Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)
12255 svar till detta ämne
Postad 07 februari 2011 - 14:14
Unregisteredb7463f40
-
Unregisteredb7463f40
-
Användare
-
-
162 inlägg
Så funkade det innan 2010-09-09, nu finns det inget autoläge (står inget om detta i nya manualen vad jag kan se).
Har gjort ett antal återställningar och måste gå in och välja upplösning för att boxen ska visa nått som påminner om HD. Men min box minns aldrig vad jag valt då jag måste ändra efter varje omstart.
Precis så har jag det också... Finns inget som är i närheten av auto och skulle det finns funkar det som större delen av allt annat i boxen... inte alls!
Postad 07 februari 2011 - 14:55
Unregisteredb7463f40
-
Unregisteredb7463f40
-
Användare
-
-
162 inlägg
Fick precis ett spännande samtal av Canal Digital.
Dom ville självklart sälja på mig en box och ett kort till och jag sa att det först är aktuellt när jag har en fungerande box.
Killen förstod genast vad jag pratade om och bad om ursäkt för problemen(den första på CD som faktiskt har bett mig om ursäkt för alla problem) han sa också att uppdateringen som skulle komma i mitten av mars kommer släppas tidigare kanske denna vecka eller i början av nästa. Och att vi alla skulle få någon typ av kompensering. Han nämnde uppdatering som en SISTA?! Tänkte på det först efter att vi lagt på och killen lät väldigt nervös så det kan bara ha varit ett språkfel, kan ju ha menat till sist eller nåt sånt...
Han formulerade meningen som "Det ska komma en sista uppdatering denna vecka, eller i början av nästa".
Undrar vad som förstörs i boxen nu... jag har ju fortfarande helt okej ljud trots att bilden blivit sämre... så det är väl nästa grej att förstöra skulle jag tro
Postad 07 februari 2011 - 15:30
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3 271 inlägg
Klockan börjar räkna ner från 99:59........"100 hours to self-destruction"....tick tock, tick tock.
Sen när de 100 timmarna har gått tringer de igen från C.D. och undrar om du vill binda upp dig på ytterligare två år och få en TiVo box för ENDAST 2995:-
Redigerat av Melmac, 07 februari 2011 - 15:31.
Postad 07 februari 2011 - 16:08
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Klockan börjar räkna ner från 99:59........"100 hours to self-destruction"....tick tock, tick tock.
Sen när de 100 timmarna har gått ringer de igen från C.D. och undrar om du vill binda upp dig på ytterligare två år och få en TiVo box för ENDAST 2995:-
fast nu är inte TiVo deras närmsta box att komma ut utan en från ett Schweiziskt företag, ADB. http://digitalt.tv/s...al-digital-boks
Postad 07 februari 2011 - 18:06
voyager
-
voyager
-
Amatör
-
-
74 inlägg
fast nu är inte TiVo deras närmsta box att komma ut utan en från ett Schweiziskt företag, ADB. http://digitalt.tv/s...al-digital-boks
Enligt CD är det den nya från ADB som ska köra TiVo systemet  Så ska bli skönt att bli av med den franska skräpet framöver!
Postad 07 februari 2011 - 20:48
Iwarsson
-
Iwarsson
-
Lärjunge
-
-
426 inlägg
Kan inte hjälpa det, men den Schweiziska boxen ser fruktansvärt "billig" ut...
Postad 07 februari 2011 - 21:01
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Det är väll ytterligare en HD-skräpbox de lurar på sina kunder.
Postad 07 februari 2011 - 21:10
PDDNOS
-
PDDNOS
-
Forumräv
-
-
646 inlägg
Den får gärna se både billig och ful ut - bara vi slipper denna odugliga kattlåda från Sagem...
Redigerat av PDDNOS, 07 februari 2011 - 21:23.
Postad 07 februari 2011 - 21:28
Berns
-
Berns
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Jag hade en intressant diskussion med ett stolpskott på CD kundtjänst nyss. Hade precis slagit på för att börja kolla på kvällens skörd av serieinspelningar och upptäcker att bara ett program är inspelat.
Tänkte att det var som vanligt att den inte uppdaterat "MyTV" med nya inspelningar så jag startar om boxen. Inget där. Testar en gång till för säkerhets skull. Inget där. Går då in över listan på serieinspelningar. Den är tom...
Jag blir lite LÄTT irriterad och ringer kundtjänst. Får som sagt tag i ett stolpskott som parkerar mig i fem min medans hon pratar med någon slags handledare. From nu hör jag handledaren säga precis det hon säger till mig innan. Jag får kolla mottagning, frekvens osv.
Men svaret jag får är att det förmodligen är fel på hårddisken och en formatering krävs. Sen i framtiden så ska man gå in och spela in manuellt, och sen välja serieinspelning. Det skulle tydligen bli bättre då, hur kunde hon inte säga. Bara att det var bättre. När jag frågade om det var normalt förfarande att formatera hårdisken en gång i månaden, så sa hon att det såklart inte var meningen.
När jag lackade ur fullständigt på hennes inkompetens och förklarade hur korkade dom var som tog betalt för en sådan box, och hur korkad jag var som betalade för den så satt hon bara tyst. Tillslut sa hon, "ja, det är all hjälp jag kan ge dig".
Tack!
Edit: Är det någon som testat att anmäla till ARN?
Redigerat av Berns, 07 februari 2011 - 21:29.
Postad 07 februari 2011 - 21:41
Iwarsson
-
Iwarsson
-
Lärjunge
-
-
426 inlägg
Det är väll ytterligare en HD-skräpbox de lurar på sina kunder.
Den får gärna se både billig och ful ut - bara vi slipper denna odugliga kattlåda från Sagem...
Varför kan den inte vara snygg OCH bra, som ALLT annat jag har på tv-bänken...
Postad 08 februari 2011 - 06:25
Belzhadar
-
Belzhadar
-
Användare
-
-
123 inlägg
Risken är väl annars överhängande att den är både ful och dålig, åtminstone när den släpps.
Om den följer det vanliga cd mönstret, kommer den ju att släppas utan stöd för markkanaler, textv och favoritlista. Dessa lyxfunktioner utlovas "innom kort", för att sedan bli försenade.........
Postad 08 februari 2011 - 08:07
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
Kan inte hjälpa det, men den Schweiziska boxen ser fruktansvärt "billig" ut...
Tycker nog att den ser fruktansvärt mer påkostad ut en den nuvarande PVR'n.
Postad 08 februari 2011 - 08:21
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
men den diskussionen kan via i denna trådden om den nya boxen.
Postad 08 februari 2011 - 09:08
Pär E
-
Pär E
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Händer mig också ibland. Det hjälper inte med att stänga av och sätta på boxen. Däremot hjälper det att dra spänningen och sedan stoppa dit den igen  Verkar mest hända när jag fibblat med en inspelning, tex stoppat en pågående timerinspelning.
Jag får detta problem när jag spelat in från marksända kanaler (TV6) och det enda som hjälper är att dra ur sladden.
Postad 08 februari 2011 - 10:26
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Fick precis ett spännande samtal av Canal Digital. Dom ville självklart sälja på mig en box och ett kort till och jag sa att det först är aktuellt när jag har en fungerande box. Killen förstod genast vad jag pratade om och bad om ursäkt för problemen(den första på CD som faktiskt har bett mig om ursäkt för alla problem) han sa också att uppdateringen som skulle komma i mitten av mars kommer släppas tidigare kanske denna vecka eller i början av nästa. Och att vi alla skulle få någon typ av kompensering. Han nämnde uppdatering som en SISTA?! Tänkte på det först efter att vi lagt på och killen lät väldigt nervös så det kan bara ha varit ett språkfel, kan ju ha menat till sist eller nåt sånt... Han formulerade meningen som "Det ska komma en sista uppdatering denna vecka, eller i början av nästa".
Undrar vad som förstörs i boxen nu... jag har ju fortfarande helt okej ljud trots att bilden blivit sämre... så det är väl nästa grej att förstöra skulle jag tro 
Uppdateringen som kommer inom en snar framtid (vet ej när, vet dock att den inte kommer denna vecka) är inte den sista. Det kommer fler uppdateringar av denna box (om så behövs). Jag betvivlar att denna box sett sin sista dag bara för att CD lanserar en ny box senare i år. Troligen ligger denna box kvar till försäljning till ett lägre pris än den nya som kommer innehålla premiumtjänster som denna inte klarar av (gissar jag) och därmed vara dyrare. Men som sagt, den andra boxen diskuterar vi dess egna tråd.
Postad 08 februari 2011 - 14:09
redcoon
-
redcoon
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Troligen ligger denna box kvar till försäljning till ett lägre pris än den nya som kommer innehålla premiumtjänster som denna inte klarar av (gissar jag) och därmed vara dyrare.
Kunde inte låta bli. Att den gamla boxen klarar inte av premiumtjänster är väldigt förståligt. Den klarar nämligen inte ens av de mest grundläggande funktionerna som man borde kunna kräva nämligen: - att leverera en 'bra' bild - att lägga inspelningar utan att de godtyckligt tas bort - att ha en vettig spolningsfunktion - att starta upp boxen utan problem och omstarter - att hantera HDMI-signal på ett korrekt sätt - att ha läsbara och logisk menystruktur - att kunna hantera en insignal som är högre än 65% - att klara normal drift utan diverse hängningar - att kommunikation mellan fjärr en box fungerar preoblemfritt - mm - mm - mm
Postad 08 februari 2011 - 18:51
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
lite OT men ändå inte 
CD tappade 27000 kunder 4:e kvartalet
Och 63000 kunder totalt 2010
Siffrona gäller hela norden
Postad 08 februari 2011 - 19:50
Unregisteredb7463f40
-
Unregisteredb7463f40
-
Användare
-
-
162 inlägg
lite OT men ändå inte  CD tappade 27000 kunder 4:e kvartalet Och 63000 kunder totalt 2010 Siffrona gäller hela norden
Det är inte många kunder det är även VÄLDIGT mycket pengar. Skulle även vara spännande och se vart dessa kunder har tagit vägen och hur det ser ut hos boxer och viasat. Tror nog Telia och andra som levererar tv via internet är vinnarna Det bästa för oss kunder vore ju att det var boxen och Pl tappet som är orsaket, då skulle CD få en "orsak" och en möjlighet att förhindra detta i framtiden, MEN jag tror nog det är lätt för dom som sitter med makten att hitta andra anledningar som ökad konkurrens. Och frågan om dom gör nåt speciellt mer än ökar marknadsföringen för att förhindra tappet.
Postad 08 februari 2011 - 20:10
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
lite OT men ändå inte CD tappade 27000 kunder 4:e kvartalet Och 63000 kunder totalt 2010 Siffrona gäller hela norden
Varifrån har du fått dessa uppgifter ifrån? Källa?
Postad 08 februari 2011 - 20:23
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Varifrån har du fått dessa uppgifter ifrån? Källa?
Telenors kvartals rapport http://www.telenor.c...tcm28-57772.pdf
Postad 08 februari 2011 - 23:07
B BUS
-
B BUS
-
Forumräv
-
-
607 inlägg
Jag tror också dom tappade till Tv via internet under första halvåret.
DÅ FICK DOM PANIK och kom på, att stressa fram VOD som skulle få oss kunder att göra vågen av tacksamhet.
Det dom glömde är det dom tidigare var bäst på, att leverera bästa bild på marknaden.
Det hade vart bättre att dom bad om ursäkt och offentligt erkännde sitt misstag.
Istället förnekar dom och skyller på allt och alla andra.
Mitt abb går ut i Maj och om inget händer lämnar även jag CD efter över 7år som kund.
Postad 09 februari 2011 - 09:22
decahb
-
decahb
-
Användare
-
-
143 inlägg
Är väl inne på min tredje box, 4 nätadaptrar,ettantal återställningar, formateringar och ca 37 samtal till "Support/KUNDtjänst"
Vad har jag då;
En box, som tappar inspelningar, läppsynket är åt skogen, uppstartsproblem, svag respons från fjärren mm
Det senaste problemet är att inspelat material, hackar, spolar fram 2 sek, för att vara normalt i 2 min, allt detta kryddas med läpposynk för att upprepas igen lagom när humöret lagt sig....
När jag ringer "supporten" får jag beskedet att formatera och sen prova igen och se om problemet kvarstår med aktuell inspelning...
Då frågar jag hur jag skall kunna jämföra med något som kommer att raderas i formateringen !
Ehhh, hör man i andra linjen, det blir ju lite svårt ja, tänkte inte på det.....
Ja Ni förstår.
Ett säkert sätt att tappa kunder.
Ärt det ngn som har en bättre fix på ovan problem med inspelat material ?
Postad 09 februari 2011 - 09:39
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Läppsynkproblem? På alla kanaler eller bara vissa? På live-tv eller bara inspelade program?
Via hemmabio eller direkt i TVn? Skillnad om du slår av på dolby?
Svag respons från fjärr - hehe - möblerat om hemma lite och boxen lite svårare att träffa. Multifjärren i fel del av rummet och använde istället originalfjärr och oops, var den såhär dålig?
Med andra ord, skaffa en bra multifjärr. Den multifjärr jag har fungerar utmärkt.
Hackande inspelningar - fungerar timeshift som den ska? Kan du pausa och återuppta utan problem?
Postad 09 februari 2011 - 09:45
Iwarsson
-
Iwarsson
-
Lärjunge
-
-
426 inlägg
Jag tror också dom tappade till Tv via internet under första halvåret. DÅ FICK DOM PANIK och kom på, att stressa fram VOD som skulle få oss kunder att göra vågen av tacksamhet. Det dom glömde är det dom tidigare var bäst på, att leverera bästa bild på marknaden.
Det hade vart bättre att dom bad om ursäkt och offentligt erkännde sitt misstag. Istället förnekar dom och skyller på allt och alla andra. Mitt abb går ut i Maj och om inget händer lämnar även jag CD efter över 7år som kund.
"Det dom glömde är det dom tidigare var bäst på, att leverera bästa bild på marknaden." Du sammanfattade det väl tycker jag, i synnerhet med raden ovan. Det är förbryllande hur man som så stort företag inte har något vettigt att komma med efter så lång tid och hur de tillåter sig att bli sämre och sämre. Det måste vara någon slags konsultfarm med kortast möjliga väg till nästa intäkt som leder Canal Digital nu för tiden, för någon långsiktig strategi finns inte!
Postad 09 februari 2011 - 10:09
mype
-
mype
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Jag tror också dom tappade till Tv via internet under första halvåret.
Gräset är alltid grönare på andra sidan, är det inte så man brukar säga? Efter 1 år med IP Tv från Telia är jag så trött på deras box med ständiga omstarter av boxen genom att dra ut strömsladden på baksidan, dåligt HD utbud, hackig bild etc att jag bestämt mig för att skaffa parabol. Bara synd att man måste binda sig 24 mån då gräset säkert blir grönare på andra sidan igen efter att jag bytt
Postad 09 februari 2011 - 10:40
decahb
-
decahb
-
Användare
-
-
143 inlägg
Läppsynkproblem? På alla kanaler eller bara vissa? På live-tv eller bara inspelade program? Via hemmabio eller direkt i TVn? Skillnad om du slår av på dolby? Svag respons från fjärr - hehe - möblerat om hemma lite och boxen lite svårare att träffa. Multifjärren i fel del av rummet och använde istället originalfjärr och oops, var den såhär dålig? Med andra ord, skaffa en bra multifjärr. Den multifjärr jag har fungerar utmärkt.
Hackande inspelningar - fungerar timeshift som den ska? Kan du pausa och återuppta utan problem?
Gäller vissa kanaler, kör box-reciever-tv. Ingen skillnad Dolby eller ej. Live tv ibland, mest påtagligt vid inspelat material, men bilden hackar oxå. God signalstryka. Har ej testa timeshift på ett tag.....
Postad 09 februari 2011 - 11:04
B BUS
-
B BUS
-
Forumräv
-
-
607 inlägg
Gräset är alltid grönare på andra sidan, är det inte så man brukar säga? Efter 1 år med IP Tv från Telia är jag så trött på deras box med ständiga omstarter av boxen genom att dra ut strömsladden på baksidan, dåligt HD utbud, hackig bild etc att jag bestämt mig för att skaffa parabol. Bara synd att man måste binda sig 24 mån då gräset säkert blir grönare på andra sidan igen efter att jag bytt 
Jag tror att den som först fixar fram en box som gör det den ska ligger bra till lång tid framöver, då alla leverantörer har mer eller mindre problem idag. Att göra som CD och ta en gammal halvtaskig box och försöka trimma den var riktigt idiotiskt. Sen att inte ta problemet på allvar gör en förbannad. 5 månader och ingen lösning är så dåligt att man får svårt att få tillbaka förtroendet för CD. Att BOXER hoppar på SAGEMs boxar och att IP TV inte funkar så bra kunde va bra för CD om dom hade nått som fungerar att leverera till sina kunder.
Postad 09 februari 2011 - 20:31
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Postad 09 februari 2011 - 20:37
Honda
-
Honda
-
Lärjunge
-
-
282 inlägg
Mailade supporten igår och klagade allmänt på alla buggar vi dras med. Dock har jag inte problem med HDMI. Påpekade att boxen varit kass sedan första uppdateringen i september. De svarade då via mail att jag kunde få två betalningsfria månader samt låna en HD-box utan inspelningsmöjlighet. De bad mig ringa supporten.
Ringde idag och de undrade vad jag hade för problem med boxen. Svarade då lite vresigt att det vet ni mycket väl själv. Fick då svaret att visst den tappar serieinspelningar. Han hade själv sett en lista på alla buggar som nästa uppdatering skall fixa och det var många sa han.. Troligen kommer den inom någon månad eller två.
Frågade om även problem med uppstart löstes, men det hävdar de beror på nätadaptern. Fick tips om att sätta den direkt i vägguttaget och undvika överspänningskydd. Har inget sådant och har en ny nätadapter.
Valde att låta bli att låna box och accepterade två betalningsfria månader. Får väl återkomma om de dröjer länge med att lösa problemen med boxen.
Postad 09 februari 2011 - 21:14
perjar
-
perjar
-
Rookie
-
1 inlägg
Jag har precis provat med att byta hårddisken mot en Corsair SSD F120 men jag får det inte att fungerar.
Jag provade först med att bara byta disken mot den "råa" SSD disken men fick bara Er07 hela tiden.
Jag monterade då disken i min dator och skapade en FAT volym och satte den sedan i boxen. (eller egentligen exFAT enligt Windows 7). Samma resultat; bara Er07 hela tiden.
Någon som vet vad jag gör för fel?
/perjar
Postad 09 februari 2011 - 21:35
fremar-7
-
fremar-7
-
Lärjunge
-
-
264 inlägg
Nytt skit med boxen idag. Helt utan anledning hade den inte startat två serieinspelningar som skulle börja 21. Så jag startade dem manuellt. Å började titta på en äldre inspelning, då går det inte att spola i den jag tittar på. Inte ens första steget klarar den, blir bara som att pausa.
Postad 09 februari 2011 - 21:54
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Bytte också från Telia ip till Canal Digital. Dyrare men bättre utbud och bättre bild... med annan box. Går det köra PVR med Telia ip TV nuförtiden. Visserligen är PVR ett skämt på trådens originalbox efter att de bytte UL men bättre än ingenting. Ett råd är att inte uppdatera när du får din box. Troligen får du dras med Time Shift buggen men skulle inte uppdatera ändå. Deras nya UL/FW är rena skämtet.
Redigerat av ruva, 09 februari 2011 - 21:56.
Postad 09 februari 2011 - 23:47
JMKbiker
-
JMKbiker
-
Beroende
-
-
1 086 inlägg
Idag kom min ersättningsbox. Ca 1 timma han jag titta innan första hängningen..  Såg på 3:an slog över till SVTHD1, displayen visar 1--- i ca 10 sekunder innan den slår över till SVTHD1. Tittar på SVTHD1 i ett par minuter och byter kanal, siffrorna ändras samt EPG visas för varje kanal som jag bläddrar förbi men bild och ljud ifrån SVTHD1 ligger kvar, får starta om..
Enda positiva är att den nya boxen inte skorrar lika mycket.
Postad 10 februari 2011 - 09:12
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3 271 inlägg
Nu har jag prata med C.D. kundtjänst. Denna gången var det en trevlig och väldigt bra kille jag pratade med. Det gällde mina schemalagda inspelningar som försvinner då och då ( enligt honom händer detta vid uppstart eller avstängning, oftast när boxen har haft problem men även annars) samt att jag påpekade att handskakningsproblemet hade förändrat sig i och med att jag numer kör boxen över receivern. Nu får man ingen bild ibland vid uppstart, bytar man kanal så kommer den, innan så återställde den bilden till 1080i när fasiken som helst.
Den nya mjukvaran ska fixa båda dessa problem m.fl. och kommer i början av Mars. Frågade om forstatt support på boxen och det kommer det att vara, de kommer fortsätta att uppdatera mjukvaran.
Postad 10 februari 2011 - 11:10
LabanV
-
LabanV
-
Användare
-
-
189 inlägg
Jag har precis provat med att byta hårddisken mot en Corsair SSD F120 men jag får det inte att fungerar.
Jag provade först med att bara byta disken mot den "råa" SSD disken men fick bara Er07 hela tiden.
Jag monterade då disken i min dator och skapade en FAT volym och satte den sedan i boxen. (eller egentligen exFAT enligt Windows 7). Samma resultat; bara Er07 hela tiden.
/perjar
Jag har aldrig hört att någon fått en SSD att fungera i en PVR. Har någon positiv erfarenhet av SSD i en PVR?
Postad 10 februari 2011 - 13:38
a95180
-
a95180
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
/perjar
Jag har för mig att jag har läst någonstans (i denna tråd kanske t.o.m.) att hårddisken, eller åtminstone partitionen måste vara exakt 250Mb för att det ska fungera. /Jonas
Postad 10 februari 2011 - 14:00
LabanV
-
LabanV
-
Användare
-
-
189 inlägg
Jag har för mig att jag har läst någonstans (i denna tråd kanske t.o.m.) att hårddisken, eller åtminstone partitionen måste vara exakt 250Mb för att det ska fungera.
/Jonas
Hårddisken bör vara 250GB eller större för att det ska fungera bra.
Redigerat av LabanV, 10 februari 2011 - 14:10.
Postad 10 februari 2011 - 16:08
Unregistered6a4c1249
-
Unregistered6a4c1249
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Kom det inte en gräns på hdd-storleken i och med 8 September uppdateringen?
Redigerat av Unregistered6a4c1249, 10 februari 2011 - 16:09.
Postad 10 februari 2011 - 16:18
LabanV
-
LabanV
-
Användare
-
-
189 inlägg
Med VOD mjukvaran används 250 GB av hårddisken och inget mer.
Postad 10 februari 2011 - 17:09
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Cd var i radion idag, teknikdirektör svarar: ”en del kunder har problem” http://sverigesradio...px?ljud=2898031ca:9 minuter in startar det Kontakta gärna programmet så kanske det kan göra en uppföljning på detta: [email protected].
Postad 10 februari 2011 - 18:35
Mazak
-
Mazak
-
Användare
-
-
196 inlägg
fifan, endast ett fåtal som har problem. Vad arg jag blir när jag hör sånt:(
Redigerat av Mazak, 10 februari 2011 - 18:36.
Postad 10 februari 2011 - 18:52
Falukorv
-
Falukorv
-
Forumräv
-
-
680 inlägg
Tror han säger fel och menar att det är ett fåtal som inte har problem
Till och med min arbetskamrat har samma problem men inte reflekterat över det innan jag nämnde problemen som jag haft , de trodde att det skulle vara så här .......
Postad 10 februari 2011 - 18:55
Iwarsson
-
Iwarsson
-
Lärjunge
-
-
426 inlägg
Cd var i radion idag, teknikdirektör svarar: ”en del kunder har problem” http://sverigesradio...px?ljud=2898031
ca:9 minuter in startar det
Kontakta gärna programmet så kanske det kan göra en uppföljning på detta: [email protected].
Hahaha, vilka skojare! De sex hushåll jag känner väl som har just denna box har samtliga problem! Det kan inte vara ett fåtal som det ljugs om i direktsändning. Det är allt från otekniska pensionärer till folk som själva säljer Canal Digital...
Postad 10 februari 2011 - 19:01
voyager
-
voyager
-
Amatör
-
-
74 inlägg
fifan, endast ett fåtal som har problem. Vad arg jag blir när jag hör sånt:(
Dom törs ju inte erkänna, df säger dom att några stycken har problem.. Vi är väldigt väldigt många som har problem med den. Blir att maila till det programmet o hänvisa hit så dom får se att fler har problem, o kanske kan bli en uppföljning! Tycker det är bra att dom tappat kunder, så dom får sig en rejäl tankeställare! Detta sätter dom hård press på att försöka vinna tillbaks förtroendet.
Postad 10 februari 2011 - 19:02
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
De som inte har problem är väl de som inte använder inspelningsfunktionen.
Postad 10 februari 2011 - 19:45
Mazak
-
Mazak
-
Användare
-
-
196 inlägg
De som inte har problem är väl de som inte använder inspelningsfunktionen.
Säkert är det så. Nu har jag mailat [email protected] och talat om att canal digitals teknikdirektör ljuger. Inte en chans att det gäller ett fåtal. Givetvis så finns det säkert nöjda kunder med, te.x min far tycker den funkar bra. Men han använder garanterat inte inspelningsfunktionen, timeshift eller nåt sånt. Nu har jag ringt in igen till kundtjänst och skällt på riktigt, har väl sällan vart så galet arg. Jag blev så arg när jag hörde radioprogrammet idag, så jag var tvungen att avreagera mej! Och svaret på kundtjänst? En ny nätadapter hjälper kanske  Jag avböjde faktiskt, jag har 4 stycken redan. Aja, två månader kvar på abonnemanget...
Postad 10 februari 2011 - 20:14
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
.... Nu har jag mailat [email protected] och talat om att canal digitals teknikdirektör ljuger....
Har du tipsat om den här mastodonttråden som har slagit knut på sig själv?
Postad 10 februari 2011 - 20:20
Mazak
-
Mazak
-
Användare
-
-
196 inlägg
Nä, det gjorde jag inte.
Men jag skrev att det är märkligt att damen som ringde in kände flera som har problem med boxen
Och även jag känner ju några stycken som har den här boxen, med samma problem.
Då kan det ju inte vara möjligt att det endast gäller ett fåtal.
Redigerat av Mazak, 10 februari 2011 - 20:23.
Postad 10 februari 2011 - 20:45
voyager
-
voyager
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Har du tipsat om den här mastodonttråden som har slagit knut på sig själv?
Jag länkade till denna sida när jag skrev till dom förrut, så ser dom att det är många som lider av denna box!
Postad 10 februari 2011 - 21:05
Unregisteredd3931438
-
Unregisteredd3931438
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Idag slutade plötsligt ljudet att funka på SVT1 HD. Det är tvärtyst. På alla andra kanaler, SD som HD, fungerar ljudet. Är det någon mer som har detta problem? (Visserligen är det lite kul med ett nytt fel bland de gamla vanliga, men ändå...)
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|