Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)

12255 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 januari 2011 - 23:44

nilsa
  • nilsa
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Nu är betyget nere i 5,14... 1 eller 2 stjärnor, mer är den inte värd.

Gjuten etta från mig. Vad ska man ha det betyget till annars? Finns det någonting som är sämre än denna box?

Postad 28 januari 2011 - 00:58

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1 086 inlägg
  • 0

Jag uppmanar alla att göra som jag, skriv en rad om mjukvarufelen till plus och CD's ovilja att lösa detta.

Jag har ringt dem och mailat CD och får bara standardsvaren återställning formatering ny nätadapter.
Eftersom jag inte kommer längre där går jag vidare på andra sätt. Gör likadant ni med!

Om tillräckligt många försöker uppmärksamma tex plus om detta så är jag ganska säker på att det kommer hända någonting.

http://svt.se/2.146628/kontakta_oss

Då påtryckningar ifrån oss kunder inte hjälper så gjorde som du och skickade till Plus.

Postad 28 januari 2011 - 08:21

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Så har boxjäveln raderat alla inställda inspelningar och dessutom roat sig med att plocla bort vissa kanaler ur min favoritlista. När fan ska de fixa så att Favoritlistan inte på verkas av kanalplats byte?

Postad 28 januari 2011 - 10:50

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1 086 inlägg
  • 0

Så har boxjäveln raderat alla inställda inspelningar och dessutom roat sig med att plocla bort vissa kanaler ur min favoritlista. När fan ska de fixa så att Favoritlistan inte på verkas av kanalplats byte?

Samma här, tredje gången inom två veckor. CD ska skicka en ny strömadapter igen... Hjälper inte det så ska byta ut boxen mot en ny. Hur detta ska avhjälpa problemet med dålig mjukvara övergår mitt förstånd... ;)

Postad 28 januari 2011 - 14:26

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

• 607 inlägg
  • 0
Nu har jag deltagit i en ny undersökning om Canal Digital.
Det var via http://panel.se/swe/
Jag förstår inte varför Canal Digital inte bara skicka ut ett frågeformulär direkt till alla sina kunder, åtminstonde till alla som har PVR-101 för att ta reda på hur läget är.
Jag tror inte dom förstår hur många som är drabbade.

Det blir lite konstigt när man deltar i en undersökning.
På tex, frågan "Betygsätt deras bildkvalitet" kan jag inte ge dom ett högt betyg eftersom min box inte leverera lika bra bild som innan 9 Sep, jag har likvärdig eller bättre bild på en boxer motagare för 299 kr. Boxen gör att om man svarar ärligt sågar man CD med fotknölarna på i stort sett alla punkter, sen har man tyvärr fått se baksidan av CD nu när det krånglar.
Jag har ju rekomenderat CD till alla jag känner i 6-7 år, men vågar nog aldrig göra det nu igen efter "boxgate" skandalen.

Jag har även tänkt byta till en större TV, men vet inte vad man ska välja.
Känns inte kul längre så jag väntar nog ett tag till, vet ju inte hur boxen funkar eller inte funkar tillsammans med olika fabrikat, handskakningsproblem och ljudsynkproblem kanske ökar.

Postad 28 januari 2011 - 16:25

PDDNOS
  • PDDNOS
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
Jag undrar precis som Herr Bus vilken TV man skall skaffa som kund till CD?! Vissa medarbetare på CD hävdar ju att många problem är TV-fabrikatsrelaterade dvs inget fel hos vare sig Sagem eller CD.
Jag undrar om CD har en lista över kompatibla TV-apparater??
Min egen känsla är väl att den listan vore ganska kort...

Redigerat av PDDNOS, 28 januari 2011 - 16:26.

Postad 28 januari 2011 - 17:00

janb
  • janb
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0

sätt en liten brytare på ena sladden. Torde gå. Slå på den när boxen startats så kanske du slipper uppdateringstjatet.

Kanske

Nja, inte vilken strömbrytare som helst. Men det kanske du inte menar. Det får allt vara en switch som är gjord till ändamålet.

Redigerat av janb, 28 januari 2011 - 17:02.

Postad 28 januari 2011 - 17:45

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0
Är det egentligen lagligt att göra som Canal digital m.fl. gör? Att stänga den fria marknaden ute och bara godkänna sin egen box, måste väl ändå anses vara konkurrenshämmande? Det vore intressant att få detta prövat av konkurrensmyndigheten. Någon som vill skicka in en anmälan?

Vad kan jag göra om jag misstänker att ett företag använder sig av konkurrensbegränsande affärsmetoder?
http://ec.europa.eu/...tacts_sv.html#1

Postad 28 januari 2011 - 19:37

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Sky i England gör väll samma sak?

Var ju på tal att man inte skulle få begränsa TV abonnemangen till bara sitt eget land men där lobbade Mediamaffian friskt i EU parlamentet för att allt skulle vara som det alltid varit. Så komma dragandes med en anmälan att man är boxtvingad tror jag inte är lönt. Tänka att hela världens (USA) Mediamaffia är emot detta.

(Är inte säker på min sak med tror på att det jag skriver är nära sanningen)

Läste detta just nu: https://www.minhembi...s...t&p=3180442

Redigerat av ruva, 28 januari 2011 - 19:43.

Postad 29 januari 2011 - 21:11

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0

Bra och bra... men man kan bli av med rutan som frågar om uppgradering om man pluggar ur en av de två antennsladdarna.
Tyvärr kan man då inte spela in annat program än det man tittar på.

Nej, du slipper inte uppgraderingsfrågan med bara en parabol-kabel. Jag har en box med bara en kabel och får frågan ibland, men inte varje gång jag slår på den. Har inte gjort någon direkt undersökning, men gissar att jag får frågan en gång av 5 och antar att det beror på vilken kanal som boxen står på.

Postad 30 januari 2011 - 10:58

Janne99
  • Janne99
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Igår hade ett fel jag inte sett tidigare, när jag startade boxen så gick bilden igång normalt på 4:an för att efter en halv sekund frysa, ljudet fortsatte som vanligt, försökte byta till 3:an och då blev det svart, jag blev tvungen att hålla inne knappen varvid boxen startade om med init-nute-off, sen startade den normalt efter det.

Postad 30 januari 2011 - 14:46

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

• 426 inlägg
  • 0
Nu blev jag ledsen i ögat CD! :)

Startade boxen och fick "nute" men det var ljud och boxen stängde inte av sig... Klarar ni inte ens av att få buggarna rätt? Skäms! :blink:

Å andra sidan. Igår var jag hos två vänner som har Canal Digital. Den första kör med standardbox på en tjock tv. Den andra kör med vanlig HD-box på en 46" Pana G20.

Båda hade bättre bild än mig som harHD PVR-box och Pioneer KRP-500. Polaren med 46" kollade på Polisskolan på Kanal 5 och det såg ut som (nästan) den HD bilden jag har... Blir man sne, jag blev!

Har också märkt tydliga taggeffekter och svarta streck på SD kanaler. Jag hade INGET av detta innan VOD-mjukvarorna. F*n!

Postad 30 januari 2011 - 17:51

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Iwarsson
ta med dig din box till dem och låna även hem deras HD box och se var felet ligger.
I boxen.
I din TV
eller kombinationen din box och din TV.
gör detta om det är möjligt...

Min box roar sig med lite nute-syndrom den med.
Dels att den vid uppstart är tyst på kanal med dolby ljud, inget ljud till hemmabion men ljud till TVn. Byter jag till icke dolby kanal, som kanal 5, kommer ljudet tillbaka till hemmabion och stannar där när jag skiftar tillbaka till kanalen med dolby.
Senaste nute-starten var bara ljudet till TVn avstängt, inte det till hemmmabion som även den brukar vara tyst.

På hela taget små störningar, i övrigt sköter den sig hyfsat.

Postad 30 januari 2011 - 21:45

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Borde man inte kunna häva sitt köp (och abonnemang) eftersom dom uppenbarligen inte kan åtgärda felet? Eller vad säger lagen?

Postad 30 januari 2011 - 21:52

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

Borde man inte kunna häva sitt köp (och abonnemang) eftersom dom uppenbarligen inte kan åtgärda felet? Eller vad säger lagen?

Säljaren har väl 3 chanser att åtgärda ett fel. Lyckas inte det har man rätt till en ny produkt eller hävande av köp.
Jag hittade ett liknande scenario med en mobiltelefon.
http://www.konsument...a-kop-av-mobil/

Postad 30 januari 2011 - 21:54

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0

Säljaren har väl 3 chanser att åtgärda ett fel. Lyckas inte det har man rätt till en ny produkt eller hävande av köp.

Får nog börja strida för det... är den vanliga hd-boxen stabil?

Postad 31 januari 2011 - 10:58

Berns
  • Berns
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

CD har gått med på att häva vårat köp, men dom betalar inget för sig. Vi har blivit erbjudna det som vi betalat för boxen. Men inget mer, inte alla merkostnader som dom skapat oss för att åka och hämta alla (uppe i 5st nu) nya boxar, inte parabolinstallationen, inte alla månadskostnader som vi inte kunnat utnyttja vårat kanalutbud fullt ut.

Ett tips är att ringa in och påpeka felen hela tiden, då har vi fått månadsavgiften borttagen. Är uppe i tre månader nu och kommer fortsätta stenhårt tills boxen fungerar, eller dom betalar dom utgifter dom skapat oss med sin komplett värdelösa box...

Postad 31 januari 2011 - 11:12

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Får nog börja strida för det... är den vanliga hd-boxen stabil?

Ja! Den är stabil, men är väldigt rudimentär förutom när det gäller att producera bra bild (både SD och HD).

Postad 31 januari 2011 - 11:19

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Ska nog göra ett försök att häva köpet, supporten påtalar bara hela tiden den nya mjukvaran som man inte har något datum på. Jag har dock bara fått en ny strömadapter och en ny box, började inte klaga förrän nu efter nyår, fast boxen har ju ändå fungerat skapligt fram till vod-uppdateringen...

Hade det inte varit för canalplus hade jag gått till viasat, nu får man nog se sig om efter iptv....

Edit..

Har nu talat med CD, puckot säger att jag omöjligt kan få fel på två boxar utan att felet ligger i mitt system (bor i hyreshus med gemensamt parabolsystem). Har provat vu+, har funkat utan anmärkning, CD boxen funkade ju skapligt förr... nu ska dom i alla fall skicka ytterligare en box och strömadapter... men det är omöjligen ändå deras box som är felet...

Redigerat av KoktGrus, 31 januari 2011 - 14:33.

Postad 31 januari 2011 - 20:39

lappe
  • lappe
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Blir så irriterad, har alltid haft perfekt bild. Kör parabol med CD HD mottagare samt Pioneer 507xd TV. Nu har jag uppdaterat till den nya programvaran (VOD) och bilden är rent ut kass samt att TV'n inte visar hela bilden. Loggan för kanalen är utanför bild. Om jag återställer mottagaren så blir det okej bild ett tag men sen är det samma problem igen. Supporten på CD säger att de är brydd att det inte funkar för det brukar det göra säger de.....
Vidare påtalar supporten att programvaran ej skall påverka bilden. Supporten tror ett det är min TV som ej kan prata med mottagaren. Vad säger man....?

Postad 31 januari 2011 - 20:51

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

• 426 inlägg
  • 0

Blir så irriterad, har alltid haft perfekt bild. Kör parabol med CD HD mottagare samt Pioneer 507xd TV. Nu har jag uppdaterat till den nya programvaran (VOD) och bilden är rent ut kass samt att TV'n inte visar hela bilden. Loggan för kanalen är utanför bild. Om jag återställer mottagaren så blir det okej bild ett tag men sen är det samma problem igen. Supporten på CD säger att de är brydd att det inte funkar för det brukar det göra säger de.....
Vidare påtalar supporten att programvaran ej skall påverka bilden. Supporten tror ett det är min TV som ej kan prata med mottagaren. Vad säger man....?

Har du ställt boxen på antingen 720p eller 1080i och tvn på 16:9 och inget annat? Att programvaran inte skulle påverka bilden är rent nonsens!

Postad 31 januari 2011 - 20:59

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

.....Nu har jag uppdaterat till den nya programvaran (VOD) och bilden är rent ut kass samt att TV'n inte visar hela bilden. Loggan för kanalen är utanför bild....

Tänk om fransoserna kunde ge fan i vinet och fixa mjukvaran. Det låter som att boxen hamnar i pan&scan läge. Kan du kolla nån förmiddag på SVT''s testbild?

Postad 31 januari 2011 - 21:41

lappe
  • lappe
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Har du ställt boxen på antingen 720p eller 1080i och tvn på 16:9 och inget annat? Att programvaran inte skulle påverka bilden är rent nonsens!

Japp kör 1080i samt tv'n på 16/9. Skall kolla ang. testbilden som du "AC3" påpekade.

Postad 31 januari 2011 - 21:59

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

• 426 inlägg
  • 0

Japp kör 1080i samt tv'n på 16/9. Skall kolla ang. testbilden som du "AC3" påpekade.

Prova även att trycka på "tv-knappen" på fjärren som styr vissa bildstorlekar med den "nya" mjukvaran.

Redigerat av Iwarsson, 31 januari 2011 - 21:59.

Postad 01 februari 2011 - 06:28

Belzhadar
  • Belzhadar
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0

Supporten tror ett det är min TV som ej kan prata med mottagaren. Vad säger man....?

Om jag var en tv, skulle inte jag heller vilja prata med skit boxen, tänk att vara fysiskt ansluten till den skiten.

Är det någon som har lyckats få cd att faktiskt erkänna att bilden är klart sämre efter vod?
Om de inte ens erkänner problemet, kommer de ju aldrig att fixa det heller.

Postad 01 februari 2011 - 08:03

HSE
  • HSE
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Jag är också förbannad över den försämrade bidlkvaliten efter uppdateringen. Fick justera en massa i TV inställningarna för att få bilden hyfsad men lika bra som innan gick det inte att få den. Och sedan är det "mute" varje uppsart och då och då när en inspelning rullar så går det inte att se någon annan kanal om man inte stoppar inspelningen ett ögonblick och startar den igen! Hade i stort sett inga problem innan idiotuppdateringen!

Postad 01 februari 2011 - 08:21

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Hur många här i tråden har kontaktat CD ang. problem med boxeländet och uppdateringen från h-t?
Skulle vara intressant att kunna hänvisa till forumet att si och så många har kontaktat dem ang. problemen, så de inte kan säga "har vi inte hört något om". Kan ju bli lite mer tyngd om man kan säga att minst 238 andra har kontaktat dem ang. problem efter uppgraderingen. En poll? något annat sätt?
Frugans reaktion efter att Solsidan inte spelats in i söndags hade jag gärna skickat direkt till ansvarig för programvaran, men det beror väl på att vi har fel TV-modell inkopplad...

Postad 01 februari 2011 - 08:44

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

Hur många här i tråden har kontaktat CD ang. problem med boxeländet och uppdateringen från h-t?
Skulle vara intressant att kunna hänvisa till forumet att si och så många har kontaktat dem ang. problemen, så de inte kan säga "har vi inte hört något om". Kan ju bli lite mer tyngd om man kan säga att minst 238 andra har kontaktat dem ang. problem efter uppgraderingen. En poll? något annat sätt?
Frugans reaktion efter att Solsidan inte spelats in i söndags hade jag gärna skickat direkt till ansvarig för programvaran, men det beror väl på att vi har fel TV-modell inkopplad...

Jag har kontaktat CD angående detta, men de säger att majoriteten av boxarna är helt OK.
De kunder som skriver här ska tydligen vara extremt petiga och duktiga på att hitta fel.
Officiellt tycker alltså CD att boxen är helt perfekt, men det är ju klart att om man aldrig har provat något annat så tror man ju att det ska vara så.

Postad 01 februari 2011 - 09:04

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Nja, nöjda tror jag inte de är. Det är, ivartfall centralt, medvetna om att uppdateringen inneburit problem för en andel av kunderna.

Som vanligt på nätet är det de fanatiska, de som är helnöjda eller totalt missnöjda, som främst hörs. det är få som tycker denna box är fantastisk, desto fler som hittar fel och söker efter likasinnade. Denna tråd är full av de senare. mellan dessa två polariseringar finns det massor som är ganska nöjda och de hör vi inte av här.

Vad jag vill säga är att denna tråd, och även inlägg på fairshopping och Norska forum, visar att det finns problem med denna box men vi har ingen representativ bild av hur stor andel av boxarna som har problem. Inte heller hur många som har en del problem men inte bryr sig.
Att det finns boxar/kunder som har stora problem det vet de om, hur vanliga problemen är det kan de bara veta om alla som har problem hör av sig till dem! RING dem. RING!
Jag vill inte förringa problemen som finns, jag vill att ni ska göra CD medvetna om omfattningen!

Men samtidigt, en ny mjukvara är på g. Förhoppningsvis ha de fixat alla problem i denna, har sagts till mig att "den ser lovande ut" :)
Innan den kommer lär inget hända med boxen.

Postad 01 februari 2011 - 09:40

Berns
  • Berns
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

De kunder som skriver här ska tydligen vara extremt petiga och duktiga på att hitta fel.

Ytterligare ett exempel på hur inkompetenta och icke serviceminded dom är på CD. TIll mig säger dom att fel jag har har dom aldrig hört talas om innan. Men läser man tråden här, så är jag inte direkt ensam om dom.

Visst jag kanske är petig, man kanske inte kan kräva att man ska kunna spela upp inspelat material utan problem, titta på sakar utan ljud, räkna med att saker man satt på serieinspelning försvinner med ojämna mellanrum osv osv osv. Men vad vet jag...

Postad 01 februari 2011 - 09:50

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0

Jag har kontaktat CD angående detta, men de säger att majoriteten av boxarna är helt OK.
Officiellt tycker alltså CD att boxen är helt perfekt, men det är ju klart att om man aldrig har provat något annat så tror man ju att det ska vara så.

Det är nog så att de aldrig kommer att erkänna officiellt att boxen har problem. Skulle de det så skulle det kunna riktas ersättningsanspråk mot dom och det kostar pengar. Så därför förnekar de officiellt att det är problem med boxen, men kompenserar de få (procentuellt) som klagar mest, blir billigare så. Men jag tvivlar inte en sekund på att CD är medveten om att det är problem med boxen.

Postad 01 februari 2011 - 10:26

pear
  • pear
  • Forumräv

• 506 inlägg
  • 0

Det är nog så att de aldrig kommer att erkänna officiellt att boxen har problem. Skulle de det så skulle det kunna riktas ersättningsanspråk mot dom och det kostar pengar. Så därför förnekar de officiellt att det är problem med boxen, men kompenserar de få (procentuellt) som klagar mest, blir billigare så. Men jag tvivlar inte en sekund på att CD är medveten om att det är problem med boxen.

Då CD på sin egen hemsida skriver

Enligt vår tillverkare och våra ägare i Norge kommer förhoppningsvis denna uppdatering lösa flera kända buggar (min markering) och vi informerar er om vad som kommer att testas inom kort.

har de väl officiellt erkänt att boxen har problem?

Däremot är det väl delade meningar mellan användarna och CD om hur omfattande dessa problem är. Som tidigare skrivits i tråden skulle det vara intressant att veta hur stor del av boxarna som har problem.

Postad 01 februari 2011 - 11:21

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0
Någonstans under resans gång har man gett upp och orkar inte kontakta CD när de inte ändå har lösning på alla problem. Trots allt är jag inne på box fyra, tredje transformatorn samt andra fjärrkontrollen.

Givetvis låser sig boxen någon gång i månaden, serieinspelningar upphör att spela in, eller kanske börjar 15 minuter in i programmet. De inspelningar som ändå blir av visar understundom pixliga bilder som att signalen varit för svag. Sedan möblerar CD om favoritlistan på eget initiativ.

Men att kontakta strutsfarmen på CD gör jag inte längre, min tid är viktigare än att prata med en kundtjänst som inte bryr sig om sina kunder.

Postad 01 februari 2011 - 11:57

Unregistered6a4c1249
  • Unregistered6a4c1249
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Min box har börjat bete sig konstigt (konstigare)...

Majoriteten av mina inspelade program kan vi inte se klart på utan slutar i mitten av programen. De program som det märks mest på är sådana som är inspelade under julen.

De program som är inspelade under närmsta veckan funkar dock bra vad jag har märkt.

Och jag vet att de programen som avbryts nu har gått och titta på. Och jag vill inte formatera hdd'n...
Det skulle bli uppror av barnen hemma =)

//Jonas

Postad 01 februari 2011 - 12:09

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

• 607 inlägg
  • 0
Man får bara standard svar när man klagar, dom verkar inte bry sig. har både ringt och mailat.

så här ser en vanlig mail konversation ut:

> Fraga: Kommer det att komma en riktig uppdatering av PVR boxen?? Jag lider mer eller mindre i princip av alla dom problem som ni inte verkar lösa med er uppdatering med programvara 0.5.6. Det som stör mig mest är att ni inte längre leverera en bild som är bättre än Boxers, dessutom pixlar den och ljudet synkar lite som det vill..för att inte prata om spolningen:-( Stör mig otroligt på att boxen inte längre leverera annat än PCM ljud via HDMI. Stör mig otroligt på att boxen hänger sig i vissa lägen. Jag har haft boxen i snart 3 år och hör till dom som var jätte nöjd innan denna otroligt kassa uppdatering kom i september. Jag kan dom flesta knep som håller igång boxen, men både jag och familjen börjar tröttna nu efter 3 månader. Jag har försökt säga upp mitt canal+ abb eftersom vi inte ser något nöje i att se på film längre och efter ett par missade inspelningar av hockymatcher blir man förbannad. Betalar mer än 550 kr i månaden för denna sk*t och hade förväntningar på att ni skulle hitta en lösning, men efter 3 månader kommer ni bara med lite lösningar på buggar till VOD. Jag har inte köpt denna box för att se på VOD och har inte tänkt använda det, när har ni tänkt fixa en box för oss TV tittare?
>

Hej och tack för ditt mail

Idag onsdag 101208 släpps version 0.5.6, i många fall löser ny mjukvara även andra felaktigheter än de som beskrivs.

Installera mjukvaran och se om något av de fel du beskriver löses.. Annars om bilden är sämre så brukar det bero på signalnivån mera än mjukvaran. För bästa hjälp skulle vi behöva felsöka telefonledes (support 0770-33 22 11) då du befinner dig vid din box och vid ett tillfälle som passar dig.

Postad 01 februari 2011 - 12:32

maxfli
  • maxfli
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Det skulle vara intressant att se om det finns ett samband mellan vilken tv man har och den försämrade bildkvalitén.
Har själv en LCD Samsung LE37??676 och tycker inte att bilden har försämrats. Dock så har jag börjat titta efter en större tv typ 50" och då kan det vara intressant om vissa märken har mer problem än andra.

Postad 01 februari 2011 - 12:51

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

• 607 inlägg
  • 0

Märker ingen skillnad. Gick snabbt att ladda ner.
Programvaruversion: 0.5.6_H / 1.2.0709r.

Nu uppdaterades min programvara igen.
0.5.6/1.2.0709r har jag nu. Är det samma som innan testet av HDCP, eller?

Redigerat av B BUS, 01 februari 2011 - 13:20.

Postad 01 februari 2011 - 14:45

fremar-7
  • fremar-7
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0

Nu uppdaterades min programvara igen.
0.5.6/1.2.0709r har jag nu. Är det samma som innan testet av HDCP, eller?

Fick ett mail av Canal bajs om det idag tror jag? "Vi har nu avslutat testningen av den nya mjukvaran i den inspelningsbara HD-boxen. Du kommer få upp en informationsruta om ny mjukvara på tv-skärmen. Tryck OK annars syns samma informationsruta varje gång du startar om din box. Boxen återgår till den mjukvaruversion du hade innan testningen påbörjades."

Så nu kan jag trycka ok, för jag ville ju inte ha deras HDCP bajs hade säkert förstört ännu mer så jag inte ens hade kunnat se på tv eller nåt så jag har bara tryckt nej varje gång den frågat om att uppdatera programvaran för deras testskit.

Postad 01 februari 2011 - 14:56

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Har nu i helgen kopplat upp min box mot min nya Pioneer förstärkare och har 5.1 ljud genom HDMI. Det enda probelemt jag har är att den inte alltid ger bild när jag sätter igång allt, får byta till annan ingång sen tillbaka till boxens ingång igen, så funkar det. Handskakningsproblem?

Postad 01 februari 2011 - 16:55

maxfli
  • maxfli
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Om vi skall vara seriösa i den här tråden så tycker jag att vi skall vårda språket för förhoppningsvis läser CD denna tråd vilket jag är säker på att de gör.

Postad 01 februari 2011 - 17:20

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Om vi skall vara seriösa i den här tråden så tycker jag att vi skall vårda språket för förhoppningsvis läser CD denna tråd vilket jag är säker på att de gör.

Ivartfall tipsar jag dem om den lite då och då när något nytt dyker upp här. Mest är det ju samma sak om och om igen. Bläddra två, tre sidor bakåt och se, det står i princip samma sak där som på denna sida.

Postad 01 februari 2011 - 17:35

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1 086 inlägg
  • 0
Vi har sagt samma sak om och om igen i 3 månader.
CD har svarat samma sak om och om igen i 3 månader.
Problemen kvarstår. CD har gett mig två fria månader men vill nu inte ge mig mer trots att mina problem som började i september är kvar. :)

Postad 01 februari 2011 - 18:20

fremar-7
  • fremar-7
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0

Vi har sagt samma sak om och om igen i 3 månader.
CD har svarat samma sak om och om igen i 3 månader.
Problemen kvarstår. CD har gett mig två fria månader men vill nu inte ge mig mer trots att mina problem som började i september är kvar. :unsure:

Samma här de vägrar ge mig mer än två månader å så vågar idioterna påstå att alla buggar är fixade och att de inte kompenserar mer pga det.

Postad 01 februari 2011 - 18:53

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0
Boxen ville ladda ny mjukvara idag, efter OK så startade den med 01.. men det blev error. Försökte två gånger men inget av försöken lyckades. Har lagt den på väntan nu, så får vi se om den går igenom.

Någon mer som fått ny mjukvara idag?

Postad 01 februari 2011 - 19:12

bonor
  • bonor
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Boxen ville ladda ny mjukvara idag, efter OK så startade den med 01.. men det blev error. Försökte två gånger men inget av försöken lyckades. Har lagt den på väntan nu, så får vi se om den går igenom.

Någon mer som fått ny mjukvara idag?

Hej
Jag har sedan en - två veckor tillbaka ver 0.5.6/1.2.070r som "bara kom som en ny programvara, det verkar vara så att CD skickar ut uppdateringar till "några utvalda" Jag var inne precis nu och sökte efter nyprogramvara med hjälp av grön knapp i inställningar men fick till svar att det inte finns någon ny programvara.

/Bosse

Postad 01 februari 2011 - 20:11

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Que, ingen ny mjukvara här. Det är inte som så att de som var med i testet av HDCP nu får tillbaka en mjukvara utan denna?

Postad 01 februari 2011 - 21:07

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Är det någon som har problem med snabba panoreringar i HD, exempelvis på ishockey på canal+. Jag får som svarta rutor när den inte "hänger med".. Blir bara med 1080i, inte med 720p.

Vet inte om det beror på boxen eller min tv (LG 50PS8000).

Postad 01 februari 2011 - 21:10

bonor
  • bonor
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Que, ingen ny mjukvara här. Det är inte som så att de som var med i testet av HDCP nu får tillbaka en mjukvara utan denna?

I så fall är man med som "testpilot utan att man har en aningen om det, jag har inte gått med i testgruppen men fick en uppdatering till boxen den 14-15 /1 "utan att behöva betala ett öre extra". :unsure:

/Bosse

Postad 01 februari 2011 - 21:31

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Jag har ju haft HDCP varianten i några veckor, vad det är som kommer idag vet jag inte. Borde inte vara den nya "supermjukvaran" för den skulle CD få för enbart en vecka sedan och den borde inte vara färdigtestad, får höra med CD i morgon

Postad 02 februari 2011 - 00:01

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1 086 inlägg
  • 0
Fick en ny transformator igen. Kopplade in den och boxen startade som vanligt med init-nute-stand by, inget att höja ögonbrynen över, stängde av tv:n när jag satte på tv:n igen en timma senare hade jag ingen hdmi-signal och boxen hade hängt sig på kanalen som tidigare varit på och reagerade inte på några knapptryckningar. Såg på House på TV4HD hade pixeleringar flertalet gånger så den tredje transformatorn gjorde ingen skillnad.. Får se om man orkar ringa CD, nästa steg skulle bli box byte men känns lite meningslöst.. :unsure:

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.