Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)
12255 svar till detta ämne
Postad 05 augusti 2011 - 20:30
voyager
-
voyager
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Det är väl snarare så att alla som upplever detta inte ids ringa in till kundtjänst. Man får ju bara svaret "gör en fabriksåterställning" eller "formatera hårddisken". Man ringer kanske in två, tre gånger sedan ger man upp och lär sig leva med alla möjliga buggar som finns i denna box.
/Gunnar
Det är ju så att alla inte vet om att detta forum finns, o vissa har kanske inte någon dator så då blir det svårt att skriva här. Kollar man runt på CD Norges o Danmarks facebooks sidor så finns även det problemen där. Jag bryr mig inte längre om denna skitbox o dess uppdateringar som kommer o går, riktar in mig ist på nya ADB boxen, funkar inte den så är det adjö till CD! Det är bättre att dom lägger mer krut på den, går ut med information om den.. Har även slutat att ringt till dom, blir ibland bara dåligt bemött hos vissa personer!
Redigerat av voyager, 06 augusti 2011 - 08:32.
Postad 07 augusti 2011 - 08:56
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Ja är en av dom som nog skulle kunna tänka mig använda VOD då jag idag hyr ganska mycket film på film2home. Men jag skulle aldrig våga använda den här boxen till det. När boxen inte ens klarar av att spela in hur skulle det då funka om jag hyrde en film med den, ser framför mig hur jag sitter timmar i telefonkö för att få nån film krediterad som jag ej lyckats se på... Nää CanalDigital dags att göra lite rätt för sig snart och förstå att det är kunderna som betalar eran lön.
Försökte använda VOID men har tyvärr Telenor Mobilt bredband och kommer man över 20 GB/månad sänker de farten några timmar på kvällen (17.00 - 24.00). Gick inte titta alls. Ny tjänst som man inte kan använd och som segar ner boxen så inte konstigt att jag slängde ut den. PS - Hade jag dock haft Telia 4G vore jag helt borta efter 30 GB så Telia är ännu värre.
Postad 07 augusti 2011 - 09:58
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5 693 inlägg
Försökte använda VOID men har tyvärr Telenor Mobilt bredband och kommer man över 20 GB/månad sänker de farten några timmar på kvällen (17.00 - 24.00). Gick inte titta alls. Ny tjänst som man inte kan använd och som segar ner boxen så inte konstigt att jag slängde ut den.
PS - Hade jag dock haft Telia 4G vore jag helt borta efter 30 GB så Telia är ännu värre.
På Telia går det att köpa mer GB om man skulle använda upp alla 30GB. Men nog om det. Igår såg jag på Invictus på Canal+ film HD. Under filmen så försvann Dolby digital ljudet, fick ställa om till stereo, sen frös bilden några gånger också under sändningen också. Det var typ första filmen jag sett på canal+ film hd i sommar, vet inte om det beror på boxen eller om sändningen var dålig, jag hade bra signal iaf och det var inget dåligt väder ute.
Postad 07 augusti 2011 - 13:29
B BUS
-
B BUS
-
Forumräv
-
-
607 inlägg
På Telia går det att köpa mer GB om man skulle använda upp alla 30GB. Men nog om det. Igår såg jag på Invictus på Canal+ film HD. Under filmen så försvann Dolby digital ljudet, fick ställa om till stereo, sen frös bilden några gånger också under sändningen också. Det var typ första filmen jag sett på canal+ film hd i sommar, vet inte om det beror på boxen eller om sändningen var dålig, jag hade bra signal iaf och det var inget dåligt väder ute.
Jag hadde äntligen lyckats spela in alla avsnitt av "Games of Thron". Första omgången dom gick missade serieinspelningen några halva avsnitt, men nu snurrar dom i repriser så då gjorde jag ett nytt försök, Jag såg avsnitt 4 igår oche efter halva programmet försvan ljudet och ett högt brus gjorde sitt bästa för att skada både mitt 5.1 system och min hörsel. såg avsnittet utan ljud eftersom jag ville se klart:-( Senare inatt sappade jag förbi Canal+HD och då var det en film med samma höga brus, är det bara hos mig Canal+HD uppför sig så. Natten mellan frdag och Lördag kastades alla program om i mina favoritlistor, har det hänt någon annan? Att ringa till CD och klaga är inte lönt, det slutade jag med för länge sen, orkar knappt skriva här äns. Det innebär innte att man inte har problem, bara att man håller på att ge upp. I 11 månader har CD sagt att dom gör allt för att komma tillrätta med problemen, om jag minns rätt var sista uppdateringen som skulle förbättre buggarna i början av Maj. Vad gör CD / SAGEM igentligen? Hoppas dom skickar ut ADB boxen snart.
Postad 07 augusti 2011 - 15:16
Unregistered1573
-
Unregistered1573
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Någon mer som har "problem" med att klockan i boxens display ställer tillbaka sig en timme, ca en kvart före förinställd inställning, för att efter ett par minuter återgå till det normala? Varför gör den så?
Postad 07 augusti 2011 - 18:14
ABSiNSANE
-
ABSiNSANE
-
Lärjunge
-
-
320 inlägg
Någon mer som har "problem" med att klockan i boxens display ställer tillbaka sig en timme, ca en kvart före förinställd inställning, för att efter ett par minuter återgå till det normala? Varför gör den så?
Jag har inte ditt problem men ett liknande. Om jag gör boxen strömlös så går klockan en timme för sakta tills jag startar boxen. Klockan är bara ett av problemen som denna box har...
Postad 07 augusti 2011 - 18:28
PDDNOS
-
PDDNOS
-
Forumräv
-
-
646 inlägg
Jo, klockan på boxen gick fel igår hos oss vilket noterades av gäster. Känns som riktigt hi-tech...
Postad 07 augusti 2011 - 21:43
Unregistered1573
-
Unregistered1573
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Jo, klockan på boxen gick fel igår hos oss vilket noterades av gäster. Känns som riktigt hi-tech...
Lite komiskt är det allt att jag allvarligt tänkt att pensionera boxen som klocka efter alla problem som jag haft med den (dem). Nu duger den alltså inte till det ens...
Postad 08 augusti 2011 - 07:41
ABSiNSANE
-
ABSiNSANE
-
Lärjunge
-
-
320 inlägg
Postad 08 augusti 2011 - 08:39
RoPe
-
RoPe
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Fick några vansinnesutbrott på detta skämt till box igår kväll! Alla problem som listats här senaste tiden på en och samma kväll... fy fan.
Postad 08 augusti 2011 - 10:12
Unregistered4eff8a47
-
Unregistered4eff8a47
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Hej
Vi väntar på ett beslut om lansering av en ny mjukvara som bland annat skall lösa problemet med att ta emot signalen vid framför allt inspelningar. Vi får besked i slutet på denna veckan och kommer då informera er direkt!
Med vänliga hälsningar Pauline
Hej, Nu är det början av nästa vecka och vi är förstås nyfikna på hur det gått med detta. Kommer nu äntligen alla problem vara lösta? Jag håller tummarna...  Mvh, /NOP P.S. Bifogar en fin bild på hur gui:et ser ut när man spolar i timeshift. Edit: Raderat exif
Redigerat av Unregistered4eff8a47, 08 augusti 2011 - 12:34.
Postad 08 augusti 2011 - 11:25
Unregistered1573
-
Unregistered1573
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Är din tv-bild dessutom uppochner?! Stackars människa...
Postad 08 augusti 2011 - 13:00
Kabukiman
-
Kabukiman
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Någon som löst problemet med helt tappad signal på dom marksända kanalerna?
Nu råkade även min box ut för det, går inte att få in en ända marksänd kanal längre
Har såklart testat antennsladden med annan tv mm.
Supporten säger som vanligt fabriksåterställning, men det hjälper föga.
Och garantin har såklart gått ut.
"kul" annars är att dom då berättar på CD att boxen är ju egentligen inte byggd för dom marksända kanalerna, utan i första hand satellit.
Därav kunde det vara lite sämre kvalitet på komponenterna i den marksända delen.
Ska man skratta eller gråta?!
Dom nämnde iaf att den nya inspelningsbara HD boxen på 500 gig var på G.
Kanske ev till September, men inget bekräftat...
Postad 08 augusti 2011 - 13:54
Barbrady
-
Barbrady
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Fick också svaret att i början av sep. skulle den nya boxen dyka upp. Frågan är ju då om man ska vänta eller inhandla en VU+... Jag tror inte på ngt magiskt erbjudande, man får nog lägga en hel del slantar för ADB...
Postad 08 augusti 2011 - 14:02
voyager
-
voyager
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Fick också svaret att i början av sep. skulle den nya boxen dyka upp. Frågan är ju då om man ska vänta eller inhandla en VU+... Jag tror inte på ngt magiskt erbjudande, man får nog lägga en hel del slantar för ADB...
Vi fick ju köpa SAGEM skiten till ett otroligt bra pris för 3000:-, o den har ju aldrig funkat som den ska heller.. Men får hoppas på bättre avtal o pris denna gång för ADB! För er som vill veta mera om nya ADB kan kolla testet av boxen här: http://www.hardware....s_nye_pvr/98464
Postad 08 augusti 2011 - 14:31
Unregisteredc4a90337
-
Unregisteredc4a90337
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Vi fick ju köpa SAGEM skiten till ett otroligt bra pris för 3000:-, o den har ju aldrig funkat som den ska heller.. Men får hoppas på bättre avtal o pris denna gång för ADB! För er som vill veta mera om nya ADB kan kolla testet av boxen här: http://www.hardware....s_nye_pvr/98464
Hmm, ingen komponentutgång.
Postad 08 augusti 2011 - 14:35
Berns
-
Berns
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Man kan ju undra varför "supporten"/"kundtjänst" går ut med obekräftade uppgifter om leveranstid på en box? Känns ju lite sådär seriöst. Antingen ger man ett datum (som gäller såklart (tips till CD)), eller så kniper man.
Eller är man så panikslagen att man ska tappa ännu flera kunder pga problemen så man slänger ur sig datum på måfå för att folk ska stanna? Lite som att gå ut på ett forum och säga att det ska komma info om ett problem som ska lösa en rätt vital funktion på boxen, att kunna titta på tv. Som sedan inte dyker upp inom utsatt tid. Är det inte lite bättre att hålla inne med infon tills man har ett datum. Så man inte exponerar sig som ännu mera oseriös.
Postad 08 augusti 2011 - 14:46
RoPe
-
RoPe
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Man kan ju undra varför "supporten"/"kundtjänst" går ut med obekräftade uppgifter om leveranstid på en box? Känns ju lite sådär seriöst. Antingen ger man ett datum (som gäller såklart (tips till CD)), eller så kniper man.
Eller är man så panikslagen att man ska tappa ännu flera kunder pga problemen så man slänger ur sig datum på måfå för att folk ska stanna? Lite som att gå ut på ett forum och säga att det ska komma info om ett problem som ska lösa en rätt vital funktion på boxen, att kunna titta på tv. Som sedan inte dyker upp inom utsatt tid. Är det inte lite bättre att hålla inne med infon tills man har ett datum. Så man inte exponerar sig som ännu mera oseriös.
Det är väl så CD har agerat hela tiden, lösa löften om att boxen som de har förstört kommer att fixas med nästa uppdatering som kommer "nästa månad". Nu har de lett oss kunder i nosringen i 3+ år med fagra löften om en snar lösning och nu senast är det den nya boxen som kommer lösa allt. Vi får den naturligstvis inte gratis men för det facila priset av ca. 3000, med rabatt, bara du binder dig för 24 månader. Så står man där igen och funderar på att köpa en ny gris i en ny säck, utan att veta hur den ser ut eller hur den fungerar efter att CD har satt tänderna i den. Den kanske fungerar kanon i ett halvår, tills CD kommer på att de ska "uppdatera" programvaran och så sitter man där igen och bläddrar i forum och läser och delar andra kunders frustration. CD har förbrukat allt mitt förtroendekaptial och jag kommer inte beställa någon ny gris innan jag sett hur den nya forumtråden utvecklar sig, för buggar kommer att finnas var så säkra.
Postad 08 augusti 2011 - 15:11
voyager
-
voyager
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Hmm, ingen komponentutgång.
Nej finns ingen sådan..
Postad 08 augusti 2011 - 15:20
voyager
-
voyager
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Det är väl så CD har agerat hela tiden, lösa löften om att boxen som de har förstört kommer att fixas med nästa uppdatering som kommer "nästa månad". Nu har de lett oss kunder i nosringen i 3+ år med fagra löften om en snar lösning och nu senast är det den nya boxen som kommer lösa allt. Vi får den naturligstvis inte gratis men för det facila priset av ca. 3000, med rabatt, bara du binder dig för 24 månader. Så står man där igen och funderar på att köpa en ny gris i en ny säck, utan att veta hur den ser ut eller hur den fungerar efter att CD har satt tänderna i den. Den kanske fungerar kanon i ett halvår, tills CD kommer på att de ska "uppdatera" programvaran och så sitter man där igen och bläddrar i forum och läser och delar andra kunders frustration. CD har förbrukat allt mitt förtroendekaptial och jag kommer inte beställa någon ny gris innan jag sett hur den nya forumtråden utvecklar sig, för buggar kommer att finnas var så säkra.
Ja, då den nya ADB baseras på en öppen lösning i systemet så innebär det att i framtiden har Canal Digital fria händer att göra förändringar o utveckla nya tjänster! Vilket då kan innebära Problem igen! Och enligt CD Norge så planeras TiVo lanseras kvartal 1 2012!
Postad 08 augusti 2011 - 20:24
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1 954 inlägg
Ljudet på Canal +Film HD är paj hos mig just nu , bara sprakar. Fick slänga mig på volymknappen för att snabbt sänka ljudet.
22 Bullets visas.
Några fler som har problem och kan bekräfta detta?
Nu blev det normalt igen,precis när jag skrivit klart. Vet inte hur länge det varade dock,var nog inte boxens fel?
/Fredrik
Postad 08 augusti 2011 - 20:58
Unregisteredc4a90337
-
Unregisteredc4a90337
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Ljudet på Canal +Film HD är paj hos mig just nu , bara sprakar. Fick slänga mig på volymknappen för att snabbt sänka ljudet. 22 Bullets visas.
Nu blev det normalt igen,precis när jag skrivit klart. Vet inte hur länge det varade dock,var nog inte boxens fel?
/Fredrik
Jodå, det har drabbat mig ett par gånger de senaste veckorna, dock inte när jag ville se en bra film tack och lov.
Postad 08 augusti 2011 - 20:59
Dune2k
-
Dune2k
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej
Även jag drabbades av felet med att min boxer pvr 101-st slog av sig och sedan börja göra en uppdatering. men det blinkar bara 00 sen 01 sen händer inget mer förs jag får upp nåt error. Sen startar allt om och börjar om igen.
Så jag får inte ens fram någon bild så jag kan göra en återställning,
Tänkte höra om det är någon som funnit en lösning på det en?
Prata med canal digital idag och dom sa att dom skulle skicka mig en ny nätadapter men jag är skeptiskt till att det är den det är fel på.
Har även testat att göra följande för att tvinga fram uppdatateringen utan att det hjälper:
Håll inne powerknappen på fronten ett par sek.
När displayen visar 88:88 trycker du på fjären i snabb följad. OK sen MENU
Nu ska displauer visa 01-- osv.
Postad 08 augusti 2011 - 21:02
narug
-
narug
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Ljudet på Canal +Film HD är paj hos mig just nu , bara sprakar. Fick slänga mig på volymknappen för att snabbt sänka ljudet. 22 Bullets visas.
/Fredrik
Samma program med högt digitalbrus här! Har en Vu+ Duo så det var nog fel på utsändningen.
Postad 08 augusti 2011 - 21:31
pl1sk3n
-
pl1sk3n
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
Som redan nämnts, ingen komponent....vill ju kunna koppla in projen oxå!!!
500gb hdd, hmmm , 2tb disk kostar väll 500sek idag.
Usb disk ? inte troligt i såna fall så hade dom väll lagt dit en esata direkt.
Verkar som dom tagit bort möjligheten för markkanaler oxå.
Nä CD, detta är inget jag kommer att betala för, men vi kan göra ett byte.
Förutsätter att detta inte ska betyda att jag måste skriva på för 2 nya år för om den fungerar lika
illa som nuvarande, vid leverans eller vid uppdatering så har iaf jag ingen lust att fortsätta att
vara ER försökskanin.
Har som många andra här givit upp att felanmäla boxen pga CD's inkompetens.
Postad 09 augusti 2011 - 08:59
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 303 inlägg
/Fredrik
Hej, Vi har kontaktat Canal plus och felanmält att 5.1-ljudet på Canal + film HD brusar. Det vanliga steroeljudet ska fungera som vanligt. Med vänliga hälsningar Mikaela
Postad 09 augusti 2011 - 09:20
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
ang iptv. (vet inte om någon utveckling sker på denna)
nu visar den alla kanaler som finns. Går det att göra så att den enbart visar de kanaler man abonnerar på? (en kompromiss iom det inte finns någon hd att lagra favoritkanaler).
Ser att det finns något som heter bokmärken men har ev förstått om/hur den fungerar.
svts regionala kanaler (dvs lokalsändningar) är helt döda, visar enbart svart (svts huvudkanal med lokalnyheter från Stockholm fungerar dock, men man missar de övriga lokalnyheterna), tror det är samma sak för tv4.
Postad 09 augusti 2011 - 16:10
ABSiNSANE
-
ABSiNSANE
-
Lärjunge
-
-
320 inlägg
Fick nyss detta brev. Sen har jag även fått veta att boxen från ADB kommer att lanseras nästa vecka, får se om det stämmer!
Hej testkunder,
Nu är det så att vi kommer lansera en ny mjukvara till alla kunder torsdagen den 10:e augusti ca. kl.10.
Tyvärr så blev ni inte inblandade i test av denna mjukvara mest pga ett väldigt pressat tidsschema.
Jag hade hoppats att vi skulle ha kunnat leverera denna mjukvara i slutet av juni, men några tester var inte klara för att vi skulle kunna lansera innan vi fryser satellitplattformen för förändringar under juli månad.
Dock så gav denna ”frys” oss tid för att avsluta testerna och nu kunna lansera denna mjukvara.
Det den huvudsakligen skall rätta till är följande:
· ”Problem med att ta emot signalen” vid främst inspelningar
· Kanaler ”faller ur” favoritlistan när man har marksända kanaler med.
· Serieinspelningar som inte fungerar nästa kalendermånad
· Ingen bild och ljud vid uppstart när en programmerad inspelning pågår
Vi fortsätter att utveckla mjukvaran och jag kommer se till att ni blir involverade i nästa test.
Postad 09 augusti 2011 - 16:13
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 303 inlägg
Hej!
Den 11 augusti släpper vi programvaruversion 0.9.5_H till den inspelningsbara HD-boxen.
Den nya programvaruversionen kommer att rätta till följande buggar:
• ”Problem med att ta emot signalen” vid främst inspelning.
• Att kanaler faller ur Favoritlistan då marksända kanaler finns med.
• Att bild och ljud saknas vid uppstart då en programmerad inspelning pågår.
• Att serieinspelningar inte fungerar efter ett månadsskifte.
Du laddar enkelt ned den nya programvaran genom att klicka OK i det pop-up fönster som dyker upp i samband med att du startar din box . Om du inte får upp något pop-up fönster gör så här:
1. Håll standby knappen på boxens front intryckt till den ändrar färg till orange (tar ca 5 sekunder).
2. Släpp knappen.
3. När displayen visar 8888 tryck på OK-knappen på fjärrkontrollen och sedan direkt på Menu-knappen.
4. Nu skall boxen börja ladda ner programvaran 00--, 01—osv.
5. När nedladdningen är klar så går boxen ner i standby läge. Starta boxen igen för att börja använda den senaste programvaran.
Installationen tar 5-10 minuter
Med vänliga hälsningar
Pauline
Postad 09 augusti 2011 - 17:18
Mazak
-
Mazak
-
Användare
-
-
196 inlägg
Det ska bli skönt att slippa redigera sin favoritlista hela tiden. Tack för det.
Postad 09 augusti 2011 - 18:13
Berns
-
Berns
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Det ska bli skönt att slippa redigera sin favoritlista hela tiden. Tack för det.
Dra inga förhastade slutsatser nu, CD har misslyckats förr... CD: När ska man börja kunna problemfritt på det man spelat in?
Postad 09 augusti 2011 - 21:31
Barbrady
-
Barbrady
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Fick nyss detta brev. Sen har jag även fått veta att boxen från ADB kommer att lanseras nästa vecka, får se om det stämmer!
Nästa vecka, låter ju riktigt bra!
Postad 10 augusti 2011 - 09:29
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3 271 inlägg
När ska ni lägga in någon form av intelligent fläktstyrning i mjukvaran? Som det är nu så går den ju för fullt nästan alltid och låter som fan! (Alla min boxar som fungerat någerlunda har högt fläktljud, de som varit tysta har hängt sig) Är det hela ett värme problem, så är det lätt avhjälpt med lite finare och bättre fläktar som inte låter som en hand-dammsugare!
Är det någon som vet spec. på fläkten?
Redigerat av Melmac, 10 augusti 2011 - 09:31.
Postad 10 augusti 2011 - 10:26
Fralle
-
Fralle
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Hej!
Den 11 augusti släpper vi programvaruversion 0.9.5_H till den inspelningsbara HD-boxen. Den nya programvaruversionen kommer att rätta till följande buggar:
• ”Problem med att ta emot signalen” vid främst inspelning. • Att kanaler faller ur Favoritlistan då marksända kanaler finns med. • Att bild och ljud saknas vid uppstart då en programmerad inspelning pågår. • Att serieinspelningar inte fungerar efter ett månadsskifte.
Du laddar enkelt ned den nya programvaran genom att klicka OK i det pop-up fönster som dyker upp i samband med att du startar din box . Om du inte får upp något pop-up fönster gör så här: 1. Håll standby knappen på boxens front intryckt till den ändrar färg till orange (tar ca 5 sekunder). 2. Släpp knappen. 3. När displayen visar 8888 tryck på OK-knappen på fjärrkontrollen och sedan direkt på Menu-knappen. 4. Nu skall boxen börja ladda ner programvaran 00--, 01—osv. 5. När nedladdningen är klar så går boxen ner i standby läge. Starta boxen igen för att börja använda den senaste programvaran. Installationen tar 5-10 minuter
Med vänliga hälsningar Pauline
Hej! Har ni inte löst problemet med att bilden försvinner när man spolar i det inspelade materialet? Fralle
Postad 10 augusti 2011 - 11:24
haros
-
haros
-
Rookie
-
5 inlägg
Under en dag förra veckan hade jag ljud när jag var inne i epg:n och i menyn.
Jag blev glad och trodde det var tillbaks från tidigare men dagen efter var det borta.
Har ngn annan upplevt detta?
Postad 10 augusti 2011 - 11:40
nilsa
-
nilsa
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Under en dag förra veckan hade jag ljud när jag var inne i epg:n och i menyn. Jag blev glad och trodde det var tillbaks från tidigare men dagen efter var det borta. Har ngn annan upplevt detta?
Har haft det ibland och tror att det numera snarast är en del av en mer eller mindre omfattande bugg. När ljudet finns kvar i epg:n så brukar det inte ta lång tid innan boxen hänger sig eller något liknande otyg. Är man på gott humör kan man kanske se det som en feature... att boxen liksom tipsar om att man nog bör boota om den för att slippa näraliggande problem.
Redigerat av nilsa, 10 augusti 2011 - 11:41.
Postad 10 augusti 2011 - 15:00
B BUS
-
B BUS
-
Forumräv
-
-
607 inlägg
Under en dag förra veckan hade jag ljud när jag var inne i epg:n och i menyn. Jag blev glad och trodde det var tillbaks från tidigare men dagen efter var det borta. Har ngn annan upplevt detta?
Kan det vart så att du på nått vis råkade se på TV via annan kabel än HDMI? Jag har en gammal DVD med hårdisk, och den är kopplad med skart från boxen och HDMI till TVn, och via skart får man behålla ljudet även när man är inne i menyer eller EPG.
Postad 10 augusti 2011 - 18:55
Unregistered0d5a35d1
-
Unregistered0d5a35d1
-
Användare
-
-
131 inlägg
Ja, det upplever jag lite då och då. Jag brukar märka att boxen är mycket "trögare" vid kommandon än vanligt när detta händer så jag brukar starta om den då. Den här boxen startar man om ganska ofta. Canal Digital menar ju att "den mår bra av det".
Postad 11 augusti 2011 - 06:42
Unregisteredc4a90337
-
Unregisteredc4a90337
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Postad 11 augusti 2011 - 07:37
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Ingen ny programvara än.
brukar läggas ut vid lunchtid vanligen.
Postad 11 augusti 2011 - 12:44
PDDNOS
-
PDDNOS
-
Forumräv
-
-
646 inlägg
Nu finns ny programvara tillgänglig.
Inga hängningar de senaste fem minuterna...
Postad 11 augusti 2011 - 18:40
Arnedanc
-
Arnedanc
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
JAg har hackande ljud, iaf på SVT1 HD efter uppgraderingen.
Några flera?
Arne.
Postad 11 augusti 2011 - 18:46
Unregisteredc4a90337
-
Unregisteredc4a90337
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Några flera?
Arne.
Jodå, gick över från SVT HD med hackande ljud till SVT 1 SD som inte hade hackande ljud. Edit. Förtydligande
Redigerat av Unregisteredc4a90337, 11 augusti 2011 - 19:10.
Postad 11 augusti 2011 - 18:57
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1 954 inlägg
Jodå, gick över till SVT 1 som inte har hackande ljud.
Jodå? Du har hackande ljud, eller det hade du inte sa du Det hackar till ibland hos mig också, speciellt i samband med att boxen precis har startats. Annars fungerar det bra efter uppdatering. /Fredrik
Postad 11 augusti 2011 - 19:10
Ecis
-
Ecis
-
Lärjunge
-
-
452 inlägg
Jodå överstyrt ljud men kanske inte skall skylla på boxen än. Normalt på tv4
Postad 11 augusti 2011 - 19:20
yellowmanX
-
yellowmanX
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Frugan är måttligt nöjd med boxen.. Har "Sommar med Ernst" på serieinspelning. De 2 tidgare veckorna har det inte blivit inspelat.
Idag ser jag att det drar igång på rec, stänger på boxen 20:05, går ej att byta kanal(står på playhouse disney). Väljer att stoppa inspelningen, den stoppas inte. Så sista utväg blir att rycka sladden, så hon ska kunna kolla på skiten.
Antar att det inte är något nytt under solen.. men fy faan vad tröttsamt.
Är det någon som har lyckats reklamera skitboxen, och få en vanlig HD-box istället? Känns ju rätt meningslöst att ha en "inspelningsbar" box när den inte klarar av att spela in...
Postad 11 augusti 2011 - 19:50
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3 271 inlägg
Några flera?
Arne.
Samma här! Hackande ljud men även bilden rycker till då och då.
Postad 11 augusti 2011 - 19:51
Travolta
-
Travolta
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Fick meddelande om en uppdatering förut. Valde att uppdatera och när uppdateringen var klar fanns det en ytterligare uppdatering, bugg eller vad?
Postad 11 augusti 2011 - 21:19
FocusST
-
FocusST
-
Lärjunge
-
-
311 inlägg
Uppdatera för 3 timmar sedan och rent generellt fungerar den ok.
Bilden på HD-kanaler är fortf sämre än innan VOID uppdat.
De jag reagera mest på var att boxen svarade på knapptryckningar på fjärren :-)
Postad 12 augusti 2011 - 05:37
DigetZ
-
DigetZ
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Spelade in The Killing på TV4 HD igår kväll efter uppdateringen.
När jag skulle byta kanal till 3-an när inspelningen startat, så kom "ingen signal" upp..
Det har ju för fan funkat sen förra uppdateringen, men nu går man tillbaka till samma fel!!
Bra o fixa nya buggar o sen lägga till gamla igen!?!?
Kom igen CD o ta ansvar för eran skitbox!!!!!!!!!!!!!!!!
/Arg Kund
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|