Formel 1 kan vi glömma för dom närmsta åren. Men dom andra + SVT2 HD vore ju inte fel.
Vi har SVT2 HD med denna box?
Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)
Startad av
Unregistered5eeb5689
, okt 07 2007 20:49
12255 svar till detta ämne
11 relaterade trådar
Postad 06 april 2011 - 19:16
Vi har SVT2 HD med denna box? Postad 06 april 2011 - 19:20
Shit, har jag helt missat ![]() Finns visst sedan 31:a mars... Redigerat av skaris, 06 april 2011 - 19:22. Postad 06 april 2011 - 20:02 Postad 06 april 2011 - 21:35 Canal Digitals lösning: Köp ny TV eller använd komponentkabel. De har fått in flera sådanna rapporter och samlar in uppgifter om modeller på TV-apparater som inte är kompatibla med den senaste uppdateringen. Jag har alla sladdar inbyggda i väggen och planerar inte riva upp väggen innan någon sladd är trasig. Jag har dessutom en HDMI-switch och en HDMI-splitter inkopplat för att få in Tvixen, PS3 och dekodern utsplittat till 2 TV-apparater och en projektor. Dvs komponentkabel existerar inte i min värld. Testade koppla om med en HDMI-kabel direkt från boxen till TV:n och fick då bara en blå bild, Tvixen och PS3 funkar fortfarande så kablage, splitter, switch och TV är det inget fel på. Nej, ut med Canal Digital verkar som enda lösningen... Har även skickat in en reklamation till Canal Digital... Redigerat av Unregistered4c7220c0, 06 april 2011 - 21:50. Postad 07 april 2011 - 08:23 vad för TV har du? det låter som HDCP-problem men samtidigt, nyttjar inte även PS3 HDCP? Dvs om PS3 fungerar borde Canal Digitals box även fungera. Borde. Kan jag tycka. Om din TV har stöd för HDCP men boxen fallerar ändå, då är det en bugg eller så är din box trasig. Postad 07 april 2011 - 08:25 Bra ambition. Nu är det upp till bevis. Ni har ju svärtat ned ert varumärke å det grövsta med cirkusen runt den box som denna tråd gäller. Postad 07 april 2011 - 08:52
Jag har en Samsung LE37S67BDX, den ska stödja HDCP enl. spec, men PS3:an funkar inte heller på TV:n men den föredrar jag att köra på projektorn så det spelar faktiskt ingen roll. Testade med en scartkontakt på begäran av CD's support och då funkar det fint men mitt enda val är HDMI som sagt. Testade med HDMI-kabeln som satt i Tvixen och det funkar inte heller(men den funkar med Tvixen). Oavsett är det idiotiskt av CD att göra uppdateringar som förändrar förutsättningarna på det sättet. Kan tänka mig att det finns många som har TV-apparater som inte stödjer HDCP, jag skulle vilja uppmana alla dem att reklamera sitt CD-abonnemang. Postad 07 april 2011 - 09:43 Kolla med Samsung om det finns en uppdatering till TVn. Men visst, det är trist att det blir problem. Jag ska inte ursäkta Canal Digital, det får de sköta själva, men jag vet vad deras svar blir "Leverantörer av material till våra tjänster kräver att HDCP ska vara aktivt." jag ser tre vägar för dig 1: Köpa ny TV eller uppdatera den du ha. Den ska ju stödja HDCP säger du men verkar inte göra det. 2: Acceptera komponent till din TV, HDMI fungerar väl än till projektorn? 3: Köpa konverterare som tar in komponent och spottar ur sig DVI. Kostar dock en slant. Eller - satsa på annan operatör MEN det finns HDCP även hos flera av dessa. Telia har det vill jag minnas, Viasat tycks ha det och Boxer likaså. Okej, Wikipedia är min främsta källa på detta http://sv.wikipedia....media_Interface men sanning finns nog i det. Angående andel utan korrekt HDCP-stöd så tror jag det är bara någon procent av kunderna som drabbas, de allra flesta TV-apparaterna har HDCP-stöd. ed: ja, det tog ett tag att ladda hem men manualen säger det du säger, din TV ska ha stöd för HDCP över HDMI, dock inte över DVI. sista ord: HDCP är inte något någon kund efterfrågar, inte någon vill ha. Det är filmbolagens dumma påfund. Redigerat av Monshi, 07 april 2011 - 09:58. Postad 07 april 2011 - 09:54
Canal Digital.
Jag vill passa på att fråga "alla som jobbar med socialamedier" på
Hur många är ni? Ni har ju vart totalt frånvarande både här och på andra forum, ni har även slutat att svara på fairshopping och suporten har tydligen slutat svara på mail, vad jag hört?? Hm, Information skall ni även ge oss så fort ni har någon, då lär ni verken få musarm eller skrivkramp. Det har ju inte direkt hänt så mycket på den fronten under dom 208 dagar det gått, sen ni förstörde tv tittandet för era kunder med dessa så felaktigt kallade "uppdateringar". Då man får intrycket av att det oftast är vår kringutrusning och inte boxen som är problemet vill jag ha svar på vilken LCD/PLASMA/RECIVER som rekomenderas av Canal Digital? Tydligen funkar Samsung och LG INTE så bra ihop med boxen, enl er suport??? Varför tar det så lång tid att få fram dom nya boxarna? Tror ni att ni någonsin kan få till en uppdatering som kan rädda denna box? Är det någon ny uppdatering på gång, eller är ni nöjda med det som är nu? Dax att börja jobba!! Redigerat av B BUS, 07 april 2011 - 10:00. Postad 07 april 2011 - 10:13 Lite OT, men har du nollat PS3an innan du anslöt den till TVn. Jag tror att man ska hålla in startknappen i 6 sekunder vid uppstart för att den ska söka ny digital källa/utgång/handskakning eller nått sånt. Jag får göra det varje gång jag flyttat PS3an mellan tv apparater annars är bilden helt svart. Postad 07 april 2011 - 10:30 Japp, testat det med. Har även bytt ut PS3:an Några uppdateringar till TV:n verkar inte finnas och ingen garanti kvar (tv:n är 3 år och 2 mån gammal) Postad 07 april 2011 - 14:29 Så om man har en en växel/reciever mellan boxen och teven så skall: - Boxen krypterar med DHCP. - växel/reciever Dekrypterar DHCP och sedan krypterar med DHCP igen. - teven dekrypterar DHCP. Går det att göra en apparat som inte lägger på DHCP på utgången? Skulle nog bli en storsäljare. Postad 07 april 2011 - 14:46 Finns nog redan en http://www.hdfury.com/ ska göra det om jag förstått saken rätt! Postad 07 april 2011 - 15:14
Det tycks som om, enligt hemsidan, det är HDMI -> komponent som sker. Dvs de tar den digitala signalen och omvandlar till en analog signal. Enligt HDMI/HDCP-specen får man inte skapa en enhet som helt enkelt plockar bort HDCP från den digitala signalen. Effekten för företaget som gör detta är troligen böter/straffavgift samt att den HDMI-nyckel de har dras in. Dvs apparater om kan uppdateras och apparater som säljs i framtiden kommer inte tillåta att den apparaten kopplas in. Nu är iofs HDMIs säkerhet knäckt, nycklarna är på vift... ..så det kan i teorin finnas en svart marknad för pryl som fixar detta. Postad 07 april 2011 - 16:50
Hej B BUS, Vi som tar hand om sociala medier på Canal Digital är en blandning av tekniker, personer på kommunikationsavdelningen och flera kundservicehandläggare. Vi har tyvärr haft några rapporterade modeller hos LG som haft problem med gröna streck i rutan. Både vi och LG jobbar med att lösa detta problem. De fel vi känner till med vissa av Samsungs skärmar är att bilden vid ett fåtal fall har blivit svart när man de har spolat i inspelat material. I övrigt ska allt fungera bra. Men hör gärna av er om ni själva haft problem så kan vi förhoppningsvis lösa dem. Varför tar det så lång tid att få fram dom nya boxarna? Svar: Upphandlingar tar tid att göra, speciellt då vi är börsnoterade, men främst för att vi vill säkerställa kvaliteten. Nu när vi valt ADB som leverantör så ska boxen formas efter våra och era önskemål. Sedan ska boxen in i produktion för hela norden och även tester ska utföras i varje land. (En första testning av en box tar alltid betydligt längre tid en tex att testa en ny mjukvara till befintligbox). Tror ni att ni någonsin kan få till en uppdatering som kan rädda denna box? Svar: Ja det är vårt mål, samtidigt som vi också kompletterar utbudet. Är det någon ny uppdatering på gång, eller är ni nöjda med det som är nu? Svar: Vi fick tyvärr neka en mjukvara på grund av att den inte uppfyllde våra önskemål men vi har nu fått in en ny mjukvara för test (ej nya funktioner, enbart stabilitetsfixar). Vi ser självklart allvarligt på de problem som uppstått och vi är inte nöjda förrän allt är åtgärdat. Med vänliga hälsningar, Miriam Canal Digital Sverige Postad 07 april 2011 - 17:15 Kul att ADB boxen även ska innehålla våra önskningar...... Fria sat / kanaler ? Tömma hdd via usb eller nätverk även om signalen blir analog, alt extern hdd ? Detta va bara 2 saker som jag kom på direkt, i övrigt tar jag för givet att den boxen faktiskt kommer att fungera ![]() Detta va ju lite OT för denna tråd men kunde inte hålla mig. Nu till denna box. När tror du att ert mål är löst & vi har en fungerande box? Postad 07 april 2011 - 17:23
Uppskattas att ni hellre satsar på stabilitet istället för nya funktioner. Lite frågor: -TV 3 HD och Kanal 5 HD, kommer de till er och isåfall när? -Ovanstående kanaler finns på Boxer, vad hindrar att de även finns hos er? -Alla vi som har haft enorma problem med HD boxen, kommer vi att behöva betala fullpris för den nya boxen alternativt behöva säga upp abonnemanget (tror inte det skulle vara svårt att komma ur abonnemanget efter alla problem som varit) Postad 07 april 2011 - 20:01 Postad 08 april 2011 - 08:09
Tack för ett svar. Tycker ni det är rimligt att det nu gått 7 månader sen er "uppdatering" som förstörde boxen, utan att ni verkar vara nära en lösning av de buggar som skapades då? Även om man bortser från buggarna ni skapade har ni inte förbättrat boxen, utan snarare försämrat den, tex: Spolfunktionen, redigeringsfunktionen, bilden är sämre och mycket mer. Dessutom saknar jag den lilla bilden i MyTv. Den tog ni bort för att den kunde orsaka hängningar?? Den orsakade mindre hängningar om året än vad nya uppdateringen gör / vecka! Varför tvingades denna uppdatering på oss? Varför slutar ni inte att sälja boxar och släpper den marknaden fri? Man blir ju orolig när man läser att Ni ska forma ADB boxen efter era önskemål. Jag tror boxtillverkana sköter det mycket bättre utan att ni lägger er i. Er förmåga att säkerställa kvaliten behöver vi ju inte ens ta upp så det borde gå rätt fort. Att det sen tar längre tid för att ni är börsnoterat förvånar mig, det borde va en fördel. Tyvärr är det så att än så länge har ni inte visat någon handling, mer än tomma ord utan någon större innebörd, trots att det gått över 7 MÅNADER?? Redigerat av B BUS, 08 april 2011 - 09:55. Postad 08 april 2011 - 08:14
Canal Digitals representanter har anslutit sig till forumet.
Jättekul att
Kan vi inte göra så att diskussionen om nuvarande box forstätter i den här tråden och diskussionen om kommande box fortsätter i annan lämplig tråd t ex den här https://www.minhembi...l=canal digital Postad 08 april 2011 - 08:26
Eller att Canal Digital skapar en tråd likt denna: https://www.minhembi...howtopic=267747 Och vi därmed håller denna tråd fri från diskussioner kring kanaler och liknande spörsmål. Postad 08 april 2011 - 09:25 Så länge ADB boxen inte finns mer än i drömmarna anser jag att det oundvikligt att inte ta upp den här i denna tråd. Precis som det även är med kablar, paraboler och inställningar som är direkt kopplade till funktionen av denna box. Men "pear" är du inteserad av ADB box för kabel tv kanske den passar bättre i en tråd som behandlar kabel tv boxar? Eller hur petiga ska vi va?? ![]() OT är även inormationen om att på denna tråd som skapades i Oktober 2007, har efter uppdateringen i September 2010 nu tyvärr över 100 sidor/3000 inlägg gjorts, och av dom är inte många särskilt possitiva! Låt oss hoppas att det tar slut snart!! Redigerat av B BUS, 08 april 2011 - 10:17. Postad 08 april 2011 - 10:56 I lördags fick boxen spel och kanalerna bara rullade i några timmar. När jag försöker avsluta inspelningar vägrar boxen att avsluta så då är det strömbrytaren som gäller. Min gamla hdbox utan inspelning vägrar numera att ta mitt kort så den står bara där och dammar... BRA JOBBAT CANAL DIGITAL tyvärr har det gått så långt så jag har börjat överväga boxer som jag hatar. Postad 08 april 2011 - 11:17 Även jag överväger nu BOXERs nya HUMAX box, trots att boxer inte sänder HD här än. Min CDbox levererar ändå inte HD nuförtiden, så det spelar ju ingen roll. Sen kan man hoppa på CD om dom får ordning på grejjerna igen. Som det är idag tjänar man tyvärr aldrig på att vara en trogen kund. Just nu bjuder CD på startavgiften på 695 kr + 3 månadergratis på hela utbudet om man inte är befintlig kund. Jag som vart kund i typ 7 år och betalar typ över 8000 kr/år för en produkt som inte längre fungerar som den ska är nog inte så mycket värd, då man blir erbjuden en "Ny inspelningsbar HD-Box" för specialpriset 1499 kr. Det är kundvård det, eller?? Redigerat av B BUS, 08 april 2011 - 11:22. Postad 08 april 2011 - 13:14 Nej problemet är bara på CD-boxen och både på SD och HD och upplösningen är ställd på 1080i ingenting är ändrat och allt annat fungerar. Det blir perfekt bild från både pc och PS3 så det är inte tvn heller. Pioneer KRP-500A Canal Digital, varför tog ni bort riktigt bra bild? Postad 08 april 2011 - 14:50
Självklart skall man kunna diskutera en box i ett sammanhang och då även kablar, paraboler mm som är kopplade till funktion av den boxen. Jag erkänner att jag är mer intresserad av en kabelbox, men jag följer även den här tråden då den här boxen (HD PVR 101-ST) har många likheter med Canal Digitals motsvarande box för kabel tv (HD PVR 102-CT) och många (men inte alla) problem är lika mellan dessa boxar. Jag anser fortfarande att huvuddelan av diskussioner och önskemål om Canal Digitals kommande boxar hör hemma i andra trådar. En sak som med rätta skulle kunna fortsätta att diskuteras i den här tråden är ju om nuvarande ägare av den här boxen pga alla problem man har och har haft med den här boxen, kan få byta ut den mot den kommande boxen som för hoppningsvis fungerar bättre. Ett sådant utbyte då helst utan kostnad eller med en STOR rabatt. Postad 08 april 2011 - 16:50
Den viktigaste frågan för min del är: Kommer man någonsin att kunna redigera sitt inspelade material igen såsom man kunde med den gamla mjukvaran? En inspelningsbar box SKALL ge en möjlighet att klippa i sina filmer och att sortera dem i kataloger. Det har jag kunnat på andra boxar, t.ex Samsungs som Comhem hade för några år sen. Jag kommer att säga upp mitt abonnemang så fort min bindningstid är slut och gå över till Viasat. Det enda som kan ändra på det beslutet är att den kommande boxen ges ut gratis som kompensation för detta fiaskot. Det går ju inte ens att beskriva hur illa detta har svärtat ner ert varumärke. Jag har redan rekommenderat två kollegor att inte välja Canal Digital utan att välja Boxer eller Viasat istället. Man kanske tycker att det är en liten klick nördar som gnäller här på forumet men jag antar att många gör som jag och sprider ordet till folk som funderar på vilket abonnemang de skall välja. Ni förlorar många blivande kunder. Redigerat av Unregistered0d5a35d1, 08 april 2011 - 16:57. Postad 08 april 2011 - 19:17 Detta är nog att glömma! Dom vill ju till och med ha betalt för en ny sagembox,, så då lär dom inte skänka bort något som går att använda! Postad 08 april 2011 - 20:18 :PLäste nånstans att CD tappat 60000 kunder 2010 i Norden. Dessutom en massa som jag som inte vill prova ens när man hör illa det funkar. Redigerat av ansgar, 08 april 2011 - 20:35. Postad 08 april 2011 - 20:56 Vad menar du? Jag har HD på 1 - 5 samt NE och canal+ hos Boxer!
Postad 08 april 2011 - 20:59 Jag satte mig här framför datorn då lilla boxen vägrar visa tv8 som jag ville titta på, det bara pixlar.... Omstart hjälpte inte heller, annars hjälper detta ofta när boxen meddelar att signalen är kass, varför hjälper det ibland månne? Jo, jag läste också här i tråden, för några veckor sedan, om någon som fått något problem med att spela in textningen på Svt (sid 199, 299) efter någon av de senaste uppdateringarna. Jag undrar nu, hur spelar man in detta? Det vill jag verkligen kunna göra! Postad 08 april 2011 - 21:20 min fjärrkontrolls-limm har slutat verka 100 %, den silvriga aluminiumhöljet med en cd logotyp håller på att lossna några knappar i mitten har börjat sjunka in lite . i början så började knapparna sjunka så ville jag ta isär kontrollen och försöka reparera och bort med batterierna men inga skruvar någonstans då försöker jag " snällt " bända isär den i glipan på sidan men desto längre in med skruvmejseln jag kommer , så kommer inget slut på svarta-plast-bakdelen . då kom jag på att fjärrkontrollen är kretskort sedan 2 plasthalvor hopskruvade med skruvarna på knappsidan och sedan aluminiumdekoration med cd logo klistrad på främre sidan och denna limmet som håller ihop håller på att ge sig . är detta vanligt , har någon ens märkt liknande på deras skräp/boxkontroll ? eller är de bara jag som använder min box så flitigt att den har slitits ut? jag har inte gjort något åt saken än men är de bara riva isär den och limma om med riktig lim? Postad 08 april 2011 - 22:05 Jo jag bor där Boxer inte har några HD sändningar. Det är fortfarande över 20% av befolkningen i detta avlånga land som inte har den möjligheten om man väljer markbunden tv sändning. Postad 09 april 2011 - 07:47 Bara problem på TV8? TV8 delar transponder med ESPN America samt några några Norska kanaler som troligen är låsta. Hustler och Adult ligger även på samma. Om problem bara med TV8 av dessa är nog inte, troligen, inte problemet i din utrustning. Om problem på flera kanaler: Det har blåst en del senaste dagarna, parabolen är en bra vindfångare och kan ha flyttats en aning. TextTv? Jag brukar inte använda SVTs TextTV textning men den tycks fungera när jag testar lite snabbt. Bara man inte spelar från SVT1/SVT2 HD, där finns ingen TextTv alls. Och givetvis, har du HDMI-koppling till TV får du styra TextTvn via boxen, använda boxen TextTV helt enkelt. Fjärrkontroll Ring CD och de skickar en ny mot avgift. Eller köp en multifjärr, ärligt talat fungerar boxen bättre med en multifjärr. Originalfjärren är duglig men inte bra. Postad 09 april 2011 - 09:54
för att komma åt text-inspelning måste man ha scarten inkopplad läs även manualen Postad 09 april 2011 - 09:56 Postad 09 april 2011 - 10:52
digital-tv (parabol) och velar mellan CD och Viasat.
Ska skaffa
Tycker CD verkar ha ett bättre kanalutbud än Viasat, men CD's inspelningsbara HDTV-box har ju fått en "del" kritik... Någon som kan svara på hur bra Viasats motsvarande HD-box är? Pace TDS865NV. Den kan väl omöjligt vara lika buggig som PVR 101-ST? Postad 09 april 2011 - 10:58 Kan jag bara komma ihåg att trycka bort uppdat. frågan varje gång -så sitter jag med en box som är lika bra som det var innan hösten Kan nu njuta av bl a spolning upp till 600x, redigera inspeln. och förhoppningsvis: Inga hängningar, felmeddelanden, missade inspelningar & svart bild på alla kanaler förutom den som det spelas in på... Varför kan de inte skicka en signal med denna gamla (fina) mjukvara?? - så kan det vara upp till var och en att ladda ner - man offrar gärna VOD, fjärrprogrammeringar m m för en basic HDD box som fungerar. Postad 09 april 2011 - 10:59
Nej nej, det finns TextTv på boxen och för mig fungerar den även om den är mycket mycket usel och långsam att bläddra i. Men om man vill använda TVns TextTv visare då krävs det SCART. Postad 10 april 2011 - 14:17
Inga uppdateringar av Sagem-boxen kan rädda den, det finns det 4år kommentarer i den här låååånga tråden. Sagem-boxen har alltid varit defekt och mer alfa än beta. Skräp helt enkelt! Det bästa med boxen är att jag inte kollar på TV mer... //Svenna Jensen Postad 10 april 2011 - 15:13 Eventually, have the BER measured before the box corrections. It's likely the reaon for many of your daily troubles. http://en.wikipedia..../Bit_error_rate regards Kaare Postad 11 april 2011 - 08:00 Bild hade jag väldigt sporadiskt, typ när vinden blåste parabolen lite åt rätt håll, men boxen fick jobba så mycket med signalen att det inte äns gick att byta kanal. Den enda lösningen var att rycka strömsladden och starta om. Då kunde jag åtminstone byta kanal och försöka få bild igen, men efter ett tag så händer samma sak igen och jag hade dessutom ett flertal hängningar/låsningar. Efter att ha justerat tillbaks parabolen igen så fungerar boxen ungefär som innan stormen. Jag verkar vara en av dom som har få problem. Har lite sporadiska omstarter när jag vill in i guiden (typ 1-2 ggr i veckan), men så har jag inga programmerade inspelningar heller. Så signalstyrkan och kvalitén verkar helt klart kunna påverka boxens stabilitet. Postad 11 april 2011 - 08:25 Lite feedback: Den har mjukvara: V 2. 3.0 ( De blåa gränsnittet från i fjor) Den fungerar än så länge helt perfekt, har inte hängt sig eller missat nåt alls. Spolning upp till 600x - är verkigen en funktion som saknas i nya prog.varan. Bilden är bättre, både SD & HD. Vid uppstart ställer den sig inte i MUTE läget - startar upp snabbt. Boxen vill vid varje uppstart ladda ner den senaste mjukvaran, men det vill inte jag - för då vet vi hur det går. Jag ringde kundservice för att kolla om de kan stoppa nerladdninssignalen för uppdatering - det kunde de inte! (såklart) De rekommendarade istället att jag egentligen borde uppdatera till den nyaste - " det är den vi har support på nu" Alltså tipsar de om att ladda ner alla buggarna, som sen supporten får försöka rätta till!?? Frågade även om de inte kunde låta de folk som vill, få tillbaka V 2. 3.0 - gick inte, då de leverantörer de har kräver de nya funktioner som boxen nu har. ( trots att mottagaren inte klarar dem...) -Detta är om något ett klart bevis på att felen inte sitter i själva boxen utan i mjukvaran - den som släpptes i höstas ( svart/orange gränssnitt) trots att CD försöker skylla på allt annat. Har ni god signal (grön stapel) på båda antenningångarna - men ändå boxproblem, kräv ny box med v 2 3 0 mjukvaran! Redigerat av Jörgen A., 11 april 2011 - 10:23. Postad 11 april 2011 - 10:25
ingen som kunde svara på detta? ![]() Postad 11 april 2011 - 10:55 Som det är idag kan jag tyvärr inte rekomendera Canal Digital pga, deras PVR box. Den är numera känd som en riktig katalysator till skilsmässor och griniga barn, en riktig erotikdödare ![]() Den borde förses med varningstexten "KAN ORSAKA AGRESIVA UTBROTT OCH KRAFTIGA DEPRISSIONER. SKALL EJ ANVÄNDAS IHOP MED ALKOHOLHALTIGA DRYCKER,I STORA SÄLLSKAP ELLER VID VIKTIGA HÄNDELSER SÅSOM DIREKTSÄND IDROTT!!!" ![]() Hur ViaSats är kan jag inte svara på. För ett år sen hadde jag rekomenderat CD, men idag måste man ha tur och få en box med gamla mjukvaran eller än mer tur med en ny som funkar (det ska visst finnas sådanna har jag hört). Redigerat av B BUS, 11 april 2011 - 10:56. Postad 11 april 2011 - 12:03
..min box fungerar bra... så jag ska inte säga direkt bu om Canal Digital men samtidigt finns det många med problem. Har CD kvar sin 14-dagar-prova-på garanti? Isåfall kan du beställa CD och testa om du fått en stabil box för att sedan ångra dig... Men det är sant CD har problem med denna box och att de har förlorat kunder pga den vill jag tro. Jag säger inte att boxen är problemfri med för många fungerar den bra, för alltför många inte alls bra. Postad 11 april 2011 - 12:05 Finns det ingen forumstråd som handlar om Viasat boxen? Postad 11 april 2011 - 14:32
Hej Pl1sk3n, Tack för dina förslag, vi tittar på det och håller er uppdaterade så fort vi fått mer information om exakt vilka funktioner boxen kommer att innehålla. Vi vill självklart lösa de återstående buggarna så snabbt som möjligt. Efter sommaren är vårt mål att ha en stabilare box. Mycket beror på hur snabbt Sagem kan lösa våra problem med boxen. Med vänliga hälsningar, Miriam
Hej Albertanton, När det handlar om nya HD kanaler så förhandlar vi hela tiden med olika kanaler och programbolag. Just nu har vi tyvärr ingen information om dessa kanaler men håll gärna utskick på vår hemsida så dyker titt som tätt ny information upp. Självklart så vill vi att den boxen ni köpt ska fungera tillfredsställande för er men vad det gäller priser i överhuvudtaget på ADB-boxen är det allderles för tidigt att säga. Med vänliga hälsningar, Miriam Postad 11 april 2011 - 14:37 Absoluta skallkrav: Man måste kunna -Titta live på en kanal, såväl SD som HD. -Spela in en annan kanal än den man tittar på. -Starta inspelning med "REC"-knappen eller via manuellt förprogrammerad timer. -Aldrig missa någon förprogrammerad inspelning så länge det finns fysisk plats på hårddisken. Om det blir konflikt med något annat ska timerlistan ha prioritet. -Aldrig någonsin tappa bort något redan inspelat. -Aldrig bli störd av växling mellan sommar- och vintertid utan ta detta som något normalt som ska hända. -Manuellt kunna ta bort en redan gjord inspelning. -Automatiskt uppdatera listan med kanaler, inkl att uppdatera, men ej skada, redan inlagda favoritlistor och listan med förprogrammerade inspelningar. -Manuellt kunna gå tillbaka till denna miniinstallation även om mer omfattande programvara installerats. Ovanstående krav är absoluta och bör finnas som en mini-installation. Först när boxen klarar dessa krav utan buggar kan CD börja lägga till ytterligare funktioner som epg med koppling till timerlista, inspelning av 2 kanaler samtidigt och annat som borde vara självklart, men som inte får störa stabiliteten. Ta bort möjlighet till redigering Den funktionen behövs egentligen ej om det inte samtidigt finns komplett programvara för att kopiera till DVD-R inkl att göra menyer etc. Ytterligare finesser orkar nog inte denna hårdvara med. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |