Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Canal Digital boxen (HDTV box med hÄrddisk)

12255 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 10 februari 2011 - 21:10

vilse
  • vilse
  • ForumrĂ€v

• 577 inlĂ€gg
  • 0

Idag slutade plötsligt ljudet att funka pĂ„ SVT1 HD. Det Ă€r tvĂ€rtyst. PĂ„ alla andra kanaler, SD som HD, fungerar ljudet. Är det nĂ„gon mer som har detta problem? (Visserligen Ă€r det lite kul med ett nytt fel bland de gamla vanliga, men Ă€ndĂ„...)

Jag rÄkade ut för detta i morse Àven nu ikvÀll. Fick ej ljud pÄ vanliga 1:an heller SVT1 vÀst eller vad den nu heter.

Postad 10 februari 2011 - 21:18

voyager
  • voyager
  • Amatör

• 74 inlĂ€gg
  • 0
HÀr kan man lÀsa lite nyheter för kommande Äret, 2st HD PVR boxar blir det o lite annat kommer.
http://www.dinside.n...ls-2011-nyheter

Jag hoppas att vi som har sagem skiten INTE behöver betala fullt pris, den frÄgan kom upp pÄ deras presskonferens!

Postad 10 februari 2011 - 21:22

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlĂ€gg
  • 0

Jag rÄkade ut för detta i morse Àven nu ikvÀll. Fick ej ljud pÄ vanliga 1:an heller SVT1 vÀst eller vad den nu heter.

Vi 18-tiden samma problem men efter omstart av hemmabion lÀt det igen.. kanske en slump eller ocksÄ hade SVT problem och kom igÄng igen precis nÀr jag startade om.

Postad 10 februari 2011 - 21:26

Iwarsson
  • Iwarsson
  • LĂ€rjunge

• 426 inlĂ€gg
  • 0
Jag har ljud pÄ vanliga 1an nu men inte pÄ 1HD.

Postad 10 februari 2011 - 21:48

isaks
  • isaks
  • Rookie

• 2 inlĂ€gg
  • 0

Idag slutade plötsligt ljudet att funka pĂ„ SVT1 HD. Det Ă€r tvĂ€rtyst. PĂ„ alla andra kanaler, SD som HD, fungerar ljudet. Är det nĂ„gon mer som har detta problem? (Visserligen Ă€r det lite kul med ett nytt fel bland de gamla vanliga, men Ă€ndĂ„...)

Samma problem för mig, och jag har den vanliga HD-boxen (utan hÄrddisk) för parabol. Verkar vara nÄt med sÀndningarna, nÄn som vet om andra utanför canaldigital har problem?

Postad 10 februari 2011 - 21:51

AC3
  • AC3
  • ForumrĂ€v

• 866 inlĂ€gg
  • 0

Samma problem för mig, och jag har den vanliga HD-boxen (utan hÄrddisk) för parabol. Verkar vara nÄt med sÀndningarna, nÄn som vet om andra utanför canaldigital har problem?

Jag har en VU+ och hÀr funkar ljudet pÄ SVT1 HD :)

Postad 10 februari 2011 - 22:18

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlĂ€gg
  • 0
Nu inga problem...

Postad 10 februari 2011 - 22:42

Saftsvalle
  • Saftsvalle
  • LĂ€rjunge

• 321 inlĂ€gg
  • 0
Det Àr knÀpptyst SVT HD fortfarande :-(

Spelade in Antikrundan ikvÀll och inspelningen var ljudlös. Inte skoj. Fick koppla datorn till TVn och köra SVT Play sÄ det rÀddade kvÀllen =D

Postad 10 februari 2011 - 22:55

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlĂ€gg
  • 0
Ni med ljudproblem - testat att skifta mellan dolby och stereo i instÀllningarna? testat byta till kanal som inte har dolby (kanal 5 ex.v.)? testat reseta boxen?

Postad 11 februari 2011 - 00:10

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlĂ€gg
  • 0

Ni med ljudproblem - testat att skifta mellan dolby och stereo i instÀllningarna? testat byta till kanal som inte har dolby (kanal 5 ex.v.)? testat reseta boxen?

SVT HD har ljud i Stereo, men inte i Dolby. Canal+ HD har fungerande Dolby (5.1)

Postad 11 februari 2011 - 07:59

HSE
  • HSE
  • Amatör

• 98 inlĂ€gg
  • 0
Samma hÀr, inget ljud pÄ Antikrundan HD i gÄr kvÀll. Resettade boxen utan resultat och gick över till vanliga SVT 1 istÀllet, dÀr fan ju ljud. Funderade pÄ att gÄ in i ljudinstÀllningarna och prova om det bara var 5.1 ljudet som sakades men vid det laget hade vi redan missat första 5 min sÄ det fick vara. Men det fanns som sagt inte ljud vare sig vi förstÀrkaren eller TVn.

Postad 11 februari 2011 - 08:42

krister67
  • krister67
  • Wannabe

• 28 inlĂ€gg
  • 0
Hade samma problem med SVT 1HD igÄr, inget ac3-ljud utan endast mpeg-ljud.
PĂ„ vanliga SVT1 funkar ac3 utan problem.
Har inte testat idag sÄ jag vet inte om problemet kvarstÄr.
Kanske dags att felanmÀla.......

Btw.
Kör Vu+Duo.

Postad 11 februari 2011 - 09:06

Saftsvalle
  • Saftsvalle
  • LĂ€rjunge

• 321 inlĂ€gg
  • 0
Fortfarande inget AC3 ljud pÄ SVT1HD, dÀremot funkar stereo ljudet. Har mailat CD om detta fÄr se om nÄtt hÀnder. Melodifestivalsintresserade vÀnner och slÀktingar kommer pÄ besök imorgon och dÄ mÄste ljudet funka *he he*

Postad 11 februari 2011 - 09:10

fremar-7
  • fremar-7
  • LĂ€rjunge

• 264 inlĂ€gg
  • 0

Fortfarande inget AC3 ljud pÄ SVT1HD, dÀremot funkar stereo ljudet. Har mailat CD om detta fÄr se om nÄtt hÀnder. Melodifestivalsintresserade vÀnner och slÀktingar kommer pÄ besök imorgon och dÄ mÄste ljudet funka *he he*

Är det inte bĂ€ttre om ljudet inte fungerar dĂ„ sĂ„ slipper ni se den skiten? :)

Postad 11 februari 2011 - 09:40

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • LĂ€rjunge

• 269 inlĂ€gg
  • 0
Jag har heller inget hemmabioljud pÄ SVT1HD

Pratade först med Sveriges Televison dÀr de kopplade mig till Terracom (varför kan man undra?)

Talade sen med CD support och de hade iiiingen aaaning om att det var fel. Hur som helst rekommenderade de en fabriksreset men skulle felanmÀla problemet ÀndÄ...

//Peter

Redigerat av Unregistered0db38fb1, 11 februari 2011 - 09:41.

Postad 11 februari 2011 - 09:47

Unregistered841d930f
  • Unregistered841d930f
  • AnvĂ€ndare

• 151 inlĂ€gg
  • 0
Kan konfirmera att ac3-ljudspÄret pÄ SVT1 HD Àr tyst. MPEG-spÄret funkar som det ska.
PÄ vanliga SVT1 funkar bÄda ljudspÄren.

Jag kör med VU+ Duo mottagaren.

Fel pÄ utsÀndningen m.a.o.

Edit: Det finns ingen bitrate info om AC3 spÄret pÄ SVT1 HD sÄ det sÀnds inget i strömmen.

Redigerat av Unregistered841d930f, 11 februari 2011 - 09:55.

Postad 11 februari 2011 - 09:48

Unregisteredd3eb7b8e
  • Unregisteredd3eb7b8e
  • Wannabe

• 39 inlĂ€gg
  • 0
FelanmÀlde det till CD igÄr kl 17. Den som svarade var inte kompetent nog att fatta att det var fel. "Har du kollat att sladden sitter i..... Fabriksreset.... osv" Hon kunde inte heller svaret pÄ frÄgan hur mÄnga kunder förlorade CD förra Äret...

Allt hopp Àr ute.

Postad 11 februari 2011 - 09:58

B BUS
  • B BUS
  • ForumrĂ€v

• 607 inlĂ€gg
  • 0
Även jag saknade ibland ljud pĂ„ SVTHD1 igĂ„r.
Dessutom försvan ca 20 kanaler frÄn favoritlistan, det har jag inte vart med om innan.
Tv6 lÄg kvar :)

Att fixa favoritlista Àr inte smidigt nÀr dom man lÀgger till hamnar sist innan man ska flytta dom, kommer inte ihÄg hur det var innan, men jag minns det inte som sÄ tidsödande besvÀrligt som det Àr nu.

Postad 11 februari 2011 - 10:24

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • AnvĂ€ndare

• 164 inlĂ€gg
  • 0
Har tÀnkt pÄ ett annat problem jag har med boxen men vet inte sÀker om det har med den senare (den som tog heder och sjÀl ur boxen) programvaran att göra, har inget minne av att jag drabbades av följande symptom tidigare:
NÀr man lyckats pausa ett program (kan ju behövas bÄde ett och tvÄ försök p g a fördröjningen i knapptryckningar) sÄ avbryts denna pausning sÄ fort man av misstag eller avsikligt rör nÄgon knapp.
Vad jag kommer ihÄg fick man tidigare en frÄga om man verkligen ville avbryta pausningen, kommer nÄgon ihÄg hur det var?

Postad 11 februari 2011 - 10:45

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • LĂ€rjunge

• 269 inlĂ€gg
  • 0
Nu har jag hemmabio-ljud pÄ SVT1HD igen!

Postad 11 februari 2011 - 11:09

Mooshie
  • Mooshie
  • ForumrĂ€v

• 554 inlĂ€gg
  • 0
Kom hem frÄn en 8-dagars resa igÄr, satte mig för att kolla pÄ de program som jag satt pÄ inspelning... Behöver jag egentligen skriva mer? Inte ett enda hade spelats in.

Postad 11 februari 2011 - 15:12

Unregisteredd3eb7b8e
  • Unregisteredd3eb7b8e
  • Wannabe

• 39 inlĂ€gg
  • 0

Kom hem frÄn en 8-dagars resa igÄr, satte mig för att kolla pÄ de program som jag satt pÄ inspelning... Behöver jag egentligen skriva mer? Inte ett enda hade spelats in.

Men dÄ har du ju inte gjort som CD rekommenderar: starta om boxen varje dag. Helst skall du göra fabriksÄterstÀllning av boxen efter varje gÄng du anvÀnt den. Vidare kan det ocksÄ vara bra om du ett par gÄnger i veckan byter strömadapter.

Glöm det hÀr med semester, du mÄste se till att din box hela tiden har optimala förutsÀttning för att kunna göra nÄgot rÀtt. Det Àr svÄrt, men jag har har hört att CD har en kund som följer dessa riktlinjer och dÄ fungerar boxen kanon.

Skall man vara riktigt Àrlig sÄ Àr det 2011, och denna boxen hade inte ens varit ok 2001.

Postad 11 februari 2011 - 18:23

tgrahnen
  • tgrahnen
  • Wannabe

• 17 inlĂ€gg
  • 0
Pratade med kundtjÀnst nyss ang alla buggar.

Programvaran som Àr ute hos testgruppen nu skulle enligt honom var endast med hdcp biten och inget annat och den nya programvaran vet man inte nÀr den kommer....

Han ville att jag skulle fortsÀtta och avvakta fast jag sa att det var det jag gjort de senaste 4 mÄnaderna.
Jag ifrÄgasatte Àven om detta inte gÀller alla dÄ de sÀger att alla inte har dessa problem. DÄ fick jag ett svajande svar att sÄ kanske inte var fallet utan som jag tolka det gÀller det alla. I allafall de fel jag nÀmde som stör mig, spolning, ljudsynk, missade inspelningar, trög.

Att man efter 4mÄnader ber nÄgon att avvakta Àr inte rimligt tycker jag men sÄ Àr fallet.

Skall kolla med min konsumentvÀgledare vad som gÀller med boxen nÀr garantin gÄtt ut (blev kass med den nya mjukvaran) box nummer 2 jag har Àr utbytt 3 gÄnger sÄ dÀr bör det gÄ att hÀva köpet.

Postad 11 februari 2011 - 18:36

Unregisteredb7463f40
  • Unregisteredb7463f40
  • AnvĂ€ndare

• 162 inlĂ€gg
  • 0

Men dÄ har du ju inte gjort som CD rekommenderar: starta om boxen varje dag. Helst skall du göra fabriksÄterstÀllning av boxen efter varje gÄng du anvÀnt den. Vidare kan det ocksÄ vara bra om du ett par gÄnger i veckan byter strömadapter.

Glöm det hÀr med semester, du mÄste se till att din box hela tiden har optimala förutsÀttning för att kunna göra nÄgot rÀtt. Det Àr svÄrt, men jag har har hört att CD har en kund som följer dessa riktlinjer och dÄ fungerar boxen kanon.

Skall man vara riktigt Àrlig sÄ Àr det 2011, och denna boxen hade inte ens varit ok 2001.

Ahh dÀr har vi det, det Àr inte en digitalbox vi har det Àr en kamouflerad tamagochi.
VI sköter om det alldeles för lite, nÀÀ nu blir det att lÀmna bort frugan och ungen i nÄgra veckor sÄ jag bara kan ro om min Àlskade box. Vad mysigt vi ska ha det.

Postad 11 februari 2011 - 18:57

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • LĂ€rjunge

• 399 inlĂ€gg
  • 0
[quote name='roccolord' date='Feb 11 2011, 15:12 ' post='3198668']

LOL

Postad 11 februari 2011 - 21:25

Mooshie
  • Mooshie
  • ForumrĂ€v

• 554 inlĂ€gg
  • 0

Jag lÀrde mig den hÄrda vÀgen!

Postad 11 februari 2011 - 22:25

masite
  • masite
  • Wannabe

• 16 inlĂ€gg
  • 0
Jag har som alla andra de vanliga problemen med missade inspelningar, spontana omstarter, hĂ€ngningar, osynkat ljud vid uppspelning och omstruktureringar i favoritlistan. Sen har jag inget 5.1-ljud heller. Överhuvudtaget. Det upphörde nĂ„n gĂ„ng i höstas. Stereoljudet kommer till förstĂ€rkaren via koax men nĂ€r jag stĂ€ller om till 5.1 sĂ„ blir det tyst. Dock inte via HDMI som gĂ„r till TVn. Men det Ă€r sĂ€kert fel pĂ„ min förstĂ€rkare :D Men det Ă€r en annan sak jag inte riktigt begriper. Jag har sedan de bytte satellit förra Ă„ret fĂ„tt problem att ta emot SVT HD och CD HD/SPORT. Har vridit huvudet lite och i början hjĂ€lpte det. Men senare mer sĂ€llan. Signalen ligger pĂ„ 67-68 och skiftar mellan röd/gul/grön.
KrÀver vÀl en professionell justering antar jag. Det som jag inte förstÄr Àr att nÀr det ikvÀll var snöstorm - dÄ var det kanonmottagning! Men det Àr mycket jag inte förstÄr med den hÀr mottagaren.

Postad 12 februari 2011 - 00:28

Unregistered39773f2d
  • Unregistered39773f2d
  • Beroende

• 1 210 inlĂ€gg
  • 0
Provar i denna trÄd dÄ jag inte fick nÄgot svar i min tidigare trÄd.

Funderar pĂ„ införskaffa Canal Digital, men efter denna trĂ„d Ă€r man ju skeptiskt , Ă„tminstone till PVR-boxen. SĂ„ jag undrar helt sonika hur deras vanliga HD-box och basboxen för HDTV stĂ„r sig gentemot PVR boxen. Är dom lika buggiga? Hur Ă€r bildkvalitĂ©n i dessa osv ?

Inspelning kan jag leva utan och sÄ lÀnge PVR boxen Àr sÄ buggig som det stÄr hÀr och jag har hört frÄn bekanta sÄ kÀnns det som bortkastade pengar pÄ ett köp av den.

Postad 12 februari 2011 - 07:35

AC3
  • AC3
  • ForumrĂ€v

• 866 inlĂ€gg
  • 0

Provar i denna trÄd dÄ jag inte fick nÄgot svar i min tidigare trÄd.

Funderar pĂ„ införskaffa Canal Digital, men efter denna trĂ„d Ă€r man ju skeptiskt , Ă„tminstone till PVR-boxen. SĂ„ jag undrar helt sonika hur deras vanliga HD-box och basboxen för HDTV stĂ„r sig gentemot PVR boxen. Är dom lika buggiga? Hur Ă€r bildkvalitĂ©n i dessa osv ?

Inspelning kan jag leva utan och sÄ lÀnge PVR boxen Àr sÄ buggig som det stÄr hÀr och jag har hört frÄn bekanta sÄ kÀnns det som bortkastade pengar pÄ ett köp av den.

HD boxen utan hÄddisk Àr ganska stabil, sÄ den törs du köpa.

Postad 12 februari 2011 - 08:40

janb
  • janb
  • AnvĂ€ndare

• 228 inlĂ€gg
  • 0

HD boxen utan hÄddisk Àr ganska stabil, sÄ den törs du köpa.

Ja, hyffsat stabil men ingen BRA box.
AnvÀnder den bara till HD (sporadiskt) men nÄgra synpunkter Àr:

-Bara en simpel favoritlista som fungerar som en filtrering av huvudlistan, som CD bestÀmmer över.
NÀr CD Àndrar i listan byts favoritkanaler mot andra.
Kanalnummer och ordning Àr det CD som bestÀmmer, Àven i favoritlistan.

-Text TV (Jo den implementerades sÄ smÄningom) men Àr av allra simplaste variant med 1 (nÀstföljande) sida i minnet.

-Upplösningen pÄ HDMI-signalen stÀlls in manuellt (djupt inne i box-settings menyn). Ingen "native"/"pass through".
Annars Àr det inget fel pÄ bildkvalitet (annat Àn sÀndningen pÄ vissa program).

-Ljudsync Àr lite fel i vissa program men det kanske snarare Àr sÀndningens fel Àn boxens.

-LjudnivÄn, spec med 5.1, Àr mycket lÀgre Àn mina andra signalkÀllor.

Postad 12 februari 2011 - 09:53

Megaman2
  • Megaman2
  • ForumrĂ€v

• 616 inlĂ€gg
  • 0
Enligt norska kÀllor sÄ kommer det i Norge en ny box i Mars (nÀsta mÄnad dÄ detta skrevs) . Hur stor Àr chansen/risken att sÄ sker i Sverige? (ok att de rullar ut det eftersom, men kan ej se nÄgon information pÄ norska sidan Ànnu, vilket kÀnns lite konstigt om de skall starta nÀsta mÄnad).

Men frÄgan som man stÀller sig: Skall man vÀnta till mars? Vad blir trÄdens rÄd till de som funderar pÄ canal digital.
tilttar jag bakÄt i trÄden sÄ tar det en dag innan folk börjar spy galla pÄ saker som 4 Är senare ej verkar vara fixat.
inspelningsbara boxen Àr rÀtt gammal nu.

Postad 12 februari 2011 - 11:25

voyager
  • voyager
  • Amatör

• 74 inlĂ€gg
  • 0

Enligt norska kÀllor sÄ kommer det i Norge en ny box i Mars (nÀsta mÄnad dÄ detta skrevs) . Hur stor Àr chansen/risken att sÄ sker i Sverige? (ok att de rullar ut det eftersom, men kan ej se nÄgon information pÄ norska sidan Ànnu, vilket kÀnns lite konstigt om de skall starta nÀsta mÄnad).

Men frÄgan som man stÀller sig: Skall man vÀnta till mars? Vad blir trÄdens rÄd till de som funderar pÄ canal digital.
tilttar jag bakÄt i trÄden sÄ tar det en dag innan folk börjar spy galla pÄ saker som 4 Är senare ej verkar vara fixat.
inspelningsbara boxen Àr rÀtt gammal nu.

Ja enligt http://www.dinside.n...ls-2011-nyheter sÄ Àr ADB boxen i ett sista skede för godkÀnnande, sÄ fÄr hoppas den kommer snart :D Sen sÄ sitter TiVo folket i norge hos CD o programmerar för fullt, o den boxen kanske lanseras i slutet av 2011 B)

Redigerat av voyager, 12 februari 2011 - 11:26.

Postad 12 februari 2011 - 12:06

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlĂ€gg
  • 0

Ja enligt http://www.dinside.n...ls-2011-nyheter sÄ Àr ADB boxen i ett sista skede för godkÀnnande, sÄ fÄr hoppas den kommer snart :D Sen sÄ sitter TiVo folket i norge hos CD o programmerar för fullt, o den boxen kanske lanseras i slutet av 2011 B)

Det lÄter mycket bra det man lÀser i artikeln, men om man inte klarar basic som serieinspelning med HD PVR-boxen, hur kan man tro att man klarar mer avancerade uppgifter?

Postad 12 februari 2011 - 13:05

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlĂ€gg
  • 0
Det skriver dÀr att de tror/hoppas att boxen kommer innan sommaren och det tror jag kan vara en rimlig tidplan Àven för Sverige. Dvs innan juni mÄnad kan de med lite tur ha boxen men det Àr en mycket skakig gissning.

För övrigt ska DEN boxen diskuteras i DENNA trÄd
https://www.minhembi...howtopic=273643

Postad 12 februari 2011 - 15:48

Belzhadar
  • Belzhadar
  • AnvĂ€ndare

• 123 inlĂ€gg
  • 0
Denna trÄden heter:
"Canal Digital boxen (HDTV box med hÄrddisk), FrÄgor som berör boxen och inget om CD."

Kan inte se att det namnet skulle koppla trÄden till endast Sagem boxen med hÄrddisk, utan att den snarare borde handla om alla cd:s hdtv boxar med hÄrddisk.

Postad 12 februari 2011 - 22:20

Unregisteredb7463f40
  • Unregisteredb7463f40
  • AnvĂ€ndare

• 162 inlĂ€gg
  • 0

Denna trÄden heter:
"Canal Digital boxen (HDTV box med hÄrddisk), FrÄgor som berör boxen och inget om CD."

Kan inte se att det namnet skulle koppla trÄden till endast Sagem boxen med hÄrddisk, utan att den snarare borde handla om alla cd:s hdtv boxar med hÄrddisk.

+1

Och vad gör det om trÄden svÀvar ut lite mellan uppdateringarna, vi hittar ju alltid tillbaka sÄ fort det hÀnder nÄt nytt ang boxen.
Men sÄ har jag vÀldigt svÄrt för dom som vill vara forumpoliser ocksÄ ;)

Postad 12 februari 2011 - 23:42

lamoose
  • lamoose
  • Rookie

• 1 inlĂ€gg
  • 0
Finns det inte nÄn som Àr nöjd med denna box, har fÄtt hem en precis sÄ jag börjar bli orolig nÀr jag lÀser allt hÀr(har inte satt i gÄng den Àn , dom glömde skicka med mikrovÄgshuvudet)

Postad 12 februari 2011 - 23:50

Melmac
  • Melmac
  • MĂ€stare

• 3 271 inlĂ€gg
  • 0
Jag kan inte pÄstÄ att jag Àr nöjd, men den senaste tiden har den "bara" raderat mina schemalagda inspelningar typ 3 gÄnger pÄ 1 mÄnad och Mute-buggen uppkommer typ varannan uppstart. SÄ min box fÄr vÀl betraktas som "en vÀl fungerande box frÄn C.D."

Postad 13 februari 2011 - 09:06

roake
  • roake
  • Amatör

• 68 inlĂ€gg
  • 0

Finns det inte nÄn som Àr nöjd med denna box, har fÄtt hem en precis sÄ jag börjar bli orolig nÀr jag lÀser allt hÀr(har inte satt i gÄng den Àn , dom glömde skicka med mikrovÄgshuvudet)

Om boxen har den gamla programvaran, behĂ„ll den för allt du Ă€r vĂ€rd. Även om den har nĂ„gra buggar sĂ„ Ă€r den mil bĂ€ttre Ă€n den nya. (Den gamla Ă€r blĂ„ och gul i fĂ€rgerna)

Postad 13 februari 2011 - 09:12

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlĂ€gg
  • 0
Visserligen Àr rubriken satt med generella ord men trÄden handlar till 99% om en viss box. TrÄden Àr lÄng nog att jag tycker att nya boxar bör fÄ nya trÄdar, annars blir det smÄtt omöjligt att hitta det man vill.

Postad 13 februari 2011 - 09:37

FocusST
  • FocusST
  • LĂ€rjunge

• 311 inlĂ€gg
  • 0

Jag har gamla mjukvaran och Àr vÀl hyffsat nöjd - mjukvaran lider av nÄgra smÄ buggar dock.
JÀmför jag CD's box med min gamla Com Hem hdpvr sÄ Àr den sistnÀmnda betydligt bÀttre.

Redigerat av FocusST, 13 februari 2011 - 09:38.

Postad 13 februari 2011 - 12:05

affekt
  • affekt
  • Wannabe

• 21 inlĂ€gg
  • 0

Visserligen Àr rubriken satt med generella ord men trÄden handlar till 99% om en viss box. TrÄden Àr lÄng nog att jag tycker att nya boxar bör fÄ nya trÄdar, annars blir det smÄtt omöjligt att hitta det man vill.

HÄller med Monshi fullstÀndigt!!!

Postad 13 februari 2011 - 12:20

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlĂ€gg
  • 0

HÄller med Monshi fullstÀndigt!!!

har skickat en anmĂ€lan till moderator med önskan att denna trĂ„d döps om till att enbart handla om denna box. Önskade i anmĂ€lan Ă€ven att trĂ„den om "ryktad" box Ă€ndras till mer bestĂ€md form för att senare uppdateras sĂ„ att det blir likt sĂ„ som Viasats boxar finns representerade pĂ„ forumet. Mycket enklare. Mycket.

Postad 13 februari 2011 - 16:14

LabanV
  • LabanV
  • AnvĂ€ndare

• 189 inlĂ€gg
  • 0

Jag har ocksÄ gamla mjukvaran och tycker boxen fungerar bra - mjukvaran lider av buggar men Àr förutsÀgbar, samma sak hÀnder varje gÄng.
Efter att jag varit bortrest en vecka eller tvÄ kan jag vara helt sÀker pÄ att alla programmerade inspelningar Àr utförda och lagrade pÄ hÄrddisken.

Postad 13 februari 2011 - 19:09

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • LĂ€rjunge

• 399 inlĂ€gg
  • 0
SÄ lÀnge folk Àr galna pÄ denna box som i mina ögon aldrig har varit bra sÄ mÄste det vara okej
att diskutera andra boxar som jÀmförelse i denna trÄd.
NÀr CD's nya boxar Àr ute sÄ bör dock problem & annat om dessa föras i separata trÄdar....

@ Monshi, Jag & mÄnga med mig uppskattar ditt engagemang hÀr & du har i mÄnga fall mycket kunskap
att förmedla, bÄde till mig som vart med sen 78'a & nybörjare.

Men vad jag kan utlÀsa sÄ stÄr det anvÀndare under din avatar, inte mod eller dylikt.
Detta Àr ett fritt forum som borde klara sig utan sjÀlvpÄtagna poliser......

Ibland sÄ kÀnns Àven dina positiva kommentarer om boxen som om du vore CD anstÀlld.

TrÄdar pÄ forum besöks ju normalt av folk som har problem, inte av dom som rent generellt Àr nöjda.

TyvÀrr sÄ vart nu detta ytterligare ett OT inlÀgg, ber om ursÀkt för det.

Postad 13 februari 2011 - 22:19

Svenna72
  • Svenna72
  • ForumrĂ€v

• 612 inlĂ€gg
  • 0

SÄ lÀnge folk Àr galna pÄ denna box som i mina ögon aldrig har varit bra sÄ mÄste det vara okej
att diskutera andra boxar som jÀmförelse i denna trÄd.
NÀr CD's nya boxar Àr ute sÄ bör dock problem & annat om dessa föras i separata trÄdar....

@ Monshi, Jag & mÄnga med mig uppskattar ditt engagemang hÀr & du har i mÄnga fall mycket kunskap
att förmedla, bÄde till mig som vart med sen 78'a & nybörjare.

Men vad jag kan utlÀsa sÄ stÄr det anvÀndare under din avatar, inte mod eller dylikt.
Detta Àr ett fritt forum som borde klara sig utan sjÀlvpÄtagna poliser......

Ibland sÄ kÀnns Àven dina positiva kommentarer om boxen som om du vore CD anstÀlld.

TrÄdar pÄ forum besöks ju normalt av folk som har problem, inte av dom som rent generellt Àr nöjda.

TyvÀrr sÄ vart nu detta ytterligare ett OT inlÀgg, ber om ursÀkt för det.

Jag hÄller helt med, vissa vill styra alldeles för mycket. Boxen Àr starkt knuten till CD urusla behandling av deras kunder. Det mÄste gÄ ta upp saker som knyter an till Sagem boxen.

Postad 14 februari 2011 - 08:06

HSE
  • HSE
  • Amatör

• 98 inlĂ€gg
  • 0
Att det Àr en ny box pÄ gÄng Àr vÀl bra men jag var nöjd med min box innan de senaste programmvarorna förstörde den! KÀnns idiotiskt att byta box och förmodligen betala en bra slant imellan bara för att CD inte kan sÀtta ihop en bra fungerande programvara. Risken Àr vÀl stor att de efter nÄgot Är "uppdaterar" programvaran i de nya boxarna ocksÄ...Det som driver mig till vansinne nu Àr nÀr ett program spelas in och jag möts av "problem med motagning av signalen" om jag försöker titta pÄ ett annat program, att behöva jobba runt i menyerna för att stoppa och starta inspelningen för kunna titta pÄ ett program samtidigt som man spelar in ett Àr inte bra för blodtrycket. Och att spelat in ett HD-program och fÄ ljudproblem efter ett tag nÀr man tittar pÄ det retar ocksÄ upp frugan.

Postad 14 februari 2011 - 15:30

knutbyjonas
  • knutbyjonas
  • Rookie

• 4 inlĂ€gg
  • 0
Ja se idag kom det en ny box frÄn cd :blush: Det lönar sig att stÄ pÄ sig dom pÄstod att min garanti hade gÄtt ut o jag pÄpekade att boxen funkade kanon innan senaste uppdateringen efter den har jag inte kunnat se hd kanaler ! efter mÄnga samtal o brev , sÄ kom det en box o se denna box hade gammla programvaran o den funkar kanon sitter o kollar discovery hd just nu ;) o kommer inte uppdatera till nya programvaran tro mig !

Postad 14 februari 2011 - 19:41

FocusST
  • FocusST
  • LĂ€rjunge

• 311 inlĂ€gg
  • 0

Ja se idag kom det en ny box frÄn cd :blush: Det lönar sig att stÄ pÄ sig dom pÄstod att min garanti hade gÄtt ut o jag pÄpekade att boxen funkade kanon innan senaste uppdateringen efter den har jag inte kunnat se hd kanaler ! efter mÄnga samtal o brev , sÄ kom det en box o se denna box hade gammla programvaran o den funkar kanon sitter o kollar discovery hd just nu ;) o kommer inte uppdatera till nya programvaran tro mig !

congrats! =)
Vet du hur man fixar favoritlistor i gamla mjukvaran - fÄr jeflar inte rÀtt pÄ de! har tappat bort handboken ocksÄ :/

Postad 14 februari 2011 - 20:02

Unregistered8f84b172
  • Unregistered8f84b172
  • AnvĂ€ndare

• 173 inlĂ€gg
  • 0
http://www.canaldigi...abel-TV/Manual/

Kanske den hÀr kan hjÀlpa dig pÄ traven. Den Àr visserligen för kabelboxen men det stÄr hur man fixar listor i gamla programvaran.

0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.