Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)
12255 svar till detta ämne
Postad 13 juli 2011 - 14:30
Unregistered2f2370a8
-
Unregistered2f2370a8
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Efter att pratat med CD-kundtjänst om min box känns det som det är dax att söka andra alternativ.
Kundtjänst höll med om att det var den av Canal Digital nedtvingade programvaran som gjort min egen box näst intill omöjlig att starta. (Pb03...01....Error....) Och jag har formaterat, fabriks återställt, tvingat nedladdning av programmet och har en ny strömadapter. Men eftersom boxen inte har garanti kvar så tar de inte något ansvar för det som de tvingar mig att installera. Någon ersättningsbox kunde jag inte få. Jag skulle kunna få köpa en ny likadan box för flera tusen kronor. Och att få tillbaka min gamla fungerande programvara går ju inte.
Om Canal Digital skulle skicka någon att slå sönder min box med en slägga så skulle det säkert bli rabalder, men när de i praktiken gör samma sak med en programvara så gör dom det utan att bry sig.
Någon ersättning var det inte tal om.
En fördel är iofs att barnen knappt tittar på tv numera. De har gett upp försöken att starta boxen. :-)
Dax att undersöka marknaden... Viasat, Boxer, Telia .... Men inte Canal Digital.
Du har alltid 3 års reklamationsrätt för ursprungliga fel. Är boxen äldre?
Postad 13 juli 2011 - 15:31
Berns
-
Berns
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Efter att pratat med CD-kundtjänst om min box känns det som det är dax att söka andra alternativ.
Kundtjänst höll med om att det var den av Canal Digital nedtvingade programvaran som gjort min egen box näst intill omöjlig att starta. (Pb03...01....Error....) Och jag har formaterat, fabriks återställt, tvingat nedladdning av programmet och har en ny strömadapter. Men eftersom boxen inte har garanti kvar så tar de inte något ansvar för det som de tvingar mig att installera. Någon ersättningsbox kunde jag inte få. Jag skulle kunna få köpa en ny likadan box för flera tusen kronor. Och att få tillbaka min gamla fungerande programvara går ju inte.
Om Canal Digital skulle skicka någon att slå sönder min box med en slägga så skulle det säkert bli rabalder, men när de i praktiken gör samma sak med en programvara så gör dom det utan att bry sig.
En fördel är iofs att barnen knappt tittar på tv numera. De har gett upp försöken att starta boxen. :-)
Dax att undersöka marknaden... Viasat, Boxer, Telia .... Men inte Canal Digital.
Anmäl till arn! Eftersom dom inte ens vågar (eller kan?) säga vad det är dom levererar så är dom ju fullt medvetna om vilka fel dom gör. Men om ingen testar gränserna så kommer dom ju bara fortsätta. Bara anmäla på, finns verkligen ingenting att förlora!
Postad 13 juli 2011 - 16:12
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Som jag skrivit tidigare - kontrollera om det inte är hårddisken som kraschat.
Postad 14 juli 2011 - 08:59
Grön49
-
Grön49
-
Användare
-
-
105 inlägg
Hej Nizz_e Vi tackar för din feedback och skickar den vidare till våra tekniker! Vi uppskattar alltid när ni som kunder kan ge oss information som kan hjälpa oss att utveckla och förbättra såväl utbud som teknik! Med vänliga hälsningar Pauline
Om CD vill ha information så är det väl bara att ta på läsglasögonen och börja läsa denna enorma tråd. 361 sidor med över 10000 inlägg och snart 1.5 miljoner visningar!!!!!!! Denna tråd är ett klockrent exempel hur ett företag kan göra bort sig totalt och tappa all trovärdighet. Jag kan inte komma på något annat företag som har visat ett sådant förakt för sina kunder.
Postad 14 juli 2011 - 14:31
Iwarsson
-
Iwarsson
-
Lärjunge
-
-
425 inlägg
Ganska hårda ord, men jag är beredd att hålla med dig i ditt resonemang. Jag har inte heller fått svar på mina frågor jag har ställt utan besvarats med tystnad eller ordbajseri av politiska mått mätt. Ord utan innehåll. Min förhoppning när CD började med sociala forum var att det skulle vara tillgängligt med proffessionella svar likt tråden om SVT HD. En intresserad och kompetent människa med insyn samt kraft att påverka, som förstår och kan föra sig i skrift. Tyvärr verkar kravet från ledningen vara några som har Facebook i sin mobil bör klara av att svara pöbeln som skriver på Min Hembio. Synd att ni inte tog chansen från början CD att vi kunde möta Er med större respekt än så här. Jag är säker på att vi inte kan klandra Er som skriver här, men om man på Er hemsida läser Er policy om sociala medier kan jag meddela att ni har misslyckats kapitalt. Jag har själv varit en av de som sålt flest abbonnemang i Sverige, jag är glad att jag bytte bransch före uppdateringen i September. Mina före detta kollegor har det inte lätt vill jag lova... Jag SKÄMS när mina släktingar, vänner och bekanta frågar mig vad jag har lurat på dem för skräp! Tyvärr kan jag bara vidarebefordra vad jag och alldeles för många redan har sagt; Att ni saknar kompetens och vilja för att reda ut problemen ni har skapat. Enda sättet är att köpa tv av konkurrenter likt Viasat, Comhem mfl. Jag rekommenderar Er att ni läser på hur Er policy är skriven och börjar arbeta utifrån den. Mina frågor till Er har varit generella och jag hade nöjt mig med generella svar utan detaljer. Som den vänliga själ jag är vill jag upplysa Er om att Ni genom det sättet Ni arbetat på det senaste året (snart) tappar, inte bara abbonenter utan även återförsäljare samt installatörer som tidigare pratat gott om Er samt gjort sitt yttersta för att avtalet som säljs ska vara Ert och inget annat. Jag förväntar mig som vanligt ingen intelligent reaktion på detta och byter (om inget fantastiskt inträffar) leverantör av tv till årskskiftet. Jag hoppas att ni tar Er i kragen och hoppar av era höga hästar, då först kan ni glädja allmänheten med det ni var så bra på tidigare. Att leverera tv utan krusiduller med bäst bild.
Postad 14 juli 2011 - 14:45
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Det endast är ett fåtal kunder som har problem
Så säger cheferna på CD och då är det som gäller!  Edit: Vi har snart svaret på hur Q2 har gått, när det gäller antalet kunder
Redigerat av lindo, 14 juli 2011 - 14:53.
Postad 14 juli 2011 - 15:45
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Q2 visar nog hemska siffror Lindo. Jag tycker det är för ledsamt att de chefer som nu sitter på Canal+/ Canal Digital har tillåtits att köra ett, i årtionden, bra och fungerande företag i botten. Ok, vi pratar om endast en box vilken var en enorm felsatsning från start men som till slut rättades till i programvaran, och då sänker de den igen med ny programvara, sämre än den första som ny. Det visar på antingen galenskap eller bristande kompetens vilket mycket väl kan visa strukturen på hela företaget.
Då är det snart godnatt till massa mumsiga HD TV-kanaler och direktsänd allsvensk fotboll (påtvingad Elitserie-hockey eller vice versa). Det på grund av en ej kompetent ledningsgrupp. Bocom-vibbar så det skriker om det.
Tycker att Viasat inte är ett alternativ om man ser på innehållet.
Redigerat av ruva, 14 juli 2011 - 15:49.
Postad 15 juli 2011 - 08:06
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 303 inlägg
Varför kan jag inte se Top Gear i HD på BBC-HD? Är det en speciell skandinavisk version vi får?
Hej Du har helt rätt i att det inte sänds Top Gear HD i BBC HD utan det är en anpassade version som passar de nordiska rättigheterna. Med vänliga hälsningar Pauline
Postad 15 juli 2011 - 08:25
bpl
-
bpl
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Q2 visar nog hemska siffror Lindo. Jag tycker det är för ledsamt att de chefer som nu sitter på Canal+/Canal Digital har tillåtits att köra ett, i årtionden, bra och fungerande företag i botten. Ok, vi pratar om endast en box vilken var en enorm felsatsning från start men som till slut rättades till i programvaran, och då sänker de den igen med ny programvara, sämre än den första som ny. Det visar på antingen galenskap eller bristande kompetens vilket mycket väl kan visa strukturen på hela företaget.
Då är det snart godnatt till massa mumsiga HD TV-kanaler och direktsänd allsvensk fotboll (påtvingad Elitserie-hockey eller vice versa). Det på grund av en ej kompetent ledningsgrupp. Bocom-vibbar så det skriker om det.
Tycker att Viasat inte är ett alternativ om man ser på innehållet.
Canal+ har inget med denna skit box att göra. Canal Digital ägs av Telenor och Canal+ av TV4! Det är Canal Digital som ska skämmas!
Redigerat av bpl, 15 juli 2011 - 08:37.
Postad 15 juli 2011 - 09:27
Unregisteredb71577f7
-
Unregisteredb71577f7
-
Användare
-
-
164 inlägg
Ganska hårda ord, men jag är beredd att hålla med dig i ditt resonemang.
Jag har inte heller fått svar på mina frågor jag har ställt utan besvarats med tystnad eller ordbajseri av politiska mått mätt. Ord utan innehåll.
Min förhoppning när CD började med sociala forum var att det skulle vara tillgängligt med proffessionella svar likt tråden om SVT HD. En intresserad och kompetent människa med insyn samt kraft att påverka, som förstår och kan föra sig i skrift.
Tyvärr verkar kravet från ledningen vara några som har Facebook i sin mobil bör klara av att svara pöbeln som skriver på Min Hembio. Synd att ni inte tog chansen från början CD att vi kunde möta Er med större respekt än så här.
Jag är säker på att vi inte kan klandra Er som skriver här, men om man på Er hemsida läser Er policy om sociala medier kan jag meddela att ni har misslyckats kapitalt.
Jag har själv varit en av de som sålt flest abbonnemang i Sverige, jag är glad att jag bytte bransch före uppdateringen i September. Mina före detta kollegor har det inte lätt vill jag lova...
Jag SKÄMS när mina släktingar, vänner och bekanta frågar mig vad jag har lurat på dem för skräp! Tyvärr kan jag bara vidarebefordra vad jag och alldeles för många redan har sagt;
Att ni saknar kompetens och vilja för att reda ut problemen ni har skapat. Enda sättet är att köpa tv av konkurrenter likt Viasat, Comhem mfl.
Jag rekommenderar Er att ni läser på hur Er policy är skriven och börjar arbeta utifrån den. Mina frågor till Er har varit generella och jag hade nöjt mig med generella svar utan detaljer.
Som den vänliga själ jag är vill jag upplysa Er om att Ni genom det sättet Ni arbetat på det senaste året (snart) tappar, inte bara abbonenter utan även återförsäljare samt installatörer som tidigare pratat gott om Er samt gjort sitt yttersta för att avtalet som säljs ska vara Ert och inget annat.
Jag förväntar mig som vanligt ingen intelligent reaktion på detta och byter (om inget fantastiskt inträffar) leverantör av tv till årskskiftet. Jag hoppas att ni tar Er i kragen och hoppar av era höga hästar, då först kan ni glädja allmänheten med det ni var så bra på tidigare. Att leverera tv utan krusiduller med bäst bild.
Ytterligare ett i mängden av inlägg som borde få någon av de CanalDigital-anställda som hängs ut av deras chefer att försvara företaget på detta forum att reagera på hur d:a snett ute företaget är. Ni som representerar CanalDigital här, ta med problemen till era chefer som kan ta det upp tilll någon tillräckligt högt uppsatt ledare, typ fånen som spred dimridåer i radion, Niiska, eller något hette han väl. En av de få saker ni på CD kan göra för att inte sjunka djupare är att visa att ni tar era kunder på allvar och öppet visar att ni har misslyckats kapitalt, inte bara med boxen utan framför allt med hur ni hanterar era kunder, det gör man INTE genom att låta kundfronten be oss formatera hårddisken och byta strömadapter, har ni fortfarande inte fattat det? En ursäkt är det minsta man kan begära, INTE att man får svar att man har tillgång till kanalerna även om inte mottagaren fungerar som den skall, INTE att man hävdar att kunderna sitter och småtrycker på stopp-knappen för att "uppspelning KAN INTE avbrytas annars", jag lovar det kan den. Finns det någon som som har någon kontakt med någon som har något ansvar för kundrelationer på CD som man kan kontakta direkt? Någon som fått svar från Plus/ARN? Någon som har något halmstrå man kan gripa efter?
Postad 15 juli 2011 - 09:50
AnssiH
-
AnssiH
-
Rookie
-
2 inlägg
Som jag skrivit tidigare - kontrollera om det inte är hårddisken som kraschat.
Känns lite pinsamt det här...men jag har tänkt på hårddisken flera gånger. Men liksom inte kommit till skott med att byta disk. För den har faktiskt låtit konstigt. Varvat upp, och sedan ner. Så jag har tänkt tanken, och jag har läst alla inlägg här. Och en passande oanvänd hårddisk hade jag liggande..... Så jag borde ha gjort mer än bara tänkt tanken. Men nu gick jag från tanke till handling, tack vare ditt inlägg, och bytte hårddisken. Och boxen startar som den ska! :-) Skönt!! Tack ska du ha Monshi! :-)
Postad 15 juli 2011 - 11:40
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1 000 inlägg
Lite nya buggar som har dykt upp:
Har sett på en SD-kanal, timad inspelning av annan SD-kanal har startat. Ska sen se på inspelningen som fortfarande pågår, trycker på My TV och får vänta en timme på att inspelningen ska bli klar innan My TV kommer upp. Hänt ett par gånger.
Sett på HD-kanal, timerinsp. ska starta av annan SD-kanal, HDMI signalen försvinner en sekund, men det blir ingen inspelning.
TV-guiden hänger sig var och varannan gång som man försöker bläddra i listan.
Får snart fiber till lgh. Bättre leverantörer där kanske?
Postad 15 juli 2011 - 12:09
Berns
-
Berns
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Finns det någon som som har någon kontakt med någon som har något ansvar för kundrelationer på CD som man kan kontakta direkt? Någon som fått svar från Plus/ARN?
Utredningstiden hos ARN är ca 6 månader (lägg till en månads semester också), så det är ju bara vänta. Under tiden verkar CD har lagt ner alla försök till att få boxen att fungera. Den från CD som svarade på min anmälan heter Christofer Thörning ( Christofer.Thorning@ canaldigital.se ) och är "Program Manager". Har inte en susning om vad en sån gör, låter lite som en påhittad tjänst för att sysselsätta folk. Finns inte med på hemsidan heller så lite svårt att veta vad han har för funktion. Men jag ställde lite frågor om hur dom ser på hur dom låter oss "nyttja deras kanalutbud". Dock kunde han inte svara till det och hänvisade till processen med arn. Det kan jag iofs förstå, skulle någon officiell person från CD säga hur dom tycker att man ska kunna "nyttja deras kanalutbud" så blir det ju öppet mål för oss kunder.
Postad 15 juli 2011 - 13:45
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Canal+ har inget med denna skit box att göra. Canal Digital ägs av Telenor och Canal+ av TV4!
Det är Canal Digital som ska skämmas!
Nu ska vi se: Är det Canal Digital som äger satelliterna, säljer boxar och har hand om krypteringen, Canal+ sköter endast om satellitkanalerna?
Postad 15 juli 2011 - 14:42
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Men nu gick jag från tanke till handling, tack vare ditt inlägg, och bytte hårddisken. Och boxen startar som den ska! :-) Skönt!!
Tack ska du ha Monshi! :-)
Trevligt att det löste sig! Det finns två svaga punkter i denna box Nätagget och hårddisken. Dessa två är de som är troligast att fallera. Därav de två delarna man bör undersöka. ruvaCanal Digital är de som distribuerar kanalerna, äger platformen via vilka de sänds och ser till att kryptera dem. Precis som Boxer i marknätet. Canal Digital har inget med vad kanalerna visar eller liknande. Canal+ är ett programbolag, ägt av TV4 som står för Canal+-kanalerna. De köper in filmer, rättigheter för serier osv. Dessa kanaler kan du ta emot via exempelvis Canal Digital, Boxer, Telia IPTV med flera.
Postad 15 juli 2011 - 16:18
Unregisteredc37bf591
-
Unregisteredc37bf591
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Utredningstiden hos ARN är ca 6 månader (lägg till en månads semester också), så det är ju bara vänta. Under tiden verkar CD har lagt ner alla försök till att få boxen att fungera.
Den från CD som svarade på min anmälan heter Christofer Thörning ( Christofer.Thorning@canaldigital.se ) och är "Program Manager". Har inte en susning om vad en sån gör, låter lite som en påhittad tjänst för att sysselsätta folk. Finns inte med på hemsidan heller så lite svårt att veta vad han har för funktion. Men jag ställde lite frågor om hur dom ser på hur dom låter oss "nyttja deras kanalutbud". Dock kunde han inte svara till det och hänvisade till processen med arn. Det kan jag iofs förstå, skulle någon officiell person från CD säga hur dom tycker att man ska kunna "nyttja deras kanalutbud" så blir det ju öppet mål för oss kunder.
Ledningsgruppen på CD finns på hemsidan http://www.canaldigi.../Ledningsgrupp/ och de har mailadress fornamn.efternamn@ canaldigital.se . Mats Almgren är 1:a handsvalet för kontakt.
Postad 15 juli 2011 - 19:17
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Jaha, är det så dåliga företagsledare ser ut (vilka av dem jag menar kan ni nog gissa men här har vi ju en klockren). Hoppas han får sparken utan lön redan imorgon.  Karl Gustav Niska - Teknisk direktör
Redigerat av ruva, 15 juli 2011 - 19:19.
Postad 15 juli 2011 - 19:57
Unregistered0d5a35d1
-
Unregistered0d5a35d1
-
Användare
-
-
131 inlägg
Detta är väl den som borde skämmas mest. Varför är inte hon i denna tråden och svara på frågor? Emma Thorsén - Direktör Kundrelationer & IT
Redigerat av Unregistered0d5a35d1, 15 juli 2011 - 20:00.
Postad 15 juli 2011 - 20:07
XINS
-
XINS
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Troligtvis så ger inte detta något men en namnlista kanske skulle vara något, jag vet inte om man får kontakt med tillräckligt många här igenom men ialla fall ju fler som "skriver under" på de problem som finns desto bättre kanske inkl ett brev till någon "site" som kan publicera de problem och ge CanalDigital dålig reklam. Alla samtal med CanalDigitals kundtjänst blir bara intern statistik i deras egna system och eftersom dom inte erkänner att det finns några problem så skiter dom i vilket, det borde blivit en jäkla massa samtal under 4 år men själv så hade jag flertalet av mina samtal under de första 1-2 åren efter det så har man gett upp. Man har ju installerat om formaterat om HD och bytt strömsladd ett antal gånger "bara för att kundtjänst" inte har något annat att erbjuda.
Postad 15 juli 2011 - 21:26
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Trevligt att det löste sig! Det finns två svaga punkter i denna box Nätagget och hårddisken. Dessa två är de som är troligast att fallera. Därav de två delarna man bör undersöka.
ruva Canal Digital är de som distribuerar kanalerna, äger platformen via vilka de sänds och ser till att kryptera dem. Precis som Boxer i marknätet. Canal Digital har inget med vad kanalerna visar eller liknande.
Canal+ är ett programbolag, ägt av TV4 som står för Canal+-kanalerna. De köper in filmer, rättigheter för serier osv. Dessa kanaler kan du ta emot via exempelvis Canal Digital, Boxer, Telia IPTV med flera.
Det är lite mer komplicerat: TV4 sålde 35% av C More Entertainment, där kanalen Canal+ ingår till Telenor Telenor äger även krypteringssystemet Conax
Postad 15 juli 2011 - 22:42
nilsa
-
nilsa
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Hej!
Nu får jag "Problem med att ta emot signalen" på SVT1 HD, SVT2 HD, Canal+HD och Canal+ Sport HD. Spelar inte in något och alla andra kanaler fungerar. Vad kan ha hänt då?
Postad 16 juli 2011 - 08:03
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Hej!
Nu får jag "Problem med att ta emot signalen" på SVT1 HD, SVT2 HD, Canal+HD och Canal+ Sport HD. Spelar inte in något och alla andra kanaler fungerar. Vad kan ha hänt då?
Att det finns regnmoln på himlen? Att din parabol kanske behöver justeras? HD-kanalerna är lite känsligare, kontrollera att LNB står i kl fem exempelvis.
Postad 16 juli 2011 - 09:19
nilsa
-
nilsa
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Att det finns regnmoln på himlen? Att din parabol kanske behöver justeras? HD-kanalerna är lite känsligare, kontrollera att LNB står i kl fem exempelvis.
Japp, man tackar ödmjukast för det! LNB var lite för nära klockan 6.
Postad 16 juli 2011 - 09:34
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Japp, man tackar ödmjukast för det! LNB var lite för nära klockan 6.
Trevligt när problemen är lätta att lösa.
Postad 16 juli 2011 - 09:38
masite
-
masite
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Hej!
Jag har precis samma problem. Hade det under hösten och vintern men försvann i samband med en uppdatering i februari. Därefter har det inte varit några problem i vare sig sol, regn eller snö. Så för två veckor sedan återkom det. Och ja, huvudet sitter kl 5.
Postad 16 juli 2011 - 10:29
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Jag har precis samma problem. Hade det under hösten och vintern men försvann i samband med en uppdatering i februari. Därefter har det inte varit några problem i vare sig sol, regn eller snö. Så för två veckor sedan återkom det. Och ja, huvudet sitter kl 5.
testa även att justera själva parabolen. Markera exakt hur det är riktat nu och testa att riktade om den. Små små steg.
Postad 16 juli 2011 - 22:02
Unregisteredc7b312fb
-
Unregisteredc7b312fb
-
Forumräv
-
-
596 inlägg
Trevligt när problemen är lätta att lösa.
Lätt att lösa när man får rätt info. När jag ringde till Canal Digital för att få "teknisk support" om saken så sa de bestämt att det inte skulle hjälpa att vrida på parabolhuvudet, som jag blivit tipsad om här. Det var det dummaste han hört, sa han. Så jag fick lägga på utan att blivit hjälpt, men eftersom jag litar mer på folk här inne så gick jag upp på taket för att testa. Så enkelt det är när man lyssnar på rätt personer. Annars hade jag fortfarande inte haft bild än idag.
Redigerat av Unregisteredc7b312fb, 16 juli 2011 - 22:03.
Postad 18 juli 2011 - 23:17
danne_danne
-
danne_danne
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
kollar man på sidan http://www.canaldigi.../Ledningsgrupp/så kan man hämta hem större bilder på alla Direktörer. Är det för dom som har dålig syn eller?! Har aldrig sett det hos ett företag innan. Däremot kontaktuppgifter brukar ju finnas. Men man kanske är mer intresserad av att synas.
Postad 19 juli 2011 - 07:40
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
kollar man på sidan http://www.canaldigi.../Ledningsgrupp/ så kan man hämta hem större bilder på alla Direktörer. Är det för dom som har dålig syn eller?! Har aldrig sett det hos ett företag innan. Däremot kontaktuppgifter brukar ju finnas. Men man kanske är mer intresserad av att synas.
Nu ska vi inte köra någon kampanj mot cheferna... men som svar på din fråga, inte helt ovanligt att större bilder finns att tillgå. Dessa är då till för pressen om de vill ha en bild i tidningen. Inte alls konstigt även om dessa bilder inte alltid ligger öppet som i detta fallet. Kontaktuppgifter? Troligen så enkelt som förnamn.efternamn@... fast ska sägas, i ett företag som jobbar främst mot privatkunder är det inte alltid lämpligt att öppna en väg för dessa direkt in till cheferna. Bättre att kunderna går via kundtjänst och vid behov slussa upp i organisationen.
Postad 20 juli 2011 - 06:59
swede1
-
swede1
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Lite nya buggar som har dykt upp:
Dito hände mig (igen) häromdagen. Hur jäkla taskig programmering kan man åstadkomma egentligen när man hänger ett program genom att bläddra i en lista ... ? Eller rättare sagt hur taskig testning och QA har man egentligen om man inte kniper en sån enkel bugg innan man skickar ut en release?
Postad 20 juli 2011 - 08:10
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 303 inlägg
Hej AnssiH Vi skulle vilja du skickar oss ett PM med dina kontaktuppgifter (kundnummer eller personnummer + telefonnummer) så vi kan kontakta dig för lösning i ärendet med din box. Vänligen Mikael, Canal Digital
Postad 20 juli 2011 - 08:28
Unregistered259b9dd2
-
Unregistered259b9dd2
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Hej AnssiH
Vi skulle vilja du skickar oss ett PM med dina kontaktuppgifter (kundnummer eller personnummer + telefonnummer) så vi kan kontakta dig för lösning i ärendet med din box.
Vänligen Mikael, Canal Digital
Det här problemet med boxen är vi många som har men har slutat orka ringa och klaga så då kanske vi alla ska skicka ett pm för det verkar vara det enda sättet att få er att lyssna på att vi VERKLIGEN har problem ? När man ringer kundtjänst och väl kommit fram så är det inget fel på programvaran utan antingen handhavandefel eller att en formatering behövs. Jag har också börjat titta på andra alternativ men avvaktar till den nya boxen kommer och hoppas på att ni vill göra rätt för er genom att ge oss den gratis efter snart 1 år med bara problem.
Postad 20 juli 2011 - 08:42
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
(..snip..)..jag borde ha gjort mer än bara tänkt tanken. Men nu gick jag från tanke till handling, tack vare ditt inlägg, och bytte hårddisken. Och boxen startar som den ska! :-) Skönt!!
Hej AnssiH
Vi skulle vilja du skickar oss ett PM med dina kontaktuppgifter (kundnummer eller personnummer + telefonnummer) så vi kan kontakta dig för lösning i ärendet med din box.
Vänligen Mikael, Canal Digital
Som Canal Digital ser om de läser citatet ovan har AnssiH redan löst sina problem genom att byta hårddisken i boxen.
Postad 20 juli 2011 - 09:03
PDDNOS
-
PDDNOS
-
Forumräv
-
-
646 inlägg
Dessa automatgenererade standardsvar från CD är sällan särskilt lyckade, då de skapar än mer förvirring och irritation. CD:s Facebooksida är fö. mest fullt med "interna" banala floskler, och man måste "gilla" dem för att kunna framföra klagomål. Ringer man så skall man ha tur om man får tag på någon vettig person som över huvud taget känner till problemen med boxen. Jag ringer dem inte längre.
Postad 20 juli 2011 - 12:17
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1 000 inlägg
Ytterligare en bugg: vid snabbspolning och ibland när man går in i menyer försvinner HDMI-signalen nån sekund.
Troligaste orsaken till alla buggar måste vara att senaste uppdateringen överbelastar systemet. Det påminner om att surfa på nätet med en gammal 486:a.
En enkel fråga som CD bör kunna ge ett rakt svar på: Har det varit samma processor/minnen m.m. i boxarna hela tiden, eller har nyare boxar uppgraderats efter hand? Min är några år gammal.
Sen kan CD göra ett studiebesök på Telias digitaltv-tråd. Snabba svar. Kunniga svar. Och ofta felen fixade efter nån dag.
Postad 21 juli 2011 - 08:13
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Då har siffrorna kommit för Q2 minus 7000 kunder i Skandinavien under kvartalet för CD
Telia fick 15000 nya TV kunder under Q2, bara i Sverige
Viasat minskar 1000 kunder i Skandinavien (beror lite på hur man räknar på deras redovisning)
Siffror för Boxer ej tillgängliga än
Postad 21 juli 2011 - 15:19
Unregistered72571861
-
Unregistered72571861
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Har hänt mig minst en gång om dagen den senaste veckan. Måttligt irriterande när man har en otålig son som ska se på inspelade "Musses klubbhus".
Postad 21 juli 2011 - 16:00
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Veteran
-
-
2 489 inlägg
Då har siffrorna kommit för Q2 minus 7000 kunder i Skandinavien under kvartalet för CD Telia fick 15000 nya TV kunder under Q2, bara i Sverige Viasat minskar 1000 kunder i Skandinavien (beror lite på hur man räknar på deras redovisning) Siffror för Boxer ej tillgängliga än
Nu kommer inte CD undan med att Viasat fått PL, utan säkerligen boxproblem. Telia har säkerligen tagit andelar av kabel och de andra IP-bolagen då vi parabolägare har sämre möjlighet till TV via IP-teknik pga långa avstånd till telestationer etc.
Postad 24 juli 2011 - 23:32
LFN
-
LFN
-
Användare
-
-
202 inlägg
Testar just mitt CD kort i en annan godkänd CD box (ej HD). Får meddelandet "Kanalen är ej tillgänglig" på skärmen på alla kanaler! Har däremot perfekt bild och avkodade kanaler på min HD box.
Innebär detta att mitt kort är parat ihop med HD boxen och därför inte funkar i nån annan box...eller?
Postad 25 juli 2011 - 05:36
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Veteran
-
-
2 489 inlägg
Testar just mitt CD kort i en annan godkänd CD box (ej HD). Får meddelandet "Kanalen är ej tillgänglig" på skärmen på alla kanaler! Har däremot perfekt bild och avkodade kanaler på min HD box. Innebär detta att mitt kort är parat ihop med HD boxen och därför inte funkar i nån annan box...eller?
Vilken annan box har du provat i? CD 5050 samt 7000 är kort samt box pairade om jag inte minns fel. Tog över mitt kort till bror min och kortet fungerade inte i hans CD 5050, däremot i en gammal CD Pioneer(?) som låg och skräpade i förrådet hans.
Postad 25 juli 2011 - 08:38
LFN
-
LFN
-
Användare
-
-
202 inlägg
Vilken annan box har du provat i? CD 5050 samt 7000 är kort samt box pairade om jag inte minns fel. Tog över mitt kort till bror min och kortet fungerade inte i hans CD 5050, däremot i en gammal CD Pioneer(?) som låg och skräpade i förrådet hans.
Det är en CDC-7000ST. Jag har lånat den av min far. Han har oxå en HD box och hans CD-kort fungerar utmärkt i bägge boxarna. Han flyttar kortet mellan sin HD box och denna CDC7000 som han har i sin sommarbostad ochhan har aldrig haft några problem med detta. Citat från CanalDigitals hemsida: Koppling mellan programkort och box? Kopplingen mellan programkort och box finns för att skydda kanalbolagens sändningsrättigheter samtidigt som den skydda dig som kund från att råka ut för olovlig hantering av abonnemanget, så kallad piratverksamhet. Detta innebär också att du som har Multiabonnemang inte kan byta kort mellan boxar av olika märken.(Jag har INTE multiabonnemang)
Redigerat av LFN, 25 juli 2011 - 09:14.
Postad 25 juli 2011 - 09:42
Unregistered46900350
-
Unregistered46900350
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
samtidigt som den skydda dig som kund från att råka ut för olovlig hantering av abonnemanget, så kallad piratverksamhet.
Jomen, tjena...
Postad 25 juli 2011 - 13:19
LFN
-
LFN
-
Användare
-
-
202 inlägg
Bifogar min fråga till CD och deras svar: Fråga: Hej. Jag har efter ett åsknedslag i min HD box fått lämna den på verkstad. Under tiden så hittade jag en billig box att köpa för att kunna titta provisoriskt under reparationstiden. En CDC-7000ST. Kortet avkodar inga kanaler i denna box! Har ni börjat med parning av box/kort? Svar: Hej och tack för ditt mejl. För att kortet ska fungera i den boxen måste vi registrera den CDC-7000ST som du har köpt. Vi ber dig därför att komplettera med serienumret på den boxen så att vi kan registrera den. Med vänlig hälsning Canal Digitals Kundservice Tel: 0770-33 22 11 Fax: 08-772 27 77 www. canaldigital.se Och nu har jag precis beställt en Clarke-Tech ET 9000 (Xtrend) och det känns ju lindrigt sagt halvbra om jag inte kommer att kunna använda CD abonnemanget i den mottagaren. Nån fler som haft samma problem?
Postad 25 juli 2011 - 13:25
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Veteran
-
-
2 489 inlägg
Bifogar min fråga till CD och deras svar:
Fråga: Hej. Jag har efter ett åsknedslag i min HD box fått lämna den på verkstad. Under tiden så hittade jag en billig box att köpa för att kunna titta provisoriskt under reparationstiden. En CDC-7000ST. Kortet avkodar inga kanaler i denna box! Har ni börjat med parning av box/kort?
Svar: Hej och tack för ditt mejl. För att kortet ska fungera i den boxen måste vi registrera den CDC-7000ST som du har köpt. Vi ber dig därför att komplettera med serienumret på den boxen så att vi kan registrera den.
Med vänlig hälsning Canal Digitals Kundservice Tel: 0770-33 22 11 Fax: 08-772 27 77 www.canaldigital.se
Och nu har jag precis beställt en Clarke-Tech ET 9000 (Xtrend) och det känns ju lindrigt sagt halvbra om jag inte kommer att kunna använda CD abonnemanget i den mottagaren. Nån fler som haft samma problem?
Jag glömde skriva att du kan lura boxen. Stoppa i en Conax CA-modul i boxen så blir den inte pairad, utan lika öppen som alla andra boxar med Conax som avkodningssystem.
Postad 26 juli 2011 - 21:54
Unregistered5645b62e
-
Unregistered5645b62e
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Någon mer än jag som inte får ljudet från dialogen i centerhögtalaren på Allsång?
//Surmetarn
Postad 27 juli 2011 - 07:56
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Hej LFN,
Du behöver inte oroa dig kring cdc-7000 (CDs Combobox) avseende pairing. Ett programkort från CD fungerar normalt med alla boxar (om det är rätt Conaxversion i box/CAM). Dock är det så att basboxen och Comboboxen måste få kortet registrerat mot sig via CDs kundtjänst, vilket det bara är att be dem om.
CD har det lite bakvänt på området. Kortet går att köra i alla boxar samt efter registrering även i deras Combobox. Syftet med det hela blir ju grumligt.
Jag kör Clarke-Tech ET9000 och har inga problem med det. Dock kan det vara lurigt att konfigurera Softcam (i mitt fall OSCAM) men det funkade till slut. Se Clarke-Tech tråden.
Redigerat av kenta2, 27 juli 2011 - 07:57.
Postad 27 juli 2011 - 08:50
LFN
-
LFN
-
Användare
-
-
202 inlägg
Hej LFN,
Du behöver inte oroa dig kring cdc-7000 (CDs Combobox) avseende pairing. Ett programkort från CD fungerar normalt med alla boxar (om det är rätt Conaxversion i box/CAM). Dock är det så att basboxen och Comboboxen måste få kortet registrerat mot sig via CDs kundtjänst, vilket det bara är att be dem om.
CD har det lite bakvänt på området. Kortet går att köra i alla boxar samt efter registrering även i deras Combobox. Syftet med det hela blir ju grumligt.
Jag kör Clarke-Tech ET9000 och har inga problem med det. Dock kan det vara lurigt att konfigurera Softcam (i mitt fall OSCAM) men det funkade till slut. Se Clarke-Tech tråden.
Tack för svaret. Jag behöver säkerligen lite support när jag fått hem min Clarke-Tech. Tur att det finns hjälpsamma människor här :-)
Postad 27 juli 2011 - 13:52
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 303 inlägg
Ytterligare en bugg: vid snabbspolning och ibland när man går in i menyer försvinner HDMI-signalen nån sekund. Troligaste orsaken till alla buggar måste vara att senaste uppdateringen överbelastar systemet. Det påminner om att surfa på nätet med en gammal 486:a.
En enkel fråga som CD bör kunna ge ett rakt svar på: Har det varit samma processor/minnen m.m. i boxarna hela tiden, eller har nyare boxar uppgraderats efter hand? Min är några år gammal.
Sen kan CD göra ett studiebesök på Telias digitaltv-tråd. Snabba svar. Kunniga svar. Och ofta felen fixade efter nån dag.
Hej Nizz_e, Ja, specifikationen är densamma på HDPVR:en. Det som kan ändras är att vissa komponenter som har bristvara, kan bytas i fabriksledet mot en annan med samma prestanda/specifikation. Med vänliga hälsningar Mikael
Postad 27 juli 2011 - 22:02
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
De menar att de komponenter som inte tillverkas längre byts ut mot lika usla fast nya. Måste vara rena detektivarbetet att få till det. Men var gör man inte för sina kunder.
Postad 28 juli 2011 - 10:15
Unregistered8a335878
-
Unregistered8a335878
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Köpte mottagaren i mars i år. Har upprepade gånger fått meddelandet med problem att ta emot signalen. Senaste gången kollade jag antennstyrkan och då visade det sig att antenn 1 inte alls var med. Det var den lite senare. Vädret var bra. Har haft tevefirman som monterade parabolen att kolla denna och allt är OK.
de senaste dagarna har boxen hängt sig varje dag och idag rök en en inspelning fjärrkontrollen är död är död man får starta om genom att dra ut kontakten.
Har funderat på att göra en fabriksåterställning men vad händer då med det man har inspelat. Alternativ är att begära en ny box på garantin. Och förlåt en dum fråga hur lång är den?
Har hört glunkas om att CD och Sagem känner till den förstnämnda buggen och att den skulle uppdateras med en ny programvara.
Har försökt leta svar i forumet efter idogt tröskande.
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|