Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)
12255 svar till detta ämne
Postad 24 februari 2011 - 12:45
DonFredo
-
DonFredo
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Och kontentan av intervjun var att man skall ha autoavstängning på får du kommer man att uppleva att boxen blir stabilare... när då? Stabil när den är avstängd? Visst den blir tystare när den är avstängd som han sa. Men vi har alltid stängt av vår box över natten ändå...
Jag tycker detta är en mycket intelligent funktion. Men den funkar bara om dess komplementfunktion "autostart 1 minut före jag vill se på tv" också implementeras
Postad 24 februari 2011 - 12:52
Unregistered60e5f8bd
-
Unregistered60e5f8bd
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Uppdaterat till nya ver. 0.8.0 / 1.2.0709r och måste "tyvärr" medge att min box fungerar RIKTIGT bra nu (peppar, peppar, ta i trä...) Allt som jag hade problem med innan (EPG, in-/uppspelningar, NUTE osv) funkar klockrent nu. Hoppas, hoppas bara att det håller i sig
Har för övrigt Auto-standby på Av. Håller med DonFredo ovan, skulle den fylla sin funktion så måste det även finnas en funktion för "autostart 1 minut före jag vill se på tv" (inte nödvändigtvis för egen del, men för ungarnas)
Redigerat av Unregistered60e5f8bd, 24 februari 2011 - 13:00.
Postad 24 februari 2011 - 12:59
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Veteran
-
-
2 489 inlägg
Uppdaterat till nya ver. 0.8.0 / 1.2.0709r och måste "tyvärr" medge att min box fungerar RIKTIGT bra nu (peppar, peppar, ta i trä...) Allt som jag hade problem med innan (EPG, in-/uppspelningar, NUTE osv) funkar klockrent nu. Hoppas, hoppas bara att det håller i sig  Har för övrigt Auto-standby på Av. Håller med Don Fredo ovan, skulle den fylla sin funktion så måste det även finnas en funktion för "autostart 1 minut före jag vill se på tv" 
+1 (så länge det nu varar)
Postad 24 februari 2011 - 12:59
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Inga problem här heller än. Och ljudfilen ovan fungerar bra.
Lite lätt besvärad låter han från Canal Digital minst sagt.
nåja, ska använda boxen lite mer och se hur det går. Har för tillfället bara en serie jag spelar in på den så kanske mina tester inte är det mest uttömmande.
Postad 24 februari 2011 - 13:20
B BUS
-
B BUS
-
Forumräv
-
-
607 inlägg
Min fungerar också bra just nu, inga hängningar eller nute/mute, men sådana bättre dagar har den haft då och då innan också. Jag vill nog vänta lite innan jag säger att den är bättre än innan.
Fortfarande växlar den automatiskt från HD 1080 till 576 vid omstart för mig.
Jag upplever fortfarande bilden som sämre än innan.
Spolningsfunktionen är fortfarande långsamm och kass då inte bilden följer med utan man får gissa var man är.
Postad 24 februari 2011 - 13:57
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Fortfarande växlar den automatiskt från HD 1080 till 576 vid omstart för mig. Jag upplever fortfarande bilden som sämre än innan. Spolningsfunktionen är fortfarande långsam och kass då inte bilden följer med utan man får gissa var man är.
Min box mins upplösning och har så gjort sedan förra uppdateringen. Spola i live-material går segt och ofta ingen bild som följer i spolningen. Ibland hänger bilden med men oftast inte. Likaså kan ljudet vara ur synk efter att man spolat i material. Enkelt ordnat med genom att man pausar iofs. Spola i inspelat fungerar dock. Inte snabbt men hittills utan bild eller synk-problem.
Postad 24 februari 2011 - 15:59
B BUS
-
B BUS
-
Forumräv
-
-
607 inlägg
Likaså kan ljudet vara ur synk efter att man spolat i material. Enkelt ordnat med genom att man pausar iofs. Spola i inspelat fungerar dock. Inte snabbt men hittills utan bild eller synk-problem.
Jag har även problem med ljudsynk efter spolning och nystart av inspelat material, det brukar rätta till sig efter ett par minuter eller efter paus, detta hände ibland även innan 9 Sep för mig.
Postad 24 februari 2011 - 18:36
Mazak
-
Mazak
-
Användare
-
-
196 inlägg
Nu har man lyssnat på den ärliga Niskaa igen, tack för den ljudfilen boxman81
Det känns nästan som att det var han som tvinga ut den här nya mjukvaran bara för att
tona ner sin egen lögn för två veckor sen. Det blev nog extra bråttom när han fick stå till svars i radion igen.
Sen var det ju alltid skoj att höra sitt mail bli uppläst i radion, i alla fall en del av det
Redigerat av Mazak, 24 februari 2011 - 18:38.
Postad 24 februari 2011 - 18:43
Boxman81
-
Boxman81
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Nu har man lyssnat på den ärliga Niskaa igen, tack för den ljudfilen boxman81
Varsågod.
Redigerat av Boxman81, 24 februari 2011 - 18:43.
Postad 24 februari 2011 - 22:45
wewotti
-
wewotti
-
Rookie
-
1 inlägg
Vi hade enorma problem med inspelat material förrut, det hängde sig och fastnade som ett gammalt trassligt VHS-band. Enda lösningen då var att formatera om hårddisken och då kunde boxen fungera någon månad. Skall bli intressant att se om den buggen verkligen är fixad, det står ju det i buggfixlistan. Men det gör ju mute-problemet med och det är kvar för oss på några av påslagningarna.
Sen har den startat om/stängt av sig 5 ggr redan sedan uppdateringen när man försöker gå in i my tv eller guiden.
Fruktansvärt irriterande det här!!!!!
Skulle inspelningarna mot förmodan fungera så är det det viktigaste för vår del... Men för så mycket pengar varje månad kan man ju lugnt tycka att det borde vara klockrent rakt igenom.
Postad 24 februari 2011 - 23:05
Gilmore
-
Gilmore
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Hittills tycker jag nog att den senast uppdateringen har löst en del tidigare problem. Har på senare tid haft en hel del problem med inspelningar. Dels att förinställda inspelningar inte startat men jag har även haft problem med att spela in 2 kanaler och samtidigt titta på en 3:e. Får då "ingen signal" men den senaste uppdateringen verkar ha löst det problemet samt att den har spelat in alla förinställda inspelningar. Den har inte heller startat upp i Nute-läge ännu, något den alltid gjorde tidigare
Jag har dock fortfarande problem vid uppspelning av vissa inspelade program. Det gäller dock bara discovery HD. Ljudet börjar ibland "hacka", detta löser man dock enkelt genom pause/play. Sedan märker jag ingen skillnad med att boxen reagerar snabbare på kommandon från fjärren, som jag läst att andra har märkt förbättring på.
Postad 25 februari 2011 - 07:54
HSE
-
HSE
-
Amatör
-
-
98 inlägg
För mig har "problem att ta imot signalen" blivit värre, jag tittade igår på på SVT1HD när en inspelning gick igång samtidigt, inga problem. Men efter en stund bytte jag till en ny kanal och fick upp ovanstående, bytte tillbaka till kanalen som fungerade ögoblicket innan och givetvis, nu gick det inte att ta imot den signalen heller. Men "mute" problemet är borta, hade hellre haft kvar det och sluppit svart ruta när inspelning är igång.
Postad 25 februari 2011 - 08:37
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3 271 inlägg
Än sålänge inga problem för mig.
Kollade på Pacific igår, ingen osync, ingen pixelering.
Ska hårdköra boxen i helgen.
Redigerat av Melmac, 25 februari 2011 - 08:38.
Postad 25 februari 2011 - 09:55
Biggles2002
-
Biggles2002
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
Synd att de inte fixade "skip forward 10 min" till kortare mer användbar tid.
Det känns nästan som de avsiktligen valt 10 min. för att inte funka som "hoppa förbi reklam" knapp.
Postad 25 februari 2011 - 10:21
Unregistered59e42bf8
-
Unregistered59e42bf8
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Har den senaste uppdateringen installerad och tyckte de första dagarna att den kändes stabil men igår inträffade två saker. För det första började bilden och ljudet att hacka när jag tittade på inspelat material, detta skedde emellanåt innan uppdateringen också men nu var det värre än någonsin. Det är inga mottagningsproblem vid inspelningen som orsakar detta för om jag spolar tillbaka och tittar på samma sekvens en gång till så flyter både bild och ljud på som de ska.
En ny grej som jag aldrig varit med om tidigare var att när jag tittade på SVTHD så frös plötsligt bilden och det gick inte att byta kanal. Displayen på boxen indikerade visserligen att jag växlat men bilden blev efter en stund svart och d efter kanske en halv minut kom det upp ett meddelande som sa att ett fel inträffat och att boxen skulle starta om efter 10 sekunder.
Postad 25 februari 2011 - 14:05
roffe99
-
roffe99
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Hade problem tidigare idag efter den senaste mjukvaran. Det var helt omöjligt att spola eller pausa i direktsändning. Måste man slå på något för att det ska fungera efter uppdateringen?
För övrigt inga hängningar ännu.
Postad 25 februari 2011 - 15:12
Unregistered0db38fb1
-
Unregistered0db38fb1
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Hade problem tidigare idag efter den senaste mjukvaran. Det var helt omöjligt att spola eller pausa i direktsändning. Måste man slå på något för att det ska fungera efter uppdateringen?
För övrigt inga hängningar ännu.
Jag hade också en del märkliga saker efter uppgraderingen men efter en fabriksreset är jag faktiskt riktigt nöjd! //Peter
Redigerat av Unregistered0db38fb1, 25 februari 2011 - 15:12.
Postad 25 februari 2011 - 16:14
Unregistereded16d9f8
-
Unregistereded16d9f8
-
Forumräv
-
-
604 inlägg
Det stora lyftet för mig med den senaste uppgradering är att jag inte behöver dra ur en massa kablar för att boxen ska orka starta. Nu orkar boxen starta som en helt vanlig box vilket gör att det går att sätta den i standby med...
Postad 25 februari 2011 - 17:14
Unregisteredc7b312fb
-
Unregisteredc7b312fb
-
Forumräv
-
-
596 inlägg
Synd att de inte fixade "skip forward 10 min" till kortare mer användbar tid. Det känns nästan som de avsiktligen valt 10 min. för att inte funka som "hoppa förbi reklam" knapp.
Jag tycker att funktionerna för att navigera är usla med denna box. Saknar verkligen min gamla Comhem-HumaxPVR. Vore så mycket bättre om CD kunde ta efter den boxens lösning där man helt enkelt flyttar markeringen på tidslinjen dit man vill. Den kan även spola till skillnad mot denna som enbart kan "hoppa" med tre olika långa kliv. Gissar att hårdvaran är alldeles för klen för att klara dessa elementära uppgifter och att det också är detta som är orsaken till att man inte kan se en liten bildruta samtidigt som man navigerar i EPG:n. Men de har ju lovat att uppdatera den ytterligare, så man vet ju aldrig vad som händer framöver.
Postad 25 februari 2011 - 18:15
Unregistered1a738db5
-
Unregistered1a738db5
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
För mig har "problem att ta imot signalen" blivit värre, jag tittade igår på på SVT1HD när en inspelning gick igång samtidigt, inga problem. Men efter en stund bytte jag till en ny kanal och fick upp ovanstående, bytte tillbaka till kanalen som fungerade ögoblicket innan och givetvis, nu gick det inte att ta imot den signalen heller.
Hade samma problem. Gjorde en formatering av hårddisken och det har fungerat sen dess. En ny grej som jag aldrig varit med om tidigare var att när jag tittade på SVTHD så frös plötsligt bilden och det gick inte att byta kanal. Displayen på boxen indikerade visserligen att jag växlat men bilden blev efter en stund svart och d efter kanske en halv minut kom det upp ett meddelande som sa att ett fel inträffat och att boxen skulle starta om efter 10 sekunder.
Det hände mig oxå. Startade om boxen, sen fungerade det igen.
Postad 25 februari 2011 - 19:14
masite
-
masite
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Det är lite märkligt, men i och med uppdateringen nu kan jag se SVT1HD och C+HD/Sport igen. Det har endast gått sporadiskt under hösten. Jag har haft 69% signalstyrka men det har växlat mellan röd, gul och grön 69%. Nu är den grön hela tiden. Gjorde den här uppdateringen något med 'problem med för hög signalstyrka från parabol'?
Postad 25 februari 2011 - 19:22
Unregistered259b9dd2
-
Unregistered259b9dd2
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Nu när jag startade skitlådan så startade den på samma sätt som efter en fabriksåterställning, dvs med att ange språk och land samt kanalsökning och efter det tycker jag att hd-kanalerna har usel kvalitet, kollade i inställningarna och dom är som dom ska.
Nån annan som märkt samma sak ?!
Postad 25 februari 2011 - 19:37
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Lite sjukt med "problem att ta imot signalen" skylten som visas ibland, fast det inte är problem.
Hur ska man då veta när det verkligen behövs en parabolkoll?
Postad 25 februari 2011 - 19:43
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Den här boxen har för dålig hårdvara för att pressa in en avancerad mjukvara.
Vore det inte bättre om LNB ingång 1 alltid skulle användas till TV tittande och LNB 2 till inspelning på hårddisken?
Postad 25 februari 2011 - 19:46
PDDNOS
-
PDDNOS
-
Forumräv
-
-
646 inlägg
Postad 25 februari 2011 - 19:49
hdx
-
hdx
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Hur kan de var då att det funkade klockrent när jag packade upp boxen ur kartongen med första installeringen??
Dom har helt enkelt fördärvad denna box med alla dessa j*vlar uppdateringar!!!
Postad 25 februari 2011 - 22:18
Iwarsson
-
Iwarsson
-
Lärjunge
-
-
426 inlägg
Jag hade osynk i bild & ljud nyss på Kanal 5.
Jag hoppas att det var en engångsföreteelse...
Postad 26 februari 2011 - 06:44
Tobyponken
-
Tobyponken
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Fick en ny box som jag kopplade in i ungefär samtidigt som den nya mjukvaran kom så jag vet inte om det är boxen eller mjukvaran som gjort att jag nu slipper missade inspelningar, hängningar, uppstartsproblem mm... Skönt att det funkar i alla fall. Trist är att jag också fått upp skylten med "problem att ta emot signalen" ett flertal gånger. En gång fick jag inte bort den utan att göra reset på fronten. De andra gångerna försvann den av sig själv efter 10-20 sekunder. Alla gånger har signalstyrkan legat på mellan 66-70 så det kan ju inte vara det som är felet?!
Har någon tagit upp denna nya bugg med CD?
Postad 26 februari 2011 - 07:40
Unregistered0d5a35d1
-
Unregistered0d5a35d1
-
Användare
-
-
131 inlägg
Jag har haft problem med inspelningar senaste tiden. Igår spelade vi in Let´s Dance på TV4HD och när vi skulle titta så fungerade det bra i två minuter, sen fryser bilden och tidsskalan börjar vandra iväg. Det går inte att titta på materialet. Detta har hänt förut, även innan senaste uppdateringen.
Någon som varit med om liknande?
Postad 26 februari 2011 - 16:33
Bullit
-
Bullit
-
Forumräv
-
-
725 inlägg
Jag har haft problem med inspelningar senaste tiden. Igår spelade vi in Let´s Dance på TV4HD och när vi skulle titta så fungerade det bra i två minuter, sen fryser bilden och tidsskalan börjar vandra iväg. Det går inte att titta på materialet. Detta han handur hänt förut, även innan senaste uppdateringen.
Någon som varit med om liknande?
Har haft ungefär samma ett ggr efter sensate uppdatering. Ingen bild, inget ljud, tisskalan går framåt. Enda sättet jag kommit på är omstart av boxen. Sedan har jag väldigt ofta 1-2 sekunder osynk mellan ljud o bild på inspelat material. Ibland löses det med att pausa och starta igen men oftast inte. Dessa patetiska amatörer på CD. Att de inte kastar in handduken och erkänner att den här boxen är fullständigt körd. Det spåret de gått på med VOD-progrmavaran är ju bara så fel. Hur många här på forumet använder CD's VOD? Jag har aldrig gjort det i alla fall.
Redigerat av Bullit, 26 februari 2011 - 16:35.
Postad 26 februari 2011 - 16:56
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
Skickade mail idag till kundtjänst angående en ny HD-PVR, deras svar: *************************************************** Hej och tack för ditt mail,
Det stämmer att inom en snar framtid kommer vi att lasera en ny PVR Box, ADB 5720SX. Vi har inte fått någon exakt information om när denna kommer att komma, men mer info om det kommer att komma framöver.
Om du vill se hur boxen kommer att se ut samt få mer information om den följer du länken nedan.
http://digitalt.tv/s...al-digital-boks *************************************************** //Mike
vad är snar framtid? 1-3 månader? halvår? är det någon som har koll på terminologin? kort ögonblick = 15-30 min strax = timma men inom ett dygn inom kort = denna vecka --- här någonstans bör det ligga ---- längre fram = mer än ett år överskådlig framtid 1-3 år.
Postad 26 februari 2011 - 17:21
Unregistered259b9dd2
-
Unregistered259b9dd2
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Den kan knappast vara sämre än den vi har nu, efter sista uppdateringen så stängs min av ibland när jag går in i epg.
Postad 26 februari 2011 - 18:42
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Har inte än hunnit testat allt efter senaste uppdateringen, men den enda bugg jag sett är timeshiftbuggen, att om man tittar på en inspelning och en ny inspelning startar så bryter den uppspelningen, dock sparar den var den går så man kan komma tilllbaka till uthoppet
Jag han inte mer än att trycka på lagra detta inlägg, direkt därefter tryckte jag på EPG knappen och då startade boxen om!!
Där ser man.....och nu lite till...............
- efter att den hade spelat in i en timme så startade fläkten på hög hastighet och HDD temperaturen var 57grader, verkar som den väntar för länge tills den behöver kyla och då gör den det på max?
- Hm, verkar som boxen fungerar bättre när man inte använder den, har varit bortrest några dagar, under inspelning av melodifestivalen så frös bilden när jag tryckte på fjärrkontrollen så kom det upp en skylt att "Ett fel uppstod och att boxen kommer att startats om om 10sek" Tänk det funkade, efter 10 sekunder så gjorde den en omstart
Redigerat av Unregistered124686ac, 26 februari 2011 - 20:23.
Postad 26 februari 2011 - 20:24
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
.....Hur många här på forumet använder CD's VOD? Jag har aldrig gjort det i alla fall.
Jag tror inte att VOD är nån större succé. De la ju ner Kiosk pga bristande intresse.
Postad 26 februari 2011 - 21:49
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3 271 inlägg
Spelade in melodifestivlaen med EPG. Startade boxen oxh gik in i MyTV och startade inspelningen från början. Spolade förbi lite tråkiga låtar. tryckte på play och efter en stund hänger sig boxen. Bilden fryser. Blir tvungen att köra lån-tryck på fronten. Efter återuppstart är hela inspelningen raderad!!!
Mycket osync i ljudet medan man tittar på samma sak man spelar in idag.
Postad 26 februari 2011 - 22:01
Honda
-
Honda
-
Lärjunge
-
-
282 inlägg
Den kan knappast vara sämre än den vi har nu, efter sista uppdateringen så stängs min av ibland när jag går in i epg.
Verkar hyffsat ok än så länge. Nu ikväll gick jag in i EPG och valde Göteborg horse show på svt24. När jag tryckt OK så togglade den själv mellan info och den enkla kanalväljarmenyn. Gjorde det nog 5 gånger innan den stannade på info och sedan var det ok. Verkar vara en ny bugg.
Postad 26 februari 2011 - 22:17
sandby7
-
sandby7
-
Användare
-
-
100 inlägg
Jag tycker senaste SW äe ett klart nerköp (om det gick att komma lägre.....men tydligen).
Idag fet hängde sig boxen på SVT HD och det gick inte att göra något = dra kabeln.
Ser allt som oftast buggen "dålig antenn mottagning" när inspelning sker, klart mer in vid senaste SW.
BB- Bajs Box!
Förväntar mig som flera av er andra att CD kommer att ge oss hängivna och misshandlade kunder ett bra kompensations erbjudande när den ny boxen kommer. If not - I´m out and I´ll demand compensation.
Trevlig kväll (= lyssna på radio, för några kanaler lär inte denna box bjuda på ikväll....heller ;-)
/S7
Postad 26 februari 2011 - 23:21
Mooshie
-
Mooshie
-
Forumräv
-
-
554 inlägg
Tycker att bilden blivit bättre, men att boxen är stabilare vet jag inte om jag kan hålla med om. Den fryser ganska ofta när jag är inne i epg:n och bläddrar. Om nästa uppdatering ska få allt att fungera så måste de helt enkelt ta sitt förnuft till fånga och ta bort VOD. Är det någon som någonsin har använt denna funktion? Den kan ju omöjligt ge dem några extrapengar då de verkar förlora kunder på löpande band istället.
Postad 27 februari 2011 - 06:46
Tobyponken
-
Tobyponken
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Igår under melodifestivalen hängde sig boxen och ställde sig i NUTE-läge. Detta skedde när jag spelade in på svt1 och en annan kanal. Skulle börja titta på ena programmet så jag gick in i MyTv för att starta innan inspelningen var klar. Total katastrof. Boxen hängde sig och fick rycka sladden vilket gjorde att det som var inspelat försvann.
Idag på morgonen skulle jag slå på Playhouse Disney år sonen. Boxen startade på History HD och när jag tryckte 55 så fryste bilden och den blev rosa. Fick rycka sladden igen.
Suck, jag hade hopp om att boxen skulle bli bra efter senaste fw. Den gick ju bra i några dagar iaf...
Postad 27 februari 2011 - 07:09
swede1
-
swede1
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Fortfarande samma problem här efter uppdateringen 0.8.0:
Boxen hänger i shutdown (röd blinkande lampa) - rycka sladden
Boxen tar ca 30 sekunder att komma igång med bild och ljud och i synk efter CD loggan försvunnit när man startar den (ungefär som att starta upp en dålig dator).
En del kanaler är plötsligt inte tillgängliga ("Conax" meddelandet) trots att man kollat på den nån minut tidigare - rycka sladden.
...och säkert några till som jag förträngt...
Postad 27 februari 2011 - 08:09
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Veteran
-
-
2 489 inlägg
Fortfarande samma problem här efter uppdateringen 0.8.0: Boxen hänger i shutdown (röd blinkande lampa) - rycka sladden Boxen tar ca 30 sekunder att komma igång med bild och ljud och i synk efter CD loggan försvunnit när man startar den (ungefär som att starta upp en dålig dator). En del kanaler är plötsligt inte tillgängliga ("Conax" meddelandet) trots att man kollat på den nån minut tidigare - rycka sladden.
...och säkert några till som jag förträngt...
Ring och begär en ny strömenhet. Inte för att det blir bättre, men det sitter en strömbrytare på sladden (en typisk CD-lösning som imponerar). För övrigt berättade frugan att boxen började byta kanaler av sig själv och kanalnumren snurrade i displayen utan att hon gjorde något.
Postad 27 februari 2011 - 09:14
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Ring och begär en ny strömenhet. Inte för att det blir bättre, men det sitter en strömbrytare på sladden (en typisk CD-lösning som imponerar). För övrigt berättade frugan att boxen började byta kanaler av sig själv och kanalnumren snurrade i displayen utan att hon gjorde något.
Jag tycker att strömbrytaren är felmonterad. Den bör naturligtvis sitta på 240V kabeln, så att man även gör nätdelen strömlös.
Postad 27 februari 2011 - 10:15
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Min hängde sig eller gjorde egna omstarter två gånger igår under en period av 1 timma, vilket får var rekord på de tre år? jag haft boxen!
Ska ta och göra en fabriksåterställning idag, gjorde inte det efter senaste installationen, det kan var något sådant som ställer till det lite extra.
Ska ta kontakt med min kontakt på CD i morgon, tar gärna emot synpunkter som gäller den senaste mjukvaran, vad har vi för problem denna gången........
Postad 27 februari 2011 - 10:43
Unregistered259b9dd2
-
Unregistered259b9dd2
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Igår under melodifestivalen hängde sig boxen och ställde sig i NUTE-läge. Detta skedde när jag spelade in på svt1 och en annan kanal. Skulle börja titta på ena programmet så jag gick in i MyTv för att starta innan inspelningen var klar. Total katastrof. Boxen hängde sig och fick rycka sladden vilket gjorde att det som var inspelat försvann.
Idag på morgonen skulle jag slå på Playhouse Disney år sonen. Boxen startade på History HD och när jag tryckte 55 så fryste bilden och den blev rosa. Fick rycka sladden igen.
Suck, jag hade hopp om att boxen skulle bli bra efter senaste fw. Den gick ju bra i några dagar iaf...
Bilden blev rosa för sambon också för någon dag sen
Postad 27 februari 2011 - 11:38
masite
-
masite
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Boxen var ok några dagar efter uppdateringen, men igår kväll blev den nästan omöjlig att använda. Svarade inte på fjärrkontrollen, när jag gick in i EPG fick jag upp den lilla cirkeln i hörnet, men inget mer. När jag valde kanal via OK-knappen låg valrutan kvar när jag hade valt kanal. I morse var kockan fortfarande 22.29. Tittade på en inspelning och fjärrkontrollen slutade fungera. Långtryck på powerknappen startade om den vid samtliga tillfällen. Har gjort en fabriksreset nu och den har iaf fungerat några timmar.
Postad 27 februari 2011 - 12:10
RustyNail
-
RustyNail
-
Rookie
-
9 inlägg
Boxen var ok några dagar efter uppdateringen, men igår kväll blev den nästan omöjlig att använda. Svarade inte på fjärrkontrollen, när jag gick in i EPG fick jag upp den lilla cirkeln i hörnet, men inget mer. När jag valde kanal via OK-knappen låg valrutan kvar när jag hade valt kanal. I morse var kockan fortfarande 22.29. Tittade på en inspelning och fjärrkontrollen slutade fungera. Långtryck på powerknappen startade om den vid samtliga tillfällen. Har gjort en fabriksreset nu och den har iaf fungerat några timmar.
Blev samma med min box, efter total reset så funka min box nästan en dag utan problem men efter nästa avstängning va de samma sak igen å efter funkar inte min fjärr alls, de blinkar på boxen men de händer inget. Ringde CD men skulle återkomma efter ca 1,5V å se om dom hade någon lösning, så nu sitter man med gamla boxen kopplad med scart=skoj skoj....not (min box är köpt privat så dom ville inte göra nå) bilden är låst på den kanal som va på när den stängdes av.
Redigerat av RustyNail, 27 februari 2011 - 12:12.
Postad 27 februari 2011 - 13:18
kjellhugo
-
kjellhugo
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Den gamla buggen att inspelning bryter när man ser på inspelat material verkar vara tillbaka :-(
Någon annan som märkt det?
Postad 27 februari 2011 - 14:24
voyager
-
voyager
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Den gamla buggen att inspelning bryter när man ser på inspelat material verkar vara tillbaka :-( Någon annan som märkt det?
Den har försvunnit hos mig nu iaf  Än så länge fungerar boxen felfritt efter den senaste uppdateringen!
Redigerat av voyager, 27 februari 2011 - 14:27.
Postad 27 februari 2011 - 19:06
Honda
-
Honda
-
Lärjunge
-
-
282 inlägg
Subjektivt tycker jag att bilden blivit bättre, men där är abslolut två nya EPG buggar:
-NÄr en kanal väljs med ok i EPG så togglar bilden mellan info och kanalväljarmeny
-När man bläddrar i EPG en sida i taget är plötsligt EPG tom och boxen totalhänger sig
Ännu absolut inte nöjd med boxen
Postad 27 februari 2011 - 19:07
Unregistered7146b06c
-
Unregistered7146b06c
-
Användare
-
-
105 inlägg
Jag är inne på min tredje box på 3 månader nu och alla tre har haft olika hårdvaru revisioner. Den senaste har fungerat bra under tre veckor nu.
Jag tror att den hängt sig en gång under denna tid och det är ju fantastiskt med tanke på att dom tidigare boxarna strulade bara man tittade på fjärren.
Även efter senaste uppdateringen verkar det fungera, så min slutsats är att man inte testar mjukvaran på alla olika revisioner av hårdvaran.
Nu är det bara att hålla tummarna att den fungerar lika bra i framtiden. Jag kan väl tillägga att jag fortfarande inte är nöjd med CDs behandling av kunderna och de bedrövliga mjukvaru uppdateringarna. man vågar knappt ta uppdateringarna för det kan ju innebära katastrof.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|