Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)
12255 svar till detta ämne
Postad 22 februari 2011 - 18:12
RustyNail
-
RustyNail
-
Rookie
-
9 inlägg
Fan min box har ballat ur totalt efter nya programvaruversionen 0.8.0. innan hade ja inga problem med nute/mute lr göra 2 starter. nu får ja starta den minst 2ggr alltid med nute/mute samt fjärren har slutat funka liksom knapparna på boxen, ända som går å göra är hålla inne on/off knappen lr rycka kabeln. men när den startar igen så är den låst på den kanal som va på vid hämtningen av nya programvaran... någon mer som fått sämre box ??
Vill gärna ha kvar allt på hd osså, har massa barn prog som barnen älskar å kolla på, tex Oso som går på Playhouse disney, går ju inte å få tag på med swe tal annars
Äntligen... efter ja säkert 20 omstarter i div olika utförande så funkar fjärren igen =) nu återstår de bara å se om de övriga funkar ..
Postad 22 februari 2011 - 18:20
skiffervag
-
skiffervag
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Efter att jag haft boxen igång sedan 9 januari,pga grava uppstartsproblem,var det dags att ladda ner dagens"upgrade".Hallelujah,min hårddisk återuppstod.Efter att ha varit konstant full sedan i december,och därmed omöjlig att programmera inspelning på,befanns den from idag endast vara full till 34%.Efter radering full endast till 2%.Gick alldeles utmärkt både att spela in på nytt samt att titta på inspelningen.
Tyvärr verkar uppstartsproblemet kvarstå,då boxen söker efter ny programvara typ 01.......,trots att jag laddat ner den nya programvaran.Efter en återstart med on/off knappen passerades "init"läget med glans och boxen startade upp.En klar förbättring för min del alltså!
Postad 22 februari 2011 - 19:33
nemnok
-
nemnok
-
Lärjunge
-
-
467 inlägg
Fjärren bätte, start som den ska utan mute (hittills) , kanske bättre bild? Nöjd efter några timmars test... OBS! har inget nätverks kabel i den och har aldrig bytt strömkabel.
Postad 22 februari 2011 - 19:38
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Min startar me mute iaf,hdd kapacitet visar 0%,har inget inspelat. alltmänt segt me kanalbyten å allting. text på c+film hd suddig.
Alltså denna box e ju katastrof,hekt sjukt.
Postad 22 februari 2011 - 19:38
Unregistered1573
-
Unregistered1573
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Efter uppdatering:
+ Bättre bild
+ Bättre grafik i menyer
+ (peppar peppar) inga mute-problem (än)
- Boxen reagerar långsammare på fjärren (Logitech Harmony One) till skillnad från vad andra skrivit
Postad 22 februari 2011 - 19:39
hdx
-
hdx
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Har inte hunnit att testa mycket efter uppdateringen sen jag kom hem idag, men det slog mig i alla fall att boxen startade upp i **MUTE**.......................härligt, ingen skillnad där i alla fall, jag kommer nog snart att kasta den j*vlar box genom fönstret på CD's huvudkontor
Postad 22 februari 2011 - 19:45
91robe
-
91robe
-
Forumräv
-
-
592 inlägg
Kan allt undra vad det beror på när vissa boxar funkar bra medans andra inte. Kanske nån skillnad i hårdvara?
Men jag hoppas på att vi med Sagemcom boxen får ett bra pris på den nya ADB boxen.
Redigerat av 91robe, 22 februari 2011 - 19:46.
Postad 22 februari 2011 - 19:45
PojPoj
-
PojPoj
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
- Boxen reagerar långsammare på fjärren (Logitech Harmony One) till skillnad från vad andra skrivit
Kör också Harmony One och har haft problem med seghet och att den vägrar ta kommandon alls ibland. Nu är den mycket rappare och fungerar perfekt.
Postad 22 februari 2011 - 19:49
Unregistered1573
-
Unregistered1573
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Kör också Harmony One och har haft problem med seghet och att den vägrar ta kommandon alls ibland. Nu är den mycket rappare och fungerar perfekt.
Mycket märkligt det här. Har aldrig haft några problem med det förut. Skönt att man alltid ska ha något att klaga på ang. den här boxen.
Postad 22 februari 2011 - 19:56
Iwarsson
-
Iwarsson
-
Lärjunge
-
-
426 inlägg
Laddat ned ny mjukvara till två boxar idag, båda har startat i mute. Jag har varit förskonad från de värsta problemen som många andra har så för mig är det ingen större skillnad än så länge...  Kör också Harmony One och har haft problem med seghet och att den vägrar ta kommandon alls ibland. Nu är den mycket rappare och fungerar perfekt.
Använder RTI T-1B och det är ingen skillnad mot tidigare verkar det som...
Postad 22 februari 2011 - 20:05
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Ännu en grej,min startar om när man försöker gå in i menyn. hmm det bilr bara bättre å bättre.
De har verkligen lyckats denna gg åxå.
Postad 22 februari 2011 - 21:19
Honda
-
Honda
-
Lärjunge
-
-
282 inlägg
Efter uppdatering: + Bättre bild + Bättre grafik i menyer + (peppar peppar) inga mute-problem (än)
Håller med om bild och grafik, men har bara gjort en uppstart än så länge dvs. reboot efter uppgradering och då gick den in i Nute och stängde av.
Postad 22 februari 2011 - 21:49
Unregistered0db38fb1
-
Unregistered0db38fb1
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Ni som inte fått någon förbättring - kolla att boxen verkligen genomförde en uppdatering
Min började att uppgradera och jag trodde jag fått in nya. Efter en omstart och provade igen fungerade det!
Mina snabba kommentarer hitintills (kan ändras med tiden)
* känns rappare (ibland reagerar inte min harmony heller men jag har ställt ner delayen mellan kommandona så jag skall återställa detta till default och se om det fungerar bättre)
* EPG full (saknas inget)
* tycker att menyerna blivit skarpare (kanske inbillning?)
* spolningen fungerar mycket bättre (nu tycker jag 10 min hoppen fyller en funktion då snabbspol faktiskt fungerar)
som sagt ser klart lovande ut!!
Postad 22 februari 2011 - 21:50
handbrake
-
handbrake
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Vår box gick in i Nute + standby när jag skulle öppna EPG:n. Tillfällighet? Har aldrig upplevt det innan uppdateringen. Annars verkar det som att den snurrar på fint. Startar iaf snabbare, å ingen Nute då... Vi får se vad folk hittar för egenheter den här gången... För lite tråkigt vore det ju om vi inte kunde spy galla över den i fortsättningen.
Postad 22 februari 2011 - 22:01
lpc123
-
lpc123
-
Användare
-
-
128 inlägg
Funkar denna box med SmartWii kortdelare ? Skulle ni betala 1.700 för en beg ? ( Såg nu att det finns exemplar för 1.000 på nätet !)
Ja den funkar med smartwii jag kör med detidag och även efter uppdatering så funkar det!!
Postad 22 februari 2011 - 22:02
lpc123
-
lpc123
-
Användare
-
-
128 inlägg
Funkar denna box med SmartWii kortdelare ? Skulle ni betala 1.700 för en beg ? ( Såg nu att det finns exemplar för 1.000 på nätet !)
Ja den funkar med smartwii jag kör med detidag och även efter uppdatering så funkar det!! Funkar denna box med SmartWii kortdelare ? Skulle ni betala 1.700 för en beg ? ( Såg nu att det finns exemplar för 1.000 på nätet !)
Ja den funkar med smartwii jag kör med detidag och även efter uppdatering så funkar det!!
Postad 22 februari 2011 - 22:47
nilsa
-
nilsa
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Du vet inte möjligen om den fungerar med smartwii? :-)
Postad 22 februari 2011 - 22:53
Unregistered1a738db5
-
Unregistered1a738db5
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Efter uppgradering fick jag en ny bugg. Vid epg inspelning så får jag " problem att ta emot signal" på alla kanaler, utom Tv3 , kanal5 som jag spelar in, 7, kanal9. Dom ligger väl på samma transponder, därför jag kan se dom.
Postad 22 februari 2011 - 22:54
mx_forever
-
mx_forever
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
em en fråga angående den nya mjukvaran, jag tror att jag har hittat en BRA bugg som har blivit gjort, när min box hade uppdaterats klart så testade jag en usb sticka , och "leker"( pluggar in och pluggar ut lite snabbt) man med den lite så fick usb ström och aktiverade min usb minne i ett litet tag, så boxen läste kanske usb minnet
( har för mig att det gjorde inte så med dem förra mjukvaran, ( förutom säkert den som kom med från SAGEMS fabrik, som CD slängde ))
kan de vara att boxen läser usb minnet , och ifall så kan man utnyttja det på något sätt?
(usb minnets lampa började blinka som när man kopplar den in i datorn)
Postad 22 februari 2011 - 23:00
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2 416 inlägg
jag kommer nog snart att kasta den j*vlar box genom fönstret på CD's huvudkontor 
+1 Dags för en ny folkrörelse ?
Postad 22 februari 2011 - 23:05
zitzo
-
zitzo
-
Lärjunge
-
-
301 inlägg
Sitter med den gamla mjukvaran i min och har ej testat nån av de nyare än. Råkade uppdatera min förra box men den gick åt **** då. Trodde att man kunde hoppat på tåget idag men det verkar ju osäkert som bara den. Förstår inte vad dom sysslar med. Undrar hur många kunder dom har tappat det senaste året pga bland annat denna boxen och förlusten av premier league. Borde va en del. . .
Postad 22 februari 2011 - 23:46
MagnusBio
-
MagnusBio
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
Efter uppgradering fick jag en ny bugg. Vid epg inspelning så får jag " problem att ta emot signal" på alla kanaler, utom Tv3 , kanal5 som jag spelar in, 7, kanal9. Dom ligger väl på samma transponder, därför jag kan se dom.
Ingen ny bugg för mig. Den hade jag innan och den var buggen var lika säker idag med.
Postad 23 februari 2011 - 07:15
Unregistereda4c12829
-
Unregistereda4c12829
-
Användare
-
-
171 inlägg
Buggen med att "ingen signal" visas på nästan alla kanaler vid inspelning är ny för mig efter uppdateringen.
Får väl göra en fabriksreset och lägga in allting på nytt om den kvarstår. Tänkte slippa detta moment för det skall man inte behöva år 2011.
Nåja jag är med i deras testgrupp nu så det blir väl till att köra igenom olika scenarios och skicka in testrapporten
Postad 23 februari 2011 - 07:35
hdx
-
hdx
-
Amatör
-
-
73 inlägg
+1 Dags för en ny folkrörelse ?
Finns de ingen konsument program på tv?, jag ska leta upp vad jag kan göra ikväll, jag har haft nog med den här skiten betalar massa pengar varje månad för saker som inte funkar.
Postad 23 februari 2011 - 08:38
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3 271 inlägg
Efter uppdatering provade jag i fippla runt lite. Allt funkade tills jag körde en inspelning på History HD, tittade på TV4 och tryckte på MyTV. Då hängde sig skiten. Gjorde en "Lång tryck på frontknappen" och därefetr har den funkat bra hela kvällen. Provade göra samma sak igen flera gånger som innan men då hängde den sig inte. Snabbare fjärr-reaktion (Både med org och Harmony One) Snabbare kanalskifte Bättre grafik i EPG??? I alla fall ett annat typsnitt. Ingen Mute hittills. Efter en kvälls körning är jag nöjd.
Redigerat av Melmac, 23 februari 2011 - 08:38.
Postad 23 februari 2011 - 08:39
h_z
-
h_z
-
Beroende
-
-
1 112 inlägg
Tjejen hade programmerat Cougar Town bla igårkväll.
Men det var bara 13 minuter inspelat sen hade den hängt sig, stod på rec fortfarande imorse och var tvungen att starta om genom knappen på boxen då bilden fryst.
Uppdaterade den igår.
Postad 23 februari 2011 - 10:32
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Det finns verkligen ingen hopp för den här sitboxen. jag va nöjd me min,men efter oktober uppdateringen e den helt förstörd. d som svider e att man betalar ganska saftigt varje månad för nånting som inte fungerar.
Postad 23 februari 2011 - 11:04
Rabalder
-
Rabalder
-
Beroende
-
-
1 235 inlägg
Boxen ska nu kunna gå in i Autostandby efter x timmar.
Men hur vet boxen om jag tittar på TV eller inte, eller stängs den alltid av efter tex 4h TV tittande...
Postad 23 februari 2011 - 11:05
philipsguy
-
philipsguy
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Jag upptäckte ett lustigt fenomen, när man spolar framåt med "1x" så hoppas tidsangivelsen fram och tillbaka. Inget kritiskt precis men borde funka.
Är det inte någon som har en "skugg-bugglogg" som kan sammanställa och informera CD vad VI kommer fram till?
Postad 23 februari 2011 - 11:06
izual
-
izual
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Det finns verkligen ingen hopp för den här sitboxen. jag va nöjd me min,men efter oktober uppdateringen e den helt förstörd. d som svider e att man betalar ganska saftigt varje månad för nånting som inte fungerar.
Skriv eller ring dem och kräv att få en månad gratis tills de lanserat en fungerande firmware. Vi har ju faktiskt alla betalt extra för att kunna spela in, och när den grundläggande funktionen inte ens fungerar tillförlitligt (raderar timerlistan sporadiskt) så bör vi har rätt till kompensation.
Postad 23 februari 2011 - 11:07
h_z
-
h_z
-
Beroende
-
-
1 112 inlägg
Men hur vet boxen om jag tittar på TV eller inte, eller stängs den alltid av efter tex 4h TV tittande... 
Ja just det, kan det vara det som hände oss, eftersom den hade hängt sig och slutat att spela in. Kan ha varit ca 4 timmar efter vi slutade titta på tv... Skulle kunna skriva att boxen bör kunna uppfatta att den spelat in flera program tidigare på kvällen samt höll på att spela in när den eventuellt stängt av sig själv. Men med denna box tvivlar jag starkt på det...
Postad 23 februari 2011 - 11:07
philipsguy
-
philipsguy
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Har inte testat men förmodligen så stängs den av om du inte tryckt på någon knapp på fjärren inom 4 timmar. Vettigt? Kanske.
Postad 23 februari 2011 - 11:27
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Har inte testat men förmodligen så stängs den av om du inte tryckt på någon knapp på fjärren inom 4 timmar. Vettigt? Kanske.
Det går väl att stänga av den funktionen?
Postad 23 februari 2011 - 11:37
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Veteran
-
-
2 489 inlägg
I Användarinställningar finns valet "Autostandby" på Av, efter två timmar, 4 timmar eller 8 timmar och default verkar vara valet efter 4 timmar.
Redigerat av Huddingebo, 23 februari 2011 - 11:38.
Postad 23 februari 2011 - 12:38
pregor1
-
pregor1
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Kan någon som kör coax till förstärkare och HDMI till TV kika om ni har osynk deluxe på History HD. Tnx.
Postad 23 februari 2011 - 13:06
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Veteran
-
-
2 489 inlägg
Kan någon som kör coax till förstärkare och HDMI till TV kika om ni har osynk deluxe på History HD. Tnx.
Bild och ljud är synkade. Box via HDMI till TV samt via coax till förstärkare.
Postad 23 februari 2011 - 18:10
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Har de rättat till snabbspolningen?
Postad 23 februari 2011 - 18:36
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
I radioprogrammet Radiojouren i SR Jönköping förra veckan lovade de att göra en uppföljning av problemen med denna box. ”Teknisk direktör” på CD kommer att vara med igen då. Kontakta programmet: [email protected]För de som vill lyssna så börja programmet kl 10.00 i morgon torsdag Inslaget om boxen http://sverigesradio...px?ljud=2898031ca:9 minuter in startar det
Postad 23 februari 2011 - 19:15
hdx
-
hdx
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Ni som har Facebook får gärna gå med i gruppen jag skappade: http://www.facebook....192505934113818
Postad 24 februari 2011 - 00:14
Unregistered1a738db5
-
Unregistered1a738db5
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Formatterade om hårddisken (Meny+röd+353+texttv+2), och nu fungerar alla kanaler att se på vid inspelning.
Postad 24 februari 2011 - 09:42
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3 271 inlägg
Hittills har min fungerat utam Mute-bugg och hängningar.
Spelade in Decoding The Past på Hist. HD och Pacific på SVTHD igår, så det ska bli spännande o se hur det blev.
Postad 24 februari 2011 - 10:02
DigetZ
-
DigetZ
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Efter uppdateringen har jag följande problem:
Nute vid uppstart 2 ggr
Ingen signal vid EPG inspelning
Stänger av sig vid tryck på EPG och en gång på meny
Stängde inte av sig helt, utan gick ner i "standby" vid avstängningen
+ lite andra skitsaker!
Blir att ringa till dom igen. J_vla skitbox och dynguppdateringar!!!!
Nu är deras hemsida nere med.. Dom kanske kör sin Server med samma box? ..
Postad 24 februari 2011 - 10:11
h_z
-
h_z
-
Beroende
-
-
1 112 inlägg
I radioprogrammet Radiojouren i SR Jönköping förra veckan lovade de att göra en uppföljning av problemen med denna box. ”Teknisk direktör” på CD kommer att vara med igen då.
Kontakta programmet: [email protected] För de som vill lyssna så börja programmet kl 10.00 i morgon torsdag
Inslaget om boxen http://sverigesradio...px?ljud=2898031
ca:9 minuter in startar det
Tack för tipset, sitter och lyssnar via webben nu. De sa just att det börjar efter 1030. Tydligen många lyssnare som hört av sig efter förra reportaget ang att de har problem de med! Nu är deras hemsida nere med.. Dom kanske kör sin Server med samma box? ..
Postad 24 februari 2011 - 10:51
h_z
-
h_z
-
Beroende
-
-
1 112 inlägg
Och kontentan av intervjun var att man skall ha autoavstängning på får du kommer man att uppleva att boxen blir stabilare... när då?
Stabil när den är avstängd?
Visst den blir tystare när den är avstängd som han sa. Men vi har alltid stängt av vår box över natten ändå...
Postad 24 februari 2011 - 10:56
Boxman81
-
Boxman81
-
Amatör
-
-
75 inlägg
https://www.yousendi...ESEJVbSt4dnc9PQ Canaldigital I sveriges radio p4 jönköping.
Postad 24 februari 2011 - 10:59
puts
-
puts
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Teknikansvarig KG Niskaa tycker dom löst problemet nu.Den kan stänga av sej själv.
Mina problem är när den är på.
Det är inte boxen det är fel på utan han som sålt den till oss.
Vekket svammelhuvve.
Redigerat av puts, 24 februari 2011 - 11:04.
Postad 24 februari 2011 - 11:03
DigetZ
-
DigetZ
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Dom fortsätter att mörka problemen. Jösses KG..
Har mailat SR Jönköping om alla problem efter den "nya" uppdateringen"
Man blir såååååååååååååååååååååå trött.
Postad 24 februari 2011 - 11:44
Unregistered6a4c1249
-
Unregistered6a4c1249
-
Amatör
-
-
71 inlägg
https://www.yousendi...ESEJVbSt4dnc9PQ Canaldigital I sveriges radio p4 jönköping. 
Är det något fel på filen? Jag hörde mest "bla bla bla..." :/
Postad 24 februari 2011 - 11:47
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Är det något fel på filen? Jag hörde mest "bla bla bla..." :/
Samma här.... bara en massa svammel.
Postad 24 februari 2011 - 12:04
B BUS
-
B BUS
-
Forumräv
-
-
607 inlägg
HaHaHa, svammel.
KGs rekomendendationer om att vi ska ha auto stand by funktionen på, (det är ju den som gör ju så stor skillnad på stabiliteten av boxen), innebär det att jag som alltid stänger av min box när den inte används ska sluta med det för att få en stabilare box?
Canal Digital har haft tunga diskutioner med sin leverantör?? I 5 månader eller?
Canal Digital jobbar OTROLIGT hårt för att lösa problemen, dom är nog trötta då det nu har gått 5 månader.
Canal Digital har stora krav på sin Franska leverantör?? Har dom haft det i 5 månader??
"Många kunder UPPLEVER problem". Haha här upplevde KG ett problem då han skulle förklara skillnaden mellan att "uppleva ett problem" och att "ha ett problem".
Jag sammanfattar denna diskution som att KG visad lite mer ödmjukhet men fortfarande mycket svamel.
Redigerat av B BUS, 24 februari 2011 - 13:10.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|