JAg har hackande ljud, iaf på SVT1 HD efter uppgraderingen.
Några flera?
Arne.
Japp, hackande ljud på SVT1 HD efter uppdateringen.. känns stabilt..
/Micke
Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)
Startad av
Unregistered5eeb5689
, okt 07 2007 20:49
12255 svar till detta ämne
11 relaterade trådar
Postad 12 augusti 2011 - 06:29
Japp, hackande ljud på SVT1 HD efter uppdateringen.. känns stabilt.. /Micke Postad 12 augusti 2011 - 07:26
Samma här! Hackande missljud på SVT1 HD Har inte hunnit kolla fler kanaler. Fixa detta omgående Canal Digital, ni är en katastrof!!! Postad 12 augusti 2011 - 08:29
Här också Postad 12 augusti 2011 - 09:06
Canal Digital borde ju snart dyka upp här såhär dagen efter en firmwareuppgradering för att se sina kunders respons/problem?
Har inte själv hunit kolla om SVT1 HD-ljudproblemen finns hos mig, men det låter ju inte så lovande, gäller problemen både om man kör ljud via förstärkare eller direkt i TV'n? Postad 12 augusti 2011 - 09:12 /Lars Postad 12 augusti 2011 - 09:16
Hos mig är det via hdmi till tv och digitalt (5.1) till förstärkaren... och även analogt till förstärkaren. Problemen försvinner om jag ställer om boxen från Dolby Digital till Stereo Postad 12 augusti 2011 - 09:50
Även jag hörde att ljudet hackade redan innan uppdateringen. Otroligt irriterande att CD haft ljudproblem sista tiden både på CANAL+ och SVT1HD. Men det är som vanligt inte CDs fel, utan deras leverantörer ![]() Dom jobbar säkert "jätte hårt" med att rätta till dessa problem nu. Så kanske frammåt Jul/Nyår vi kan ha en liten förbättring ![]() Annars funkade boxen hela kvällen igår ![]() Postad 12 augusti 2011 - 10:43
Jag kör ljudet via HDMI till receivern och det blir samma för mig. Hacket försvinner när jag ställer om till stereo. Är det SVT som har problem med utsändningen av DD-ljudet eller boxen som förstör? Litar inte riktigt på denna box längre.. Postad 12 augusti 2011 - 11:09 Ljudproblemen ni upplevt på SVT 1 HD har med utsändningen att göra det har alltså inte med uppdateringen att göra. Detta är felanmält. Med vänliga hälsningar Pauline Postad 12 augusti 2011 - 11:54 Postad 12 augusti 2011 - 13:00
Jag kan bekräfta att det är ljudfel på SVT1 HD här också och jag använder en VU+ mottagare. Så felet förekommer inte enbart med CD-boxen. Postad 12 augusti 2011 - 19:48 Vad någon vad det bästa alternativet till canaldigitals box är? Och var köper man den? Jag har numera lika lite intresse att få den nuvarande boxen att fungera som CD. Tacksam för svar Postad 12 augusti 2011 - 19:57
Antingen väntar du på när den nya ADB boxen kommer, som är preliminär lansering 1 september, eller så väljer du ett annat alternativ som andra kan berätta mer om ex, VU+ osv ![]() Vill du veta o läsa mer om nya ADB kan du kolla in här: http://www.dinside.n...als-nye-dekoder Redigerat av voyager, 12 augusti 2011 - 19:57. Postad 13 augusti 2011 - 09:53 Gå in på den här länken om du tycker att nu får det vara nog, och klicka på (jag vill också ha svar!) http://www.fairshopp...ions/view/10768 Postad 13 augusti 2011 - 12:40 blir det Viasat och fiber i huset istället. Postad 13 augusti 2011 - 13:46
Kan bara instämma! Detta blir ödet för Canaldigital, hur dom hanterar detta! Postad 13 augusti 2011 - 15:23 är ljusår bättre än Canal Digitals. Kommer inte Canal Digital med ett riktigt bra erbjudande när nya boxen kommer(max 995:-)går jag över till Viasat(som dessutom har Viasat Motor som jag saknar just nu) Hoppas ni på Canal Digital är medvetna om att många säkerligen lämnar Er om ni inte ger oss gamla kunder en bra deal. Det verkar som att Ni tror att en tyst kund = en nöjd kund. Skulle tro att en missnöjd kund = minst 20 st kunder som inte gör sin röst hörd. /Stefan Lindqvist Postad 13 augusti 2011 - 16:19
+1 Kan bara hålla med. Snart är CD ett minne blott. Bara en billig ny box kan ev ändra på det. Har plågats med denna soplåda länge nog. Postad 13 augusti 2011 - 16:26
Bara en uppsägning av abonnemanget kommer att göra nytta. Om tillräckligt många säger upp sitt abonnemang så kanske det kommer få konsekvenser. Att "hota" om att säga upp abonnemanget gör nog ingen nytta. /Fredrik Postad 13 augusti 2011 - 21:32 Postad 13 augusti 2011 - 23:11 Frugan pausar en film när det är 10 minuter kvar. Sen går det inte att sätta igång den igen, hela boxen har hängt sig, reagerar inte på några knapptryckningar... Hon verkade inte helt nöjd med detta. Postad 13 augusti 2011 - 23:59
har också svårt att tro att de skulle ställa upp på sina kunder. den nya boxen kommer nog att kosta 5000 för oss också.
Postad 14 augusti 2011 - 09:14
Tycker nog att vi alla skulle följa ditt exempel... som sagt man kan ju ångra sig om det skulle hända nåt drastiskt! Ska ringa Canal Digital i morgon och säga upp mitt abbonemang. /Stefan Postad 14 augusti 2011 - 09:35
Det visste inte jag i alla fall, har det ju inte gjort förut. Skönt att slippa hoppa från Svt HD till vanliga Svt varje gång man ska kolla något på text-tv. /Fredrik Postad 14 augusti 2011 - 11:04
Det är inget problem egentligen. För hade hon kunnat få igång det så hade den fördröjda visningen hoppat till direkt visning när programmet var slut, och hon hade missat det sista ändå. Har sluta använda pausfunktionen och börjar spela in istället. Då kan man iaf spola tillbaka när den hoppar till livesändningen. Användarvänligheten är på 100%! Postad 14 augusti 2011 - 15:14 Jag har uppdaterat softvaran. Vid uppdatering försvann kanallistor delvis och jag fick inte längre in vissa kanaler. Fabriksåterställning gjorde att jag kunde se dem igen. Jag upptäckte just att inställning för bildstorlek (TV knappen på fjärren) inte längre funkar på min box. Jag kan välja bredbild, 14:9, 4:3 etc men inget händer (tex Disney ch). Skall försöka med att starta om och mixtra med bildinställningar. Lyckligtvis är boxen numera degraderad till barnrum. Postad 14 augusti 2011 - 15:20
Löst, fabriksåterställningen satte dit 576p. Efter justering tillbaka till 1080i så funkade bildstorleksinställningen igen. Postad 14 augusti 2011 - 19:54 Sålt box****t. Bye, bye CD Hello Viasat !!! Det enda som kan rädda mig kvar som kund är en pangerbjudande på nya boxen. Det finner jag dock osannolikt med tanke på den usla "kundvård" cd bedrivit de sista åren med boxen från ****t ! Postad 15 augusti 2011 - 11:48
Är inte fjärrkontrollen till ADB-boxen misstänkt lik den som skickas med Sagem-eländet? Postad 15 augusti 2011 - 11:57 Men......ingen DVB-T ingång !? Hur ska man nu kunna följa Family Guy på 6'an ? Buhuhu........ Edit: Pris från 2 499 kr * Ord. pris 5 199 kr Så alltså kostnad 5200 om man redan har CD abb ? Yeeaaaah.......... Redigerat av what17ever, 15 augusti 2011 - 12:05. Postad 15 augusti 2011 - 12:05
Under anslutningar står det (på hemsidan): 1 x IEC169-2, hona (DVB-T in) 1 x IEC169-2, hane (DVB-T ut) Men i manualen visas inga DVB-T-anslutningar, vad gäller? Postad 15 augusti 2011 - 12:06
Förlänger du med 24 månader gissar jag att du kan få en box till det lägre priset. Edit. Vågar man vara först med denna box när man vet erfarenhetsmässigt att CD saknar en hel del teknisk komponent för att kunna ta fram en bra box. Deras box från Sagem är ju inte något man kan rekomendera till någon. Redigerat av Unregisteredc4a90337, 15 augusti 2011 - 12:12. Postad 15 augusti 2011 - 12:09
Antagligen, men det är EXAKT 2399:- för mycket med tanke på deras brilljanta HD box.... Postad 15 augusti 2011 - 12:13 EXAKT Postad 15 augusti 2011 - 12:30 Men jag tänker fasen kräva det! Postad 15 augusti 2011 - 12:43
Nja, så vidare värst fixad blev väl inte boxen med den nya mjukvaran. Jag har fortfarande problem. Missade inspelningar, inspelningar som blir helt svarta, inspelningar som det spelas in ett par minuter på (med bara ljud och text). Kan inte titta på ngt annat samtidigt som det spelas in. Allt detta hände mig i helgen, alltså efter installation av den nya "super"-mjukvaran. P. Postad 15 augusti 2011 - 13:28 Antingen har CD ett standardutseende på sina fjärrkontroller som tillverkarna måste använda eller, och detta tror jag är troligast, så har CD själva tagit fram en fjärrkontroll som alla boxar av samma typ "anpassas" till. Den senare vore behändigt så slipper man programmera om sin harmony... Angående senaste mjukvaran från sagem så har min box hängt sig två gånger spontant vid vanligt tv-tittande (ingen timeshift eller dylikt) och det har varit struligt med uppspelning av material inspelat från C+ HD mm. Denna mjukvara känns skakigare än den förra... Postad 15 augusti 2011 - 14:08 Är så fruktansvärt trött på den här boxen och på bemötandet man får av CD, "åjo men det där felet det kommer minsann att lösas i nästa uppdatering"... enda man får till svar när man pratar med supporten, ingen som helst ambition till kompensation eller någon ursäkt eller nånting. Inte ens på direkt begäran. Jag tillhör den delen av befolkningen som oftast inte orkar ringa supporten (för det brukar inte vara lönt anser jag) utan knyter oftast bara näven i fickan och känner mig lurad och det är precis så jag känner mig nu, totalt överkörd och lurad. Jag kommer att ringa ett sista samtal till CD och det är i oktober för att säga upp mitt abonnemang som går ut i november och får jag då inte ett erbjudande där den nya boxen ingår gratis (helt gratis, inget annat) så byter jag till Viasat (eventuellt telia men tveksam). Som avslutande fråga till er övriga sörjande, har CD någonsin gjort ett uppföljande samtal till någon av er? Dvs har dom någonsin ringt upp er och frågat om den utlovade buggrättningen verkligen var tillfredsställande med den nya mjukvaran? Jag hade nästan förväntat mig att dom skulle kontakta mig på något sätt och kolla så mina problem verkligen löste sig som dom hade lovat, antingen via mail eller telefon men jag har inte hört ett pip. Redigerat av Unregistered0d213106, 15 augusti 2011 - 14:08. Postad 15 augusti 2011 - 14:10 Postad 15 augusti 2011 - 14:10 Undrar om det är någon speciell sticka?
Postad 15 augusti 2011 - 14:15 Så...fel av mig som tyckte att det är rimligt att den stängs av när jag trycker på "off", eller? Postad 15 augusti 2011 - 16:09
Hej, För att kunna använda marksänd TV på den inspelningsbara HD-boxen 500 GB, medföljer det vid beställning en extern tuner "en dongel". Den terresta kabeln ska anslutas till dongeln, som sen ska installeras till USB ingången. Med vänliga hälsningar Mikaela Postad 15 augusti 2011 - 16:59
Jag har nu förhandsbeställt den nya ADB boxen, ![]() Redigerat av voyager, 15 augusti 2011 - 17:13. Postad 15 augusti 2011 - 17:09 Nog tycker jag att jag samt mina olyckskamrater borde få ett bättre pris än 2995:- som kompensation för vårt lidande. Kan det vara så svårt att vi trogna kunder trots alla problem unna oss detta? Postad 15 augusti 2011 - 17:11 Undrar om den tar emot kanaler från andra satelliter än Thor? Postad 15 augusti 2011 - 17:15 ![]() Hoppas den nya boxen dödar denna eländiga tråd om denna eländiga box. Hoppas den funkar perfekt! Postad 15 augusti 2011 - 17:24
Inte troligt, i manualen står det bara detta: På skärmen Kanalsökning har du följande alternativ: Installera om kanallistor – om du vill börja om och skapa nya kanallistor från noll. Tänk på att det här tar bort alla kanalinställningar du har gjort tidigare, t ex kanalspärrar. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |