i. Det första är visserligen inte svårt och det andra vill jag inte. Så - någon som bytt hårddisk som har samma problem eller kanske inga problem? Kanske inte har med hårddisken att göra? Postad 19 oktober 2010 - 12:52 Hmm, ja och om jag som trogen kund skulle vilja ha en till/ny Box, kostar den 2995 kr. Men om man uppger att man är kund hos Boxer idag och går på reklamen om "TV med knivskarp bild och fantastiskt ljud" och vill nytekna betalar man 999 kr för den. Och CD uppger att ordenarie pris för Boxen är 4995 kr. Det har ju ingen betalt så detta måste ju nästan vara olagligt. Känns som att CD borde försöka behålla sina kunder istället för som nu lägga ner massa pengar på att försöka få nya. Postad 19 oktober 2010 - 12:59 Min box funkar fint* *Gamla mjukvaran OBS. Skämtar med er stackare som sitter med en mindre bra box Postad 19 oktober 2010 - 13:56
Jag blev uppringd i fredags av CD och dom erbjöd mig en till likadan box, inkl nya huvuden till parabolen, detta helt gratis! Det enda som jag behövde göra var att binda mig för ett extra kort á 80 kr/mån. Då talade jag om för henne att det vore bra om boxen fungerade och att det inte kan vara så lätt att sälja saker som är = skrot. Hon svarade att hon hade fått information om att detta nu skulle vara löst. Antar att hon menar .15. Jag tackade alltså nej till detta. Vilket jag annars tyckte var ett mycket generöst erbjudande. Men det räcker med en mardrömsbox i huset. Redigerat av Unregistered370c1400, 19 oktober 2010 - 15:15. Postad 19 oktober 2010 - 15:54 Jo, jag blev också uppringd i början på förra veckan och fick detta erbjudandet då jag vart en såå trogen kund i många år. Jag sa som det är att jag just nu överväger att byta leverantör pga, den här boxen och pga, att CD inte bryr sig om sina kunder annat än när det gäller att få dom till att förlänga abbonemang. Postad 19 oktober 2010 - 16:16 Det allvarligaste problemet är att den tjatar om uppdatering, en feltryckning och jag har två mardrömsboxar. Postad 19 oktober 2010 - 17:05
Har oxå det problemet med tjatig uppdatering , trodde det var löst efter en fabriksåterställning men efter 2 omstarter var det tillbaka igen. J....gt irriterande Har inte bytt HD i min så det är nog inte relaterat till det. Postad 19 oktober 2010 - 17:14 ![]() jag/vi (min kontakt på CD) misstänker att det är det som går galet. Orsak ännu oklar. Redigerat av Monshi, 19 oktober 2010 - 17:15. Postad 19 oktober 2010 - 18:22
Har exakt samma problem var o varannan dag. Den går in i MUTE efter hängningen. Tror det dyker upp vid snabba kanalbyten eller när man växlar till o från guide Postad 19 oktober 2010 - 18:53 Nu har boxen varit låst/hängt sig varje morgon efter .15, har inte något att göra med kanalbyte eller växlingar för min del om nu inte katten eller hunden kommit åt fjärren. //Leif Postad 19 oktober 2010 - 20:44 /Anders Postad 20 oktober 2010 - 14:29
Sitter också med det problemet, jag kör ju bara TV6 via marknätet men det är ändå surt att den försvinner i favoritlistan titt som tätt. Postad 20 oktober 2010 - 19:56 Varken med scart el hdmi. Boxen hänger sig där varenda gång... Vad gör jag...??? Postad 20 oktober 2010 - 20:24
Du testar att tvinga den att ladda ned mjukvaran igen. testa om det går: och hoppas att det löser det hela. Postad 20 oktober 2010 - 20:34
Sorry , men har redan provat detta med samma resultat... Något mer förslag...??? Postad 20 oktober 2010 - 20:51
Canal Digital än Viasat. Tog dock bort Familjepaketet och fick 2 frimånader på Film+Sport för 12 månaders bindning. Fick även erbjudande om att få en ny HD box utan PVR på köpet men avböjde. Räcker med en Sagem i mitt hus. Inte ofta man tackar nej till gratis men är det Sagem de erbjuder...
Ringde för att säga upp mitt abb pga boxen. Tänkte gå över till Viasat men ångrade mig. Tycker ändå att det är lättare att ha att göra med
PS - Det med att man snabbt kan säga upp sitt abonnemang är nys. 3 månader teknisk obefogad tvångströja är det som gäller hos alla. Redigerat av ruva, 20 oktober 2010 - 20:53. Postad 20 oktober 2010 - 21:07 Testa detta. 1. Gör boxen helt strömlös. 2.Koppla bort scart+Hdmi. 3.Koppla ur båda parbol kablarna helt. 4.Sätt tillbaka scart sladden. 5. Koppla tillbaka strömmen igen får du bild nu? borde stå en ruta att du inte har någon signal. 6.Koppla in parabol kablarna igen. 7. Återställ boxen. Lycka till ![]() Redigerat av Boxman81, 20 oktober 2010 - 21:22. Postad 20 oktober 2010 - 21:40 Kan också vara nätdelen som spökar om du inte lyckas på annat sätt. Gick du från -14 till -15 eller från den gamla till -15? Postad 21 oktober 2010 - 05:39 Jag trodde detta problem hade försvunnit men ack vad man bedrog sig. //Leif Postad 21 oktober 2010 - 06:25
Jag gick fr den gamla till -15 direkt... Postad 21 oktober 2010 - 07:58
Det i sig ska inte vara något problem. Har testat det själv utan några problem. Så - testa alla knep och ta sedan ett snack med Canal Digital och, troligen, skickar de en ny nätdel till dig... Postad 21 oktober 2010 - 09:47
När jag missade att ansluta antenn 1 stannade boxen på "init" under flera minuter, sedan startade den eller stängde av sig. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |